Na podlagi tretjega odstavka 19. člena Zakona o oskrbi s toploto iz distribucijskih sistemov (Uradni list RS, št. 44/22) Agencija za energijo izdaja
o spremembah Akta o metodologiji za oblikovanje cene toplote za daljinsko ogrevanje
V Aktu o metodologiji za oblikovanje cene toplote za daljinsko ogrevanje (Uradni list RS, št. 103/23, 106/24 in 76/25) se v 11. členu v prvem odstavku črta besedilo »in objavi na svoji spletni strani«.
16. člen se spremeni tako, da se glasi:
(sprememba izhodiščne cene toplote)
(1) Distributer z lastno proizvodnjo toplote ali distributer ali regulirani proizvajalec toplote, ki že opravlja navedeno dejavnost, v izjemnih primerih, kot so:
1. tehnološke spremembe, ki posredno ali neposredno vplivajo na zmogljivost ali učinkovitost delovanja proizvodnje ali distribucije;
2. sprememba tarifnega sistema v povezavi s sistemskimi obratovalnimi navodili;
3. sprememba količin dobavljene toplote distributerja z lastno proizvodnjo toplote ali distributerja ali reguliranega proizvajalca toplote, določenih v skladu s petim odstavkom tega člena za več kot 20 odstotkov glede na potrjene količine pri zadnjem oblikovanju izhodiščne cene toplote;
4. sprememba obračunskih moči odjemalcev, določenih v skladu s petim odstavkom tega člena za več kot deset odstotkov glede na načrtovane obračunske moči odjemalcev pri zadnjem oblikovanju izhodiščne cene toplote;
5. začetek, bistvena sprememba ali opustitev opravljanja posamezne dejavnosti podjetja, kar vpliva na spremembo sodil za razporejanje sredstev in obveznosti, stroškov in odhodkov ter prihodkov;
6. če je realizirana stroškovna cena iz bilančnih podatkov po končanem poslovnem letu nižja od realizirane povprečne cene v istem poslovnem letu;
7. odločitve distributerja z lastno proizvodnjo toplote ali distributerja, ki izvaja GJS distribucije toplote na sistemu, na katerem je priključenih manj kot 500 gospodinjskih odjemalcev, da bo njegova cena toplote regulirana,
agenciji posreduje zahtevo za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote na obrazcih v elektronski obliki, ki jih pripravi agencija. Zahtevo posreduje najmanj dva meseca pred predvideno uveljavitvijo spremembe izhodiščne cene toplote.
(2) Distributer z lastno proizvodnjo toplote ali distributer iz 7. točke prejšnjega odstavka agenciji posreduje zahtevo za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote samo v primeru prve odločitve o reguliranju njegove cene toplote in v primeru ponovne odločitve o reguliranju njegove cene toplote po vmesni prekinitvi reguliranja.
(3) Sestavni del zahteve iz prvega odstavka tega člena, ki jo distributer z lastno proizvodnjo toplote ali distributer ali regulirani proizvajalec toplote posreduje agenciji do vključno 14. oktobra tekočega leta, so naslednji podatki in dokumentacija:
1. ime, sedež in matična številka vlagatelja zahteve iz poslovnega registra;
2. seznam novih dejavnosti, ki jih je vlagatelj zahteve začel na novo opravljati od vložitve zadnje zahteve za izdajo soglasja k izhodiščni ceni;
3. seznam dejavnosti, ki jih je vlagatelj zahteve prenehal opravljati od vložitve zadnje zahteve za izdajo soglasja k izhodiščni ceni toplote;
4. podatek o izvajanju dejavnosti proizvodnje toplote kot reguliran proizvajalec toplote v skladu s 17. točko 3. člena ZOTDS;
5. podatek o izvajanju dejavnosti distribucije toplote kot izbirne GJS v skladu s prvo alinejo prvega odstavka 4. člena ZOTDS;
6. pravne podlage, na podlagi katerih vlagatelj zahteve izvaja GJS distribucije toplote;
7. navedba lokalnih skupnosti, na območju katerih se izvaja GJS distribucije toplote;
8. obrazložitev razloga spremembe izhodiščne cene toplote;
9. struktura upravičenih variabilnih stroškov v skladu s petim odstavkom tega člena;
10. dokumentacija, s katero se utemeljujejo cene vhodnih energentov, ki so bile uporabljene v izračunu izhodiščne cene toplote;
11. izračun izhodiščne cene toplote;
12. izračun povprečne cene;
13. predlagane tarifne postavke po namenu odjema toplote, tarifnih podskupinah in številu odjemalcev (brez DDV in z njim) ter datum predvidene uveljavitve izhodiščne cene toplote;
14. količine dobavljene toplote distributerja z lastno proizvodnjo toplote, distributerja ali reguliranega proizvajalca toplote odjemalcem po vrstah odjemalcev, določene v skladu s petim odstavkom tega člena;
15. obračunske moči odjemalcev po namenu odjema toplote, tarifnih podskupinah in številu odjemalcev, določene v skladu s petim odstavkom tega člena;
16. analitični podatki iz poslovnih knjig za časovno obdobje, določeno v skladu s petim odstavkom tega člena, in bilanca stanja ter izkaz poslovnega izida za končano poslovno leto pred letom vložitve zahteve;
17. sodila za razporejanje sredstev in obveznosti, stroškov in odhodkov ter prihodkov, ki se upoštevajo pri vodenju računovodskih evidenc in pripravi ločenih računovodskih izkazov v skladu z določbami tretjega odstavka 24. člena ZOTDS;
18. znesek prejetih subvencij, dotacij ali drugih oblik državne ali druge pomoči v zadnjih treh končanih poslovnih letih za dejavnost proizvodnje ali distribucije toplote;
19. poslovni načrt za leto vložitve zahteve;
20. dokazilo o vročitvi kopije zahteve za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote lokalni skupnosti, na območju katere se izvaja GJS distribucije toplote.
(4) Sestavni del zahteve iz prvega odstavka tega člena, ki jo distributer z lastno proizvodnjo toplote ali distributer ali regulirani proizvajalec toplote posreduje agenciji od vključno 15. oktobra tekočega leta, so podatki in dokumentacija iz tretjega odstavka 11. člena tega akta.
(5) Izračuna izhodiščne cene toplote in povprečne cene v zahtevi iz prvega odstavka tega člena se izvedeta v skladu z določbami od 13. do 15. člena tega akta, razen za zahteve iz prvega odstavka tega člena, ki jih agencija prejme do vključno 14. oktobra tekočega leta, za katere velja:
– da se pri izračunu vsote upravičenih variabilnih stroškov (VSTR t) in zbiru dobavljene toplote (Q t) upoštevajo realizirani podatki od začetka leta (t) do zadnjega dne predpreteklega meseca leta (t) pred uveljavitvijo novega variabilnega dela cene in načrtovani podatki do konca leta (t), pri čemer je leto (t) časovno obdobje, ki je enako poslovnemu letu, v katerem se posreduje zahteva za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote;
– da se pri izračunu vsote upravičenih fiksnih stroškov (FSTR t) in zbiru obračunske moči odjemalcev (P t) upoštevajo realizirani podatki od začetka leta (t) do zadnjega dne predpreteklega meseca leta (t) pred uveljavitvijo novega fiksnega dela cene in načrtovani podatki do konca leta (t), pri čemer je leto (t) časovno obdobje, ki je enako poslovnemu letu, v katerem se posreduje zahteva za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote;
– da se pri izračunu nove povprečne cene upoštevajo realizirani podatki od začetka leta (t) do zadnjega dne predpreteklega meseca leta (t) pred uveljavitvijo nove povprečne cene in načrtovani podatki do konca leta (t), pri čemer je leto (t) časovno obdobje, ki je enako poslovnemu letu, v katerem se posreduje zahteva za izdajo novega soglasja k izhodiščni ceni toplote.«.
V 17. členu se v tretjem odstavku črta besedilo »in objavi na svoji spletni strani«.
Ta akt začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 23-35/2025/1
Maribor, dne 27. novembra 2025
EVA 2025-2570-0065