Vaše trenutno stanje
- Zahtevano
- Analitika
- Oglaševanje
Prikaži podrobnosti
PRILOGA 1
Oblikovanje enotne identifikacijske oznake evidence vladnega akta (EVA)
1. člen
(Splošna določba)
Ta priloga podrobneje ureja namen, način in obveznost določanja EVE.
2. člen
(Namen)
EVA je enotna identifikacijska oznaka, ki jo je potrebno določiti vsakemu
predlogu predpisa, ki ga sprejme minister, vlada ali drug nosilec javnih pooblastil
ali ki se vlaga v zakonodajni postopek v državni zbor, in vsakemu predlogu
drugega predpisa ali akta iz 8. člena te priloge (v nadaljnjem besedilu: predpis),
ki se po sprejemu objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
EVA omogoča povezovanje podatkov v različnih uradnih evidencah in
dokumentnih bazah podatkov, ki jih z namenom spremljanja zakonodajnega
postopka vodijo državni organi.
3. člen
(Sestava EVE)
Če je za pripravo akta odgovorno resorno ministrstvo, vladna služba ali drug
nosilec javnih pooblastil izven državne uprave, je EVA sestavljena iz:
– štirimestne številke, ki označuje leto, v katerem je odgovorni organ za
pripravo predpisa začel s postopkom priprave predpisa (v nadaljnjem besedilu:
letnica),
– numerične šifre proračunskega uporabnika, ki je odgovorni organ za
pripravo predpisa (v nadaljnjem besedilu: šifra), in
– štirimestne zaporedne številke predpisa v tekočem letu (v nadaljnjem
besedilu: zaporedna številka).
Letnica in šifra ter šifra in zaporedna številka so ločene z vezajem, tako da
ima EVA naslednjo obliko: letnica-šifra-zaporedna številka.
4. člen
(Oblikovanje EVE)
V primeru, ko je predlagatelj predpisa eden od pooblaščenih predlagateljev
zakona skladno s predpisi in ta predlagatelj ni Vlada Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: vlada) (npr. Državni zbor Republike Slovenije, Državni svet
Republike Slovenije, poslanci ali skupina poslancev ali skupina volivcev), se EVA
oblikuje tako, da je:
– letnica enaka štirimestnemu zapisu leta, v katerem je Državni zbor
Republike Slovenije ali Državni svet Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
državni zbor, državni svet) nastopil mandat, znotraj katerega je bil vložen
predlog zakona,
– šifra enaka proračunski šifri državnega zbora ali državnega sveta,
– zaporedna številka enaka prvemu delu identifikacijske oznake EPA tega
akta brez vezaja in rimske številke, ki označuje mandatno obdobje državnega
zbora.
5. člen
(Pristojnost za določitev)
Odgovorna oseba pristojnega ministrstva ali vladne službe predpisu določi
EVO ob prvem vnosu podatkov o načrtovanem predpisu ali predpisu v pripravi v
RPS.
V primeru, da je odgovorni organ za pripravo predpisa organ v sestavi
ministrstva, EVO določi odgovorna oseba ministrstva, katerega organ v sestavi
je.
EVO je potrebno določiti tudi v primeru, da je za pripravo predpisa
odgovorna pravna ali fizična oseba, ki je nosilec javnega pooblastila. Če ima
tehnične možnosti, EVO določi nosilec javnega pooblastila sam, v nasprotnem
primeru pa pristojnemu ministrstvu sporoči vse potrebne podatke, da EVO določi
odgovorna oseba ministrstva.
Odgovorno osebo iz prvega odstavka tega člena določi predstojnik
odgovornega organa za pripravo predpisa.
6. člen
(Določanje EVE in vodenje evidence)
EVA se določi s klikom na gumb “EVA“ na 1. strani v RPS.
Na način iz prejšnjega odstavka EVO določi oseba iz prvega odstavka
prejšnjega člena, če so v RPS vneseni in shranjeni potrebni podatki o predpisu.
Potrebni podatki iz prejšnjega odstavka so:
a) na 1. strani v RPS:
– naslov predpisa,
– vrsta predpisa,
– področje, ki ga predpis ureja,
– organ, ki bo predpis sprejel;
b) na 2. strani v RPS:
– odgovorni organ za pripravo predpisa.
Če EVE po postopku opisanem v drugem odstavku tega člena ni mogoče
določiti, se mora oseba iz drugega odstavka tega člena obrniti na skrbnika baze
INFRA.
7. člen
(Predpisi in akti, katerim se določi EVA)
EVA se določa z naslednjim predpisom:
a) vsi zakonski in drugi akti, ki jih sprejema državni zbor;
b) vsi podzakonski akti vlade:
– uredba,
– odlok,
– poslovnik,
– odločba, če se objavi v uradnem listu, in
– sklep, če se objavi v uradnem listu;
c) vsi podzakonski akti ministrov in vladnih služb:
– pravilnik,
– odredba,
– navodilo,
– odločba, če se objavi v uradnem listu, in
– sklep, če se objavi v uradnem listu.
Izjemoma se EVA lahko določi tudi pravnim aktom, ki se ne objavljajo v
uradnem listu.
8. člen
(Enovitost, nadomestitev, umik in razdelitev)
EVA, ki se določi kateremukoli predlogu predpisa, se ne sme določiti
nobenemu drugemu predlogu predpisa, ne glede na to, ali se predpis sprejme ali
pa se zakonodajni postopek konča brez sprejetja predpisa.
EVA, ki je določena predlogu predpisa spremlja predpis v celotnem
postopku, ne glede na to, če se predlogu predpisa v postopku spremeni naslov,
pravna podlaga za sprejem, besedilo posameznih členov predloga predpisa,
podpisnik ali drug sestavni del predpisa ali če se predlagatelj odloči, da bo
besedilo predloga predpisa v celoti nadomestil z novim besedilom, ki bo urejal isti
predmet.
Če se predlagatelj odloči, da bo predlog predpisa umaknil iz postopka in se
na ta način postopek za ta predpis zaključi, se EVA, ki je bila določena temu
predlogu predpisa, ne sme določiti nobenemu drugemu predlogu predpisa.
V primeru, ko se pristojni organ za pripravo predpisa odloči, da bo namesto
predpisa, ki mu je bila že določena EVA, pripravil dva ali več predpisov, ki bodo
urejali predmet prvotnega predpisa v pripravi ohrani, že določeno EVO, eden
izmed novo načrtovanih predpisov, ostalim pa se določijo nove EVE.
V primeru, ko se pristojni organ za pripravo predpisa odloči, da bo namesto
dveh ali več načrtovanih predpisov, ki so jim bile že določene EVE, pripravil en
sam predpis, ki bo urejal predmet vseh načrtovanih predpisov, ta predpis ohrani
eno od določenih EV, za ostale načrtovane predpise pa se postopek zaključi in se
ravna enako, kot je določeno v tretjem odstavku tega člena.
9. člen
(Podvajanje)
Če se istemu predlogu predpisu določita dve ali več EV (podvajanje EV), se
ohrani tista EVA, ki je bila določena prva, pri drugih EVA pa se postopek zaključi.
O tem odloči predstojnik pristojnega organa za pripravo predpisa.
Če postopek iz prejšnjega člena ne bi bil primeren zaradi dejstva, da več
dokumentov, ki so povezani s sprejemanjem predpisa, vsebuje različne EVE, je
potrebno ohraniti EVO, ki je vsebovana na večini od trenutka ugotovitve
podvajanja EV časovno najmanj oddaljenih dokumentov, pri tem pa se je pri
novih dokumentih potrebno sklicevati tudi na preklicane EVE. O tem odloči
predstojnik pristojnega organa za pripravo predpisa, če pa je predlog predpisa že
šel v obravnavo na vlado ali v državni zbor, o tem odloči generalni sekretar
vlade.