Uradni list

Številka 23
Uradni list RS, št. 23/2005 z dne 10. 3. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 23/2005 z dne 10. 3. 2005

Kazalo

782. Odlok o proračunu Občine Dobrepolje za leto 2005, stran 2021.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00, 87/01, 51/02, 6/94, 45/94, 20/95, 73/95, 9/96, 39/96, 44/96, 68/98, 12/99, 36/99, 59/99, 94/00, 100/00, 28/01, 16/02, 108/03 in 77/04 – odločba US RS), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena Statuta Občine Dobrepolje (Uradni list RS, št. 37/99) je Občinski svet občine Dobrepolje na 24. redni seji dne 2. 3. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Dobrepolje za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Dobrepolje za leto 2005 določajo struktura in višina proračuna, postopki izvrševanja ter obseg zadolževanja in poroštev občine na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna se pripravi in sprejme na ravni podkontov, objavi pa se na ravni podskupin kontov.
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se za leto 2005 določa v naslednji višini:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                            v tisoč SIT
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                                 Proračun 2005
-----------------------------------------------------------------------
     I. SKUPAJ PRIHODKI
     (70+71+72+73+74)                                           645.026
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                    304.626
70   DAVČNI PRIHODKI                                            243.000
700  Davki na dohodek in dobiček                                175.000
703  Davki na premoženje                                         34.500
704  Domači davki na blago in storitve                           33.500
71   NEDAVČNI PRIHODKI                                           61.626
710  Udeležba na dobičku in dohodki od
     premoženja                                                  16.676
711  Takse in pristojbine                                         2.000
712  Denarne kazni                                                  200
713  Prihodki od prodaje blaga in storitev                          500
714  Drugi nedavčni prihodki                                     42.250
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                         17.000
720  Prihodki od prodaje osnovnih sredstev
722  Prihodki od prodaje zemljišč in
     nematerialnega premoženja                                   17.000
73   PREJETE DONACIJE                                                 –
730  Prejete donacije iz domačih virov                                –
74   TRANSFERNI PRIHODKI                                        323.400
740  Transferni prihodki iz drugih
     javnofinančnih institucij                                  323.400
     II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                           808.026
40   TEKOČI ODHODKI                                             127.295
400  Plače in drugi izdatki zaposlenim                           32.320
401  Prispevki delodajalcev za socialno
     varnost                                                      5.400
402  Izdatki za blago in storitve                                85.575
403  Plačila domačih obresti
409  Rezerve                                                      4.000
41   TEKOČI TRANSFERI                                           221.131
410  Subvencije                                                   2.600
411  Transferi posameznikom in
     gospodinjstvom                                             152.632
412  Transferi neprofitnim organizacijam
     in ustanovam                                                25.449
413  Drugi tekoči domači transferi                               40.450
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                                      359.990
420  Nakup in gradnja osnovnih sredstev                         359.990
43   INVESICIJSKI TRANSFERI                                      99.610
430  Investicijski transferi
431  Investicijski transferi pravnim in fiz.
     osebam, ki niso pror. uporabniki                            94.550
432  Investicijski transferi proračunskim
     uporabnikom                                                  5.060
     III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK ali
     PRIMANJKLJAJ (I. -II.)                                    -163.000
 
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                                 Proračun 2005
-----------------------------------------------------------------------
     IV. PREJETA VRAČILA DANIH POS.
     IN PRODAJA KAPITAL. DELEŽEV                                  3.000
75   PREJETA VRAČILA DANIH POS.
     IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV                               3.000
750  Prejeta vračila danih posojil – od
     posameznikov                                                 3.000
751  Prodaja kapitalskih deležev                                      –
752  Kupnine iz naslova privatizacije                                 –
     V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
     KAPITALSKIH DELEŽEV                                         24.000
44   DANA POSOJILA IN POVEČANJE
     KAPITALSKIH DELEŽEV                                         24.000
440  Dana posojila                                               24.000
441  Povečanje kapitalskih deležev in naložb                          –
442  Poraba sredstev kupnin iz naslova
     privatizacije                                                    –
     VI. PREJETA MINUS DANA POSO. IN
     SPREMEM.KAPITAL.DELEŽ. (IV.-V.)                            -21.000
 
C) RAČUN FINANCIRANJA
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                                 Proračun 2005
-----------------------------------------------------------------------
     VII. ZADOLŽEVANJE                                                –
50   ZADOLŽEVANJE                                                     –
500  Domače zadolževanje                                              –
     VIII. ODPLAČILA DOLGA
55   ODPLAČILA DOLGA
550  Odplačila domačega dolga
     IX. PRENOS SREDSTEV NA RAČUNU
     IZ LETA 2004                                               184.000
     X. POVEČANJE (ZMANJŠANJE)
     SREDSTEV NA RAČUNIH
     (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)
     XI. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)
     XII. NETO FINANCIRANJE (VI.+XI.)                            21.000
-----------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strain Občine Dobrepolje.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračunski sklad je proračunska rezerva, oblikovana po ZJF.
Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 800 tisoč tolarjev.
O uporabi sredstev proračunske rezerve občine za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 1.500.000 tolarjev za posamezen namen, odloča župan in o uporabi sredstev obvesti občinski svet.
4. člen
Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatrni odhodki poravnajo s sredstvi drugih postavk posameznega področja proračuna.
O prenosu sredstev med nameni posameznega področja, določenimi v bilanci odhodkov, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog na posameznem področju, za katera so bila zagotovljena sredstva z občinskim proračunom, odloča župan in sicer: na področju vseh vrst investicij in vzdrževanju cest do višine 3.000.000 tolarjev, na ostalih področjih pa do višine 1.000.000 tolarjev
Župan odloča tudi o odprtju novega šestmesečnega podkonta v okviru proračunske postavke, če je to potrebno za izvedbo pravilne knjigovodske evidence.
Prerazporeditev pravice porabe iz drugega odstavka tega člena in odprtje novega podkonta iz tretjega odstavka tega člena župan odobri s pisnim sklepom iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
Župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu o izvedenih prerazporeditvah. Prvič poroča v okviru poročila o izvrševanju proračuna za prvo polletje, drugič pa v okviru zaključnega računa, ko občinskemu svetu poroča o veljavnem proračunu in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Med letom prispela proračunska sredstva za določen namen, se lahko porabijo za namen, za katerega so bila prejeta.
5. člen
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost večletnega projekta, če je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna za tekoče leto. V razpisnih pogojih javnega naročila se morajo opredeliti pogoji za sklenitev pogodbe na način iz naslednjega odstavka.
Neposredni proračunski uporabnik lahko v letu 2005 prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v prihodnjih letih, v višini, ki ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
– v letu 2006 do višine 60% navedenih pravic porabe,
– v ostalih prihodnjih letih pa 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg obveznosti neposrednega uporabnika, prevzetih v letu 2005, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% obsega pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi in zakupnimi pogodbami.
Prevzete obveznosti se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
6. člen
Uporabniki sredstev občinskega proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljani v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka.
Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
Uporabniki so dolžni občinski upravi predložiti finančne načrt za naslednje proračunsko obdobje do 31. oktobra tekočega leta in poročilo o porabi proračunskih sredstev za preteklo leto do 1. marca.
7. člen
Sredstva splošne proračunske rezervacije se dodeljujejo:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni občine in
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
Porabljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo pri uporabnikih na postavko, na katero se nanašajo, če takšne postavke ni, pa se zanje odpre nova postavka.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije občinskega proračuna do višine 1.500.000 tolarjev za posamezen namen, odloča župan.
8. člen
Kot sredstva za delo se občinski upravi in izvajalskim organizacijam zagotavljajo:
– sredstva za plače,
– sredstva za druge osebne prejemke,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva za amortizacijo,
– sredstva za druge odhodke in
– sredstva za investicijske izdatke.
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno glede na zasedno število delavcev in funkcionarjev v načrtu delovnih mest, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnovo za obračun plač, dodatke za delovno dobo in druge dodatke in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost.
Sredstva za materialne stroške in druge odhodke občinske uprave in izvajalskih organizacij se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna.
9. člen
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje dejavnosti.
Sredstva proračuna se uporabnikom za zagotavljanje nujnih zakonsko opredeljenih potreb med letom praviloma dodeljujejo kot mesečne akontacije v višini dvanajstine. V primeru, da zaradi neenakomernega priliva prihodkov pride do likvidnostnih težav, se sredstva prioritetno zagotavljajo za zakonsko določene naloge, ki so opredeljene v posebnem delu proračuna in za minimalni obseg nalog, ki še omogoča delovanje uporabnikov.
Poraba sredstev za opravljanje nalog na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa.
Uporabniki morajo za nabavo opreme, investicijska in vzdrževalna dela, druge storitve in subvencije skleniti pogodbo z izvajalcem oziroma uporabnikom storitve v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila.
Zadnji rok za sklenitev pogodb z izvajalci v tekočem proračunskem letu je rok, določen z zakonom o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
10. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 20 tisoč tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. PREHODNI IN KONČNI DOLOČBI
11. člen
V primeru, da do konca leta 2005 ne bi bil sprejet proračun za leto 2006, se v obdobju začasnega financiranja Občine Dobrepolje v letu 2006 uporablja ta odlok in sklep župana o začasnem financiranju.
12. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 40302-1/05
Videm, dne 2. marca 2005.
Župan
Občine Dobrepolje
Anton Jakopič l. r.