Uradni list

Številka 80
Uradni list RS, št. 80/2025 z dne 17. 10. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 80/2025 z dne 17. 10. 2025

Kazalo

Ob-2705/25, Stran 2701
Na podlagi:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), z vsemi spremembami;
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega Protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje, številka 2021SI16FFPA0012021 – 2027 z dne 12. 9. 2022, objavljenega na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 22. 11. 2024, z vsemi spremembami;
– Izvedbenega načrta Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji 24/1, št. 410-5/2022/14-SVRK-93 z dne 28. 7. 2024, objavljenega na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/07/INP_24_1.pdf – vsemi spremembami;
– Meril za izbor operacij v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, marec 2025, z vsemi spremembami;
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – UPB, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17, 163/22 in 57/25 – ZF);
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22, 145/22, 17/25 in 56/25);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 ((DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24));
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 ((DP2026) (Uradni list RS, št. 104/24));
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov UL L, št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1), z vsemi spremembami;
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Resolucije o nacionalnem programu za kulturo 2024–2031 (Uradni list RS, 61/24);
– Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 in 8/25 – ZZNŠPP; v nadaljnjem besedilu: ZUJIK);
– Odločitve o podpori št. V00323/MK/0 za »Javni razpis za vzpostavitev podpornega okolja za opolnomočenje oseb na področju kulture preko usposabljanj in prenosa strokovnih kompetenc v rezidenčnih centrih in gostovalnih mrežah«, ki jo je dne 1. 10. 2025 izdalo Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj (št. dokumenta: 3032-130/2025-1630-6)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za vzpostavitev podpornega okolja za opolnomočenje oseb na področju kulture preko usposabljanj in prenosa strokovnih kompetenc v rezidenčnih centrih in gostovalnih mrežah (JR ESS KUF 2025–2029) 
Ime in sedež posredniškega organa oziroma izvajalca javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
Ministrstvo pri izvedbi Javnega razpisa za vzpostavitev podpornega okolja za opolnomočenje oseb na področju kulture preko usposabljanj in prenosa strokovnih kompetenc v rezidenčnih centrih in gostovalnih mrežah (v nadaljevanju: javni razpis) na področju kohezijske politike nastopa v vlogi posredniškega telesa.
Namen javnega razpisa
Operacije v okviru javnega razpisa bosta sofinancirali Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljnjem besedilu: ESS+) in Republika Slovenija. Javni razpis se izvaja v okviru Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, v okviru cilja politike 4: »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela« in specifičnega cilja 4.1 »Izboljšanje dostopa do zaposlitve in aktivacijski ukrepi za vse iskalce zaposlitve, zlasti mlade, predvsem v okviru izvajanja jamstva za mlade, dolgotrajno brezposelne in prikrajšane skupine na trgu dela, in neaktivne osebe, kot tudi s spodbujanjem samozaposlovanja in socialnega gospodarstva«.
V okviru tega javnega razpisa se izraz operacija uporablja za projekt oziroma celoten sklop prijavljenih aktivnosti izbranega prijavitelja oziroma konzorcijskega partnerstva.
Namen javnega razpisa je izboljšanje zaposlitvenih možnosti v kulturnem sektorju z izvedbo usposabljanj in prenosom strokovnih kompetenc v gostovalnih mrežah in rezidenčnih centrih.
Prav tako je namen javnega razpisa krepitev dostopnosti do kakovostnih in raznovrstnih kulturnih vsebin in znanj po celotnem ozemlju Republike Slovenije, regionalno skladen razvoj kulture, spodbujanje gostovanj kakovostnih umetniških del in ustvarjalcev, povezovanje organizacij s področja kulture in kulturnih delavcev ter medsektorsko razvojno sodelovanje v kulturi.
Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje v nadaljevanju navedenih aktivnosti, ki jih bodo izvajali javni zavodi ter nevladne organizacije na področju kulture.
Javni razpis je razdeljen na dva ločena sklopa. Specifike posameznega sklopa so določene v besedilu javnega razpisa, če teh specifik ni, veljajo določbe javnega razpisa za oba sklopa enako.
3.1 Sklop A: Gostovalne mreže
Predmet Sklopa A: Gostovalne mreže (v nadaljnjem besedilu: Sklop A) je sofinanciranje aktivnosti vzpostavitve, razvoja in delovanja gostovalnih mrež z namenom razvoja strokovnih znanj, potrebnih za zaposlitev v kulturnem in z njim povezanih sektorjih, in sicer z gostovanji kulturnih projektov, dogodki razvoja občinstev in usposabljanji na naslednjih štirih področjih:
– glasbene umetnosti,
– sodobni ples,
– uprizoritvene umetnosti,
– vizualne (vključno z oblikovanjem ter arhitekturo) in intermedijske umetnosti.
Na vsakem izmed teh štirih področij bo ministrstvo za izvajanje navedenih aktivnosti sofinanciralo eno gostovalno mrežo. Posamezno gostovalno mrežo sestavlja regionalno razpršena mreža šestih organizacij, ki sestavljajo konzorcijsko partnerstvo, in do sedem pridruženih partnerjev.
Vsaka gostovalna mreža mora izvajati vsaj naslednje vsebinske sklope oziroma doseči pričakovane rezultate:
3.1.1 zaposlitev vsaj šestih oseb iz ciljne skupine javnega razpisa (glej poglavje 6) na vsaj petih različnih delovnih mestih, namenjenih organizaciji in izvajanju dogodkov ali usposabljanj v kulturi (npr. kurator, producent gostovanj, tonski tehnik, scenski tehnik, oblikovalec promocijskih gradiv, komunikator ipd.), in sicer po vsaj eno zaposlitev pri vsakem izmed konzorcijskih partnerjev;
3.1.2 izvedba najmanj 24 usposabljanj v okviru gostovalne mreže letno z namenom opolnomočenja ter povečanja zaposlitvenih možnosti oseb iz ciljne skupine javnega razpisa in skupno najmanj 96 usposabljanj v času trajanja operacije;
3.1.3 izvedba najmanj 45 gostovanj kulturnih projektov letno z namenom opolnomočenja ter povečanja zaposlitvenih možnosti oseb iz ciljne skupine javnega razpisa. Posamezen kulturni projekt mora gostovati pri vsaj treh konzorcijskih ali pridruženih partnerjih, vsako gostovanje pa mora spremljati tudi dogodek za razvoj občinstva.
Navedeni rezultati in pogoji za sestavo konzorcijskega partnerstva ter podrobnejši pomen uporabljenih izrazov so podrobneje opredeljeni v nadaljevanju besedila javnega razpisa.
3.2 Sklop B: Rezidenčni centri
Predmet Sklopa B: Rezidenčni centri (v nadaljnjem besedilu: Sklop B) je sofinanciranje aktivnosti razvoja in delovanja rezidenčnih centrov z namenom prenosa znanj in dobrih praks ter usposabljanja oseb iz ciljne skupine za povečanje njihovih zaposlitvenih možnosti in kompetenc na področju kulturnega in z njimi povezanih sektorjev, v programih umetniških rezidenc ter iz njih izhajajočih usposabljanj in javnih dogodkov.
Posamezno operacijo rezidenčnega centra lahko prijavi največ ena organizacija (prijavitelj), ki razpolaga s produkcijskimi in bivalnimi prostori.
Vsak prijavitelj, ki je lahko javni zavod na področju kulture ali nevladna organizacija s statusom v javnem interesu na področju kulture, mora v okviru rezidenčnega centra izvesti 12 različnih umetniških rezidenc, od tega mora šest umetniških rezidenc vključevati gostovanje umetnikov iz tujine in šest iz Republike Slovenije.
Posamezna umetniška rezidenca mora trajati najmanj šest in največ deset povezanih tednov in mora vključevati izvedbo vsaj naslednjih vsebinskih sklopov oziroma doseči pričakovane rezultate:
3.2.1 umetniško-raziskovalni projekt, pri čemer morajo biti najmanj štirje od predvidoma 12 projektov zasnovani v sodelovanju z izvajalci socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti in vključevati posredne ciljne skupine (glej poglavje 6) iz regije, v kateri se izvaja rezidenca;
3.2.2 najmanj eno usposabljanje za osebe iz ciljne skupine javnega razpisa, ki ga izvede rezident, z namenom prenosa znanj ali dobrih praks oziroma drugega načina razvoja kapacitet;
3.2.3 najmanj en javni dogodek za širšo javnost, na katerem se izvede predstavitev umetniško-raziskovalnega projekta (predstava, razstava, nastop, predavanje, okrogla miza itn.), in sicer v regiji, v kateri se izvaja rezidenca.
Navedeni rezultati ter podrobnejši pomen uporabljenih izrazov so podrobneje opredeljeni v nadaljevanju besedila javnega razpisa.
Ministrstvo bo sofinanciralo predvidoma osem operacij, od tega pet v Vzhodni kohezijski regiji in tri v Zahodni kohezijski regiji, pri čemer sta v posamezni občini lahko izbrani največ dve operaciji.
Splošni in specifični cilji javnega razpisa
4.1 Splošni cilji javnega razpisa:
1. povečanje zaposlitvenih možnosti oseb iz ciljne skupine, zagotavljanje njihove socialne vključenosti in enakih možnosti ter ustvarjanje pogojev za njihovo socialno integracijo;
2. izvedba aktivnosti za ciljno skupino za dvig usposobljenosti v kulturnem sektorju in drugih, povezanih sektorjih, preko prenosa znanja in strokovnih kompetenc;
3. spodbujanje pripadnikov ciljnih skupin k aktivnemu vključevanju na trg dela ter razvoj spodbudnega okolja za zagotavljanje zadostnega kadra za potrebe delodajalcev v kulturnem sektorju in drugih, povezanih sektorjih;
4. zmanjševanje prekarnosti za ciljne skupine, ki se soočajo z atipičnimi oblikami zaposlitve in ohranjanje skupin, katerih zaposlitev ali samozaposlitev je ogrožena ali začasna, na trgu dela ter preprečevanje njihove ponovne brezposelnosti;
5. večja raznovrstnost produkcijskih in predstavitvenih metod ter načinov posredovanja kulture;
6. večja regionalna razpršenost in izboljšanje dostopnosti kulturnih vsebin, predvsem za občinstva izven urbanih središč;
7. razvoj občinstev, dvig zavesti o pomenu kulture za razvoj posameznika in družbe.
4.2 Specifični cilji Sklopa A:
1. razvoj strokovnih znanj (npr. produkcija, tehnična izvedba dogodkov, razvoj občinstva, komunikacijske aktivnosti, nadgradnja znanja s področja umetnosti), potrebnih za zaposlitev v kulturnem in z njim povezanih sektorjih, še posebej teh, ki so pomembna za posredovanje kulturnih vsebin in izvedbo dogodkov, s poudarkom na razvoju kompetenc organizacij izven večjih urbanih središč;
2. vzpostavitev novih delovnih mest na področju kulture, s posebnim poudarkom na zaposlitvah izven večjih urbanih središč;
3. vzpostavitev gostovalnih mrež na izbranih področjih kulture, ki omogočajo redno kroženje kakovostnih kulturnih vsebin, s poudarkom na gostovanjih izven večjih urbanih središč;
4. krepitev sodelovanja med javnimi zavodi, nevladnimi organizacijami in ustvarjalci pri skupnem načrtovanju in izvajanju kulturnih programov;
5. boljša izkoriščenost javne kulturne infrastrukture;
6. večja stopnja postprodukcij kulturnih projektov in s tem boljše razmere za delo v kulturi.
4.3 Specifični cilji Sklopa B:
1. prenos znanj in dobrih praks iz mednarodnega prostora v Republiko Slovenijo ter krepitev kompetenc delavcev v kulturi;
2. usposabljanje oseb iz ciljne skupine z uporabo inovativnih metod dela za povečanje njihovih zaposlitvenih možnosti in kompetenc na področju kulturnega in z njimi povezanih sektorjev;
3. krepitev mednarodnega sodelovanja delavcev in organizacij v kulturi z mednarodno vpetostjo rezidenčnih centrov;
4. boljša izkoriščenost kulturne infrastrukture zaradi vzpostavitve rezidenčnih centrov;
5. spodbujanje in izvajanje inovativnih in raziskovalnih projektov v dialogu in sodelovanju z lokalnimi skupnostmi, skrbstvenimi, zdravstvenimi in vzgojno-izobraževalnimi ustanovami ter izvajanje s tem povezanih izobraževalnih vsebin v okviru umetniških rezidenc;
6. vzpostavitev trajnega sodelovanja med ustvarjalci ter organizacijami v kulturi in izvajalci socialno-varstvene, zdravstvene ter vzgojno-izobraževalne dejavnosti ter drugimi deležniki v lokalnih skupnostih.
Pomen izrazov, uporabljenih v javnem razpisu, in opis predvidenih aktivnosti
V nadaljevanju sta predstavljena pomen izrazov, uporabljenih v javnem razpisu, in opis predvidenih aktivnosti. Navedbe v tem poglavju je treba razumeti kot zavezujoče, če ni navedeno drugače oziroma če ni podrobneje specificirano v poglavju 7. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu. Kot merila za izbor so posamezni vidiki nadalje obrazloženi v poglavju 13.
Vsi izrazi v besedilu, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni in veljajo enakovredno za vse spole.
5.1 Sklop A
Gostovalna mreža je partnerstvo javnih zavodov in nevladnih organizacij s področja kulture, ki sodelujejo pri pripravi, izvedbi in promociji gostovanj umetniških del ter usposabljanj na področju kulture. Sestavlja ga šest konzorcijskih partnerjev (ti skupaj tvorijo konzorcijsko partnerstvo) in do sedem pridruženih partnerjev. Pri tem morajo vsaj štirje konzorcijski partnerji ter vsi pridruženi partnerji razpolagati s prostorom za izvedbo javnih dogodkov. V okviru mreže se izvajajo gostovanja kulturnih projektov in spremljajoči dogodki razvoja občinstva ter programi usposabljanj. V okviru konzorcijskega partnerstva je s pogodbo o zaposlitvi v delovnem razmerju (v nadaljnjem besedilu: zaposlenih) vsaj šest posameznikov, ki sodelujejo pri izvedbi kroženja oziroma gostovanj kulturnih projektov ali dogodkov razvoja občinstev ter pri organizaciji ali izvedbi usposabljanj. Mreža organizira njihov angažma na način, da v okviru operacije in upoštevajoč obseg njihove razpoložljivosti ter glede na delovno mesto sodelujejo pri aktivnostih tako pri konzorcijskih kot pridruženih partnerjih.
Konzorcijsko partnerstvo sestavlja šest organizacij: prijavitelj oziroma vodilni konzorcijski partner ter pet konzorcijskih partnerjev. Od tega morata biti vsaj dva javna zavoda in vsaj dve nevladni organizaciji, vsaj štirje konzorcijski partnerji pa morajo razpolagati s prostori za izvajanje dogodkov. Vsak konzorcijski partner lahko v okviru operacije uveljavlja stroške za izvedbo aktivnosti. Pri vsakem od konzorcijskih partnerjev je v okviru operacije zaposlen vsaj en posameznik, angažiran za delo v gostovalni mreži.
Prijavitelj je konzorcijski partner, ki je odgovoren za pripravo, oddajo in izvajanje izbrane operacije. Prijavitelj v okviru operacije koordinira delo konzorcijskih in pridruženih partnerjev, skrbi za izpolnjevanje pogojev javnega razpisa ter za poročanje ministrstvu o poteku in rezultatih operacije. Prijavitelj krije stroške gostovanj in dogodkov razvoja občinstev pri pridruženih partnerjih. Prijavitelj je lahko konzorcijski partner, ki razpolaga s prostorom, konzorcijski partner, ki izvaja usposabljanja, ali konzorcijski partner, ki izvaja vodenje programa gostovanj.
Konzorcijski partner, ki razpolaga s prostorom, ima v lasti, upravljanju, pogodbenem upravljanju, brezplačni uporabi, najemu ali drugem, za potrebe operacije ustreznem načinu razpolaganja, na voljo prostor, primeren za izvedbo javnih dogodkov, tj. gostovanj kulturnih projektov. Ta opredelitev se ustrezno uporablja tudi za pridružene partnerje, za oboje skupaj pa velja, da v gostovalni mreži izvajajo vlogo gostitelja.
Konzorcijski partner, ki izvaja usposabljanja, načrtuje, organizira in izvaja usposabljanja za osebe iz ciljne skupine javnega razpisa, v okviru operacije je pri njem v ta namen zaposlena oseba na primernem delovnem mestu. Zagotavlja (izbere, koordinira, honorira) strokovne izvajalce in poskrbi za druge materialne pogoje (najame ali drugače priskrbi prostore in potrebno tehnično opremo), izvede ali drugače poskrbi za potrebne promocijske aktivnosti (npr. da sodeluje pri njihovi izvedbi s strani katerega od partnerjev v gostovalni mreži), in opravlja druge potrebne aktivnosti za izvedbo usposabljanj. Odgovoren je za zbiranje dokazil (seznami udeležencev, foto dokumentacija itn.) o izvedenih usposabljanjih. Pri tem sodeluje s konzorcijskimi in pridruženimi partnerji (npr. za doseganje ciljnih skupin, uporabo prostora, pridobivanje strokovnjakov), lahko pa sodeluje tudi z organizacijami, ki niso del gostovalne mreže. Ne opravlja vloge gostitelja, prav tako zanj ne velja zahteva po razpolaganju s prostorom.
Konzorcijski partner, ki izvaja vodenje programa gostovanj, vodi oziroma koordinira gostovanja kulturnih projektov in dogodke razvoja občinstva. Pri njem bo zaposlena oseba na delovnem mestu, ki ga opredeljujejo naloge kuratorja, programskega vodje, krovnega producenta gostovanj ali druge sorodne naloge. Če hkrati ne izvaja vloge gostitelja, zanj ne velja zahteva po razpolaganju s prostorom.
Pridruženi partner je pravna oseba, ki ni član konzorcijskega partnerstva, vendar v gostovalni mreži sodeluje kot gostitelj in prispeva k doseganju ciljev operacije s svojim delom, prostori in opremo. Pridruženi partner ne prejema neposrednega sofinanciranja v okviru javnega razpisa. Stroške izvedbe gostovanj kulturnih projektov in dogodkov razvoja pri pridruženem partnerju krije prijavitelj. V gostovalno mrežo je lahko vključenih do sedem pridruženih partnerjev, pri čemer ima vsak od njih sedež v drugi občini kot so te, v katerih imajo sedež konzorcijski in preostali pridruženi partnerji.
Gostovanje zajema celotni načrtovani obseg aktivnosti, potrebnih za ponovno izvedbo oziroma izvedbe kulturnega projekta, ki se bo izvedlo v letu 2026, 2027, 2028 ali 2029.Ta kulturni projekt mora biti javnosti premierno predstavljen največ pet let pred prvo izvedbo gostovanja v gostovalni mreži in premierno predstavljen v drugi občini kot je ta, v kateri se bo izvedlo gostovanje. Posamezno gostovanje lahko vsebuje tudi več ponovitev istega kulturnega projekta (npr. predstave, koncerta) pri istem gostitelju, a se v tem primeru šteje kot zgolj eno (od predvidenih najmanj 45 gostovanj letno) gostovanje. Pri tem morajo biti dogodki gostovanja samostojna, zaključena celota. Posamezni gostitelj v okviru operacije ne more izvesti več gostovanj kulturnih projektov kot del posameznega festivala. Posamezen kulturni projekt mora gostovati pri vsaj treh članih gostovalne mreže v času trajanja celotne operacije.
Kulturni projekt je posamična kulturna dejavnost, ki je po zasnovi, vsebini, izvedbi in obsegu zaključena, javnosti dostopna celota (na primer koncert, razstava, predstava, performans, zvočni sprehod, javna intervencija in podobno). Kulturni projekt je nastal in bil prvič predstavljen javnosti največ pet let pred prvim gostovanjem, ki bo izvedeno znotraj gostovalne mreže, njegov nastanek pa je sofinanciralo ministrstvo na podlagi javnega razpisa za izbor kulturnih projektov, javnega razpisa za izbor kulturnih programov ali neposrednega poziva. Filmske projekcije, spletni dogodki in delavnice v okviru tega javnega poziva ne štejejo kot samostojen kulturni projekt in tudi ne morejo biti njegov glavni element, lahko pa so izvedene kot del kulturnega projekta ali kot dogodek razvoja občinstev.
Dogodek razvoja občinstev je dogodek, v okviru katerega se predstavlja, reflektira ali spodbuja zanimanje za posamezne tematike (na primer posamezen umetniški žanr, ustvarjalno metodo, zgodovino kulturnega pojava, umetnikovo prakso in podobno) na področju kulture. Lahko se izvede v obliki delavnice, javne intervencije, predavanja, okrogle mize in podobno. Slavnostno odprtje s prisotnostjo avtorjev predstavljenih del ne zadošča kriterijem dogodka razvoja občinstev. Sem sodijo tudi dogodki, ki občinstvo razvijajo z različnimi pristopi kulturno-umetnostne vzgoje ali sodelovanja z izvajalci socialno-varstvene ali zdravstvene dejavnosti. Dogodek razvoja občinstva je obvezno izvesti ob vsakem od vsaj 45 letno predvidenih gostovanj kulturnih projektov, pri čemer mora biti vsebinsko povezan z gostujočim kulturnim projektom.
Gostitelj je konzorcijski partner ali pridruženi partner, ki razpolaga s prostorom za javne dogodke, in v svojem kraju izvede gostovanje kulturnega projekta. Gostitelj prav tako poskrbi za izvedbo spremljajočega dogodka razvoja občinstva.
Usposabljanja so v okviru gostovalne mreže različne aktivnosti informiranja in izobraževanja posameznikov s področja kulture ter drugih oseb iz ciljnih skupin, namenjene krepitvi njihovih kompetenc za delo v kulturnem in z njim povezanih sektorjih. Vsebina usposabljanj je prilagojena področju delovanja posamezne gostovalne mreže (glasbene umetnosti, sodobni ples, uprizoritvene umetnosti, vizualne (vključno z oblikovanjem ter arhitekturo) in intermedijske umetnosti) in vključuje prenos znanja, veščin, spretnosti ali delovnih izkušenj na naslednjih področjih:
– tehnični poklici (npr. svetlobna tehnika, tonska tehnika, zajem ali spletni prenos videa in slike, odrska tehnika ipd.);
– kuriranje in produkcija dogodkov (npr. organizacija razstav, organizacijska izvedba gostovanja gledališke predstave, promocijske in komunikacijske aktivnosti, programiranje, veščine ustvarjalnega pisanja, lektoriranje);
– digitalne kompetence (npr. uporaba različnih IKT orodij, družbenih omrežji ali orodij t. i. umetne inteligence);
– zeleni prehod (npr. zmanjševanje ogljičnega odtisa prireditev, uporaba energetsko učinkovitih tehničnih rešitev, recikliranje scenskih elementov, uvajanje modela Brez odpadkov na kulturnih dogodkih, uvajanje trajnostne mobilnosti na kulturnih dogodkih);
– razvoj občinstev (npr. kulturno-umetnostna vzgoja, programi vključevanja novih občinstev, kritiško pisanje, produkcija didaktičnega gradiva);
– iskanje novih virov sofinanciranja (npr. priprava projektne dokumentacije, pridobivanje nejavnih sredstev (npr. sponzorstva ali donacije), vzpostavljanje kvalitetnih partnerstev);
– mednarodno sodelovanje (npr. vzpostavljanje mednarodnih partnerstev, izvajanje čezmejnih projektov, izvedba mednarodnih turnej in gostovanj);
– sodelovanje na lokalni ravni (npr. povezovanje z društvi, šolami, knjižnicami, javnimi zavodi ali izvajalci socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti);
– strokovna znanja za nadgradnjo umetniških poklicev, namenjena profesionalnim ustvarjalcem (npr. t. i. masterclassi);
– delo z ranljivimi skupinami (npr. vključevanje pripadnikov romske skupnosti, različnih manjšinskih etničnih skupnosti, priseljencev in drugih skupin z manjšinskimi izkušnjami, invalidov, oseb z naglušnostjo, gluhoto, slabovidnostjo, slepoto, gluhoslepoto in multiplo ranljivih ter oseb s posebnimi potrebami, delo v socialno-varstvenih ustanovah).
V okviru tega javnega razpisa med usposabljanja niso uvrščene aktivnosti, ki so namenjene izključno razvoju posameznega partnerja v gostovalni mreži. Posamezno usposabljanje mora v povprečju trajati najmanj šest šolskih ur in biti javno dostopno. Usposabljanja lahko izvajajo tudi mednarodni mentorji.
5.2 Sklop B:
Rezidenčni center je program nevladne organizacije v javnem interesu v kulturi ali javnega zavoda s področja kulture, ki razpolaga s produkcijskimi in bivalnimi prostori in ki kot prijavitelj ter izvajalec operacije v okviru tega programa za namen izvajanja umetniških rezidenc zagotavlja pogoje za začasno bivanje, ustvarjanje in sodelovanje umetnikov ali drugih delavcev v kulturi (rezidentov). V okviru rezidenčnega centra se izvajajo aktivnosti, povezane z razvojem umetniške produkcije, razvojem in izvedbo usposabljanj, sodelovanjem rezidentov z lokalno skupnostjo oziroma z izvajalci aktivnosti socialnega varstva, zdravstvene oskrbe ali vzgoje in izobraževanja, ter mednarodno mobilnostjo. Izvajalec operacije rezidentu (oziroma rezidentom) zagotavlja pogoje, da lahko umetniško-raziskovalni projekt, njegovo javno predstavitev in usposabljanje za osebe iz ciljnih skupin izvede v skladu z dogovorom in na primerno kakovosten način.
Razpolaganje s produkcijskimi in bivalnimi prostori pomeni, da ima organizacija v času prijave in izvajanja operacije zagotovljen prostor oziroma več prostorov, ki rezidentu omogočajo bivanje in ustvarjanje. Ta prostor je lahko v njeni lasti, upravljanju, pogodbenem upravljanju, brezplačni uporabi, najemu ali pa je razpoložljiv na drug ustrezen način, ki zagotavlja možnost uporabe v potrebnem obsegu za celotno trajanje operacije.
Umetniška rezidenca pomeni, da v rezidenčnih prostorih ena ali več oseb (če gre npr. za umetniški kolektiv) živi in razvija nov umetniško-raziskovalni projekt vsaj 6 do 10 povezanih tednov, pri čemer ji (oziroma jim) prijavitelj zagotavlja potrebno tehnično, strokovno, administrativno, promocijsko in drugo podporo. To pomeni, da ji zagotovi sodelovanje z institucijami v lokalnem okolju, da priskrbi potrebno tehnično opremo, krije stroške storitev in zunanjih sodelavcev (kuratorjev, tonskih tehnikov, odrskih tehnikov, razvijalcev programske opreme itn.) in izvede vse druge ustrezne aktivnosti producenta razvoja kulturnega projekta, javnega dogodka in usposabljanja. Šest (od skupno 12 na operacijo) umetniških rezidenc mora vključevati gostovanje rezidentov iz tujine, šest pa iz Republike Slovenije.
Umetniško-raziskovalni projekt v okviru tega javnega razpisa pomeni razvoj projekta na enem od področij kulture, ki izhajajo iz 4. člena ZUJIK (npr. razvoj razstave, intermedijske instalacije, gledališke predstave, glasbenega dela, kuratorskega projekta). Pri tem morajo biti v razvoj vsaj štirih od skupno 12 projektov posameznega rezidenčnega centra ustrezno vključeni izvajalci socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti, in sicer tako, da so v projekt vključeni bodisi njihovi zaposleni in sodelavci ali njihovi uporabniki. Vsak posamezni umetniško-raziskovalni projekt se mora zaključiti z javnim dogodkom, na katerem je javnosti predstavljen potek oziroma rezultat rezidence, pri čemer se ta dogodek lahko izvede tudi po zaključku umetniške rezidence, a ne kasneje kot v tistem koledarskem letu, v katerem je izvedena umetniška rezidenca.
Izvajalci socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti so pravne ali fizične osebe, ki na podlagi veljavne zakonodaje opravljajo dejavnosti na področju socialnega varstva, zdravstvene oskrbe ali vzgoje in izobraževanja. Mednje sodijo zlasti javni in zasebni zavodi, gospodarske družbe, samostojni podjetniki ter druge organizacijske oblike, ki izvajajo javno službo ali drugo dejavnost v skladu s sklenjeno pogodbo o sofinanciranju oziroma koncesijo. Primeri teh izvajalcev so domovi za starejše (v nadaljnjem besedilu: DSO) in posebni socialno-varstveni zavodi, centri za socialno delo in varstveno-delovni centri, bolnišnice, psihiatrične klinike, zdravstveni domovi, vrtci, osnovne in srednje šole, dijaški in študentski domovi ter specializirani vzgojno-izobraževalni zavodi.
Usposabljanje v okviru rezidenčnega centra so različne aktivnosti, namenjene krepitvi kompetenc posameznikov iz ciljnih skupin za delo na področju kulture. Vsebina usposabljanja vključuje prenos znanja, veščin, spretnosti ali delovnih izkušenj, ki ga izvede rezident oziroma rezidenti, in sicer na naslednjih področjih:
– razvoj občinstev (npr. delo na področju kulturno-umetnostne vzgoje);
– delo z ranljivimi skupinam prebivalstva (npr. vključevanje pripadnikov romske skupnosti, različnih manjšinskih etničnih skupnosti, priseljencev in drugih skupin z manjšinskimi izkušnjami, invalidov, oseb z naglušnostjo, gluhoto, slabovidnostjo, slepoto, gluhoslepoto in multiplo ranljivih ter oseb s posebnimi potrebami);
– medgeneracijsko sodelovanje in vključevanje;
– vloga kulture v trajnostnih mestih, naseljih in skupnostih;
– vključenost v gradnjo okoljsko pravične družbe;
– različne oblike medsektorskega sodelovanja, na primer povezovanja dela v kulturi s področji načrtovanja prostora, okolja, izobraževanja, zdravja, kmetijstva, znanosti itn.;
– strokovna znanja za nadgradnjo umetniških poklicev, namenjena profesionalnim ustvarjalcem znotraj ciljnih skupin javnega razpisa (npr. t. i. masterclassi), pri čemer ta tip usposabljanja ne presega ene tretjine vseh izvedenih usposabljanj v okviru posamezne operacije.
Posamezno usposabljanje mora trajati skupno najmanj šest šolskih ur in lahko traja tudi več dni.
Ciljne skupine javnega razpisa
Ciljne skupine javnega razpisa so osebe, ki delujejo ali si želijo delovati na področju kulture, zlasti:
– mladi do 29 leta starosti;
– zaposleni, katerih zaposlitev je ogrožena zaradi različnih sprememb ali prekarna;
– samozaposleni v kulturi in samostojni podjetniki v kulturi;
– brezposelne osebe z visokim tveganjem za nastanek dolgotrajne brezposelnosti;
– neaktivne osebe.
Aktivnosti bodo posebej usmerjene k osebam iz navedenih skupin, katerih zaposlitev je ogrožena zaradi sprememb na trgu dela ali prekarna, ter osebam, živečim izven večjih urbanih središč, saj imajo slednji bistveno manj možnosti za delo v kulturi.
Posredno bo operacija naslavljala tudi strokovne delavce z drugih področij (v DSO, vzgojno-izobraževalnih zavodih itn.), ki pri svojem delu vključujejo kulturne vsebine in dejavnosti, osebe s kompetencami na področjih produkcije, tehnike, kuriranja, promocije in razvoja občinstev, umetnike in druge delavce v kulturi iz Slovenije in mednarodnega prostora, ki sodelujejo v gostovanjih in rezidenčnih programih ter lokalna občinstva (osebe, živeče izven večjih urbanih središč), ki se bodo vključila v javne dogodke in izobraževalne programe, izvedene v okviru sofinanciranih operacij, in uporabnike storitev izvajalcev socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti.
Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu se med seboj razlikujejo glede na sklop javnega razpisa, na katerem bo prijavitelj kandidiral.
Posamezen prijavitelj lahko kandidira le na enem sklopu, tj. ali Sklopu A ali Sklopu B, v okviru izbranega sklopa pa lahko odda le eno vlogo. Posamezna pravna oseba lahko kandidira v okviru javnega razpisa kot prijavitelj zgolj v eni vlogi, ki je oddana na razpis kot konzorcijski partner ali pridruženi partner pa v več vlogah.
1. Posamezni prijavitelj oziroma konzorcijski partner mora za sklop, na katerega se prijavlja, izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora biti jasno razvidno iz vsebine celotne vloge. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. Če dokazila ne bodo predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
2. Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj in v okviru Sklopa A tudi preostali konzorcijski partnerji podpišejo ustrezno izjavo (Obrazec št. 4 za prijavitelja oziroma Obrazec št. 5 za preostale konzorcijske partnerje), ki je del razpisne dokumentacije, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
3. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj navedena dokazila iz uradnih evidenc priloži sam (na primer dokazilo FURS o poravnanih obveznostih, izpis iz evidenc ZZZS in podobno).
4. Če ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo s sklepom zavrne.
5. Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se šteje sklep o izboru vloge za razveljavljen in se pogodbe o sofinanciranju ne podpiše.
6. Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
7.1 Sklop A
Na javnem razpisu lahko na sklopu A kandidira prijavitelj samo skupaj s konzorcijskimi partnerji, ki bodo tako skupaj tvorili konzorcijsko partnerstvo. Prijavo na javni razpis odda samo prijavitelj, ki je tudi odgovorni nosilec vloge.
Pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj (Priloga št. 1 – Sklop A: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). Prijavitelj s konzorcijskimi partnerji podpiše konzorcijsko pogodbo, ki je priloga razpisne dokumentacije (Priloga št. 2: Konzorcijska pogodba) in jo odda skupaj z vlogo na javni razpis. V konzorcijski pogodbi so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti vsakega konzorcijskega partnerja za izvedbo aktivnosti, navedenih v potrjeni vlogi.
Če vsi spodaj navedeni splošni in posebni pogoji za prijavitelja in vse konzorcijske partnerje ter za pridružene partnerje in celotno operacijo ne bodo izpolnjeni, bo vloga zavrnjena. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz zahtevanih dokazil, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
7.1.1 Splošni pogoji
Vse spodaj navedene pogoje morajo na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati tako prijavitelj kot vsi konzorcijski partnerji.
Splošni pogoji za prijavitelja in vse konzorcijske partnerje
1.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner je: 
– javni zavod, vpisan v evidenco javnih zavodov na področju kulture, ki jo vodi Ministrstvo za kulturo v skladu s 30. členom ZUJIK 
ali 
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture. 
2.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner je najmanj pet let vpisan v Poslovni register Slovenije oziroma drug primarni register.
3. 
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner ima v upravljanju, pogodbenem upravljanju, brezplačni uporabi, dolgoročnem najemu, lastništvu ali na drugačen način dolgoročno zagotovljen prostor, vključno z osnovno tehnično opremo, za javno izvedbo dogodkov; 
Pogoj ne velja za: 
– konzorcijskega partnerja, ki izvaja usposabljanja 
ter 
– konzorcijskega partnerja, ki izvaja vodenje programa gostovanj v primeru, da ne bo gostitelj.
4.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner ima v Republiki Sloveniji odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
5.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do ministrstva iz naslova pogodb o sofinanciranju projektov oziroma odločb o izvedbi programa dela, sklenjenih v preteklih letih.
6.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v skladu z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo vloge na javni razpis, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50 EUR ali več.
7.
Prijavitelj oziroma konzorcijski partner ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
8.
Za iste že povrnjene upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, prijavitelj oziroma konzorcijski partner ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
7.1.2 Posebni pogoji za prijavitelja
Poleg pogojev, navedenih v poglavju 7.1.1 javnega razpisa, mora prijavitelj na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
Posebni pogoji za prijavitelja
1.
Prijavitelj ima zaposleno vsaj eno osebo za polni ali krajši delovni čas.
2. 
Prijavitelj je imel v letu 2023 ali 2024 najmanj 100.000 EUR prihodka na letni ravni. 
3.
Prijavitelj je v obdobju od vključno leta 2019 do vključno leta 2025 najmanj pet let izvajal javne kulturne dogodke, in sicer vsaj pet javnih kulturnih dogodkov v posameznem koledarskem letu.
7.1.3 Posebni pogoji za konzorcijske partnerje
Poleg pogojev, navedenih v poglavju 7.1.1, morajo vsi konzorcijski partnerji na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
Posebni pogoji za vse konzorcijske partnerje
1.
Konzorcijski partner ima ali je imel v letih 2023, 2024 ali 2025 zaposleno vsaj eno (1) osebo za polni ali krajši delovni čas.
2. 
Konzorcijski partner je imel v letu 2023 ali 2024 najmanj 40.000 EUR prihodka na letni ravni. 
3.
Konzorcijski partner je v obdobju od vključno leta 2019 do vključno leta 2025 najmanj štiri leta izvajal javne kulturne dogodke, in sicer vsaj pet samostojnih javnih kulturnih dogodkov v posameznem koledarskem letu. 
Pogoj ne velja za konzorcijskega partnerja, ki izvaja usposabljanja.
7.1.4 Posebni pogoji za pridružene partnerje
V kolikor bodo v operacijo vključeni pridruženi partnerji zanje veljajo naslednji pogoji, ki jih morajo izpolnjevati na dan oddaje vloge.
1.
Pridruženi partner je javni zavod, ki je registriran za izvajanje kulturne dejavnosti 
ali 
nevladna organizacija na področju kulture, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture in je najmanj pet let vpisan v Poslovni register Slovenije oziroma drug primarni register. 
2.
Pridruženi partner ima v upravljanju, pogodbenem upravljanju, brezplačni uporabi, dolgoročnem najemu, lastništvu ali na drugačen način dolgoročno zagotovljen prostor, vključno z osnovno tehnično opremo, za javno izvedbo dogodkov.
7.1.5 Posebni pogoji za celotno operacijo oziroma prijavljeno gostovalno mrežo
Operacija mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje. Če vloga prijavitelja ne bo izpolnjevala oziroma vsebovala podatkov, iz katerih bo razvidno izpolnjevanje vseh spodaj navedenih pogojev, bo vloga zavrnjena.
Posebni pogoji za operacijo na sklopu A
1. 
Razdelitev sredstev med posameznimi konzorcijskimi partnerji je v okviru operacije na sklopu A takšna, da organizacije s sedežem v vzhodni kohezijski regiji zaprosijo za 72,1 % skupne celotne vrednosti operacije, organizacije s sedežem v zahodni kohezijski regiji pa v višini 27,9 % skupne celotne vrednosti operacije.
2. 
Vsaj tri organizacije v konzorciju morajo imeti sedež v različnih statističnih regijah, vsaj štiri organizacije v konzorciju morajo imeti sedež v različnih občinah.
3.
V gostovalno mrežo je lahko vključenih do sedem pridruženih partnerjev, pri čemer ima vsak od njih sedež v drugi občini, kot so te, v katerih imajo sedež konzorcijski in preostali pridruženi partnerji.
5.
V okviru operacije mora biti predvidenih in izvedenih vsaj 96 usposabljanj, od tega vsaj 24 letno. 
– Vsako usposabljanje v povprečju traja najmanj 6 ur, v skupnem trajanju 144 ur letno. 
– Vsako usposabljanje vključuje najmanj 8 udeležencev, skupno mora biti vključenih vsaj 768 udeležencev, od tega najmanj 230 različnih posameznikov. 
– Program usposabljanja v okviru posamezne gostovalne mreže in v okviru celotne operacije vključuje najmanj 13 različnih brezposelnih oseb.
6.
V okviru operacije mora biti predvidenih in izvedenih vsaj 208 gostovanj kulturnih projektov, od tega vsaj 45 letno. 
Vsako gostovanje kulturnega projekta mora spremljati tudi dogodek razvoja občinstva.
7.2 Sklop B
Na javnem razpisu prijavitelj na Sklopu B kandidira sam in z ministrstvom v primeru izbora podpiše Pogodbo o sofinanciranju (Priloga št. 1 – Sklop B: Vzorec pogodbe o sofinanciranju).
Če vsi spodaj navedeni splošni in posebni pogoji za prijavitelja in celotno operacijo ne bodo izpolnjeni, bo vloga zavrnjena. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz zahtevanih dokazil, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
7.2.1 Prijavitelj mora izpolnjevati vse spodaj navedene splošne in posebne pogoje na dan oddaje vloge na javni razpis.
Splošni in posebni pogoji za prijavitelja 
1.
Prijavitelj je: 
– javni zavod, vpisan v evidenco javnih zavodov na področju kulture, ki jo vodi Ministrstvo za kulturo, v skladu s 30. členom ZUJIK 
ali 
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture. 
2. 
Prijavitelj ima rezidenčni prostor (produkcijski in bivalni prostori) vsaj od 1. septembra 2021 v lasti, upravljanju, pogodbenem upravljanju, brezplačni uporabi, dolgoročnem najemu ali na drug ustrezen način v uporabi. 
Kot rezidenčni prostor se upošteva en ali več prostorov, ki rezidentu omogočajo bivanje in ustvarjanje.
3. 
Prijavitelj je najmanj pet let vpisan v Poslovni register Slovenije oziroma drug primarni register.
4.
Prijavitelj je imel v letu 2023 ali 2024 najmanj 30.000 EUR prihodka na letni ravni.
5.
Prijavitelj je v obdobju od vključno leta 2019 do vključno leta 2025 najmanj štiri leta izvajal rezidenčni program z vsaj eno rezidenco letno.
6.
Prijavitelj ima v Republiki Sloveniji odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
7.
Prijavitelj nima neporavnanih zapadlih finančnih ali pogodbenih obveznosti do ministrstva iz naslova pogodb o sofinanciranju projektov oziroma odločb o izvedbi programa dela, sklenjenih v preteklih letih.
8.
Prijavitelj ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v skladu z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo vloge na javni razpis, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50 EUR ali več.
9.
Prijavitelj ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
10.
Za iste že povrnjene upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, prijavitelj/konzorcijski partner ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
7.2.2 Posebni pogoji za celotno operacijo oziroma prijavljeni rezidenčni center
Operacija mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje. Če vloga prijavitelja ne bo izpolnjevala oziroma vsebovala podatkov, iz katerih bo razvidno izpolnjevanje vseh spodaj navedenih pogojev, bo vloga zavrnjena.
Posebni pogoji za operacijo na sklopu B
1. 
V okviru operacije mora biti predvidenih in izvedenih 12 umetniško-raziskovalnih projektov. 
– V vsaj štirih od teh projektov se morajo rezidenti povezati z izvajalci s področja socialno-varstvene, zdravstvene ali vzgojno-izobraževalne dejavnosti, in sicer bodisi z njihovimi zaposlenimi in sodelavci, bodisi z njihovimi uporabniki, ali pa z obojimi. 
– V okviru projektov mora biti izvedenih najmanj 12 javnih dogodkov.
2.
V okviru operacije mora biti predvidenih in izvedenih vsaj 12 usposabljanj. 
– Vsako usposabljanje traja najmanj 6 ur in vključuje najmanj 7 udeležencev. 
– Skupno mora biti v vsa usposabljanja vključenih vsaj 84 udeležencev, od tega najmanj 25 različnih posameznikov.
Kazalniki
8.1 Kazalniki na ravni javnega razpisa
Na ravni javnega razpisa se bo skladno s Programom Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji spremljal naslednji kazalnik:
– kazalnik učinka (ID EECO02): št. brezposelnih oseb, vključno z dolgotrajno brezposelnimi
Kazalnik učinka zajema število brezposelnih oseb, ki bodo vključene v aktivnosti sofinanciranih operacij. Do zaključka operacije se pričakuje, da bo vključenih najmanj 50 oseb.
Na ravni javnega razpisa se bodo v okviru sofinanciranih operacij spremljali še dodatni kazalniki:
– št. oseb iz ciljne skupine, ki bodo zaposlene na operaciji: predvidoma 24;
– št. oseb iz ciljne skupine, ki bodo vključene v aktivnosti sofinanciranih operacij: predvidoma 550;
– št. izvedenih usposabljanj za osebe iz ciljne skupine: predvidoma 480;
– št. oseb iz ciljne skupine, ki se bodo udeležile usposabljanj: predvidoma 3.800.
Sofinanciranje javnega razpisa
9.1 Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Skupna predvidena višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo javnega razpisa v obdobju 2025–2029, znaša 6.755.882,37 EUR, pri čemer je predvidena razporeditev sredstev med sklopoma naslednja:
– Sklop A: 5.315.882,37 EUR;
– Sklop B: 1.440.000,00 EUR.
Od navedenih sredstev je 4.729.117,65 EUR namenjenih za sofinanciranje operacij v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS) in 2.026.764,72 EUR za sofinanciranje operacij v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRZS). Sredstva med kohezijskima regijama niso prenosljiva.
Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljnem besedilu: ESS+). Sredstva ESS+ predstavljajo največ 85 % skupnih upravičenih stroškov javnega razpisa v KRVS in največ 40 % skupnih upravičenih stroškov javnega razpisa v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo največ 15 % skupnih upravičenih stroškov javnega razpisa v KRVS in največ 60 % skupnih upravičenih stroškov javnega razpisa v KRZS.
Razpisana sredstva se zagotavlja v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike in so predvidena na naslednjih proračunskih postavkah:
KRVS
– PP251081 ESO4.1. Izboljšanje dostopa do zaposlitve ESS 21-27 -V-EU in
– PP251082 ESO4.1. Izboljšanje dostopa do zaposlitve ESS 21-27 -V-SLO
KRZS
– PP251083 ESO4.1. Izboljšanje dostopa do zaposlitve ESS 21-27 -Z-EU in
– PP251084 ESO4.1. Izboljšanje dostopa do zaposlitve ESS 21-27 -Z-SLO.
Dinamika sofinanciranja operacij bo določena v pogodbi o sofinanciranju, in sicer v odvisnosti od potrjenega finančnega načrta izbrane operacije ter od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih, izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
9.2 Višina zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa posamezno operacijo sofinanciralo v skupni višini:
– Sklop A: v višini 1.328.970,59 EUR, od tega organizacije s sedežem v KRVS v višini 958.187,97 EUR, organizacije s sedežem v KRZS pa v višini 370.782,80 EUR.
– Sklop B: v višini 180.000,00 EUR.
Prijavitelj lahko zaprosi za 100 % sofinanciranje skupnih upravičenih stroškov operacije. Druge morebitne upravičene in neupravičene stroške, povezane z izvajanjem operacije, krije izbrani prijavitelj sam.
V skladu s pravili zakonodaje s področja javnih financ se bo sofinanciranje operacije izvajalo po principu povračil za že nastale in plačane stroške. Izjema so predplačila v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
10 Upravičeni stroški
Potrditev sofinanciranja operacije in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru vsakokratne presoje zahtevka za izplačilo, na način in z dinamiko, kot bo opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju operacije, in sicer predvsem ob upoštevanju pravnih podlag, navodil, smernic in drugih relevantnih dokumentov (račun, potrdilo o plačilu, slikovno gradivo, druga dokazila o nakupu opreme/izvedbi aktivnosti itn.).
Stroški so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena; za blago, ki je bilo dobavljeno; oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so priznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
Zahtevki za izplačila, vključno z vsebinskimi in finančnimi poročili o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih, se bodo oddajali v skladu z navodili organa upravljanja in ministrstva preko informacijskega sistema organa upravljanja eMA (v nadaljnjem besedilu: IS eMA2). Upravičenec bo moral izpolnjevati tudi vse zahteve, določene z Navodilom organa upravljanja za finančno upravljanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta v programskem obdobju 2021–2027, objavljenim na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in s Priročnikom za uporabo informacijskega sistema e-MA, Ljubljana, objavljen na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/portal/sl/ekp/izvajanje/e-ma.
To pomeni, da bo upravičenec moral pridobiti dostop do IS eMA2 ter zahtevke za izplačila skupaj z zahtevanimi dokazili za dokazovanje doseganja kazalnikov in ostalo zahtevano dokumentacijo vnesti v IS eMA2.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega prijavitelja. Vse neupravičene stroške operacije krije prijavitelj sam.
Izbrani prijavitelji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo operacije še 10 (deset) let po njenem zaključku, in sicer za preverjanje izvajanja in upravljanja in revizijske postopke. Izbrani prijavitelji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti ministrstvu. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v predloženih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
Način uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedeni v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021–2027 (dostopna na: https://evropskasredstva.si/navodila/) in razpisni dokumentaciji.
Sklop A
V okviru Sklopa A so upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom, pri čemer ta strošek v okviru operacije ne presega 40 % vrednosti zaprošenih sredstev operacije;
– stroški storitev zunanjih izvajalcev;
– stroški informiranja in komuniciranja;
– stroški za službena potovanja;
– stroški izvedbe enega gostovanja kulturnega projekta in dogodka razvoja občinstva v višini 2.900,00 EUR, določeni kot strošek na enoto (SE A);
– posredni stroški v pavšalnem znesku do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja (stroškov plač).
Sklop B
V okviru Sklopa B je upravičen naslednji strošek:
– strošek izvedbe ene (1) rezidence v višini 15.000,00 EUR, določen kot strošek na enoto (SE B);
11 Obdobje trajanja operacij ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Izbrane operacije se lahko začnejo izvajati z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju s strani obeh pogodbenih strank oziroma najkasneje en mesec po podpisu pogodbe. Vse aktivnosti operacij morajo biti izvedene najpozneje do 30. 9. 2029, ko je tudi skrajni datum za zaključek operacij.
Obdobje upravičenih stroškov upravičenca je od dne podpisa pogodbe o sofinanciranju s strani obeh pogodbenih strank do najpozneje 30. 9. 2029.
Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca je do najpozneje 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je do 31. 12. 2029.
12 Postopek in način izbora operacije
Postopek izbora se deli na postopek odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog, postopek preverjanja pogojev za kandidiranje ter na postopek ocenjevanja vlog na osnovi meril javnega razpisa.
Za vse zgoraj navedene postopke je imenovana komisija za vodenje postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za kulturo ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
12.1 Rok za oddajo vloge in način prijave na javni razpis
Rok za oddajo vlog na predmetni javni razpis je do vključno 8. decembra 2025 do 23.59.
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Prijavitelj z oddajo vloge prav tako dovoljuje objavo in obdelavo osebnih podatkov z namenom vodenja razpisa, objave rezultatov razpisa na spletni strani ministrstva, za znanstvenoraziskovalne in statistične namene, v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, se bo štela za formalno nepopolno.
Vloga mora biti izpolnjena in oddana v elektronski obliki v spletni aplikaciji na naslovu http://ejr.ekultura.gov.si/ejr-web, z vsemi predpisanimi obrazci in prilogami, skladno z zahtevami, podanimi v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Vloga mora biti podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom ali mobilno identiteto smsPASS.
Elektronsko podpisana vloga se šteje za pravočasno, če je izpolnjena, digitalno podpisana in zabeležena kot oddana v spletni aplikaciji eJR do vključno 8. decembra 2025 do 23.59.
Prijaviteljem priporočamo, naj prijav na javni razpis ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker lahko pride do preobremenjenosti strežnika. Dopolnjevanje in spreminjanje vlog sta mogoča le do poteka razpisnega roka.
Če bo prijavitelj po prvi oddaji vloge oddal elektronsko podpisano spremembo oziroma dopolnitev vloge, se bo upoštevala zadnja pravočasno oddana elektronsko podpisana vloga oziroma njena sprememba ali dopolnitev.
Če prijavitelj nima možnosti elektronskega podpisovanja, se vloga na javni razpis kljub temu odda v spletni aplikaciji eJR na naslovu: https://ejr.ekultura.gov.si/ejr-web, nato pa natisne in lastnoročno podpiše. Obe obliki, elektronska brez digitalnega podpisa in tiskana, morata biti vsebinsko popolnoma enaki. Ob morebitnih razlikah se upošteva elektronska različica.
Natisnjena in lastnoročno podpisana vloga se šteje za pravočasno, če je do vključno 8. decembra 2025 poslana s priporočeno pošto na naslov Ministrstvo za kulturo RS, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, oziroma najkasneje ta dan neposredno izročena ministrstvu na navedenem naslovu v času uradnih ur vložišča. Na ovojnico obvezno nalepite obrazec »Kuverta«, ki se avtomatsko kreira v spletni aplikaciji eJR.
Vse obrazce in priloge, določene v besedilu javnega razpisa, prijavitelj priloži le v spletni aplikaciji in jih ne pošilja fizično z vlogo.
12.2 Odpiranje vlog
Odpiranje oziroma začetek pregleda prispelih vlog bo izveden v osmih dneh od izteka roka za oddajo vlog v prostorih Ministrstva za kulturo Republike Slovenije, Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana in bo praviloma javno.
Komisija lahko določi, da zaradi prevelikega števila vlog odpiranje ne bo javno. O tej odločitvi bo prijavitelje obvestila na spletni strani ministrstva.
Odpirale oziroma pregledovale se bodo samo vloge, ki bodo oddane v roku in na pravilen način ter bodo v celoti izpolnjene na ustreznih obrazcih, predpisanih za posamezen sklop javnega razpisa. Prepozno oddane, nepopolno in nepravilno izpolnjene ter na nepravilen način oddane vloge bodo zavržene s sklepom ministrice.
Na odpiranju bo strokovna komisija ugotavljala formalno popolnost vlog glede na to, ali so bili predloženi vsi zahtevani obrazci in priloge.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh obveznih obrazcev, prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa.
Komisija bo v roku osmih dni od zaključka odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso formalno popolne. Rok za dopolnitev vloge bo 5 dni od prejema poziva k dopolnitvi. Vlogo mora prijavitelj dopolniti v roku in na način, kot določeno v pozivu za dopolnitev.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev;
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge;
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati oziroma povečati, lahko pa se zaradi očitne računske napake zniža.
Prepozne ali nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v skladu s pozivom za dopolnitev, bodo s sklepom zavržene.
12.3 Preverjanje formalne popolnosti vlog in dopolnjevanje vlog
Strokovna komisija bo pri formalno popolnih vlogah preverila izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis in v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse zahtevane splošne in posebne pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje, opredeljenih v poglavju 13. tega javnega razpisa.
13 Ocenjevanje vlog in merila
Komisija bo vse pravočasne in formalno popolne vloge, ki izpolnjujejo vse zahtevane pogoje javnega razpisa, ocenila na podlagi spodaj navedenih meril po navedenih ocenjevalnih lestvicah pri posameznem merilu in podmerilih, ki so podrobneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
13.1 Sklop A
MERILA
Največje možno število točk
1 USTREZNOST OPERACIJE
10
2 KAKOVOST ZASNOVANE OPERACIJE
60
3 FINANČNA USTREZNOST
25
4 USTREZNOST GOSTOVALNE MREŽE
35
5 DRUGA MERILA
20
SKUPAJ točk
150
Prijavitelj mora prejeti minimalno 110 točk, sicer se njegova vloga zavrne.
13.2 Sklop B
MERILA
Največje mogoče število točk
1 USTREZNOST OPERACIJE
10
2 KAKOVOST ZASNOVANE OPERACIJE
50
3 USTREZNOST PRIJAVITELJA
25
4 DRUGA MERILA
15
SKUPAJ točk
100
Prijavitelj mora prejeti minimalno 70 točk, sicer se njegova vloga zavrne.
Vse formalno popolne vloge, ki izpolnjujejo pogoje javnega razpisa, bosta na podlagi meril in v skladu z ocenjevalno lestvico, ločeno ocenila 2 člana komisije.
Če se bosta oceni razlikovali za 25 točk v Sklopu A in za 15 točk v Sklopu B ali manj, se bo končna ocena vloge oblikovala na podlagi povprečja ocen obeh ocenjevalcev. Če se bosta oceni razlikovali za več kot 25 točk v Sklopu A in za več kot 15 točk v Sklopu B, bo vlogo ocenil še tretji ocenjevalec. V tem primeru bo končna ocena vloge oblikovana na osnovi povprečja vseh treh ocen.
Obrazložitev končne ocene vloge in utemeljive ocen po posameznih merilih, ki se navedejo v sklepu o izboru oziroma zavrnitvi, pripravita ocenjevalca skupaj, oziroma v primeru tretjega ocenjevalca, vsi trije ocenjevalci, skupaj.
Komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Komisija ima pravico do znižanja finančnega načrta, če ugotovi, da le-ta vsebuje stroške, ki niso upravičeni v okviru javnega razpisa ali če vsebuje očitne računske napake. V takem primeru bo prijavitelju posredovan poziv za prilagoditev finančnega načrta. Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s pozivom komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
13.3 Izbor vlog za sofinanciranje
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo komisija oblikovala predlog prejemnika sredstev, ki ga bo predlagala za sofinanciranje in sicer za vsak sklop posebej. O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva.
13.3.1 Sklop A
Komisija bo na podlagi izidov ocenjevanja oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje za sklop A, in sicer bodo za sofinanciranje predlagane vloge, ki bodo dosegle minimalni kakovostni kriterij najmanj 110 točk. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj kot 110 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
Na Sklopu A bo na vsakem področju izbrana po ena gostovalna mreža, skupaj torej štiri gostovalne mreže. Izbrane bodo tiste štiri operacije, ki bodo na posameznem področju dosegle najvišje število točk ob upoštevanju določila, da so dosegli tudi minimalni kakovostni kriterij. Če bosta na posameznem področju isto najvišje število točk dosegla dva prijavitelja ali več, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo dosegel višje število točk pri merilu 2 Kakovost zasnovane operacije. Če bo število točk še vedno enako, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo višje število točk dosegel pri merilu 4 Ustreznost gostovalne mreže. Če bo število točk še vedno enako, bo izbrana tista vloga, ki bo oddana prej.
Če na posamezno področje ne bo prispela nobena vloga ali na posameznem področju noben prijavitelj ne bo dosegel minimalnega kakovostnega kriterija, se na tem področju ne izbere nobena vloga in se ostanek razpoložljivih sredstev prenese na drugo področje, in sicer na tisto, na katerem je gostovalna mreža, ki je naslednja prejela največ točk, ki se jo tudi izbere.
Če izbrani prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk.
13.3.2 Sklop B
Komisija bo na podlagi izidov ocenjevanja oblikovala predlog prejemnikov sredstev, ki jih bo predlagala za sofinanciranje za sklop B, in sicer bodo za sofinanciranje predlagane vloge, ki bodo dosegle minimalni kakovostni kriterij najmanj 70 točk. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj kot 70 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
Na Sklopu B bo izbranih osem operacij rezidenčnih centrov, pri čemer bosta v posamezni občini izbrani največ dve operaciji, v KRVS bo izbranih pet operacij, v KRZS pa tri. Izbrane bodo tiste operacije, ki bodo v posameznih občinah oziroma kohezijskih regijah dosegle najvišje število točk ob upoštevanju določila, da so dosegli tudi minimalni kakovostni kriterij. Če bosta v posamezni občini ali kohezijski regiji isto najvišje število točk dosegla dva prijavitelja ali več, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo dosegel višje število točk pri merilu 2 Kakovost zasnovane operacije. Če bo število točk še vedno enako, bo za sofinanciranje izbran tisti, ki bo višje število točk dosegel pri merilu 3 Ustreznost prijavitelja. Če bo število točk še vedno enako, bo izbrana tista vloga, ki bo oddana prej.
Če v posamezni kohezijski regiji ne prispe dovolj vlog ali minimalnega kakovostnega kriterija ne doseže predvideno število prijaviteljev (v KRVS pet, v KRZS pa tri), se v tej kohezijski regiji izbere manj kot predvideno število operacij, sredstva pa ostanejo nerazporejena.
Če v posamezni kohezijski regiji minimalni kakovostni kriterij doseže dovolj prijaviteljev, a bi zaradi omejitev izbranih operacij na posamezno občino sredstva ostala nerazporejena, se ta omejitev ne upošteva.
Če izbrani prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk.
14 Obveščanje prijaviteljev o rezultatih javnega razpisa
Prijavitelji bodo, s sklepom ministra oziroma pooblaščene osebe, o izidu javnega razpisa obveščeni predvidoma v roku 60 dni od zaključka odpiranja vlog.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
Objavljen bo seznam, ki bo obsegal navedbo izbranega prijavitelja in v primeru Sklopa A tudi konzorcijskih partnerjev, naziv operacije, programsko območje in znesek javnih virov sofinanciranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencu do sredstev bodo izvedene v skladu z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18, 141/22 in 40/25 – ZInfV-1, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ).
Z izbranim prijaviteljem bo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjena pogodba o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). V primeru, da se prijavitelj v roku osmih (8) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo. Sredstva se lahko dodelijo naslednjemu prijavitelju, ki ima na osnovi ocene prvi možnost prejeti sredstva.
15 Pravno varstvo
Zoper sklep o (ne)izboru je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranim prijaviteljem.
16 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu RS.
Prav tako lahko pred potekom roka za oddajo vlog spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena na spletni strani ministrstva.
17 Splošne zahteve glede izvajanja operacij
17.1 Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z nacionalno zakonodajo zavezano pri svojih aktivnosti spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer v primeru, ko je k temu zavezan skladno z 9. členom Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljevanju: ZJN-3) oziroma v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
17.2 Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti upravičenec v skladu s 50. členom Uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo zavezano k upoštevanju zahtev glede prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, objavljenih na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in v skladu z dokumentom Celostna grafična podoba 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf).
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bodo zavezani, da bodo pri vseh svojih predstavitvah, tako v Sloveniji kakor v tujini, uporabljal logotip Ministrstva za kulturo in logotip EKP 2021-2027 in bodo Ministrstvo za kulturo in EU sklade predstavljali kot enega izmed svojih strokovnih in finančnih podpornikov. Izbrani prijavitelji bodo zavezani, da bodo logotip Ministrstva za kulturo in logotip EKP 2021-2027 skladov umestili na svojo spletno stran in v svoje promocijske materiale.
17.3 Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanje ter evidentiranje
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bodo morali zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bodopo končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU morajo izbrani prijavitelji oziroma konzorcijski partnerji voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
17.4 Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bodo morali omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi) ob ustreznem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU.
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bodo morali nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bodo morali omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter v rezultate operacije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščeno, razen v primeru, ko bo ministrstvo ali drug nadzorni organ opravil pregled na terenu brez predhodne najave. Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo dolžno ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
17.5 Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžno spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju kazalnikov, opredeljenih v poglavju 8 javnega razpisa in druge podatke, pomembne za oceno uspešnosti izvedbe operacije ter za doseganje ciljev in rezultatov operacije.
Prijavitelji morajo v vlogi kvantitativno opredeliti vrednosti kazalnikov, določenih v poglavju 8 javnega razpisa ter pri tem upoštevati s strani ministrstva predhodno določene minimalne vrednosti kazalnikov glede na to na kateri sklop javnega razpisa se prijavljajo.
Če izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo ob zaključku operacije ne bo dokazalo uresničitve načrtovanih vrednosti posameznega kazalnika, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del kazalnika, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da med izvajanjem operacije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje operacije, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o sofinanciranju ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
17.6 Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852
Prijavitelji morajo pri pripravi operacije upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– operacija ne bo povzročila znatnih emisij toplogrednih plinov;
– operacija ne bo imela negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje);
– operacija nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov;
– operacija je skladna s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij itn.);
– operacija ne bo znatno povečala emisij, onesnaževala v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi itn.);
– operacija ne bo bistveno škodljiva za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri uresničevanju tega načela je treba upoštevati tudi Smernice organa upravljanja za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, Poenostavljeni pristop: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/09/Smernice_DNSH_verzija1_30_8_2023.pdf.
17.7 Zagotavljanje trajnostnega razvoja ter skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk in preprečevanja vsakršne diskriminacije
Izbrani prijavitelji oziroma konzorcijsko partnerstvo bo moralo cilje operacij uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja ter Pariškega sporazuma.
Zagotavljati bodo morali spodbujanje enakih možnosti moških in žensk, vključevanje načela enakosti spolov, ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in Uredbo 2021/1060/EU. Aktivnosti operacij morajo potekati v skladu s Postopkovnikom za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov, ki je objavljen na spletni strani organa upravljanja.
18 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Obdelujejo se le tisti osebni podatki, ki jih je treba obdelovati za izpolnjevanje zadevnih obveznosti, navedenih v Uredbi 2021/1060/EU, zlasti za spremljanje, poročanje, komuniciranje, objavljanje, vrednotenje, finančno poslovanje, preverjanje in revizije ter po potrebi za določanje upravičenosti udeležencev. Osebni podatki se obdelujejo v skladu z Uredbo (EU) 2016/679 oziroma Uredbo (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta ter v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov in Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/ »Obvestilo posameznikom po 13. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov glede obdelave osebnih podatkov.«
K varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) in Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS), bo zavezan tudi prijavitelj, če bo vloga na javnem razpisu izbrana, in nato podpisana pogodba. Dolžan bo zagotoviti podpisano izjavo o Varovanju osebnih podatkov za vsako osebo, ki bo pri njem zbirala, obdelovala ali kako drugače dostopala do osebnih podatkov (vključno pri delu z informacijskim sistemom organa upravljanja).
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti.
Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma prejemniki sredstev, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
S prijavo na javni razpis se prijavitelj strinja, da javni uslužbenci z namenom preverjanja vloge in odločitve o sofinanciranju vpogledajo v vlogo ter vključno v tiste njene dele, ki so označeni kot poslovna skrivnost, saj je vpogled v te dele potreben za izdelavo ocene vloge in preverjanje izpolnjevanja pogojev s strani ministrstva.
19 Posledice če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, suma goljufij, nasprotja interesov, pojava korupcije ali kršitve drugih obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec bo moral v primeru ugotovitve nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
Če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije ali če se ugotovi dvojno financiranje, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, izbrani prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
20 Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje: če se ugotovi dvojno financiranje operacije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec bo moral vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
21 Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo naslednji delovni dan od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu RS dalje objavljena na spletni strani ministrstva in dostopna v aplikaciji eJR.
22 Informacije o javnem razpisu
V času uradnih ur ministrstva je prijaviteljem za dajanje informacij in pojasnil v zvezi z razpisno dokumentacijo in potekom javnega razpisa na voljo g. Anže Zorman. Z vprašanji glede javnega razpisa se lahko nanj obrnejo izključno na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mk@gov.si. Uradne ure ministrstva so navedene na spletni strani ministrstva.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo prispela pravočasno, ne bodo obravnavana. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletni strani ministrstva.
Ministrstvo bo za potencialne prijavitelje organiziralo informativno delavnico, kjer bo podrobneje predstavljen javni razpis. O datumu in lokaciji delavnice bodo potencialni prijavitelji obveščeni na spletni strani ministrstva.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani ministrstva.
Ministrstvo za kulturo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti