Uradni list

Številka 9
Uradni list RS, št. 9/1995 z dne 17. 2. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 9/1995 z dne 17. 2. 1995

Kazalo

550. Statut Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije, stran 931.

Na podlagi drugega odstavka 70. člena zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. 9/92 in 13/93) je Skupščina Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije na 7. seji dne 21. 12. 1994, na 8. seji dne 10. 2. 1995 in 9. seji dne 14. 2. 1995 sprejela
S T A T U T
Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljnjem besedilu: zavod) je nosilec in izvajalec obveznega zdravstvenega zavarovanja za območje Republike Slovenije.
Zavod ima status javnega zavoda.
Dejavnost obveznega zdravstvenega zavarovanja izvaja kot javno službo v skladu z zakonom in svojimi splošnimi akti.
2. člen
Kot nosilec obveznega zdravstvenega zavarovanja je zavod pristojen in zadolžen za vse naloge na tem področju, ki jih določa zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (v nadaljnjem besedilu: zakon) za območje Republike Slovenije.
Kot izvajalec obveznega zdravstvenega zavarovanja sprejema podrobnejše predpise o obveznem zavarovanju, s partnerji oblikuje in določa program zdravstvenih storitev v državi, zagotavlja in zbira ter razporeja sredstva za izvajanje zavarovanja ter zagotavlja zavarovanim osebam pravice v skladu z zakonom.
3. člen
Zavod je tudi nosilec in izvajalec prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja za doplačila k vrednosti storitev, ki štejejo v obvezno zdravstveno zavarovanje in za dodatno zdravstveno zavarovanje.
4. člen
Zavod je organiziran za območje Republike Slovenije.
Zavod oblikuje organizacijske enote za izvajanje obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja na posameznih območjih države v skladu s tem statutom.
Ime in sedež
5. člen
Ime zavoda je: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
Sedež zavoda je v Ljubljani, Miklošičeva c. 24.
Skrajšano ime zavoda je ZZZS.
6. člen
Zavod lahko pri svojem poslovanju uporablja poleg imena tudi zaščitni znak, katerega predstavljajo stilizirane velike črke ZZZS. Črke Z so oblikovane iz dveh enakih delov, ki sta pobarvana z belo in zeleno barvo ter imata na začetku in koncu narisane tri enakomerno razmaknjene kratke vodoravne črte. Prva in tretja črka sta pobarvani zeleno v spodnjem delu, druga črka pa v zgornjem delu. Črka S je bela. Vse črke so na začetku in koncu enakomerno zaokrožene.
Zaščitni znak se lahko uporablja tudi v črno-belem tisku. Postavljen je lahko pred, nad ali pod napis imena.
7. člen
Zavod uporablja pri poslovanju žig in štampiljke.
Žig zavoda je obrobljen z dvema koncentričnima krogoma in vsebuje na obodu besedilo: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, na sredini pa navedbo sedeža, ki se glasi: Ljubljana, Miklošičeva 24.
Štampiljka je pravokotne oblike in meri 60 × 25 mm ter vsebuje zaščitni znak in besedilo: Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, 61000 Ljubljana, Miklošičeva 24. Izdelana je iz gume.
Žigi in štampiljke vsebujejo poleg imena zavoda tudi navedbo področne ali območne enote oziroma območne enote in izpostave, na štampiljkah pa je naveden tudi sedež področne ali območne enote oziroma izpostave.
Štampiljke in žigi zavoda, območnih in področnih enot ter izpostav imajo v spodnjem delu zaporedno številko izdelave.
Na narodnostno mešanem območju se uporabljajo žigi in štampiljke z besedilom v slovenskem jeziku in jeziku narodnosti, ki na tem območju živi.
Uporaba žiga in štampiljke se podrobneje uredi v navodilih, ki jih izda generalni direktor zavoda.
Pooblastila v pravnem prometu
8. člen
Zavod je pravna oseba in ima vsa pooblastila za nastopanje v pravnem prometu. Za svoje obveznosti zavod odgovarja z vsemi sredstvi za izvajanje zdravstvenega zavarovanja.
Območne in področni enoti zavoda sta pooblaščeni, da nastopata v pravnem prometu v skladu s tem statutom in v okviru denarnih sredstev, ki so določena s finančnim planom zavoda. Ta pooblastila izvršujejo območne in področni enoti v imenu in za račun zavoda.
Javnost dela
9. člen
Delo zavoda je javno. Zavod zagotavlja javnost tako, da objavlja informacije o izvajanju dejavnosti zdravstvenega zavarovanja, predpise s področja zdravstvenega zavarovanja, obvešča o delu organov zavoda, zavarovane osebe pa obvešča o njihovih pravicah, obveznostih in dolžnostih.
Zavod izdaja svoje glasilo.
O naravi in stopnji zaupnosti gradiv odločajo skupščina, upravni odbor in generalni direktor.
II. DEJAVNOST ZAVODA
10. člen
Zavod izvaja dejavnost obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja in opravlja druge dejavnosti v skladu z zakonom, statutom in drugimi splošnimi akti zavoda.
Dejavnost zavoda je zlasti, da:
1. sodeluje pri pripravi plana zdravstvenega varstva,
2. opravlja poslovno-finančne funkcije za izvajanje zdravstvenega zavarovanja,
3. sodeluje pri dogovorih o programu storitev obveznega zdravstvenega zavarovanja, opredelitvi zmogljivosti in določitvi obsega sredstev za ta namen,
4. sklepa pogodbe za opravljanje zdravstvenih storitev, plačuje račune opravljenih zdravstvenih storitev ter nadzira uresničevanje pogodb,
5. zagotavlja nadzor nad uveljavljanjem pravic iz zdravstvenega zavarovanja, nadzor nad obračunavanjem in plačevanjem prispevkov in premij ter izterjavo zapadlih prispevkov in premij za zdravstveno zavarovanje,
6. določa podrobnejši obseg pravic iz zdravstvenega zavarovanja,
7. rešuje zahtevke za uveljavljanje in varstvo pravic iz obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
8. izvaja obvezno zdravstveno zavarovanje po mednarodnih konvencijah,
9. prostovoljno zdravstveno zavarovanje izvaja po načelih profitne dejavnosti za razliko do polne vrednosti storitev iz obveznega zdravstvenega zavarovanja in prostovoljno zdravstveno zavarovanje za večji obseg pravic, višji standard storitev in za dodatne pravice, ki niso zajete v obveznem zdravstvenem zavarovanju,
10. vzpostavlja in vodi podatkovne baze in evidence,
11. izdaja, zalaga in prodaja obrazce in listine za izvajanje zdravstvenega zavarovanja ter opravlja založniško in izdajateljsko dejavnost za obveščanje javnosti o zdravstvenem zavarovanju,
12. zavarovanim osebam nudi pravno in drugo strokovno pomoč ter opravlja druga administrativna, dokumentacijska, tehnična in podobna dela,
13. izvaja promocijsko dejavnost in opravlja druge naloge v zvezi z izvajanjem zdravstvenega zavarovanja.
Zavod lahko opravlja dela tudi za druge naročnike, če ima za to proste zmogljivosti in če je delo v skladu z dejavnostjo zavoda.
Zavod lahko prenese posamezna dela iz svoje dejavnosti tudi na druge izvajalce, če se s tem doseže racionalnejše in smotrnejše opravljanje dela.
11. člen
Zavod opravlja dejavnost zdravstvenega zavarovanja z denarnimi sredstvi, ki jih zagotavljajo zavezanci s plačilom prispevka za obvezno zdravstveno zavarovanje, zavarovalci s plačili premij prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja, druge osebe s plačili odškodninskih zahtevkov, s povračilom stroškov po mednarodnih pogodbah o zagotavljanju zdravstvenega varstva, s plačilom dela, ki ga opravi za druge organizacije in iz drugih virov.
Zavod samostojno gospodari z zbranimi sredstvi in z njimi zagotavlja uveljavljanje pravic iz zdravstvenega zavarovanja ter uresničevanje funkcij za njegovo izvajanje.
III. ORGANI ZAVODA
12. člen
Organi zavoda so:
1. skupščina,
2. upravni odbor;
3. generalni direktor;
4. odbor za prostovoljno zavarovanje.
Zavod ustanovi na območjih območnih enot zavoda območne svete.
13. člen
Zavod upravlja skupščina, ki jo sestavljajo predstavniki delodajalcev in predstavniki zavarovancev.
Skupščina zavoda
14. člen
Skupščina opravlja naslednje naloge:
1. določa politiko in strategijo razvoja zdravstvenega zavarovanja,
2. sprejema statut zavoda in izhodišča za organizacijo zavoda,
3. sprejema splošne akte za uresničevanje zdravstvenega zavarovanja,
4. določa finančni načrt, sprejema poslovno poročilo z zaključnim računom zavoda in odloča o razporeditvi presežkov nad odhodki,
5. predlaga stopnje prispevkov za obvezno zdravstveno zavarovanje in določa pavšalne zneske prispevkov,
6. določa smernice za pripravo izhodišč za izvajanje programov ter za oblikovanje cen storitev in podlage za sklepanje pogodb z zdravstvenimi in drugimi zavodi ter organizacijami, ki opravljajo zdravstveno dejavnost in zasebnimi zdravstvenimi delavci,
7. v soglasju z ministrom za zdravstvo določa obseg pravic do zdravstvenih storitev, standarde in normative iz obveznega zdravstvenega zavarovanja,
8. v soglasju z Vlado Republike Slovenije določa odstotke vrednosti storitev, ki se zagotavljajo z obveznim zdravstvenim zavarovanjem za posamezno obdobje,
9. določi najvišji letni znesek doplačil, nad katerim lahko zavarovane osebe v celoti uveljavljajo pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja,
10. sprejema merila za odlog, zmanjšanje ali odpis prispevkov za obvezno zdravstveno zavarovanje posameznim zavezancem ter za zvišanje prispevne stopnje za poškodbe pri delu in poklicne bolezni,
11. voli predsednika in namestnika predsednika skupščine ter imenuje in razrešuje člane, predsednika in namestnika predsednika upravnega odbora in odbora za prostovoljno zavarovanje,
12. imenuje in razrešuje generalnega direktorja s soglasjem državnega zbora,
13. spremlja problematiko zdravstvenega varstva in uresničevanja pravic in obveznosti zavarovanih oseb ter v zvezi s tem daje pobude in predloge za dopolnitev predpisov, ki niso v pristojnosti zavoda,
14. obravnava mnenja in stališča območnih svetov,
15. obravnava druge zadeve.
Volitve članov skupščine
15. člen
Skupščino sestavlja 45 članov, od tega 20 članov predstavnikov delodajalcev in 25 članov predstavnikov zavarovancev.
Člane skupščine volijo oziroma imenujejo:
1. šestnajst članov – predstavnikov delodajalcev volijo organizacije in delodajalci, organizirani v gospodarski zbornici in drugih združenjih delodajalcev, ki so organizirani za območje države,
2. štiri člane – predstavnike delodajalcev za področje državne uprave in negospodarskih javnih služb – imenuje Vlada Republike Slovenije,
3. petnajst članov – predstavnikov aktivnih zavarovancev – volijo zainteresirani sindikati, reprezentativni za območje države, glede na število svojih članov,
4. enega člana – predstavnika kmetov, ki opravljajo kmetijsko dejavnost kot edini in glavni poklic – volijo organizacije s področja kmetijstva, ki so organizirane za območje države,
5. sedem članov – predstavnikov upokojencev – volijo organizacije upokojencev, ki so organizirane za območje države,
6. dva predstavnika invalidov volijo invalidske organizacije, ki so organizirane za območje države.
Člani skupščine se izberejo tako, da so praviloma zastopana vsa območja države.
16. člen
Skupščina razpiše volitve v skupščino najkasneje dva meseca pred iztekom mandatne dobe.
Postopek volitev natančneje določi skupščina s pravilnikom.
17. člen
Mandat članov skupščine traja 4 leta in se šteje od dneva njene prve seje.
Članu skupščine preneha mandat še pred potekom mandatne dobe v primeru, da umre, če mu preneha lastnost zavarovane osebe, če izgubi status predstavnika skupine, če se odpove mandatu ali zaradi drugih razlogov, določenih z zakonom.
Če članu skupščine preneha mandat pred potekom mandatne dobe, postane nov član skupščine kandidat, ki je med neizvoljenimi kandidati v isti skupini predstavnikov dobil največ glasov.
18. člen
Skupščina ima predsednika in njegovega namestnika, ki ju člani izvolijo na prvi seji v skladu z določbami tega statuta, pravilnika in poslovnika.
Če je predsednik izvoljen izmed predstavnikov zavarovancev, se njegov namestnik izvoli izmed predstavnikov delodajalcev in obratno.
Predsednik skupščine sklicuje, vodi in zagotavlja potek seje skupščine v skladu s poslovnikom, podpisuje splošne akte in druge odločitve, ki jih sprejema skupščina, opravlja druge zadeve, ki jih določajo ta statut in drugi splošni akti zavoda, ter zadeve, ki mu jih določi skupščina.
19. člen
Namestnik predsednika skupščine nadomešča predsednika v vseh njegovih pravicah in dolžnostih, kadar je ta odsoten. Če sta odsotna oba, vodi sejo skupščine član, ki ga izbere skupščina na predlog generalnega direktorja.
Če je predsedniku predčasno prenehal mandat, opravlja njegove naloge njegov namestnik do izvolitve novega predsednika.
20. člen
Skupščina veljavno odloča, če je na seji navzočih več kot polovica predstavnikov delodajalcev in več kot polovica predstavnikov zavarovancev.
Statut, splošne akte za uresničevanje zdravstvenega zavarovanja, predlog prispevnih stopenj, finančni načrt in zaključni račun sprejema skupščina na način, določen z zakonom.
O drugih vprašanjih odloča skupščina z večino glasov navzočih članov.
21. člen
Način in roke sklica, vodenje sej, vzdrževanje reda na sejah, način odločanja, vsebino zapisnika in druga vprašanja določi skupščina s poslovnikom.
Skupščina opravlja delo na sejah, ki so praviloma javne.
Upravni odbor
22. člen
Upravni odbor je izvršilni organ skupščine.
Upravni odbor opravlja naloge, ki so določene s tem statutom, in zadeve, za katere ga pooblasti skupščina.
Upravni odbor je za svoje delo odgovoren skupščini.
23. člen
Upravni odbor opravlja zlasti naslednje naloge:
1. oblikuje predlog finančnega načrta,
2. potrjuje zaključni račun in ga predlaga v sprejem skupščini ter oblikuje predlog poslovnega poročila zavoda,
3. sprejme sklep o pristopu k dogovoru za opravljanje programov zdravstvenih storitev in izhodišč za njegovo izvajanje in določa kriterije za izbiro izvajalcev zdravstvenih storitev,
4. odloča o odlogu, zmanjšanju ali odpisu prispevkov za obvezno zdravstveno zavarovanje posameznim zavezancem in drugih obveznosti posameznih zavezancev,
5. odloča o zvišanju prispevne stopnje za poškodbe pri delu in poklicno bolezen, posameznim zavezancem,
6. odloča o uporabi rezervnih sredstev obveznega zdravstvenega zavarovanja in daje soglasje o uporabi sredstev garancijskega sklada in varnostne rezerve prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
7. obravnava in sprejema poročila o poslovanju med letom in o tem po potrebi poroča skupščini,
8. obravnava in spremlja sistemska vprašanja s področja zdravstvenega zavarovanja ter daje pobude za spremembe,
9. sprejme sklep o razpisu za sklepanje pogodb za opravljanje programa zdravstvenih storitev,
10. sprejema pravilnik o organizaciji zavoda in druge splošne akte zavoda, razen aktov, ki jih sprejema odbor za prostovoljno zavarovanje in aktov, za katere je pooblastil generalnega direktorja zavoda,
11. v skladu s finančnim načrtom med letom razporeja sredstva po posameznih namenih,
12. določa materialne okvire in pogoje za delo zavoda,
13. objavlja razpis za generalnega direktorja, in predlaga kandidata,
14. določa vsebino pogodbe o zaposlitvi za generalnega direktorja in sklepa to pogodbo,
15. daje soglasje k imenovanju pomočnikov generalnega direktorja ter k imenovanju direktorjev območnih in področnih enot,
16. imenuje predsednika in člane zdravniških komisij prve in druge stopnje ter imenuje predstavnike zavoda v arbitraže,
17. imenuje komisije in delovne skupine za opravljanje določenih nalog s svojega delovnega področja in jim določa delovno področje,
18. obravnava poročilo o izvajanju nadzora in o ukrepih za odpravo ugotovljenih nepravilnosti,
19. predlaga skupščini sprejem aktov iz njene pristojnosti,
20. opravlja druge izvršilne naloge in odloča o vprašanjih zdravstvenega zavarovanja, za katere ni izrecno pristojna skupščina.
Upravni odbor lahko v primerih iz 6., 11. in 12. točke tega člena, prenese pooblastilo na generalnega direktorja. Obseg pooblastila določi v sklepu o pooblastitvi.
24. člen
Upravni odbor ima 11 članov.
Predsednika in njegovega namestnika ter člane upravnega odbora imenuje skupščina izmed svojih članov in strokovnih delavcev zavoda, pri čemer imenuje predsednika upravnega odbora izmed članov, med katerimi ni bil izvoljen predsednik skupščine.
Predstavniki delodajalcev so zastopani s štirimi člani, od katerih je eden izmed predstavnikov delodajalcev s področja državne uprave in negospodarskih javnih služb.
Predstavniki zavarovancev so zastopani s petimi člani, od katerih sta dva predstavnika reprezentativnih sindikatov za območje države, en predstavnik kmetov, en predstavnik upokojencev in en predstavnik invalidov.
Delavci zavoda so zastopani z dvema predstavnikoma.
Predstavnika delavcev zavoda predlagajo delavci izmed strokovnih delavcev. Vsaj en predstavnik delavcev mora biti iz območne enote zavoda.
Mandat članov upravnega odbora traja 4 leta.
25. člen
Natančnejši postopek kandidiranja in imenovanja članov
Upravnega odbora ter druga vprašanja določa pravilnik.
26. člen
Seje upravnega odbora sklicuje in vodi predsednik oziroma njegov namestnik.
Upravni odbor je sklepčen, če je prisotna večina njegovih članov, odločitev pa je sprejeta, kadar je zanjo glasovalo več kot polovica vseh članov.
Upravni odbor je za svoje delo odgovoren skupščini.
Upravni odbor določi način svojega dela s poslovnikom.
27. člen
Članu upravnega odbora predčasno preneha mandat v primeru, da umre, zaradi prenehanja lastnosti člana skupščine, če izgubi status predstavnika skupine, z razrešitvijo ali zaradi pismene odpovedi, predstavniku delavcev zavoda pa tudi, ko preneha delati v zavodu.
V primeru, da predčasno preneha mandat predsedniku, namestniku predsednika oziroma članu upravnega odbora, se na prvem naslednjem zasedanju skupščine imenujejo novi člani upravnega odbora za preostali del mandata.
Generalni direktor
28. člen
Poslovodni organ zavoda je generalni direktor zavoda.
Generalni direktor je odgovoren za strokovnost in zakonitost dela zavoda.
Generalni direktor je za svoje delo in delo zavoda odgovoren skupščini.
29. člen
Generalni direktor zavoda ima zlasti naslednje pristojnosti in pooblastila:
1. predstavlja in zastopa zavod, organizira in vodi delo ter poslovanje zavoda,
2. zagotavlja zakonitost poslovanja in pogoje za delo ter izvršuje sklepe organov zavoda,
3. zadrži nezakoniti sklep upravnega odbora ali odbora za prostovoljno zavarovanje in sproži ustrezni sodni postopek,
4. lahko zadrži sklep upravnega odbora ali odbora za prostovoljno zavarovanje, s katerim se lahko povzročijo motnje v poslovanju ali izguba zavodu, in ga predloži v odločitev skupščini,
5. podpisuje akte, listine, pogodbe in druge dokumente, ki se nanašajo na poslovanje zavoda,
6. objavlja razpis programov in storitev,
7. predlaga poslovno politiko zavoda, splošne akte zavoda in ukrepe za njihovo izvajanje,
8. v skladu s finančnim načrtom med letom razporeja sredstva zavoda po posameznih namenih in po območjih,
9. odloča o uporabi tekočih likvidnostnih sredstev,
10. v skladu s finančnim načrtom in planom nabav osnovnih sredstev odloča o nabavi, zamenjavi in odpisu osnovnih sredstev do obsega, ki ga določi upravni odbor,
11. določa plan kadrov in izobraževanja,
12. izdaja odločbe na prvi in drugi stopnji,
13. v soglasju z upravnim odborom imenuje pomočnike generalnega direktorja, direktorje območnih in področnih enot,
14. imenuje druge delavce s posebnimi pooblastili zavoda in sklepa pogodbe o zaposlitvi,
15. v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo, usmeritvami in stališči upravnega odbora usklajuje plače in nadomestila, potrjuje povrnitev materialnih stroškov in nadomestila za službena potovanja ter druge materialne stroške,
16. predlaga pravilnik o notranji organizaciji zavoda in izdaja pravilnik o sistemizaciji delovnih mest ter druge splošne akte, ki jih po tem statutu ne sprejema skupščina, upravni odbor ali odbor za prostovoljno zavarovanje ter posamične akte,
17. poroča skupščini in upravnemu odboru o poslovanju zavoda,
18. daje mnenje zavoda pred izdajo koncesije za opravljanje zasebne zdravstvene dejavnosti,
19. oblikuje in imenuje člane komisij in delovnih skupin ter jim daje naloge,
20. odloča o disciplinski odgovornosti delavcev zavoda in izreka disciplinske ukrepe v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo delavcev zdravstvenega zavarovanja Slovenije,
21. opravlja druge naloge v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo, tem statutom in drugimi splošnimi akti zavoda.
Generalni direktor lahko v primerih iz 12. točke tega člena prenese pooblastilo na drugega delavca.
30. člen
Generalnega direktorja zavoda imenuje na podlagi javnega razpisa na predlog upravnega odbora skupščina za dobo 4 let.
K imenovanju generalnega direktorja zavoda daje soglasje Državni zbor.
Postopek razpisa in predlog izbire kandidata vodi in opravi upravni odbor.
31. člen
Za generalnega direktorja zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje splošne pogoje, določene z zakonom, ima visoko strokovno izobrazbo ter najmanj 5 let delovnih izkušenj, ki dokazujejo, da ima strokovne, vodstvene, organizacijske in druge poslovodne sposobnosti za opravljanje tega dela, in predloži program v skladu z opredeljeno strategijo razvoja zdravstvenega zavarovanja.
32. člen
Razpis mora biti objavljen najmanj 6 mesecev pred potekom mandata.
Rok, v katerem se sprejemajo prijave kandidatov, ne sme biti krajši od 8 dni.
33. člen
Generalni direktor je lahko razrešen dolžnosti oziroma mu preneha delovno razmerje tudi pred potekom mandata, v skladu z zakonom.
34. člen
Če se na razpis ni prijavil noben kandidat, ali ni nobeden od prijavljenih kandidatov izpolnjeval pogojev, ali ni bil nobeden od prijavljenih kandidatov imenovan za generalnega direktorja ali če upravni odbor ni predlagal nobenega kandidata, generalni direktor nadaljuje s svojim delom, dokler ni imenovan nov generalni direktor oziroma vršilec dolžnosti generalnega direktorja.
Če generalnemu direktorju preneha delovno razmerje pred potekom mandata, opravlja to funkcijo, z vsemi pravicami in dolžnostmi generalnega direktorja, pomočnik generalnega direktorja, ki ga imenuje upravni odbor, dokler ni imenovan vršilec dolžnosti generalnega direktorja oziroma generalni direktor.
Odbor za prostovoljno zavarovanje
35. člen
Odbor za prostovoljno zavarovanje je organ skupščine, ki opravlja naslednje naloge:
1. oblikuje in predlaga strategijo prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
2. spremlja in nadzoruje izvajanja prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja ter ocenjuje rizike za prostovoljno zdravstveno zavarovanje,
3. predlaga skupščini sprejem splošnih zavarovalnih pogojev za prostovoljno zdravstveno zavarovanje,
4. obravnava predlog finančnega načrta in daje mnenje upravnemu odboru v delu, ki se nanaša na prostovoljno zdravstveno zavarovanje,
5. obravnava in daje mnenje upravnemu odboru o zaključnem poročilu in poslovnih poročilih,
6. daje predlog o razporeditvi presežkov oziroma dobička na področju prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
7. na predlog generalnega direktorja določa višino premij posameznih paketov prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
8. odloča o uporabi garancijskega sklada in varnostne rezerve s soglasjem upravnega odbora,
9. sprejema druge akte, razen aktov, za katere je pooblaščena skupščina ali upravni odbor, ter opravlja druge naloge s področja prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja.
36. člen
Odbor za prostovoljno zavarovanje ima 11 članov.
Člane odbora za prostovoljno zavarovanje imenuje skupščina izmed svojih članov, ki so prostovoljno zdravstveno zavarovani pri zavodu, na predlog upravnega odbora, tako, da so zastopani predstavniki:
1. delodajalcev z enim članom,
2. aktivnih zavarovancev s štirimi člani,
3. upokojencev s tremi člani,
4. invalidov z enim članom,
5. delavcev zavoda z dvema članoma.
Predstavnika zavoda predlaga, izmed strokovnih delavcev, generalni direktor.
Člani upravnega odbora ne morejo biti hkrati tudi člani odbora za prostovoljno zavarovanje in obratno.
37. člen
Natančnejši postopek kandidiranja in imenovanja članov odbora za prostovoljno zavarovanje ter druga vprašanja določa pravilnik.
38. člen
Mandat članov odbora za prostovoljno zavarovanje traja 4 leta.
Članu preneha mandat v primeru, če umre, če prekine prostovoljno zdravstveno zavarovanje, če izgubi status predstavnika skupine, če ga predčasno razrešijo, ali če da pisno odpoved, predstavniku delavcev mandat preneha tudi s prenehanjem dela v zavodu.
Odbor za prostovoljno zavarovanje določi način svojega dela s poslovnikom.
Območni sveti
39. člen
Zavod ustanovi na območjih posameznih območnih enot zavoda območne svete, ki opravljajo zlasti naslednje naloge:
1. spremljajo izvajanje zdravstvenega zavarovanja na svojem območju,
2. sprejemajo pobude, predloge in pripombe zavarovanih oseb s svojega območja, zlasti tudi kar zadeva pogodbe z izvajalci s strani potrošnika oziroma uporabnika zdravstvenih storitev, in jih posredujejo pristojni službi zavoda,
3. dajejo predloge in pobude organom upravljanja zavoda,
4. dajejo pobude za izboljšanje dela pri zdravstvenih zavodih in zasebnih zdravstvenih delavcih, s katerimi je zavod sklenil pogodbe,
5. na predlog direktorja območne enote imenujejo predstavnike zavarovancev v organe upravljanja zdravstvenih zavodov na svojem območju,
6. opravljajo druge naloge, ki so določene s splošnimi akti zavoda.
40. člen
Število članov v posameznih območnih svetih, razmerje med predstavniki zavarovancev in delodajalcev, način predlaganja le-teh ter druga vprašanja določi skupščina s sklepom o ustanovitvi in razpisu volitev članov območnih svetov.
Delavci s posebnimi pooblastili
41. člen
Generalni direktor zavoda ima pomočnike za posamezna področja, ki so določena s pravilnikom o notranji organizaciji zavoda, in svetovalce.
Delo območnih enot organizirajo in vodijo direktorji območnih enot.
Področne enote vodijo direktorji področnih enot, ki so pristojni za strokovna in vsebinska vprašanja iz svojega področja, ostale organizacijske zadeve in aktivnosti pa usklajujejo z direktorji območnih enot.
Delavci iz prvega odstavka tega člena, direktorji območnih in področnih enot ter delavci, za katere tako določa pravilnik o sistemizaciji delovnih mest, so delavci s posebnimi pooblastili.
Obseg pooblastil iz prejšnjega odstavka določa pravilnik o sistemizaciji delovnih mest.
42. člen
Generalni direktor pooblasti za predstavljanje in zastopanje zavoda v primeru, da je zadržan ali odsoten, enega izmed delavcev s posebnimi pooblastili, ki ga določi s pisnim pooblastilom.
43. člen
Pomočnike generalnega direktorja, direktorje območnih ter področnih enot imenuje s soglasjem upravnega odbora generalni direktor.
Druge delavce s posebnimi pooblastili na sedežu zavoda imenuje generalni direktor, na območnih in področnih enotah pa direktorji območnih in področnih enot.
44. člen
Delavci s posebnimi pooblastili so odgovorni za pravilnost in zakonitost dela enote in za svoje delo generalnemu direktorju.
45. člen
Posamezna pooblastila iz svoje pristojnosti lahko generalni direktor s splošnim ali posamičnim pooblastilom prenese na pomočnike generalnega direktorja ter na direktorje območnih in področnih enot zavoda.
Za uresničevanje usmeritev poslovne strategije in politike zavoda določi generalni direktor posamezne nosilce nalog in jih zadolži ter pooblasti za uresničevanje zaupanih nalog.
46. člen
Generalni direktor lahko za zastopanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge delavce zavoda.
Pooblaščeni delavec je upravičen, v imenu zavoda, v okviru njegove dejavnosti in v mejah prejetega pooblastila, sklepati pogodbe, opravljati druga pravna dejanja ter zastopati zavod pred sodiščem in drugimi organi.
Generalni direktor lahko posameznemu delavcu izda generalno pooblastilo za zastopanje pred sodišči.
Generalni direktor lahko pooblasti za zastopanje zavoda pred sodiščem in drugimi organi tudi drugo osebo, ki ni delavec zavoda, s tem, da jo pisno pooblasti in določi meje pooblastila.
47. člen
Pomočniki generalnega direktorja in direktorji območnih in področnih enot podpisujejo akte in listine, ki se nanašajo na njihovo delovno področje oziroma delovno področje organizacijske enote, ki jo vodijo.
48. člen
Zavod pri izvajanju dejavnosti v okviru območne oziroma področne enote zastopa direktor te enote.
Direktor območne oziroma področne enote zavoda je pooblaščen za:
1. sklepanje pogodb za opravljanje zdravstvenih storitev,
2. sklepanje pogodb za zagotovitev dejavnosti območne oziroma področne enote, v skladu s finančnim načrtom in planom nabav osnovnih sredstev,
3. zagotavljanje izvajanja področne dejavnosti in strokovne povezanosti pri opravljanju dejavnosti po območnih enotah,
4. izbiro delavcev in sklepanje pogodb o zaposlitvi v območni oziroma področni enoti zavoda in za odločanje o drugih zadevah s področja delovnih razmerij delavcev območne oziroma področne enote, v skladu s kadrovskim planom zavoda in sprejetimi usmeritvami na organih zavoda,
5. izdajo odločbe na I. stopnji,
6. podajo predloga generalnemu direktorju za izdajo mnenja pred izdajo koncesije za opravljanje zasebne zdravstvene dejavnosti na primarni ravni na območju območne enote,
7. podpisovanje drugih aktov, ki se nanašajo na poslovanje območne oziroma področne enote,
8. opravljanje drugih nalog, ki se nanašajo na območno enoto.
Direktorja območne oziroma področne enote v primeru njegove odsotnosti nadomešča delavec s posebnimi pooblastili ali drug strokovni delavec, ki ga določi direktor s posebnim sklepom. V sklepu direktor opredeli tudi meje pooblastila.
Direktor območne enote lahko v zadevah iz 5. točke pooblasti vodjo oddelka.
IV. ORGANIZACIJA ZAVODA
49. člen
Zavod izvaja svojo dejavnost na sedežu v Ljubljani ter zunaj sedeža po posameznih območnih enotah z izpostavami.
Na sedežu zavoda poslujejo direkcija, področni enoti informacijski center in enota za prostovoljno zavarovanje ter območna enota Ljubljana.
Da bi zagotovili uresničevanje poslovne strategije zavoda, se oblikujejo posebne projektne skupine, v katere generalni direktor ali od njega pooblaščeni delavec vključuje delavce zavoda ali zunanje sodelavce.
50. člen
Območne enote izvajajo dejavnost na določenem območju, ki pokriva celotno ozemlje več sosednjih občin ali upravnih enot.
Območne enote opravljajo svoje delo tudi po izpostavah.
Območne enote zavoda so:
1. Območna enota Celje, s sedežem v Celju, Gregorčičeva 5/a, z izpostavami v Laškem, Slovenskih Konjicah, Šentjurju pri Celju, Šmarjah pri Jelšah in Žalcu.
2. Območna enota Koper, s sedežem v Kopru, Martinčev trg 2, z izpostavami v Ilirski Bistrici, Izoli, Piranu, Postojni in Sežani.
3. Območna enota Kranj, s sedežem v Kranju, Gosposvetska 12, z izpostavami na Jesenicah, v Radovljici, Škofji Loki in Tržiču.
4. Območna enota Krško, s sedežem v Krškem, Bohoričeva ul. 9, z izpostavami v Brežicah in Sevnici.
5. Območna enota Ljubljana, s sedežem v Ljubljani, Miklošičeva 24, z izpostavami v Cerknici, Domžalah, Grosuplju, Hrastniku, Idriji, Kamniku, Kočevju, Litiji, Logatcu, Ribnici, Trbovljah, na Vrhniki in v Zagorju.
6. Območna enota Maribor, s sedežem v Mariboru, Sodna 15, z izpostavami v Lenartu, Ormožu, na Ptuju in v Slovenski Bistrici.
7. Območna enota Murska Sobota, s sedežem v Murski Soboti, Slovenska 48, z izpostavami v Gornji Radgoni, Lendavi in Ljutomeru.
8. Območna enota Nova Gorica, s sedežem v Novi Gorici, Ul. Gradnikove brigade 1, z izpostavama v Ajdovščini in Tolminu.
9. Območna enota Novo mesto, s sedežem v Novem mestu, Prešernov trg 7, z izpostavami v Črnomlju, Metliki in Trebnjem.
10. Območna enota Ravne na Koroškem, s sedežem v Ravnah na Koroškem, Ob Suhi 22/b, z izpostavami v Mozirju, Radljah ob Dravi, Slovenj Gradcu in Velenju.
Krajevno pristojnost območne enote na posameznem območju države določi s sklepom skupščina.
51. člen
Nova območna enota se lahko oblikuje za območje več občin ali upravnih enot, če na območju teh delujejo izvajalci specialistične in bolnišnične dejavnosti, osnovne zdravstvene dejavnosti v celotnem obsegu, ki ga določa zakon o zdravstveni dejavnosti, in lekarna z dejavnostmi, ki jih predpisuje zakon o lekarniški dejavnosti, ter, če zavod ugotovi potrebo in lahko zagotovi prostorske, tehnične in kadrovske pogoje za delo območne enote.
52. člen
Podrobnejšo notranjo organizacijo zavoda določa pravilnik, ki ga na predlog generalnega direktorja sprejme upravni odbor.
Zdravniške komisije zavoda – izvedenski organi
53. člen
Zdravniške komisije I. in II. stopnje so izvedenski organi zavoda.
Predsednike in člane zdravniških komisij I. in II. stopnje imenuje upravni odbor na predlog generalnega direktorja.
Zdravniške komisije I. stopnje imajo sedež na območnih enotah zavoda in delujejo v senatih treh zdravnikov.
Zdravniška komisija II. stopnje ima sedež na sedežu zavoda in deluje v senatih treh zdravnikov. Senati lahko delujejo tudi zunaj sedeža zavoda.
Natančnejšo organizacijo in način delovanja zdravniških komisij I. in II. stopnje določa splošni akt, ki ga sprejme skupščina.
54. člen
Zavod lahko pooblasti za opravljanje posameznih izvedenskih del tudi zdravstvene zavode in zasebne zdravstvene delavce.
55. člen
Izvedenski organi zavoda lahko v okviru dejavnosti zavoda dajejo izvedenska mnenja in izvide, če to zahtevajo tuji nosilci zdravstvenega zavarovanja in drugi organi ali organizacije.
V. FINANCIRANJE ZDRAVSTVENEGA ZAVAROVANJA IN UREJANJE ODNOSOV Z IZVAJALCI ZDRAVSTVENIH STORITEV
56. člen
Skupščina določa finančni načrt zavoda. Na tej podlagi oblikuje predlog prispevnih stopenj, ki jih predlaga v sprejem Državnemu zboru, ter določa pavšalne prispevke zavezancev.
Odbor za prostovoljno zavarovanje določa višino zavarovalnih premij.
57. člen
Zavod v finančnem načrtu prikazuje prihodke in odhodke iz obveznega zdravstvenega zavarovanja ločeno od prihodkov in odhodkov iz prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja.
Finančni načrt opredeljuje sredstva za posamezne naloge oziroma dejavnosti v okviru posamezne vrste zavarovanja, pri čemer posebej predvidi:
1. sredstva za financiranje programov zdravstvenih storitev,
2. sredstva za denarne dajatve zavarovanim osebam (nadomestila, potni stroški, pogrebnina, posmrtnina),
3. sredstva za obvezno rezervo,
4. sredstva za delovanje zavoda in njegovih organov.
Finančni načrt zavoda lahko predvidi razporeditev sredstev za posamezne namene po območjih.
58. člen
Če zavod med letom ob obračunih ugotovi in oceni, da dotok sredstev presega ali ne zagotavlja nemotenega izvajanja zdravstvene dejavnosti, mora predlagati Državnemu zboru ustrezno spremembo prispevnih stopenj za obvezno zdravstveno zavarovanje.
Če zavod med letom ob obračunih ugotovi, da dotok sredstev iz prostovoljnega zavarovanja ne zagotavlja nemotenega izvajanja prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja, mora generalni direktor predlagati odboru za prostovoljno zavarovanje spremembo zavarovalnih premij.
59. člen
Zavod v zaključnem računu ločeno prikazuje finančno poslovanje obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja.
60. člen
Če zavod ugotovi ob zaključnem računu, po pokritju vseh obveznosti, presežek iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja, ga:
1. prenese v naslednje leto za financiranje obveznega zdravstvenega zavarovanja,
2. razporedi za izvajanje programov za krepitev zdravja in programov, ki prispevajo k znižanju stroškov zdravstvenega zavarovanja,
3. razporedi za razširitev materialne osnove dela zavoda in druge namene.
61. člen
Če zavod ugotovi ob zaključnem računu, po pokritju vseh obveznosti iz finančnega načrta, presežek iz naslova prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja, ga:
1. prenese v naslednje leto za financiranje prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
2. razporedi za razširitev materialne osnove dela zavoda in druge namene.
62. člen
Zavod posluje preko enotnega žiro računa za zdravstveno zavarovanje in računov območnih in področnih enot. Zavod ima tudi druge račune, v skladu z zakonom.
Zavod vodi sredstva obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja ločeno. Na račune območnih in področnih enot se razporejajo sredstva zavoda, v skladu s finančnim načrtom zavoda. Območne in področne enote iz teh računov plačujejo račune za opravljene zdravstvene storitve in druge izdatke ter za potrebe dela in poslovanja enote v skladu s finančnim načrtom in pogodbami.
63. člen
Za zagotavljanje plačil zdravstvenih storitev, ki so opravljene v skladu z mednarodnimi pogodbami ali zaradi napotitve na zdravljenje v tujino, ima zavod devizni račun.
64. člen
Odredbodajalec za vse račune zavoda je generalni direktor in delavci, ki jih pooblasti s pisnim pooblastilom.
Na območnih in področnih enotah je odredbodajalec direktor enote oziroma delavci, ki jih le-ta pooblasti s pisnim pooblastilom.
65. člen
Sklad rezervnih sredstev za obvezno zdravstveno zavarovanje oblikuje zavod iz prihodkov za financiranje obveznega zdravstvenega zavarovanja v višini polovice povprečnih mesečnih prilivov iz naslova prispevkov preteklega leta.
Rezervna sredstva se uporabijo za pokrivanje nepredvidenih in povečanih izdatkov, ki so posledica epidemij, elementarnih nesreč, pokritja izgube ali drugih rizikov v skladu z zakonom.
66. člen
Zavod oblikuje garancijski sklad in varnostno rezervo na področju prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja v skladu z zakonom in poslovno strategijo zavoda.
Urejanje odnosov z izvajalci zdravstvenih storitev
67. člen
Zavod ovrednoti programe zdravstvenih storitev v skladu z dogovori, ki so opredeljeni v 63. členu zakona.
Na podlagi teh dogovorov objavi zavod razpis programov, v katerem določi:
1. obseg, vrste in strukturo zdravstvenih storitev, za katere je zainteresiran in ki jih glede na razpoložljiva sredstva lahko financira,
2. krajevno in časovno dostopnost storitev po območjih in dejavnostih,
3. način vrednotenja storitev,
4. način in roke za izbiro med ponudbami,
5. druge pogoje za vzpostavitev medsebojnih pravic in obveznosti z zdravstvenimi in drugimi zavodi ter organizacijami, ki opravljajo zdravstveno dejavnost in zasebnimi zdravniki ter drugimi zdravstvenimi delavci, ki bodo opravljali javno zdravstveno službo.
68. člen
Zavod lahko sklene pogodbe z izvajalci zdravstvenih storitev le v okviru razpoložljivih sredstev.
Če zavod med letom ugotovi, da z zbranimi sredstvi ne more uresničiti že sprejetih obveznosti do izvajalcev, s katerimi je sklenil pogodbe, predlaga spremembe le-teh oziroma predlaga partnerjem, ki so določeni v 63. členu zakona, nova pogajanja o izhodiščih za oblikovanje programov storitev in njihovo vrednotenje, če pa ta ne uspejo, razdre pogodbo.
VI. IZVAJANJE NADZORA
69. člen
Zavod v skladu z zakonom izvaja:
1. nadzor nad uveljavljanjem pravic iz zdravstvenega zavarovanja,
2. nadzor nad pravilnostjo obračunavanja denarnih dajatev iz obveznega in obračunavanjem zavarovalnin iz prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja,
3. nadzor nad obračunavanjem zdravstvenih storitev,
4. nadzor nad uresničevanjem pogodb z izvajalci,
5. nadzor nad obračunavanjem, plačevanjem in izterjavo prispevkov in zavarovalnih premij,
6. interni nadzor nad (finančnim) poslovanjem zavoda.
70. člen
Nadzor izvajajo pristojne službe zavoda oziroma območnih enot in pooblaščeni delavci zavoda.
Zavod lahko za izvajanje nadzora pooblasti tudi zunanje sodelavce in institucije. O vključitvi zunanjih strokovnih sodelavcev odloča generalni direktor.
Nadzor se izvaja po pravilniku in programu dela, ki ju izda generalni direktor zavoda.
71. člen
Delavci, ki izvajajo nadzor, o svojih ugotovitvah pisno poročajo generalnemu direktorju ter predlagajo ukrepe za odpravo ugotovljenih nepravilnosti.
Generalni direktor o rezultatih nadzora enkrat letno poroča upravnemu odboru. Z delom poročila, ki se nanaša na posamezno območno enoto, seznani tudi pristojne območne svete.
72. člen
Zavod lahko izvajanje nadzora nad obračunavanjem, plačevanjem ter izterjavo prispevkov prenese na pristojno službo v skladu z zakonom.
Pooblaščena služba je dolžna sproti obveščati zavod in mu posredovati zahtevane podatke.
VII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA
73. člen
Zavod ima statut in druge splošne akte.
K statutu zavoda daje soglasje Vlada Republike Slovenije.
74. člen
Splošni akti zavoda so pravilniki, pravila, poslovniki, sklepi in navodila za izvajane obveznega in prostovoljnega zdravstvenega zavarovanja. S splošnimi akti zavod ureja:
1. obseg zdravstvenih storitev, standarde in normative ter razvrstitev zdravil,
2. postopek in način uveljavljanja pravic iz zdravstvenega zavarovanja,
3. volitve in imenovanje članov organov upravljanja zavoda,
4. potek in način dela skupščine,
5. obliko in vsebino listin in drugih obrazcev za uresničevanje zdravstvenega zavarovanja,
6. delovanje zdravniških komisij I. in II. stopnje,
7. notranjo organizacijo,
8. varstvo osebnih podatkov zavarovanih oseb in dokumentacije,
9. potek in način dela upravnega odbora,
10. potek in način dela odbora za prostovoljno zavarovanje,
11. finančno poslovanje in računovodstvo,
12. sistemizacijo delovnih mest,
13. druge zadeve.
Delovna razmerja in plače delavcev zavoda se uredijo z zakonom, s kolektivno pogodbo med delavci zavoda in zavodom ali pravilnikom, ki ga sprejme upravni odbor.
75. člen
Skupščina sprejema splošne akte iz 1., 2., 3. in 4. točke prvega odstavka prejšnjega člena in akt, ki določa splošne zavarovalne pogoje za prostovoljno zdravstveno zavarovanje.
Upravni odbor zavoda sprejema splošne akte iz 5., 6., 7., 8. in 9. točke prvega odstavka prejšnjega člena.
Odbor za prostovoljno zavarovanje sprejme akt iz 10. točke prvega odstavka prejšnjega člena.
Splošni akt iz 11. in 12. točke prvega odstavka prejšnjega člena izda generalni direktor zavoda. Generalni direktor zavoda izda tudi druge akte, s katerimi se uresničujejo funkcije zavoda in urejajo razmerja v zvezi z izvajanjem stanovanjske pomoči delavcem, uporabo počitniških zmogljivosti, izobraževanjem delavcev in druga vprašanja, ki so vezana na poslovanje in organizacijo dela zavoda.
76. člen
Statut zavoda sprejema skupščina v dvofaznem postopku. Gradivo za pripravo osnutka statuta predloži upravnemu odboru generalni direktor.
Upravni odbor oblikuje osnutek statuta in ga predloži v obravnavo skupščini.
Po končani razpravi upravni odbor sprejme predlog statuta in ga predloži v sprejem skupščini.
Člani skupščine lahko k predlogu statuta podajo amandmaje.
77. člen
Splošni akti iz 1. in 2. točke prvega odstavka 74. člena tega statuta, razen splošnih zavarovalnih pogojev za prostovoljno zdravstveno zavarovanje, se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV ZAVODA
78. člen
Delavci zavoda uresničujejo svoje pravice, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja in soupravljajo v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo za negospodarske dejavnosti, statutom, kolektivno pogodbo delavcev zdravstvenega zavarovanja Slovenije in drugimi splošnimi akti zavoda.
79. člen
Preden upravni odbor, generalni direktor oziroma direktorji območnih in področnih enot zavoda odločajo o pravicah, obveznostih in odgovornostih delavcev, morajo pridobiti mnenje sindikata delavcev o vprašanjih, ki jih določa kolektivna pogodba oziroma zakon.
80. člen
O ugovorih in zahtevah za varstvo pravic delavcev zavoda odloča komisija za varstvo pravic. Komisija ima pristojnosti, opredeljene v kolektivni pogodbi oziroma splošnih aktih zavoda.
Komisija iz prejšnjega odstavka šteje 5 članov, ki jih volijo delavci zavoda neposredno na zborih delavcev, ki jih skliče generalni direktor, po območnih in področnih enotah ter na direkciji zavoda. Kandidate za člane komisije predlaga sindikat delavcev zdravstvenega zavarovanja Slovenije. V komisijo za varstvo pravic je izvoljenih 5 kandidatov, ki prejmejo največ glasov. Člani komisije med seboj izberejo predsednika in namestnika predsednika. Mandat članov komisije traja štiri leta.
81. člen
Organi zavoda, generalni direktor, direktorji območnih in področnih enot so dolžni obveščati delavce zavoda o vseh zadevah, ki se nanašajo na poslovanje zavoda, zlasti o zadevah, ki jih določa kolektivna pogodba.
Zakoni, kolektivna pogodba, splošni akti in sklepi morajo biti delavcem zavoda dostopni na vpogled na sedežu zavoda, oziroma na sedežih območnih enot.
82. člen
O disciplinski odgovornosti delavcev zavoda za storjeno kršitev delovne obveznosti odločajo generalni direktor zavoda oziroma direktorji območnih in področnih enot in disciplinska komisija v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnim aktom zavoda.
83. člen
Disciplinska komisija šteje 13 članov in njihovih namestnikov. Člane disciplinske komisije in namestnike volijo delavci zavoda neposredno na zborih delavcev, ki jih skliče generalni direktor po območnih in področnih enotah ter direkcije zavoda. Za člana in namestnika disciplinske komisije je izvoljen kandidat, ki je prejel največ glasov izmed predlaganih kandidatov posamezne enote. Če enota predlaga samo enega kandidata, je ta izvoljen, če prejme več kot polovico glasov vseh delavcev enote.
O ugovorih zoper odločbo disciplinskega organa prve stopnje odloča komisija za varstvo pravic iz 80. člena tega statuta. Predsednika in namestnika predsednika disciplinske komisije izvolijo člani komisije med seboj.
84. člen
Disciplinska komisija dela v senatu 3 članov. Člane senata imenuje predsednik disciplinske komisije, ki ob imenovanju določi tudi člana, ki bo vodil delo senata.
85. člen
Kršitve delovnih obveznosti, postopek ugotavljanja disciplinske in materialne odgovornosti delavcev zavoda ureja akt s področja delovnih razmerij.
86. člen
Delavci zavoda imajo pravico organizirati sindikat, ki varuje pravice in interese članstva v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo in tem statutom.
Pristojni organi zavoda so dolžni o gmotnih in socialnih pravicah delavcev, delovnih pogojih in delovnih razmerah obravnavati mnenje in predloge sindikata in se o njih opredeliti pred sprejemom dokončne odločitve.
IX. VAROVANJE PODATKOV O ZAVAROVANIH OSEBAH IN DOKUMENTACIJI
87. člen
Zavod zagotavlja varstvo osebnih podatkov, ki jih vsebujejo zbirke podatkov, in njihovo zavarovanje, pravice posameznikov, njihovo varstvo in omejitve ter nadzor nad izvajanjem postopkov in ukrepov za zavarovanje osebnih podatkov s tem, da sprejme pravilnik o postopkih in ukrepih za zavarovanje osebnih podatkov.
Zavod vzpostavi in vodi katalog zbirk podatkov v skladu s predpisi o varstvu osebnih podatkov za evidence, določenih z zakonom in s tem statutom.
Podatki v katalogu vsebujejo naziv zbirke osebnih podatkov, podatke o upravljalcu, kategorije zavarovanih oseb, na katere se nanašajo osebni podatki v zbirki, in imajo obliko zapisov z vsebino in obliko, ki sta določeni s predpisi o vodenju, vsebini in objavi kataloga zbirk podatkov.
88. člen
Organi in delavci zavoda so dolžni varovati vse podatke o zavarovani osebi kot poklicno skrivnost, zlasti pa še podatke o zdravstvenem stanju posameznika in vzrokih, okoliščinah in posledicah tega stanja, kolikor so jim ti podatki dosegljivi zaradi narave njihovega dela.
Podatki iz prejšnjega odstavka se ne smejo dajati drugim osebam oziroma javnosti in tudi ne objavljati na način, ki bi omogočal razkriti posameznika, na katerega se nanašajo, razen v primerih, ko to dovoli prizadeta oseba sama, za mladoletne osebe in za osebe pod skrbništvom pa starši oziroma skrbniki ali na zahtevo sodišča.
89. člen
Kršitev določb tega statuta in splošnega akta, ki ureja varstvo osebnih podatkov zavarovanih oseb in dokumentacije, pomeni hujšo kršitev delovnih obveznosti delavca, za katero se izreče prenehanje delovnega razmerja.
X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
90. člen
Organi zavoda, komisija za varstvo pravic in disciplinska komisija se oblikujejo, v skladu z določbami tega statuta, ko izteče mandat sedanjim članom.
Odbor za prostovoljno zavarovanje, ki je bil imenovan pred uveljavitvijo tega statuta, se do izteka mandata razširi s tremi predstavniki upokojencev in enim predstavnikom invalidov, ki jih imenuje skupščina izmed svojih članov. Mandat novim članom poteče hkrati z mandatom starim članom.
91. člen
K statutu zavoda daje soglasje Vlada Republike Slovenije.
92. člen
Z uveljavitvijo tega statuta preneha veljati začasni statut zavoda (Uradni list RS, št. 19/93).
93. člen
Ta statut začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-1/1-95
Ljubljana, dne 14. februarja 1995.
Predsednik
skupščine zavoda
Erih Šerbec l. r.
K temu statutu Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije je dala soglasje Vlada Republike Slovenije dne 16. februarja 1995, št. 022-03/93-5/3-8.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti