Uradni list

Številka 48
Uradni list RS, št. 48/1998 z dne 30. 6. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 48/1998 z dne 30. 6. 1998

Kazalo

2136. Statutarni sklep o spremembah in dopolnitvah statuta Občine Šmarje pri Jelšah, stran 3457.

Na podlagi 29. in 64. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94, 45/94, 57/94, 14/95, 20/95, 63/95, 9/96, 4/96, 26/97, 70/97 in 10/98) v zvezi z 18. členom zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 70/97) je Občinski svet občine Šmarje pri Jelšah na 30. redni seji dne 3. 6. 1998 sprejel
S T A T U T A R N I S K L E P
o spremembah in dopolnitvah statuta Občine Šmarje pri Jelšah
1. člen
V statutu Občine Šmarje pri Jelšah (v nadaljevanju: statut) se naslov prvega poglavja spremeni tako, da glasi:
“1. Območje občine”
2. člen
Za prvim členom se doda naslov drugega poglavja, ki glasi:
“2. Splošne določbe”
3. člen
Za 6. členom se doda naslov poglavja, ki glasi:
“3. Ožji deli občine”
4. člen
Drugi, tretji, četrti in peti odstavek sedmega člena se črtajo.
5. člen
Doda se nov 7.c člen, ki glasi:
“Krajevna skupnost Dol – Sp. Mestinje obsega naselja:
Dol pri Pristavi, Sp. Mestinje.
Krajevna skupnost Kristan vrh obsega naselja:
Kristan vrh, Hajnsko, Grliče, Laše.
Krajevna skupnost Mestinje obsega naselja:
Krtince, Lemberg pri Šmarju, Mestinje, del Pijovc, Stranje, Topolovec.
Krajevna skupnost Sladka gora obsega naselja:
Beli potok pri Lembergu, Jerovska vas, Nova vas pri Šmarju, del Pijovc,
Polžanska vas, Polžanska gorca, Pečica, Sladka gora.
Krajevna skupnost Sveti Štefan obsega naselja:
Brezje pri Lekmarju, Babna reka, Babna gora, Babna brda, Bukovje v
Babni gori, Grobelce, Lekmarje, Sveti Štefan.
Krajevna skupnost Šmarje pri Jelšah obsega naselja:
Bobovo pri Šmarju, Belo, Brecljevo, Cerovec pri Šmarju, Dvor, Dragomilo, Dol pri Šmarju, Globoko pri Šmarju, Gaj, Jazbina, Ješovec pri Šmarju, Kamenik,
Koretno, Konuško, Korpule, Močle, Mala Pristava, Predel, Preloge pri Šmarju,
Predenca, Sotensko pri Šmarju, Senovica, Šmarje pri Jelšah, Šerovo, Vodenovo,
Vrh, Vinski vrh pri Šmarju, Zastranje, Zadrže.
Krajevna skupnost Šentvid pri Grobelnem obsega naselja:
Bodrišna vas, Bodrež, Gornja vas, Grobelno – del, Lipovec, Platinovec, Rakovec,
Spodnja Ponkvica, Spodnje Selce, Šentvid pri Grobelnem, završe pri Grobelnem.
Krajevna skupnost Tinsko obsega naselja:
Spodnje Tinsko, Zgornje Tinsko.
Krajevna skupnost Zibika obsega naselja:
Bezgovica, Orehovec, Pustike, Vršna vas, Strtenica, Škofija, Zibika, Zibiška vas.”
6. člen
Doda se nov 7.b člen, ki glasi:
“Občinski svet lahko s spremembo statuta ukine krajevno skupnost ali spremeni njeno območje. Sprememba statuta, s katero se ukine krajevna skupnost oziroma spremeni območje krajevne skupnosti, lahko začne veljati šele po izteku mandata sveta ožjega dela občin.
Pobudo za ustanovitev krajevne skupnosti ali za spremembo njihovih območij lahko da zbor krajanov z najmanj 10% podporo vseh volilnih upravičencev, ki imajo stalno prebivališče v krajevni skupnosti ali delu krajevne skupnosti in želi ustanoviti novo krajevno skupnost ali spremeniti območje krajevne skupnosti ali z najmanj enakim številom podpisov na posebnem obrazcu. Občinski svet mora takšno pobudo obvezno obravnavati.
Pred ustanovitvijo krajevnih skupnosti ali pred spremembo njihovih območij mora občinski svet na referendumu ugotoviti interes prebivalcev posameznih območij v občini, kjer naj bi bile ustanovljene krajevne skupnosti ali spremenjeno območje krajevne skupnosti. Ugotavljanje interesa se nanaša na ime in območje krajevne skupnosti.
Podrobnejši postopek spremembe območij krajevnih skupnosti določa odlok.
7. člen
Doda se nov 7.c člen, ki glasi:
“Krajevna skupnost je pravna oseba javnega prava.”
8. člen
Doda se novi 7.č člen, ki glasi:
“Organ krajevne skupnosti je svet, ki ga izvolijo volilni upravičenci s stalnim prebivališčem na območju krajevne skupnosti.
Za volitve članov sveta krajevne skupnosti se uporablja zakonodaja, ki ureja volitve članov sveta občine. Mandat sveta krajevne skupnosti traja 4 leta”.
9. člen
Doda se nov 7.d člen, ki glasi:
“Svet krajevne skupnosti Dol-Spodnje Mestinje ima 5 članov.
Svet krajevne skupnosti Kristan vrh ima 9 članov.
Svet krajevne skupnosti Mestinje ima 9 članov.
Svet krajevne skupnosti Sladka gora ima 7 članov.
Svet krajevne skupnosti Sveti Štefan ima 7 članov.
Svet krajevne skupnosti Šentvid ima 9 članov.
Svet krajevne skupnosti Šmarje pri Jelšah ima 15 članov.
Svet krajevne skupnosti Tinsko ima 5 članov.
Svet krajevne skupnosti Zibika ima 9 članov.”
10. člen
Doda se nov 7.e člen, ki glasi:
“Svet krajevne skupnosti sprejme statut v katerem se podrobneje opredelijo naloge krajevne skupnosti, način dela organov krajevne skupnosti in volitve organov krajevne skupnosti.”
11. člen
Doda se nov 7.f člen, ki glasi:
“Svet krajevne skupnosti sprejme odločitve na seji z večino glasov navzočih članov. Svet lahko veljavno sklepa, če je na seji navzočih večina članov.
Svet krajevne skupnosti ima predsednika, ki ga izmed sebe izvolijo člani sveta krajevne skupnosti.
Župan ima pravico biti navzoč in razpravljati na sejah sveta krajevne skupnosti brez pravice glasovanja. “
12. člen
Spremeni se besedilo 8. člena, ki glasi:
“Svet krajevne skupnosti opravlja naloge, ki se pretežno nanašajo na njegove prebivalce in ki so mu prenešene v izvajanje s tem statutom in odlokom.
Na svet krajevne skupnosti se z odlokom prenese izvajanje posameznih nalog s področja:
– lokalnih javnih služb,
– vzdrževanja krajevnih cest in drugih javnih površin,
– upravljanje s premoženjem namenjenim za potrebe njenega prebivalstva,
– pospeševanje kulturnih in drugih društvenih dejavnosti.
Katere naloge iz zgoraj naštetih področij se prenesejo na svet krajevne skupnosti in podrobnejša določila o tem opredeljuje poseben odlok.”
13. člen
Doda se nov 8.a člen, ki glasi:
“Krajevna skupnost nastopa v pravnem prometu v okviru nalog določenih s tem statutom in odlokom iz prejšnjega člena.”
14. člen
Doda se nov 8.b člen, ki glasi:
“Krajevno skupnost zastopa v pravnem prometu predsednik krajevne skupnosti, v skladu s sprejetimi sklepi sveta krajevne skupnosti.”
15. člen
Doda se nov 8.c člen, ki glasi:
“Krajevna skupnost odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
Za obveznosti krajevne skupnosti subsidiarno odgovarja občina.”
16. člen
Doda se nov 8.č člen, ki glasi:
“Krajevna skupnost se financira:
– iz občinskega proračuna,
– s prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb,
– s plačili za storitve,
– s samoprispevkom.
Krajevna skupnost se ne sme zadolževati.
Prihodki in odhodki ožjega dela občine morajo biti zajeti v njegovem finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna.
Krajevne skupnosti morajo sredstva, ki so jih pridobila od občine uporabiti za namene za katere so jih pridobile.
O svojem poslovanju krajevne skupnosti letno poročajo občinskemu svetu in mu predložijo program dela za prihodnje leto.
Računovodstvo za krajevne skupnosti se opravlja v okviru občinske uprave.”
17. člen
V naslovu poglavja “2. Naloge občine” se številka “2” nadomesti s številko “3”.
18. člen
V 7. točki 11. člena se tretja alinea črta.
19. člen
V naslovu poglavja “3. Organi občine” se številka “3” nadomesti s številko “4”.
20. člen
V drugem odstavku 18. člena se sedemnajsta alinea spremeni tako, da glasi:
“- odloča o pridobitvi in odtujitvi občinskega premoženja, kolikor z zakonom ni drugače določeno; občinski svet lahko z odlokom prenese odločanje o tem na župana.”
21. člen
39. člen se spremeni tako, da glasi:
“Nadzorni odbor je najvišji organ nadzora javne porabe v občini. V okviru svoje pristojnosti nadzorni odbor:
– opravlja nadzor nad razpolaganjem s premoženjem občine,
– nadzoruje namenskost in smotrnost porabe proračunskih sredstev,
– nadzoruje finančno poslovanje uporabnikov proračunskih sredstev (npr. javnih zavodov, javnih podjetij ter skladov in drugih javnih ustanov, katerih ustanovitelj je občina, društev, ki jih financira občina in ožjih delov občine).
Nadzor vsebuje ugotavljanje zakonitosti in pravilnosti poslovanja pristojnih organov, organov in organizacij porabnikov občinskega proračuna in pooblaščenih oseb z občinskimi javnimi sredstvi in občinskim javnim premoženjem in ocenjevanje učinkovitosti in gospodarnosti porabe občinskih proračunskih sredstev.
V okviru nalog iz prejšnjih odstavkov nadzorni odbor:
– preverja skladnost proračuna občine z zakoni, drugimi predpisi s področja javnih financ, odloki, programi in drugimi sklepi občinskega sveta;
– preverja skladnost zaključnega računa s proračunom in odločitvami občinskega sveta;
– preverja skladnost finančnih načrtov ožjih delov občine ter uporabnikov proračunskih sredstev;
– periodično preverja pravilnost in pravočasnost izvajanja nalog izvrševanja občinskega proračuna;
– redno preverja pravilnost in gospodarnost razpolaganja z občinskim premoženjem.
Nadzorni odbor sprejme letni program nadzora.
Občinski svet ali župan lahko zahteva od nadzornega odbora o določenem aktu, ki je v fazi sprejemanja ali pa je že sprejet, mnenje. Občinski svet ali župan lahko tudi zahtevata, da nadzorni odbor opravi nadzor pri uporabniku proračunskih sredstev.
Kot redni nadzor opravi nadzorni odbor pregled odloka zaključnega računa proračuna pri čemer ugotavlja skladnost zaključnega računa s proračunom občine.
Nadzorni odbor je dolžan podati občinskemu svetu poročilo o opravljenem nadzoru zaključnega računa proračuna najkasneje 10 dni pred sklicem seje občinskega sveta na katerem se obravnava odlok o zaključnem računu proračuna.”
22. člen
Doda se 39.a člen, ki glasi:
“Nadzorni odbor lahko izmed svojih članov s sklepom imenuje poročevalca in mu dodeli določeno nalogo.
V okviru dodeljene naloge iz prejšnjega člena poročevalec opravi pregled dokumentacije pri določenem organu oziroma drugem subjektu iz prejšnjega člena.
O svojem delu piše poročevalec zapisnik, ki ga po opravljenem pregledu vroči odgovorni osebi organa ali drugega nadzorovanega subjekta.
Organ oziroma drug subjekt, katerega delo se nadzira ima pravico podati pripombe na zapisnik v roku 8 dni.
Poročevalec poroča o svojih ugotovitvah iz zapisnika na seji nadzornega odbora, na kateri mora predstaviti tudi pripombe na zapisnik, hkrati pa predlaga tudi predlog poročila s priporočili in predlogi o nadzorovani zadevi.
Nadzorni odbor sprejme poročilo iz prejšnjega člena na seji nadzornega odbora.
Poročilo pošlje nadzorovanemu organu oziroma osebi, ki lahko v roku 15 dni vloži nanj pritožbo, glede kršitve postopka nadzora, nepopolne ugotovitve dejanskega stanja in nepravilne uporabe materialnega prava.
O pritožbi odloča nadzorni svet, ki lahko zavrne pritožbo kot neutemeljeno ali spremeni prvotno poročilo. O pritožbenem postopku sestavi nadzorni odbor poročilo v katerem navede razloge o svoji odločitvi glede pritožbe.
Po preteku pritožbenega roka oziroma po obravnavi pritožbe pošlje nadzorni odbor poročila skupaj s poročilom o pritožbi v obravnavo občinskemu svetu in nadzorovanemu organu oziroma subjektu, ki je dolžan poročilo obravnavati ter upoštevati priporočila in predloge nadzornega odbora v skladu s svojimi pristojnostmi.
Na seji občinskega sveta, na kateri se obravnava poročilo iz prejšnjega člena mora biti navzoč predsednik nadzornega odbora ali po njegovem pooblastilu član nadzornega odbora, ki je bil v zadevi poročevalec.”
23. člen
Doda se 39.b člen, ki glasi:
“Občinski organi in drugi subjekti, ki so v skladu s tem statutom podvrženi nadzoru nadzornega odbora se dolžni takoj po prejemu pisnega sklepa nadzornega odbora predložiti nadzornemu odboru vso zahtevano dokumentacijo.
Subjekti iz prejšnjega odstavka so dolžni spoštovati mnenja, priporočila in predloge nadzornega odbora in v skladu s svojimi pristojnostmi storiti vse za zagotovitev, spoštovanja ugotovitev nadzornega odbora.
Če subjekti iz prvega odstavka tega člena na spoštujejo priporočil iz prejšnjega člena lahko nadzorni odbor predlaga občinskemu svetu, da zoper odgovorne osebe sproži postopek razrešitve, disciplinske postopke za odgovorne delavce, zahteva postopek pristojne inšpekcije, računskega sodišča ali drugega pristojnega organa.”
24. člen
Doda se 39.c člen, ki glasi:
“Član nadzornega odbora ne sme izvajati nadzora kot poročevalec in ne sme glasovati na seji nadzornega odbora:
– če je v sorodstvenem razmerju z odgovornimi osebami organa ali subjekta pri katerem se opravlja nadzor,
– če je v kakršnem koli obligacijskem odnosu z odgovorno osebo organa ali subjekta pri katerem se opravlja nadzor,
– če je v delovnem razmerju pri subjektu pri katerem se opravlja nadzor.”
25. člen
Doda se 39. č člen, ki glasi:
“Delo nadzornega odbora je javno.
Nadzorni odbor je pri svojem delu dolžan varovati osebne podatke ter državne, uradne in poslovne skrivnosti, ki so tako opredeljene z zakonom, drugim predpisom ali z aktom občinskega sveta in organizacij uporabnikov proračunskih sredstev in spoštovati dostojanstvo, dobro ime in integriteto posameznikov.
Nadzorni odbor sme o svojem delu obvestiti javnost po dokončnosti poročila.
Poročilo nadzornega odbora je dokončno, ko ga po obravnavi pritožbe vroči obravnavani osebi in občinskemu svetu ali če ni bilo pritožbe pa, ko preteče petnajstdnevni pritožbeni rok in z dnem vročitve občinskemu svetu.
Kot dan vročitve občinskemu svetu se šteje dan, ko je bilo poročilo vročeno predsedniku občinskega sveta ali sekretarju občinskega sveta ali osebi, ki je zadolžena za pripravo gradiva za občinski svet.
26. člen
Tretji odstavek 40. člena se spremeni tako, da glasi:
“Člani nadzornega odbora so imenovani na podlagi liste kandidatov z večino glasov navzočih članov občinskega sveta. Listo kandidatov določi predsednik občinskega sveta na podlagi predlogov najmanj četrtine članov občinskega sveta, krajevnih skupnosti, zainteresiranih organizacij v Občini. V listi mora biti opredeljen tudi predlog za predsednika nadzornega odbora.”
Spremeni se četrti odstavek, ki glasi:
“Prvo sejo skliče predsednik občinskega sveta.”
Doda se peti odstavek, ki glasi:
“Člani nadzornega odbora ne morejo biti člani občinskega sveta, župan, podžupan, člani svetov ožjih delov občine, tajnik občine, delavci občinske uprave, člani poslovodstev organizacij, ki so uporabniki proračunskih sredstev.”
V 40. členu se dodata šesti in sedmi odstavek, ki glasita:
“Kandidati za člane nadzornega odbora morajo imeti ustrezno strokovno izobrazbo s finančno-računovodskega področja ali ustrezne večletne izkušnje s tega področja.
Člani nadzornega odbora opravljajo svoje naloge nepoklicno.”
27. člen
Doda se 40.a člen, ki glasi:
“Predsednik nadzornega odbora predstavlja nadzorni odbor in zastopa njegove ugotovitve, mnenja, priporočila in predloge pred organi občine in pri nadzorovanih osebah, podpisuje pisne odpravke nadzornega odbora, organizira delo in strokovno pomoč ter pripravlja, sklicuje in vodi seje.
Predsednik lahko za opravljanje posameznih nalog ali za nadomeščanje v času svoje odsotnosti pooblasti drugega člana nadzornega odbora.”
28. člen
Doda se 40.b člen, ki glasi:
“Strokovno in administrativno pomoč za delo nadzornega odbora zagotavlja župan in občinska uprava. Posamezne posebne strokovne naloge nadzora lahko opravi izvedenec, ki ga na predlog nadzornega odbora imenuje občinski svet, pogodbo o delu pa na podlagi sklepa o imenovanju podpiše župan.
Strokovna pomoč župana obsega predvsem tekoče obveščanje nadzornega odbora:
– o premoženjskopravnem in finančnem poslovanju občine,
– o aktih in sklepih občinskega sveta in župana,
– o sklepanju pogodb.
Administrativna pomoč občinske uprave obsega predvsem:
– skrb za pripravo gradiva,
– prepisovanje zapisnikov in pisnih odpravkov sklepov, poročil in drugih aktov nadzornega odbora,
– nudenje vseh zakonskih podlag, ki jih nadzorni odbor potrebuje pri svojem delu.”
29. člen
Doda se 40.c člen, ki glasi:
“Podrobnejšo organizacijo dela določi nadzorni odbor v svojem poslovniku.”
30. člen
Doda se 40.č člen, ki glasi:
“Sredstva za delo nadzornega odbora se zagotovijo v občinskem proračunu v sredstvih za dela občinskih organov in občinske uprave.”
31. člen
Doda se 40.d člen, ki glasi:
“Glede predčasne razrešitve člana nadzornega odbora se primerno uporabljajo razlogi iz določb tega statuta, ki določajo prenehanje mandata članu občinskega sveta.
Razrešitev opravi občinski svet na predlog nadzornega odbora. Članstvo v nadzornem odboru preneha z dnem razrešitve.
V vsakem primeru pa mandat članom nadzornega odbora preneha z dnem poteka mandatne dobe občinskega sveta.”
32. člen
Črta se naslov z besedilom “6. Organi krajevnih skupnosti” ter 41. in 42. člen.
33. člen
Pred naslovom poglavja “Občinska uprava” se doda številka “5”.
34. člen
V 53. členu se črta tretji odstavek.
35. člen
Spremeni se 54. člen, tako da glasi:
“Predstojnik občinske uprave je župan, delo občinske uprave pa neposredno vodi tajnik občine, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Tajnik lahko za posamezne naloge pooblasti vodje oddelkov in služb.”
36. člen
Doda se 63.a člen, ki glasi:
“Občina Šmarje pri Jelšah lahko z drugimi občinami ustanovi eden ali več organov skupne občinske uprave.
Organ skupne občinske uprave je ustanovljen, ko splošni akt o njegovi ustanovitvi, na skupen predlog županov občin, sprejmejo občinski sveti.”
37. člen
V naslovu poglavja “5. Občinske javne službe” se številka “5” nadomesti s številko “6”.
38. člen
V naslovu poglavja “6. Premoženje in financiranje občine” se številka “6” nadomesti s številko “7”.
39. člen
V naslovu poglavja “7. Splošni in posamični akti občine” se številka “7” nadomesti s številko “8”.
40. člen
V 88. členu se doda nov četrti odstavek, ki glasi:
“Določilo prejšnjega odstavka ne velja za proračun, zaključni račun proračuna in druge odloke za katere je v zakonu ali statutu občine določeno, da jih sprejme občinski svet na predlog župana.”
Dosedanji četrti odstavek postane peti odstavek.
41. člen
V naslovu poglavja “8. Varstvo občine v razmerju do države in širših lokalnih skupnosti” se številka “8” nadomesti s številko “9”.
42. člen
V naslovu poglavja “9. Povezovanje občine v pokrajino in drugo sodelovanje” se številka “9” nadomesti s številko “10”.
43. člen
V naslovu poglavja “10. Spremembe in dopolnitve statuta” se številka “10” nadomesti s številko “11”.
44. člen
Pred poglavjem “Prehodne in končne določbe” se doda številka 11.
45. člen
Čtra se 109. člen statuta.
46. člen
Ostale določbe statuta ostanejo nespremenjene.
47. člen
Ta statutarni sklep začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 06202-38/98
Šmarje pri Jelšah, dne 4. junija 1998.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Šmarje pri Jelšah
Stanko Javornik l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti