Uradni list

Številka 82
Uradni list RS, št. 82/2001 z dne 19. 10. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 82/2001 z dne 19. 10. 2001

Kazalo

4270. Pravilnik o finančnem nadzoru v Mestni občini Novo mesto, stran 8329.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 9/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 59/99 – odl. US in 70/00), 16. člena Statuta Mestne občine Novo mesto (Uradni list RS, št. 68/01) in šestega odstavka 100. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99 in 124/00) je Občinski svet mestne občine Novo mesto na predlog župana na 23. seji dne 25. 1. 2001 in 30. seji dne 27. 9. 2001 sprejel
P R A V I L N I K
o finančnem nadzoru v Mestni občini Novo mesto
1. člen
Finančni nadzor v Mestni občini Novo mesto (v nadaljevanju: občina) izvajajo občani, občinski svet, nadzorni odbor, župan in občinska uprava.
Občani
2. člen
(1) Občani izvajajo finančni nadzor s podajanjem stališč na predlog odloka o proračunu z vsemi prilogami, ki ga mora občina javno razgrniti na oglasni deski občine najmanj za 7 dni.
(2) Občani morajo svoja stališča podati pisno v roku, določenem za razgrnitev.
(3) O pravočasno prejetih pisnih stališčih občanov morajo razpravljati delovna telesa občinskega sveta, lahko pa tudi občinski svet.
(4) Na enak način se občanom zagotovi tudi finančni nadzor v postopku obravnave predloga odloka o rebalansu proračuna in predloga odloka o zaključnem računu proračuna.
Občinski svet
3. člen
Občinski svet kot najvišji organ odločanja o vseh zadevah v okviru pravic in dolžnosti občine izvaja zlasti naslednje oblike finančnega nadzora:
– seznanja se z vsemi pomembnimi zadevami občine s področja finančnega nadzora, zlasti pa z revizijskim poročilom računskega sodišča, ki ga mora župan obvezno predložiti občinskemu svetu,
– obravnava in sprejema odlok o zaključnem računu proračuna,
– v primeru nesprejetja odloka o zaključnem računu proračuna mora občinski svet svojo odločitev utemeljiti,
– obravnava poročilo nadzornega odbora o nadzoru nad izvajanjem proračuna in poročilo o notranji reviziji zaključnega računa,
– na podlagi prejetih informacij s področja finančnega nadzora sprejema potrebne ukrepe iz svoje pristojnosti,
– v predpisih, s katerimi ureja delovanje ožjih delov občine, skladov, agencij, javnih zavodov, javnih podjetij in drugih izvajalcev lokalnih javnih služb, določi pravice in pristojnosti občinske uprave za nadzor nad poslovanjem le-teh ter njihovo obveznost omogočitve opravljanja nadzora in predlaganja vseh zahtevanih podatkov,
– v predpisih in sklepih, ki so podlaga za dodeljevanje finančne pomoči, določi pristojnosti občinske uprave za nadzor nad pravilnostjo porabe.
Nadzorni odbor
4. člen
(1) Nadzorni odbor opravlja svojo funkcijo praviloma s pomočjo poročil o notranji reviziji. Nadzorni odbor obravnava poročila o notranji reviziji, po potrebi zahteva dodatna pojasnila in o sprejetih sklepih seznani občinski svet.
(2) Nadzorni odbor lahko tudi sam opravlja smiselno enake naloge, kot jih ta pravilnik določa za notranjo revizijo.
Župan in občinska uprava
5. člen
Župan kot predstojnik občinske uprave izvaja oziroma zagotovi izvajanje zlasti naslednjih oblik finančnega nadzora:
– preverja, ali ima občinska uprava ustrezno načrtovano in zapisano organizacijsko shemo in pravila poslovanja za načrtovanje, izvajanje in kontroliranje po temeljnih poslovnih funkcijah (finančno-računovodska, nabavno-investicijska, kadrovska, zagotavljanje javnih služb),
– preverja, ali občinska uprava izvaja naloge tako, kot je določeno (sprotno formalno preverjanje se izvaja pred izdajo odredbe za plačilo s pregledom obstoja podpisov oseb, ki so izvršile vsebinsko kontrolo; občasno se preveri ustreznost izvajanja nalog v posameznih organizacijskih enotah oziroma procesih),
– preverja obstoj in ustreznost pisnih podatkovnih podlag, ki so bile uporabljene za pripravo načrtov razvojnih programov, proračuna in rebalansa proračuna,
– o opravljenih preveritvah se sestavi poročilo, iz katerega so razvidne pomembne ugotovitve in sprejeti ukrepi.
6. člen
Župan je odgovoren za izvajanje finančnega nadzora občinske uprave. Lahko ga izvaja sam ali pa zagotovi izvajanje tako, da zadolži za posamezne naloge podžupana, direktorja občinske uprave oziroma notranjega revizorja.
7. člen
(1) Naloge notranjega revidiranja izvaja notranji revizor.
(2) Notranji revizor je podrejen neposredno županu. Pri izvajanju revizij je strokovno neodvisen.
(3) Notranji revizor mora biti višji upravni delavec in mora temeljito poznati delovanje lokalnih skupnosti, posebno na področju priprave in izvajanja občinskega proračuna, javnega računovodstva in financ.
(4) Notranji revizor ne sme biti v krvnem sorodstvu z županom, podžupanom, direktorjem občinske uprave, predstojnikom sekretariata za finance in pooblaščenim računovodjem do tretjega kolena ali v zakonski zvezi ali izvenzakonski skupnosti ali v svaštvenem razmerju do drugega kolena.
(5) Notranji revizor ne sme za občino odrejati oziroma izvrševati plačil. Opravljati sme druge naloge samo, če so združljive z delom notranjega revizorja.
(6) Notranji revizor revidira zaključni račun proračuna ter letne računovodske izkaze, in sicer:
– preverja upoštevanje proračuna,
– preverja posamezne izkazane zneske z vidika vsebinske in računske pravilnosti, predpisane dokumentiranosti ter razvrstitve,
– preverja pravilnost upoštevanja zakonov in drugih predpisov pri pridobivanju prejemkov, izvrševanju izdatkov, upravljanju s premoženjem in zadolževanju,
– preverja popolnost in pravilnost prilog.
(7) Druge naloge notranje revizije so:
– preverjanje poslovanja občine, ožjih delov občine s statusom pravne osebe, skladov, agencij, javnih zavodov, javnih podjetij in drugih izvajalcev lokalnih javnih služb,
– preverjanje poslovanja institucij, v katerih ima občina deleže ali jim daje pomoč, posojilo, ali jamstvo, kolikor si je predhodno zagotovila pristojnost za revidiranje poslovanja,
– preverjanje javnega naročanja,
– preverjanje pravilnosti delovanja računalniških programov, ki se uporabljajo na finančno-računovodskem področju,
– opravljanje strokovno-tehničnih nalog za nadzorni odbor občine.
Revizija poslovanja zajema preverjanje pravilnosti računovodskih izkazov in drugih poročil, skladnost poslovanja z veljavnimi predpisi in smotrnost poslovanja, to je uspešnost in gospodarnost poslovanja ter izvajanje drugih nalog po odredbi.
(8) Notranji revizor predloži revizijsko poročilo o reviziji zaključnega računa proračuna in letnih računovodskih izkazov za preteklo leto županu do 30. 6. tekočega leta. V primeru, da vsebuje poročilo pridržke, poda župan pojasnilo, ki je sestavni del revizijskega poročila. Župan predloži poročilo občinskemu svetu in nadzornemu odboru. Kolikor je potrebno, župan in občinski svet sprejmeta vsak v okviru svojih pristojnosti ukrepe, ki izhajajo iz revizijskega poročila.
Ostala revizijska poročila interni revizor predloži županu. Župan jih predloži nadzornemu odboru ter po presoji nadzornega odbora tudi občinskemu svetu.
Končne določbe
8. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 015-05-1/2001-1200
Novo mesto, dne 27. septembra 2001.
Župan
Mestne občine Novo mesto
Anton Starc, dr. med. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti