Uradni list

Številka 88
Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025

Kazalo

3142. Odlok o občinskem redarstvu Občine Škofljica, stran 10176.

  
Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo in naslednji), 2. člena Zakona o občinskem redarstvu (Uradni list RS, št. 139/06 in naslednji), 18. člena Statuta Občine Škofljica (Uradni list RS, št. 47/19 in naslednji) je Občinski svet Občine Škofljica na 5. dopisni seji dne 7. 11. 2025 sprejel
O D L O K 
o občinskem redarstvu Občine Škofljica 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
vsebina odloka 
Ta odlok ureja organiziranost, vodenje, naloge, način dela in opremljenost občinskega redarstva ter druga vprašanja, pomembna za izvrševanje občinskih predpisov in za zagotavljanje javne varnosti in reda na območju občine, vključno s prometom.
2. člen 
ustanovitev, organiziranost, sedež in identifikacija 
(1) S tem odlokom se ustanovi občinsko redarstvo Občine Škofljica, ki je sestavni del samostojne notranje organizacijske enote občinske uprave Občine Škofljica »Inšpektorat in občinsko redarstvo« in deluje v skladu z Odlokom o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave Občine Škofljica.
(2) Sedež občinskega redarstva je na sedežu Občine Škofljica. Občinsko redarstvo lahko svoje naloge opravlja tudi na dislociranih enotah na območju občine. O vzpostavitvi ali prenehanju uporabe dislocirane enote odloči župan z odredbo, na predlog direktorja občinske uprave, po predhodnem mnenju vodje notranje organizacijske enote.
(3) Občinsko redarstvo pri poslovanju uporablja žig Občine Škofljica z navedbo organizacijske enote v skladu z Odlokom o simbolih Občine Škofljica.
(4) Osnovni identifikacijski podatki občinskega redarstva so: naziv organizacijske enote, naslov, uradni elektronski naslov, telefonska številka ter drugi kontaktni podatki, po potrebi pa tudi matična in davčna številka Občine Škofljica.
3. člen 
temeljna načela 
(1) Občinsko redarstvo pri svojem delu ravna zakonito, strokovno in nepristransko, ukrepa sorazmerno z najmanjšim potrebnim posegom, daje prednost preventivnemu delovanju, zagotavlja nediskriminatorno obravnavo in integriteto, deluje transparentno ter sodeluje z drugimi pristojnimi organi.
(2) Pri opravljanju nalog spoštuje človekove pravice in temeljne svoboščine ter človekovo dostojanstvo, varuje osebne podatke in druge varovane informacije ter deluje v skladu z veljavnimi predpisi, občinskimi akti in Kodeksom etike javnih uslužbencev v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti.
II. ORGANIZIRANOST IN VODENJE 
4. člen 
vodenje občinskega redarstva 
(1) Občinsko redarstvo vodi vodja občinskega redarstva, ki ga imenuje in razrešuje župan v skladu s predpisi, ki urejajo javne uslužbence in občinsko redarstvo.
(2) Vodja občinskega redarstva organizira in usklajuje delo, izdaja operativna navodila za posamične naloge in postopke, skrbi za zakonitost, strokovnost in učinkovitost delovanja ter poroča županu o delu občinskega redarstva.
(3) Vodja občinskega redarstva izdaja notranja navodila kot splošne pisne akte v skladu s tem odlokom in členom »Notranja navodila«.
(4) Župan lahko s pisnim pooblastilom pooblasti javnega uslužbenca za vodenje redarstva. V pooblastilu se določijo obseg pooblastil, trajanje in odgovornost pooblaščenega vodje.
5. člen 
notranja navodila 
(1) Vodja občinskega redarstva izdaja notranja navodila (strokovna, operativna, varnostna in metodološka) za organizacijo in izvrševanje nalog občinskega redarstva.
(2) Notranja navodila se izdajo v pisni obliki in so obvezna za vse zaposlene v občinskem redarstvu ter morajo biti skladna z zakonodajo, občinskimi predpisi in akti občine.
(3) Notranja navodila se označijo (številka, datum, naslov), posredujejo zaposlenim in se hranijo v evidenci občinskega redarstva.
(4) V nujnih primerih se lahko navodilo poda ustno. Pisna potrditev mora slediti najpozneje v treh dneh.
6. člen 
delovna mesta in sistemizacija 
(1) Število, poimenovanja in razvrstitev delovnih mest v občinskem redarstvu določa Akt o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest v občinski upravi Občine Škofljica (v nadaljevanju: akt o sistemizaciji).
(2) Akt o sistemizaciji določa tudi opise nalog, odgovornosti, pogoje za zasedbo ter druge kadrovske in organizacijske elemente posameznih delovnih mest.
III. NALOGE OBČINSKEGA REDARSTVA 
7. člen 
delovno področje in naloge 
(1) Delovno področje in naloge občinskega redarstva določa zakon ter na njegovi podlagi izdani občinski predpisi.
(2) V okviru predpisov iz prejšnjega odstavka ter občinskega programa varnosti, občinsko redarstvo skrbi za javno varnost in red na območju občine, zlasti v smislu nadzora nad izvrševanjem zakonov in občinskih aktov, zagotavljanja varnega in urejenega prometa v naseljih, varstva cest, javnih površin in okolja, varovanja javnega premoženja, naravne in kulturne dediščine ter opravljanja nalog javnega reda in miru v obsegu in na način, kot to določajo veljavni predpisi.
8. člen 
sodelovanje in izmenjava podatkov 
(1) Pri opravljanju nalog občinsko redarstvo sodeluje s Policijo, inšpekcijskimi organi, občinsko upravo, javnimi podjetji in zavodi, koncesionarji ter izvajalci gospodarskih javnih služb, upravljavci cest in druge infrastrukture, organizatorji javnih prireditev, vzgojno-izobraževalnimi ustanovami ter službami zaščite, reševanja in pomoči (npr. gasilske enote, CZ) in drugimi pristojnimi subjekti.
(2) Izmenjava podatkov in druge oblike sodelovanja potekajo v skladu s predpisi in načelom najmanjšega potrebnega obsega podatkov. Osebni podatki se obdelujejo skladno s predpisi o varstvu osebnih podatkov, druge varovane informacije (npr. poslovne, davčne, uradne ali tajne informacije) pa skladno s predpisi o tajnosti oziroma zaupnosti podatkov.
(3) Način izmenjave informacij, obseg sodelovanja in skupne aktivnosti se lahko uredijo s pisnimi protokoli ali dogovori. Po potrebi se sodelovanje usklajuje tudi z operativnimi načrti ali v okviru občinskega programa varnosti. Ne glede na to se podatki vedno izmenjujejo in obdelujejo v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov in druge varovane informacije.
IV. POOBLASTILA IN RAVNANJE 
9. člen 
pooblastila, prisilna sredstva in poročanje 
(1) Pri opravljanju nalog občinski redarji uporabljajo pooblastila v obsegu in na način, kot to določata Zakon o občinskem redarstvu in predpisi, na katere ta zakon napotuje.
(2) Pooblastila in prisilna sredstva se smejo uporabiti le ob izpolnjenih zakonskih pogojih ter sorazmerno, skladno z načelom najmilejšega ukrepa. Smiselno se uporabljajo tudi določbe zakona, ki ureja naloge in pooblastila policije, v obsegu, kot to določa Zakon o občinskem redarstvu.
(3) O varnostnih pregledih, zasegih, zadržanjih in uporabi prisilnih sredstev se vodi predpisana uradna dokumentacija v skladu z zakonom in notranjimi navodili. Če je to potrebno, je občinski redar po uporabi prisilnih sredstev oziroma takoj, ko to okoliščine dopuščajo, dolžan brez odlašanja zagotoviti zdravstveno pomoč.
(4) Obveščanje in poročanje vodji redarstva ter obveščanje župana in drugih pristojnih organov v primerih, ki jih določa zakon, se izvede v rokih in na način, kot to določajo predpisi.
(5) Podrobnejši postopki, evidence in roki v zvezi z izvrševanjem nalog občinskega redarstva se uredijo z notranjimi navodili v skladu s členom »Notranja navodila« tega odloka.
V. UNIFORMA, OZNAČBE, OPREMA IN VOZILA 
10. člen 
uniforma, oprema in prevozna sredstva 
(1) Občinski redarji imajo pri opravljanju nalog pravico in dolžnost nositi službeno uniformo in s seboj imeti službeno izkaznico ter ravnati v skladu z Zakonom o občinskem redarstvu in na njegovi podlagi izdanimi predpisi. Službena prevozna sredstva so označena skladno s temi predpisi in grafično podobo občine.
(2) Vrste, tehnične zahteve in način uporabe službene uniforme, označb, opreme in prevoznih sredstev določa zakon in podzakonski predpisi. Z notranjim pravilnikom se lahko uredijo organizacijska vprašanja, kot so dodeljevanje, evidenca in skrbništvo sredstev ter uskladitev z grafično podobo občine.
(3) Občina občinskim redarjem zagotavlja vso opremo in prevozna sredstva, potrebna za varno in učinkovito opravljanje nalog, vključno z osebno varovalno opremo ter drugo delovno in tehnično opremo. Po potrebi zagotovi tudi nova ali dodatna sredstva, kadar to dopuščajo predpisi in tehnološki razvoj. Oprema, prevozna sredstva in druga službena sredstva se vodijo v ustreznih evidencah. Nabava, vzdrževanje, kalibracija, hramba in izločanje se določijo z notranjimi akti občine.
(4) Službena uniforma, oprema in prevozna sredstva so namenjeni izključno za službene potrebe. Zaposleni, ki jim je službeno sredstvo dodeljeno v uporabo, so dolžni z njim ravnati skrbno ter ga ob prenehanju potrebe, premestitvi ali prenehanju delovnega razmerja vrniti v skladu z notranjimi pravili.
VI. EVIDENCE, DOSTOP DO PODATKOV IN VARSTVO OSEBNIH PODATKOV 
11. člen 
evidence in varstvo osebnih podatkov 
Občinsko redarstvo vodi evidence in obdeluje osebne podatke na podlagi in v mejah predpisov, ki urejajo prekrškovne in upravne postopke, pisarniško poslovanje ter varstvo osebnih podatkov.
VII. FINANCIRANJE IN MATERIALNA SREDSTVA 
12. člen 
financiranje, gospodarjenje in prihodki 
(1) Sredstva za delo občinskega redarstva se zagotavljajo v proračunu Občine Škofljica. Načrt izdatkov občinskega redarstva je del finančnega načrta občinske uprave.
(2) Z dodeljenimi sredstvi občinsko redarstvo gospodari v skladu s predpisi o javnih financah, javnem naročanju ter ravnanju s stvarnim in finančnim premoženjem države in občin, ter z notranjimi akti občine, ob upoštevanju načel gospodarnosti, učinkovitosti in preglednosti.
(3) Globe, stroški postopka in druga plačila iz prekrškovnih in upravnih zadev se knjižijo in razporejajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezne dajatve.
VIII. POROČANJE IN OBVEŠČANJE 
13. člen 
letno poročilo 
(1) Občinsko redarstvo najmanj enkrat letno pripravi poročilo o delu in rezultatih.
(2) Vodja občinskega redarstva poročilo predloži županu, ki ga po potrebi posreduje občinskemu svetu.
(3) Poročilo vsebuje najmanj: opis izvedenih nalog, kazalnike (npr. število ukrepov), statistične prikaze, ključne ugotovitve in priporočila ter pregled preventivnih aktivnosti. Poročilo ne sme vsebovati osebnih podatkov ali drugih varovanih informacij.
(4) Obliko in morebitne dodatne kazalnike določi vodja redarstva v okviru načrta dela.
14. člen 
preventiva in obveščanje javnosti 
(1) Občinsko redarstvo poleg nalog nadzora izvaja tudi preventivne aktivnosti, zlasti obveščanje in ozaveščanje javnosti o pravilih ravnanja, prometni varnosti, urejenosti javnih površin in drugih vsebinah iz svoje pristojnosti.
(2) Obveščanje se izvaja prek občinskih spletnih strani in družbenih omrežij, lokalnih medijev, javnih objav, preventivnih akcij in sodelovanja z vzgojno-izobraževalnimi ustanovami ter organizatorji prireditev.
(3) Način, nosilce in terminski plan preventivnih aktivnosti določi vodja občinskega redarstva v letnem načrtu dela, v usklajevanju z občinsko upravo (odnosi z javnostmi, zaščita in reševanje ipd.) ter po potrebi z drugimi pristojnimi službami in subjekti.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
15. člen 
uskladitev in priprava za začetek delovanja 
(1) Župan v 60 dneh od uveljavitve tega odloka sprejme oziroma uskladi notranje akte, ki urejajo organizacijo, sistemizacijo, opremo, evidence in druge postopke občinskega redarstva, ter zagotovi potrebne kadrovske in materialne pogoje.
(2) Notranji akti iz prejšnjega odstavka začnejo veljati in se uporabljati najpozneje z dnem 1. 1. 2026, tako da občinsko redarstvo začne delovati 1. januarja 2026.
16. člen 
prenehanje veljavnosti in prehod iz SOU 
(1) Z dnem uporabe tega odloka prenehajo veljati določbe prejšnjih občinskih aktov, kolikor so v nasprotju s tem odlokom.
(2) Do začetka uporabe tega odloka se dosedanji notranji akti občinske uprave uporabljajo še naprej, kolikor niso v nasprotju s tem odlokom.
(3) Z dnem 1. januarja 2026 preneha izvajanje nalog občinskega redarstva za Občino Škofljica v okviru Skupne občinske uprave 5G, Občina Škofljica pa prevzame vse povezane pravice in obveznosti, opremo, evidence in dokumentacijo, vključno z nedokončanimi postopki, ki se nadaljujejo pred Občinskim redarstvom Občine Škofljica.
(4) Prenos zaposlenih in ureditev drugega delovno-pravnega statusa se izvede na podlagi sklepov župana in primopredajnega zapisnika najpozneje do 31. decembra 2025, v skladu z veljavnimi predpisi.
17. člen 
uveljavitev in začetek uporabe 
(1) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Določbe tega odloka, ki se nanašajo na izvajanje nalog občinskega redarstva, se začnejo uporabljati 1. januarja 2026.
Št. 007-12/2025
Škofljica, dne 7. novembra 2025
Župan 
Občine Škofljica 
Primož Cimerman 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti