Uradni list

Številka 41
Uradni list RS, št. 41/2010 z dne 25. 5. 2010
Uradni list

Uradni list RS, št. 41/2010 z dne 25. 5. 2010

Kazalo

2093. Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje, stran 5956.

Na podlagi 65. člena Odloka o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 54/09 in 34/10) ter 18. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 45/07) je Občinski svet Občine Trebnje na 34. redni seji dne 14. 4. 2010 sprejel
P R A V I L N I K
o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje
I. PREDMET PRAVILNIKA
1. člen
S Pravilnikom o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (v nadaljevanju: pravilnik) se določi način obračunavanja storitve ravnanja z odpadki v Občini Trebnje. V tem pravilniku imajo uporabljeni izrazi enak pomen kot v Odloku o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (v nadaljevanju: odlok).
2. člen
Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje določa način oblikovanja postavk tarifnega sistema in način obračunavanja storitev za:
1. zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov,
2. odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov,
ob uporabi posod prostornine od 120 l do 1.100 l in izjemoma tudi posod večjega volumna.
3. člen
Pravilnik velja skladno z določili Odloka za uporabnike storitev javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki.
4. člen
Cene storitev zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov ter odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov se oblikujejo za:
1. zbiranje in prevoz odpadkov, ki obsega:
– zbiranje in prevoz komunalnih (mešanih in ločeno zbranih frakcij) odpadkov iz gospodinjstev,
– zbiranje in prevoz biološko razgradljivih odpadkov,
– obdelavo komunalnih odpadkov v zbirnem centru in v mali kompostarni.
2. odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov, ki obsega:
– obdelavo mešanih komunalnih odpadkov (mehansko-biološka stabilizacija),
– transport odpadkov,
– odlaganje obdelanih komunalnih odpadkov,
– okoljsko dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov,
– finančno jamstvo za zaprtje odlagališča in izvajanje ukrepov po zaprtju odlagališča,
– stroške upravičenih bonitet ali odškodnin do 10% cene odlaganja, če to določa zakon ali drug predpis.
Cena storitev mora pokrivati vse stroške ravnanja z odpadki. Lastna cena predstavlja pokrivanje stroškov, nastalih z izvajanjem dejavnosti, vključno z amortizacijo.
Višina cene storitev se oblikuje v skladu z veljavnimi predpisi na področju oblikovanja cen.
II. OBSEG RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI
5. člen
Zbiranje in odvoz odpadkov (v nadaljevanju: odvoz) obsega:
– zbiranje in odvoz mešanih komunalnih odpadkov iz gospodinjstev,
– zbiranje in odvoz ločeno zbranih frakcij iz gospodinjstev in z ekoloških otokov,
– zbiranje in prevoz bioloških odpadkov,
– zbiranje in odvoz kosovnih odpadkov,
– zbiranje in odvoz nevarnih odpadkov,
– delovanje zbirnega centra,
– obdelavo mešanih komunalnih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja naloge, ki se izvajajo v okviru obveznih gospodarskih javnih služb zbiranja in prevoza komunalnih odpadkov,
– obdelavo biološko razgradljivih odpadkov v skladu s predpisom, ki ureja ravnanje z biološko razgradljivimi odpadki,
– obdelavo drugih frakcij komunalnih odpadkov, če obdelava posamezne frakcije ni določena z drugimi predpisi,
– prevoz preostankov po obdelavi komunalnih odpadkov na regijsko odlagališče,
– prevoz ločenih frakcij v predelavo,
– razstavljanje kosovnih odpadkov in njihova obdelava,
– začasno skladiščenje ločenih frakcij ter kosovnih in nevarnih odpadkov pred oddajo v predelavo ali odstranjevanje,
– pretovarjanje vseh frakcij odpadkov,
– sledljivost volumna preostanka odpadkov s sodobnim računalniškim sistemom,
– analitično obdelavo podatkov,
– nabavo in vzdrževanje opreme za zbiranje,
– obveščanje in osveščanje uporabnikov.
V obseg ravnanja z odpadki sodi tudi strošek odlaganja ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov z vključeno okoljsko dajatvijo.
III. NAČIN OBRAČUNA STORITEV RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI ZA GOSPODINJSTVA
6. člen
Ravnanje z odpadki se gospodinjstvom obračunava mesečno na osebo. Enota količine storitev je masa (kg) komunalnih odpadkov, ki jih uporabniki storitev prepustijo izvajalcu javne službe. Sodilo za razdelitev količine storitev na posameznega uporabnika je velikost zabojnika in število odvozov, pri čemer se kot najmanjša količina prepuščenih komunalnih odpadkov obračuna za 40 litrov na osebo mesečno, kot določa Odlok o ravnanju z odpadki in glede na sestavo preostanka komunalnih odpadkov, ustreza 20 kg.
Izvajalec ima pravico vpogleda v razpoložljive evidence o številu prebivalcev na posameznem naslovu kot je centralni register prebivalstva. Izvajalec po potrebi obnavlja podatke o številu prebivalcev na posameznem naslovu.
Izvajalec javne službe do 15. 4. tekočega leta pripravi letno poročilo o zbranih komunalnih odpadkov z izračunom mase preostanka in bioloških odpadkov na osebo.
V primeru večjih količin preostankov odpadkov se storitev zaračuna po dejanski masi oziroma dejanskem volumnu. Pooblaščeni delavec izvajalca lahko kontrolira dejanski volumen odloženega preostanka komunalnih odpadkov in v primeru ponavljajočih se povečanih količin odredi povečanje razpoložljivega volumna zabojnika za preostanek odpadkov.
Cena ravnanja s komunalnimi odpadki za posamezno osebo (Cos) na mesec je produkt povzročene količine odpadkov ene osebe Q = kg/(os/m) in cene (C) ravnanja z odpadki:
Cos = Q x C
Mesečni obračun storitev ravnanja s komunalnimi odpadki za gospodinjstva se izvede po naslednji formuli:
Zo = Cos x Šos
Zo – znesek za ravnanje z odpadki, ki ga gospodinjstvo plača v EUR na mesec
Cos – mesečna cena na osebo, izražena v EUR na kg v Občini Trebnje
Šos – število oseb v gospodinjstvu.
Cena ravnanja z odpadki je na računu razčlenjena v skladu s 4. členom tega pravilnika oziroma z veljavnimi republiškimi predpisi.
7. člen
Za posamezno počitniško hišo, vikend oziroma drug objekt, kjer ni stalno prijavljenih prebivalcev in za katero ni podatka o velikosti zabojnika, se za zaračunavanje stroškov, ki nastajajo ne glede na količino prepuščenih odpadkov, upošteva ena tretjina najmanjše velikosti zabojnika in najmanjša frekvenca odvoza, ki je določena v občinskem predpisu, kar je 20 kg komunalnih odpadkov mesečno.
8. člen
V primeru občasnih povečanih količin ostanka komunalnih odpadkov, mora uporabnik pri izvajalcu nabaviti dodatne namenske vreče z logotipom izvajalca, ki jo odda na odjemno mesto za preostanek odpadkov.
Cena vreče za ostanek komunalnih odpadkov vsebuje stroške odvoza, obdelave in odlaganja preostanka odpadkov.
9. člen
Finančno jamstvo za zaprtje odlagališča in izvajanje ukrepov po zaprtju odlagališča bo vključeno v ceno storitve po prejeti odločbi o IPPC odlagališča in se bo naknadno dodalo ceni, o čemer se bo pristojno ministrstvo obvestilo najkasneje v 15 dneh.
IV. OBRAČUN STORITEV RAVNANJA S PREOSTANKOM ODPADKOV IN BIOLOŠKIMI ODPADKI ZA GOSPODINJSTVA
10. člen
Obračun storitve zbiranja in odvoza bioloških odpadkov za gospodinjstva, izražen v EUR/kg se opravi na podlagi naslednjih postavk:
A) minimalne količine preostanka komunalnih odpadkov na osebo na mesec, ki znaša na podlagi tega pravilnika 20 kg/osebo/mesec, kar je ekvivalentno volumnu 40l
B) minimalne količine bioloških odpadkov na osebo na mesec, ki znaša na podlagi tega pravilnika 5 kg/osebo/mesec, kar je ekvivalentno volumnu 10 l v primeru, ko uporabnik nima možnosti kompostiranja na lastnem vrtu.
Obračun storitve A se uporablja za povzročitelje komunalnih odpadkov, ki bodo sami izvajali kompostiranje in ne bodo prepuščali bioloških odpadkov izvajalcu javne službe.
Obračun storitve A+B se uporablja za povzročitelje komunalnih odpadkov, ki ne bodo sami izvajali kompostiranja in bodo vključeni v sistem javne službe ločenega zbiranja bioloških odpadkov.
Način obračuna A vključuje dva odvoza preostanka komunalnih odpadkov na mesec, dva odvoza rumenih vreč na mesec, dva odvoza ekoloških otokov na mesec, dva odvoza kosovnih odpadkov na leto, en odvoz nevarnih odpadkov na leto.
Način obračuna A+B vključuje dva odvoza preostanka komunalnih odpadkov na mesec, dva odvoza rumenih vreč na mesec, dva odvoza ekoloških otokov na mesec, dva odvoza kosovnih odpadkov na leto, en odvoz nevarnih odpadkov na leto in štiri odvoze bioloških odpadkov na mesec.
V. OBRAČUN STORITEV RAVNANJA S KOMUNALNIMI ODPADKI ZA PRAVNE OSEBE
11. člen
Obračun storitve zbiranja in odvoza preostanka odpadkov za pravne osebe, izražen v EUR/kg, se opravi na podlagi naslednjih postavk:
– glede na dejanski volumen zabojnika oziroma najmanj za 100 kg preostanka odpadkov, pri čemer je razmerje med volumnom in maso preostanka odpadkov 2:1
– v primeru, da nastaja pri pravni osebi večja količina komunalnih odpadkov, se storitev obračuna po dejanski masi odpadkov.
Cena za posodo se določi na podlagi volumna posode in cene za storitev ravnanja z odpadki, izražene v EUR/kg.
Cena odvoza odpadkov na mesec (Cod) je produkt cene odvoza za posodo (Cp), števila posod (Šp) in števila odvozov (K):
Cod = Cp x Šp x K
Cod – cena za odvoz odpadkov na mesec
Cp – cena odvoza za posodo
Šp – število posod
K – število odvozov.
12. člen
Če več povzročiteljev odlaga odpadke v skupno posodo, se sorazmerno oziroma po dogovoru volumen razdeli med posamezne povzročitelje, vendar je v tem primeru najmanjša obračunana masa, ki se povzročitelju obračuna 100 kg.
Za počitniške kapacitete, ki se oddajajo v najem ter športna igrišča in parkirišča se obračunava storitev ravnanja z odpadki za 50 kg oziroma ustrezno maso mesečno na posamezno počitniško enoto (stanovanje, počitniška hiša, apartma, ipd.), oziroma po dejanskem volumnu.
13. člen
Odvoz komunalne embalaže (papirna, votla steklena in ostala) in papirja se ne obračunava posebej, če se zagotavlja odvoz v enakem standardu, kot je določen za gospodinjstva v individualni gradnji. V nasprotnem primeru se lahko zagotovi odvoz ob dodatnem plačilu storitve, ki lahko znaša četrtino vrednosti, ki bi veljala za odvoz ostanka komunalnih odpadkov.
VI. NADZOR
14. člen
Nadzor nad izvajanjem določil tega Pravilnika opravljajo pristojni nadzorni organi.
VII. PREHODNE DOLOČBE
15. člen
Obračun po tem pravilniku se mora pričeti izvajati najkasneje v 3 mesecih po uveljavitvi pravilnika. Za storitve, ki se na dan uveljavitve tega pravilnika še ne izvajajo, se prične izvajati obračun z izvajanjem storitve.
VIII. KONČNE DOLOČBE
15. člen
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, cene oblikovane na podlagi tega Pravilnika se pričnejo uporabljati po pridobitvi predhodnega soglasja občinskega sveta in pristojnega organa, v skladu z republiškim predpisom oblikovanja cen komunalnih storitev.
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o tarifnem sistemu ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 30/01) in Sklep o tarifnih postavkah ravnanja s komunalnimi odpadki v Občini Trebnje (Uradni list RS, št. 30/01).
Št. 354-58/2009
Trebnje, dne 30. aprila 2010
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti