Uradni list

Številka 14
Uradni list RS, št. 14/2005 z dne 14. 2. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 14/2005 z dne 14. 2. 2005

Kazalo

427. Odlok o proračunu Občine Železniki za leto 2005, stran 1091.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 19. člena Statuta Občine Železniki (Uradni list RS, št. 132/04) je Občinski svet občine Železniki na 17. redni seji dne 2. 2. 2005 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Železniki za leto 2005
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Železniki za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, posebnosti upravljanja in prodaje stvarnega in finančnega premoženja ter obseg zadolževanja občine.
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
-------------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                                       Leto 2005
-------------------------------------------------------------------------
A)    BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
I.    SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                        948.444.801
      TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                 626.620.026
70    DAVČNI PRIHODKI                                         514.685.000
      700 Davki na dohodek in dobiček                         402.732.000
      703 Davki na premoženje                                  75.526.000
      704 Domači davki na blago in storitve                    36.427.000
      706 Drugi davki
71    NEDAVČNI PRIHODKI                                       111.935.026
      710 Udeležba na dobičku in dohodku
      od premoženja                                            38.207.029
      711 Takse in pristojbine                                  3.985.000
      712 Denarne kazni                                            70.000
      713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                40.433.000
      714 Drugi nedavčni prihodki                              29.239.997
72    KAPITALSKI PRIHODKI                                       5.500.000
      720 Prihodki od prodaje osnovnih
      sredstev
      721 Prihodki od prodaje zalog
      722 Prihodki od prodaje zemljišč
      in nem. prem.                                             5.500.000
73    PREJETE DONACIJE                                         10.600.000
      730 Prejete donacije iz domačih virov                    10.600.000
      731 Prejete donacije iz tujine
74    TRANSFERNI PRIHODKI                                     305.724.775
      740 Transferni prihodki iz drugih
      javnof. inst.                                           305.724.775
II.   SKUPAJ ODHODKI
      (40+41+42+43)                                         1.037.394.031
40    TEKOČI ODHODKI                                          239.148.824
      400 Plače in drugi izdatki                               50.884.065
      401 Prispevki delodajalcev za
      socialno varnost                                          7.934.258
      402 Izdatki za blago in storitve                        163.463.829
      403 Plačila domačih obresti                               1.340.000
      409 Rezerve                                              15.526.672
41    TEKOČI TRANSFERI                                        327.788.711
      410 Subvencje                                            21.598.992
      411 Transferi posameznikom
      in gospodinjstvom                                       183.632.808
      412 Transferi neprofitnim organ.
      in ustanovam                                             41.297.937
      413 Drugi tekoči domači transferi                        81.258.974
      414 Tekoči transferi v tujino
42    INVESTICIJSKI ODHODKI                                   434.545.776
      420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                  434.545.776
43    INVESTICIJSKI TRANSFERI                                  35.910.720
      430 Investicijski transferi                              35.910.720
III.  PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ (I.-II-)                      – 88.949.230
 
B)    RAČUN FINANČNIH TERJATEV
      IN NALOŽB
IV.   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
      IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV
      (750+751+752)                                            24.000.000
V.    DANA POSOJILA IN POVEČANJE
      KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                        15.000.000
VI.   PREJETA MINUS DANA POSOJILA
      IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV
      (IV.-V.)                                                  9.000.000
 
C)    RAČUN FINANCIRANJA
VII.  ZADOLŽEVANJE (500)
50    ZADOLŽEVANJE                                             40.000.000
      500 Domače zadolževanje                                  40.000.000
VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)                                    37.012.472
55    ODPLAČILA DOLGA                                          37.012.472
      550 Odplačila domačega dolga                             37.012.472
IX.   SPREMEMBA STANJA SREDSTEV
      NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VII.)                    – 76.961.702
X.    NETO ZADOLŽEVANJE
      (VII.-VIII.)                                              2.987.528
XI.   STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH
      PRETEK. LETA                                             76.961.702
-------------------------------------------------------------------------
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni podskupin kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Železniki.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne možnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov in skladov.
4. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
5. člen
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93),
– lastni prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti,
– prihodki od donacij za opremo zdravstvenega doma v Železnikih,
– prihodki od donacije za nakup prostora za mladinski center,
– prihodki za obratovalne stroške Zdravstvene postaje Železniki,
– prihodki za obratovalne stroške Počitniškega doma Portorož,
– prihodki od takse za obremenjevanje okolja,
– prihodki od takse za obremenjevanje vode.
Neporabljene pravice porabe, ki se financirajo iz donacij in so zagotovljene na posebnih postavkah, se lahko na koncu tekočega leta prenesejo v proračun naslednjega leta za iste namene. Prerazporejanje pravic porabe ni dovoljeno.
6. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev morajo organizirati izvrševanje nalog iz svojega področja v mejah sredstev odobrenih s proračunom. Sredstva se smejo uporabljati za namene opredeljene s proračunom. Sredstva za plače in prispevke ter za plačilo blaga in storitev se proračunskim porabnikom med letom dodeljujejo praviloma kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnost proračuna.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Ta skrbi, da se med letom prihodki razporejajo skladno z njihovim pritekanjem enakomerno vsem proračunskim porabnikom. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
8. člen
Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v okviru posameznega področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji.
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
9. člen
Župan je pooblaščen da:
– v okviru področja proračunske porabe v posebnem delu proračuna spremeni pravico porabe med proračunskimi postavkami, vendar največ do 15% obsega področja sprejetega proračuna,
– odloča o razporejanju sredstev splošne proračunske rezervacije,
– odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve,
– odloči o kratkoročni zadolžitvi proračuna in obvesti občinski svet ter predlaga ustrezne ukrepe,
– začasno zadrži izvrševanje proračuna.
10. člen
Višja svetovalka za proračun, finance in gospodarstvo:
– izvaja finančno poslovanje proračuna,
– nadzoruje porabo sredstev pri proračunskih porabnikih in o nepravilnostih pri porabi sredstev obvešča župana ter mu predlaga ustrezne ukrepe,
– usklajuje dinamiko proračunske porabe s posameznimi nosilci nalog v mejah planirane porabe,
– po pooblastilu župana razpolaga s splošno proračunsko rezervacijo do določenega zneska,
– je odredbodajalec proračuna na podlagi pooblastila župana,
– odloča v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov o kratkoročni zadolžitvi, največ do 5% sprejetega proračuna,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkih zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna.
11. člen
Neposredni uporabniki proračuna morajo pri prevzemanju obveznosti dogovarjati roke plačil, ki so najmanj 30 dni in največ 90 dni od dneva prejema računa in sicer v skladu z 18. členom Zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2004 in 2005 (Uradni list RS, št. 130/03). Plačilni rok prične teči z dnem, ko neposredni porabnik prejme listino, ki je podlaga za plačilo.
12. člen
Neposredni in posredni uporabniki proračuna so dolžni pri porabi proračunskih sredstev za nabavo blaga in naročanje storitev upoštevati določila zakona o javnih naročilih in uredbe o enotni metodologiji za izdelavo programov za javna naročila investicijskega značaja. Neposredni uporabniki pa so pri porabi proračunskih sredstev dolžni upoštevati tudi Navodilo za oddajo javnih naročil male vrednosti, ki ga izda župan.
13. člen
Prejemniki sredstev občinskega proračuna so dolžni pristojnim organom občinske uprave predložiti program del in finančni načrt za leto 2005, ki je usklajen s proračunom v 30 dneh po sprejemu proračuna. Prav tako so dolžni posredovati poročila o realizaciji programov in o porabi sredstev po namenih za preteklo leto, po predpisih in metodologiji ekonomske klasifikacije za preteklo leto.
14. člen
Za zakonito in namensko uporabo proračunskih sredstev, ki so proračunskemu uporabniku razporejena iz proračuna, je odgovoren predstojnik organa, zavoda, društva oziroma poslovodni organ uporabnika sredstev.
15. člen
Stanje denarnih sredstev na računu proračuna na koncu preteklega leta je sestavni del proračuna za tekoče leto. Sredstva razporejena v času začasnega financiranja do uveljavitve tega odloka so sestavni del proračuna za leto 2005.
16. člen
Občina Železniki lahko v tekočem letu za investicijske odhodke razpiše javno naročilo in sklene pogodbo tudi za leto 2006 za vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna ta tekoče leto. Navedeno določilo velja za investicije v lokalne in regionalne ceste, ter z njimi povezano komunalno infrastrukturo (kanalizacija, vodovod), investicijo v izgradnjo muzeja v Železnikih, odkup Bonceljnove hiše in izdelavo projekta PGD obvoznica Na plavžu.
Prav tako lahko Občina Železniki odloča na skupščini o povečanju deleža v Toplarno d.o.o. Železniki za leto 2006 v primeru, da je investicija vključena v načrt razvojnih programov, če so zanj že načrtovane pravice porabe na postavki proračuna ta tekoče leto.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Prevzete obveznosti iz prvega in drugega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta na katerega se nanašajo.
17. člen
Proračunski sklad je račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF in rezervni sklad za stanovanja, oblikovane v skladu z 41. členom stanovanjskega zakona.
18. člen
V proračunsko rezervo se izloča 1% prihodkov proračuna, za splošno proračunsko rezervacijo pa 0,5% prihodkov proračuna.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 4,000.000 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije na predlog za finance pristojnega organa odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
19. člen
Župan lahko na podlagi programa prodaje občinskega stvarnega premoženja izvede postopke prodaje.
20. člen
Župan lahko posameznemu dolžniku do višine 50.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
21. člen
Z namenom prodaje kapitalske naložbe, delnic Gorenjske banke Kranj se zagotavlja cilj zagotovitev likvidnih prejemkov proračuna. Cilj je maksimalizacija proračunskih prejemkov v pomenu čim višje prodajne cene. Kupnina od prodaje se bo v prvi vrsti namenila za odplačilo dolga v računu financiranja. V primeru, če bo kupnina presegala obseg sredstev, potrebnih za odplačilo dolga se bo kupnina uporabila za nakup novega stvarnega in finančnega premoženja.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
IN JAVNEGA SEKTORJA
22. člen
Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranje se občina za proračun leta 2005 lahko zadolži do višine 40,000.000 tolarjev.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
22. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Železniki v letu 2006, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
23. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 080-09-705
Železniki, dne 2. februarja 2005.
Župan
Občine Železniki
Mihael Prevc l. r.

AAA Zlata odličnost