Št. 4300-107/2025-1630-50 Ob-3057/25, Stran 3130
Na podlagi Zakona o javnih financah (ZJF; Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1, 39/25 in 85/25 – ZPJS), Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 in 95/25), Proračuna Republike Slovenije za leto 2027 (Uradni list RS, št. 95/25), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526; Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E, 32/25 – ZJU-1 in 95/25 – ZIPRS2627), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2026 in 2027 (ZIPRS2627; Uradni list RS, št. 95/25), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (PIPRS; Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23, 88/24, 79/25 in 95/25), Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-2; Uradni list RS, št. 20/11, 57/12, 46/16 in 18/23 – ZDU-1O), Uredbe o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike (Uradni list RS, št. 16/13, 78/15, 46/19 in 63/23), Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11), Uredbe o določitvi obmejnih problemskih območij (Uradni list RS, št. 22/11, 97/12, 24/15, 35/17, 101/20, 112/22 in 92/24), Uredbe o metodologiji za določitev razvitosti občin za leti 2024 in 2025 (Uradni list RS, št. 132/23), Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči ter načinu uveljavljanja regionalne spodbude za zaposlovanje ter davčnih olajšav za zaposlovanje in investiranje (Uradni list RS, št. št. 93/14, 77/16, 14/18, 168/20, 121/21, 27/22, 47/22 in 63/24); v nadaljevanju: Uredba o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči), Uredbe o karti regionalne pomoči za obdobje 2022–2027 (Uradni list RS, št. 15/22, 44/23 in 95/24, Mnenja o skladnosti sheme državne pomoči »Regionalna shema državnih pomoči« (št. sheme: BE01-2632551-2024, BE01-26322551-2024/I), Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L 187, 26. 6. 2014, str. 1), nazadnje spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2020/972 z dne 2. julija 2020 o spremembi Uredbe (EU) št. 1407/2013 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 v zvezi s podaljšanjem njene veljavnosti in ustreznimi prilagoditvami (UL L 215, 7. 7. 2020, str. 3), (v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 651/2014), Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1; Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23, 102/24 in 77/25), Zakona o zadrugah (ZZad; Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21), Zakona o socialnem podjetništvu (ZSocP; Uradni list RS, št. 20/11, 90/14 – ZDU-1I in 13/18), Zakona o spodbujanju investicij (ZSInv; Uradni list RS, št. 13/18, 204/21, 29/22, 65/23 in 31/24), Zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP; Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 175/20 – ZIUOPDVE in 3/22 – ZDeb ter ZUP-I; Uradni list RS, št. 85/25), Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23, 88/23 – ZOPNN-F in 83/25 – ZOUL), Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1), Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri), Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (ZPPDFT-2; Uradni list RS, št. 48/22, 145/22, 17/25 in 56/25), Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18, 141/22 in 40/25 – ZInfV-1), Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP; Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23, 25/25 – odl. US in 40/25), Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (ZPRPGDZT; Uradni list RS, št. 5/17), Sklep Sveta št. 2010/787/EU z dne 10. decembra 2010 o državnih pomočeh za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov (UL L 336, 21. 12. 2010, str. 24) in Uredbe o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 27/24 in 45/25) objavlja Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana
za sofinanciranje začetnih investicij in ustvarjanja novih delovnih mest na obmejnih problemskih območjih v letu 2026
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje začetnih investicij v eno od naslednjega:
– v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, ki so povezana z:
– vzpostavitvijo nove poslovne enote,
– razširitvijo zmogljivosti obstoječe poslovne enote,
– diverzifikacijo proizvodnje poslovne enote prijavitelja na proizvode in storitve, ki jih na zadevnem območju prej ni proizvajala ali zagotavljala,
– bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba v poslovni enoti, ali
– pridobitev sredstev, ki pripadajo poslovni enoti, ki je prenehala delovati ali bi prenehala delovati, če ne bi bila kupljena.
Podrobnejši opis predmeta javnega razpisa je razviden iz razpisne dokumentacije.
Namen javnega razpisa je spodbujanje začetnih investicij na OPO, s katerimi se:
– ohranja in spodbuja gospodarska aktivnost,
– ohranjajo zaposlitve in spodbuja zaposlovanje ustreznega kadra z zagotavljanjem ustreznih pogojev za delo in konkurenčne višine dohodka.
Cilji javnega razpisa so z znižanjem vstopnih stroškov investitorje na OPO spodbuditi k:
– vlaganjem v začetne investicije podjetij,
– prestrukturiranju in izboljšanju konkurenčnosti gospodarstva na OPO,
– razvijanju novih izdelkov, tehnologij, storitev in tehnoloških in netehnoloških inovacij,
– povečanju produktivnosti podjetij ob sočasni trajnosti, digitalizaciji poslovanja in dekarbonizaciji, okoljsko odgovornemu ravnanju in izboljšanju energetske in snovne učinkovitosti podjetij ter spodbujanju krožnega gospodarstva,
– povečanju obsega proizvodnje in storitev za doseganje ekonomije obsega in krepitev globalnih in lokalnih verig vrednosti,
– ohranjanju delovnih mest in zaposlitev ter ustvarjanju novih delovnih mest in zaposlitev z višjo dodano vrednostjo na OPO za podporo uravnoteženemu regionalnemu razvoju.
Kazalnik učinka po tem javnem razpisu je:
– število uspešno izvedenih projektov podjetij na OPO.
Kazalniki rezultata so:
– število ohranjenih delovnih mest,
– število novo ustvarjenih delovnih mest,
– število novih zaposlitev na visokokvalificiranih delovnih mestih.
Kazalniki učinka in kazalniki rezultata se bodo dokazovali ob zaključku projekta. Ministrstvo lahko ne izplača zahtevka oziroma odstopi od pogodbe in zahteva vračilo že izplačanih sredstev, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila v proračun Republike Slovenije, če kazalniki ne bodo doseženi.
Upravičeno območje izvajanja je glede na Uredbo o določitvi obmejnih problemskih območij naslednjih 88 občin na območju Republike Slovenije (v nadaljevanju: OPO): Ajdovščina, Apače, Bistrica ob Sotli, Bohinj, Bovec, Brda, Brežice, Cankova, Cerkno, Cirkulane, Črenšovci, Črna na Koroškem, Črnomelj, Divača, Dobrovnik, Dolenjske Toplice, Dravograd, Gorje, Gornji Petrovci, Grad, Hodoš, Hrpelje - Kozina, Ilirska Bistrica, Jezersko, Kanal, Kobarid, Kobilje, Kočevje, Komen, Kostanjevica na Krki, Kostel, Kozje, Kranjska Gora, Kungota, Kuzma, Lendava, Ljutomer, Loška dolina, Loški Potok, Lovrenc na Pohorju, Luče, Majšperk, Metlika, Mežica, Miren - Kostanjevica, Moravske Toplice, Muta, Ormož, Osilnica, Pesnica, Pivka, Podčetrtek, Podlehnik, Podvelka, Poljčane, Postojna, Preddvor, Prevalje, Puconci, Radlje ob Dravi, Ravne na Koroškem, Razkrižje, Renče - Vogrsko, Ribnica na Pohorju, Rogašovci, Rogatec, Ruše, Selnica ob Dravi, Semič, Sežana, Slovenj Gradec, Solčava, Središče ob Dravi, Sveta Ana, Sveti Jurij ob Ščavnici, Sveti Tomaž, Šalovci, Šentjernej, Šmarje pri Jelšah, Tišina, Tolmin, Tržič, Velika Polana, Videm, Vipava, Vuzenica, Zavrč in Žetale (v nadaljevanju: upravičeno območje).
Na razpis se lahko prijavijo vse pravne in fizične osebe – gospodarske družbe, samostojni podjetniki posamezniki, zadruge in socialna podjetja (v nadaljevanju: prijavitelji), ki se ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo na upravičenem območju in so na dan oddaje vloge na ta javni razpis vsaj 18 mesecev registrirane oziroma vpisane po Zakonu o gospodarskih družbah, Zakonu o zadrugah oziroma Zakonu o socialnem podjetništvu, oziroma po ustreznih predpisih, ki veljajo v drugih državah in bodo izvedle investicijo na upravičenem območju.
Prijavitelj lahko kandidira na razpis z eno (1) vlogo, ki se nanaša samo na en (1) projekt. Med povezanimi podjetji lahko kandidira na razpis le eno podjetje, pri tem se upošteva ne samo podjetje prijavitelja, temveč tudi vsa njegova partnerska in povezana podjetja, kot jih določa Priloga 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014, v nasprotnem primeru bodo vloge vseh prijaviteljev – med seboj povezanih podjetij, zavržene. Za povezane družbe se štejejo tudi podjetja, ki so povezana prek lastniških deležev fizičnih oseb, njihovih sorodnikov do vključno drugega kolena ali njihovih zakonskih ali izvenzakonskih partnerjev.
Predvidena višina sredstev, namenjenih sofinanciranju po tem javnem razpisu, je 3.500.000,00 EUR v letu 2026.
Nepovratna sredstva bodo zagotovljena v veljavnem proračunu Republike Slovenije, na proračunski postavki številka 231881 – Dodatni ukrepi za problemska območja.
Del nepovratnih sredstev lahko ostane nerazporejen, v primeru premajhnega števila vlog ali v primeru, ko ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev za podporo zadnje izmed vlog, ki je po izvedenem postopku ocenjevanja v vrsti za sofinanciranje in občina ne sprejme zmanjšanega obsega sofinanciranja.
Izplačila ministrstva so odvisna od razpoložljivosti proračunskih sredstev in veljavnega programa ministrstva za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko ministrstvo razveljavi javni razpis in izdane sklepe o sofinanciranju ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrana občina ne strinja s predlogom ministrstva, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
Višina razpisanih sredstev se lahko spremeni z objavo spremembe javnega razpisa o spremembi sredstev v Uradnem listu Republike Slovenije vse do skrajnega roka za oddajo vlog na javni razpis.
Ministrstvo lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru projektov prekliče, z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ne glede na vrednost prijavljenega projekta in ne glede na njegove skupne upravičene stroške, je spodnja meja sofinanciranja projekta 50.000,00 EUR, zgornja meja sofinanciranja projekta pa 500.000,00 EUR.
Nepovratna sredstva po tem razpisu se dodeljujejo na osnovi Regionalne sheme državnih pomoči (št. priglasitve: BE01 2632551-2024), ki je veljavna do 31. 12. 2026.
Upravičenec mora zagotoviti lasten finančni prispevek v višini vsaj 25 % celotnih upravičenih stroškov. Ta prispevek ne sme biti povezan z nobeno javno pomočjo, vključno s pomočjo »de minimis«. Finančna konstrukcija projekta mora biti zaprta, sicer se vloga zavrne.
Koriščenje sredstev bo možno v obsegu razpoložljivih sredstev proračuna Republike Slovenije.
Sofinancirane so lahko investicije, ki izhajajo iz predmeta javnega razpisa, navedenega v 2. poglavju javnega razpisa in poglavju 1.3. razpisne dokumentacije, in se izvajajo na upravičenem območju, navedenem v poglavju 2.1 razpisne dokumentacije.
Začetna investicija je investicija za potrebe nove gospodarske dejavnosti, v skladu s prvo točko 10. člena Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči, in predstavlja naložbo v opredmetena in neopredmetena sredstva, ki zadevajo vzpostavitev nove gospodarske družbe ali diverzifikacijo dejavnosti gospodarske družbe, pod pogojem, da nova dejavnost ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo je gospodarska družba že opravljala.
Investicija je začetna investicija pod pogojema, da:
a) investitor nabavi opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva ali poslovno enoto od poslovno ali zasebno nepovezane osebe in
b) transakcija poteka pod tržnimi pogoji.
Nova gospodarska dejavnost, v skladu s četrto točko 10. člena Uredbe o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči, pomeni:
a) investicijo v opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva, povezana z:
i. vzpostavitvijo nove poslovne enote ali
ii. diverzifikacijo dejavnosti poslovne enote pod pogojem, da nova dejavnost ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo poslovna enota že opravlja, ali
b) pridobitev sredstev, ki pripadajo poslovni enoti, ki je prenehala delovati ali bi prenehala delovati, če ne bi bila kupljena, in ki jo kupi investitor, pod pogojem, da nova dejavnost, ki naj bi se izvajala s pridobljenimi sredstvi, ni enaka ali podobna dejavnosti, ki jo poslovna enota že opravlja pred pridobitvijo.
Za investicije v občinah Zahodne kohezijske regije za velika podjetja je dovoljena pomoč samo za nove gospodarske dejavnosti.
Projekt je ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo, in ima jasno opredeljene cilje, na podlagi katerih je mogoče presojati, ali projekt izpolnjuje vnaprej določena merila. Projekt ima vnaprej določeno trajanje, ki je omejeno z datumom začetka in konca.
Skrajni rok za zaključek investicije je 30. 10. 2026. Za zaključek investicije se šteje končanje vseh investicijskih del oziroma vključitev strojev ali opreme v objektih v proizvodni proces.
Upravičeni stroški se presojajo, določajo in dokazujejo v skladu z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški, ki niso opredeljeni kot upravičeni, so neupravičeni stroški projekta.
Upravičeni stroški projekta po tem javnem razpisu so stroški začetne investicije v opredmetena in neopredmetena sredstva:
1. stroški nakup strojev in opreme,
2. nakup nematerialnih naložb, ki pomenijo prenos tehnologije z nakupom patentiranih pravic, licenc, znanja (know-how) in nepatentiranega tehničnega znanja, pod pogojem, da se uporabljajo na območju izvajanja razpisa,
3. gradbena-obrtniška-inštalacijska dela,
4. nakup objektov in zemljišč.
Pri nakupih je potrebno zagotoviti gospodarno in učinkovito porabo odobrenih sredstev, tako da se pogodbeno zastavljeni cilji in načrtovani rezultati investicijskega projekta uspešno dosežejo.
Neupravičeni stroški projekta po tem javnem razpisu so stroški:
1. davka na dodano vrednost (DDV), davka na promet nepremičnin in drugih davkov,
2. taks in dajatev, odškodnin, notarskih, odvetniških ter svetovalnih storitev,
3. katerih povračilo je bilo za isti namen že pridobljeno iz drugih javnih virov (s čimer bi skupna državna pomoč presegla dovoljeno intenziteto sofinanciranja investicije),
4. predelave in trženja kmetijskih pridelkov ter proizvodov, katerim je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine kmetijskih proizvodov, ki so ali kupljeni od pridelovalcev ali jih je na trg dalo podjetje, ki trži ali predeluje kmetijske pridelke in proizvode,
5. predelave in trženja kmetijskih pridelkov ter proizvodov, kadar je dodelitev pomoči pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na pridelovalce,
6. aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, na vzpostavitev in delovanje distribucijskega omrežja ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo,
7. nabave osebnih vozil, kombiniranih vozil ali vozil za prevoz tovora,
8. nabave osebnih računalnikov in računalniške opreme,
9. priprave razpisne dokumentacije, prijave na javni razpis oziroma investicijske dokumentacije za ta razpis,
10. refinanciranja oziroma nadomeščanja starih posojil in zakupa (leasinga),
11. izobraževanja, šolanja ali usposabljanja osebja,
12. nabave materiala ali surovin za proizvodnjo,
13. nadomestnih naložb,
14. nakupa orožja,
15. nakup v obliki zakupa (leasinga),
16. nakupa strojev, opreme in zgradb, ki so namenjene proizvodnji ali distribuciji energije ter energetske infrastrukture (sončne celice, toplotne črpalke ipd.),
17. tekočega poslovanja.
Poleg splošnih pogojev, navedenih v poglavju 6.1 razpisne dokumentacije, morata prijavitelj in projekt izpolnjevati tudi naslednje posebne pogoje:
1. Predmet investicijskega projekta mora ostati na upravičenem območju vsaj tri (3) leta po končani investiciji v primeru mikro, malih in srednje velikih podjetij ter pet (5) let v primeru velikih podjetij.
2. Materialne in nematerialne investicije, ki so predmet sofinanciranja, se morajo uporabljati izključno v podjetju, ki je prejemnik državne pomoči, in:
– jih je treba vključiti v aktivo podjetja ter se obravnavati kot osnovna sredstva, ki se amortizirajo,
– jih je treba kupiti od tretje osebe po tržnih pogojih,
– v primeru, da so predmet sofinanciranja osnovna sredstva, ki se lahko prodajo tretji osebi pred potekom v prvi točki tega poglavja navedenega roka pod pogojem, da podjetje nabavi druga osnovna sredstva, ki predstavljajo sodobnejšo tehnologijo za enak namen. Podjetje mora o tem pridobiti predhodno pisno soglasje ministrstva.
3. Prejemnik državne pomoči mora prispevati lastna sredstva v višini najmanj 25 % upravičenih stroškov, ki ne smejo vsebovati javnih sredstev.
4. Prijavitelj mora imeti na dan oddaje vloge ustrezno registracijo oziroma vpis dejavnosti in mora imeti vse pravice in vsa ustrezna dovoljenja in soglasja lastnikov za izvedbo investicije ter dejavnosti, ki je predmet investicije ter (odvisno od narave del) po zaključku investicije, pridobiti uporabno dovoljenje (če je to potrebno).
5. Gradbena dela morajo biti izvedena v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, urejanje prostora, varstvo kulturne dediščine in varstvo okolja.
6. Projekti morajo biti vodeni tako, da bo ob zaključku projekta prijavitelj lahko poročal o primerjavi dejanskega stanja projekta začetne investicije s cilji, predstavljenimi v obrazcu št. 4 Dispozicija projekta točka 9 »Opis investicije« in pojasnil morebitna odstopanja v primeru le-teh.
7. Celotna investicija mora biti vodena tako, da upošteva veljavno zakonodajo oziroma predpise.
8. Opredmetena osnovna sredstva, katerih posamična nabavna vrednost po dobaviteljevem predračunu in/ali računu ne presega 500,00 eurov z vključenim DDV, so lahko upravičen strošek po tem razpisu le, če ne bodo prikazana skupno kot drobni inventar, temveč tako kot vsa ostala osnovna sredstva (prikazana posamično, se amortizirajo, so evidentirana v knjigi osnovnih sredstev, so opremljena z inventarno številko ipd.).
Obdobje, za katerega so namenjena razpisana sredstva iz 6. poglavja tega javnega razpisa, je proračunsko leto 2026.
V posameznem letu odobrenih in neizkoriščenih sredstev sofinanciranja ni mogoče koristiti v prihodnjih letih.
Za začetek projekta se šteje datum oddaje vloge na ta javni razpis.
Ministrstvo bo v letu 2026 sofinanciralo le upravičene stroške projekta nastale od dneva oddaje vloge na ta javni razpis do najkasneje 5. 11. 2026. Zadnji rok za vložitev zahtevka za izplačilo odobrenih upravičenih stroškov in obveznih e-računov je 13. 11. 2026.
Vloge, ki vsebinsko ne bodo izpolnjevale razpisnih pogojev ali ne bodo skladne s predmetom, nameni in cilji javnega razpisa, bodo brez poziva za dopolnitev zavrnjene in jih strokovna komisija ne bo ocenila na podlagi meril javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz celotne vloge.
Splošni in posebni pogoji, ki jih morata izpolnjevati vloga in prijavitelj na dan oddaje vloge, so podrobno opredeljeni v poglavju 6 razpisne dokumentacije.
Poročila so namenjena spremljanju in vrednotenju projekta. Vmesno poročilo je obvezno ob posredovanju zahtevka za izplačilo. poročila o spremljanju je obvezno posredovati do 15. 1. tekočega leta za preteklo leto celotno obdobje spremljanja. Končno poročilo o izvedbi in financiranju je obvezno pripraviti in posredovati ministrstvu po zaključku projekta, vendar najkasneje do 15. 1. 2027.
V končnem in poročilih o spremljanju bodo upravičenci poročali o doseženih fizičnih ciljih projekta (kazalniki učinka in kazalniki rezultata, ki so bili predmet sofinanciranja) in celoviti finančni realizaciji projekta.
Razpisna dokumentacija je objavljena na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/javne-objave-ministrstva-za-kohezijo-in-regionalni-razvoj/.
Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijav in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive izključno na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov gp.mkrr@gov.si, z obvezno oznako »4300-107/2025-1630«, do 24. 2. 2026. Odgovore na vprašanja bo ministrstvo objavljalo na enotnem spletnem naslovu državnih organov iz prejšnjega odstavka. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Vse nepravilno označene vloge bodo s sklepom zavržene in vrnjene prijavitelju.
Oddaja elektronske vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Po oddaji vloge popravki niso možni, razen v primeru poziva ministrstva k dopolnitvi in vsebinski uskladitvi vloge.
Vsi stroški prijave na javni razpis bremenijo prijavitelja.
Kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo prispele na elektronski naslov ministrstva najkasneje do 27. 2. 2026 do 24. ure.
Vse vloge, ki bodo prispele po izteku predpisanega roka, bodo s sklepom zavržene in vrnjene prijavitelju.
Vsa vročanja v zvezi z vlogami na javni razpis (pozivi k dopolnitvi, sklepi ipd.) bodo opravljena elektronsko na naslov varnega elektronskega predala, ki ga mora prijavitelj navesti v obrazcu št. 1 vloge. Varen elektronski predal prijavitelja mora biti vključen v Sistem za centralno elektronsko vročanje SI-CeV, ki deluje v okviru Državnega centra za storitve zaupanja SI-TRUST.
Oddaja elektronske vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja. Po oddaji vloge popravki niso možni, razen v primeru poziva ministrstva k dopolnitvi in vsebinski uskladitvi vloge.
Vloga in vsi njeni sestavni deli morajo biti napisani v slovenskem jeziku. Če so priloge v vlogi (pogodbe, predračuni, katalogi ipd.) v tujem jeziku, lahko razpisna komisija zahteva slovenski prevod s podpisom odgovorne osebe, da jamči za pravilnost prevoda. V primeru dvoma lahko ministrstvo dodatno zahteva sodno overjen prevod. Če prijavitelj v roku vloge ne dopolni s prevedenimi dokumenti, se šteje, da njegova vloga ni popolna in se zavrže.
Vsi zneski v vlogi (stroški projekta in ostali finančni izračuni) morajo biti navedeni v eurih (EUR) na dve decimalni mesti natančno.
Vloga in priložena dokumentacija morajo biti v skladu z zahtevami tega javnega razpisa v celoti izpolnjene, datirane, podpisane (elektronsko) in žigosane, kjer je to zahtevano. Dokumentacija mora biti razvrščena po vrstnem redu in označena z zaporednimi številkami. Sestavni del vloge je tudi izpolnjen in podpisan Seznam vlogi priložene dokumentacije (obrazec št. 9 razpisne dokumentacije).
Odpiranje pravočasno prispelih elektronskih vlog bo izvedeno najkasneje v osmih (8) delovnih dneh po datumu za oddajo vlog. Odpiranje vlog ne bo javno. Vse pravočasno prispele in pravilno označene vloge bo odprla in pregledala, popolne pa tudi ocenila, strokovna komisija, ki jo je za ta namen imenoval predstojnik ministrstva.
Strokovna komisija bo o odpiranju in ocenjevanju vlog vodila zapisnik, predlog izbora upravičencev do sofinanciranja projektov pa podala s končnim poročilom o izvedbi javnega razpisa.
Prijavitelji bodo o rezultatih obveščeni v 60 dneh od končanja odpiranja vlog.
Vsi podatki iz vlog, ki bodo prispele na javni razpis, so javni, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost.
Kot poslovno skrivnost lahko prijavitelji označijo le posamezne podatke oziroma dele vlog.
Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za ocenjevanje posamezne vloge po merilih javnega razpisa.
Rezultati javnega razpisa so informativnega javnega značaja in bodo objavljen na spletnih straneh ministrstva.
Člani strokovne komisije se zavežejo, da bodo podatke varovali kot zaupne in jih uporabili izključno za namene pregledovanja in ocenjevanja vlog.
Vloga je popolna, če prijavitelj do predpisanega roka za oddajo vlog v javnem razpisu, predloži pravilno označene in izpolnjene, med seboj vsebinsko in vrednostno usklajene dokumente, ki so:
– elektronsko podpisani in vlogi priloženi v formatu pdf, ki omogoča preverbo veljavnosti elektronskega podpisa (velja za vse prijavne obrazce vloge; vlogi ni dovoljeno prilagati kopij prijavnih obrazcev);
– podpisani, datirani in žigosani (velja za vse ostale priloge vloge).
Sestavni deli popolne vloge so navedeni v poglavju 8.9 razpisne dokumentacije.
Vse nepravočasno elektronsko oddane vloge bodo brez poziva za dopolnitev s sklepom zavržene.
Vloga bo s sklepom zavržena, tudi če ne bo dopolnjena v roku, ki ga določi ministrstvo, od prejema poziva za dopolnitev vloge, ali če bo dopolnitev nepopolna ali neustrezna oziroma ne bo v skladu s pozivom za dopolnitev.
Če je prijavitelj kandidiral na javni razpis z več kakor eno vlogo oziroma projektom oziroma če je katerokoli od povezanih podjetij, v smislu Priloge 1 Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014, prav tako kandidiralo na javnem razpisu, se zavržejo vse vloge prijavitelja in vseh povezanih podjetij.
V kolikor bo strokovna komisija ugotovila, da vloga ni popolna, bo prijavitelj pozvan, da v roku, določenem s strani ministrstva, vlogo dopolni.
Podatki v vlogi, še posebej pa v investicijskih dokumentih, v prijavnih obrazcih in v finančni konstrukciji, se morajo ujemati. Če vloga ne bo vsebovala vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog in podatkov zahtevanih v besedilu javnega razpisa ter razpisni dokumentaciji ali obrazci ne bodo v celoti in razumljivo izpolnjeni, bo strokovna komisija zahtevala dopolnitev vloge.
Dopolnitev vloge je namenjena zagotovitvi morebitnih manjkajočih dokumentov, obrazcev oziroma podatkov, ki bodo izkazovali izpolnjevanje pogojev ob izteku roka za oddajo vloge na javni razpis.
Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev vloge glede na preostale vloge, ki jih bo ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev.
Ne glede na prejšnji odstavek sme prijavitelj izključno s pisnim soglasjem ministrstva popraviti očitne računske napake, ki jih odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Vloga, ki vsebinsko ne izpolnjuje razpisnih pogojev ali ni v skladu s predmetom, nameni in cilji javnega razpisa, se brez poziva za dopolnitev, kot neutemeljena zavrne. Kdaj vloga ni utemeljena, je podrobneje opisano v poglavju 9 razpisne dokumentacije.
Izpolnjevanje zahtev javnega razpisa mora izhajati iz celotne vloge, splošno znanih dejstev in iz javnih evidenc. V primeru ugotovitve, da vloga ne izpolnjuje vseh zahtev javnega razpisa, se zavrne. Če se navedeno ugotovi naknadno po izdaji sklepa o dodelitvi sredstev, ministrstvo ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju, sklep o dodelitvi sredstev pa se razveljavi.
Če se neizpolnjevanje obveznih zahtev javnega razpisa oziroma določil pogodbe o sofinanciranju ugotovi po njeni sklenitvi, ministrstvo odstopi od pogodbe in od prijavitelja zahteva vrnitev vseh morebitnih že izplačanih javnih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema do dneva vračila v državni proračun.
Vse ocenjene vloge bodo razvrščene glede na število doseženih točk.
Razpisana sredstva bodo prijaviteljem dodeljena po vrstnem redu (vloge, ki bodo ocenjene z višjim številom točk, bodo najprej financirane) do porabe sredstev, ob upoštevanju maksimalnega možnega zneska sofinanciranja iz poglavja 3.2 in najvišje intenzivnosti državne pomoči iz poglavja 3.4 razpisne dokumentacije.
V primeru, da dosežeta dve vlogi (ali več vlog) enako število točk, ima prednost vloga, ki doseže več točk pri merilu Število novo ustvarjenih delovnih mest. Če imata vlogi še vedno enako število točk, ima prednost tista vloga, ki je dosegla večje število točk pri Bonitetni oceni podjetja. Če imata vlogi še vedno enako število točk, bo imela prednost vloga z višjim deležem lastnih sredstev.
Ministrstvo lahko pozove prijavitelja, katerega vloga bo predvidena za sofinanciranje, vendar predvidena sredstva po tem javnem razpisu ne bodo zadostovala za sofinanciranje upravičenih stroškov v obsegu, ki ga je predvidel prejemnik sredstev v svoji finančni konstrukciji, da prilagodi finančno konstrukcijo vloge še razpoložljivi višini sredstev. V kolikor prijavitelj potrdi, da sprejema zmanjšan obseg sofinanciranja za izvedbo projekta in da lahko zagotovi dodatna lastna sredstva ter ministrstvu posreduje izjavo o zaprtju finančne konstrukcije in o izvedbi projekta kljub zmanjšanemu obsegu sofinanciranja, ministrstvo izda sklep o izboru vloge z zmanjšanim obsegom sofinanciranja. Če prijavitelj tega v postavljenem roku ne bo storil oziroma na to ne bo pristal, lahko ministrstvo, po istem postopku, v okviru časovnih možnosti, ponudi sredstva prijavitelju ali prijaviteljem, katerih vloge so se po vrstnem redu ocen, razvrstile za vlogo prvotnega prejemnika sredstev. V kolikor se zadnji izmed takšnih prijaviteljev ne strinja z izvedbo projekta z manjšim obsegom financiranja, preostanek sredstev ostane nerazporejen.
Minister sprejme končno odločitev s sklepom o izboru projekta za formalno popolne in vsebinsko ustrezne vloge in so za njihovo sofinanciranje na voljo razpoložljiva sredstva.
Vloga in prijavitelj bosta ocenjena na osnovi naslednjih meril:
Do sofinanciranja bodo upravičeni samo projekti, ki bodo prejeli šestdeset (60) ali več točk po merilih, ki so podrobneje predstavljena v poglavju 10.2 razpisne dokumentacije.
Na podlagi predloga strokovne komisije bodo prijavitelji s strani ministrstva v roku 60 dni od zaključka odpiranja vlog obveščeni s sklepi o odobritvi sredstev oziroma zavrnitvi. O dodelitvi sredstev oziroma zavrnitvi odloči predstojnik ministrstva.
Pozitiven sklep o izbiri ne pomeni tudi sofinanciranja bodočih upravičenih stroškov. Ti bodo sofinancirani, če bodo po sklenjeni pogodbi izpolnjeni tudi vsi pogoji za izplačilo, ki jih določajo javni razpis, razpisna dokumentacija, pogodba in predpisi, ki se nanašajo na stroške in izplačilo sredstev.
Izbrani prijavitelji bodo prejeli elektronske pozive, da pristopijo k podpisu pogodbe o sofinanciranju z ministrstvom. Če v roku osmih (8) dni od elektronskega prejema pogodbe v podpis prijavitelji podpisane pogodbe, skupaj z menicami in meničnimi izjavami, ne bodo vrnili na ministrstvo, se bo štelo, da so umaknili svoje vloge za pridobitev sredstev.
Če bo ugotovljeno neizpolnjevanje pogojev kadarkoli v času postopka javnega razpisa ali kadarkoli kasneje, se vloga zavrne, oziroma se pogodba s prijaviteljem ne podpiše, sklep o izboru pa se odpravi, oziroma se že podpisana pogodba o izboru projekta razveže, ter se od končnega prejemnika zahteva vračilo že prejetih sredstev, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva izplačila do dneva nakazila vračila v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da upravičenec odstopi od svojih zahtev za pridobitev sredstev, mora o tem takoj pisno obvestiti ministrstvo na e-naslov gp.mkrr@gov.si.
Upravičenci morajo ministrstvu omogočiti nadzor nad porabo dodeljenih sredstev tako, da sta vsak čas možna kontrola realizacije investicij in vpogled v poslovne knjige ter listine, ki se nanašajo na projekte. Nadzor se izvaja v skladu s predpisi s področja javnih financ in z drugimi veljavnimi predpisi o namenski porabi proračunskih sredstev.
V primeru, da ministrstvo ugotovi, da sredstva niso bila uporabljena za namen, za katerega so bila dodeljena, ali da so bila sredstva odobrena na podlagi neresničnih podatkov, ima pravico od upravičenca takoj zahtevati vračilo sredstev v enkratnem znesku. Upravičenec bo moral vrniti sredstva s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi za obdobje od dneva nakazila na njegov transakcijski račun do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
Tožba ne zadrži izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
20. Osnova za izplačilo sredstev
Osnova za izplačilo sredstev je zahtevek za izplačilo, ki ga bo v pogodbenem roku pripravil upravičenec in ga potrdil skrbnik pogodbe na ministrstvu. Zahtevek za izplačilo je predpisan z razpisno dokumentacijo in je sestavni del pogodbe o sofinanciranju. Predpisane oblike zahtevka za izplačilo ni dovoljeno spreminjati. Izplačilo se izvede v roku tridesetih (30) dni od prejema popolnega zahtevka za izplačilo, ki ga izda upravičenec.
Upravičenec mora oddati zahtevek za izplačilo sredstev, dodeljenih na tem javnem razpisu, do rokov opredeljenih v poglavju 6 razpisne dokumentacije, na način, določen v pogodbi o sofinanciranju.
Zahtevek mora biti v celoti izpolnjen in elektronsko podpisan. Obvezna oblika zahtevka za izplačilo je priloga k pogodbi o sofinanciranju (priloga pogodbe št. 1, obvezna oblika). Zahtevku z vsemi dokazili je potrebno priložiti tudi poročilo o opravljenih delih (priloga pogodbe št. 2, obvezna oblika) in izjavo, da so vse kopije računov in potrdil o plačilih računov izvajalcem enake originalom (priloga pogodbe št. 4).
Stroški bodo upravičeni do sofinanciranja, če bodo nastali v skladu z veljavno zakonodajo, določili tega razpisa in če bodo izkazani z verodostojnimi knjigovodskimi listinami.
Črpanje sredstev je možno le na podlagi zahtevka za izplačilo ter priloženih računov in situacij o opravljenih delih, potrjenih s strani skrbnika upravičenca, strokovnega gradbenega nadzora in izdajatelja situacije, drugih računov, verodostojnih knjigovodskih listin in dokazil o plačilih računov.
Upravičeni stroški posameznega zahtevka bodo sofinancirani v odstotku, ki ustreza deležu sofinanciranja ministrstva, navedenemu v vlogi (obrazec št. 6: Viri financiranja investicije, obrazec št. 7: Stroškovnik).
Ministrstvo bo dogovorjene zneske plačalo na osnovi prejetih pravilnih/popolnih zahtevkov za izplačila potrjenih s strani skrbnika pogodbe na strani ministrstva z vsemi potrebnimi dokazili, ki jih bo upravičenec posredoval pravočasno in v pogodbenih rokih.
Upravičenec je dolžan zagotoviti, da izstavljene situacije izvajalcev o opravljenih GOI delih ustrezajo dejanskemu stanju na terenu in določilom izvajalske pogodbe, kar ministrstvo lahko kadarkoli tudi preveri.
Zadnji rok za izstavitev in posredovanje zahtevka na ministrstvo za porabo sredstev proračunskega leta 2026 je 13. 11. 2026.
Obvezna vsebina vmesnega poročila, ki ga je treba priložiti ob izstavitvi vsakega zahtevka za izplačilo, in pogoji za izplačilo so opredeljeni v prilogi pogodbe št. 2.
V primeru, da so v zaključnem finančnem obračunu projekta izkazani stroški, ki so nižji od predvidene vrednosti projekta, se znesek sofinanciranja s strani ministrstva sorazmerno zmanjša.
21. Ostale zahteve
Upravičenci morajo pri izvajanju projekta upoštevati in spoštovati spodaj navedene zahteve, ki so podrobneje predstavljene v poglavju 16 razpisne dokumentacije:
– zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja,
– zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom,
– zahteve glede varovanja osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti,
– zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta,
– posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitev obveznosti,
– posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso skladne s pravom Republike Slovenije,
– posledice, če se ugotovi dvojno financiranje ali če višina financiranja projekta preseže maksimalno intenzivnost pomoči,
– zahteve glede Zelenega proračunskega načrtovanja.
Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj