Uradni list

Številka 26
Uradni list RS, št. 26/2012 z dne 6. 4. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 26/2012 z dne 6. 4. 2012

Kazalo

1043. Razlage Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije glede določb, ki se nanašajo na določanje letnega dopusta, stran 2185.

R A Z L A G E
Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije glede določb, ki se nanašajo na določanje letnega dopusta
Odbor za razlago Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije je na podlagi 11. točke I. dela Splošne določbe Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije (Uradni list RS, št. 15/94, 57/95, 19/96, 56/98, 76/98, 102/00, 62/01 in 75/08) na 63. seji dne 28. 3. 2011 in 66. seji dne 10. 2. 2012, sprejel naslednje razlage
12. Letni dopust
36. člen
1. V 3. točki drugega odstavka 36. člena kolektivne pogodbe je izrecno navedeno, da delovna mesta, na katerih se pojavljajo hrup in vibracije ali prah ali večje obremenitve vida (mikroskop, monitor, ultrazvok, računalnik) ali neugodne klimatske razmere (mikro in makro klima, temperatura, gibanje zraka, vlaga) ali nevarnost infekcije ali delo s kemikalijami (razen citostatikov) ali večje fizične obremenitve (dvigovanje, prenašanje težjih bremen, prisilna drža), določi direktor.
Pri določitvi delovnih mest je po tej točki potrebno upoštevati tako intenzivnost posameznega obremenjujočega pogoja kot tudi čas trajanja dela pod temi pogoji, in sicer:
Pri določanju delovnih mest po tej točki glede na posamezni vpliv oziroma obremenitev upoštevamo intenzivnost določenega vpliva oziroma pogoja (najmanj povečan vpliv) in čas dela pod takimi vplivi oziroma pogoji (praviloma najmanj 10 ur na teden).
Če intenzivnost določenega vpliva oziroma pogoja na posameznem delovnem mestu ni visoka oziroma gre za povečan vpliv, pri opredelitvi pravice do dneva dopusta na delovnem mestu ocenjujemo čas dela v določenem pogoju oziroma vplivu.
Če pa je intenzivnost določenega pogoja oziroma vpliva visoka (močan vpliv), le-ta lahko odločujoče vpliva na odločitev o dodatnem dopustu, čeprav pogoj ni stalno prisoten na delovnem mestu, vendar praviloma najmanj 10 ur na teden. Tako je npr. pri peti in sedmi alineji 3. točke drugega odstavka 36. člena torej smiselno upoštevati tudi stopnjo oziroma intenziteto pogojev dela.
2. Pri upravičenosti do dneva dopusta iz 3. točke drugega odstavka 36. člena KP je torej potrebno izhajati iz ocene nevarnosti oziroma obremenitev na posameznem delovnem mestu.
3. Glede 4. točke drugega odstavka 36. člena je Odbor že sprejel razlago, da letni dopust po tej točki pripada delavcem na delovnih mestih, kjer opis delovnega mesta določa tudi obveznost dela v posebnih pogojih.
4. Pod pojmom operacijska dvorana razumemo prostor, namenjen izključno izvajanjem operacij.
5. Iz določil kolektivne pogodbe ne izhaja, da bi bil delodajalec dolžan v svojih aktih določiti kriterije, pod katerimi na posameznih delovnih mestih delavcu pripada dodatni letni dopust.
37. člen
Kolektivna pogodba ne vsebuje določb glede načina določanja letnega dopusta delavcem z razporeditvijo delovnega časa na manj kot 5 delovnih dni v tednu, v 37. členu pa določa način določanja letnega dopusta zaposlenim, ki imajo delovni teden daljši od petih delovnih dni.
Iz naslova enakopravnosti zaposlenih v javnih zdravstvenih zavodih se tedenska razporeditev delovnega časa upošteva tudi pri določanju letnega dopusta tistim zaposlenim, ki imajo tedenski delovni čas razporejen na manj kot pet dni tedensko.
Predsednica
Odbora za razlago
Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva
in socialnega varstva Slovenije
Darja Vižintin Zupančič l.r.