Uradni list

Številka 52
Uradni list RS, št. 52/2000 z dne 13. 6. 2000
Uradni list

Uradni list RS, št. 52/2000 z dne 13. 6. 2000

Kazalo

2457. Navodilo o minimalni obvezni vsebini in metodologiji priprave ter načinu spremljanja in vrednotenja regionalnega razvojnega programa, stran 6979.

Na podlagi osmega odstavka 10. člena zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 60/99) izdaja minister za ekonomske odnose in razvoj
N A V O D I L O
o minimalni obvezni vsebini in metodologiji priprave ter načinu spremljanja in vrednotenja regionalnega razvojnega programa
1. člen
To navodilo določa minimalno obvezno vsebino, metodologijo priprave regionalnega razvojnega programa ter načine spremljanja in vrednotenja regionalnega razvojnega programa (v nadaljnjem besedilu: RRP).
2. člen
Izrazi v tem navodilu pomenijo:
– regionalni razvojni program je temeljni programski in izvedbeni dokument na regionalni ravni, ki vsebuje razvojne prednosti regije in finančno ovrednotene programe, operativne podprograme in projekte za področje regije,
– skupni razvojni program je sklop projektov na medobčinski ravni, ki se pripravlja za območje več občin za reševanje posameznih zadev skupnega interesa,
– programski odbor je organ na ravni regije, ki ga regionalna razvojna agencija zadolži za vsebinsko usmerjanje in spremljanje RRP,
– predhodna analiza RRP je namenjena oceni konsistentnosti RRP in predhodnemu ocenjevanju njegove uresničljivosti glede na zastavljene cilje,
– analiza dosedanjih operativni podprogramov je namenjena ocenjevanju izvedenih aktivnosti glede na postavljene cilje v preteklem programskem obdobju, oceni učinkovitosti RRP in njegovega vpliva,
– problemska analiza je namenjena ugotavljanju notranjih prednosti in slabosti ter zunanjih priložnosti in nevarnosti. Na osnovi ugotovitev problemske analize se postavijo prioritete razvoja regije,
– prioriteta je področje razvoja regije, ki se določi za programsko obdobje kot prednostno,
– cilj je kvantificirano želeno stanje, ki se ga želi doseči s programom, operativnim podprogramom ali projektom,
– indikator je kazalec, ki kaže stanje ali nakazuje napredek programa, operativnega podprograma ali projekta pri doseganju cilja,
– glavni program je sklop operativnih podprogramov z razčlenjeno problematiko, cilji, pričakovanimi rezultati in finančnim načrtom,
– podprogram je v smiselno celoto zaokrožena skupina projektov ali drugih instrumentov ekonomske politike s skupnim ciljem. Podprogram se izvede preko enega ali več projektov. Podprogrami znotraj programa morajo smiselno izhajati iz problemskega drevesa in podpirati drevo ciljev,
– projekt je tehnično-tehnološko in ekonomsko nedeljiv sklop aktivnosti ali investicij z jasno določenim ciljem.
3. člen
RRP se pripravlja za obdobje do leta 2006. V naslednjih programskih obdobjih se program pripravlja za obdobje, ki ga določi Vlada Republike Slovenije na predlog ministra, pristojnega za razvoj.
VSEBINA PROGRAMA
4. člen
Program je sestavljen iz strateškega in izvedbenega dela.
Strateški del programa mora vsebovati:
(1) problemsko analizo za posamezne sektorje in regijo v celoti;
(2) prikaz in ovrednotenje doseženih rezultatov RRP v prejšnjem programskem obdobju;
(3) opredelitev problemov z obrazložitvijo;
(4) določitev prioritet, prikaz kvantificiranih ciljev RRP in opis izbranih strategij za doseganje ciljev;
(5) analizo skladnosti regionalnih prioritet s strategijo regionalnega razvoja Slovenije, državnimi razvojnimi prioritetami, ustreznimi državnimi prostorskimi akti ter nacionalnimi sektorskimi prioritetami za tekoče programsko obdobje;
(6) določitev ciljev z obrazložitvijo;
(7) analizo pričakovanega učinka programa glede na trenutno stanje z ozirom na postavljene cilje, še posebej na področju varstva okolja in zaposlovanja;
(8) oceno globalnega javnofinančnega okvira za izvajanje RRP;
(9) indikatorje s katerimi se bo meril napredek pri uresničevanju ciljev;
(10) podrobno razčlenjen institucionalni okvir (aktivnosti in nosilci) izvajanja, vrednotenja in nadzora RRP;
(11) prikaz aktivnosti za uveljavitev načela partnerstva in enakopravnosti sodelujočih institucij v postopku priprave in izvajanja RRP;
(12) aktivnosti za seznanjanje javnosti s cilji in rezultati RRP.
5. člen
Izvedbeni del programa mora biti ustrezno strukturiran, usklajen s strateškim delom RRP in mora vsebovati prikaz glavnih programov in podprogramov za realizacijo razvojnih prioritet, z utemeljitvijo.
Pri podprogramih za uresničevanje prioritet razvoja regije morajo biti navedeni:
– nosilci izvajanja operativnih podprogramov,
– terminski načrt izvedbe operativnih podprogramov za programsko obdobje,
– indikativni finančni načrti s prikazom stroškov in z navedenimi viri (državni proračun, proračuni lokalnih skupnosti, ostali domači javni viri, mednarodne donacije po vrstah in zasebna sredstva) po posameznih letih programskega obdobja,
– geografska območja na katerih se bodo operativni podprogrami izvajali,
– okvirni projekti, s katerimi bodo operativni podprogrami izvedeni.
6. člen
Izvedbeni del RRP je smiselno sestavljen iz skupnih razvojnih programov in drugih razvojnih programov, ki nastanejo kot rezultat medobčinskega povezovanja.
V izvedbenem delu RRP se posebej pripravijo in prikažejo podprogrami za reševanje razvojne problematike območij s posebnimi razvojnimi problemi.
METODOLOGIJA PRIPRAVE REGIONALNEGA RAZVOJNEGA PROGRAMA
7. člen
Sklep o pripravi RRP z navedbo območja priprave RRP in zadolžitvami vključenih institucij sprejme organ upravljanja regionalne razvojne agencije in ga objavi v javnih občilih.
Regionalna razvojna agencija obvesti ministra za okolje in prostor o pripravi RRP in zahteva informacije, ki se nanašajo na ustrezne prostorske akte v delu, ki se nanaša na območje priprave regionalnega razvojnega programa.
Regionalna razvojna agencija da pobudo za preverjanje in spremembe sestavin prostorskih aktov, ki se nanašajo na področje izvajanja RRP.
Izdelavo RRP vodi regionalna razvojna agencija, razen v primeru iz 8. člena te uredbe.
8. člen
V primeru priprave RRP na podlagi petega odstavka 11. člena zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja, Agencija Republike Slovenije za regionalni razvoj deluje po načelu partnerstva in z namenom vzpodbujanja lokalnih skupnosti k regionalnem razvojnem povezovanju.
9. člen
Regionalna razvojna agencija ustanovi programski odbor, ki je odgovoren za vsebinsko usmerjanje RRP. Odbor sestavljajo predstavniki regionalne razvojne agencije, predstavniki občin, reprezentativni predstavniki delodajalcev in delojemalcev, predstavniki ministrstev in predstavniki javnega in zasebnega prava, ki so zainteresirani za pripravo programa in jih potrdi organ upravljanja regionalne razvojne agencije.
Poziv zainteresiranim za sodelovanje v programskem odboru se javno objavi sočasno z objavo sklepa o pripravi RRP.
V fazi izvajanja RRP programski odbor spremlja uresničevanje zastavljenih ciljev in predlaga morebitne spremembe RRP.
10. člen
Izdelani RRP pošlje regionalna razvojna agencija v mnenje Agenciji Republike Slovenije za regionalni razvoj, ki izvede predhodno analizo in poda mnenje z obrazložitvijo najkasneje v 60 dneh po prejemu programa.
Kolikor ima Agencija Republike Slovenije za regionalni razvoj pripombe na predloženi RRP, predlaga spremembe in vrne program regionalni razvojni agenciji. Popravljen program se sprejema po istem postopku.
11. člen
Regionalna razvojna agencija pošlje RRP skupaj z mnenjem Agencije Republike Slovenije za regionalni razvoj v sprejem svetom občin, ki sodelujejo pri pripravi RRP.
12. člen
Spremembe RRP sprejemajo sveti občin, ki sodelujejo pri pripravi RRP na predlog programskega odbora in na podlagi mnenja Agencije Republike Slovenije za regionalni razvoj.
13. člen
Nov RRP se prične pripravljati po sklepu Vlade Republike Slovenije o pripravi državnega razvojnega programa Republike Slovenije in dolžini programskega obdobja.
SPREMLJANJE, VREDNOTENJE IN NADZOR REGIONALNIH RAZVOJNIH PROGRAMOV
14. člen
Programi in podprogrami, ki so del RRP, morajo vsebovati fizične in finančne indikatorje, potrebne za kvantitativno spremljanje uresničevanja RRP.
15. člen
Za spremljanje in nadzor RRP je odgovoren pristojen programski odbor.
16. člen
Regionalna razvojna agencija je dolžna pripravljati in predložiti Agenciji Republike Slovenije za regionalni razvoj letna poročila in končno poročilo o izvajanju RRP. Letna in končno poročilo o izvajanju RRP imajo naslednjo vsebino:
1. kratek prikaz bistvenih sprememb v splošnih razmerah, ki so pomembne za izvajanje RRP (npr. spremembe socio-ekonomskih trendih, spremembe v nacionalnih, regijskih in sektorskih politikah) ter vpliv teh sprememb na ustreznost pomoči;
2. napredek v doseganju kvantificiranih ciljev s pomočjo fizičnih in finančnih indikatorjev;
3. povzetek pomembnih težav pri izvajanju RRP in sprejeti operativni podprogrami za rešitev teh težav;
4. stanje po posameznih operativni podprogramih in projektih;
5. operativni podprogrami za zagotovitev javnosti izvajanja regionalnega razvojnega programa.
Letno poročilo je potrebno podati v roku 3 mesecev po preteku koledarskega leta, končno poročilo pa v roku 6 mesecev po poteku programskega obdobja.
17. člen
Regionalna razvojna agencija letno poroča o dodeljenih državnih pomočeh. Podatke o državnih pomočeh, dodeljenih na podlagi RRP, posreduje vsako leto do 1. marca Agenciji Republike Slovenije za regionalni razvoj.
18. člen
S ciljem zagotovitve uspešnosti in učinkovitosti izvajanja regionalnega razvojnega programa so ti podvrženi predhodnemu vrednotenju.
Predhodno vrednotenje regionalnega razvojnega programa izvede Agencije Republike Slovenije za regionalni razvoj v sodelovanju z usposobljenimi strokovnimi organizacijami.
19. člen
To navodilo začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 302-2/98-90
Ljubljana, dne 22. maja 2000.
dr. Marjan Senjur l. r.
Minister za
ekonomske odnose in razvoj

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti