Uradni list

Številka 60
Uradni list RS, št. 60/2002 z dne 10. 7. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 60/2002 z dne 10. 7. 2002

Kazalo

2943. Odlok o oglaševanju in plakatiranju v Mestni občini Murska Sobota, stran 6374.

Na podlagi 51., 71. in 73. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 ter Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 71/93 in 44/97), 8. in 9. člena zakona o volilni kampanji (Uradni list RS, št. 62/94 in 17/97), 3. in 25. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 42/85, 47/87, 5/90 in Uradni list RS, št. 10/91, 13/93, 66/93, 35/97, 87/97, 73/98, 31/00, 33/00 in 24/01), 7. ter 17. člena statuta Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 23/99 in 52/01) je Mestni svet mestne občine Murska Sobota na seji dne 20. 6. 2002 sprejel
O D L O K
o oglaševanju in plakatiranju v Mestni občini Murska Sobota
I. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
S tem odlokom se za območje Mestne občine Murska Sobota (v nadaljevanju: mestne občine) ureja oglaševanje in plakatiranje z reklamnimi objekti in napravami v obliki plakatov, napisov, znakov, transparentov, zastav, tabel, panojev, simbolov in vsemi drugimi objekti, ki vsebujejo reklamo ali obvestilo (v nadaljevanju: reklamni objekti).
Oglaševanje in plakatiranje se glede na vrste reklamnih objektov izvaja kot gospodarska dejavnost, oglaševanje za lastne potrebe, oglaševanje in obveščanje za potrebe volilne kampanje ter usmerjevalni in obvestilni sistem.
II. VRSTE REKLAMNIH OBJEKTOV
2. člen
Reklamni objekti so stalni, začasni, prenosni in premični.
Stalni reklamni objekti so: jumbo panoji, svetlobni panoji in prikazovalniki, reklamne in svetlobne vitrine, reklamne table na drogovih javne razsvetljave, reklamni in plakatni stebri, reklamni napisi in transparenti velikih dimenzij na fasadah objektov, reklamne in elektronske table, reklamne zastave, obvestilni panoji.
Začasni reklamni objekti so: reklamni panoji za namen volitev, transparenti. Začasni reklamni objekti so tudi reklamni objekti iz drugega odstavka tega člena, če so na podlagi prvega odstavka 42. člena tega odloka postavljeni za določen čas.
Prenosni reklamni objekti so: prenosni ulični panoji.
Premični reklamni objekti so: napisi na javnih prevoznih ali drugih vozilih, zvočni objekti.
Usmerjevalne table in označbe ulic, ki spadajo pod usmerjevalni in obvestilni sistem, ter obvezne označbe po predpisih, nimajo reklamnega značaja.
3. člen
Posamezni izrazi v tem odloku imajo naslednji pomen:
– reklama je slika, beseda ali druga oblika izražanja, ki opozarja na firmo, izdelek, dejavnost ali dogodek,
– reklamni objekt je objekt ali naprava z nameščeno reklamo,
– obvestilo je sporočilo, ki pove nekaj o določeni stvari ali dogodku,
– oglaševanje je celota opravil v zvezi s postavljanjem, vzdrževanjem in upravljanjem z reklamnimi objekti in napravami,
– plakatiranje je namestitev reklame ali obvestila v obliki plakata na reklamni objekt,
– obvezne označbe so za trgovine: označba firme, označba sedeža – vpisanega v register, ime prodajalne in urnik obratovalnega časa, nameščene na zunanji strani prodajalne,
– obvezne označbe za gostinske lokale: označba vrste obrata in ime obrata, napisa morata biti v nočnem času osvetljena, ter urnik obratovalnega časa, na zunanji strani gostinskega lokala,
– obvezne označbe za obrtne dejavnosti: označba firme,
– obvezne označbe za gradbišča: tabla za označitev gradbišča predpisane dimenzije in vsebine.
4. člen
Vse označbe lastne firme na sedežu družbe ali na sedežu poslovne enote, ki se nahajajo na poslovnih stavbah, prostorih ter funkcionalnih zemljiščih v lasti teh pravnih oseb oziroma samostojnih podjetnikov posameznikov, ne spadajo pod reklamne objekte.
Označbe firm drugih družb in samostojnih podjetnikov posameznikov na poslovnih stavbah, prostorih ter funkcionalnih zemljiščih, ki niso v lasti teh pravnih oseb oziroma samostojnih podjetnikov posameznikov, razen obveznih označb, spadajo med reklamne objekte.
III. IZVAJANJE DEJAVNOSTI OGLAŠEVANJA IN PLAKATIRANJA
1. Oglaševanje kot gospodarska dejavnost
5. člen
Oglaševanje kot gospodarska dejavnost se izvaja na reklamnih objektih: jumbo panoji, svetlobni panoji in prikazovalniki, svetlobne vitrine, reklamne table na drogovih javne razsvetljave, reklamni in plakatni stebri, transparenti velikih dimenzij na fasadah objektov.
Oglaševanje kot gospodarsko dejavnost lahko opravljajo pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki (v nadaljevanju: izvajalci), ki so registrirani za to dejavnost.
Izvajalce oglaševanja, ki se izvaja z reklamnimi objekti iz prvega odstavka tega člena na javnih površinah ali površinah v lasti mestne občine, se izbere z javnim razpisom za obdobje 5 let. Z izbranim izvajalcem se sklene pogodba, s katero se določijo obveznosti in pravice izvajalca ter višina nadomestila za opravljanje dejavnosti.
6. člen
Jumbo panoji
Jumbo panoji so standardnih dimenzij, velikosti 5,1 x 2,4 m in 4,0 x 3,0 m. Jumbo panoje ni dovoljeno nameščati v območja ožjega mestnega središča, praviloma se postavljajo ob javne ceste pravokotno ali vzporedno glede na cestišče.
Na območjih, kjer to dovoljujejo prostorske možnosti, se jumbo panoji postavljajo v parih po dva.
7. člen
Svetlobni panoji in prikazovalniki
Svetlobni panoji in prikazovalniki so vrsta reklamnih objektov enakih dimenzij kot jumbo panoji, kjer se reklama ali obvestilo izmenjuje v intervalih (svetlobni, vrtljivi pano). Lahko so stalno osvetljeni in vidni tudi ponoči.
Svetlobni panoji in prikazovalniki se postavljajo na poslovnih in trgovskih območjih, na območjih trgovskih centrov in v bližino pomembnejših prometnih križišč.
8. člen
Svetlobne vitrine
Svetlobne vitrine se postavljajo na območjih urbanih ureditev, na površine za pešce ali druge javne površine. Postavitev ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina pločnika je najmanj 2,0 m. Svetlobne vitrine so oblikovane po enotnem projektu.
9. člen
Reklamne table na drogovih javne razsvetljave
Reklamne table na drogovih javne razsvetljave so velikosti do 2,0 m2 in so oblikovane po enotnem projektu.
Na teh reklamnih objektih se lahko namesti reklama ali obvestilo, ki usmerja k poslovnim subjektom.
10. člen
Reklamni in plakatni stebri
Na reklamne in plakatne stebre se lepijo ali nameščajo reklame in druga obvestila. Stebri so lahko tudi osvetljeni.
Reklamni in plakatni stebri so okrogli, tristrani ali druge oblike, premera do 2,0 m in višine do 3,0 m. Postavijo se na površine za pešce ali ob nje tako, da je zagotovljena zadostna širina preostalega prostega pločnika najmanj 2,0 m.
11. člen
Transparenti velikih dimenzij na fasadah objektov
Transparenti velikih dimenzij so reklame, nameščena na fasado objektov. Največja velikost transparentov velikih dimenzij je 150,0 m2.
2. Oglaševanje za lastne potrebe
12. člen
Oglaševanje za lastne potrebe se izvaja z reklamnimi objekti: reklamne in elektronske table, reklamni napisi na fasadah objektov, reklamne vitrine, mali svetlobni panoji in prikazovalniki, reklamne zastave, prenosni ulični panoji, napisi na javnih prevoznih ali drugih vozilih, oglaševanje z zvočnimi objekti.
Reklamni objekti iz prejšnjega odstavka se uporabljajo za oglaševanje za lastne potrebe pravnih oseb in samostojnih podjetnikov posameznikov na njihovih poslovnih zgradbah, prostorih ter funkcionalnih zemljiščih in so vidni ali slišni z javne površine. Lahko so postavljeni tudi na javnih površinah, vendar samo, če ni na teh lokacijah v neposredni bližini možnosti oglaševanja z drugimi vrstami reklamnih objektov.
13. člen
Reklamne in elektronske table
Reklamne table so plošče, na katerih je nameščena reklama ali obvestilo za firmo, izdelek ali dogodek. Elektronske table so po vsebini in obliki reklamne table, kjer je obvestilo osvetljeno.
Največja dovoljena velikost reklamnih in elektronskih tabel je 6,0 m2, lahko so prostostoječe ali pritrjene na steno.
14. člen
Reklamni napisi na fasadah objektov
Reklamni napisi na fasadah objektov so napisi ali reklamne slike, ki tvorijo sestavni del fasade objekta.
Slikovno ali pisno se lahko obdelajo fasade poslovnih objektov ali deli elementov fasade, če so upoštevane kvalitete arhitekture fasade. Niso dovoljene slikovno ali pisno obdelane stene na stanovanjskih zgradbah v stanovanjskih soseskah, ki imajo izključno reklamni značaj. Največja velikost reklamnih napisov je 20,0 m2.
15. člen
Reklamne vitrine
Reklamne vitrine so vitrine, v katerih je razstavljeno blago, reklama ali drugi izdelki.
Reklamne vitrine se postavljajo v območja urbanih ureditev, na površine za pešce ali druge javne površine, na površine pred poslovnimi stavbami in na območju avtobusne postaje. Postavitev ne sme ovirati poti pešcev, zagotovljena širina pločnika je najmanj 2,0 m.
Reklamne vitrine so velikosti 1,0 x 2,0 m in višine največ do 2,0 m.
Vitrine, nameščene na stenah javnih kulturnih ali drugih objektov so lahko tudi osvetljene.
16. člen
Mali svetlobni panoji in prikazovalniki
Mali svetlobni panoji ali prikazovalniki so velikosti do 6,0 m2. Postavljajo se na poslovnih in trgovskih območjih, na območjih trgovskih centrov in v bližino pomembnejših prometnih križišč.
17. člen
Reklamne zastave
Reklamne zastave so kos tkanine ali drugega materiala z napisom reklame, firme, blagovne znamke, dejavnosti in podobno. Reklamne zastave so velikosti do 5,6 m2 in se lahko postavljajo na javnih površinah, objektih in funkcionalnih zemljiščih poslovnih objektov na lastnih nosilcih (drogovih).
18. člen
Prenosni ulični panoji
Ulični panoji so prenosni panoji manjših dimenzij, ki so postavljeni za namen obveščanja in reklamiranja blaga ali storitev v času poslovanja trgovskih in gostinskih lokalov.
Enostranski ali dvostranski ulični panoji, velikosti do 2,0 m2, se postavljajo na pločnikih ali funkcionalnih zemljiščih pred gostinskimi in trgovskimi lokali neposredno ob fasadi objekta, tako da je prost prehod pešcev najmanj 2,0 m.
Ulične panoje, prirejene temu namenu, lahko ob prireditvah, kot so sejmi, zborovanja in podobno, prenašajo tudi ljudje.
19. člen
Napisi na javnih prevoznih ali drugih vozilih
Na javnih prevoznih ali drugih vozilih družb in samostojnih podjetnikov posameznikov s sedežem v Mestni občini Murska Sobota, se lahko nameščajo napisi lastnih firm družb in samostojnih podjetnikov posameznikov in se ne štejejo za reklamne objekte.
Napisi drugih družb in samostojnih podjetnikov posameznikov nameščenih na teh vozilih, spadajo med reklamne objekte.
Na javnih prevoznih sredstvih (avtobusih) v lasti družb ali samostojnih podjetnikov s sedežem v mestni občini, se lahko oglašuje na obeh bočnih in zadnji, ne pa tudi na sprednji strani vozila.
20. člen
Zvočni objekti
Oglaševanje z zvočnimi objekti zajema obveščanje o kulturnih, športnih in drugih prireditvah, ki so prijavljene oziroma dovoljene s strani pristojnega organa. Oglaševanje se lahko opravlja na eni lokaciji ali iz vozečega avtomobila, vendar s hitrostjo, ki je primerna za pravilno razumevanje sporočila.
Oglaševanje z zvočnimi objekti se mora opravljati v skladu s tovrstnimi normativi in standardi (v okviru mejnih vrednosti za bivalno okolje).
3. Oglaševanje in obveščanje za potrebe volilne kampanje
21. člen
Reklamni panoji za namen volitev
Za potrebe volilne kampanje zagotovi mestna občina za osnovno informiranje volilcev reklamne panoje dimenzij 1,4 x 0,7 m.
Za osnovno informiranje se šteje predstavitev na štirih lokacijah v mestu Murska Sobota in eni lokaciji v vsakem naselju mestne občine.
Mestna občina z javnim razpisom objavi pogoje za pridobitev plakatnih mest na reklamnih panojih.
4. Usmerjevalni in obvestilni sistem
22. člen
Usmerjevalni in obvestilni sistem obsega usmerjevalne table, označbe ulic, obvestilne panoje in transparente.
Dejavnost urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema opravlja pooblaščena organizacija mestne občine.
23. člen
Dejavnost urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema obsega:
1. izdelavo programa urejanja za celotno območje mestne občine, vključno z določitvijo lokacij in dinamiko izvajanja postavitve usmerjevalnih tabel,
2. upravljanje in vodenje evidence usmerjevalnih tabel,
3. nameščanje transparentov na javnih cestah,
4. plakatiranje na obvestilnih panojih,
5. upravljanje z označbami ulic,
6. druge dejavnosti, ki po svoji naravi sodijo v to dejavnost v skladu s veljavnimi predpisi.
24. člen
Usmerjevalne table
Usmerjevalne table po tem odloku so table, ki po pravilniku o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Uradni list RS, št. 46/00) spadajo med turistično in drugo obvestilno signalizacijo.
Izvajalec urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema v roku 6 mesecev izdela elaborat za postavitev turistične in druge obvestilne signalizacije s seznamom objektov, ki se označijo, za celotno območje mestne občine, ter ga posreduje županu mestne občine v potrditev.
25. člen
Označbe ulic
Označbe ulic so table z navedbo imena ulice. Označbe ulic so enotnih dimenzij do 0,1 m2.
26. člen
Obvestilni panoji
Obvestilni panoji so plošče, na katere se namestijo plakati ali druga obvestila in so lahko prostostoječi ali pritrjeni na steno objektov.
Obvestilni panoji, velikosti do 3,0 m2, se uporabljajo za obveščanje – lepljenje plakatov, ki vabijo na prireditve, obveščajo o pomembnih dogodkih in podobno ter niso namenjeni reklamiranju.
27. člen
Transparenti
Transparenti so kosi tkanine ali drugega materiala z napisi ali slikami za javno sporočanje ali reklamiranje. Nameščeni so pravokotno na cestišče ali ulico.
Transparenti morajo biti obešeni pravokotno na cestišče tako, da je višina spodnjega roba transparenta najmanj 5,5 m nad voziščem. Dolžina transparenta ne sme biti večja od širine cestišča, višina pa največ 1,1 m. Izdelani morajo biti iz tkanine brez leska ter tako, da je izključeno poškodovanje ob vremenskih vplivih. Možna je postavitev transparentov tudi izven lokacij, določenih v grafičnem delu odloka, ob pogoju, da se s postavitvijo ne ogroža statične stabilnosti objektov in naprav, na katere so pritrjeni. Objekti in naprave, na katere se namestijo transparenti, morajo biti statično varni. Besedilo in druga vsebina mora biti grafično oblikovana s primerno velikostjo.
IV. POSTAVLJANJE REKLAMNIH OBJEKTOV
28. člen
Reklamne objekte je dovoljeno postaviti, pritrditi ali vgraditi na mestih, določenih v grafični prilogi, ki je sestavni del odloka in je na vpogled na Oddelku za infrastrukturo, okolje in prostor ter gospodarske javne službe mestne občine.
Grafično prilogo sestavlja grafični in opisni prikaz območij, kjer je dovoljena postavitev stalnih, začasnih in prenosnih reklamnih objektov ter služi kot podlaga za določitev mikrolokacije reklamnega objekta, ki jo določi mestna uprava.
29. člen
Reklamne objekte postavljajo in z njimi upravljajo v skladu s tem odlokom pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki in fizične osebe (v nadaljevanju: izvajalci), ki so pridobile to pravico na podlagi pogodbe z mestno občino ali soglasja.
Po prenehanju pravice postavljanja in upravljanja stalnega reklamnega objekta, ga mora izvajalec odstraniti v roku 8 dni. Začasni ali prenosni reklamni objekt mora izvajalec odstraniti v roku 2 dni po prenehanju pravice. Kolikor se reklamni objekt ne odstrani v predpisanem roku, ga na stroške izvajalca odstrani pooblaščena organizacija mestne občine.
30. člen
Izvajalci so dolžni reklamne objekte redno vzdrževati in jih po potrebi obnavljati.
Na okviru oziroma robu stalnega reklamnega objekta mora biti na vidnem mestu označena firma oziroma ime izvajalca.
V. POGOJI ZA POSTAVITEV REKLAMNIH OBJEKTOV
31. člen
Prostostoječih reklamnih objektov ni možno postaviti ali pritrditi v naslednjih primerih:
– če gre za kmetijska oziroma druga zemljišča, kjer bi postavitev ovirala kmetijsko obdelavo ali vzdrževanje, izjemoma je dovoljena postavitev na parcelno mejo,
– če gre za zemljišča, ki so zavarovana kot naravno ali kulturno območje ali je na njem zgrajen zavarovan objekt,
– če gre za zemljišča, kjer je oviran pogled na značilno veduto mesta, kompleks ali objekt,
– na zelenicah, v parkih ali zemljiščih, kjer bi postavitev zakrila obstoječe ali načrtovane zelenice ali parke, izjemoma se dovoli le postavitev začasnih,
– če gre za zemljišča, kjer so že postavljene druge obvestilne ali reklamne oznake, pa bi se z dodatno postavitvijo zmanjšala njihova sporočilnost,
– na zemljiščih, ki so v upravljanju vodnega gospodarstva,
– v varovalnem pasu kategoriziranih cest, razen če se za postavitev pridobi soglasje oziroma dovoljenje upravljalca ceste,
– na mestih, kjer postavitev zakriva ostala javna obvestila,
– na mestih, kjer postavitev zakriva zavarovane ali nezavarovane javne objekte, obeležja, spomenike ali druge pomembne objekte ali naprave,
– na javnih mestih (pločnikih, zelenicah), kjer bo postavitev ovirala osnovno namembnost površine,
– na površinah in objektih, kjer bi se zaradi tega zmanjšala prometna varnost zaradi zmanjšane pozornosti voznika ali zmanjšanja zaznavanja prometnih oznak,
– v večjih križiščih, ob cestnih priključkih,
– na površinah, ki služijo kot interventne poti.
32. člen
Stalnih in začasnih reklamnih objektov ni možno nameščati v naslednjih primerih:
– na zavarovanih objektih,
– na starejših objektih z značilno arhitekturno tipiko,
– na objektih, kjer bi pritrditev kvarila izgled objekta,
– na prodajnih kioskih, energetskih napravah, stebrih, ograjah in drugih podobnih objektih ter drevesih,
– na fasadah objektov, če velikost reklamnega objekta presega 1/2 površine fasade.
33. člen
Lepljenje malih in velikih plakatov je prepovedano na zunanjih površinah izložb, sten, oken, zidov, ograj ob stanovanjskih hišah, gradbiščnih ograj in podobno.
Prepovedano je trositi propagandni material in ga zatikati ali lepiti na avtomobile.
34. člen
Z barvo kot reklamnim sporočilom je možno označiti objekte ali dele objekta v soglasju vseh lastnikov ali uporabnikov objekta ob upoštevanju estetskih kriterijev.
VI. OBLIKA IN VSEBINA REKLAMNIH OBJEKTOV
35. člen
Oblika in dimenzija posameznih tipskih reklamnih objektov je podana v grafični prilogi, ki je sestavni del tega odloka.
Največja višina prostostoječe reklamne table ne sme presegati 1,7 m, skupna višina s podstavkom pa ne sme biti višja od 3,0 m. Višina spodnjega roba prostostoječega jumbo panoja, svetlobnega panoja in reklamne zastave znaša najmanj 2,4 in največ 2,6 m, merjeno od tal (raven vozišča javne ceste).
36. člen
Na enem mestu (lokaciji) je lahko postavljenih več reklamnih objektov, ki morajo biti ločeni med seboj.
37. člen
Obveščanje in reklamiranje na reklamnih objektih se mora izvajati v skladu s sprejetimi moralnimi in družbenimi normami ter kodeksom Slovenske oglaševalske zbornice.
VII. IZDAJANJE DOVOLJENJ
38. člen
Za postavitev prenosnih in premičnih reklamnih objektov, transparentov ter reklamnih in elektronskih tabel, ki so nameščene na poslovnih objektih za lastno oglaševanje, je potrebno soglasje mestne občine.
Za postavitev, vgraditev ali pritrditev ostalih stalnih in začasnih reklamnih objektov ter označb iz 4. člena je potrebno soglasje mestne občine in dovoljenje pristojnega organa po predpisih o določitvi pomožnih objektov in drugih posegov v prostor.
39. člen
Soglasje mestne občine se poda za določen čas oziroma največ za eno leto, razen za reklamne objekte za oglaševanje, ki se opravlja kot gospodarska dejavnost, se soglasje izda za čas pet let oziroma za čas trajanja pogodbenega razmerja.
Soglasje se lahko pred pretekom določenega časa prekliče, če to zahtevajo novonastale prometne ali druge razmere, izgradnja komunalnih objektov in naprav, če reklamni objekt ni več primeren ali potreben, če ni primerno vzdrževan ali niso izpolnjeni drugi pogoji iz soglasja mestne občine.
S soglasjem se določi rok za postavitev reklamnega objekta. Če izvajalec v predpisanem roku ne postavi reklamnega objekta, soglasje preneha veljati.
Pogoj za izdajo soglasja mestne občine je tudi plačilo komunalne takse po določilih odloka o komunalnih taksah v Mestni občini Murska Sobota.
40. člen
Mestna občina odkloni izdajo soglasja oziroma podaljšanja soglasja, če nameravana postavitev reklamnega objekta ni zajeta v grafični prilogi odloka ali če je nasploh v nasprotju z določili odloka in če izvajalec očitno namerno ni spoštoval pogojev v predhodnem soglasju.
41. člen
Za postavitev stalnih ali začasnih reklamnih objektov ob javnih cestah in poteh je potrebno pridobiti soglasje upravljalca, če le-ta posega v varovalni pas ceste ali vpliva na prometno varnost. Če je upravljalec ceste mestna občina ali če se postavitev reklamnega objekta nanaša na območje ob državni cesti znotraj naselja, izda mestna občina soglasje za postavitev ob upoštevanju predpisov o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah.
VIII. ODSTOPANJA
42. člen
Izjemoma je možno postaviti reklamne objekte na javnih površinah izven lokacij, določenih v grafičnem delu odloka, vendar le za določen čas in ob izjemnih prireditvah (volitve, kulturne, športne in druge prireditve, ki promovirajo mesto in okolico) ob splošnih pogojih iz tega odloka.
Kadar je potrebno stalne reklamne objekte odstraniti zaradi spremembe prostorskega izvedbenega akta ali drugih posegov v prostor, lahko določi mestna občina na podlagi izdelanega urbanističnega mnenja nove nadomestne lokacije v skladu s tem odlokom.
Reklamne objekte, s katerimi se opravlja oglaševanje kot gospodarska dejavnost, reklamne objekte za lastne potrebe in objekte v okviru usmerjevalnega in obvestilnega sistema je dovoljeno postaviti izven lokacij, določenih v grafični prilogi odloka, če postavitev ni v nasprotju z 31. in 32. členom tega odloka in če se s to postavitvijo bistveno ne spreminjajo smernice oziroma območja, določena v grafični prilogi. Za takšno postavitev je potrebno pridobiti pozitivno urbanistično mnenje pristojnega oddelka mestne občine ter upravno dovoljenje oziroma soglasje iz 38. člena tega odloka.
IX. NADZOR NAD IZVAJANJEM ODLOKA
43. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne inšpekcijske službe in služba komunalnega nadzora mestne občine.
Inšpektor izda odločbo o takojšnji odstranitvi reklamnih objektov, če ugotovi,
– da stranka oglašuje ali reklamira brez soglasja iz 38. člena odloka,
– da stranka oglašuje v nasprotju s 37. členom odloka,
– da ni prijavila taksne obveznosti po določilih odloka o komunalnih taksah,
– da ne plačuje komunalne takse.
Pritožba zoper odločbo, izdano na podlagi tega člena, ne zadrži njene izvršitve.
Če zavezanec reklamnih objektov ne odstrani oziroma si v roku ne pridobi dovoljenj in soglasij, jih odstrani na njegove stroške s strani mestne občine pooblaščena organizacija.
X. KAZENSKA DOLOČBA
44. člen
Z denarno kaznijo od 30.000 do 100.000 SIT se kaznuje za prekršek pravna oseba ali posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti:
1. če stalne reklamne objekte, ki služijo za opravljanje storitev interesentom, postavlja in nanje namešča reklame in plakate pravna ali fizična oseba, ki ni izvajalec,
2. če izvajalci redno ne vzdržujejo in po potrebi ne obnavljajo reklamnih objektov,
3. če izvajalci na stalnem reklamnem objektu ne označijo naziva svoje firme,
4. kdor stalne in prenosne objekte postavlja tako, da ovira promet, namembnost prostora in tako, da kazi videz okolja,
5. kdor postavi, gradi oziroma pritrdi stalne in začasne reklamne objekte brez dovoljenja pristojnega organa oziroma soglasja mestne občine,
6. kdor postavi prenosne reklamne objekte brez soglasja mestne občine,
7. kdor namešča reklame ali napise o poslovni dejavnosti, ki so vgrajeni na stenah in na fasadah ter ne upoštevajo fasadnih elementov zgradbe in maksimalne velikosti reklamne table, brez dovoljenja, za druge tovrstne reklame ali napise pa brez priglasitve pristojnemu organu,
8. kdor v nasprotju z določili tega odloka lepi in namešča reklame, plakate in transparente,
9. če izvajalci, pravne ali fizične osebe plakate, reklame in transparente, ki niso primerni za nadaljnjo uporabo ali je prenehal razlog, zaradi katerega so nameščeni, le-teh ne odstranijo v predpisanem roku,
10. kdor poškoduje reklamne objekte.
Z denarno kaznijo od 10.000 do 30.000 se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali posameznik, če stori prekršek iz prejšnjega odstavka tega člena.
XI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
45. člen
Za vse reklamne objekte, ki so ob sprejetju tega odloka že postavljeni, pritrjeni in izobešeni brez ustreznih upravnih dovoljenj si mora investitor pridobiti ustrezno soglasje mestne občine, za stalne in začasne reklamne objekte pa tudi dovoljenje pristojnega organa, najkasneje v treh mesecih od uveljavitve tega odloka.
Javni razpisi po tem odloku se morajo opraviti vsaj dva meseca pred potekom veljavnosti izdanih soglasij oziroma dva meseca pred potekom obdobja, za katero je sklenjena pogodba.
Dejavnost urejanja usmerjevalnega in obvestilnega sistema se uskladi s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah najkasneje v dveh letih od uveljavitve odloka.
46. člen
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati odlok o postavljanju in upravljanju objektov za nameščanje obvestil in reklam na območju Mestne občine Murska Sobota (Uradni list RS, št. 34/96 in 18/98).
47. člen
Odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35001-26/01
Murska Sobota, dne 20. junija 2002.
Župan
Mestne občine Murska Sobota
Anton Slavic l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti