Uradni list

Številka 59
Uradni list RS, št. 59/2008 z dne 13. 6. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 59/2008 z dne 13. 6. 2008

Kazalo

2556. Odlok o gospodarskih javnih službah v Občini Semič, stran 6845.

Na podlagi 3. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06) in 14. člena Statuta Občine Semič (Uradni list RS, št. 107/06 in popr. 112/06) je Občinski svet Občine Semič na 12. redni seji dne 29. 5. 2008 sprejel
O D L O K
o gospodarskih javnih službah v Občini Semič
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta odlok določa dejavnosti, ki so gospodarske javne službe (v nadaljevanju: javne službe) v Občini Semič (v nadaljevanju: občini) in ureja način njihovega opravljanja.
Kot javne službe se opravljajo dejavnosti, ki so z zakonom določene kot obvezne lokalne gospodarske javne službe in dejavnosti, ki so kot lokalne javne službe določene s tem odlokom.
2. člen
Javne službe se izvajajo na podlagi predpisanih tehničnih, oskrbovalnih, stroškovnih, organizacijskih in drugih standardov in normativov.
Župan občine je pri predlaganju odločitev na področju javnih služb, ki jih sprejema občinski svet občine ter pri sprejemanju odločitev, ki so v njegovi pristojnosti, dolžan zagotavljati, da se javne službe opravljajo v okviru racionalno, funkcionalno in prostorsko zaokroženih oskrbovalnih sistemih.
II. NAČIN OPRAVLJANJA JAVNIH SLUŽB
3. člen
Občina z enim ali več odloki ali pravilniki podrobneje uredi način opravljanja posamezne ali več javnih služb oziroma podrobneje določi elemente iz 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93).
Kadar standardi in normativi iz prvega odstavka prejšnjega člena niso predpisani za celotno državo, se predpišejo z odloki ali pravilniki iz prejšnjega odstavka.
Občina s pravilnikom podrobneje uredi način opravljanja javnih služb, navedenih pod 5. in 6. točko 4. člena tega odloka.
III. JAVNE SLUŽBE
4. člen
Na območju Občine Semič se kot javne službe opravljajo naslednje dejavnosti:
1. oskrba s pitno vodo,
2. odvajanje in čiščenje komunalne in padavinske odpadne vode,
3. zbiranje in prevoz komunalnih odpadkov,
4. odlaganje ostankov predelave ali odstranjevanja komunalnih odpadkov,
5. urejanje in čiščenje javnih površin,
6. urejanje javnih poti, površin za pešce in zelenih površin, nasadov (sadovnjakov), pešpoti in drugih javnih poti, ulic, trgov in cest v naselju Semič, ki niso razvrščene med magistralne ali regionalne ceste,
7. vzdrževanje občinskih cest,
8. varstvo pred požarom in naravnimi nesrečami,
9. urejanje pokopališč in oddajanje prostorov za grobove v najem,
10. pogrebne storitve in storitve v zvezi z upepeljevanjem,
11. urejanje in vzdrževanje javnih tržnic,
12. oskrba industrijskih porabnikov z vodo ter oskrba naselij s požarno vodo v javni rabi,
13. urejanje javnih parkirišč in garažnih hiš,
14. javna razsvetljava v naseljih, ki obsega razsvetljavo prometnih in drugih javnih površin v naseljih,
15. opravljanje javnega mestnega prometa, ki obsega javni prevoz potnikov v mestih in naseljih z javnimi prevoznimi sredstvi.
Javne službe iz prejšnjega odstavka se opravljajo na celotnem območju občine, če z odlokom ali pravilnikom iz 3. člena tega odloka za posamezno javno službo ni določeno drugače.
Občina s pravilnikom podrobneje uredi način opravljanja javnih služb, navedenih pod 5. in 6. točko tega člena.
Dejavnosti iz 1., 2., 3., 4., 5. in 6. točke prvega odstavka tega člena so obvezne gospodarske javne službe.
5. člen
Kot izbirne javne službe se lahko izvajajo tudi druge dejavnosti, ki jih določi Občinski svet občine ali, z njenim pooblastilom, župan občine.
6. člen
Infrastrukturni objekti in naprave, potrebne za izvajanje javnih služb v Občini Semič so:
– objekti in naprave za oskrbo naselij z vodo,
– objekti in naprave za odvajanje in čiščenje voda,
– objekti in naprave za odstranjevanje komunalnih odpadkov, pokopališčni objekti in naprave,
– tržnice,
– javni parki, nasadi (sadovnjaki), drevoredi in javna otroška igrišča,
– omrežje in naprave javne razsvetljave,
– omrežje in naprave za oskrbo naselij s požarno vodo v javni rabi,
– objekti in naprave za odvajanje padavinskih voda,
– hodniki, pešpoti, dovozne poti, ulice, trgi, ceste in druge javne površine v naseljih, ki niso razvrščene med magistralne in regionalne ceste.
Z odloki in pravilniki iz 3. člena tega odloka se podrobneje opredelijo objekti in naprave, ki so javno dobro, uredijo pogoji in način rabe objektov in naprav ter uredijo druga vprašanja, povezana z infrastrukturnimi objekti in napravami.
IV. NAČINI IZVAJANJA GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB
7. člen
Izvajanje gospodarskih javnih služb zagotavlja občina neposredno, z organizacijo režijskega obrata, v javnem gospodarskem zavodu, v javnem podjetju, z dajanjem koncesij osebam zasebnega prava ali z vlaganjem javnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava.
8. člen
Občina Semič zagotavlja neposredno izvajanje gospodarskih javnih služb opredeljenih pod točko 1, 2, 3, in 12 po javnem podjetju Komunala Črnomelj.
Občina Semič zagotavlja neposredno izvajanje gospodarske javne službe opredeljene pod točko 4 po javnem podjetju CeROD, Center za ravnanje z odpadki, d.o.o.
9. člen
Za izvajanje izbirnih gospodarskih javnih služb lahko občina da koncesijo pravni ali fizični osebi, ki je registrirana in izpolnjuje pogoje za opravljanje dejavnosti, ki so predmet koncesije.
10. člen
Izvajalca dejavnosti na podlagi koncesije izbere občinska uprava na podlagi javnega razpisa ali na podlagi vloge o zainteresiranosti.
Postopek javnega razpisa in izbora določi občinski svet s koncesijskim aktom v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe in zakonom, ki ureja javno zasebno partnerstvo. S koncesijskim aktom se določi predmet in pogoje opravljanja javne službe ter postopek javnega razpisa in izbor koncesionarja. O izbiri koncesionarja odloči občinska uprava z upravno odločbo. Zoper odločbo o izbiri koncesionarja je dovoljena pritožba, o kateri odloča župan.
Za sklenitev koncesijske pogodbe, prenehanje koncesijskega razmerja, prenos koncesije, obvezno koncesijo, višjo silo, odgovornosti koncesionarja za ravnanje zaposlenih in odgovornost koncendenta za ravnanje koncesionarja se uporabljajo določbe zakona ki ureja gospodarske javne službe in zakona, ki ureja javno zasebno partnerstvo.
11. člen
Z izbranim izvajalcem (koncesionarjem) sklene pogodbo o koncesiji župan občine v imenu in za račun občine.
12. člen
Javne dobrine lahko občina zagotavlja z vlaganjem javnega kapitala v dejavnosti oseb zasebnega prava.
Na podlagi odločitve o vlaganju javnega kapitala, ki jo sprejme občinski svet, se izvede javni razpis za pridobitev zainteresiranih oseb zasebnega prava. Postopek javnega razpisa in pogoje za izbor izvajalca sprejme občinski svet v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe.
O izbiri osebe zasebnega prava odloči občinska uprava z upravno odločbo. Zoper odločbo o izbiri je dovoljena pritožba, o kateri odloča župan.
13. člen
Z izbranim izvajalcem sklene pogodbo o vlaganju župan občine v imenu in za račun občine.
14. člen
Koncesijska pogodba ali pogodba o vlaganju se lahko, skladno z zakonom, sklene tudi s tujo pravno ali fizično osebo.
15. člen
Občina lahko z aktom prenese na javno podjetje kot javno pooblastilo tudi določene strokovno-tehnične, organizacijske oziroma razvojne naloge.
V. UPRAVNE, STROKOVNO-TEHNIČNE, ORGANIZACIJSKE IN RAZVOJNE NALOGE
16. člen
Upravne (normativne, procesne in nadzorne) strokovno-tehnične, organizacijske in razvojne naloge na področju gospodarskih javnih služb opravlja pristojni občinski organ, v skladu s pristojnostmi, ki so določene s predpisom o organizaciji in delu občinske uprave v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe in zakonom, ki ureja javno zasebno partnerstvo.
Kadar to narekujejo razlogi racionalnosti in ekonomičnosti ali če so potrebna posebna strokovna znanja ali oprema, lahko upravni organ s soglasjem župana s pogodbo poveri izvajanje posameznih nalog iz prejšnjega odstavka tega člena za opravljanje takšnih nalog registrirani organizaciji ali posamezniku.
VI. VARSTVO UPORABNIKOV
17. člen
Za varstvo uporabnikov javnih dobrin se oblikuje svet uporabnikov Občine Semič.
Svet uporabnikov sestavljajo predstavniki krajanov, ki jih imenuje občinski svet.
Pri določanju kandidatov in imenovanju mora občinski svet upoštevati teritorialno zastopanost krajanov v svetu uporabnikov.
Svet šteje pet članov. Predlog za imenovanje občinskemu svetu posreduje župan.
Svet uporabnikov:
– usklajuje interese prebivalcev Občine Semič in predlaga skupne predloge občinskemu svetu in županu,
– zastopa interese krajanov v zvezi z načrtovanjem in financiranjem javnih služb in s tem povezanih objektov in naprav v razmerju do občine in župana,
– zastopa interese krajanov v razmerju do izvajalcev storitev in opozarja na pomanjkljivosti ter predlaga izboljšave,
– opravlja druge naloge v skladu s svojimi pravili ali drugimi akti o delu in poslovanju.
18. člen
Občinski svet zagotovi materialne in finančne pogoje za delo sveta uporabnikov.
19. člen
V primeru kršitve dolžnosti s strani izvajalca javnih služb, lahko uporabniki od pristojnega organa občine zahtevajo izdajo odločbe, s katero naj ta odloči o pravici uporabnika do storitve in naloži izvajalcu ustrezno ravnanje.
20. člen
Občinski svet in župan sta dolžna obravnavati pripombe in predloge sveta uporabnikov.
Občinski svet je dolžan obvestiti svet uporabnikov o svojih stališčih in ukrepih v skladu s poslovnikom o svojem delu, župan pa najkasneje v roku 30 dni od dneva, ko je prejel pripombo ali predlog sveta.
VII. FINANCIRANJE JAVNIH SLUŽB
21. člen
Storitve javnih služb, ki so individualno določljive in izmerljive, se financirajo iz cene, ki jo plačujejo njihovi uporabniki glede na količino porabe.
Predlog cene posamezne storitve izdela izvajalec in ga s potrebno dokumentacijo predloži županu občine oziroma organu določenemu z zakonom.
Občinski svet lahko odloči, da se cene posameznih storitev plačujejo diferencirano glede na posamezne vrste uporabnikov ali glede na količino porabljenih storitev.
22. člen
Storitve gospodarskih javnih služb, pri katerih ni mogoče ugotoviti njihovega uporabnika, ali je to povezano z nesorazmerno velikimi stroški, se financirajo iz proračunskih sredstev.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Postopek za ustanovitev sveta uporabnikov iz 10. člena tega odloka izvede župan v treh mesecih od dneva uveljavitve odloka.
25. člen
Z dnem pričetka veljavnosti tega odloka preneha veljati Odlok o gospodarskih javnih službah v Občini Semič (Uradni list RS, št. 35/96) ter Odlok o spremembi odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Semič (Uradni list RS, št. 65/98).
26. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-01/2008-3
Semič, dne 29. maja 2008
Župan
Občine Semič
Ivan Bukovec l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti