Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA I
ZAHTEVE GLEDE USTREZNOSTI LADIJ ZA PREVOZ RAZSUTEGA TOVORA
Ladje, ki pristajajo na terminalih za nakladanje ali razkladanje
razsutega tovora, morajo:
1. imeti skladišča za tovor in odprtine žrel zadostne velikosti in
oblike, da omogočajo zadovoljivo nakladanje, zlaganje, poravnavanje in
razkladanje razsutega tovora;
2. imeti žrela ladijskih skladišč označena z identifikacijskimi
številkami, kot se uporabljajo v načrtu nakladanja in razkladanja. Mesto,
velikost in barva številk morajo biti jasno vidni in prepoznavni osebam, ki
upravljajo z opremo za nakladanje in razkladanje na terminalu;
3. imeti žrela ladijskih skladišč, sisteme delovanja žrel in varnostne
naprave, ki so brezhibni, in jih uporabljati le za predvidene namene;
4. pred nakladanjem ali razkladanjem preizkusiti delovanje kontrolnih
luči za opozarjanje na nagibanje;
5. imeti odobren računalnik za ravnanje s tovorom, primeren za
izračunavanje obremenitev med nakladanjem ali razkladanjem;
6. imeti pogonske in pomožne stroje v stanju pripravljenosti;
7. imeti opremo na krovu za privez in pristajanje v dobrem stanju.
PRILOGA II
ZAHTEVE GLEDE USTREZNOSTI TERMINALOV ZA NAKLADANJE IN RAZKLADANJE RAZSUTEGA
TOVORA
Terminali za nakladanje ali razkladanje razsutega tovora morajo:
1. sprejemati samo tiste ladje, ki se lahko varno bočno privežejo vzdolž
nakladalnih ali razkladalnih naprav, pri čemer se upoštevajo globina vode ob
privezu, velikost ladje, privezna oprema, odbojniki, varen dostop in
morebitne ovire za nakladanje ali razkladanje;
2. imeti opremo za nakladanje in razkladanje, ki je odobrena in
vzdrževana v skladu z ustreznimi predpisi in standardi, z njo pa lahko
upravljajo samo ustrezno kvalificirane in pooblaščene osebe;
3. imeti osebje, ki mora biti usposobljeno za vse vidike varnega
nakladanja in razkladanja sorazmerno s svojimi odgovornostmi. Usposabljanje
mora biti zasnovano tako, da so delavci seznanjeni s splošnimi nevarnostmi
pri nakladanju in razkladanju tovora in škodljivimi posledicami, ki jih lahko
ima nepravilno nakladanje ali razkladanje na varnost ladje;
4. imeti osebje na terminalu, ki sodeluje pri nakladanju in razkladanju,
ki mora biti ustrezno opremljeno, uporabljati mora osebno zaščitno opremo ter
biti spočito, da se preprečijo nesreče zaradi preutrujenosti.
PRILOGA III
PODATKI, KI JIH MORA POVELJNIK LADJE POSREDOVATI TERMINALU
Poveljnik ladje mora posredovati terminalu naslednje podatke:
1. takoj, ko je mogoče, predvideni čas prihoda, ki se po potrebi dopolni;
2. ob prvem sporočilu o predvidenem času prihoda:
(a) ime, klicni znak, IMO identifikacijsko številko, državo zastave,
pristanišče vpisa;
(b) načrt nakladanja ali razkladanja z navedbo skupne količine tovora,
količine tovora po žrelih, vrstni red nakladanja ali razkladanja in količino,
ki jo je potrebno natovoriti ali razložiti v vsaki fazi nakladanja ali
razkladanja;
(c) ugrez ladje ob prihodu in predvideni ugrez ob odhodu;
(d) čas, potreben za polnjenje balasta ali praznjenje balasta;
(e) dolžina preko vsega, največja širina ladje in dolžina tovornega krova
od sprednje odprtine za nakladanje tovora skrajnega sprednjega žrela do
zadnje odprtine za nakladanje tovora skrajnega zadnjega žrela, skozi katere
se bo tovor nakladal ali razkladal;
(f) razdalja od vodne črte do prvega žrela, v katero se bo nakladalo ali
razkladalo, in razdalja od boka ladje do odprtine žrela;
(g) namestitev ladijskih stopnic;
(h) največja višina ladje nad vodno črto;
(i) podroben opis in zmogljivosti ladijskih naprav za ravnanje s tovorom;
(j) število in vrsta vrvi za privez;
(k) posebne zahteve, na primer po poravnavanju tovora ali stalnem
merjenju količine vode v tovoru;
(l) podrobnosti o morebitnih popravilih, ki bi lahko povzročila zamude
pri privezovanju, začetku nakladanja ali razkladanja ali izplutju ladje po
zaključku nakladanja ali razkladanja;
(m) vse druge podatke, ki jih v zvezi z ladjo zahteva terminal.
PRILOGA IV
DOLŽNOSTI POVELJNIKA LADJE PRED ALI MED NAKLADANJEM ALI RAZKLADANJEM
Pred in med nakladanjem ali razkladanjem mora poveljnik ladje zagotoviti,
da:
1. sta nakladanje ali razkladanje tovora ter polnjenje ali praznjenje
balastnih vod pod nadzorom odgovornega ladijskega častnika;
2. se ves čas nakladanja ali razkladanja spremlja razporeditev tovora in
balastnih vod, da se zagotovi, da konstrukcija ladje ni preobremenjena;
3. je ladja v pokončnem položaju, če pa je iz operativnih razlogov
potreben nagib, da je ta čim manjši;
4. ladja ostane varno privezana, pri čemer upošteva lokalne vremenske
pogoje in napovedi;
5. se na ladji nahaja dovolj častnikov in članov posadke, ki skrbijo za
prilagajanje vrvi za privez ali druge normalne ali izredne razmere, pri čemer
se mora upoštevati, da mora imeti posadka zadosten počitek, da se prepreči
preutrujenost;
6. se predstavnik terminala opozori na potrebno poravnavanje tovora, ki
mora biti opravljeno v skladu s postopki, ki jih določa Kodeks VNRB;
7. se predstavnik terminala opozori na zahteve po usklajevanju med fazami
praznjenja ali polnjenja balasta in stopnjami nakladanja ali razkladanja
tovora in na vsa odstopanja od načrta praznjenja ali polnjenja balasta ali na
druge dogodke, ki lahko vplivajo na nakladanje ali razkladanje tovora;
8. se balastne vode izpuščajo v takšnih količinah, ki ustrezajo
dogovorjenemu načrtu nakladanja, in ne povzroči poplavljanje nabrežja ali
sosednjih plovil. Če ladja ne more v celoti izprazniti balastnih vod pred
fazo poravnavanja v postopku nakladanja, se morata poveljnik ladje in
predstavnik terminala dogovoriti o potrebnem času za začasno ustavitev
nakladanja in številu takih prekinitev;
9. se s predstavnikom terminala doseže soglasje glede ukrepov v primeru
dežja ali drugih sprememb vremena, če bi narava tovora v primeru takšne
spremembe predstavljala tveganje;
10. na privezani ladji ali v njeni bližini ne sme potekati nobeno delo z
odprtim ognjem, razen z dovoljenjem predstavnika terminala in pomorskega
inšpektorja;
11. poteka strog nadzor nad nakladanjem ali razkladanjem in nad ladjo med
zadnjimi fazami nakladanja ali razkladanja;
12. se nemudoma obvesti predstavnik terminala, če je postopek nakladanja
ali razkladanja povzročil škodo, nevarno situacijo ali grozi, da bi se kaj
takega lahko zgodilo;
13. se obvesti predstavnik terminala, kdaj se mora začeti končno
poravnavanje ladje, da se lahko sistem tekočih trakov do konca izprazni;
14. razkladanje skladišča za tovor na levem boku ladje poteka hkrati z
razkladanjem istega skladišča na desnem boku, da bi se izognili torziji
konstrukcije ladje;
15. se pri polnjenju balasta v eno ali več tovornih skladišč upošteva
možnost uhajanja vnetljivih hlapov iz skladišč in se poskrbi za varnostne
ukrepe, preden se v bližini ali nad temi skladišči dovoli delo z odprtim
ognjem.
PRILOGA V
PODATKI, KI JIH MORA TERMINAL POSREDOVATI POVELJNIKU LADJE
Podatki, ki jih mora terminal posredovati poveljniku ladje, so:
1. naziv priveza, na katerem bo potekalo nakladanje ali razkladanje, čas
in predvideno trajanje priveza ter nakladanja ali razkladanja;
2. značilnosti opreme za nakladanje ali razkladanje, vključno z nominalno
količino nakladanja ali razkladanja in številom nakladalnih ali razkladalnih
rok, ki bodo uporabljene, in predvidenim časom, ki je potreben za vsako fazo
nakladanja ali razkladanja;
3. značilnosti na privezu ali pomolu, o katerih bi poveljnik ladje moral
biti obveščen, vključno s položajem stalnih ali premičnih ovir, odbojnikov,
bitev in priveznih boj;
4. minimalna globina vode vzdolž priveza in v vhodnih in izhodnih
kanalih;
5. gostota vode ob privezu;
6. največja razdalja med vodno črto in vrhom skladiščnih pokrovov ali
žrelnih odprtin, glede na to, katera mera je pomembna za nakladanje ali
razkladanje, in največja višina ladje nad vodno črto;
7. ureditev dostopa na ladjo;
8. določitev boka ladje bo vzdolž priveza;
9. največja dovoljena hitrost ob približevanju pomolu ter tip in število
vlačilcev, in njihova vlečna moč na bitvi;
10. zaporedje nakladanja različnih vrst tovora in druge omejitve, če ni
mogoče sprejemati tovora v zaporedju ali v ladijskih skladiščih, kot bi
ustrezalo ladji;
11. lastnosti tovora, ki se bo nakladal, ki lahko pomenijo nevarnost,
kadar pride v stik s tovorom ali ostanki tovora na ladji;
12. predhodne informacije o predvidenem nakladanju ali razkladanju ali
spremembe obstoječega načrta nakladanja ali razkladanja;
13. če je oprema za nakladanje ali razkladanje na terminalu nepremična
oziroma je njeno premikanje omejeno;
14. število potrebnih vrvi za privez;
15. opozorilo o neobičajnem režimu priveza;
16. omejitve glede polnjenja ali praznjenja balasta;
17. največji dovoljeni ugrez;
18. vse druge podatke, povezane s terminalom, ki jih zahteva poveljnik
ladje.
PRILOGA VI
DOLŽNOSTI PREDSTAVNIKA TERMINALA PRED IN MED NAKLADANJEM ALI RAZKLADANJEM
Pred in med nakladanjem ali razkladanjem mora predstavnik terminala:
1. obvestiti poveljnika ladje o imenih in postopkih za navezovanje stikov
z osebjem terminala ali zastopniki vkrcevalca, ki bodo odgovorni za
nakladanje ali razkladanje in s katerimi bo poveljnik ladje imel stik;
2. poskrbeti za varnostne ukrepe, s katerimi se prepreči, da bi oprema za
nakladanje ali razkladanje poškodovala ladjo, in obvestiti poveljnika ladje,
če pride do poškodb;
3. zagotoviti, da je ladja v pokončnem položaju oziroma da je nagib čim
manjši;
4. zagotoviti, da razkladanje skladišča za tovor na levem boku ladje
poteka hkrati z razkladanjem istega skladišča na desnem boku, da bi se
izognili torziji ladje;
5. opozoriti poveljnika ladje, da v primerih nakladanja tovora visoke
gostote ali če so količine tovora v grabilnikih velike, utegne priti do
močnih, lokalnih obremenitev strukture ladje, dokler tovor v celoti ne
prekrije dna skladišča. V primerih, ko tehnologija nakladanja dopušča
spuščanje tovora z velike višine, mora posebej skrbno začeti nakladanje v
vsako skladišče za tovor;
6. zagotoviti dogovor s poveljnikom ladje o vseh fazah in vseh vidikih
nakladanja ali razkladanja in poskrbeti, da je poveljnik ladje obveščen o
vseh spremembah dogovorjene količine nakladanja in teže v vsaki končani fazi
nakladanja;
7. voditi evidenco o teži in razporeditvi naloženega ali razloženega
tovora in skrbeti, da teža v skladiščih za tovor ne odstopa od dogovorjenega
načrta nakladanja ali razkladanja;
8. zagotoviti, da je tovor med nakladanjem ali razkladanjem poravnan v
skladu z zahtevami poveljnika ladje;
9. zagotoviti, da se količine tovora, ki so potrebne za ugrez na odhodu
ladje, in poravnanosti tovora v skladiščih izračunajo tako, da se sistemi
tekočih trakov na terminalu iztečejo in izpraznijo ob koncu nakladanja. V ta
namen mora predstavnik terminala obvesti poveljnika ladje o nominalni tonaži
na sistemu tekočih trakov na terminalu in morebitnih potrebah za izpraznitev
sistema tekočih trakov ob zaključku nakladanja;
10. pri razkladanju poveljnika ladje posebno opozoriti o nameravanem
povečanju ali zmanjšanju števila razkladalnih rok in ga obvestiti, kdaj se
razkladanje iz vsakega skladišča za tovor šteje za zaključeno;
11. zagotoviti, da na ladji ali v bližini ladje, medtem ko je ladja ob
privezu, ne poteka nobeno delo z odprtim ognjem, razen z dovoljenjem
poveljnika ladje in uprave.