Uradni list

Številka 26
Uradni list RS, št. 26/2004 z dne 19. 3. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 26/2004 z dne 19. 3. 2004

Kazalo

1172. Odlok o izvrševanju proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2004, stran 3031.

Na podlagi zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00 in 51/02), zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97, 56/98, 59/99, 61/99, 67/99 in 89/99), zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) in 16. člena statuta Občine Šmartno pri Litiji (Uradni list RS, št. 33/03, 106/03) je Občinski svet Občine Šmartno pri Litiji na 11. redni seji občinskega sveta dne 26. 2. 2003 sprejel
O D L O K
o izvrševanju proračuna Občine Šmartno pri Litiji za leto 2004
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za Občino Šmartno pri Litiji za leto 2004 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A)   Bilanca prihodkov in odhodkov
----------------------------------------------------------------------------
Konto       Splošni del proračuna                                   Proračun
            Občine Šmartno pri Litiji za leto 2004              2004 (v SIT)
----------------------------------------------------------------------------
I.   Skupaj prihodki (70+71+72+73+74)                            612.678.271
     Tekoči prihodki (70+71)                                     286.596.222
70   Davčni prihodki (700+703+704+706)                           260.614.243
     700    Davki na dohodek in dobiček                          210.535.000
     703    Davki na premoženje                                   30.425.480
     704    Domači davki na blago in storitve                     19.653.763
     706    Drugi davki                                                    –
71   Nedavčni prihodki (710+711+712+713+714)                      25.981.979
     710    Udeležba na dobičku
            in dohodki od premoženja                               7.680.931
     711    Takse in pristojbine                                   1.501.048
     712    Denarne kazni                                                  –
     713    Prihodki od prodaje blaga in storitev                          –
     714    Drugi nedavčni prihodki                               16.800.000
72   Kapitalski prihodki (720+721+722)                            46.761.050
     720    Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                 46.761.050
     722    Prihodki od prodaje zemljišč
            in neopredmetenih dolgoročnih sredstev                         –
73   Prejete donacije (730+731)                                            –
     730    Prejete donacije iz domačih virov                              –
     731    Prejete donacije iz tujine                                     –
74   Transferni prihodki (740)                                   279.321.000
     740    Transferni prihodki iz drugih
            javnofinančnih institucij                            279.321.000
II.  Skupaj odhodki (40+41+42+43)                                651.802.771
40   Tekoči odhodki (400+401+402+403+409)                        146.170.000
     400    Plače in drugi izdatki zaposlenim                     26.500.000
     401    Prispevki delodajalcev za socialno varnost             5.200.000
     402    Izdatki za blago in storitve                          96.400.000
     403    Plačila domačih obresti                                5.670.000
     409    Rezerve                                               12.400.000
41   Tekoči transferi (410+411+412+413+414)                      245.740.000
     410    Subvencije                                             7.400.000
     411    Transferi posameznikom
            in gospodinjstvom                                    150.590.000
     412    Transferi neprofitnim organizacijam
            in ustanovam                                          26.600.000
     413    Drugi tekoči domači transferi                         61.150.000
     414    Tekoči transferi v tujino                                      –
42   Investicijski odhodki (420)                                  55.450.000
     420    Nakup in gradnja osnovnih sredstev                    55.450.000
43   Investicijski transferi (430)                               204.442.771
     430    Investicijski transferi                              204.442.771
III. Proračunski presežek (primanjkljaj) (I. – II.)
     (Skupaj prihodki minus skupaj odhodki)                      -39.124.500
 
B)   Račun finančnih terjatev in naložb
75   IV.    Prejeta vračila danih posojil
            in prodaja kapitalskih deležev
            (750+751+752)                                            270.000
     750    Prejeta vračila danih posojil                            270.000
     751    Prodaja kapitalskih deležev                                    –
     752    Kupnine iz naslova privatizacije                               –
44   V.     Dana posojila in povečanje
            kapitalskih deležev (440+441+442+443)                          –
     440    Dana posojila                                                  –
     441    Povečanje kapitalskih deležev in naložb                        –
     442    Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije                –
     443    povečanje namenskega premoženja
            v javnih skladih in drugih pravnih osebah
            javnega prava, ki imajo premoženje
            v svoji lasti                                                  –
VI.  Prejeta minus dana posojila in spremembe
     kapitalskih deležev (IV. – V.)                                  270.000
 
C)   Račun financiranja
50   VII.   Zadolževanje (500)                                    42.000.000
     500    Domače zadolževanje                                   42.000.000
     5001   Najeti krediti pri poslovnih bankah                   42.000.000
     5002   Najeti krediti pri drugih finančnih institucijah               –
     5003   Najeti krediti pri drugih domačih kreditodajalcih              –
     5004   Sredstva, pridobljena z izdajo vrednostnih
            papirjev na domačem trgu                                       –
55   VIII.  Odplačila dolga (550)                                  3.145.500
     550    ODPLAČILA DOMAČEGA DOLGA                               3.145.500
     5501   Odplačila kreditov poslovnim bankam                    2.645.500
     5502   Odplačila kreditov drugim
            finančnim institucijam                                         –
     5503   Odplačila kreditov drugim domačim
            kreditodajalcem                                          500.000
     5504   Odplačila glavnice vrednostnih papirjev,
            izdanih na domačem trgu                                        –
IX.  Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih
     (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                                            –
X.   Neto financiranje
     (VI.+VII.-VIII.-IX=-III.)                                    39.124.500
XI.  Stanje sredstev na računih
     ob koncu preteklega leta                                              –
----------------------------------------------------------------------------
Struktura posebnega dela proračuna in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na oglasni deski Občine Šmartno pri Litiji.
Posebni del proračuna ali načrt občine je razdeljen na področja proračunske porabe. Področja proračunske porabe so razdeljena na proračunske postavke, te pa na konte določene s predpisanim kontnim načrtom.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki so, poleg prihodkov določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02 – v nadaljevanju: ZJF), tudi naslednji prihodki:
I. Prihodki požarne takse po 95. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93 in 87/01)
II. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti
Sredstva proračuna se smejo uporabljati le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine in za svoj račun se smejo prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene.
Sredstva proračuna se lahko uporabljajo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo teh sredstev.
Plače uporabnikov proračuna se izplačujejo v rokih, na način in v skladu z akti Vlade RS.
4. člen
Pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, se morajo upoštevati zakonsko določeni roki plačil.
Sredstva proračuna se uporabljajo za plačevanje že opravljenih dobav in storitev. Dogovarjanje predplačil je možno le ob primernem zavarovanju. Kolikor se pogodbene obveznosti ne plačajo v tekočem letu, se plačilo lahko prenese v naslednje leto.
5. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno na vse uporabnike, v skladu z dinamiko prihodkov in v odvisnosti od zapadlih obveznosti.
Če prihodki proračuna med letom niso doseženi v predvideni višini oziroma, če nastanejo nove obveznosti za proračun, lahko župan v skladu z zakonom za največ 45 dni zmanjša znesek sredstev za posamezne namene ali začasno zadrži uporabo teh sredstev ter o svoji odločitvi obvesti občinski svet.
Kolikor bi takšno zadržanje oziroma zmanjšanje sredstev bistveno ogrozilo delovanje uporabnika, sme župan najeti kratkoročno posojilo in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji.
6. člen
Če se izkaže, da bo posamezni namen mogoče uresničiti z manjšo porabo sredstev kot je predvideno v proračunu, lahko župan preostali del sredstev s takšne postavke s pisnim sklepom prenese na drugo postavko znotraj razreda na kateri je bilo predvidenih premalo sredstev za uresničenje namena za katerega so rezervirana sredstva na tej postavki.
O prenosu sredstev na podlagi prvega ostavka tega člena župan obvesti občinski svet v 30 dneh po izvršenem prenosu.
7. člen
Potrebe posrednih uporabnikov sredstev občinskega proračuna (javnih zavodov) se v skladu z zakonom financirajo na podlagi skupnega finančnega načrta, v katerem so zajeti finančni načrti vseh posrednih uporabnikov, pripravljeni na podlagi izhodišč, ki veljajo za občinski proračun.
8. člen
Občina kot neposredni uporabnik in posredni uporabniki proračunskih sredstev (javni zavodi) morajo nabavljati opremo in drugo blago ter oddajati storitve s pogodbo na podlagi javnega razpisa, razen, če je v skladu z zakonom drugače določeno.
9. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev (fizične in pravne osebe) prejemajo proračunska sredstva (dotacije in subvencije) na podlagi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa ali odločbe oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana v skladu zakonom.
10. člen
Del predvidenih proračunskih prejemkov se ne razporedi in se predvidi kot splošna proračunska rezervacija za financiranje namenov, ki jih ni bilo mogoče predvideti ali zanje ni bilo predvidenih dovolj sredstev, pri čemer sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o tem obvešča občinski svet.
11. člen
V proračunsko rezervo Občine Šmartno pri Litiji, ki deluje kot proračunski sklad, se v skladu z zakonom izloči do 1,5% doseženih prihodkov.
Del sredstev se izloča v proračunske rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto.
12. člen
Sredstva proračunske rezerve Občine Šmartno pri Litiji se uporabljajo v skladu z ZJF.
O uporabi sredstev proračunske rezerve, do višine 50% zbranih sredstev proračunske rezerve, odloča župan in o tem obvesti občinski svet na prvi naslednji seji. O uporabi sredstev proračunske rezerve, v višini nad 50% zbranih sredstev, odloča občinski svet.
13. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere za posamezni namen ne sme presegati višine sredstev, določenih v načrtu razvojnih programov občine, za ta namen.
Skupni obseg prevzetih obveznosti občine, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjem letu za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v veljavnem proračunu občine za tekoče leto.
Omejitve iz drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
14. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan, ki v juliju poroča občinskemu svetu o realizaciji prihodkov in odhodkov proračuna v prvem polletju tekočega leta. Poročilo, ki se občinskemu svetu predloži v pisni obliki vsebuje polletno realizacijo in obrazložitev le-te na vseh proračunskih postavkah.
O doseženih ciljih in rezultatih s področja svojih pristojnosti v preteklem letu poročajo županu neposredni in posredni uporabniki proračunskih sredstev do 28. februarja. Župan predloži občinskemu svetu predlog zaključnega računa proračuna za preteklo leto do 31. marca.
V zaključnem računu proračuna se izkažejo predvideni in doseženi prihodki, predvideni in doseženi odhodki ter predvidena in dosežena izvršitev računa financiranja in računa terjatev ter sredstev rezerv.
15. člen
Premoženjsko bilanco občine neposrednega uporabnika proračunskih sredstev za preteklo leto pripravi občinska uprava do 31. marca.
Premoženjsko bilanco občine, ki vključuje tudi premoženjske bilance posrednih uporabnikov proračunskih sredstev, pripravi občinska uprava do 30. aprila in jo predloži Ministrstvu RS za finance.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA OBČINE
16. člen
Župan lahko dolžniku do višine 100.000 SIT odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve.
17. člen
S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. O obliki naložbe odloča župan skladno s predpisom ministra, pristojnega za finance.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
18. člen
Občina se v skladu z zakonom in s soglasjem ministra za finance lahko dolgoročno zadolži za financiranje ekoloških in drugih naložb v javnem interesu do skupne višine 10% dejanskih prihodkov občine v letu pred letom, v katerem se zadolži.
O zadolžitvi v skladu s prejšnjim odstavkom sklepa občinski svet.
19. člen
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovestiti, se lahko občina v skladu z zakonom likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna.
20. člen
Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je občina, v letu 2004 ne sme preseči skupne višine glavnic 6,000.000 SIT.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
21. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 400-06/2003
Šmartno pri Litiji, dne 26. februarja 2004.
Župan
Občine Šmartno pri Litiji
Milan Izlakar l. r.