Uradni list

Številka 81
Uradni list RS, št. 81/2004 z dne 23. 7. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 81/2004 z dne 23. 7. 2004

Kazalo

3599. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavoda za kulturo Slovenska Bistrica, stran 9852.

Na podlagi 3. in 9. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96 in 36/00), 35. in 37. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa na področju kulture (Uradni list RS, št. 96/02), 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 70/00,) in v skladu z 10. členom Statuta Občine Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 34/95, 72/99 in 65/02) je Občinski svet občine Slovenska Bistrica na 12. redni seji dne 28. 6. 2004 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Zavoda za kulturo Slovenska Bistrica
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom Občina Slovenska Bistrica uskladi delovanje javnega zavoda, Zavoda za kulturo Slovenska Bistrica (v nadaljnjem besedilu: zavod) z določbami Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 96/02), ureja njegov status, razmerja med ustanoviteljem in zavodom ter temeljna vprašanja glede organizacije, dejavnosti in načina financiranja zavoda.
Ustanovitelj zavoda je Občina Slovenska Bistrica. Ustanoviteljske pravice in obveznosti zavoda izvajata župan in občinski svet.
2. člen
Poslanstvo zavoda je trajno in nemoteno izvajanje kulturne dejavnosti na območju Občine Slovenska Bistrica.
II. STATUSNE DOLOČBE
3. člen
Ime zavoda: Zavod za kulturo Slovenska Bistrica.
Sedež javnega zavoda: Grajska 11, 2310 Slovenska Bistrica.
Zavod je pravna oseba javnega prava.
Zavod je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Mariboru pod registrsko številko 11010900.
Zavod ima pečat, njegovo obliko in vsebino določa statut zavoda. Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja, ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
III. DEJAVNOSTI ZAVODA
4. člen
Dejavnost zavoda šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
Dejavnost zavoda v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti je:
– D/22.11 Izdajanje knjig,
– D/22.15 Drugo založništvo,
– G/52.486 Trgovina na drobno z umetniškimi izdelki,
– K/74.841 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov,
– K/74.842 Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo,
– K/74.843 Druge poslovne dejavnosti,
– M/80.422 Drugo izobraževanje, majhne d.n.,
– O/92.32 Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– O/92.511 Dejavnost knjižnic,
– O/92.512 Dejavnost arhivov,
– O/92.521 Dejavnost muzejev,
– O/92.522 Varstvo kulturne dediščine,
– O/ 92.530 Dejavnost botaničnih in živalskih vrtov ter naravnih rezervatov.
5. člen
Glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, opravlja znotraj javne službe naloge:
– izvaja muzejsko in razstavno-galerijske dejavnosti v gradu Slovenska Bistrica in v izpostavah,
– pripravlja stalne in občasne razstave,
– organizira in izvaja ohranjanje naravne in kulturne dediščine na območju občine,
– skrbi za obnovo naravnih znamenitosti ter kulturnih in zgodovinskih spomenikov na območju občine, v skladu s strokovnimi usmeritvami pristojnih služb in po programih, za katere pridobi soglasje ustanovitelja,
– organizira in posreduje kulturne in druge javne prireditve, organizira kongresno dejavnost in druge izobraževalne dejavnosti na področju kulture,
– skrbi za programsko svetovalno dejavnost,
– odkupuje in prodaja umetniška dela, dokumentarna gradiva, eksponate in drugo gradivo, vezano na dejavnost zavoda,
– izvaja založniško dejavnost,
– organizira in vodi dokumentacijski center podatkov, vodi register znamenitosti in spomenikov ter hrani drugo dokumentarno gradivo domoznanske narave,
– izvaja propagandno dejavnost v smislu obveščanja o kulturni in turistični ponudbi naše občine v sami občini in v širšem slovenskem prostoru,
– sodeluje in se povezuje s turističnimi dejavniki ter drugimi izvajalci kulturne in turistične dejavnosti v občini,
– opravlja druge naloge s področja kulture.
IV. ORGANI ZAVODA
6. člen
Organi zavoda so:
– direktor,
– svet zavoda.
Direktor
7. člen
Zavod zastopa, predstavlja in vodi direktor, ki odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
Naloge direktorja so:
– organizira delo zavoda in skrbi za zakonitost dela zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu,
– sprejema kadrovski načrt,
– sprejema delavce v delovno razmerje, delavce razporeja in odloča o prenehanju dela ter o drugih pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem javnega zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima in
– druge naloge, določene z zakonom in ustanovitvenim aktom.
8. člen
Direktorja imenuje občinski svet na podlagi javnega razpisa ter po predhodnem mnenju sveta zavoda. Poleg javnega razpisa lahko občinski svet povabi posamezne kandidate tudi neposredno. Javni razpis objavi v javnih občilih.
Če svet zavoda ne da mnenja v 30 dneh od prejema zaprosila, se šteje, da je mnenje pozitivno.
Mnenje iz prvega odstavka tega člena ni omejeno le na kandidata po ustanoviteljevem izboru.
Mandat direktorja traja pet let, po izteku te dobe je lahko ponovno imenovan.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, čas trajanja mandata.
9. člen
Za direktorja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje naslednje pogoje:
– univerzitetna izobrazba družboslovne ali humanistične smeri in najmanj 5 let delovnih izkušenj na področju dejavnosti, ki jih zavod pokriva ali
– višješolska ali visokošolska izobrazba družboslovne ali humanistične smeri in najmanj 10 let delovnih izkušenj na področju dejavnosti, ki jih zavod pokriva in
– organizacijske in strokovne sposobnosti,
– državljanstvo RS,
– strokovno poznavanje dela zavoda,
– predložitev programa dela za svoj mandat.
10. člen
Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan.
Občinski svet je dolžan razrešiti direktorja:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko mu po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim in nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda.
Občinski svet mora pred sprejetjem sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih v roku 15 dni izjavi ter pridobiti mnenje sveta zavoda k razrešitvi.
Če svet zavoda ne da mnenja v roku 30 dni od dne, ko je bil zanj zaprošen, se šteje da je njegovo mnenje pozitivno.
V postopku za razrešitev direktorja se smiselno uporabljajo določila zakona in tega odloka za imenovanje direktorja.
11. člen
Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda, če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan.
Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali izmed prijavljenih kandidatov.
Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
Svet zavoda
12. člen
Zavod upravlja svet zavoda.
Svet zavoda šteje sedem članov in ga sestavljajo:
– štirje predstavniki ustanovitelja,
– en predstavnik uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti,
– dva predstavnika delavcev zavoda.
Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet izmed strokovnjakov s področja dela javnega zavoda, financ in pravnih zadev.
Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti imenuje župan na predlog javnih zavodov s področja kulture in zvez kulturnih društev, ki delujejo na območju občine.
Predstavnika delavcev zavoda imenujejo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah v skladu z zakonom in na način, ki ga določi interni akt zavoda.
Mandat članov traja 5 let in začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda.
Po preteku mandata je ista oseba lahko znova imenovana oziroma izvoljena za člana sveta zavoda
13. člen
Prvo konstitutivno sejo sveta zavoda skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju predstavnikov ustanoviteljev ter predstavnika uporabnikov in po izvolitvi predstavnikov delavcev.
Člani sveta izmed sebe na ustanovitveni seji izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
Kandidate za ta mesta lahko predlaga vsak član sveta.
14. člen
Članu sveta preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– zaradi daljše odsotnosti ali iz drugih razlogov ne more več opravljati funkcije člana sveta,
– ga odpokliče organ, ki ga je imenoval v svet zavoda po enakem postopku kot velja za imenovanje,
– predstavniku delavcev zavoda preneha delovno razmerje v zavodu.
Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz razlogov iz prejšnjega odstavka prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana.
15. člen
Naloge sveta zavoda:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– ocenjuje delo direktorja in določa njegovo delovno uspešnost,
– daje soglasje k programu dela, finančnemu načrtu, sistematizaciji delovnih mest, kadrovskemu načrtu,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje k imenovanju direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom in statutom zavoda.
16. člen
Svet zavoda je sklepčen, če je na seji navzočih več kot polovica članov sveta, odločitve pa sprejema z večino glasov prisotnih članov.
O imenovanju in razrešitvi direktorja odloča svet z večino glasov vseh članov sveta.
Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom.
V. SREDSTVA ZA DELO IN ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI ZAVODA
17. člen
Zavod upravlja s pripadajočimi prostori oziroma objekti, v katerih opravlja svojo dejavnost in so v lasti Občine Slovenska Bistrica, z ostalimi prostori pa v skladu z najemnimi pogodbami z lastniki.
Zavod upravlja z vso opremo po inventurnem popisu osnovnih sredstev, muzejskih zbirk in drugega strokovnega gradiva.
18. člen
Ustanovitelj in država zagotavljata pogoje za delo zavoda.
Ustanovitelj zagotavlja zavodu sredstva in premoženje, s katerim je zavod upravljal do uveljavitve tega odloka.
Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, uporablja pa jih na način in za namen, kot to določata zakon in ta odlok.
Zavod je dolžan upravljati s premoženjem ustanoviteljev kot dober gospodar.
Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanovitelju.
19. člen
Zavod pridobiva sredstva za opravljanje svoje dejavnosti iz proračuna ustanovitelja, sredstva iz naslova Ministrstva za kulturo Republike Slovenije pa v skladu z zakonom in na podlagi javnih razpisov.
Zavod lahko pridobiva sredstva tudi:
– iz drugih javnih sredstev,
– s plačili uporabnikov za storitve,
– s prodajo blaga in storitev drugim uporabnikom,
– z donacijami, darili in volili ter
– iz drugih zakonitih virov.
20. člen
Z odlokom o proračunu ustanovitelj določi letno višino sredstev za pokrivanje dejavnosti zavoda na podlagi programa dela in finančnega načrta zavoda, h katerima je podal predhodno soglasje župan. Sredstva za izvajanje dejavnosti zavoda, ki jih zagotavlja ustanovitelj iz proračuna, pokrivajo stroške za plače, za materialne stroške za delo in funkcionalne stroške prostorov za dejavnost.
21. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti s prodajo proizvodov ali storitev, ustvarjenih z opravljanjem dejavnosti v skladu s tem odlokom, sme zavod uporabljati za opravljanje in razvoj svoje dejavnosti, za druge namene pa le po predhodnem soglasju ustanovitelja.
22. člen
Primanjkljaj sredstev krije zavod iz lastnih sredstev, ustanovitelj pa le do višine v vsakoletnem proračunu zagotovljenih sredstev za dejavnost zavoda.
VI. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
23. člen
Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi, v svojem imenu in za svoj račun.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
24. člen
Zavod prevzema odgovornost za dobro gospodarjenje s sredstvi, namenjenimi za svojo dejavnost ter odgovornost dobrega gospodarja za upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja.
25. člen
Premoženje, s katerim zavod upravlja, je last ustanovitelja. S premičnim premoženjem upravlja zavod samostojno, z nepremičninami pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja.
VII. ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
26. člen
Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanje zavoda.
Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
27. člen
Ustanovitelj ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– daje soglasje k programu dela in finančnemu načrtu zavoda,
– daje soglasje k statusnim spremembam,
– daje soglasja k spremembi in razširitvi dejavnosti zavoda,
– daje soglasje k prometu z nepremičnim premoženjem in zbirkami zavoda,
– imenuje oziroma razrešuje direktorja po predhodnem mnenju sveta zavoda,
– daje soglasje k enkratni letni nagradi direktorja,
– daje soglasje k povečani delovni uspešnosti za zaposlene v zavodu,
– daje soglasje k najemanju kreditov in zadolževanju,
– spremlja skladnost porabe sredstev z letnimi programi in finančnimi načrti,
– opravlja druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
Soglasje iz prve alinee tega člena izda župan, vsa ostala soglasja iz tega člena pa občinski svet.
VIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
28. člen
Organizacijo zavoda, organe, njihove pristojnosti in način odločanja ter druga vprašanja, pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, urejajo statut in drugi interni akti zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom.
IX. NADZOR
29. člen
Nadzor nad opravljanjem osnovne dejavnosti v zavodu, upravljanjem z nepremičninami ter izvajanjem zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje in namensko porabo sredstev izvajajo inšpektorji ministrstva, pristojnega za kulturo in ustanovitelj preko pristojnih organov.
Nadzor nad zakonitostjo dela zavoda s področij, ki niso navedena v prvem odstavku tega člena, izvajajo institucije družbenega nadzora, določene z zakonom.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
30. člen
Zavod mora uskladiti svoj statut in druge splošne akte zavoda z določili tega odloka v roku treh mesecev od dneva veljavnosti tega odloka.
V skladu z določili tega odloka se mora svet zavoda konstituirati v roku šestih mesecev po uveljavitvi tega odloka.
31. člen
Funkcijo direktorja zavoda opravlja sedanji direktor zavoda. Direktor se imenuje v skladu z določili tega odloka po preteku mandata sedanjemu direktorju.
32. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za kulturo Slovenska Bistrica (Uradni list RS, št. 54/96).
33. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 10/032-01/12-7/2004
Slovenska Bistrica, dne 28. junija 2004.
Župan
Občine Slovenska Bistrica
dr. Ivan Žagar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti