Uradni list

Številka 21
Uradni list RS, št. 21/2002 z dne 11. 3. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 21/2002 z dne 11. 3. 2002

Kazalo

928. Odlok o proračunu Občine Črnomelj za leto 2002, stran 1613.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopoln.) 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 16. člena statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 87/99) je Občinski svet občine Črnomelj na 29. redni seji dne 28. 2. 2002 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Črnomelj za leto 2002
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S proračunom Občine Črnomelj za leto 2002 (v nadaljevanju: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje nalog, ki jih v skladu z ustavo in zakonom opravlja Občina Črnomelj.
2. člen
Proračun sestavljajo splošni in posebni del-načrt razvojnih programov. Splošni del sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. S proračunskimi postavkami je opredeljena osnovna struktura proračuna po namenih.
Proračun Občine Črnomelj za leto 2002 se določa v naslednjih zneskih:
A) BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
                                                       v tisoč tolarjev
-----------------------------------------------------------------------
Skupina/Podskupina kontov                            Proračun leta 2002
-----------------------------------------------------------------------
     I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)                      1.787.581
     TEKOČI PRIHODKI (70+71)                                    879.859
70   DAVČNI PRIHODKI                                            827.989
     700 Davki na dohodek in dobiček                            599.378
     703 Davki na premoženje                                    103.356
     704 Domači davki na blago in storitve                      125.255
71   NEDAVČNI PRIHODKI                                           51.870
     710 Udeležba na dobičku in dohodk od premoženja             30.500
     711 Takse in pristojbine                                    15.000
     712 Denarne kazni                                              120
     713 Prihodki od prodaje blaga in storitev                      550
     714 Drugi nedavčni prihodki                                  5.700
72   KAPITALSKI PRIHODKI                                         45.000
     720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                    5.000
     722 Prihodki od prodaje zemlj.
         in nematerialnega premoženja                            40.000
73   PREJETE DONACIJE                                            25.000
     730 Prejete donacije iz domačih virov                       25.000
74   TRANSFERNI PRIHODKI                                        837.722
     740 Transferni prihodki iz drugih
         javnofinančnih institucij                              837.722
     II. SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)                         1.747.581
40   TEKOČI ODHODKI                                             330.063
     400 Plače in drugi izdatki zaposlenim                       90.811
     401 Prispevki delodajalcev za socialno varnost              13.585
     402 Izdatki za blago in storitve                           198.743
     403 Plačila domačih obresti                                 15.049
     409 Rezerve                                                 11.875
41   TEKOČI TRANFERI                                            622.070
     410 Subvencije                                              28.922
     411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom               339.906
     412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam        50.418
     413 Drugi tekoči domači transferi                          202.824
42   INVESTICIJSKI ODHODKI                                      739.898
     420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev                     739.898
43   INVESTICIJSKI TRANSFERI                                     55.550
     430 Investicijski transferi                                 55.550
     III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I. - II.)                        40.000
B) RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
Skupina/Podskupina kontov                            Proračun leta 2002
     IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL
     IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)                     –
75   PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL                                    –
     750 Prejeta vračila danih posojil                                –
     751 Prodaja kapitalskih deležev                                  –
     752 Kupnine iz naslova privatizacije                             –
     V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE
     KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442)                                –
44   DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DEL.                      –
     440 Dana posojila                                                –
     441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb                      –
     442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije              –
     VI. PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN
     SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. - V.)                         –
C) RAČUN FINANCIRANJA
Skupina/Podskupina kontov                            Proračun leta 2002
     VII. ZADOLŽEVANJE (500)                                          –
50   ZADOLŽEVANJE
     500 Domače zadolževanje                                          –
     VIII. ODPLAČILA DOLGA (550)                                 40.000
55   ODPLAČILA DOLGA
     550 Odplačila domačega dolga                                40.000
     IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU                          –
     (I. + IV. + VII. - II. - V. - VIII.)
     X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.-IX.)                     - 40.000
     XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.)                            - 40.000
-----------------------------------------------------------------------
Proračun se bo izvrševal na podlagi prevzetih obveznosti, dogovorjenih plačilnih rokov ter likvidnostne možnosti proračuna. Zaradi zagotavljanja likvidnosti proračuna se kratkoročno uporabljajo prosta denarna sredstva namenskih prejemkov.
3. člen
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva sorazmeren namenski izdatek, ki v proračunu ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se v višini dejanskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračuna.
Kot namenski prejemek se štejejo poleg prejemkov opredeljenih z zakonom, tudi vsa namensko pridobljena sredstva za sofinanciranje nalog iz drugih virov in donacije. Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– prihodki požarne takse po 59. členu zakona o varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 71/93);
– prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti: prispevek pri gradnji infrastrukture.
Namenska sredstva, ki niso bila porabljena v preteklem letu se prenesejo v proračun za tekoče leto za kar se poveča obseg sredstev v finančnem načrtu in proračunu.
4. člen
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke, investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25%.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
5. člen
Stalna proračunska rezerva je 0,5% skupno doseženih prihodkov v tekočem letu.
6. člen
Rezerva se uporablja za:
– pokrivanje stroškov ukrepov ter pomoči prizadetim pri odpravljanju posledic naravnih in drugih nesreč kot so: suša, potres, požar, epidemija, poplave in druge naravne oziroma ekološke nesreče v skladu z zakonom, epidemije, živalske kužne bolezni in rastlinski škodljivci;
– za zagotovitev sredstev proračuna, kadar prihodki pritekajo neenakomerno;
– za kritje proračunskega primanjkljaja.
Sredstva za namene prve in tretje alinee prejšnjega odstavka se dajejo praviloma brez obveznosti vračanja, sredstva iz druge alinee morajo biti vrnjena v rezerve do konca leta.
O uporabi sredstev iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena odloča župan. O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 4,000.000 SIT odloča župan. O porabi sredstev proračunske rezerve polletno župan poroča občinskemu svetu. V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega zgoraj navedeni znesek, odloča občinski svet s posebnim sklepom.
7. člen
Med odhodki proračuna je predvidena splošna proračunska rezervacija in je predvidena za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene za katere niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. Dodeljena sredstva proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt uporabnika.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan, o čemer polletno poroča občinskemu svetu.
8. člen
Župan lahko na podlagi utemeljenih razlogov odobri prerazporeditev proračunskih sredstev med proračunskimi postavkami v okviru finančnega načrta neposrednega uporabnika.
Župan mora o prerazporeditvah šestmesečno poročati občinskemu svetu.
Med izvrševanjem proračuna Občine Črnomelj se lahko odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke, ki jih pri planiranju ni bilo mogoče predvideti. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev posameznega uporabnika.
9. člen
Župan lahko začasno zmanjša znesek sredstev, ki so v posebnem delu-odhodki proračuna razporejena za posebne namene, ali pa začasno zadrži uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna niso doseženi v predvideni višini.
O ukrepih mora župan obvestiti Občinski svet občine Črnomelj in predlagati ukrepe, oziroma ustrezno spremembo proračuna.
Župan mora o spremenjenih proračunskih odhodkih ali prihodkih trimesečno obveščati občinski svet, če so spremembe večje od 2,000.000 SIT.
10. člen
Proračunski porabniki morajo organizirati izvrševanje del in nalog iz svojega področja v mejah sredstev, odobrenih s proračunom. Sredstva se med letom praviloma dodeljujejo enakomerno kot mesečne akontacije. Pri tem se upošteva zapadlost uporabnikovih obveznosti in likvidnostno stanje proračuna.
Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih družbenih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje ter programi dela izvajalcev javnih služb in tem proračunom.
Sredstva za plačila, subvencije in transfere v gospodarstvu, komunalni in cestni dejavnosti se oddajo s pogodbo.
Drugi prejemniki proračunskih sredstev so fizične ali pravne osebe, ki na podlagi pogodbe, odločbe ali sklepa prejmejo proračunske sredstva. Poraba sredstev in sofinanciranje prejemnikov proračunskih sredstev za posamezno nalogo, ki ni izrecno opredeljena z drugimi predpisi, se opredeli s pogodbo oziroma kriteriji, ki jih določi župan oziroma z javnim razpisom.
11. člen
Uporabnik proračuna mora pri dogovarjanju o pogojih za izpolnjevanje obveznosti, ki se poravnavajo iz proračuna, upoštevati plačilne roke, ki so najmanj 30 in največ 90 dni od dneva izstavitve računa. Za poravnavo obveznosti, ki imajo značaj materialnih stroškov, morajo
uporabniki dogovoriti najmanj 30-dnevni rok plačila. Za poravnavo obveznosti iz naslova investicij, ki jih uporabnik prevzema in plačuje po mesečnih situacijah, mora uporabnik dogovoriti najmanj 60-dnevni rok plačila. Če je na izstavljenem računu zapisan krajši rok plačila kot je dogovorjen s pogodbo, ga uporabnik poravna v roku, ki je določen s pogodbo. Sredstva se smejo uporabljati za namene, za katere so dana.
Uporabniki sredstev proračuna županu poročajo o realizaciji nalog najmanj dvakrat letno, in sicer ob polletju in ob zaključku leta oziroma po potrebi.
12. člen
Za izvrševanje proračuna Občine Črnomelj je odgovoren župan Občine Črnomelj. Odredbodajalec proračuna je župan oziroma od njega pooblaščena oseba.
13. člen
Župan Občine Črnomelj je pooblaščen da:
– odloča o porabi sredstev tekoče proračunske rezervacije;
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti;
– odloča o uporabi sredstev rezerv za namene 12. člena zakona o financiranju občin;
– odloča o kratkoročnem zadolževanju za financiranje nalog javne porabe, vendar le do višine 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačano do konca proračunskega leta.
14. člen
Občina Črnomelj v letu 2002 ne bo najela kreditov.
Občinski svet ne bo dal soglasij k zadolževanju uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij.
15. člen
Župan Občine Črnomelj izda navodilo o izvrševanju proračuna v 20 dneh po uveljavitvi tega odloka.
16. člen
Namembnost in smotrnost porabe sredstev občinskega proračuna in finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev nadzoruje Nadzorni odbor občine Črnomelj in o svojih ugotovitvah najmanj dvakrat letno poroča občinskemu svetu.
II. KONČNI DOLOČBI
17. člen
Prihodki in odhodki, ki so bili doseženi na podlagi odloka o začasnem financiranju proračunskih potreb v Občini Črnomelj v letu 2002 so sestavni del proračuna za leto 2002.
18. člen
Ta odlok začne veljati z dnem objave v Uradnem listu RS, uporablja pa se od 1. 1. 2002 dalje.
Št. 403-02-3/2001
Črnomelj, dne 28. februarja 2002.
Župan
Občine Črnomelj
Andrej Fabjan l. r.