Uradni list

Številka 124
Uradni list RS, št. 124/2007 z dne 28. 12. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 124/2007 z dne 28. 12. 2007

Kazalo

6293. Etični kodeks izvoljenih predstavnikov Občine Cankova, stran 18483.

Na podlagi 75. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Cankova (Uradni list RS, št. 32/07) je Občinski svet Občine Cankova na 9. redni seji dne 19. 12. 2007 sprejel
E T I Č N I K O D E K S
izvoljenih predstavnikov Občine Cankova
I. PODROČJE UPORABE
1. člen
Namen tega kodeksa »izvoljeni predstavnik« pomeni vsakega politika, ki opravlja mandat lokalnih oblasti, ki mu je bil podeljen s splošnimi volitvami (volitve z neposredno volilno pravico) – to je občinski svetnik/svetnica in župan/županja.
2. člen
Za namene tega kodeksa izraz »funkcija« pomeni z volitvami podeljen mandat in vse funkcije, ki jih opravlja izvoljeni predstavnik v tem mandatu.
3. člen
Namen kodeksa je določiti standarde obnašanja, ki se pričakuje od izvoljenih predstavnikov pri opravljanju njihovih dolžnosti, in seznaniti državljane s standardi obnašanja, ki jih imajo pravico pričakovati od svojih izvoljenih predstavnikov ter obnašanje med samimi predstavniki lokalne oblasti.
II. SPLOŠNA NAČELA
4. člen
Izvoljeni predstavniki se obvežejo, da bodo svoje funkcije opravljali vestno, odgovorno, odprto in da bodo vedno pripravljeni odgovarjati za svoje odločitve. Pri sprejemanju svojih odločitev so pravični in pošteni.
5. člen
Izvoljeni predstavniki opravljajo mandat po zakonu in morajo vedno ravnati v skladu z ustavo, zakoni in občinskimi akti (statut in poslovnik občinskega sveta).
Pri opravljanju svojih funkcij izvoljeni predstavniki služijo javnemu interesu občanov.
6. člen
Izvoljeni predstavniki pri opravljanju funkcije ravnajo tako, da varujejo oziroma prispevajo k ugledu Občine Cankova, občinskega sveta in funkcije občinskega svetnika ali župana, izogibajo se ravnanjem in govorenju, s katerimi bi se ugled zmanjševalo.
7. člen
Izvoljeni predstavniki pri svojem delu v občinskem svetu in njegovih delovnih telesih ravnajo tako, da omogočijo neovirano delo občinskega sveta in njegovih delovnih teles.
Izvoljeni predstavniki so na sejah občinskega sveta, sejah delovnih teles, sestankih in drugih delovnih srečanj korektni in ravnajo tako, da ne motijo svojih kolegov ter drugih udeležencev seje. V razpravi se izogibajo prepiru, kričanju, izsiljevanju besede in motenju ali oviranju sogovornika.
Izvoljeni predstavniki o svojih kolegih in njihovih izjavah ali ravnanju govorijo spoštljivo, resnicoljubno in tako, da varujejo ugled občinskega sveta in župana. Ne uporabljajo izrazov in izjav, ki bi lahko pomenile razžalitev, obrekovanje, žaljivo obdolžitev, opravljanje, sovražni govor ali bi spodbujale katerokoli obliko nestrpnosti.
8. člen
Izvoljeni predstavniki pri opravljanju svojih funkcij spoštujejo pooblastila in posebne pravice vseh ostalih političnih izvoljenih predstavnikov in vseh javnih uslužbencev.
Pri opravljanju svojih funkcij ne smejo drugega političnega predstavnika ali javnega uslužbenca spodbujati h kršenju načel, ki so vsebovana v tem kodeksu, ali mu pri tem pomagati.
III. POSEBNE OBVEZNOSTI
9. člen
Namen volilnih kampanj kandidatov je zagotoviti informacije in pojasnila volivcem o političnih programih. Kandidati ne smejo pridobivati glasov drugače kot le s prepričljivo argumentacijo in razpravo. Zlasti ne smejo poskušati pridobiti glasov s klevetanjem drugih kandidatov, uporabo nasilja in/ali z grožnjami, ponarejanjem volilnih imenikov in/ali volilnih izidov ali delanjem uslug ali obljubam le-teh.
10. člen
Izvoljeni predstavniki ne smejo opravljati svojih funkcij ali izrabljati posebnih pravic svojega položaja v zasebno korist posameznikov ali skupin posameznikov z namenom, da bi od njih pridobili neposredno ali posredno osebno premoženjsko korist.
11. člen
Izvoljeni predstavniki ne smejo opravljati svojih funkcij ali izrabljati posebnih pravic svojega položaja za doseganje neposredne ali posredne zasebne ali premoženjske osebne koristi.
12. člen
Če imajo izvoljeni predstavniki neposredno ali posredno osebno korist v zadevah, ki jih obravnavajo lokalni ali regionalni sveti ali izvršilni organi, morajo takšne interese naznaniti pred odločanjem in glasovanjem. Izvoljeni predstavniki se vzdržijo odločanja ali glasovanja o vprašanjih, v katerih imajo neposredni ali posredni osebni interes.
13. člen
Izvoljeni predstavniki ravnajo v skladu z veljavnimi predpisi, ki omejujejo sočasno opravljanje dveh ali več političnih ali drugih funkcij.
14. člen
Izvoljeni predstavniki si pri opravljanju svojih pooblastil na podlagi prostega preudarka ne smejo zagotavljati nikakršnih neposrednih ali posrednih osebnih koristi ali jih zagotavljati posamezniku ali skupini posameznikov z namenom, da bi od njih pridobili neposredno ali posredno osebno korist. Za vsako odločitev morajo biti podani natančni razlogi z opredelitvijo vseh dejavnikov, ki so podlaga za odločitev, zlasti pa veljavnih, zakonov, pravil in predpisov, ter prikaz, da je odločitev sprejeta v skladu s temi zakoni, pravili in predpisi. Če takšnih pravil in predpisov ni, morajo razlogi za odločitev vsebovati elemente, ob uporabi načela sorazmernosti, poštenosti in skladnosti z javnim interesom.
15. člen
Izvoljeni predstavniki se pri opravljanju svojih funkcij vzdržijo vseh koruptivnih dejanj, kot jih določa zakon.
16. člen
Izvoljeni predstavniki se obvežejo, da bodo spoštovali proračunsko in finančno disciplino, ki zagotavlja pravilno upravljanje javnega denarja, kot predpisuje ustrezna notranja zakonodaja. Izvoljeni predstavniki pri opravljanju svoje funkcije skrbijo za varčno porabo javnih sredstev in z njimi ravnajo kot dobri gospodarji. Pri izpolnjevanju svojih dolžnosti izvoljeni predstavniki ne smejo storiti ničesar, s čimer bi odtujili javna in/ali nepovratna sredstva.
IV. SREDSTVA NADZORA
17. člen
Kandidati za svoje volilne kampanje porabijo sredstva v sorazmerni količini in v sprejemljivih okvirih. Vestno delujejo v skladu z ukrepi, sprejetimi po veljavni zakonodaji, ki predpisujejo objavo izvora in količine sredstev, ki jih namenijo za financiranje kampanje, in količino porabljenih sredstev ter način njihove porabe.
18. člen
Izvoljeni predstavniki pri opravljanju svojih funkcij ne smejo ovirati izvajanja nadzornih ukrepov, ki jih lahko na podlagi ustrezne utemeljitve in načela odprtosti sprejmejo ustrezni notranji in zunanji organi.
V. ODNOSI Z JAVNOSTJO
19. člen
Izvoljeni predstavniki so ves čas med svojim mandatom odgovorni celotnemu lokalnemu prebivalstvu. Izvoljeni predstavniki natančno utemeljijo vsako odločitev, ki jo sprejmejo, in navedejo vse dejavnike, na katerih odločitev temelji, zlasti veljavna pravila in predpise, ter prikažejo skladnost odločitve s temi pravili in predpisi. Če je takšen podatek zaupen, je treba navesti razloge za zaupnost. Izvoljeni predstavniki se vestno odzivajo na zahteve javnosti glede opravljanja njihovih funkcij, razlogov za njihova dejanja ali delovanje uprave pod njihovo pristojnostjo. Spodbujajo in promovirajo vse ukrepe, ki pospešujejo dostop do informacij javnega značaja v zvezi s pooblastili, njihovim izvajanjem in delovanjem uprave pod njihovo pristojnostjo.
VI. ODNOSI DO USLUŽBENCEV
20. člen
Izvoljeni predstavniki v primeru odločanja o zaposlovanju uslužbencev (upravnega osebja) iz svoje pristojnosti upoštevajo objektivne kriterije oziroma pogoje zaposlovanja, zlasti strokovno usposobljenost, priporočila, delovne izkušnje in druga znanja. Pri zaposlovanju uslužbencev ali napredovanju izvoljeni predstavniki sprejemajo nepristransko, utemeljeno odločitev, ki izkazuje skrbnost dobrega gospodarja.
21. člen
Izvoljeni predstavniki pri opravljanju svojih funkcij spoštujejo vlogo uslužbencev lokalne uprave brez vpliva na zakonito izvajanje njihovih pristojnosti.
22. člen
Izvoljeni predstavniki pri opravljanju svojih funkcij zagotovijo, da se vloga in naloge uslužbencev lokalne uprave čim bolj predstavljajo v javnosti. Izvoljeni predstavniki spodbujajo in predstavljajo javnosti vse ukrepe, ki pospešujejo večjo učinkovitost uprave pod njihovo pristojnostjo.
VII. ODNOSI Z MEDIJI
23. člen
Izvoljeni predstavniki se vestno, iskreno in celovito odzivajo na vse prošnje medijev za informacije glede opravljanja njihovih funkcij, vendar pa ne razkrijejo zaupnih informacij ali informacij iz zasebnega življenja izvoljenih predstavnikov ali tretjih oseb. Spodbujajo in predstavljajo javnosti vse ukrepe, ki pospešujejo poročanje medijev o njihovih pooblastilih, opravljanju funkcij in delovanja lokalne uprave, ki spadajo v njihovo pristojnost.
VIII. INFORMIRANJE IN OZAVEŠČANJE
24. člen
Razširjanje kodeksa med izvoljenimi predstavniki. Izvoljeni predstavniki se obvežejo seznaniti z vsemi določbami kodeksa in pravili v njem, in izjavijo, da bodo upoštevali določbe kodeksa.
25. člen
Izvoljeni predstavniki spodbujajo in predstavljajo v javnosti vse ukrepe, ki pospešujejo razširjanje tega kodeksa med osebjem v javnosti, med občani in v medijih, in s katerimi te osebe poučujejo o načelih, ki so vsebovana v tem dokumentu oziroma kodeksu.
IX. PRESOJA KRŠITVE KODEKSA
26. člen
O kršitvi kodeksa s strani posameznega izvoljenega predstavnika presoja Komisija za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja. Ukrepe glede kršitev kodeksa in morebitne druge odločitve sprejema komisija z večino vseh članov.
27. člen
Predlog za presojo kršitve kodeksa lahko poda:
– predsedujoči na seji občinskega sveta ali delovnega telesa, kadar gre za dejanje, storjeno na seji;
– član Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja;
– izvoljeni predstavnik, na katerega se dejanje nanaša.
Komisija o predlogu za presojo kršitev kodeksa odloči v roku 30 dni od prejema pobude.
28. člen
Možni ukrepi – komisija lahko izreče:
– opozorilo:
– opomin;
– javni opomin.
Komisija lahko tudi ugotovi, da kodeks ni bil kršen.
X. PREHODNE DOLOČBE
29. člen
Etični kodeks začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 081-01/2007
Cankova, dne 19. decembra 2007
Župan
Občine Cankova
Drago Vogrinčič l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti