Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/I/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 15/08 – ZPacP, 77/08 – ZDZdr, 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 206/21 – ZDUPŠOP, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 76/23 – ZNUZSZS-A, 196/21 – ZDOsk, 163/22 – ZDOsk-A, 84/23 – ZDOsk-1, 136/23 – ZIUZDS, 35/24, 112/24 – ZDIUZDZ, 102/24 – ZZKZ in 32/25) in 15. člena Statuta Občine Šentjur (Uradni list RS, št. 37/11 – uradno prečiščeno besedilo, 54/16 in 53/24) je Občinski svet Občine Šentjur na 14. redni seji dne 23. septembra 2025 sprejel
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur
Javni zavod Zdravstveni dom Šentjur je bil ustanovljen z Odlokom o izločitvi organizacijske enote Zdravstveni dom Šentjur iz Javnega zavoda Zdravstveni center Celje in o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur (Uradni list RS, št. 34/92).
S tem odlokom Občina Šentjur, Mestni trg 10, 3230 Šentjur (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) ureja ustanoviteljska vprašanja, organiziranost in delovanje javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur (v nadaljnjem besedilu: zavod). Ustanoviteljske pravice po tem odloku izvršuje župan, razen tistih, za katere določa ta odlok, da jih izvršuje občinski svet.
Zavod je pravna oseba javnega prava s statusom javnega zdravstvenega zavoda s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, s tem odlokom in statutom zavoda. Zavod ima v okviru svoje dejavnosti vsa pooblastila v pravnem prometu s tretjimi osebami.
V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
Ime zavoda: Zdravstveni dom Šentjur.
Skrajšano ime: ZD Šentjur.
Sedež: Cesta Leona Dobrotinška 3b, Šentjur.
Zavod ima pečat okrogle oblike, ki meri v premeru 30 mm z besedilom: Zdravstveni dom Šentjur, Cesta Leona Dobrotinška 3b. Obrobljen je z enim krogom z besedilom na obodu.
Za organizacijske enote žig vključuje tudi ime enote.
Žigi so lahko v črni ali modri barvi.
Zavod opravlja javno službo v skladu s predpisi, ki urejajo zdravstveno dejavnost ter drugimi področnimi predpisi, ki določajo izvajanje dejavnosti v javnem interesu.
Zavod lahko poleg dejavnosti, ki predstavlja javno službo, opravlja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost.
Zavod je dolžan prednostno izvajati javno službo. Dejavnosti prodaje blaga in storitev na trgu ne smejo ogrožati izvajanje javne službe, za katero je zavod ustanovljen.
Zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
Zavod se povezuje in sodeluje s koncesionarji in z drugimi zdravstvenimi ter s socialnovarstvenimi, vzgojno izobraževalnimi in drugimi zavodi, podjetji, organizacijami, društvi ter posamezniki z namenom oblikovanja in izvajanja programov za krepitev, ohranitev in povrnitev zdravja.
Zavod skladno z veljavno standardno klasifikacijo dejavnosti opravlja naslednje dejavnosti:
– 86.210 – Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost
– 86.220 – Specializirana zdravstvena dejavnost
– 86.230 – Zobozdravstvena dejavnost
– 86.910 – Storitve diagnostičnega slikanja in dejavnosti medicinskih laboratorijev
– 86. 940 – Zdravstvena in babiška nega
– 86. 950 – Fizioterapija
– 86. 990 – Druge dejavnosti za zdravje, d. n.
Poleg osnovne dejavnosti zavod izvaja tudi druge, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost, in sicer:
– 68.200 – Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
– 82.110 – Nudenje celovitih pisarniških storitev
– 82.190 – Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
– 35.1 – Proizvodnja, prenos in distribucija električne energije
Zavod lahko dejavnosti, s katerimi dopolnjuje svoje osnovne, izvaja kot tržne dejavnosti.
Zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov. Zavod je zavezan pripraviti cenik z obrazložitvijo, ki vsebuje kalkulativne osnove za oblikovanje cene proizvodov in storitev tržne dejavnosti, ter akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu.
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi vseh zakonsko določenih soglasij in dovoljenj ter soglasje ustanovitelja.
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovni svet,
– strokovni direktor.
Zavod upravlja svet zavoda, ki ima skupaj 7 članov. Svet sestavljajo predstavniki:
– ustanovitelja (4 člani),
– zaposlenih v zdravstvenem domu (2 člana) in
– zavarovancev oziroma uporabnikov (1 član).
Člani sveta se izvolijo za mandatno obdobje štirih let in so lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani za to funkcijo. Mandat začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira na prvi seji, na kateri je potrjenih več kot polovica mandatov članov sveta. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dotedanji svet zavoda.
Predstavnike ustanovitelja zavoda imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda in interni pravilnik.
Predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov zdravstvene dejavnosti imenuje pristojni organ Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije v skladu s svojimi splošnimi akti.
Predsednika med sabo izvolijo člani sveta na konstitutivni seji.
Člani sveta zavoda morajo izpolnjevati vse pogoje za imenovanje, ki jih določa zakon, ki ureja zdravstveno dejavnost. Za preverjanje pogojev in pridobivanje potrebnih izjav kandidatov je odgovoren vsak posamezni predlagatelj.
Svet zavoda opravlja naslednje naloge:
– imenuje in razrešuje direktorja v soglasju z ustanoviteljem,
– na predlog direktorja, po predhodnem mnenju strokovnega sveta, imenuje in razrešuje strokovnega direktorja,
– sprejema statut in druge splošne akte, ki jih določa ta odlok ali drugi splošni akti zavoda,
– sprejema letno poročilo in zaključni račun zavoda,
– sprejema finančni načrt in program dela zavoda s soglasjem ustanovitelja ter najmanj kvartalno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema petletni program razvoja zavoda s soglasjem ustanovitelja ter najmanj letno spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema cenik ter akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu,
– preverja in zagotavlja, da opravljanje tržne dejavnosti poteka v skladu s splošnimi pravili za opravljanje tržne dejavnosti in zakonom,
– odloča o zadolževanju zavoda v soglasju z ustanoviteljem,
– predlaga ustanovitelju spremembo, ukinitev ali širitev dejavnosti zavoda,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– imenuje in razrešuje člane izvršilnih organov in stalnih ali občasnih komisij oziroma odborov,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in volitve članov disciplinske komisije,
– imenuje predstavnike zavoda v druge organizacije,
– sprejema poslovne usmeritve za organizacijo, izvajanje in financiranje nadstandardnih storitev,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi ter tem odlokom in statutom zavoda.
Svet zavoda lahko veljavno odloča, če je na seji navzoča večina članov sveta zavoda.
Svet zavoda sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov.
Organizacijo in način dela sveta zavoda ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s poslovnikom.
Zavod ima statut, s katerim se natančneje ureja notranja organizacija, organi, njihove pristojnosti, volitve organov, način odločanja in poslovanja zavoda v skladu z zakonom in tem odlokom. V statutu se opredelijo tudi drugi splošni akti, ki urejajo dejavnost zavoda.
Direktor je poslovodni organ zavoda.
Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
Poslovodna funkcija in funkcija strokovnega dela sta v zavodu lahko ločeni. Če ima direktor ustrezno izobrazbo za strokovnega direktorja, opravlja tudi naloge strokovnega direktorja. V tem primeru vodi tudi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavodu.
Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj na 8. raven,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
Ob prijavi na razpis je dolžan kandidat za direktorja predložiti program dela, vizijo in strategijo razvoja zavoda za naslednje mandatno obdobje.
Mandat direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda na podlagi izvedenega javnega razpisa ter po predhodno pridobljenem soglasju občinskega sveta.
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo ter poslovanje zavoda,
– predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonitost dela zavoda,
– zagotovi izvajanje sklepov sveta zavoda,
– sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu z zakonom, tem odlokom ali statutom,
– najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja zavoda pripravi nov petletni program razvoja zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda ter odgovarja za njegovo uresničevanje,
– pripravi predlog letnega finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi letno poročilo in zaključni račun zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– skrbi za materialno in finančno poslovanje zavoda,
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (npr. opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v zavodu),
– uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja zavoda, finančnega načrta in programa dela zavoda,
– uresničuje cilje ustanovitelja,
– zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti,
– koordinira izvajanje neprekinjenega zdravstvenega varstva in nujne medicinske pomoči med timi, ki delujejo na primarni ravni v občini,
– odgovarja za zaposlovanje v skladu s standardi za delo ambulant na podlagi področnih dogovorov za zdravstvene domove in zasebno zdravniško dejavnost za vsako pogodbeno leto,
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
– izdaja posamične pravne akte,
– pripravlja načrt nabave osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– odgovarja na namensko porabo sredstev zavoda,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Direktorja med odsotnostjo nadomešča njegov pomočnik ali delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, zaradi katerih po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor huje krši ali neutemeljeno ne izvršuje sklepe organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– iz drugih zakonsko določenih razlogov.
Svet zavoda si mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje ustanoviteljice.
Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče od na javni razpis prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti.
Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali v primeru, če je bil predhodno objavljen razpis, enega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje iz zakona.
Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
Kolegijski strokovni organ zavoda je strokovni svet, ki obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu in direktorju mnenja in predloge glede organizacije dela in razvoja dejavnosti ter opravlja druge z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma s statutom določene naloge.
Sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
Strokovni direktor vodi in usmerja strokovno delo zavoda na področju zdravstvene dejavnosti.
Strokovnega direktorja imenuje svet zavoda na predlog direktorja po predhodnem mnenju strokovnega sveta.
Mandat strokovnega direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
Strokovni direktor mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– mora biti zdravnik ustrezne specialnosti, pri čemer zdravniška specializacija ustreza vrsti zdravstvene dejavnosti, ki jo opravlja zavod,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
III. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
Premoženje zavoda je last ustanovitelja, s katerim upravlja zavod.
Zavod lahko razpolaga s premičnim premoženjem, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju ustanovitelja.
Zavod je odgovoren za svoje obveznosti do višine denarnih sredstev, s katerimi lahko razpolaga. Za obveznosti zavoda iz tržne dejavnosti odgovarja zavod s prihodki iz dejavnosti prodaje blaga in storitev na trgu.
Ustanovitelj za obveznosti zavoda ne odgovarja.
Sredstva za delo pridobiva zavod na naslednje načine:
– po pogodbi z Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije,
– s plačili za storitve,
– iz sredstev ustanovitelja v skladu z veljavnim Odlokom o proračunu Občine Šentjur,
– po pogodbi s pristojnim ministrstvom za zdravstvo za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz republiškega proračuna,
– iz drugih virov na način in pod pogoji, določenimi z zakonom, aktom o ustanovitvi in statutom zavoda.
Organi zavoda zagotavljajo poslovanje v skladu z veljavnimi predpisi in odgovarjajo za zakonitost poslovanja zavoda.
Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga ustvari zavod, se nameni za opravljanje in razvoj zdravstvene dejavnosti, in sicer za investicije v prostore in opremo, za stroške usposabljanja in stalnega izpopolnjevanja ter plač zaposlenih ali za tekoče stroške poslovanja.
O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.
Zavod je dolžan primanjkljaj, izkazan v zaključnem računu zavoda, poravnati iz presežkov preteklih let. K analizi stanja in vzrokov, ki jo pripravi direktor, mora dati soglasje svet zavoda.
O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.
Zavod ima vsa pooblastila v pravnem prometu.
Ustanovitelj zagotavlja ustrezne materialne pogoje za pričetek dela zavoda. Za obnavljanje oziroma razširitev zmogljivosti se zagotavljajo amortizacijska sredstva, zbrana ob plačilu storitev, namenska sredstva ustanovitelja in druga namenska sredstva.
IV. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA
Zavod mora posredovati ustanovitelju letno poročilo in zaključni račun, program dela ter finančni načrt, sproti pa ga mora obveščati o motnjah pri poslovanju.
Zavod je dolžan posredovati ustanovitelju tudi druge podatke, poročila oziroma drugo dokumentacijo, ki jo ustanovitelj potrebuje za izvajanje svojih nalog v skladu z veljavnimi predpisi.
Zavod mora od občinskega sveta pridobiti soglasje k:
– statutu zavoda, njegovim spremembam in dopolnitvam,
– imenovanju in razrešitvi direktorja,
– zadolževanju zavoda,
– spremembi dejavnosti in
– ustanovitvi ali ukinitvi dislocirane enote zavoda.
Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanju sindikalnih pravic delavcev, se urejajo v skladu z zakonom, splošnim aktom in kolektivno pogodbo.
VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
Svet zavoda uskladi statut z določbami tega odloka v petih mesecih od njegove uveljavitve. Do sprejema statuta zavoda se uporablja veljavni statut in drugi organizacijski akti, razen določil, ki so v nasprotju z veljavno zakonodajo in tem odlokom.
Dosedanji direktor zavoda in dosedanji člani sveta zavoda, ne glede na spremembo zakona, ki ureja zdravstveno dejavnost, opravljajo svojo funkcijo do izteka svojega mandata.
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Šentjur (Uradni list RS, št. 20/05, 122/08 in 133/23).
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 004-0016/2004(241)
Šentjur, dne 23. septembra 2025