Uradni list

Številka 38
Uradni list RS, št. 38/2005 z dne 15. 4. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 38/2005 z dne 15. 4. 2005

Kazalo

1372. Odlok o proračunu Občine Ribnica za leto 2005, stran 3618.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena Statuta Občine Ribnica (Uradni list RS, št. 37/00) je Občinski svet občine Ribnica na 14. redni seji dne 22. 3. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Ribnica za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se določi višina proračuna Občine Ribnica za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun), postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in po­roštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
2. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih
A)    Bilanca prihodkov in odhodkov
------------------------------------------------------------------------
Skupina/podskupina kontov                                     Znesek SIT
------------------------------------------------------------------------
I.    Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                     1.289,289.000
      Tekoči prihodki (70+71)                                768,000.000
70    Davčni prihodki (700+703+704+705)                      637,225.000
      700 Davki na dohodek in dobiček                        479,233.000
      703 Davki na premoženje                                 78,570.000
      704 Domači davki na blago in storitve                   79,422.000
71    Nedavčni prihodki
      (710+711+712+713+714)                                  130,775.000
      710 Udeležba na dobičku
          in dohodki od premoženja                            72,700.000
      711 Takse in prisojbine                                  5,367.000
      712 Denarne kazni                                          100.000
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                6,500.000
      714 Drugi nedavčni prihodki                             46,106.000
72    Kapitalski prihodki (720+721+722)                       49,160.000
      720 Prihodki od prodaje osnovnih
          sredstev                                            45,160.000
      722 Prihodki od prodaje zemljišč                         4,000.000
74    TRANSFERNI PRIHODKI (740)                              472,129.000
      740 Transferni prihodki
          iz drugih javnofinančnih institucij                472,129.000
II.   Skupaj odhodki (40+41+42+43)                         1.373,315.000
40    Tekoči odhodki                                         373,680.000
      400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                  101,953.000
      401 Prispevki delodajalca
          za socialno varnost                                 14,100.000
      402 Izdatki za blago
          in storitve                                        242,718.000
      403 Plačilo domačih obresti                              6,427.000
      409 Rezerve                                              8,500.000
41    Tekoči transferi                                       550,033.000
      410 Subvencije                                          12,250.000
      411 Transferi posameznikom
          in gospodinjstvom                                  178,807.000
      413 Drugi domači transferi                             358,976.000
42    Investicijski odhodki                                  378,983.000
      420 Nakup in gradnja osnovnih
          sredstev                                           378,983.000
43    Investicijski transferi                                 70,619.000
      430 Investicijski transferi                             70,619.000
III.  Proračunski presežek (I-II)
      Proračunski primanjkljaj                              - 84,026.000
 
B)    Račun finančnih terjatev in naložb
------------------------------------------------------------------------
Skupina kontov                                                Znesek SIT
------------------------------------------------------------------------
IV.   Prejeta vračila danih posojil (75)                               –
75    Prejeta vračila danih posojil                                    –
V.    Dana posojila (44)                                               –
44    Dana posojila                                                    –
VI.   Prejeta minus dana posojila (IV-V)                               –
 
C)    Račun financiranja
------------------------------------------------------------------------
Skupina kontov                                                Znesek SIT
------------------------------------------------------------------------
VII.  Zadolževanje (50)                                      105,000.000
50    Zadolževanje                                           105,000.000
VIII. Odplačilo dolga                                         24,548.000
55    Odplačilo dolga                                         24,548.000
IX.   Sprememba stanja sredstev na
      računu (I + IV +VII -II – V – VIII)                     -3,574.000
X.    Neto financiranje (VI + VII – VIII – IX)                84,026.000
XI.   Stanje sredstev na računih ob koncu leta                 3,574.000
------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna, ki je sestavljen iz bilance prihodkov in odhodkov, računa finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja, posebni del proračuna ter razvojnih programov so priloga k temu odloku.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Za izvrševanje proračuna je kot odredbodajalec odgovoren župan Občine Ribnica.
4. člen
Med prihodke proračuna se štejejo tisti prihodki, ki so bili vplačani v proračun do konca tekočega leta. Med izdatke proračuna se štejejo tista izplačila iz proračuna, ki so bila izvršena do konca tekočega leta.
5. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so opredeljeni v okviru proračunskih postavk.
Uporabniki proračuna smejo prevzemati obveznosti, ki bodo zahtevale izdatek iz proračuna, le v okviru sredstev, ki so predvidena za posamezni namen.
Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu.
Omejitve iz tretjega in četrtega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
6. člen
Proračunska sredstva ni mogoče prerazporejati razen pod pogoji, ki jih določa zakon o javnih financah in ta odlok.
Župan odloča o prerazporeditvi pravic porabe, in sicer:
– med oddelki znotraj posameznega področja funkcionalne dejavnosti posebnega dela proračuna, pri čemer prerazporeditve ne smejo presegati 20% obsega v sprejetem proračunu.
– med področji funkcionalnih dejavnosti v posebnem delu proračuna, pri čemer prerazporeditve ne smejo presegati 10% obsega v sprejetem proračunu.
Župan mora o izvršenih prerazporeditvah poročati občinskemu svetu v mesecu juliju in ob zaključnem računu.
Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb ter računom financiranja ni dovoljeno.
7. člen
Če se med letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan za največ 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov.
O ukrepih iz prvega odstavka mora župan obvestiti občinski svet.
Če se med izvajanjem ukrepov začasnega zadrževanja izvrševanja proračuna proračun ne more uravnovesiti, mora najkasneje 15 dni pred iztekom roka za začasno zadrževanje izvrševanja proračuna župan predlagati rebalans proračuna.
Z rebalansom se prejemki in izdatki proračuna ponovno uravnovesijo.
V obdobju sprejemanja rebalansa proračuna lahko župan ponovno začasno zadrži izvrševanje posameznih izdatkov.
8. člen
Če se po sprejemu proračuna sprejme zakon ali odlok, na podlagi katerega nastanejo nove obveznosti za proračun, vključi župan te obveznosti v proračun in določi obseg izdatkov za te namene. Sredstva se zagotovijo s prerazporeditvijo sredstev v okviru možnih prihrankov ali v okviru večjih pričakovanih prejemkov.
9. člen
V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov v naprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki je v proračunu posebej izkazana.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu.
Sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan.
10. člen
Namenska sredstva za investicije, ki so bile začete v letu 2004 in niso bila porabljena v tem letu, se prenesejo v proračun za tekoče leto. Za preneseni obseg sredstev se poveča proračunska postavka, na katero se sredstva nanašajo.
11. člen
Če se med letom spremeni delovno področje oziroma pristojnost neposrednega uporabnika, se sorazmerno poveča ali zmanjša obseg sredstev za njegovo delovanje. O povečanju ali zmanjšanju odloča župan.
Če se neposredni uporabnik med letom ukine se neporabljena sredstva prenesejo v splošno proračunsko rezervacijo.
12. člen
V proračunu se zagotovijo sredstva v višini 0,5% prejemkov za proračunsko rezervo.
Župan odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za odpravo posledic naravnih in ekoloških nesreč, ki so opredeljene v drugem odstavku 49. člena zakona o javnih financah do višine proračunske postavke. O uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročili.
O uporabi sredstev, ki presegajo višino iz drugega odstavka tega člena odloča občinski svet s posebnim odlokom.
13. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se izplačujejo iz proračuna se mora upoštevati najmanj 30-dnevni plačilni rok, za investicijske odhodke pa najmanj 60-dnevni plačilni rok. Plačilni rok začne teči z dnem, ko uporabnik proračuna prejme listino, ki je podlaga za izplačilo.
Plačilni roki, določeni v prvem odstavku tega člena, se ne uporabljajo za plačila:
– plač, drugih osebnih prejemkov ter nadomestil delavcev,
– pravnomočnih sodnih in dokončnih upravnih odločb in poravnav,
– tekoče transfere.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Predplačilo je možno le v primeru, če je utemeljeno z vidika gospodarnosti in primerno zavarovano.
Podrobnejše navodilo o izvrševanju proračuna izda župan.
14. člen
Uporabniki morajo pri nakupu blaga, oddaji gradenj in naročanju storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih.
15. člen
Župan in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti poročilo o doseženih ciljih in rezultatih s področja svoje pristojnosti v preteklem letu in ga skupaj z zaključnim računom do 28. februarja tekočega leta predložiti občinskemu svetu. Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina predložijo poročila v istem roku županu.
16. člen
Župan v mesecu juliju predloži občinskemu svetu poročilo o izvrševanju proračuna v prvem polletju tekočega leta.
Poročilo mora vsebovati podatke o realizacijo prejemkov in izdatkov, o zadolževanju, oceno realizacije do konca leta, podatke o vključenih novih obveznostih v proračun, prenosu namenskih sredstev iz proračuna preteklega leta, prerazporejanju sredstev ter uporabi sredstev proračunske rezervacije.
17. člen
Predstojnik proračunskega uporabnika je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti in izdajo odredbe za plačilo v breme proračunskih sredstev organa, ki ga vodi
Predstojnik proračunskega uporabnika odgovarja za zakonitost, namenskost, učinkovitost in gospodarnost razpolaganja s proračunskimi sredstvi.
Predstojnik lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz prvega odstavka tega člena na druge osebe. Oseba, ki je pooblaščena za izdajo odredb o plačilu, je odred­bodajalec
18. člen
Izvrševanje proračuna poteka v skladu z načelom razmejitve pristojnosti med odredbodajalci in računovodji ter v skladu s sistemom notranje kontrole.
Funkcija odredbodajalca in računovodje sta nezdružljivi.
19. člen
Župan upravlja s prostimi denarnimi sredstvi na računu proračuna. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe.
Župan lahko zahteva, da mu uporabniki občinskega proračuna pred deponiranjem prostih denarnih sredstev pri bankah ali pred nalaganjem teh sredstev v vrednostne papirje ponudijo denarna sredstva, če je to treba zaradi zagotavljanja likvidnostnih sredstev na računu proračuna oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
20. člen
Občinski svet se lahko na predlog župana odloči za nakup delnic ali deleža v gospodarski družbi, če so za to zagotovljena sredstva v proračunu in če se s tem zaščiti občinski interes.
V primeru,da preneha javni interes za občinsko lastništvo delnic ali deležev na kapitalu pravnih oseb, lahko občinski svet na predlog župana odloči, da se delnice oziroma delež na kapitalu proda.
21. člen
Župan odloča o pridobitvi nepremičnin ter o pridobitvi in odtujitvi premičnin, če vrednost posamezne transakcije v proračunskem letu ne presega 5,000.000 SIT.
22. člen
Nadzorni odbor opravlja nadzor nad izvajanjem proračuna v skladu z 32. členom Zakona o lokalni samoupravi in z 38. členom statuta Občine Ribnica.
4. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
23. člen
Občina Ribnica se lahko v letu 2005 zadolžitvi do višine 105,000.000 SIT za financiranje investicij v infrastrukturne objekte in naprave, namenjene za opravljanje gospodarskih in drugih javnih služb. Odplačilo glavnice in obresti v posameznem letu ne sme preseči 5% primerne porabe.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan ob predhodnem soglasju ministrstva za finance.
24. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe, vendar največ do višine 5% sprejetega proračuna. Kratkoročni kredit mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
25. člen
Javna podjetja in javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem občinskega sveta. Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine.
26. člen
Občina lahko daje poroštvo za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov, katerih ustanoviteljica je, do višine 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. Izdano poroštvo se šteje v obseg možnega zadolževanja občine.
O dajanju poroštev odloča občinski svet.
4. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
27. člen
V obdobju začasnega financiranja v letu 2005 se uporablja ta odlok in sklep župana.
28. člen
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2005 dalje.
Št. 01-403-02-1/2004
Ribnica, dne 22. marca 2005.
Župan
Občine Ribnica
Alojz Marn l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti