Uradni list

Številka 44
Uradni list RS, št. 44/2016 z dne 24. 6. 2016
Uradni list

Uradni list RS, št. 44/2016 z dne 24. 6. 2016

Kazalo

Št. 4300-3/2016/34 Ob-2498/16, Stran 1568
Na podlagi določb Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo, o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o razveljavitvi Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 320; v nadaljnjem besedilu: Uredba 1303/2013/EU), Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije in razveljavitvi Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 1605/2002 (UL L št. 298 z dne 26. 10. 2012, str. 1), Uredbe (EU) št. 1301/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in o posebnih določbah glede cilja »naložbe za rast in delovna mesta« ter o razveljavitvi Uredbe (ES) št. 1080/2006 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 289), Izvedbene uredbe komisije (EU) št. 821/2014 z dne 28. julija 2014 o pravilih za uporabo Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta glede podrobne ureditve prenosa in upravljanja prispevkov iz programov, poročanja o finančnih instrumentih, tehničnih značilnosti ukrepov obveščanja in komuniciranja za operacije ter sistema za beleženje in shranjevanje podatkov, Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 110/11 – ZDIU12, 46/13 – ZIPRS1314-A, 101/13, 101/13 – ZIPRS1415, 38/14 – ZIPRS1415-A, 14/15 – ZIPRS1415-D, 55/15 – ZfisP in 96/2015), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 /ZIPRS1617/ (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2016 (DP2016) (Uradni list RS, št. 96/15), Proračuna Republike Slovenije za leto 2017 (DP2017) (Uradni list RS, št. 96/15), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 114/07 – ZIPRS0809, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011 in 3/13), Uredbe o porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2014–2020 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 29/15), Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2014–2020, št. CCI 2014SI16M8PA001-1.3, z dne 30. 10. 2014, Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (št. CCI 2014SI16MAOP001, z dne 11. 12. 2014, v nadaljevanju: OP 2014–2020), Odloka o izvedbenem načrtu Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020 (Uradni list RS, št. 1/16), Slovenske strategije pametne specializacije (potrjena s strani Vlade RS dne 20. 9. 2015 in Evropske Komisije dne 3. 11. 2015, v nadaljevanju: S4), Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 20/11 in 57/12), Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 70/08 – ZVO-1B, 108/09, 80/10 – ZUPUDPP, 43/11 – ZKZ-C, 57/12, 57/12 – ZUPUDPP-A, 109/12, 76/14 – odl. US in 14/15 – ZUUJFO), Meril za izbor operacij v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020, april 2015, Delegirane uredbe Komisije (EU) št. 480/2014 z dne 3. 3. 2014 o dopolnitvi Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o skupnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu, Evropskem kmetijskem skladu za razvoj podeželja in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo ter o splošnih določbah o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu, Kohezijskem skladu in Evropskem skladu za pomorstvo in ribištvo (UL L št. 138/5, z dne 13. 5. 2014), Izvedbene uredbe Komisije (EU) 2015/207, z dne 20. 1. 2015 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe (EU) št. 1303/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorci za poročilo o napredku, predložitev informacij o velikem projektu, skupni akcijski načrt, poročila o izvajanju za cilj »naložbe za rast in delovna mesta«, izjavo o upravljanju, revizijsko strategijo, revizijsko mnenje in letno poročilo o nadzoru ter metodologijo, ki se uporabi pri izvajanju analize stroškov in koristi, in v skladu z Uredbo (EU) št. 1299/2013 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z vzorcem za poročila o izvajanju za cilj »evropsko teritorialno sodelovanje«, (UL L št. 38, 13. 2. 2015) in odločitve Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko v vlogi organa upravljanja, o podpori javnemu razpisu, št. 3 za:3-PN3.1/2MGRT/0 »Javni razpis za sofinanciranje vlaganj v ekonomsko-poslovno infrastrukturo za obdobje 2016–2017« z dne 22. 6. 2016 Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za sofinanciranje vlaganj v ekonomsko-poslovno infrastrukturo za obdobje 2016–2017
1. Posredniško telo: neposredni proračunski uporabnik v vlogi posredniškega organa je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Direktorat za regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, Ljubljana (v nadaljevanju: MGRT).
2. Predmet, namen in cilji javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je izbor operacij, katerim se dodelijo nepovratna sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR), prednostne osi »Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«, v okviru izvajanja prednostne naložbe »Spodbujanje podjetništva, zlasti z omogočanjem lažje gospodarske izrabe novih idej in spodbujanjem ustanavljanja novih podjetij, vključno s podjetniškimi inkubatorji«, specifičnega cilja »Povečanje dodane vrednosti MSP« v okviru »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020«.
Namen izvedbe javnega razpisa je zagotoviti pogoje za razvoj tistih podjetij, ki na določenih lokacijah beležijo visoko rast, gradijo podjetniško skupnost in krepijo verigo vrednosti na svojem področju, hkrati pa so pomembni zaposlovalci na regionalni in državni ravni. Nepovratna sredstva se dodelijo za sofinanciranje investicijskih projektov (v nadaljevanju: operacij) dograditve1 ali razširitve2 ekonomsko-poslovne infrastrukture na območjih ekonomsko-poslovnih con, s ciljem prispevati k hitrejšemu razvoju gospodarstva na regionalni in državni ravni.
1Dograditev – pomeni dograditev že obstoječe infrastrukture ekonomsko poslovne cone. Poslovna cona, kjer je potrebna dograditev, nima vse potrebne infrastrukture, ki bi omogočala normalno delovanje cone.
2Razširitev - pomeni povečanje površin in izgradnjo infrastrukture na teh površinah.
Do sofinanciranja bodo upravičene operacije, pri katerih bo v postopku izbora izkazana in dokazana dejanska potreba po investicijah v ekonomsko-poslovno infrastrukturo na predvidenem območju izvajanja, kjer obstoječa infrastruktura ne zagotavlja pogojev za nadaljnjo rast podjetij in ustvarjanje novih delovnih mest. Potreba po investicijah v ekonomsko-poslovno infrastrukturo se bo presojala na osnovi ugotovljene stopnje povpraševanja podjetij po dodatni ekonomsko-poslovni infrastrukturi na območju samoupravne lokalne skupnosti. Podjetja z utemeljeno in izkazano potrebo po širjenju poslovnih kapacitet bodo lahko na podlagi investicij lokalne skupnosti v ekonomsko-poslovno infrastrukturo povečevala obseg poslovanja, ustvarjala novo dodano vrednost in delovna mesta. To bo prispevalo h krepitvi konkurenčnosti podjetniškega okolja tako na regionalni, kot na nacionalni ravni.
Operacije se bodo izvajale v skladu z veljavnimi predpisi in navodili organa upravljanja Republike Slovenije (RS). Organ upravljanja je Služba vlade Republika Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko politiko (SVRK).
3. Upravičeni prijavitelji: upravičeni prijavitelji (po odobritvi sofinanciranja: upravičenci) do nepovratnih sredstev po tem javnem razpisu so samoupravne lokalne skupnosti (občine), ki so hkrati investitor in nosilec operacije.
4. Pogoji za ugotavljanje upravičenosti
4.1 Splošni pogoji
Na javni razpis se lahko prijavijo le upravičeni prijavitelji iz 5. poglavja Razpisne dokumentacije tega javnega razpisa.
Predmet operacije mora biti skladen z upravičenimi nameni iz 2. poglavja Razpisne dokumentacije tega javnega razpisa.
Upravičene so le operacije investicijskega značaja, ki predstavljajo investicije v ekonomsko-poslovno infrastrukturo. Zemljišče, na katerem bo postavljena ekonomsko-poslovna infrastruktura, ki je predmet vloge, mora biti pred podpisom pogodbe o sofinanciranju v lasti prijavitelja. Lastništvo zemljišč, kjer je postavljena ekonomsko-poslovna infrastruktura, ki je predmet vloge, se dokazuje z izpisom iz zemljiške knjige, iz katerega je razvidno, da je predlog za vpis vložen oziroma potrjen in da ni nobenega drugega predloga za vpis v zemljiško knjigo, ki bi imel prednostni vrstni red in bi predlagatelju onemogočil vknjižbo lastninske pravice brez bremen. Kolikor prijavitelj pred sklenitvijo pogodbe ne bo posredoval dokazil o lastništvu zemljišč, na katerih bo postavljena ekonomsko-poslovna infrastruktura, MGRT ne bo pristopilo k podpisu pogodbe.
Prijavitelj mora imeti pravico graditi oziroma posegati v prostor. V ta namen mora pred podpisom pogodbe o sofinanciranju predložiti kopijo ustreznega pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor za celotno investicijo (npr. pravnomočno gradbeno dovoljenje), pri čemer se mora dovoljenje glasiti na prijavitelja. Pravnomočnost dovoljenja za poseg v prostor mora biti potrjena z žigom o pravnomočnosti izdanega dokumenta. Kolikor prijavitelj pred sklenitvijo pogodbe ne bo posredoval pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor, MGRT ne bo pristopilo k podpisu pogodbe.
Nastanek upravičenih stroškov mora terminsko sovpadati z razpisnimi pogoji. Operacije, ki so se pričele izvajati pred 1. 1. 2014 ali pa bodo/bi bile aktivnosti na operaciji na dan izdaje sklepa o dodelitvi sredstev že zaključene, niso upravičene do sofinanciranja.
Vrednost operacije mora znašati najmanj 300.000,00 EUR vključno z davkom na dodano vrednost.
Posamezna operacija mora predstavljati ekonomsko nedeljivo celoto aktivnosti, ki izpolnjuje natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in ima jasno opredeljene cilje, skladne z javnim razpisom in razpisno dokumentacijo. Operacija mora imeti vnaprej določeno trajanje ter določen začetek in konec izvajanja. Infrastruktura mora biti ob zaključku operacije polno funkcionalna (delujoča). To bo upravičenec moral najkasneje v roku 6 mesecev po datumu zaključka operacije iz pogodbe o sofinanciranju dokazati s predložitvijo uporabnega dovoljenja.
Operacija mora imeti zaključeno finančno konstrukcijo oziroma ob upoštevanju virov po tem javnem razpisu zagotovljene lastne vire za izvedbo celotne operacije. Če je dinamika investiranja operacije daljša od enega leta mora biti finančna konstrukcija izražena v tekočih cenah. V primeru, ko je dinamika investiranja operacije krajša od enega leta je lahko finančna konstrukcija izražena v stalnih cenah (Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, Uradni list. RS št. 60/06, 54/10). Operacija mora biti ustrezno opredeljena v veljavnem aktu o proračunu prijavitelja, in sicer v načrtu razvojnih programov (v nadaljevanju NRP) – tretji del proračuna. Naziv operacije, zneski in viri financiranja morajo biti v investicijskem dokumentu, v obrazcih in v NRP enaki. Kolikor naziv, zneski in/ali viri niso enaki, mora prijavitelj priložiti izjavo, da bo do podpisa pogodbe uskladil NRP oziroma posebni del proračuna.
Operacija mora izkazovati regionalni pomen in vpliv na ustvarjanje delovnih mest. Operacija mora izpolnjevati tudi horizontalna načela za izbor projektov/programov ter specifične cilje prednostne osi »Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast«, v okviru izvajanja prednostne naložbe »Spodbujanje podjetništva, zlasti z omogočanjem lažje gospodarske izrabe novih idej in spodbujanjem ustanavljanja novih podjetij, vključno s podjetniškimi inkubatorji«, specifičnega cilja »Povečanje dodane vrednosti MSP« Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 iz dokumenta Merila za izbor operacij v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike za obdobje 2014–2020.
Iz vloge mora biti razvidno, da so ciljne skupine investicijskega projekta mala in srednje velika podjetja. Kolikor bodo učinki investicijskega projekta pozitivno vplivali na doseganje ciljev prednostne naložbe 3.1 preko ciljnih skupin, ki niso mala in srednje velika podjetja, mora projekt izkazovati neposredno povezavo med predmetno naložbo in doseganjem ciljev povečanje dodane vrednosti malih in srednje velikih podjetij, rast in razvoj MSP, povečanje ustvarjalnosti in inovativnosti (npr. povezovanje z ustvarjalnimi industrijami, mrežno povezovanje MSP med seboj in z drugimi javnimi institucijami za razvoj novih in inovativnih izdelkov in storitev), tehnološki in netehnološki razvoj ter investicijska in razvojna vlaganja podjetij.
Sofinanciranje operacije, ki je predmet prijave na javni razpis, ne sme predstavljati državne pomoči.
Aktivnosti, ki bodo predmet sklenjene pogodbe, ne smejo biti sofinancirane iz državnega proračuna ali iz sredstev Evropske unije ali iz drugega javnega vira, ne da bi o tem prijavitelj oziroma upravičenec predhodno obvestil MGRT.
Do prijave so upravičene operacije katerih cilj je zagotavljanje novih delovnih mest. V izbirni postopek se bodo uvrstile operacije, ki v besedilu prijave predvidevajo rezultat vsaj 25 ustvarjenih delovnih mest na 1.000.000,00 EUR vloženih sredstev sofinanciranja, dosežen v dveh letih od zaključka operacije. Med nova delovna mesta se uvrščajo naslednje kategorije:
– nova delovna mesta novoustanovljenih gospodarskih družb v ekonomsko-poslovni coni, ki je predmet vloge,
– nova delovna mesta gospodarskih subjektov (podjetja, podružnice, poslovne enote…), ki so do presečnega datuma (2 leti po zaključku operacije) pričeli izvajati gospodarsko aktivnost v ekonomsko-poslovni coni, ki je predmet vloge,
– delovna mesta tistih gospodarskih subjektov, ki so v ekonomsko-poslovni coni, ki je predmet vloge, poslovali že pred izvedbo operacije in so s širitvijo cone povečali število zaposlenih (štejejo le novozaposlene osebe).
Število novo ustvarjenih delovnih mest se meri kot absolutna razlika med povprečnim številom zaposlenih na podlagi delovnih ur v obračunskem obdobju pred oddajo vloge (podatek AJPES na dan 31. 12. 2015) in povprečnim številom zaposlenih na podlagi delovnih ur na dan 31. 12. dve leti po zaključku operacije. Prijavitelj navedeno izkaže z izpisom iz poslovnega registra (AJPES), iz katerega bo razvidno povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur v obračunskem obdobju (na dan 31. 12. 2015). Iz izpisa mora biti razvidna tudi dodana vrednost na zaposlenega v obdobju zadnjih dveh let. Potrebno je posredovati izpise za vsa podjetja, ki so izkazala interes za vstop v ekonomsko-poslovno cono.
Med novo ustvarjena delovna mesta se ne štejejo nove zaposlitve pri investitorju in izvajalcu del po javnem naročilu.
V izbirni postopek se bodo uvrstile le operacije, katerih izračunan količnik med podatkoma »predvideno število novo ustvarjenih delovnih mest na območju poslovne cone v roku dveh let od zaključka investicije” in »vrednost sofinanciranja operacije« znaša vsaj 0,000025, kar ustreza najmanj 25 ustvarjenim delovnim mestom na 1.000.000,00 EUR vloženih sredstev sofinanciranja.
4.2 Posebni pogoji za kandidaturo
Za vse operacije mora biti izdelana in s strani pristojnega organa prijavitelja potrjena investicijska dokumentacija v skladu z določili Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ.
Sestavni del investicijske dokumentacije mora biti analiza stroškov in koristi (v nadaljevanju ASK), izdelana v skladu z Delegirano uredbo komisije 480/2014 (členi 15. do 19.) in Izvedbeno uredbo komisije 2015/207 EU (člen 3. in Priloga III: metodologija za pripravo ASK). Pri pripravi si prijavitelji lahko pomagajo s Smernicami EK za izdelavo analize stroškov in koristi za investicijske projekte (Guide to Cost-benefit Analysis of Investment Projects, Economic appraisal tool for Cohesion Policy 2014–2020, http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf).
Za izračun finančne vrzeli morajo vsi prijavitelji uporabiti obrazec št. 6a oziroma 6b3 (v Excelu) razpisne dokumentacije. Finančna vrzel in analiza stroškov in koristi se izdeluje za fazo, ki je predmet vloge/operacije.
3Prijavitelji iz Vzhodne kohezijske regije izpolnijo »Obrazec 6a – Izračun finančne vrzeli- VZHODNA KOHEZIJSKA REGIJA«, prijavitelji iz Zahodne kohezijske regije pa »Obrazec 6b – Izračun finančne vrzeli-ZAHODNA KOHEZIJSKA REGIJA«
Podpisan in žigosan sklep o potrditvi investicijske dokumentacije mora vsebovati najmanj naziv projekta, vrsto investicijske dokumentacije, ki se potrjuje, številko in datum sklepa o potrditvi, ocenjeno vrednost investicije ter predvidene vire financiranja z navedbo zneskov za posamezne vire.
Projektna dokumentacija za operacije mora biti izdelana v skladu s Pravilnikom o projektni dokumentaciji (Uradni list RS, št. 55/08). Stroški storitev izdelave in revizije projektne dokumentacije so upravičeni le za projekt, ki je predmet javnega razpisa.
Prijavitelj mora v investicijski dokumentaciji izkazovati ustrezno kadrovsko sposobnost za izvajanje operacije, pri čemer navede ime in priimek, delovno mesto, reference z enakimi oziroma podobnimi investicijami, kot je operacija, ki je predmet vloge na javni razpis (katere investicije, njihova vrednost), ter opis delovnih izkušenj posameznega člana projektne skupine.
Prijavitelj mora vlogi predložiti grafični prikaz, iz katerega je razvidno stanje na področju ekonomsko-poslovne infrastrukture v samoupravni lokalni skupnosti (ekonomsko-poslovna infrastruktura, ki je predmet vloge na javni razpis, obstoječa ekonomsko-poslovna infrastruktura, ki je zasedena ter obstoječa ekonomsko-poslovna infrastruktura, ki še ni zasedena). Prijavitelj mora vlogi posredovati tudi popis con, namenjenih gospodarski dejavnosti v samoupravni lokalni skupnosti in oceniti, kakšen je odstotek zasedenosti vsake posamezne cone.
Iz vloge mora biti (na osnovi podatkov iz Obrazca 3) razvidna ugotovljena stopnja povpraševanja podjetij po dodatni ekonomsko-poslovni infrastrukturi na območju samoupravne lokalne skupnosti in ekonomska upravičenost operacije. Posebej mora biti razvidna predvidena zapolnjenost kapacitet uporabnih površin ekonomsko-poslovne cone v roku dveh let po zaključku operacije. Zapolnjenost kapacitet se izračuna na podlagi napovedi podjetij o uporabi uporabnih površin v ekonomsko-poslovni coni (najem ali nakup zemljišča v ekonomsko-poslovni coni v m2) za poslovno aktivnost v obdobju dveh let po zaključku operacije, in velikosti uporabnih površin poslovne cone, namenjenih poslovnim aktivnostim (v %).
Sofinancirale se bodo operacije, ki glede na izkazan interes podjetij iz investicijske dokumentacije in Obrazca 3, predvidevajo vsaj 70 % zasedenost novo opremljenih uporabnih površin poslovne cone, namenjenih podjetniški dejavnosti v roku dveh let po zaključku operacije. Šteje se, da se podjetniška dejavnost izvaja, kolikor podjetje izvaja običajne poslovne procese.
5. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/nus-2014–2020-verzija-1-01.pdf) in poglavjem 6 Razpisne dokumentacije.
5.1 Vrste upravičenih stroškov
Upravičeni stroški tega javnega razpisa so:
1. gradnja ekonomsko-poslovne infrastrukture;
2. nakup nezazidanih zemljišč;
3. oprema in druga opredmetena osnovna sredstva;
4. stroški informiranja in komuniciranja;
5. stroški storitev zunanjih izvajalcev.
Stroški navedeni pod zaporedno številko 2 do 5 so lahko upravičeni le kot vzporedni stroški stroškov, navedenih pod zaporedno številko 1 (kolikor stroški pod št. 1 ne nastanejo, ne morejo nastati stroški od 2-5).
Stroški arheoloških izkopavanj so upravičeni v primeru, da so predvideni v vlogi in pripadajoči dokumentaciji.
Davek na dodano vrednost in davek na promet z nepremičninami, stroški nepremičninskega agenta, stroški notarja in vpisa v zemljiško knjigo po tem javnem razpisu niso upravičen strošek.
Podrobnejša opredelitev upravičenih stroškov je predstavljena v Razpisni dokumentaciji, v poglavju 5.
5.2 Postopek izbora izvajalcev aktivnosti
Upravičenec je dolžan pri izbiri izvajalcev aktivnosti upoštevati določila veljavnega zakona, ki ureja javno naročanje (Zakon o javnem naročanju – Uradni list RS, št. 91/15 – ZJN-3) in spoštovati Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (http://www.eu-skladi.si/sl/dokumenti/navodila/navodila-ou-na-podrocju-komuniciranja-vsebin-ekp-2014–2020.pdf), ki poleg ostalih pogojev podrobneje urejajo označevanje dokumentov in objav, nastalih v postopku javnega naročanja.
V primeru nakupa stvarnega premoženja je upravičenec dolžan upoštevati zakonodajo, ki ureja ravnanje s stvarnim premoženjem države, pokrajin in občin.
Upravičeni stroški in posebnosti upravičenih stroškov so podrobneje opredeljeni v 6. poglavju Razpisne dokumentacije.
6. Obdobje upravičenosti stroškov in obdobje za porabo sredstev
Stroški pripravljalnih del bodo upravičeni od 1. 1. 2014, vendar ne pred datumom sklepa o potrditvi dokumenta identifikacije investicijskega projekta s strani pristojnega organa. Preostali upravičeni stroški bodo upravičeni od dneva izdaje sklepa o dodelitvi sredstev.
Za sredstva, ki jih bodo upravičenci želeli črpati v letu 2016, bodo morali posredovati zahtevke za izplačilo na MGRT najkasneje do vključno 4. 11. 2016. Za sredstva, ki jih bodo upravičenci želeli črpati v letu 2017, bodo morali posredovati zahtevke za izplačilo na MGRT najkasneje do vključno 30. 9. 2017.
Obdobje upravičenosti stroškov in obdobje porabe sredstev so podrobneje opredeljeni v 7. poglavju Razpisne dokumentacije.
7. Višina sredstev
7.1 Razpoložljiva sredstva po tem javnem razpisu
Višina nepovratnih sredstev, ki je na razpolago za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu znaša 11.466.666,66 EUR. Sredstva se bodo v skladu s predvidenim financiranjem delila na Vzhodno (65,11 % razpisanih sredstev) in na Zahodno kohezijsko regijo (34,89 % razpisanih sredstev), v odvisnosti od sedeža samoupravne lokalne skupnosti, ki bo upravičena do sofinanciranja.
V skladu s tem je za Vzhodno kohezijsko regijo namenjenih 7.466.666,66 EUR in za Zahodno kohezijsko regijo 4.000.000,00 EUR.
Sofinancira se lahko največ 90 % upravičenih stroškov operacije, preostanek deleža (10 %), zagotovi občina iz lastnih sredstev.
a) Vzhodna kohezijska regija
Nepovratna sredstva so v deležu 75 % namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, opredeljena v Operativnem programu za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, v deležu 25 % pa namenska sredstva Proračuna Republike Slovenije.
– 5.600.000,00 EUR – namenska sredstva EU, Vzhodna Slovenija – Evropski sklad za regionalni razvoj,
– 1.866.666,66 EUR – slovenska udeležba-MGRT, Vzhodna Slovenija – nacionalna sredstva,
b) Zahodna kohezijska regija
Nepovratna sredstva so v deležu 70 % namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj, opredeljena v Operativnem programu za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, v deležu 30 % pa namenska sredstva Proračuna Republike Slovenije.
– 2.800.000,00 EUR – namenska sredstva EU, Zahodna Slovenija – Evropski sklad za regionalni razvoj,
– 1.200.000,00 EUR – slovenska udeležba-MGRT, Zahodna Slovenija – nacionalna sredstva.
Koriščenje sredstev bo mogoče v proračunskih letih 2016 in 2017, oziroma do porabe sredstev.
Znesek sofinanciranja iz namenskih sredstev po tem javnem razpisu se zniža pri operacijah, ki ustvarjajo prihodke v ekonomski dobi investicije.
Najvišji možni znesek sofinanciranja (skupaj sredstva Evropske unije in Proračuna Republike Slovenije) posamezne prijavljene operacije lahko znaša največ 3.000.000,00 EUR.
Sredstva za sofinanciranje po tem javnem razpisu so zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, na proračunskih postavkah MGRT:
– štev. 160053 – PN 1.3 – Ekonomska infrastruktura – 14-20-V-EU,
– štev. 160054 – PN 1.3 – Ekonomska infrastruktura – 14-20-V-slovenska udeležba,
– štev. 160055 – PN 1.3 – Ekonomska infrastruktura – 14-20-Z-EU,
– štev. 160056 – PN 1.3 – Ekonomska infrastruktura – 14-20-Z- slovenska udeležba.
Višina sredstev je podrobneje predstavljena v 8. poglavju Razpisne dokumentacije.
8. Doseganje ciljev oziroma kazalnikov operacije
Na operacijah se bo spremljalo doseganje kazalnikov učinka in rezultata. Kazalniki učinka se bodo dokazovali ob zaključku operacije, kazalniki rezultata pa 2 leti po zaključku operacije. Doseganje kazalnikov se bo spremljalo enkrat letno z informacijskim sistemom v skladu z Navodili organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje, poročanje in vrednotenje izvajanja evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020 (julij 2015). MGRT bo kazalnike učinka in rezultata spremljalo še 5 let po zaključku operacije. K doseganju kazalnikov bo MGRT upravičence zavezalo v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju.
Kazalniki učinka po tem javnem razpisu so:
– število podprtih investicijskih projektov za poslovno infrastrukturo,
– površina novo opremljene ekonomsko-poslovne cone (v ha).
Kazalniki rezultata po tem javnem razpisu so:
– število novo ustvarjenih delovnih mest na območju poslovne cone v roku dveh let od zaključka investicije”/ povečanje zaposlenosti v podprtih podjetjih,
– število podjetij, ki prejemajo nefinančno podporo kot posledica izvedene operacije,
– zasedenost novo opremljenih uporabnih površin poslovne cone, namenjenih podjetniški dejavnosti.
Nedoseganje kazalnika učinka »število podprtih investicijskih projektov za poslovno infrastrukturo« in kazalnika učinka »površina novo opremljene ekonomsko-poslovne cone (v ha)« iz pogodbe je razlog za vračilo sredstev v celoti.
Nedoseganje kazalnikov rezultata »število novo ustvarjenih delovnih mest na območju poslovne cone v roku dveh let od zaključka investicije« / »povečanje zaposlenosti v podprtih podjetjih« in »zasedenost novo opremljenih uporabnih površin poslovne cone, namenjenih podjetniški dejavnosti« v obdobju 2 let od zaključka operacije, je razlog za vračilo sredstev. Sredstva bo upravičenec vračal sorazmerno glede na odstotek nedoseženega kazalnika rezultata, ob pogoju:
– da izvedena operacija po preteku dveh let od zaključka izkazuje rezultat najmanj 25 novo ustvarjenih delovnih mest 1.000.000,00 EUR vloženih sredstev sofinanciranja, na območju poslovne cone in
– da izvedena operacija po preteku dveh let od zaključka izkazuje rezultat vsaj 70 % zasedenosti novo opremljenih uporabnih površin poslovne cone, namenjenih podjetniški dejavnosti.
Nedoseganje spodnjih meja enega izmed kazalnikov »število novo ustvarjenih delovnih mest na območju poslovne cone v roku dveh let od zaključka investicije/povečanje zaposlenosti v podprtih podjetjih« in »zasedenost novo opremljenih uporabnih površin poslovne cone, namenjenih podjetniški dejavnosti« v obdobju 2 let od zaključka operacije, je razlog za vračilo sredstev v celoti.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovano doseganje kazalnikov operacije. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja kazalnikov in posledično vračila prejetih sredstev. Podatki iz vloge za prijavo (prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni tudi priloga pogodbe o sofinanciranju.
9. Razpisna dokumentacija
Razpisna dokumentacija obsega podrobnejše pogoje javnega razpisa, navodila in obrazce za prijavo.
Razpisna dokumentacija je na voljo na spletnem naslovu: http://www.mgrt.gov.si. Razpisna dokumentacija se lahko posreduje tudi po elektronski pošti, na podlagi zahteve potencialnega prijavitelja, poslane na elektronski naslov: gp.mgrt@gov.si.
10. Popolna vloga
Vloga je popolna, če prijavitelj do predpisanega roka za oddajo vlog v javnem razpisu, predloži pravilno označeno ovojnico in izpolnjene, med seboj vsebinsko in vrednostno usklajene, podpisane ter žigosane dokumente.
Navodila za izdelavo popolne vloge so podrobno opredeljena v Razpisni dokumentaciji, v poglavju 13.
11. Roki in način prijave
Rok za predložitev vlog za sofinanciranje operacij po tem javnem razpisu je 25. 7. 2016 (velja žig, nalepka priporočene poštne pošiljke, do vključno dne 25. 7. 2016 oziroma vpisan datum na potrdilu MGRT o prejemu pošiljke).
Vloga mora biti predložena v enem fizičnem izvodu in v enem elektronskem izvodu (obvezno na USB ključku) v zaprti ovojnici, opremljena z »obrazcem za oznako vloge – obrazec 7«, ki je del razpisne dokumentacije. Vlogo je potrebno posredovati na naslov: Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana. Neposredna predložitev vlog je možna na sedežu Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana, v glavni pisarni MGRT, od ponedeljka do četrtka med 7.30 in 15.30 in v petek med 7.30 in 14.30.
12. Odpiranje in pregled vlog
Odpiranje pravočasno prispelih vlog, bo izvedeno najkasneje v osmih delovnih dneh od prejema vlog. Odpiranje ne bo javno.
Nepravilno označene ovojnice in vloge, ki na MGRT ne bodo prispele pravočasno, bodo v roku osmih delovnih dni neodprte vrnjene prijaviteljem in bodo s sklepom zavržene. V primeru, da iz nepravilno označene ovojnice ne bo mogoče ugotoviti pošiljatelja, bo ovojnica zaradi ugotovitve naslova prijavitelja ter naziva operacije komisijsko odprta in nato vrnjena pošiljatelju, skupaj s sklepom o zavržbi vloge.
Prijavitelji formalno nepopolnih vlog bodo v osmih delovnih dneh od prejema vloge na MGRT s pisnim pozivom po pošti pozvani k dopolnitvi vloge. Prijavitelji bodo morali dopolniti vlogo v roku, ki ga bo določila strokovna komisija, vendar najkasneje v osmih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Vloga se dopolnjuje v skladu s pozivom za dopolnitev in tako, da je v svoji končni obliki celovita in v vseh sestavinah usklajena. Vloga se formalno dopolnjuje zgolj enkrat. Nepopolna vloga, ki je prijavitelj v roku ne bo dopolnil, oziroma, če je ne bo dopolnil v skladu s pozivom k dopolnitvi, bo s sklepom zavržena.
Formalno popolne vloge bo strokovna komisija vsebinsko pregledala. Pri pregledu bo preverila skladnost posredovane vloge s pogoji javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Pogoji morajo biti izpolnjeni na dan oddaje vloge. Pogoji so predmet preverjanja pred začetkom ocenjevanja. V primeru, da katerikoli od pogojev ni izpolnjen, se izpolnjevanje kriterijev ne bo preverjalo, vloga pa bo zavrnjena. V primeru, da MGRT ugotovi, da prijavitelj navaja napačne podatke, se vloga zavrne.
Kolikor MGRT ugotovi neizpolnjevanje pogojev kadarkoli v času postopka javnega razpisa ali kadarkoli kasneje, se pogodba s prijaviteljem ne podpiše, že podpisana pogodba o sofinanciranju operacije se razveže, že izdan sklep MGRT pa razveljavi ter od upravičenca zahteva vračilo sredstev, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva vračila sredstev.
V primeru nejasnosti, neusklajenosti, manjkajočih podatkov ali nepravilnosti v obrazcih in/ali investicijski dokumentaciji, bo MGRT od prijavitelja zahtevalo dodatna pojasnila v zvezi s posredovano vlogo in/ali uskladitev vloge oziroma investicijske dokumentacije operacije. Prijavitelji vsebinsko neusklajenih vlog bodo v tridesetih dneh od formalno popolne vloge pozvani k pojasnitvi oziroma uskladitvi dokumentacije, ki jo bodo morali uskladiti oziroma pojasniti najkasneje v petnajstih dneh od prejema poziva. Vloga se pojasnjuje oziroma usklajuje v skladu z razpisom in tako, da je v svoji končni obliki celovita in v vseh sestavinah usklajena.
V primeru, da prijavitelj vsebinske nepopolnosti ne odpravi v postavljenem roku, bo strokovna komisija presojala vlogo glede na navedbe v vlogi brez pojasnitev oziroma uskladitev.
Predmet uskladitve ne more biti:
1. namen predložene operacije ter
2. uskladitve in pojasnitve investicijske dokumentacije, ki pomenijo novelacijo glede na Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (spremembe, ki bodo znatno spremenile pričakovane stroške ali koristi investicije v njeni ekonomski dobi, zlasti pa, če bodo odmiki investicijskih stroškov večji od 20 odstotkov ocenjene vrednosti operacije).
12.1 Pogoji dopolnjevanja dokumentacije
Vloga se dopolnjuje v skladu s pozivom za dopolnitev in tako, da je v svoji končni obliki celovita in v vseh sestavinah usklajena.
Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov in obrazcev, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
1. višine zaprošenih sredstev,
2. tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
3. tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je MGRT prejel v postopku dodelitve sredstev.
Prijavitelj sme ob pisnem soglasju MGRT popraviti očitne računske napake, ki jih MGRT odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Odpiranje in pregled vlog so podrobno navedena v 15. poglavju Razpisne dokumentacije.
13. Merila za ocenjevanje vlog
Vloge, ki bodo formalno in vsebinsko popolne, bo ocenila strokovna komisija. Ocenjevalni postopek bo temeljil na metodologiji in merilih za izbor operacij razpisne dokumentacije.
Potreba po investicijah v ekonomsko-poslovno infrastrukturo na določenem območju se bo presojala na osnovi ugotovljene stopnje povpraševanja podjetij po dodatni ekonomsko-poslovni infrastrukturi na območju samoupravne lokalne skupnosti (pogoj) in ekonomske upravičenosti investicijskega projekta na podlagi podatkov iz investicijske dokumentacije ter Obrazca 3 Razpisne dokumentacije.
Pri ocenjevanju in točkovanju posamezne operacije bo komisija izhajala iz naslednjih kriterijev meril, ki so ponderirana. Vsota možnih točk je 100.
1. Kriterij »Delovna mesta« (možnih 40 točk)
2. Kriterij »Dodana vrednost na delovno mesto« (možnih 30 točk)
3. Kriterij »Priloženi poslovni načrti« (možnih 10 točk)
4. Kriterij »Prispevek k skladnemu regionalnemu razvoju« (10 točk)
5. Kriterij »Operacija je opredeljena v Regionalnem razvojnem programu« (10 točk)
Operacija lahko doseže največ 100 točk. Prijavitelj za operacijo, ki je pridobila manj kot 70 točk, v nobenem primeru, ne more pridobiti sofinanciranja. V primeru enakega števila točk bodo imele prednost tiste operacije, ki bodo pridobila več točk pri kriteriju »Delovna mesta«, nato pri kriteriju »Dodana vrednost na delovno mesto« in nazadnje pri kriteriju »Priloženi poslovni načrti«.
Strokovna komisija poda predlog predstojniku MGRT v odločanje za vse na javni razpis prispele vloge. Minister sprejme končno odločitev s sklepom o zavrženju za formalno nepopolne vloge in prepozno prispele vloge, s sklepom o zavrnitvi za vse vsebinsko neustrezne vloge in vloge, ki so prejele premalo točk za sofinanciranje, ter s sklepom o odobritvi za formalno popolne in vsebinsko ustrezne vloge, ki so prejele dovolj točk.
Z izbranimi prijavitelji bodo sklenjene pogodbe o sofinanciranju. Vzorec pogodbe o sofinanciranju je sestavni del razpisne dokumentacije. Pogodba, ki je priloga razpisne dokumentacije, je le vzorec. MGRT si pridržuje pravico, da vsebino pogodbe pred podpisom spremeni. Upravičenec lahko podpis pogodbe zavrne. V tem primeru se šteje, da je odstopil od vloge na javni razpis.
Navodila MGRT za izvajanje operacij evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2014–2020, ki jih bodo upravičenci dolžni spoštovati pri izvajanju operacije, bodo objavljena naknadno.
MGRT si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru spremeni ali prekliče, z objavo v Uradnem listu RS.
Metodologija in merila za izbor operacij so podrobneje opredeljena v Razpisni dokumentaciji, v poglavju 10.
14. Obveščanje o izboru in pogoji za podpis pogodbe
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni s sklepom najkasneje v roku 60 dni od datuma pregleda vseh vlog prispelih na javni razpis.
O dodelitvi sredstev s sklepom odloči predstojnik MGRT.
MGRT bo za vse operacije, za katere bo izdan sklep o sofinanciranju, izvedlo kontrolo na terenu, da preveri resničnost podatkov, ki jih je prijavitelj navedel v vlogi. Pri operacijah, ki so se začele izvajati pred oddajo vloge se bo izvedlo tudi preverjanje, da se prepriča ali je bila upoštevana vsa veljavna zakonodaja, pomembna za operacijo. Upravičenec bo o kontroli na terenu predhodno obveščen. Kolikor se dejansko stanje na terenu ne bo ujemalo s prikazom stanja v vlogi na javni razpis, MGRT ne bo pristopilo k podpisu pogodbe.
Izbrani prijavitelji bodo prejeli pisni poziv, da za nepovratna sredstva pristopijo k podpisu pogodbe z MGRT. MGRT bo pisni poziv posredovalo po prejemu dokazil o lastništvu zemljišč, kjer bo postavljena ekonomsko-poslovna infrastruktura in/ali po prejemu pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor. Kolikor upravičenec ne bo posredoval dokazil o lastništvu in/ali pravnomočnega dovoljenja za poseg v prostor najkasneje do sklenitve pogodbe, MGRT ne bo pristopilo k podpisu pogodbe. Če upravičenec v roku osmih dni od prejema poziva za sklenitev pogodbe ne bo podpisal pogodbe ali se odzval na poziv, se bo štelo, da je odstopil od podpisa pogodbe. Pogodba o sofinanciranju bo pričela veljati z dnem, ko jo bosta podpisali obe pogodbeni stranki.
15. Ostale zahteve
Prijavitelji bodo morali podpisati izjavo, da so seznanjeni s spodaj navedenimi posledicami in da bodo pri izvajanju operacije upoštevali in spoštovali naslednje zahteve:
– upravičenec je dolžan pri informiranju in obveščanju javnosti upoštevati 115. in 116. člen in Prilogo XII Uredbe 1303/2013EU in II Poglavje Izvedbene Uredbe 821/2014 ter veljavna Navodila organa upravljanja na področju komuniciranja vsebin na področju evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2014–2020,
– upravičenec je dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo,
– v skladu s 140. členom Uredbe 1303/2013/EU mora upravičenec zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije v obdobju dveh let od 31. decembra po predložitvi obračunov Evropski komisiji, ki vsebujejo končne izdatke končane operacije. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani MGRT,
– upravičenec je dolžan voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo in za vsako operacijo posebej, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev,
– upravičenec je dolžan omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani MGRT kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
– upravičenec je zavezan nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem mora upravičenec omogočiti vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem načeloma predhodno pisno obveščen, MGRT pa lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec je dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati MGRT o izvedenih ukrepih,
– upravičenec je dolžan zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki ureja področje zagotavljanja enakih možnosti in 7. členom Uredbe 1303/2013/EU,
– upravičenec mora uresničevati cilje operacije v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača v skladu z 8. členom Uredbe 1303/2013/EU,
– vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list. RS, št. 51/06-uradno prečiščeno besedilo, 117/2006-ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US in 102/15, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, velja domneva, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti, osebnih podatkov in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ,
– varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s 140. členom Uredbe št. 1303/2013/EU,
– upravičenec je za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 27., 54., 96. in 125. členom Uredbe 1303/2013/EU ter 6. členom ter Prilogo I Uredbe 1301/2013/EU dolžan spremljati in MGRT zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov operacije,
– kazalniki, ki jih je upravičenec dolžan zbirati za namene spremljanja in vrednotenja operacije, so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji (poglavje 11),
– če v petih letih od datuma končnega izplačila upravičencu nastopi karkoli od naslednjega (71. člen Uredbe 1303/2013):
a) prenehanje ali premestitev proizvodne dejavnosti iz programskega območja;
b) sprememba lastništva investicije, ki daje podjetju ali javnemu organu neupravičeno prednost; ali
c) bistvena sprememba, ki vpliva na značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili njeni prvotni cilji,
je upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije sorazmerno z obdobjem, v zvezi s katerim ustrezne zahteve niso bile izpolnjene.
– upravičenec je zavezan spremljati prihodke na operaciji vsaj še 5 let po zaključku operacije,
– kolikor se ugotovi, da upravičenec MGRT ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan predložiti, ker bi lahko vplivali na odločitev MGRT o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija,
– kolikor se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile, skladno z določili 6. člena Uredbe (EU) št. 1303/2013, skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo MGRT odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
– dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ali, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, lahko MGRT odstopi od pogodbe in zahteva vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev iz proračuna Republike Slovenije na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. Upravičencu se bo vrednost sofinanciranja po pogodbi znižala za vrednost vrnjenih zneskov iz naslova dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov oziroma iz naslova preseganja maksimalne dovoljene stopnje sofinanciranja operacije.
– v primeru ugotovitve, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo, se zahteva vrnitev preveč izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na TRR do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije.
16. Pritožba: zoper sklep MGRT pritožba ni dovoljena. Prijavitelj lahko v tridesetih dneh od vročitve sklepa MGRT sproži upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije.
17. Dodatne informacije in obveščanje
Dodatne informacije oziroma vprašanja se posredujejo izključno po elektronski pošti (gp.mgrt@gov.si). Odgovori na pogosta vprašanja bodo objavljeni na spletni strni http://www.mgrt.gov.si. Vsi objavljeni odgovori bodo imeli status dopolnitve dokumentacije javnega razpisa. Vprašanja je mogoče posredovati do 15. 7. 2016, zadnji odgovori bodo objavljeni do 20. 7. 2016. Kontaktna oseba je mag. Irena Zafošnik, tel. 01/400-31-71.
MGRT bo po potrebi organiziralo informativne dneve. Datumi informativnih dni in druge informacije bodo objavljene na spletnih straneh MGRT.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti