Uradni list

Številka 55
Uradni list RS, št. 55/2012 z dne 20. 7. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 55/2012 z dne 20. 7. 2012

Kazalo

Št. 331-30/2007/52 Ob-3586/12 , Stran 1652
Št. 331-30/2007/52 Ob-3586/12
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje Republike Slovenije, Dunajska 22, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: MKO), na podlagi: – Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2011–2013 (Uradni list RS, št. 28/11, 37/11 – popr. in 103/11) (v nadaljnjem besedilu: Uredba PRP), – Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 277 z dne 21. 10. 2005, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (ES) št. 473/2009 z dne 25. maja 2009 o spremembi Uredbe (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) in Uredbe (ES) št. 1290/2005 o financiranju skupne kmetijske politike (UL L št. 144 z dne 9. 6. 2009, str. 3), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1698/2005/ES), – Uredbe Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 368 z dne 23. 12. 2006, str. 15), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (ES) št. 679/2011 z dne 14. julija 2011 o spremembi Uredbe (ES) št. 1974/2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) (UL L št. 185 z dne 15. 7. 2011, str. 57), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1974/2006/ES), – Uredbe Komisije (ES) št. 65/2011 z dne 27. januarja 2011 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja (UL L št. 25 z dne 28. 1. 2011, str. 8), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 65/2011/ES), – Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013, ki ga je potrdila Komisija EU z odločbo št. CCI 2007 SI 06 RPO 001 z dne 12. 9. 2007, zadnjič spremenjenega dne 30. 3. 2011 (v nadaljnjem besedilu: PRP 2007–2013) objavlja
II. javni razpis za Ukrep 121 –
Posodabljanje kmetijskih gospodarstev za leto 2012, za naložbe na področju rastlinske pridelave
1. Osnovni podatki o javnem razpisu: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 2. Predmet podpore 2.1 Skladno s prvim in drugim odstavkom 21. člena Uredbe PRP so predmet podpore v okviru tega javnega razpisa naložbe v lastno primarno pridelavo kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi(*1), in sicer: (*1) Priloga I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske gospodarske skupnosti, podpisane v Rimu 25. marca 1957 (11957E). – Namen A: Naložbe na področju sadjarstva – Namen B: Naložbe na področju oljkarstva – Namen C: Naložbe na področju vinogradništva – Namen D: Naložbe na področju vrtnarstva – Namen E: Naložbe na področju novih izzivov 2.1.1. naložbe v druge objekte in pripadajočo opremo za pridelavo kmetijskih proizvodov, kamor spadata tudi ureditev nasadov trajnih rastlin pri vrtninah (beluši, artičoke ipd.) ter ureditev drevesnic, trsnic oziroma matičnih nasadov pri pridelavi okrasnih rastlin in grmovnic ter semenskega materiala kmetijskih rastlin (velja za Namen A in Namen D); 2.1.2. naložbe v nakup in postavitev rastlinjakov ter pripadajočo opremo (velja za Namen D in Namen E); 2.1.3. nakup kmetijske mehanizacije ter strojne in transportne opreme, namenjene za primarno kmetijsko pridelavo oziroma opravljanju storitev s kmetijsko mehanizacijo (ne velja za Namen E); 2.1.4. prva postavitev oziroma prestrukturiranje sadovnjakov, oljčnikov in hmeljišč (velja za Namen A, Namen B in Namen D (prva postavitev jagodišč)); 2.1.5. nakup in postavitev mrež proti toči (velja za Namen A, Namen C in Namen D); 2.1.6. naložbe v namakalno infrastrukturo na kmetijskih gospodarstvih, kamor spada tudi namakalna oprema, ki je lahko samostojna naložba in naložbe v gradnjo pripadajočih vodnih virov (ne velja za Namen C); 2.1.7. naložbe v učinkovito rabo energije in obnovljive vire energije za potrebe kmetijskega gospodarstva (velja za Namen D); 2.2 Skladno s prvim in četrtim odstavkom 21. člena Uredbe PRP, ter skladno z drugo točko 1. člena Uredbe 473/2009/ES se v okviru tega ukrepa dodeli višji delež podpore za naslednje aktivnosti: 2.2.1 naložbe, namenjene izboljšanju učinkovitosti uporabe dušikovega gnojila: 2.2.1.1 nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjene manjši porabi dušika ter minimalni obdelavi tal. 2.2.3 naložbe v preventivne mehanizme proti škodljivim učinkom podnebnih sprememb: 2.2.3.1 nakup in postavitev mrež proti toči, 2.2.3.2 naložbe v nakup in postavitev rastlinjakov in pripadajočo opremo. 2.2.4 naložbe v tehnologije za varčevanje z vodo in shranjevanje vode: 2.2.4.1 naložbe v namakalno infrastrukturo na kmetijskih gospodarstvih, kamor spada tudi namakalna oprema, ki je lahko samostojna naložba, in v gradnjo pripadajočih vodnih virov. 2.3 Seznam kmetijskih proizvodov, ki jih opredeljuje Priloga I k Pogodbi in so upravičeni do podpor v okviru tega javnega razpisa, je objavljen na spletnih straneh MKO in Agencije republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljnjem besedilu: ARSKTRP). 3. Vlagatelji 3.1 Skladno s prvim odstavkom 23. člena Uredbe PRP so vlagatelji kmetijska gospodarstva, ki opravljajo kmetijsko dejavnost na ozemlju Republike Slovenije, ter izpolnjujejo predpisane pogoje za dodelitev sredstev. Kadar so vlagatelji kmetijska gospodarstva, ki niso pravne osebe oziroma s.p. posamezniki, potem se kot vlagatelj razume nosilca kmetijskega gospodarstva, razen v primerih, ko je v nadaljnjem besedilu drugače določeno. 3.2 Skladno z drugim odstavkom 23. člena Uredbe PRP se za namen izvajanja ukrepa 121 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev kot mladi prevzemnik šteje upravičenec, ki je prejel pozitivno odločbo o podpori za prevzem kmetije na podlagi Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 94/07 in 45/08 – ZKme- 1), Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 73/08 in 17/09), Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 v letih 2010–2013 (Uradni list RS, št. 40/10 in 85/10) ali na podlagi Uredbe PRP (v nadaljnjem besedilu: mladi prevzemnik). 3.3 Skladno z enajstim odstavkom 120. člena Uredbe PRP, mora imeti vlagatelj, ki je fizična oseba, stalno prebivališče na ozemlju Republike Slovenije. 3.4 Skladno z dvanajstim odstavkom 120. člena Uredbe PRP, mora imeti vlagatelj, ki je pravna oseba, kmetijsko dejavnost registrirano na ozemlju Republike Slovenije. 3.5 Do podpore na javni razpis so upravičena kmetijska gospodarstva, ki imajo ob vložitvi vloge na javni razpis v uporabi: 3.5.1 vsaj 1 ha primerljivih kmetijskih površin (velja za Namen B in Namen E), 3.5.2 vsaj 1 ha primerljivih kmetijskih površin, ki jih je vlagatelj prijavil v zbirni vlogi za leto 2012 pod šifro 401 oziroma 402 (velja za namen D), 3.5.3 vsaj 2 ha primerljivih kmetijskih površin (velja za Namen A in Namen C), oziroma 3.5.4 izvajajo storitve s kmetijsko mehanizacijo vsaj na navedeni površini iz točk 3.5.1, 3.5.2 oziroma 3.5.3. 3.6 Za 1 ha primerljivih kmetijskih površin se šteje: 3.6.1 1 ha njiv ali vrtov vključno z nasadi jagod, 3.6.2 0,25 ha trajnih nasadov sadovnjakov brez nasadov jagod, vinogradov, oljčnikov in hmeljišč, 3.6.3 0,25 ha nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah, matičnjakov, drevesnic, trsnic in ukorenišč hmeljnih sadik, 3.6.4 0,25 ha rastlinjakov in proizvodnih površin pri pridelavi gob (površina stalaž), 3.6.5 2 ha trajnih oziroma barjanskih travnikov in travniških sadovnjakov ali 3.6.6 4 ha ekstenzivnih kraških pašnikov. 3.7 Do podpore na Namenu D so upravičena kmetijska gospodarstva, ki poleg pogoja iz točke 3.5 tega javnega razpisa, ob vložitvi vloge izpolnjujejo še naslednji pogoj in sicer, da iz pridelave vrtnin oziroma jagod (Šifra KN: 8101000 – sveže jagode) ustvarijo vsaj 50 odstotkov vseh prihodkov na kmetijskem gospodarstvu iz naslova opravljanja kmetijskih dejavnosti, kar mora biti razvidno iz prijavnega obrazca, iz tabele 7.2.1.1 oziroma 7.2.1.3 Vrednost tržne proizvodnje v zaključenem letu pred letom oddaje vloge na javni razpis. Za vrtnine se po tem javnem razpisu šteje pridelovanje kmetijskih rastlin, ki so navedene v Prilogi III a k razpisni dokumentaciji: Seznam kmetijskih proizvodov za področje vrtnarstva. 4. Pogoji in obveznosti Pogoji za dodelitev sredstev morajo biti izpolnjeni ob vložitvi vloge, razen v primerih, ko je v nadaljnjem besedilu drugače določeno. Vloga mora biti napisana v slovenskem jeziku. Vlagatelju se na tem javnem razpisu za posamezen namen odobri samo ena vloga. 4.1 Splošni vstopni pogoji za dodelitev sredstev 4.1.1 Vlagatelj mora predložiti popolno vlogo skladno z zahtevami iz tega javnega razpisa in na obrazcih, ki so sestavni del razpisne dokumentacije, vključno z vsemi zahtevanimi prilogami in dokazili, ki so v njej navedeni. 4.1.2 Skladno s 1. točko prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP mora biti kmetijsko gospodarstvo vpisano v register kmetijskih gospodarstev (v nadaljnjem besedilu: RKG). 4.1.3 Skladno s četrtim odstavkom 116. člena Uredbe PRP, je sprememba vloge na javni razpis dopustna do zaključka javnega razpisa, vendar se pri tem glede vrstnega reda popolnih vlog šteje, da je bila spremenjena vloga ponovno vložena. 4.1.4 Vlagatelj je moral v predpisanem roku posredovati na ARSKTRP izpolnjene osnovne obrazce o kmetijskem gospodarstvu (zbirno vlogo) po predpisu, ki določa izvedbo ukrepov kmetijske politike za leto 2012. 4.1.5 Vlagatelj mora pri pripravi vloge uporabljati podatke iz uradnih evidenc. 4.1.6 Skladno s prvim odstavkom 120. člena Uredbe PRP, vlagatelj pred datumom začetka upravičenosti stroškov ne sme začeti z deli, niti prevzeti nobenih obveznosti na račun morebitnih dodeljenih sredstev (sklenitev katerekoli pogodbe, naročanje materiala, opreme, storitev ali del; zbiranje ponudb se ne šteje kot prevzem obveznosti, s tem, da dobavitelj oziroma izvajalec ne sme biti izbran pred začetkom datuma upravičenosti). Kot začetek stroška se šteje prevzem katerekoli obveznosti vlagatelja na račun morebitnih dodeljenih sredstev. 4.1.7 Če se vlagatelj skladno z drugim odstavkom 120 člena Uredbe PRP, v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje, ne šteje za naročnika, mora za stroške vseh storitev, dobav, del in opreme, ki so višji od 10.000 EUR (brez DDV), pridobiti tržno primerljive pisne ponudbe najmanj treh med seboj neodvisnih ponudnikov. Prav tako pri izvedbi naložbe ne sme sodelovati s podjetji ali posamezniki, s katerimi bi zaradi sodelovanja lahko prišlo do dogovarjanja o ne-tržnih pogojih poslovanja. 4.1.8 Za izvedbe naložbe, ki zahteva pridobitev gradbenega dovoljenja, mora vlagatelj skladno s določili tretjega odstavka 120 člena Uredbe PRP pridobiti gradbeno dovoljenje, iz katerega je razvidna namembnost objekta, ki mora biti v skladu z dejavnostjo prijavljene naložbe. 4.1.9 Skladno z določili četrtega odstavka 120. člena Uredbe PRP, mora vlagatelj imeti poravnane vse obveznosti do države. 4.1.10 Če je vlagatelj skladno z določili petega odstavka 120. člena Uredbe PRP pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ne sme biti v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije. 4.1.11 Če je vlagatelj skladno z določili šestega odstavka 120. člena Uredbe PRP fizična oseba, ne sme biti v osebnem stečaju. 4.1.12 Skladno z določili 2. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, mora naložba prispevati k izboljšanju splošne učinkovitosti kmetijskega gospodarstva in sicer: 4.1.12.1 Podpora je namenjena le kmetijskim gospodarstvom, ki že ob predložitvi vloge na javni razpis ustvarijo primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnostih na kmetijah na enoto vloženega dela. Enota vloženega dela pomeni obseg dela, ki ga opravi ena zaposlena oseba za polni delovni čas v obdobju enega leta oziroma eno polno delovno moč, ki znaša 1.800 ur letno (v nadaljnjem besedilu: polna delovna moč). Kot primeren bruto prihodek se šteje prihodek v višini 1 bruto minimalne plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji v letu pred objavo javnega razpisa, ki je v letu 2011 znašala 8.977,20 EUR. Vrednost proizvodnje se bo lahko prikazalo na dva načina in sicer z dejanskim prihodkom v primeru vlagateljev, ki vodijo knjigovodstvo po dejanskih prihodkih, in s pokritjem za ostale vlagatelje, ki ne vodijo takšnega knjigovodstva. 4.1.12.2 Kmetijsko gospodarstvo, ki je vpisano v RKG manj kot eno leto od dneva objave javnega razpisa, mora ustvariti primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti (velja za pravne osebe ali samostojne podjetnike posameznike) oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnosti na kmetijah na eno polno delovno moč, najpozneje do dokončanja naložbe. 4.1.12.3. Če kmetijsko gospodarstvo mladega prevzemnika ob predložitvi vloge na javni razpis še ne opravlja kmetijske dejavnosti oziroma če se je vlagatelj vpisal v RKG po predpisanem roku za oddajo zbirne vloge, mora vlagatelj ustvariti primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnosti na kmetijah na eno polno delovno moč najpozneje do dokončanja naložbe, v katerem je bila zaključena naložba, 4.1.12.4. Izboljšanje splošne učinkovitosti kmetijskega gospodarstva mora biti razvidno iz Prijavnega obrazca. 4.1.12.5 Pri zahtevnih naložbah mora vlagatelj s poslovnim načrtom izkazati tudi ekonomsko upravičenost naložbe. Šteje se, da je naložba ekonomsko upravičena, če je kumulativni denarni tok pozitiven. Poslovni načrt mora biti izdelan v skladu z navodili, ki so objavljena na spletnih straneh MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si in sicer za obdobje izvajanja naložbe in nadaljnjih pet let, vendar najmanj za obdobje vračanja investicijskih sredstev. 4.1.12.6 Kmetijsko gospodarstvo mora imeti iz naslova opravljanja kmetijske dejavnosti že ob predložitvi vloge na javni razpis najmanj eno osebo v delovnem razmerju za polni delovni čas (velja za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike). 4.1.12.7 Kadar kot kmetijsko gospodarstvo nastopa kmetija ali fizična oseba, mora kmetijsko gospodarstvo zagotavljati obseg dela iz opravljanja kmetijskih, gozdarskih ali dopolnilnih dejavnosti najmanj v višini ene polne delovne moči, od tega najmanj 0,5 polne delovne moči iz kmetijskih dejavnosti. Šteje se, da kmetijsko gospodarstvo dosega 0,5 polne delovne moči iz kmetijskih dejavnosti, če vrednost letnega prihodka iz kmetijskih dejavnosti predstavlja vsaj 4.488,6 EUR. K osnovni kmetijski dejavnosti se šteje tudi kmetijska dejavnost, ki jo kmet opravlja kot dopolnilno dejavnost na kmetijah. To mora biti razvidno iz Prijavnega obrazca. 4.1.12.8 Pri izračunu obsega dela upoštevamo lastno in najeto delovno silo na kmetijskem gospodarstvu. 4.1.12.9 Pri opredelitvi lastne delovne sile na kmetiji se upošteva samo tiste osebe, ki so člani kmetije. To pomeni, da morajo biti člani enega ali več gospodinjstev, ki so prijavljena v okviru te kmetije in so vpisani v registru kmetijskih gospodarstev. Za 1 PDM velja oseba v aktivni življenjski dobi, ki za to dejavnost razpolaga vsaj z 1.800 delovnimi urami letno. Ne glede na to, pa izračunane vrednosti ne smejo preseči vrednosti po navedenih statusih in sicer: kmetijski zavarovanec/zavarovanka (1 PDM); kmetijski delavec/ka (1 PDM); ostali člani kmetije (0,5 PDM). Pri opredelitvi najete delovne sile, velja za 1 PDM oseba v aktivni življenjski dobi, ki ima za delo na kmetiji urejeno delovno razmerje za polni delovni čas. Pri izračunu občasno najete delovne sile se upošteva, da 1 PDM predstavlja 1.800 delovnih ur letno. 4.1.13 Zaprtost finančne konstrukcije: Skladno z določili sedmega odstavka 120. člena Uredbe PRP, mora biti iz prijavnega obrazca, iz tabele »4.2. Finančna konstrukcija«, razvidna zaprtost finančne konstrukcije za priznani in nepriznani del naložbe. 4.1.14 Če vlagatelj, skladno z določili osmega odstavka 120. člena Uredbe PRP kandidira za pridobitev sredstev samo za del naložbe, morajo biti iz priložene projektne dokumentacije razvidni: 4.1.14.1 popis del in stroškov, ki se nanaša na celotno naložbo, 4.1.14.2 ločen popis del in stroškov, s katerim se vlagatelj prijavlja na javni razpis, 4.1.14.3 predloženo dokazilo (popis) o vrednosti že izvedenih del in stroškov ter popis del in stroškov. 4.1.15 Če vlagatelj, skladno z določili devetega odstavka 120. člena Uredbe PRP kandidira za pridobitev sredstev za naložbe v nakup oziroma gradnjo prostorov in nakup pripadajoče opreme, ki je ali bo v objektih, zgrajenih tudi za druge namene, se od vseh skupnih stroškov gradnje celotnega objekta kot upravičeni stroški priznajo le stroški v sorazmernem deležu glede na neto tlorisno površino objekta, ki jo upravičeni prostori zasedajo. 4.1.16 Skladno z določili desetega odstavka 120. člena Uredbe PRP, mora vlagatelj imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun za nakazilo sredstev v Republiki Sloveniji v skladu s 35. člen om Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08; v nadaljnjem besedilu Zkme-1). 4.1.17 Skladno z določili trinajstega odstavka 120. člena Uredbe PRP, nepremičnina, na kateri se opravlja izvršba v skladu s predpisi, ki urejajo izvršbo in zavarovanje, ne more biti predmet podpore po tem javnem razpisu. 4.1.18 Skladno z določili štirinajstega odstavka 120. člena Uredbe PRP, nepremičnina, ki je predmet podpore po tem javnem razpisu, v času odločanja ne sme biti v postopku denacionalizacije. 4.1.19 Izpolnjevanje standardov Evropske unije: Skladno z določili točke b prvega odstavka 26. člena Uredbe 1698/2005/ES mora biti naložba usklajena s standardi Evropske unije, ki veljajo za takšno naložbo. Seznam minimalnih standardov Evropske unije za posamezno vrsto navedenih naložb iz 2. točke tega javnega razpisa, je objavljen na spletnih straneh: MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si. Mladim prevzemnikom, ki prejmejo podporo v skladu s členom 20 (a) (ii) Uredbe 1698/2005/ES, se podpora lahko dodeli za naložbe, ki izpolnjujejo obstoječe standarde Evropske unije, če so te naložbe opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa člen 21 (1) (c) Uredbe 1698/2005/ES. Obdobje mirovanja za izpolnitev standardov ne sme preseči 36 mesecev od datuma ustanovitve. 4.1.20 Skladno z določili 5. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, mora kmetijsko gospodarstvo z naložbo, ki je predmet podpore, prispevati k izpolnjevanju najmanj enega od naslednjih ciljev ukrepa: 4.1.20.1 uvajanje novih proizvodov, tehnologij ali proizvodnih izboljšav, 4.1.20.2 usposobitev kmetijskih gospodarstev za izpolnjevanje standardov Evropske unije, za izboljšanje varstva okolja, higiene in varnosti pri delu, 4.1.20.3 stabilizacija dohodkov na kmetijskih gospodarstvih. 4.1.21 Skladno z določili 6. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, mora biti prispevek naložbe k izpolnjevanju navedenih ciljev ukrepa razviden iz vloge na javni razpis (pri enostavnih naložbah) oziroma iz poslovnega načrta (pri zahtevnih naložbah). 4.1.22 Skladno z določili 7. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, se upoštevajo omejitve proizvodnje ali omejitve glede podpore Evropske unije po skupni ureditvi kmetijskih trgov. 4.1.23 Če vlagatelj, skladno z določili 8. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP (razen kmetije, kjer so lastniki oziroma solastniki nepremičnin člani kmetije) kandidira za pridobitev sredstev za naložbe v novogradnjo ali obnovo nepremičnin (ne velja za kmetijska zemljišča), ki niso v njegovi lasti, potem morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji: 4.1.23.1 vlagatelj mora imeti overjeno pogodbo o najemu nepremičnin za obdobje najmanj deset let po končani naložbi, 4.1.23.2 vlagatelj mora imeti overjeno soglasje lastnika oziroma morebitnih lastnikov k naložbi in 4.1.23.3 vlagatelj mora izkazati pravico graditi. 4.1.24 Skladno z določili 9. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, mora končni prejemnik sredstev začeti spremljati rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu za primarno kmetijsko pridelavo po metodologiji FADN in zagotoviti obdelavo teh podatkov. Rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu po tej metodologiji mora spremljati pet obračunskih let po izplačilu sredstev. Standardne rezultate obdelave podatkov po metodologiji FADN mora v elektronski obliki in v formatu, določenem na spletni strani ARSKTRP, poslati na MKO do 31. marca tekočega leta za preteklo leto. Če se na kmetijskem gospodarstvu rezultate gospodarjenja za primarno kmetijsko pridelavo že spremlja na podlagi knjigovodstva po dejanskih prihodkih in odhodkih, spremljanje rezultatov gospodarjenja po metodologiji FADN ni potrebno. V tem primeru mora končni prejemnik sredstev poslati poročilo na ARSKTRP do 31. marca tekočega leta za preteklo leto, in sicer za pet obračunskih let po izplačilu sredstev. Poročilo mora končni prejemnik sredstev poslati na predpisanem obrazcu, objavljenem na spletni strani ARSKTRP, priložiti pa mora tudi izkaz poslovnega izida ter bilanco stanja; 4.1.25 Skladno z določili 10. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, mora biti vlagatelj registriran za opravljanje kmetijske dejavnosti, za katero uveljavlja podporo (velja za pravne osebe in samostojne podjetnike posameznike). 4.1.26 Skladno z določili 11. točke prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP je dodaten pogoj za nosilca kmetije, kadar kot vlagatelj nastopa kmetija, da se morajo vsi računi in dokazila o plačilih glasiti na ime nosilca kmetije. Če je kmetija vključena v sistem DDV, mora biti nosilec kmetije davčni zavezanec in vsi računi se morajo glasiti na ime nosilca kmetije. 4.2. Podrobnejši vstopni pogoji za dodelitev sredstev Podrobnejši pogoji glede na posamezno vrsto upravičenih naložb oziroma sektor primarne kmetijske pridelave, skladno z drugim odstavkom 24. člena Uredbe PRP 4.2.1 Nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme 4.2.1.1 Kadar gre za nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme, ki je namenjena lastni primarni pridelavi vlagatelja, mora imeti vlagatelj ob vložitvi vloge v obdelavi vsaj minimalni obseg kmetijskih površin po posameznih namenih iz javnega razpisa sicer ni upravičen do podpore za nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme po tem javnem razpisu in sicer: 4.2.1.1.1 Namen A: 4.2.1.1.1.1 vsaj 3 ha trajnih nasadov sadovnjakov (brez nasadov jagod) in vinogradov, od tega vsaj 2 ha sadovnjakov (ne velja za nakup kmetijskih traktorjev), 4.2.1.1.1.2 6 ha trajnih nasadov sadovnjakov (brez nasadov jagod) za nakup prvega kmetijskega traktorja ter 12 ha trajnih nasadov sadovnjakov (brez nasadov jagod) za nakup vsakega naslednjega kmetijskega traktorja, ki je predmet podpore, vendar ne več kot 5 kmetijskih traktorjev v okviru ene vloge (velja za travniške sadovnjake, nasade lesk, orehov, kostanjev in nasadov, ki so narejeni na terasah), 4.2.1.1.1.3 6 ha trajnih nasadov sadovnjakov (brez nasadov jagod), pokritih z mrežami proti toči za nakup prvega kmetijskega traktorja ter 12 ha trajnih nasadov sadovnjakov (brez nasadov jagod) pokritih z mrežami proti toči, za nakup vsakega naslednjega kmetijskega traktorja, ki je predmet podpore, vendar ne več kot 5 kmetijskih traktorjev v okviru ene vloge (velja za ostale trajne nasade sadovnjakov), 4.2.1.1.2 Namen B: 4.2.1.1.2.1 vsaj 1 ha oljčnikov (ne velja za nakup kmetijskega traktorja), 4.2.1.1.2.2 3 ha oljčnikov za nakup kmetijskega traktorja. Vlagatelj na Namenu B lahko pridobi podporo za nakup samo enega kmetijskega traktorja v okviru ene vloge, 4.2.1.1.3 Namen C: 4.2.1.1.3.1 3 ha trajnih nasadov sadovnjakov in vinogradov, od tega vsaj 2 ha vinogradov (ne velja za nakup kmetijskih traktorjev), 4.2.1.1.3.2 6 ha vinogradov za nakup prvega kmetijskega traktorja ter 12 ha vinogradov za nakup vsakega naslednjega kmetijskega traktorja, ki je predmet podpore, vendar ne več kot 5 kmetijskih traktorjev v okviru ene vloge; 4.2.1.1.4 Namen D: 4.2.1.1.4.1 za 2 ha primerljivih kmetijskih površin njivskih površin, nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah, rastlinjakov ali proizvodnih površin pri pridelavi gob (ne velja za nakup kmetijskega traktorja), 4.2.1.1.4.2 za 4 ha primerljivih kmetijskih površin njivskih površin, nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah, rastlinjakov ali proizvodnih površin pri pridelavi gob za nakup kmetijskega traktorja. Vlagatelj na Namenu D lahko pridobi podporo za nakup samo enega kmetijskega traktorja v okviru ene vloge. 4.2.1.2 Kolikor se v okviru te vloge načrtuje tudi naložba v prvo postavitev trajnih nasadov sadovnjakov in oljčnikov oziroma ureditev nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah na področju pridelave vrtnin, potem morajo biti minimalni obsegi iz predhodne točke doseženi najkasneje ob zaključku celotne naložbe (velja za Namene A, B in D). 4.2.1.3 Kolikor je nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme (velja tudi za nakup kmetijskih traktorjev) namenjen izvajanju storitev s kmetijsko mehanizacijo, mora vlagatelj razpolagati vsaj s petletnimi pogodbami o izvajanju storitev s kmetijsko mehanizacijo vsaj v skupnem obsegu oziroma na površini kot je za posamezen namen določeno v točki 4.2.1.1 tega javnega razpisa. 4.2.1.4 Kadar je nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme namenjen izvajanju storitev s kmetijsko mehanizacijo, potem podprta kmetijske mehanizacija in strojna oprema ne smeta biti predmet nadaljnjega dajanja v najem, razen v primerih, ko je vlagatelj združenje kmetijskih gospodarstev, ki je organizirano po predpisih, ki urejajo društva, gospodarske družbe ali zadruge in le kolikor so izpolnjeni naslednji pogoji: 4.2.1.4.1 združenje kmetijskih gospodarstev mora biti registrirano za opravljanje storitev s kmetijsko mehanizacijo in strojno opremo, 4.2.1.4.2 združenje kmetijskih gospodarstev in njeni člani morajo imeti skupno površino kmetijskih površin v obdelavi vsaj v obsegih kot je za posamezen namen določeno v točki 4.2.1.1 tega javnega razpisa, 4.2.1.4.3 združenje lahko daje kmetijsko mehanizacijo in strojno oprema v nadaljnji najem samo svojim članom, kolikor ima z njimi sklenjene vsaj petletne pogodbe za dajanje v najem strojev in opreme, 4.2.1.4.4 pogodba iz točke 4..2.1.4.3 mora imeti vsaj tiste elemente, kot so navedeni v vzorcu iz Priloge 1 »Splošni pogoji za najem strojev in opreme« k tem javnemu razpisu. 4.2.1.4.5 združenje (najemodajalec) mora voditi evidenco nadaljnjega dajanja v najem podprte kmetijske mehanizacije in strojne opreme iz katere morajo biti razvidni vsaj naslednji podatki: najemojemalec (Ime in priimek, KMG_MID), obdobje najema, površina (GERK-i) in 4.2.1.4.6 člani združenja, ki pridobijo v najem kmetijsko mehanizacijo in opremo s strani svojega združenja, teh strojev ne smejo dajati v nadaljnji najem nikomur, ne pravnim ne fizičnim osebam. 4.2.1.5 Pri nakupu kmetijske mehanizacije in strojne opreme se upošteva maksimalne priznane vrednosti, ki so navedene v »Seznamu upravičenih stroškov«, ki je kot Priloga.I k razpisni dokumentaciji. 4.2.3 Prva postavitev oziroma prestrukturiranje sadovnjakov in oljčnikov (velja za Namene AB in D (jagode)): 4.2.3.1 V okviru prve postavitve oziroma prestrukturiranja sadovnjakov in oljčnikov, vključno z nasadi jagod (v nadaljevanju: trajni nasad sadovnjakov), se priznajo naslednji stroški: priprava zemljišča (zemeljska dela), priprava poti, nakup in postavitev sadik, nakup in postavitev ograj za zaščito pred divjadjo, opore, mrež proti toči, zaščite proti pokanju in ožigu plodov ter zaščitnih mrež proti ptičem, stroški oskrbe (gnojenje in varstvo rastlin) v prvem letu postavitve. 4.2.3.2 Za vse naložbe v prvo postavitev oziroma prestrukturiranje trajnih nasadov sadovnjakov razen travniških sadovnjakov, nasadov lesk, orehov, oljk in kostanjev ter nasadov, ki so narejeni na terasah, se mora hkrati z naložbo izvesti tudi nakup in postavitev mreže proti toči na najmanj 90% neto površine nasada, ki je predmet naložbe. 4.2.3.3 Kadar gre za naložbe v trajne nasade sadovnjakov mora vlagatelj priložiti načrt trajnega nasada, s tehničnimi rešitvami in popisom del in materiala ter skico trajnega nasada na orto foto posnetku GERK-a trajnega nasada na katerega se naložba nanaša. 4.2.3.4 Za ekstenzivni travniški sadovnjak se šteje vsak sadovnjak, za katerega so izpolnjeni pogoji, kot jih določa predpis, ki ureja ukrepe kmetijsko okoljskega programa (KOP) iz PRP 2007–2013. 4.2.3.5 Kot prestrukturiranje trajnih nasadov sadovnjakov se razume zamenjavo obstoječih sort s tržno bolj primernimi sortami ali pa sprememba tehnologije pridelave. 4.2.3.6 Kot tržno bolj primerne sorte se štejejo sorte, ki so navedene v veljavnem sadnem izboru Kmetijskega inštituta Slovenije oziroma sorte, kot jih določa predpis, ki ureja ukrepe kmetijsko okoljskega programa (KOP) iz PRP 2007–2013, kadar gre za ekstenzivne travniške sadovnjake. 4.2.3.7 Pri naložbah v prestrukturiranje intenzivnih obstoječih sadovnjakov in oljčnikov, se podpira prestrukturiranje samo tistih nasadov, ki so starejši od navedenih vrednosti: 4.2.3.7.1 pečkarji: 16 let, 4.2.3.7.2 koščičarji: 12 let, 4.2.3.7.3 jagodičje (brez jagod): 15 let, 4.2.3.7.4 lupinarji: 33 let, 4.2.3.7.5 oljke: 33 let, 4.2.3.7.6 namizno grozdje: 25 let. 4.2.3.8 Pri naložbah v prestrukturiranje ekstenzivnih travniških sadovnjakov se podpira prestrukturiranje samo tistih nasadov ki so starejši od navedenih vrednosti: 4.2.3.8.1 slive: 20 let, 4.2.3.8.2 jablane: 40 let, 4.2.3.8.3 hruške: 40 let, 4.2.3.8.4 mešani nasadi: 30 let. 4.2.3.9 Pogoj iz prejšnjih dveh točk 4. točke ne velja v primeru, ko je prestrukturiranje obstoječih sadovnjakov in oljčnikov posledica naravne nesreče ali izjemnih pojavov, ki se ne bodo sofinancirali po drugih predpisih. 4.2.3.10 Ob zaključku naložbe morata biti sadovnjak oziroma oljčnik, vključno s podatki o nasadu, v skladu s predpisom, ki ureja register kmetijskih gospodarstev, vpisana v register kmetijskih gospodarstev. 4.2.3.11 Vlagatelj je prijavil pridelek oljk in oljčnega olja iz predhodnega leta v Register kmetijskih gospodarstev v skladu s predpisi, ki urejajo Register kmetijskih gospodarstev (velja samo za Namen B). 4.2.3.12 Prispevek v naravi vlagatelja pri naložbah v prestrukturiranje trajnih nasadov sadovnjakov v obliki lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela vlagatelja se prizna samo v primeru, če nadzor nad opravljenim delom izvede kmetijski svetovalec specialist, ki je pri KGZS zaposlen na področju strokovnega svetovanja za sadjarstvo, oljkarstvo oziroma vinogradništvo. To mora biti razvidno iz popisa izvedenih del (potrjen z žigom Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije in podpisan od kmetijskega svetovalca specialista, ki je opravil nadzor) in skladno z normativi, kot so opredeljeni v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št.1 k razpisni dokumentaciji. 4.2.5 Ureditev nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah (velja za Namena A in D): 4.2.5.1 V okviru naložb v ureditev nasadov trajnih rastlin na področju vrtnin, okrasnih rastlin in zelišč ter drevesnic oziroma matičnih nasadov na področju pridelave okrasnih rastlin, grmovnic in zelišč ter sadnih rastlin (v nadaljevanju: nasad trajnih rastlin), se priznajo naslednji stroški: priprava zemljišča (zemeljska dela), priprava poti, nakup sadik, stroški sajenja ter oskrbe (gnojenje in varstvo rastlin) v prvem letu postavitve. 4.2.5.2 Vlagatelj mora za naložbe iz prve točke tega odstavka priložiti načrt ureditve nasadov, s tehničnimi rešitvami, popisom del in materiala, ter skico nasadov na orto foto posnetku GERK-a, na katerem bo urejen nasad trajnih rastlin. 4.2.5.3 Prispevek v naravi vlagatelja pri naložbah iz prve točke tega odstavka, v obliki lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela vlagatelja oziroma zagotavljanju lastnega materiala, se prizna samo v primeru, če nadzor nad opravljenim delom izvedejo kmetijski svetovalci specialisti, ki so pri KGZS zaposleni na področju strokovnega svetovanja za vrtnarstvo in sadjarstvo. To mora biti razvidno iz popisa izvedenih del (podpis kmetijskega svetovalca, ki je opravil nadzor in žig območnega zavoda Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije) in skladno z normativi, kot so opredeljeni v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št.1 k razpisni dokumentaciji. 4.2.5.4 Ob zaključku naložbe mora biti nasad trajnih rastlin, vključno s podatki o nasadu, v skladu s predpisom, ki ureja register kmetijskih gospodarstev, vpisan v register kmetijskih gospodarstev. 4.2.6 Nakup in postavitev mrež proti toči kot samostojne naložbe (velja za Namene A, C, D in E) 4.2.6.1 Vlagatelj mora predložiti načrt trajnega nasada, s tehničnimi rešitvami in popisom del in materiala ter skico trajnega nasada na orto foto posnetku GERK-a trajnega nasada oziroma skico kmetijskega zemljišča na orto foto posnetku GERK-a na katerega se naložba v nakup in postavitev mrež proti toči nanaša. 4.2.6.2 Ob zaključku naložbe mora biti mreža proti toči, vključno s podatki o nasadu na katerega se nanaša, v skladu s predpisom, ki ureja register kmetijskih gospodarstev, vpisana v register kmetijskih gospodarstev,. 4.2.6.3 Prispevek v naravi vlagatelja pri naložbah v postavitev mrež proti toči v obliki lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela vlagatelja se prizna samo v primeru, če nadzor nad opravljenim delom izvede kmetijski svetovalec specialist, ki je pri KGZS zaposlen na področju strokovnega svetovanja za sadjarstvo, vinogradništvo, oljkarstvo, vrtnarstvo oziroma poljedelstvo. To mora biti razvidno iz popisa izvedenih del (potrjen z žigom Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije in podpisan od kmetijskega svetovalca specialista, ki je opravil nadzor) in skladno z normativi, kot so opredeljeni v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št.1 k razpisni dokumentaciji. 4.2.7 Nakup in postavitev rastlinjakov in pripadajočo opremo (velja za Namena D in E): 4.2.7.1 Za rastlinjak se po tem javnem razpisu štejejo steklenjaki, plastenjaki in tuneli. 4.2.7.2 Vlagatelj mora skladno s predpisi o vodah razpolagati s pravnomočnim vodnim dovoljenjem za rabo vode v rastlinjakih, ki so predmet podpore. Razpolagati mora tudi s pravnomočno odločbo o uvedbi namakanja kmetijskega zemljišča, kolikor so rastlinjaki postavljeni neposredno na kmetijskem zemljišču, na katerem se vrši namakanje kmetijskih zemljišč. 4.2.7.3 Kadar gre za naložbo v ureditev črpališča, mora vlagatelj razpolagati s pravnomočnim vodnim dovoljenjem za rabo vode v rastlinjakih najkasneje do zaključka naložbe. 4.2.7.4 Kadar gre za zamenjavo namakalne opreme v rastlinjaku, mora nova oprema za namakanje zagotavljati najmanj 25% manjšo porabo vode na enoto površine oziroma na vrsto kulture kar mora biti razvidno iz tehnične specifikacije namakalne opreme, ki je predmet podpore. 4.2.12 Naložbe v namakalno infrastrukturo za namakalne sisteme, ki so v zasebni lasti, v izgradnjo pripadajočih vodnih virov in nakup namakalne opreme, ki lahko predstavlja samostojno naložbo 4.2.12.1 Vlagatelj mora skladno s predpisi o vodah razpolagati s pravnomočnim vodnim dovoljenjem za rabo vode za namakanje kmetijskega zemljišča, ki se nanaša na veliki oziroma mali namakalni sistem ter s pravnomočno odločbo o uvedbi namakanja kmetijskega zemljišča (ne velja za naložbo v ureditev črpališča). 4.2.12.2 Kadar gre za naložbo v ureditev črpališča, mora vlagatelj razpolagati s pravnomočnim vodnim dovoljenjem za rabo vode za namakanje kmetijskega zemljišča najkasneje do zaključka naložbe. 4.2.12.3 Kadar gre za zamenjavo namakalne opreme, mora nova oprema za namakanje zagotavljati najmanj 25% manjšo porabo vode na enoto površine oziroma na vrsto kulture kar mora biti razvidno iz tehnične specifikacije namakalne opreme, ki je predmet podpore. Kolikor naložba v novo opremo za namakanje terja tudi spremembo obstoječega namakalnega sistema, se ti dodatni stroški priznajo le, če so v skladu s predloženim predračunom. 4.2.12.4 Prispevek v naravi vlagatelja pri postavitvi namakalne opreme v obliki lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela vlagatelja se prizna samo v primeru, če nadzor nad opravljenim delom izvede kmetijski svetovalec specialist, ki je pri KGZS zaposlen na področju strokovnega svetovanja za tisto področje kmetijske pridelave na katero se namakanje nanaša. To mora biti razvidno iz popisa izvedenih del (potrjen z žigom Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije in podpisan od kmetijskega svetovalca specialista, ki je opravil nadzor) in skladno z normativi, kot so opredeljeni v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št.1 k razpisni dokumentaciji. 4.2.13 Naložbe, namenjene učinkoviti rabi energije ter uporabi obnovljivih virov energije za opravljanje kmetijske dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih 4.2.13.1 V okviru tega ukrepa se kot upravičen strošek prizna le naložbe v uporabo obnovljivih virov energije na kmetijskih gospodarstvih za potrebe izvajanja kmetijske dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu. Kolikor je naložba namenjena rabi energije iz obnovljivih virov tudi za druge namene (zasebna raba, nekmetijske dejavnosti, ipd.) potem se kot upravičen strošek prizna le sorazmerni delež nazivne moči grelnega telesa oziroma energetskega objekta, ki je namenjen za potrebe kmetijske dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu. To mora biti razvidno iz projektne dokumentacije, ki se nanaša na to naložbo. 4.2.13.2 Kolikor je naložba namenjena rabi energije iz obnovljivih virov tudi za nekmetijske dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu ali pa za prodajo, potem se kot upravičen strošek prizna le sorazmerni delež nazivne moči grelnega telesa oziroma energetskega objekta, ki je namenjen za potrebe kmetijske dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu. To mora biti razvidno iz projektne dokumentacije, ki se nanaša na to naložbo. 4.2.13.3 Kolikor bi bilo ugotovljeno, da vlagatelj pred potekom petih let po zadnjem izplačilu sredstev večji del povprečne proizvedene energije iz obnovljivih virov prodaja drugim, kot je bilo predvideno v točki 4.2.13.2, mora vrniti vsa prejeta sredstva z zamudnimi obrestmi, od dneva izplačila do dneva vračila. 4.2.13.4 Kadar gre za kmetije se naložba v uporabo obnovljivih virov energije lahko nameni tudi za zasebno rabo kmetov, kolikor se pretežni del energije nanaša na izvajanje kmetijske dejavnosti, ki je predmet podpore. 4.2.13.5 Kolikor namerava vlagatelj pri izvedbi naložbe uveljavljati višje priznane stroške iz naslova učinkovite rabe energije, mora priložiti elaborat gradbene fizike-toplotne zaščite z Izkazom toplotnih karakteristik stavbe, ki ga izdela pooblaščeni odgovorni projektant. 4.2.13.6 Kadar je naložba namenjena rekonstrukciji objekta, mora biti elaborat gradbene fizike-toplotne zaščite z Izkazom toplotnih karakteristik stavbe, izdelan za obstoječe stanje stavbe in stanje po rekonstrukciji stavbe ter mora izkazati zmanjšanje porabe energije za ogrevanje za najmanj 20% letnih potreb po toploti. 4.2.16 Naložbe na področju rastlinske pridelave (velja za Namena A in D): 4.2.16.1 Kadar gre za naložbe na področju pridelave semena in semenskega materiala kmetijskih rastlin se podpirajo samo naložbe v pridelavo certificiranega semena in semenskega materiala kmetijskih rastlin. 4.2.16.2 Naložbe namenjene skladiščenju kmetijskih proizvodov rastlinskega izvora (hladilnice, skladišča, silosi) niso predmet podpore po tem javnem razpisu 4.3 Pogoji, ki jih mora izpolnjevati upravičenec v zvezi s predmetom podpore od izdaje odločbe o pravici do sredstev do zaključka naložbe 4.3.1 Skladno s prvim odstavkom 121. člena Uredbe PRP, morajo biti gradbena dela opravljena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja. 4.3.2 Skladno s prvim odstavkom 71. člena Uredbe 1698/2005/ES, projekt ne sme biti zaključen pred izdajo odločbe o pravici do sredstev. 4.4 Pogoji, ki jih mora upravičenec izpolnjevati ob vlaganju zahtevka za izplačilo sredstev 4.4.1. Skladno s osmim odstavkom 22. člena Uredbe PRP, morajo biti vse naložbe vlagatelja v okviru iste vloge zaključene pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo. Kot dokončanje naložbe se štejejo: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4.4.2 Skladno z določili prvega in drugega odstavka 127. člena Uredbe PRP, se sredstva izplačajo na podlagi zahtevka upravičenca za izplačilo sredstev. Naložba na katero se zahtevek za izplačilo sredstev nanaša mora biti zaključena in vsi računi plačani. Upravičenec, ki mu je bila izdana odločba o pravici do sredstev, mora zahtevku priložiti naslednja dokazila: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 4.4.3. Skladno z 11. točko prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP, se morajo v primeru kadar kot vlagatelj nastopa kmetija, vsi računi in dokazila o plačilih glasiti na nosilca kmetije. Če je kmetija vključena v sistem DDV, mora biti nosilec kmetije davčni zavezanec. 4.4.4 V okviru tega javnega razpisa lahko vlagatelj vloži največ dva zahtevka in sicer: 4.4.4.1 eden zahtevek v primeru enostavnih naložb ter 4.4.4.2 največ dva zahtevka v primeru zahtevnih naložb. 4.4.5 Kadar vlagatelj vlaga dva zahtevka, mora posamezni zahtevek zajemati posamezen del ali več delov predmeta podpore oziroma več različnih vrst naložb, ki vsak zase predstavljajo zaokroženo tehnološko celoto in mora predložiti ustrezna dokazila, ki se zahtevajo glede zaključka tega dela naložbe oziroma projekta. 4.4.6 Skladno z dvanajstim In trinajstim odstavkom 121. člena Uredbe PRP, se morajo vsi predračuni, računi in druga dokazila glasiti na upravičenca. Vsi računi in dokazila morajo biti predložena v slovenskem jeziku. Računi morajo imeti enake elemente kot predračuni. 4.4.7 Če se vlagatelj skladno z devetim. odstavkom 121. člena Uredbe PRP v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje, šteje za naročnika, mora predložiti dokazilo, da je bil postopek izbire dobavitelja oziroma izvajalca izveden v skladu z navedenimi predpisi. 4.4.8 Skladno s petim, šestim in sedmim odstavkom 127. člena Uredbe PRP morajo upravičenci zahtevke za izplačilo sredstev v tekočem letu poslati na ARSKTRP, na naslov v skladu s prvim odstavkom 111. člena oziroma prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP. Upravičenci vlagajo zahtevke za izplačilo sredstev v skladu z roki, opredeljenimi v odločbi o pravici do sredstev. Zahtevki za izplačilo sredstev se vlagajo od 1. januarja do 5. oktobra in od 6. decembra do 31. decembra tekočega leta. Zahtevki za izplačilo sredstev, poslani med 6. oktobrom in 5. decembrom, se s sklepom zavržejo. Na podlagi vloženega popolnega zahtevka za izplačilo sredstev se sredstva izplačajo na transakcijski račun upravičenca, po opravljeni kontroli in nadzoru iz 126. člena Uredbe PRP. Če razlika med upravičenimi stroški, ki se priznajo na podlagi vloženega zahtevka za izplačilo sredstev, in višino stroškov, ki jih upravičenec uveljavlja v zahtevku za izplačilo sredstev, presega 3 odstotke, se za razliko uporabi znižanje zneska v skladu s 30. členom Uredbe 65/2011/EU. 4.4.9 Označevanje projektov: Prejemnik sredstev mora upoštevati navodila, določena v Priročniku za obveščanje javnosti in označevanje projektov v okviru PRP 2007–2013, ki je objavljen na spletni strani MKO: www.MKO.gov.si in ARSKTRP www.aktrp.gov.si. 4.5 Obveznosti, ki jih mora upravičenec izpoljevati po zadnjem izplačilu odobrenih sredstev 4.5.1 Upravičenec mora skladno s 24. in 121. členom Uredbe PRP izpolnjevati naslednje obveznosti: 4.5.1.1 Upravičenec mora skladno s četrtim odstavkom 121. člena Uredbe PRP na ARSKTRP poročati o doseganju ciljev in izpolnjevanju obveznosti še pet let od zadnjega izplačila sredstev. Poročilo mora upravičenec poslati na ARSKTRP do 31. marca tekočega leta za preteklo leto, na predpisanem obrazcu, objavljenem na spletni strani ARSKTRP. 4.5.1.2 Kadar je končni prejemnik kmetija, ki skladno z 9. točko prvega odstavka 24. člena Uredbe PRP spremlja rezultate gospodarjenja na kmetijskem gospodarstvu za primarno kmetijsko pridelavo po metodologiji FADN, potem poročanje iz prejšnjega odstavka ni potrebno. 4.5.2 Druge obveznosti, ki jih mora izpolnjevati upravičenec še vsaj pet let po zadnjem izplačilu sredstev: 4.5.2.1 Vodenje evidenc in hramba dokumentacije: Upravičenec mora skladno s sedmim odstavkom 121. člena in 124. členom Uredbe PRP, za naložbo, za katero je prejel podporo, voditi dokumentacijo, določeno s tem razpisom, ter jo hraniti še najmanj pet let od dneva zadnjega izplačila sredstev. Upravičenec mora omogočiti dostop do dokumentacije o naložbi ter omogočiti kontrole na kraju samem ARSKTRP, MKO, revizijskemu organu in drugim nadzornim organom. 4.5.2.2 Skladno z drugim odstavkom 121. člena Uredbe PRP se mora predmet podpore po tem javnem razpisu uporabljati izključno za namen in dejavnost, za katero so bila sredstva dodeljena. 4.5.2.3 Skladno s tretjim odstavkom 121. člena Uredbe PRP se mora naložbena dejavnost, za katero upravičenec po tem javnem razpisu prejme sredstva, opravljati še najmanj naslednjih pet let po zadnjem izplačilu sredstev. V tem obdobju ne sme uvajati bistvenih sprememb oziroma odtujiti naložbe ter naložbe ne sme uporabljati v nasprotju z namenom dodeljenih sredstev, sicer jih mora vrniti v proračun Republike Slovenije skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je končni prejemnik sredstev obveščen o obveznosti povračila. 4.5.2.4 Skladno s šestim odstavkom 121. člena Uredbe PRP, je kmetijsko gospodarstvo, ki pridobi sredstva iz naslova tega javnega razpisa dolžno še pet let po zadnjem izplačilu sredstev v skladu s kmetijsko dejavnostjo, ki jo opravlja, v predpisanem roku posredovati na ARSKTRP zbirno vlogo po predpisih, ki določajo izvedbo letnih ukrepov kmetijske politike. 5. Omejitev sredstev 5.1 Skladno s 119. členom Uredbe PRP veljajo naslednje omejitve sredstev: 5.1.1 Skladno s prvim odstavkom 119. člena Uredbe PRP lahko upravičenci pridobijo sredstva za iste naložbe na podlagi posamezne vloge na javni razpis samo iz enega ukrepa po Uredbi PRP. 5.1.2 Skladno z drugim odstavkom 119. člena Uredbe PRP se sredstva ne odobrijo in izplačajo upravičencu, ki je za iste upravičene stroške, kot jih navaja v vlogi na javni razpis in v zahtevku za izplačajo sredstev, že prejel sredstva državnega proračuna Republike Slovenije, sredstva Evropske unije oziroma druga javna sredstva. 5.1.3 Skladno s tretjim odstavkom 119. člena Uredbe PRP, lahko ne glede na določilo prejšnjega odstavka, upravičenci pridobijo druga javna sredstva v Republiki Sloveniji, vendar seštevek podpor ne sme presegati zgornje vrednosti pomoči iz Priloge 1 k Uredbi 1698/2005/ES. Med druga javna sredstva se šteje tudi višina državne pomoči iz naslova ugodnejše oziroma subvencionirane obrestne mere. .5.1.4 Skladno s četrtim odstavkom 119. člena Uredbe PRP, če je upravičenec občina, se lastna sredstva sofinanciranja z vidika Evropske unije ne štejejo za že prejeta javna sredstva Republike Slovenije. 5.1.5 Skladno s petim odstavkom 119. člena Uredbe PRP, se sredstva ne dodelijo za naložbe zunaj območja Republike Slovenije. 6. Upravičeni stroški 6.1 Skladno s prvim odstavkom 22. člena Uredbe PRP so upravičeni stroški: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 6.2 Seznam stroškov: Podrobnejši seznam upravičenih stroškov je naveden v Seznamu upravičenih stroškov, ki je Priloga št.I k razpisni dokumentaciji. Strošek, ki ga ni seznamu iz prejšnjega stavka ni upravičen do sofinanciranja po tem javnem razpisu. 6.3 Splošni stroški, ki so neposredno povezani s pripravo in izvedbo naložb: 6.3.1 Kolikor vlagatelj uveljavlja za sofinanciranje tudi splošne stroške, v okviru dovoljenih vrednosti upravičenih stroškov naložbe, mora vlogi priložiti predračune oziroma kopije računov. 6.3.2 Splošni stroški se lahko odobrijo le kolikor vlagatelj predloži zahtevana dokazila in le v delu priznanih vrednosti. 6.4 Poleg neupravičenih stroškov iz 3. točke 71. člena Uredbe 1698/2005/ES se podpora ne dodeli za: 6.4.1 plačilo davkov, carin in dajatev pri uvozu, 6.4.2 nakup rabljene opreme in rabljene kmetijske mehanizacije, 6.4.3 naložbe/aktivnosti zunaj območja Republike Slovenije, 6.4.4 naložbe v gradnjo začasnih objektov skladno s predpisi o graditvi objektov, 6.4.5 naložbe v sanacijo plazov, 6.4.6 stroške tekočega poslovanja (stroški vzdrževanja in najema itd.), 6.4.7 bančne stroške in stroške garancij, 6.4.8 stroške promocije, 6.4.9 naložbe v stroje, opremo in prostore za rabo, ki ni namenjena za proizvodnjo povezano naložbo, 6.4.10 nakupi pravic kmetijske proizvodnje, 6.4.11 naložbe na ravni trgovine izven podprtih dejavnosti, 6.4.12 naložbe, ki se financirajo iz sredstev operativnih skladov v okviru potrjenih programov organizacij pridelovalcev, kot jih določajo predpisi o tržnih ureditvah, 6.4.13 naložbe, ki spadajo med ukrepe za podporo raziskovalnim projektom, ukrepe za promocijo kmetijskih proizvodov ali ukrepe za preprečevanje bolezni živali. 6.6 Skladno s 3. točko 71. člena Uredbe 169872005/ES DDV ni upravičen strošek. 7. Podrobnejša merila za ocenjevanje vlog 7.1 Skladno s prvim odstavkom 25. člena Uredbe PRP so do sofinanciranja upravičeni izbrani projekti, katerih vloge so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo pogoje. 7.2 Skladno s prvim in tretjim odstavkom 118. člena Uredbe PRP velja, da če je lokacija naložbe na območju občin Pomurske regije za izvajanje 10. člena Zakona o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010–2015 (Uradni list RS, št. 87/09), dodatnih deset odstotkov možnih točk, ki za ta javni razpis znaša 12 točk pridobijo vloge, če je predmet podpore: 7.2.1 nakup in postavitev rastlinjakov s pripadajočo opremo, 7.2.2 prva postavitev oziroma prestrukturiranje sadovnjakov, 7.2.3 nakup in postavitev mrež proti toči, 7.2.4 naložba v namakalno infrastrukturo na kmetijskih gospodarstvih, kamor spada tudi namakalna oprema, ki je lahko samostojna naložba, in v gradnjo pripadajočih vodnih virov ali 7.2.5 naložba v učinkovito rabo energije in obnovljive vire energije za potrebe kmetijskega gospodarstva. 7.3. Skladno s četrtim in petim odstavkom 118. člena Uredbe PRP velja, da če je lokacija naložbe na območju iz 9. člena Zakona o Triglavskem narodnem parku (Uradni list RS, št. 52/10) pridobijo vloge na ta javni razpis, ne glede na ostala merila za izbor, dodatnih deset odstotkov možnih točk, ki za ta javni razpis znaša 12 točk. 7.4 Skladno z drugim odstavkom 25. člena Uredbe PRP se vloge ocenijo na podlagi meril za pridobitev spodnje, vstopne meje točk, ki za ta javi razpis znaša 24 točk od tega vsaj 15 točk iz naslova ekonomskih meril pri fizičnih osebah oziroma 18 točk pri pravnih osebah (brez upoštevanja dodatnih točk iz drugega in tretjega odstavka 7. točke tega javnega razpisa. V primeru, da za posamezno merilo vlagatelj ne priloži vseh podatkov oziroma so podatki nepravilni, se vloga v tem delu oceni z 0 točk. Med vlogami, ki presežejo vstopno mejo točk se izberejo tiste, ki dosežejo višje število točk, do porabe razpisanih sredstev, ločeno za Namen A, Namen B, Namen C, Namen D oziroma Namen E tega javnega razpisa. 7.5 Vloge, ki so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo vse pogoje, bodo ocenjene na podlagi naslednjih meril: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! 7.6 Ocenjuje se stanje ob predložitvi vloge. Ocenitve znotraj posameznih meril se ne seštevajo. Ocenjevanje vlog bo temeljilo na podlagi predložene dokumentacije, predvsem: prijavnega obrazca, projektne dokumentacije oziroma dokumentacije o projektu in ustreznih dokazil. 8. Finančne določbe 8.1. Splošni finančni pogoji skladno s 22., 26. in 120. členom Uredbe PRP 8.1.1 Stopnja intenzivnosti podpore 8.1.1.1. Skladno s 1. točko prvega odstavka 26. člena Uredbe PRP, znaša delež sofinanciranja za naložbe mladih prevzemnikov iz točke 3.2 javnega razpisa: 8.1.1.1.1 do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, ki so na območjih z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OMD), območjih Natura 2000 in vodo-varstvenih območjih, 8.1.1.1.2 do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, na ostalih območjih. 8.1.1.2. Skladno z 2. točko prvega odstavka 26. člena Uredbe PRP, znaša delež sofinanciranja: 8.1.1.2.1 do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev, ki so na območjih z omejenimi možnostmi za kmetijsko dejavnost (v nadaljnjem besedilu: OMD), območjih Natura 2000 in vodo-varstvenih območjih, 8.1.1.2.2 do vključno 40 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na ostalih območjih. 8.1.1.3 Če je skladno z drugim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, naložba namenjena aktivnostim iz točke 2.2. javnega razpisa, znaša delež sofinanciranja: 8.1.1.3.1 do vključno 70 odstotkov priznane vrednosti naložbe, za naložbe mladih prevzemnikov, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES na OMD, območjih Nature 2000 in vodo-varstvenih območjih, 8.1.1.3.2 do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe mladih prevzemnikov, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu, ki ga določa točka c) prvega odstavka 22. člena Uredbe 1698/2005/ES na ostalih območjih, 8.1.1.3.3 do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na OMD, območjih Nature 2000 in vodo-varstvenih območjih, 8.1.1.3.4 do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev na ostalih območjih. 8.1.1.4. Pri nakupu kmetijske mehanizacije, skladno s tretjim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, znaša delež podpore od 30 do vključno 40 odstotkov priznane vrednosti naložbe, in sicer 8.1.1.4.1 do vključno 40 odstotkov priznane vrednosti nakupa kmetijske mehanizacije za gorsko višinska kmetijska gospodarstva, ki se vodijo v seznamu MKO, 8.1.1.4.2 do vključno 30 odstotkov priznane vrednosti nakupa kmetijske mehanizacije za ostala kmetijska gospodarstva. 8.1.1.5. Pri nakupu posebne kmetijske mehanizacije, namenjene bolj učinkoviti rabi dušika ter za minimalno obdelavo tal, skladno s četrtim odstavkom 26. člena Uredbe PRP znaša delež podpore od 40 odstotkov do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe, in sicer: 8.1.1.5.1 do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti nakupa posebne kmetijske mehanizacije namenjene bolj učinkoviti rabi dušika ter za minimalno obdelavo tal za gorsko višinska kmetijska gospodarstva, ki se vodijo v seznamu MKO, 8.1.1.5.2 do vključno 40 odstotkov priznane vrednosti nakupa kmetijske mehanizacije namenjene bolj učinkoviti rabi dušika ter za minimalno obdelavo tal za ostala kmetijska gospodarstva. 8.1.2 Skladno s petim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, je najmanjši znesek dodeljene pomoči 3.500 EUR na vlogo. Najvišji znesek dodeljene pomoči je do vključno 1.500.000 EUR na vlogo. Kmetijsko gospodarstvo lahko v celotnem programskem obdobju 2007–2013 iz naslova tega ukrepa pridobi največ do vključno 3.000.000 EUR podpore. 8.2 Podrobnejši finančni pogoji 8.2.1 Skladno s šestim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, se pri izračunu deležev in zneskov odobrenih sredstev upošteva najvišja priznana vrednost na enoto upravičenega stroška za posamezno vrsto naložbe, ki je opredeljena v Seznamu upravičenih stroškov, kot Priloga št. 1 k razpisni dokumentaciji. 8.2.2 Skladno s sedmim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, se pri izvedbi naložbe kot upravičen strošek prizna tudi prispevek v naravi upravičenca skladno s 54. členom Uredbe 1974/2006/ES: 8.2.2.1 Za ukrepe, ki vključujejo naložbe, se lahko prispevki javnih ali zasebnih upravičencev v naravi (nudenje blaga ali storitev, za katere ni prejeto plačilo, ki bi bilo podprto z računi ali enakovrednimi dokumenti) štejejo za upravičene izdatke, če so izpolnjeni določeni pogoji: 8.2.2.1.1 prispevki vključujejo zagotavljanje opreme ali surovin (les) ali neplačanega prostovoljnega dela, 8.2.2.1.2 vrednost prispevkov je mogoče neodvisno oceniti in preveriti. 8.2.2.2 Javni izdatki, ki jih sofinancira EKSRP in ki prispevajo k aktivnosti, ki vključuje prispevke v naravi, ob zaključku aktivnosti ne smejo preseči skupnih upravičenih izdatkov (brez prispevkov v naravi). To pomeni, da stroški, dokazljivi z računi ne smejo biti nižji od stroškov, ki jih vlagatelj uveljavlja kot prispevek v naravi. 8.2.2.3 Vlagatelju se kot upravičen strošek prizna lastni les kot prispevek v naravi, če ima za posekani les pridobljeno odločbo Zavoda za gozdove Slovenije o odobritvi poseka izbranih dreves in sicer v višini do 200 EUR/m3 žaganega lesa. 8.2.2.4 V primeru lastnega (neplačanega oziroma prostovoljnega) dela, se vrednost tega dela opredeli ob upoštevanju porabljenega časa ter običajne urne ali dnevne postavke za opravljeno delo, po naslednjem normativu: 7 EUR/uro bruto za ročno delo ter 20 EUR/uro bruto za strojno delo. Ne glede na to, pa se na 1 PDM ne prizna več kot 14.000 EUR bruto vrednosti za opravljeno lastno (ročno in strojno) delo v obdobju 12 mesecev. 8.2.2.5 Ne glede na določila predhodne točke, pa prispevek v naravi v obliki lastnega dela in lesa ne sme presegati naslednjih vrednosti: 8.2.2.5.2 do vključno 20% upravičenih stroškov pri naložbah v novogradnjo namakalnih sistemov ter v nakup in postavitev namakalne opreme, 8.2.2.5.3 do vključno 30% upravičenih stroškov pri naložbah v nakup in postavitev rastlinjakov, 8.2.2.5.4 do vključno 30% upravičenih stroškov pri naložbah v nakup in postavitev mrež proti toči, 8.2.2.5.5 do vključno 20% upravičenih stroškov pri naložbah v prvo postavitev oziroma prestrukturiranje trajnih nasadov ter nasadov trajnih rastlin na njivskih površinah. 8.2.2.6 Kadar gre za kmetije, se strošek opravljenega dela prizna kot neplačano prostovoljno delo nosilca kmetije in drugih članov kmetije, če nosilec kmetijskega gospodarstva ob zahtevku za izplačilo priloži izjavo, da so bila dela izvedena v skladu s predloženim predračunom ter če je bil za opravljeno delo izveden neodvisni nadzor. Poleg tega obseg prispevka v naravi nosilca kmetije ali drugih članov kmetije ne sme presegati obsega dela, izraženega v ekvivalentu PDM, ki ga je zanje vlagatelj opredelil v vlogi oziroma v poslovnem načrtu. 8.2.2.7 Kadar gre za pravne osebe oziroma s.p., se strošek opravljenega dela prizna kot neplačano prostovoljno delo nosilca s.p. oziroma drugih oseb, ki so pri nosilcu kmetijskega gospodarstva zaposleni, če nosilec kmetijskega gospodarstva ob zahtevku za izplačilo priloži poročilo o izvedenem delu in interni obračun delovnih nalog za vsakega delavca posebej. Poleg tega obseg prispevka v naravi nosilca s.p. oziroma drugih oseb, ki so pri nosilcu kmetijskega gospodarstva zaposleni ne sme presegati obsega dela, izraženega v ekvivalentu PDM, ki ga je zanje vlagatelj opredelil v vlogi oziroma v poslovnem načrtu. 8.2.3 Skladno z osmim odstavkom 26. člena Uredbe PRP, se celotni prispevek v naravi prizna do tiste višine celotne priznane investicijske vrednosti, kakor jo bodo opredelili tehnični normativi za posamezno vrsto naložbe, ki se nahajajo v dokumentaciji k temu javnemu razpisu, v okviru seznama upravičenih stroškov. 8.2.4. Pri izvedbi naložb v gradnjo objektov po predpisih o graditvi objektov, za katere vlagatelj uveljavlja prispevek v naravi, mora biti popis izvedenih del za navedene naložbe potrjen tudi s strani kmetijskega svetovalca specialista, ki je pri KGZS zaposlen na področju na področju strokovnega svetovanja za sadjarstvo, oljkarstvo, vinogradništvo in vrtnarstvo, s strani gradbenega projektanta oziroma nadzornika gradnje. 8.2.5. Kadar gre za nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme ter nakup opreme v objektih, mora biti nabavljena oprema nova. Šteje se, da je navedena oprema nova, če je vlagatelj njen prvi zakoniti lastnik, kar mora biti razvidno iz ustreznih listin (garancijski list, servisna knjiga, ipd), ki sodijo k tej opremi in jih mora vlagatelj priložiti zahtevku za izplačilo. 9. Razpisna dokumentacija in informacije 9.1 Skladno s prvim in tretjim odstavkom 114. člena Uredbe PRP se vloga se vlaga pisno na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, dostopne na spletnih straneh MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si. 9.2 Razpisna dokumentacija vsebuje: 9.2.1 Povabilo k oddaji vloge; 9.2.2 Navodilo vlagateljem za izdelavo vloge; 9.2.3 Merila in točkovalnik za ocenjevanje vlog; 9.2.4 Prijavni obrazec z dokazili; 9.2.5 Priloga št. 1.: Seznam upravičenih stroškov; 9.2.6 Priloga št. 2: Navodila za izdelavo poslovnega načrta (velja samo za zahtevne naložbe), 9.2.7 Priloga III: Seznam kmetijskih proizvodov, 9.2.8 Priloga III a: Seznam kmetijskih proizvodov za področje vrtnarstva, 9.2.9 Ostale priloge: Navodila za izpolnjevanje e-prijavnega obrazca (vključno z razlago temeljnih pojmov), Priročnik za obveščanje, Seznam minimalnih standardov Evropske unije za posamezno vrsto navedenih naložb iz 2. točke tega javnega razpisa in Seznam kmetijskih proizvodov. 9.3 Vlagatelj lahko pridobi informacije o javnem razpisu na informacijskih točkah, ki so navedene v razpisni dokumentaciji. 9.4 V skladu s 117. členom Uredbe PRP se vloga-prijavni obrazec izpolni v elektronski sistem ARSKTRP in natisne z izpisom identifikacijske kode. Prijavni obrazec-vloga, ki je izpolnjen in oddan v elektronski sistem, se ne šteje za vlogo na javni razpis. Za vlogo na javni razpis se šteje natisnjen prijavni obrazec z izpisom identifikacijske kode skupaj z vsemi sestavnimi deli vloge na javni razpis, ki jih določata javni razpis in razpisna dokumentacija in ki ga vlagatelj vloži v skladu s prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP. 9.5 Skladno z drugim odstavkom 117. člena Uredbe PRP, se podrobnejša navodila o izpolnjevanju prijavnega obrazca v elektronski sistem se objavijo na spletni strani MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si. 9.6 Skladno z osmim odstavkom 121. členom Uredbe PRP, se končni prejemniki sredstev, ki so pravne osebe, opis aktivnosti, oziroma naložbe in znesek odobrenih javnih sredstev objavijo na spletni strani MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si. 10. Rok in način prijave 10.1 Skladno s prvim in drugim odstavkom 114. člena Uredbe PRP je potrebno vlogo na javni razpis poslati priporočeno po pošti ali oddati v vložišču ARSKTRP, v času uradnih ur, na naslov: Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana ali vložiti v skladu s določbo prvega odstavka 117. člena Uredbe PRP, in sicer od naslednjega dne po objavi javnega razpisa do 30. 9. 2012 do 24. ure. 10.2 Skladno s tretjim odstavkom 114. člena Uredbe PRP in 30. členom ZKme-1 se vloga na javni razpis vlaga pisno na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, dostopne na spletnih straneh MKO: www.mko.gov.si in ARSKTRP: www.arsktrp.gov.si. Vloga, ki ni vložena na predpisanem obrazcu, se zavrže. Sestavni deli vloge na javni razpis morajo biti speti ali vloženi v mapo po vrstnem redu. Na ovojnici vloge na javni razpis morajo biti razvidni datum in čas (ura, minuta) oddaje vloge na javni razpis, ki ju označi pošta oziroma vložišče ARSKTRP, naslov vlagatelja ter oznaka javnega razpisa, na katerega se prijavlja, kot to določa tretji odstavek 114. člena Uredbe PRP: »Ne odpiraj – Vloga na 2. javni razpis za ukrep Posodabljanje kmetijskih gospodarstev-ukrep 121 za leto 2012, za naložbe na področju rastlinske pridelave» Namen A: Naložbe na področju sadjarstva Namen B: Naložbe na področju oljkarstva Namen C: Naložbe na področju vinogradništva Namen D: Naložbe na področju vrtnarstva Namen E: Naložbe na področju novih izzivov Na ovojnico napišite KMG-MID številko vašega kmetijskega gospodarstva ter ime, priimek in naslov nosilca kmetijskega gospodarstva. Prepozno vložene vloge se s sklepom zavržejo. 10.3 Skladno s četrtim odstavkom 114. člena Uredbe PRP, ARSKTRP odpira in obravnava vloge na javni razpis ter zahteva odpravo njihovih pomanjkljivosti sočasno. 10.4 Skladno s tretjim odstavkom 117. člena Uredbe PRP, se zahtevek za izplačilo sredstev vlaga v obliki obrazca v elektronski sistem ARSKTRP in natisne z izpisom identifikacijske kode. Elektronski obrazec, ki je izpolnjen in oddan v elektronski sistem, se ne šteje za zahtevek za izplačilo sredstev. Za zahtevek za izplačilo sredstev se šteje natisnjen obrazec z izpisom identifikacijske kode skupaj z vsemi zahtevanimi prilogami, ki jih določa javni razpis, odločba o odobritvi sredstev in razpisna dokumentacija, ki ga vlagatelj vloži v skladu s prvim odstavkom 114. člena Uredbe PRP. 10.5 Vlagatelju se na tem javnem razpisu za posamezen namen odobri samo ena vloga. 11. Obravnava in postopek odobritve ter nadzor nad izvajanjem 11.1 Postopek od obravnave do odobritve vloge 11.1.1 Postopek za odpiranje in obravnavanje vlog ter zahteva za odpravo pomanjkljivosti v zaprtih javnih razpisih je določen v XXIII. poglavju Uredbe PRP, ločeno po Namenu A, Namenu B, Namenu C, Namenu D oziroma Namenu E javnega razpisa. 11.1.2 V primeru nepopolne ali nerazumljive vloge, ARSKTRP pozove vlagatelja na dopolnitev vloge v skladu s predpisi. 11.1.3 V primeru, da imata na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis, ločeno po Namenu A, Namenu B, Namenu C, Namenu D oziroma Namenu E javnega razpisa dve ali več vlog na javni razpis isto število prejetih točk, se vloge na javni razpis odobrijo po vrstnem redu prejetja popolnih vlog na javni razpis, glede na datum in čas (ura, minuta) označen na ovojnici vloge s strani pošte oziroma vložišča ARSKTRP, oddaje popolne vloge na javni razpis. Če imata kljub temu na zadnjem mestu seznama ocenjenih vlog na javni razpis ločeno po Namenu A, Namenu B, Namenu C, Namenu D oziroma Namenu E javnega razpisa dve ali več vlog na javni razpis isto število prejetih točk in so bile vloge na javni razpis vložene istočasno, se vloge na javni razpis odobrijo po rangiranju naslednjih prioritet točkovanja: 1. Ekonomski vidik naložbe; 2. Regionalni vidik naložbe; 3. Družbeno socialni vidik naložbe; 4. Tehnološki vidik naložbe; 5. Naravovarstveni vidik naložbe. 11.1.4 Vloga na javni razpis, ki je popolna in izpolnjuje vstopne pogoje iz javnega razpisa, vendar razpoložljiva sredstva ne zadoščajo za dodelitev sredstev v celoti, se lahko odobri do višine razpoložljivih sredstev, če se vlagatelj s tem strinja, sicer se zavrne. Vlagatelj mora v roku osmih dni od vročitve obvestila na ARSKTRP poslati izjavo, da se s tem strinja, sicer se šteje, da se ne strinja. 11.1.5 Skladno s 116. členom Uredbe PRP se sredstva upravičencu odobrijo z odločbo o pravici do sredstev. Zoper odločbo ARSKTRP je dopustna pritožba v 15 dneh od dneva njene vročitve. Pritožba se vloži pisno na način iz 10. točke tega javnega razpisa, kot je določen za vložitev vloge, na naslov: Agencija RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, Dunajska 160, 1000 Ljubljana. 11.2 Nadzor nad izvajanjem ter postopki v primeru nepravilnosti (sankcije in vrnitev sredstev) 11.2.1 Skladno s 126. členom Uredbe PRP, ARKSTRP opravlja administrativne preglede (vključno z obiski investicijskega območja na kraju samem) in kontrole na kraju samem, s katerimi ugotavlja izpolnjevanje pogojev in obveznosti. V skladu s prvim odstavkom 75. člena Uredbe 1698/2005/ES lahko kontrole izvaja tudi Organ upravljanja, ki deluje v okviru MKO. 11.2.2 Sredstva ARSKTRP izplača šele po vseh opravljenih kontrolah, ki so predvidene z Uredbo Komisije 65/2011/EU. S kontrolami se preveri znesek, ki se izplača investitorju na podlagi zahtevka. Znižanja in morebitne sankcije se uporabijo skladno s 30. členom Uredbe 65/2011/EU. 11.2.3 V primeru ugotovljenih nepravilnosti se sprožijo sankcije in zahteva vračilo sredstev na način, kot je opredeljeno v 57. členu ZKme-1 in 122. členu Uredbe PRP. 11.2.4 V skladu s prvim odstavkom 123. člena Uredbe PRP se z globo 200 EUR kaznuje investitor, ki ne posreduje poročila o doseganju ciljev in izpolnjevanju obveznosti iz četrtega odstavka 121. člena Uredbe PRP. Kolikor v roku 30 dni od vročitve odločbe inšpektorata, pristojnega za kmetijstvo, o plačilu globe končni prejemnik sredstev ne posreduje letnega poročila, mora v skladu s tretjim odstavkom 123. člena Uredbe PRP v proračun Republike Slovenije vrniti deset odstotkov izplačanih sredstev. 11.3 Določena ključna opozorila investitorjem, povzeta po 122. členu Uredbe PRP 11.3.1 Namerna vložitev napačne prijave se sankcionira v skladu z Uredbo 65/2011/EU, neizpolnjevanje obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev pa se sankcionira v skladu s 57. členom ZKme-1. 11.3.2 V primerih iz prejšnjega odstavka ARSKTRP v roku 90 dni od dneva ugotovitve nepravilnosti, izda odločbo, s katero zahteva vračilo že izplačanih sredstev v proračun Republike Slovenije skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je končni prejemnik obveščen o obveznosti povračila. 11.3.3 Določba prejšnjega odstavka se ne uporablja: 11.3.3.1 če upravičenec zaradi višje sile ali izrednih okoliščin zamudi obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev glede rokov in predloži ustrezne dokaze v desetih delovnih dneh od dneva, ko je to zmožen storiti. ARSKTRP v tem primeru lahko podaljša rok, če bi bile s to spremembo obveznosti izpolnjene vse zahteve iz predpisov in javnega razpisa ter dosežen namen, za katerega je bila dodeljena pravica do sredstev, ob smiselni uporabi prvega odstavka 54. člena ZKme-1; 11.3.3.2 če upravičenec v skladu s prvim odstavkom 54. člena ZKme-1 po izdaji odločbe o pravici do sredstev in pred potekom rokov za vložitev zahtevka za izplačilo sredstev na ARSKTRP posreduje utemeljen obrazložen zahtevek za spremembo obveznosti (vključno podaljšanje rokov), določenih v odločbi o pravici do sredstev in ARSKTRP z odločbo ugotovi, da bodo ne glede na spremembo obveznosti izpolnjene vse zahteve iz predpisov in javnega razpisa ter dosežen namen, za katerega je bila dodeljena pravica do sredstev; 11.3.3.3 če upravičenec dokaže, da zaradi nepredvidenih okoliščin, na katere ni mogel vplivati, ni mogel izpolniti obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev. 11.3.4 Končnemu prejemniku sredstev ni treba vrniti vseh že izplačanih sredstev v primerih višje sile ali izrednih okoliščin. 11.3.5 O višji sili ali izrednih okoliščinah mora upravičenec ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti ARSKTRP in predložiti ustrezna dokazila v desetih delovnih dneh od dneva, ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti. 11.3.6 Če se v obdobju, za katerega je bila prevzeta obveznost iz odločbe o pravici do sredstev kot pogoj za odobritev pomoči, na drugo osebo prenese celotno kmetijsko gospodarstvo upravičenca, ali le njegov del, ta druga oseba lahko prevzame obveznost iz odločbe o pravici do sredstev za preostanek obdobja. Če oseba obveznost ne prevzame, upravičenec povrne izplačano pomoč. 11.3.7 Če upravičenec iz neutemeljenih razlogov ne dovoli kontrole na kraju samem, se šteje, da ni izpolnil pogojev, ki jih določa javni razpis in obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev. V tem primeru mora v proračun Republike Slovenije vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva, ko je prejemnik sredstev obveščen o obveznosti povračila. 11.3.8. Skladno s tretjim odstavkom 57. člena ZKme-1, kadar upravičenec sredstva uporablja v nasprotju z namenom, za katerega so mu bila dodeljena ali ne izpolnjuje zahtev iz predpisov in odločbe o dodelitvi sredstev ali je sredstva pridobil nezakonito, na podlaagi lažnih podatkov ali lažnih izjav, ARSKTRP izda odločbo, s katero zahteva vračilo dodeljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev. PRILOGA 1: SPLOŠNI POGOJI ZA NAJEM STROJEV IN OPREME Združenje kmetijskih proizvajalcev... v nadaljnjem besedilu najemodajalec, daje v najem najemniku stroj oziroma opremo po določbah in pod pogoji, ki so določene v nadaljevanju in so sestavni del najemne pogodbe, s katerimi je najemnik seznanjen, kar potrjuje s svojim podpisom v najemni pogodbi. 1. člen Upravljanje z najetim strojem oziroma opremo Z najetim strojem oziroma opremo sme upravljati le član združenja in osebe, ki so člani njegove kmetije po predpisu, ki ureja kmetijstvo in ki lahko z veljavnim dokumentom dokažejo, da so usposobljene za upravljanje s tem strojem oziroma opremo. Z najetim strojem oziroma opremo ni dovoljeno upravljanje osebam, če so le te pod vplivom alkohola, mamil, zdravil ali drugih opojnih substanc, ki onemogočajo varno uporabo stroja oziroma opreme. Najemnik opreme ne bo uporabljal oziroma, ne bo dovolil da se uporablja v nasprotju s katerimkoli zakonom in bo na zahtevo najemodajalca na prvi poziv povrnil vse stroške, ki bi nastali zaradi takšnega ravnanja. Prepovedano je dajanje stroja oziroma opreme v podnajema tretji osebi. Prepovedano je stroj oziroma opremo uporabljati v namene za katere ni predvidena, ga preobremenjevati ali kakor koli drugače zlorabljati. Najemnik ne sme brez privolitve najemodajalca izvesti na stroju oziroma opremi kakršnokoli spremembo ali dopolnitev ne glede na to ali bi to oviralo njuno uporabo ali ne. če najemnik opravi spremembe in dopolnitve brez predhodnega pisnega soglasja najemodajalca, nosi vse stroške za vzpostavitev stanja, kot je bilo ob prevzemu stroja oz_ opreme in stroške zmanjšanja vrednosti stroja oz opreme. Stroja oziroma opreme najemnik ne sme uporabljati za učenje, preizkušanje in podobno. Najemnik se obvezuje upoštevati vse določbe teh splošnih pogojev in se zavezuje, da bo v primeru kršitve najemodajalcu povrnil vso škodo, ki bi s tem nastala; višino škode bo določil najemodajalec. 2. člen Izdaja in vrnitev najetega stroja oziroma opreme Stroj oziroma oprema je v vsakem času neodtujljiva last najemodajalca. Najemnik ga/jo sprejme v brezhibnem stanju z zakonsko predpisano opremo in potrebnimi dokumenti, kar potrdi s podpisom primopredajnega zapisnika ali dobavnice. Najemnik se obvezuje, da bo vrnil stroj oziroma opremo v takem stanju, v kakršnem ga/jo je prejel. Najemnik se obvezuje, da bo najeti stroj oziroma opremo vrnil v kraj, kjer ga je prevzel, na dan in v času, kot je določeno v pogodbi, sicer ima najemodajalec pravico zaračunati najemnino in zamudnino v višini 100% pribitka na ceno letnega najema stroja oziroma opreme. 3. člen Najem Najem se obračuna po pogojih, ki so navedeni v vsakokrat veljavnem ceniku. Najem stroja oziroma opreme mora trajati najmanj 5 let. Podaljšanje je mogoče le na podlagi pisnega potrdila najemodajalcu o podaljšanju. Oseba, ki prevzame stroj oziroma opremo in podaljša pogodbo, je seznanjena, da je polno osebno odgovorna za plačilo najemnine skupaj z osebo, družbo ali organizacijo, v imenu katere prevzema stroj oziroma opremo. Najemnik omogoča najemodajalcu neomejen vstop na lokacijo, kjer se stroj oziroma oprema nahaja in občasno kontrolo uporabe stroja oz opreme, ki je v najemu. V primeru odvzema opreme zaradi kršitve pogodbenih obveznosti, ne bo oviral dostopa na lokacijo in odvoza stroja oziroma opreme na stroške najemojemalca. 4. člen Vzdrževanje Najemnik se obvezuje, da bo ves čas najema skrbel za stroj oziroma opremo in redno preverjal stanje olja v motorju, samodejnem avtomatskem menjalniku (če je v najetem stroju), hladilne tekočine, zavorne tekočine, nivo tekočine v baterijah / akumulatorjih ter zračni tlak v zračnicah in drugih sklopih stroja, ki so pomembni za nemoteno delovanje stroja. 5. člen Okvare Vse servise in popravila stroja oziroma opreme je v celoti dolžan nositi najemnik. 6. člen Gorivo Gorivo ni vračunano v ceno najema. Najemnik prevzame stroj s polno posodo goriva oziroma polno baterijo / akumulatorjem in mora takega tudi vrniti. V nasprotnem primeru ima najemodajalec pravico zaračunati, poleg manjkajočega goriva, še stroške polnjenja po veljavnem ceniku. 7. člen Zavarovanje Stroj oziroma oprema nima nikakršnega zavarovanja, razen če je z najemno pogodbo določeno drugače. Osnovno in dodatno zavarovanje stroja oziroma opreme zagotavlja najemojemalec. Najemojemalec krije vse stroške in škodo, ki nastanejo: – zaradi nepravilne uporabe stroja oziroma opreme – zaradi povzročitve škode tretji osebi zaradi škode, povzročene namenoma all iz hude malomarnosti – ker upravljalec v trenutku nastale škode ni imel veljavnega dokumenta, ki dokazuje ustrezno usposobljenost za upravljanje z strojem oziroma opremo – zaradi pobega najemnika s kraja nezgode, – Če je z najetim strojem oziroma opremo upravljala nepooblaščena oseba, – Če je vozil v prepovedane namene, – če je naloženi tovor poškodoval vozilo ali če je voznik vozil nestrokovno. 8. člen Obveznosti v primeru nezgode Najemnik se obvezuje, da bo v primeru nezgode ščitil interese najemodajalca (in zavarovalnice v primeru zavarovanja stroja oziroma opreme) tako, da: – bo zabeležil imena in naslove vseh vpletenih in prič nezgode ter registrske številke oziroma druge evidenčne podatke vpletenih vozil, strojev,... – ne bo priznal krivde tretjim osebam, – bo takoj poklical najemodajalca in ga obvestil o škodi, tudi če je ta neznatna, – ne bo zapustil poškodovanega stroja oziroma opreme, dokler ga ne zavaruje in umakne na varno, – bo v primeru nezgode obvezno in takoj poklical in počakal policijo, morebitnim poškodovanim pa nudil prvo pomoč, – bo napisal izčrpno poročilo o nezgodi, izdelal skico in podal svojo izjavo in takoj dostavil k najemodajalcu Če najemnik ne bo postopal, kot je navedeno v prejšnjem odstavku tega člena, bo odgovarjal za vse posledice in škodo, ki bi zaradi tega nastala najemodajalcu. V primeru nezgode najemodajalec nima nobenih obveznosti do najemojemalca (npr. brezplačen prevoz z mesta nezgode ali zamenjava stroja oziroma opreme ali kakšno drugo nadomestilo). 9. člen Izguba lastnine Najemodajalec ne odgovarja za najemnikovo lastnino ali lastnino druge osebe, ki sta jo pustila v najetem stroju oziroma opremi ali na njej, v servisnem vozilu ali v poslovnih prostorih najemodajalca. Najemnik se izrecno odpoveduje vsaki zahtevi, ki bi izhajala iz omenjenih izgub in nastale škode. 10. člen Upoštevanje predpisov Najemnik je odgovoren in prevzame vse obveznosti, ki bi nastale zaradi neupoštevanja predpisov o upravljanju s strojem in opremo ali kršenja zakona. 11. člen Uporaba stroja oziroma opreme v tujini Uporaba najetega stroja oziroma opreme izven območja Republike Slovenije ni dovoljena. 12. člen Splošna določila Najemnik ne sme pustiti stroja oziroma opreme nezaklenjenega (kolikor mu je to omogočeno) in nezavarovanega. Najemnik je dolžan skrbeti za opremo in jo vzdrževati kot dober gospodar in v skladu z najemodajalčevimi navodili, priporočili in dobrimi poslovnimi običaji. Vsa določila, ki niso zajeta v teh splošnih pogojih so zapisana v najemni pogodbi, ki jo skleneta najemodajalec in najemojemalec. 13. člen Pristojno sodišče Za razsojanje sporov je pristojno stvarno pristojno sodišče v kraju sedeža najemodajalca.
Ministrstvo za kmetijstvo in okolje Republike Slovenije

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti