Uradni list

Številka 75
Uradni list RS, št. 75/1997 z dne 5. 12. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 75/1997 z dne 5. 12. 1997

Kazalo

3625. Pravilnik o postopkih in pogojih porabe sredstev ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana, stran 5930.

Na podlagi tretjega odstavka 88. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93 in 1/96) ter drugega odstavka 20. in 26. člena statuta Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., (Uradni list RS, št. 75/97) in po predhodnem mnenju Ministrstva za okolje in prostor št. 402-00-41/97 z dne 7. 11. 1997 je Upravni odbor Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana na 43. seji dne 1. 12. 1979 sprejel
P R A V I L N I K
o postopkih in pogojih porabe sredstev ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana
I. SPLOŠNE DOLOČBE
Vsebina pravilnika
1. člen
Ta pravilnik določa:
– namene, za katere se lahko uporabljajo sredstva Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana (v nadaljevanju: sklad),
– vrste in postopke javnih razpisov,
– pogoje kreditiranja in porabe odobrenih sredstev,
– kriterije za oceno predloženih investicijskih projektov ter
– spremljavo uresničevanja investicijskih projektov in njihovih učinkov.
II. NAMENI PORABE SREDSTEV SKLADA
2. člen
Nameni
Sredstva sklada se lahko uporabljajo za namene, določene v prvem in drugem odstavku 88. člena zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 31/93 in 1/96) (v nadaljevanju: ZVO).
Obseg sredstev za posamezen namen sklad določi z naložbeno politiko in finančnim načrtom sklada.
3. člen
Uporabniki sredstev sklada
Sredstva sklada lahko pridobijo:
– Republika Slovenija oziroma ministrstva in druge javno pravne osebe,
– fizične osebe, ki imajo državljanstvo Republike Slovenije ter
– pravne osebe s sedežem na območju Republike Slovenije ter samostojni podjetnik posameznik s sedežem na območju Republike Slovenije.
Za samostojnega podjetnika posameznika se smiselno uporabljajo določbe tega pravilnika za pravne osebe, razen če posamezen razpis določa drugače.
4. člen
Način dodelitve sredstev
Sklad podeljuje kredite in izdaja garancije na podlagi javnega razpisa na način in po postopku, določenem s tem pravilnikom.
Sredstva sklada za naložbe Republike Slovenije v zvezi z obveznim ukrepanjem se praviloma ne delijo na podlagi javnega razpisa. O dodelitvi teh sredstev odloča Vlada RS.
III. VRSTE IN POSTOPKI JAVNEGA RAZPISA
5. člen
Javni razpis
Besedilo javnega razpisa sprejme upravni odbor ob upoštevanju določil ZVO, nacionalnega programa varstva okolja, statuta Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d. (Uradni list RS, št. 74/97) (v nadaljevanju: statut), naložbene politike in finančnega načrta sklada ter tega pravilnika.
Javni razpis se obvezno objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, po potrebi pa tudi v drugih sredstvih javnega obveščanja.
6. člen
Vrste razpisov
Poleg enostopenjskega razpisa (v nadaljevanju: razpis) sklad razpisuje še naslednje vrste razpisov:
– poenostavljen razpis,
– dvostopenjski razpis.
Poenostavljen razpis upravni odbor sklada predpiše takrat, kadar zaradi tehnične ali organizacijske enostavnosti projektov ni smiselna uporaba vseh določil razpisa. Za poenostavljen razpis upravni odbor sklada predpiše zahtevane elemente.
Dvostopenjski razpis upravni odbor sklada predpiše takrat, kadar je zaradi značaja projektov smotrna porazdelitev elementov iz 9. člena tega pravilnika med stopnji, kadar se izvede reducirana pripravljalna faza projekta, kadar gre za razpis s predhodnim ugotavljanjem sposobnosti in podobno.
7. člen
Priprava in izvedba razpisa
Za pripravo in izvedbo posameznega javnega razpisa upravni odbor sklada ob sprejemu naložbene politike sklada imenuje komisije za izvedbo razpisov (v nadaljevanju: komisija).
Komisija ima vsaj tri člane. Za opravljanje strokovnih nalog v skladu s 95. členom ZVO mora biti v komisijo imenovan vsaj en predstavnik Ministrstva za okolje in prostor (v nadaljevanju: MOP).
Glede nepristranosti in strokovnosti komisije se smiselno uporabljajo določila zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 24/97).
Naloge komisije so:
– priprava besedila javnega razpisa,
– sprejem vlog in odločanje o formalni ustreznosti vloge,
– vrednotenje vlog in oblikovanje prednostnega vrstnega reda,
– odobravanje razpisanih sredstev.
V primeru poenostavljenega razpisa lahko upravni odbor sklada za opravljanje nalog komisije pooblasti pristojno službo sklada.
8. člen
Dokumentacija
Postopek javnega razpisa mora biti v celoti dokumentiran. Sklad hrani dokumentacijo najmanj eno leto po zaključku posameznega razpisa. Dokumentacija je dostopna javnosti po določilih 14. člena ZVO in 36. člena statuta.
9. člen
Vsebina razpisa
Razpis praviloma vsebuje:
– predmet razpisa;
– višino razpisanih sredstev;
– pogoje kreditiranja;
– zavarovanje kreditov;
– vsebino vloge kandidata;
– informiranje kandidatov;
– rok in način prijave;
– merila za vrednotenje vlog;
– postopek pri odpiranju, vrednotenju in izbiri vlog;
– postopek za pritožbo;
– rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu;
– drugo.
10. člen
Predmet razpisa
Predmet razpisa podrobneje opredeljuje namen, za katerega se razpisujejo sredstva sklada.
11. člen
Višina razpisanih sredstev
V razpisu je navedena skupna višina razpisanih sredstev.
Kadar razpis vsebuje več delnih predmetov, se v okviru skupne višine razpisanih sredstev določi orientacijsko razmerje med njimi.
12. člen
Vsebina vloge
Vloga za pridobitev sredstev oziroma prijava na razpis mora praviloma vsebovati:
– ime in naslov kandidata za fizične osebe oziroma firmo in sedež prosilca za pravne osebe;
– naziv naložbe;
– dokazila o izpolnjevanju pogojev iz IV. poglavja tega pravilnika;
– investicijsko dokumentacijo;
– poročilo o vplivih na okolje iz 55. člena ZVO oziroma strokovno oceno, ki jo morajo prosilci po drugih predpisih predložiti v okviru osnovnih podatkov o namenu in zmogljivosti objekta ali naprave v zahtevi za pridobitev dovoljenja za poseg v prostor;
– kontaktno osebo kandidata.
S posameznim razpisom se lahko določijo tudi drugi elementi vloge za pridobitev sredstev.
13. člen
Informiranje kandidatov
Z razpisom se opredeli kraj, datum, čas in osebo, pri kateri se lahko dvigne razpisna dokumentacija, ter način posredovanja dodatnih informacij.
14. člen
Rok in način prijave
V razpisu je določen skrajni rok (datum in ura), do katerega sklad sprejema prijave.
Za pravočasno vloženo šteje vloga, ki je na sklad prispela do roka, določenega v predhodnem odstavku.
Z razpisom pa se lahko določi tudi, da je razpis odprt do porabe razpisanih sredstev. V tem primeru se z razpisom določi sprotno ali periodično odpiranje, vrednotenje in odobravanje kreditov, rok od objave javnega razpisa do prvega odpiranja pa ne sme biti krajši od 60 dni.
Vlogo s predpisano dokumentacijo izroči kandidat skladu na način, ki je določen v razpisu.
15. člen
Postopek odpiranja vlog
Odpiranje vlog je praviloma takoj, najkasneje pa v roku 5 dni po preteku roka iz prvega oziroma tretjega odstavka prejšnjega člena.
Če komisija ob odpiranju ugotovi, da vloga ne vsebuje vseh zahtevanih elementov iz 12. člena tega pravilnika, tako vlogo zavrže in o tem obvesti kandidata v osmih dneh po odpiranju.
Vlogo, prispelo po preteku roka iz prvega oziroma tretjega odstavka predhodnega člena, komisija zavrže in jo neodprto vrne pošiljatelju.
16. člen
Vrednotenje vlog
Komisija pri vrednotenju vlog upošteva merila in kriterije, določene v V. poglavju tega pravilnika in v razpisu. O pregledu in vrednotenju vlog sestavi komisija zapisnik.
Med vrednotenjem lahko komisja v določenem roku od kandidatov zahteva dodatne informacije in pojasnila.
Rok iz prejšnjega odstavka praviloma ne sme biti krajši od osem dni. Če kandidat zahtevanih podatkov ne priskrbi pravočasno, se komisija odloča na podlagi znanih podatkov.
17. člen
Sklep o dodelitvi sredstev
Na podlagi zapisnika iz prvega odstavka prejšnjega člena sprejme komisija sklep o dodelitvi sredstev.
Sklep iz prejšnjega odstavka vsebuje ime in naslov kandida, namen kredita, višino sredstev, rok za sklenitev pogodbe in eventualne druge pogoje ter kratko obrazložitev odločitve.
Komisija obvesti vse kandidate, ki so bili uvrščeni v postopek vrednotenja vlog, o odločitvi v roku, ki je določen v razpisu.
Direktor sklada lahko zadrži izvršitev sklepa o dodelitvi sredstev, če oceni, da ni v skladu z zakonom, drugim predpisom ali javnim razpisom. O spornem sklepu odloči upravni odbor.
18. člen
Postopek za pritožbo
Če se posamezen kandidat ne strinja s sklepom komisije, se lahko v roku sedem dni po prejemu odločitve pritoži na upravni odbor sklada.
Upravni odbor sklada najkasneje v roku deset dni po izteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o pritožbi.
19. člen
Sklepanje pogodb
Na podlagi sklepa o dodelitvi kreditov direktor sklada sklepa kreditne pogodbe.
Kreditne pogodbe se lahko pričnejo sklepati takoj po izteku roka iz prvega odstavka prejšnjega člena. Če kateri od kandidatov vloži pritožbo, se smejo kreditne pogodbe sklepati šele po preteku roka iz drugega odstavka prejšnjega člena.
Če kandidat pogodbe o kreditiranju ne sklene v roku, določenem v sklepu o dodelitvi kreditov, se šteje, da je odstopil od vloge.
IV. POGOJI KREDITIRANJA IN PORABE ODOBRENIH SREDSTEV
20. člen
Obvezni pogoji kreditiranja
Poleg omejitev iz 17. člena statuta in pravic delničarjev po 14. členu statuta sklad kreditira odobrene naložbe pod naslednjimi pogoji:
– doba za odplačilo kredita ne sme presegati življenjske dobe predmeta investicije,
– moratorij na odplačevanje glavnice se lahko odobri za čas do 2 leti od dneva koriščenja kredita,
– višino obrestne mere, ki zagotavlja ohranjanje realne vrednosti kapitala in kritje stroškov poslovanja sklada, določi upravni odbor sklada z naložbeno politiko in finančnim načrtom sklada in
– ustreznega zavarovanja v skladu z bančno prakso.
21. člen
Poleg obveznih pogojev iz prejšnjega člena upravni odbor v vsakem razpisu lahko določi še posebne pogoje, ki jih morajo izpolnjevati kreditojemalci, glede:
a) zahtevane usposobljenosti kandidata:
– organizacijska usposobljenost;
– usposobljenost za dejavnost;
– dovoljenja ali koncesije za opravljanje dejavnosti;
– finančna usposobljenost;
– drugo;
b) finančnih pogojev kreditiranja:
– delež kreditiranja projekta s sredstvi sklada;
– najvišji posamični kredit;
– način odplačevanja kreditov;
– odplačilna doba;
– letna obrestna mera;
– način zavarovanja kreditov;
– drugo;
c) ostalih določb:
– zahtevan rok pričetka in/ali zaključka investicije;
– datum, na katerega se preračunavajo vrednosti investicije;
– valuta, v kateri se prikazujejo vrednosti investicije;
– sankcije za neresnične navedbe v prijavi, nenamensko uporabo kredita, oziroma nedoseganje predvidenih učinkov investicije;
– drugo.
22. člen
Pogoji za pridobitev garancije
Pri pogojih za pridobitev garancije sklad smiselno uporablja pogoje za pridobitev kreditov iz prejšnjih členov.
23. člen
Stroški
Stroške odobravanja in vodenja kreditov in garancij, priprave pogodb, in druge stroške v zvezi z pridobitvijo kredita oziroma garancije, krije uporabnik sredstev v višini in na način kot jo določi upravni odbor s tarifnim pravilnikom.
Poleg stroškov iz prejšnjega odstavka krije uporabnik tudi stroške zavarovanja kredita oziroma garancije in druge dejanske stroške.
V. KRITERIJI ZA OCENO PREDLOŽENIH INVESTICIJSKIH PROJEKTOV
24. člen
Prednostni kriteriji
V skladu s cilji, določenimi v 19. členu statuta in upoštevajoč nacionalni program varstva okolja, sklad prednostno dodeljuje sredstva projektom:
– z višjo stopnjo pokritosti z lastnimi sredstvi,
– ki izhajajo iz meddržavnih obveznosti,
– z višjo stopnjo izpolnjevanja okoljskih kriterijev, opredeljenih v vsakokratnem razpisu,
– ki jih ustrezno sofinancira republika ali lokalna skupnost, na območju katere se projekt izvaja.
Upravni odbor lahko za vsak razpis določi še druge kriterije za ocenjevanje vlog uporabnikov.
VI. SPREMLJANJE URESNIČEVANJA INVESTICIJSKIH PROJEKTOV IN NJIHOVIH UČINKOV
25. člen
Spremljanje uresničevanja naložb in njihovih učinkov
Sklad spremlja uresničevanje naložb iz II. poglavja tega pravilnika na podlagi sklenjenih pogodb.
Ne glede na določila posamezne pogodbe mora sklad preizkušati izvajanje pogodbe po upravno-pravni, tehnično-tehnološki in finančni plati.
26. člen
Preizkus izvajanja pogodbe obvezno obsega:
– pregled pridobitve zahtevanih upravnih dovoljenj,
– kontrolo namenske porabe sredstev,
– kontrolo doseganja predvidenih učinkov in
– spremljavo finančnega poslovanja kreditojemalca.
Sklad spremlja in kontrolira izvajanje pogodbe na podlagi pridobljene dokumentacije, ki jo je dolžan zagotoviti kreditojemalec, ter ogledov na terenu. Sklad lahko na stroške kreditojemalca zahteva tudi ekspertno mnenje.
27. člen
Sankcije pri ugotovljenih odstopanjih
Sklad lahko odstopi od kreditne pogodbe in odpove ali odloži črpanje kredita ali zahteva takojšnje plačilo celotnega preostalega dolga, če:
– kreditojemalec dodeljena sredstva delno ali v celoti porabi nenamensko,
– so podatki, ki jih je dal kreditojemalec ob vlogi za pridobitev sredstev oziroma ob sklenitvi kreditne pogodbe neresnični ali nepravilni,
– kreditojemalec ne dosega predvidenih učinkov investicije ali če ne upošteva določil razpisa,
– so ugotovljene druge nepravilnosti pri porabi kredita,
– kreditojemalec ne poravnava pogodbenih obveznosti,
– so ugotovljena odstopanja od sprejetih pogodbenih obveznosti,
– kreditojemalec opravi statusne spremembe, prenese dejavnost ali premoženje na drugo pravno ali fizično osebo;
– kreditojemalec preneha z rednim poslovanjem ali postane po mnenju sklada insolventen, oziroma če se njegovo premoženje po mnenju sklada bistveno zmanjša
– je nad kreditojemalcem oziroma njegovim premoženjem uveden stečajni, likvidacijski, izvršilni oziroma drug postopek, ki bi po mnenju sklada lahko bistveno vplival na sposobnost izpolnjevanja obveznosti po kreditni pogodbi.
V primerih ugotovljenih odstopanj iz prve in druge alinee prejšnjega odstavka sklad takoj odpove pogodbo, kreditojemalec pa je dolžan plačati skladu v roku pet dni od prejema njegove zahteve znesek celotnega preostalega dolga po kreditu ter pogodbeno kazen v višini 30% celotnega kredita.
Namesto odstopa sklada od pogodbe lahko direktor po predhodnem pozitivnem mnenju upravnega odbora, ugotovljena manjša odstopanja od pogodbe, razen v primerih iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena, na novo uredi z ustrezno prenovo oziroma dopolnitvijo pogodbe.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
28. člen
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati pravilnik Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana o postopkih javnih razpisov za kreditiranje (Uradni list RS, št. 41/95, 54/95 in 61/96).
29. člen
Javni razpisi pričeti pred uveljavitvijo tega pravilnika, se nadaljujejo in dokončajo na način in po postopku, določenem s pravilnikom Ekološko razvojnega sklada Republike Slovenije, d.d., Ljubljana o postopkih javnih razpisov za kreditiranje (Uradni list RS, št. 41/95, 54/95 in 61/96).
30. člen
Ta pravilnik začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 143-01/97
Ljubljana, dne 1. decembra 1997.
Predsednik
Upravnega odbora
Ekološko razvojnega sklada
Republike Slovenije d.d.,
Marko Slokar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti