Uradni list

Številka 80
Uradni list RS, št. 80/2025 z dne 17. 10. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 80/2025 z dne 17. 10. 2025

Kazalo

Št. 4102-5/2025-2611-4 Ob-2701/25, Stran 2693
Na podlagi 219. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24), Družinskega zakonika (Uradni list RS, št. 15/17, 21/18 – ZNOrg, 22/19, 67/19 – ZMatR-C, 200/20 – ZOOMTVI, 94/22 – odl. US, 94/22 – odl. US, 5/23 in 34/24 – odl. US) in Resolucije o družinski politiki 2018–2028 »Vsem družinam prijazna družba« (Uradni list RS, št. 15/18) objavlja Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
javni razpis 
za financiranje vsebin centrov za družine v letih 2026–2030 
Izvajalec Javnega razpisa za financiranje vsebin centrov za družine v letih 2026–2030 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
I. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je financiranje razpisanih vsebin centrov za družine iz točke IV. javnega razpisa, in sicer kot podporne mreže v lokalnem okolju, namenjene vsem družinskim članom, ki živijo v različnih oblikah družin. Razpisane vsebine bodo financirane v obdobju od 1. 1. 2026 do 31. 12. 2030.
Centri za družine predstavljajo prostor druženja različnih generacij, prostor za kakovostno krepitev socialnih vlog posameznika, podporo pri lažjem usklajevanju družinskega in poklicnega življenja, izboljšanju medsebojnih odnosov ter starševskih kompetenc in prostor za izmenjavo dobrih praks ter pozitivnih izkušenj.
II. Namen javnega razpisa: namen javnega razpisa je vzpostavitev mreže izvajalcev, ki izvajajo vsebine centrov za družine z namenom zagotavljanja kakovostnega preživljanja prostega časa, pridobivanja socialnih veščin, starševskih kompetenc, nudenja pomoči pri vzpostavljanju medsebojnih odnosov v lokalnem okolju ter podpore družini kot celoti.
III. Cilj izvajanja razpisanih vsebin: cilj izvajanja razpisanih vsebin je otrokom ponuditi raznovrstne možnosti učenja za njihov celostni razvoj ter pridobivanje ustreznih socialnih veščin in kompetenc za obvladovanje čustev, pozitivne samopodobe ter konstruktivnega reševanja raznovrstnih težav, njihove starše pa opolnomočiti za pozitivno starševstvo, s pomočjo katerega bodo izboljšali kakovost družinskega življenja in pridobili kompetence za konstruktivno reševanje medosebnih konfliktov.
IV. Razpisane vsebine
Razpisane vsebine (v nadaljnjem besedilu: Vsebine) so:
1. Izobraževalne in praktične delavnice ter svetovanja s področja starševske skrbi – razvijanje pozitivnega starševstva (v nadaljnjem besedilu: Vsebina 1);
2. Izvajanje počitniških aktivnosti za otroke in druge organizirane aktivnosti za otroke (v nadaljnjem besedilu: Vsebina 2);
3. Svetovanje otrokom z namenom izboljšanja sposobnosti obvladovanja čustev, gradnje pozitivne samopodobe, učenje reševanja različnih izzivov ipd. (v nadaljnjem besedilu: Vsebina 3).
Vsebina 1 vključuje:
– vsebine za razvijanje pozitivnega starševstva (postavljanje meja, doslednost, reševanje konfliktov brez nasilja, spodbujanje samostojnosti in odgovornosti pri otrocih ipd.);
– razumevanje otrokovih razvojnih stopenj;
– digitalna pismenost za starše (npr: vzgoja za odgovorno rabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, krepitev zgleda, ozaveščanje o problematiki prekomerne rabe digitalnega okolja in o pomenu zaščite otrok v digitalnem okolju).
Delavnice in svetovanja v okviru Vsebine 1 so namenjena staršem, skrbnikom in rejnikom. 300 ur neposrednega dela z uporabniki mora biti obvezno izvedenih v okviru delavnic, od tega mora biti najmanj 200 ur izvedenih delavnic na lokaciji (v to so vštete tudi delavnice, izvedene na daljavo ali hibridno), 100 ur pa je lahko izvedenih na drugih lokacijah. Za slednje mora izvajalec predhodno pridobiti soglasje s strani ministrstva. Ostale ure so lahko namenjene ali individualnemu svetovanju ali delavnicam. V delavnice mora biti vključenih najmanj 6 uporabnikov.
Vsebina 2 vključuje:
– obvezno izvedbo celodnevnih aktivnosti počitniškega varstva v času šolskih počitnic, skladno s šolskim koledarjem. V aktivnosti mora biti vključenih najmanj 8 otrok, trajati morajo najmanj 9 ur na dan, zagotovljena morata biti malica in topel obrok. V obdobju šolskih koledarskih počitnic morajo biti zagotovljeni najmanj 4 polni tedni (5 delovnih dni) počitniških aktivnosti;
– organizirane aktivnosti za otroke na temo spodbujanje zdravega življenjskega sloga, duševnega zdravja, varnost in zaščita otrok v digitalnem okolju, skrb za zdravo prehrano ipd.
V organizirane delavnice za otroke morajo biti vključeni najmanj 4 uporabniki. Izjemoma lahko izvajalec ministrstvo predhodno zaprosi za soglasje 100 ur izvedenih delavnic v okviru Vsebine 2 na drugi lokaciji.
Vsebina 3 vključuje:
– svetovanje in podpora otrokom v obliki individualnega ali skupinskega svetovanja.
V skupinsko svetovanje morajo biti vključeni vsaj 4 uporabniki.
V posamičnem koledarskem letu se mora vsaka Vsebina izvajati 2088 ur; od tega neposredno z uporabniki najmanj 1100 ur pri Vsebini 1 in Vsebini 3 ter 1300 ur pri Vsebini 2. Preostale ure so namenjene za pripravo aktivnosti, koordinacijo, pripravo poročil ipd.
V. Ciljne skupine
Ciljne skupine:
– otroci,
– starši, skrbniki, rejniki,
– družine (tudi rejniške družine).
VI. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
A. Splošni pogoji:
Prijavitelj, ki kandidira na javnem razpisu, mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje.
Št.
Pogoji
Dokazila
1
Je pravna oseba (društvo, zavod, socialno podjetje), ki ima v ustanovitvenem aktu določeno neprofitno delovanje. Premoženja, dobička in presežkov prihodkov nad odhodki ne deli, temveč jih vlaga v razvoj dejavnosti.
Priloga 1
2
Je pravna oseba, ki je na dan prijave registrirana za opravljanje vsaj ene izmed naslednjih dejavnosti: SKD 85.510 – Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije; SKD 85.59 – Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje; SKD 85.6 – Pomožne dejavnosti za izobraževanje; SKD 88 – Socialno varstvo brez nastanitve; SKD 93.299 – Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas; SKD 94. 991 – dejavnosti invalidskih organizacij ali je njeno delovanje na področju prijavljenih vsebin določeno v okviru statuta ali drugega temeljnega akta organizacije.
Priloga 2
3
Za iste upravičene stroške, ki bodo predmet financiranja javnega razpisa, ni in ne bo pridobil drugih sredstev iz državnega proračuna.
Izjava 1
4
Ima na zadnji dan roka za prijavo na javni razpis poravnane vse davke, prispevke in druge dajatve, določene z zakonom, oziroma ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
Priloga 3
5
Izvajalci programa niso bili pravnomočno obsojeni zaradi kaznivih dejanj, ki so opredeljena v Kazenskem zakoniku Republike Slovenije.
Izjava 1
6
S prijaviteljem v preteklih petih letih ni bila sklenjena pogodba o (so)financiranju, od katere je ministrstvo odstopilo, oziroma v postopku sodne obravnave ni bilo ugotovljeno, da je izvajalec pridobljena sredstva s strani ministrstva porabil nenamensko.
Izjava 1
7
Prijavitelj bo za vse vključene uporabnike zagotavljal brezplačno izvajanje aktivnosti v okviru programa.
Izjava 1
B. Posebni pogoji
1. Prijavitelj mora zagotavljati prostor neformalnega druženja na lokaciji izvajanja Vsebine 1 in 2, v velikosti najmanj 40 m2 (Izjava 2). Izjemoma lahko izvajalec ministrstvo zaprosi za soglasje za do 100 ur izvedenih delavnic v okviru Vsebine 1 in do 100 ur v okviru Vsebine 2 na drugi lokaciji.
2. V primeru, da lokacija izvajanja Vsebine 3 ni na isti lokaciji kot lokacija izvajanja Vsebine 1 in 2 ter neformalnega druženja, mora biti le-ta v isti statistični regiji (Izjava 2).
Prostor neformalnega druženja mora biti zagotovljen preko celega koledarskega leta, najmanj 5 dni v tednu, v skupnem obsegu najmanj 6 ur dnevno, od tega najmanj 4 ure v popoldanskem času. Popoldanski čas se šteje od 12. ure dalje.
Prostori izvajanja Vsebine 1, 2, 3 morajo biti ustrezno veliki, opremljeni ter prilagojeni za izvedbo prijavljene vsebine. (Izjava 2).
3. Prijavitelj je dolžan voditi evidenco, dokumentacijo o delu z uporabniki in obsegu dela ter jo hraniti skladno s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov (Izjava 2).
4. Informacije o izvajanju programa morajo biti dostopne širši javnosti. Pri informiranju javnosti mora prijavitelj predstaviti vlogo ministrstva v vseh objavah ter gradivih, nastalih v okviru programa.
5. Koordinacijski vodja in izvajalci vsebin se morajo udeležiti enodnevnega pripravljalnega seminarja za strokovni izpit za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva najkasneje v 6 mesecih od dneva zaposlitve v centru za družine ter predložiti veljavno potrdilo o udeležbi (Izjava 3). Pogoju zadostijo tudi osebe z veljavnim potrdilom o udeležbi na pripravljalnem seminarju za preverjanje usposobljenosti s področja socialnega varstva ali opravljenim strokovnim izpitom s področja socialnega varstva (Priloga 4). Pogoj ne velja za koordinatorja nefomalnega druženja.
6. Vsi izvajalci programa morajo imeti znanja, skladna s področjem izvajanja aktivnosti, ter izpolnjevati spodaj navedene posebne pogoje:
6.1 Koordinacijski vodja mora biti redno zaposlen za najmanj polovični delovni čas in mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– zaključena vsaj 6/2 stopnja izobrazbe (višješolski strokovni programi po predbolonjskih programih oziroma univerzitetna izobrazba ali 1. bolonjska stopnja); (Priloga 5);
– najmanj dve leti delovnih izkušenj na področju dela z otroki, mladimi ali družinami (Obrazec 4.1., skupaj s prilogo).
6.2 Koordinator neformalnega druženja mora imeti najmanj 5. stopnjo izobrazbe in izkazane izkušnje dela z otroki in mladimi v obsegu najmanj 200 ur, kar mora biti razvidno iz priloženega potrdila (Priloga 6 in Obrazec 4.2., skupaj s prilogo).
6.3 Izvajalci Vsebine 1 morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– zaključena vsaj 6/2 stopnja izobrazbe (višješolski strokovni programi po predbolonjskih programih oziroma univerzitetna izobrazba ali 1. bolonjska stopnja) (Priloga 7);
– zaključeno dodatno izpopolnjevanje, s katerim izkazuje izkušnje za izvajanje Vsebine 1 (Priloga 7a);
– dve leti delovnih izkušenj po pridobljeni zahtevani izobrazbi na področju dela z otroki, mladimi ali družinami (Obrazec 4.3., skupaj s prilogo).
6.4 Izvajalci Vsebine 2 morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– zaključena vsaj 6/1. stopnja izobrazbe (višješolski program (do 1994 oziroma višješolski strokovni program) (Priloga 8);
– eno leto delovnih izkušenj po pridobljeni izobrazbi na področju dela z otroki, mladimi ali družinami (Obrazec 4.4., skupaj s prilogo).
6.5 Izvajalci Vsebine 3 morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
– zaključena 7. stopnja izobrazbe (univerzitetni program oziroma magisterij stroke (2. bolonjska stopnja), socialnega dela, psihološke, pedagoške smeri in njenih specialnih disciplin, sociološke, upravne, zdravstvene smeri ali teološke smeri z ustrezno specializacijo oziroma usmeritvijo (Priloga 9);
– zaključeno dodatno izpopolnjevanje s področja predmeta Vsebine 3 v trajanju najmanj 250 ur (Priloga 9a) po pridobljeni zahtevani izobrazbi
ali
zaključeno izpopolnjevanje enega izmed dokazano učinkovitih programov, ki ga bodo izvajali v okviru Vsebine 3 na področju dela z otroki in mladimi (Priloga 9b – potrdilo o zaključku izobraževanja ter Priloga 9c – dokazilo, da gre za program z dokazano učinkovitostjo oziroma mednarodno priznan primer programa dobre prakse):
– dve leti delovnih izkušenj po pridobljenem dodatnem izpopolnjevanju iz druge alineje te točke, na področju dela z otroki, mladimi ali družinami (Obrazec 4.5., skupaj s prilogo).
C. Opredelitev delovnih izkušenj
Delovne izkušnje se za vse prijavljene vsebine štejejo od pridobljene zahtevane izobrazbe. V primeru redne zaposlitve je eno leto delovnih izkušenj enako eno leto, v primeru delovnih izkušenj, pridobljenih na podlagi prostovoljnega dela, dela po pogodbi, študentskega dela ipd., se delovne izkušnje štejejo v opravljenih urah. Za eno leto delovnih izkušenj se šteje 1044 ur, ki pa jih ni mogoče pridobiti hitreje kot v dveh koledarskih letih.
Delovne izkušnje, pridobljene v okviru prostovoljnega dela, dela po pogodbi, študentskega dela, upokojenskega dela za krajši delovni čas ipd., se upoštevajo s področja dela z otroki, mladimi oziroma njihovimi družinami.
D. Prostovoljci
Koordinacijski vodja, koordinator neformalnega druženja oziroma izvajalci Vsebin v okviru tega javnega razpisa ne smejo biti hkrati prostovoljci na razpisanih Vsebinah. Prostovoljci samostojno ne morejo izvajati Vsebin. Posamezen prostovoljec mora biti v aktivnosti vključen najmanj 24 ur letno. S prostovoljci mora biti podpisan dogovor o prostovoljskem delu (Priloga 10).
E. Supervizija
Izvajalci Vsebin 1 in 2 morajo imeti zagotovljeno kontinuirano supervizijo najmanj 3x letno, v obsegu dveh pedagoških ur na posamezno supervizijo, Izvajalci Vsebine 3 pa 4x letno, v obsegu dveh pedagoških ur na posamezno supervizijo (Obrazec 7). V primeru različnih supervizorjev se izpolni za vsakega supervizorja ločen supervizijski dogovor.
Supervizor mora imeti zaključeno izobraževanje za supervizorja (Priloga 11).
Supervizor ne sme delati v isti organizaciji, za katero opravlja supervizijo. Supervizija ni obvezna za izvajalce, ki so za izvedbo posamične delavnice Vsebine 1 in/ali 2 plačani po izstavljenem računu.
F. V okviru tega javnega razpisa ne bodo sofinancirani:
1. občine, centri za socialno delo oziroma prijavitelji, katerih ustanovitelj je država (Izjava 1);
2. samostojni podjetniki ali gospodarske družbe, razen socialnih podjetij (Izjava 1);
3. prijavitelji, ki na isti lokaciji (isti naslov oziroma lokacija prostora neformalnega druženja v okviru prijavljenega centra za družine) izvajajo programe za otroke in mladostnike, prikrajšane za primerno družinsko življenje, ter programe, namenjene otrokom in mladostnikom s težavami v odraščanju, sofinanciranih v okviru javnih razpisov za sofinanciranje socialnovarstvenih programov (Izjava 1);
4. prijavitelji in projektni partnerji, ki na isti lokaciji (isti naslov oziroma lokacija prostora neformalnega druženja v okviru prijavljenega centra za družine) izvajajo vsebine za otroke v okviru projektov večgeneracijskih centrov+, financiranih iz Programa evropske kohezijske politike (Izjava 1).
VII. Financiranje
A. Trajanje oziroma časovna omejitev financiranja vsebin
Izvajanje razpisanih vsebin po tem javnem razpisu bo financirano za obdobje od 1. 1. 2026 do 31. 12. 2030.
B. Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna razpoložljiva višina sredstev za leta 2026, 2027, 2028, 2029, 2030 je 10.041.132,00 EUR oziroma 2.008.226,40 EUR na proračunsko leto.
Posamezen prijavitelj lahko ob prijavi zaprosi za financiranje izvajanja razpisanih vsebin v skupni višini največ 167.352,20 EUR letno.
C. Način financiranja
Sredstva so zagotovljena na proračunski postavki 4071 – Programi v podporo družini, konto 4120. Za leto 2026 in 2027 so sredstva zagotovljena v proračunu Republike Slovenije, za leta 2028, 2029 in 2030 pa so sredstva vključena v veljavni načrt razvojnih programov.
Minister, pristojen za družino (v nadaljnjem besedilu: minister), s sklepom o izboru prijaviteljev vsebin centrov za družino določi višino sredstev financiranja za vsako posamično proračunsko leto, za obdobje 5 let. Plače zaposlenih v okviru projektov se letno usklajujejo skladno z veljavno plačno politiko v javnem sektorju Republike Slovenije. Z izbranimi prijavitelji bodo letno podpisane pogodbe.
V primeru zmanjšanja proračunskih sredstev v letih trajanja financiranja vsebin bo minister izdal nov sklep, s katerim bo določil obseg sredstev za vse na tem razpisu izbrane prijavitelje, upoštevajoč razpoložljivo višino sredstev za posamezno proračunsko leto. V primeru zvišanja proračunskih sredstev bo minister s sklepom določil višino sredstev ter pogoje za dodelitev le-teh.
D. Način določanja višine financiranja
Ministrstvo bo izbranim prijaviteljem vsebin centrov za družine letno dodelilo sredstva za stroške dela ter za posredne stroške.
E. Stroški dela
Posamezen prijavitelj ob prijavi lahko zaprosi za financiranje stroškov dela izvajalcev vsebin v skupni višini največ 139.461,00 EUR letno.
Obvezno:
V programu mora prijavitelj obvezno prijaviti eno redno zaposlitev za polovični delovni čas z nazivom Koordinacijski vodja.
Izvajalec Vsebine 1, Izvajalec Vsebine 2 in Izvajalec Vsebine 3 mora biti zaposlen vsaj za polovični delovni čas. Ostale ure se lahko izplačajo na podlagi zaposlitve po pogodbi, po podjemni, avtorski pogodbi ali na podlagi izstavljenega računa.
a. Koordinacijski vodja – zaposlitev 1044 ur. Od tega mora biti 522 ur opravljenih v okviru koordinacije neformalnega druženja, ostale ure so namenjene koordinaciji aktivnosti, podpori pri izvajanju Vsebin, poročanju ministrstvu, pripravi poročil idr.
b. Koordinator neformalnega druženja – prisotnost v prostoru neformalnega druženja v času odprtja, ko ni prisoten koordinacijski vodja.
c. Izvajalci Vsebine 1, Vsebine 2 in Vsebine 3
Za izvedbo opravljenega dela izvajalcev Vsebin se lahko stroške dela povrne tudi na podlagi izstavljenega računa, in sicer v skupni višini, ki ne presega 15.500,00 EUR letno.
Tabela 1: Obvezno število opravljenih ur
Vsebina
Vse obvezne ure/skupaj/letno
Obvezne ure dela neposredno z uporabniki
Koordinacijski vodja
1044
522 (NFD)
Koordinator neformalnega druženja
/
vse ure NFD, ki jih ne pokrije koordinacijski vodja
Vsebina 1
2088
1100
Vsebina 2
2088
1300
Vsebina 3
2088
1100
Tabela 2: Višina sredstev, namenjena za izplačilo kadra
Stroški dela
903 ur
1/2 zaposlitve 
(1044 ur)
Polna zaposlitev
(2088 ur)
Skupaj
Koordinacijski vodja
/
20.250,00
/
20.250,00
Koordinator neformalnega druženja
11.211,00
/
/
11.211,00
Vsebina 1
/
17.750,00
35.500,00
35.500,00
Vsebina 2
/
16.000,00
32.000,00
32.000,00
Vsebina 3
/
20.250,00
40.500,00
40.500,00
Skupaj:
139.461,00
F. Posredni stroški
Posredni stroški so namenjeni kritju splošnih stroškov poslovanja in izvajanja vsebin, in sicer letno največ v višini 20 % vrednosti stroškov dela.
VIII. Upravičeni in neupravičeni stroški
A. Upravičeni stroški
Upravičeni stroški so stroški, za katere velja, da so:
– neposredno povezani z izvajanjem vsebin, v skladu s cilji javnega razpisa,
– nastali v obdobju upravičenosti posameznega proračunskega leta,
– dokazljivi z verodostojnimi računovodskimi listinami oziroma listinami enake dokazne vrednosti.
Upravičeni stroški so stroški, vezani na delo zaposlenih in posredni stroški.
Med posredne upravičene stroške se štejejo tisti stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z aktivnostmi izvajanja vsebin.
Posredni upravičeni stroški so:
– stroški za telekomunikacijo (telefon, internet);
– stroški električne energije;
– stroški ogrevanja;
– stroški vode in komunalnih storitev;
– stroški najema prostora za izvedbo prijavljenih vsebin;
– stroški materiala za izvedbo skupin/delavnic;
– stroški računovodskih storitev;
– stroški pisarniškega in sanitarnega potrošnega materiala;
– stroški opreme in pohištva;
– stroški supervizije;
– stroški izobraževanja;
– stroški za prigrizke in brezalkoholne pijače za uporabnike vsebin;
– stroški za malico in topel obrok (udeleženci počitniškega varstva);
– izredni potni stroški za zaposlene;
– stroški nakupa informacijsko komunikacijske opreme;
– stroški informiranja in obveščanja javnosti o izvajanju vsebin in dejavnosti;
– stroški oblikovanja, priprave na tisk, tiska in dostave gradiv;
– stroški prostovoljskega dela po podpisanih dogovorih ipd.
B. Neupravičeni stroški
Neupravičeni stroški niso predmet financiranja in jih krije prijavitelj sam.
Med neupravičene stroške spadajo:
– posredni stroški, če letno presegajo vrednost 20 % upravičenih stroškov dela;
– amortizacija nepremičnin in opreme;
– stroški, ki so v preteklosti že bili sofinancirani iz javnih virov oziroma stroški, ki so v času izvajanja vsebin financirani iz drugih javnih virov;
– stroški za sofinanciranje deleža sredstev javnih del.
IX. Merila za izbor
Največje skupno možno število doseženih točk je 92. Financirane bodo vsebine, ki bodo dosegle najmanj 54 točk.
1. Vsebinska ustreznost
Točke
Možnih največ 60 točk
1.1. Usklajenost prijavljenih vsebin z zahtevami iz javnega razpisa 
5 – povsem ustrezno: 
– prijava jasno opisuje cilje, aktivnosti, pričakovane rezultate in prispevek k ciljem javnega razpisa 
– vsebina popolnoma ustreza razpisnim pogojem, brez odstopanja 
– vsebina je popolnoma izvedljiva, realna in dobro strukturirana 
– vsi deli prijave so med seboj skladni (cilji, aktivnosti, finančna skladnost ipd.) 
– prijavitelj ustrezno argumentira potrebe po izvedbi vsebin 
4 – v večji meri: 
– prijava delno odstopa od popolne ustreznosti, obstajajo manjše pomanjkljivosti 
3 – v srednji meri: 
– prijava izpolnjuje zahteve iz javnega razpisa, so pa ugotovljene večje pomanjkljivosti ali pomembna odstopanja 
2 – v manjši meri: 
– prijava le v omejenem obsegu izpolnjuje zahteve iz javnega razpisa 
0 – povsem neustrezno
Prijava, ki bo pri tej točki pri kateri koli razpisani vsebini dosegla 0 točk, bo zavrnjena.
Vsebina 1
0–5
5
Vsebina 2
0–5
5
Vsebina 3
0–5
5
1.2. Skladnost vsebin s potrebami ciljnih skupin 
5 – povsem ustrezno: 
– prijava jasno opisuje skladnost vsebin v povezavi s potrebami ciljnih skupin 
– skladnost vsebin popolnoma ustreza ciljnim skupinam, brez odstopanja 
– vsi deli vsebin so skladni s cilji 
– prijava izkazuje učinkovito naslavljanje ciljnih skupin 
– prijava izkazuje smiselno sodelovanje z drugimi deležniki 
4 – v večji meri: 
– prijava delno odstopa od popolne ustreznosti, obstajajo manjše pomanjkljivosti 
3 – v srednji meri: 
– prijava izpolnjuje zahteve ciljnih skupin, so pa ugotovljene večje pomanjkljivosti ali pomembna odstopanja 
2 – v manjši meri: 
– prijava v manjši meri izkazuje skladnost vsebin s potrebami ciljnih skupin 
0 – povsem neustrezno
Prijava, ki bo pri tej točki pri kateri koli razpisani vsebini dosegla 0 točk, bo zavrnjena.
Skladnost Vsebine 1 s potrebami ciljne skupine.
0–5
5
Skladnost Vsebine 2 s potrebami ciljne skupine.
0–5
5
Skladnost Vsebine 3 s potrebami ciljne skupine.
0–5
5
1.3. Ustreznost predstavitve aktivnosti v povezavi z izvajanjem vsebin 
5 – povsem ustrezno: 
– aktivnosti so jasno zapisane, ustrezne glede na javni razpis in omogočajo učinkovito izvajanje vsebin 
4 – v večji meri: 
– aktivnosti delno odstopajo od popolne ustreznosti, obstajajo manjše pomanjkljivosti 
3 – v srednji meri: 
– aktivnosti izpolnjujejo zahteve iz javnega razpisa, so pa ugotovljene večje pomanjkljivosti ali pomembna odstopanja 
2 – v manjši meri: 
– aktivnosti v omejenem obsegu izpolnjujejo zahteve iz javnega razpisa 
0 – povsem neustrezno 
– aktivnosti sploh ne izpolnjujejo zahtev iz javnega razpisa
Prijava, ki bo pri kateri koli razpisani Vsebini dosegla 0 točk, bo zavrnjena.
Aktivnosti v okviru izvajanja Vsebine 1
0–5
5
Aktivnosti v okviru izvajanja Vsebine 2
0–5
5
Aktivnosti v okviru izvajanja Vsebine 3
0–5
5
1.4. Vrednotenje (spremljanje) prijavljenih vsebin 
5 – navedeni kazalniki so popolnoma smiselni glede na javni razpis in z njimi lahko v celoti merimo doseganje ciljev 
4 – navedeni kazalniki so v veliki večini smiselni glede na javni razpis in z njimi lahko v večji meri merimo doseganje ciljev 
3 – navedeni kazalniki so deloma smiselni glede na javni razpis in z njimi lahko v srednji meri merimo doseganje ciljev 
2 – navedeni kazalniki so v manjši meri smiselni glede na javni razpis in z njimi lahko v manjši meri merimo doseganje ciljev 
0 – navedeni kazalniki niso smiselni glede na javni razpis in z njimi ne moremo meriti doseganja ciljev
Jasnost kazalnikov merjenja uspešnosti doseganja ciljev, Vsebina 1.
0–5
5
Jasnost kazalnikov merjenja uspešnosti doseganja ciljev, Vsebina 2.
0–5
5
Jasnost kazalnikov merjenja uspešnosti doseganja ciljev, Vsebina 3.
0–5
5
2. Reference in dodatni kriteriji
Točke
Možnih 
največ 5 točk
2.1. Reference prijavitelja 
5 – 5 in več sofinanciranih projektov 
4 – 4 sofinancirani projekti 
3 – 3 sofinancirani projekti 
2 – 2 sofinancirana projekta 
1 – 1 sofinanciran projekt 
0 – 0 sofinanciranih projektov
Prijavitelj je bil na področju predmeta javnega razpisa v obdobju 1. 1. 2015 do 30. 9. 2025 že financiran iz javnih sredstev ali drugih mednarodnih virov.
0–5
5
3. Finančna konstrukcija
Točke
Možnih 
največ 8 točk
3.1. Ustreznost finančne konstrukcije 
4 – finančna konstrukcija je v celoti skladna s prijavljenimi vsebinami, stroški so smotrno načrtovani in jasno zapisani 
2 – finančna konstrukcija jev srednji meri skladna s prijavljenimi vsebinami, smotrno načrtovana in jasno 
zapisani 
0 – finančna konstrukcija je v manjši meri skladna s prijavljenimi vsebinami, ni smotrno načrtovana in jasno 
zapisana
Ustreznost finančne konstrukcije
0–4
4
3.2. Delež letnega sofinanciranja s strani občine/lokalne skupnosti: 
4 – 15 in več  % 
3 – od 12 do vključno 14,99 % 
2 – od 8 do vključno 11,99 % 
1 – od 5 do vključno 7,99 % 
0 – do vključno 4,99 %
Delež sofinanciranja lokalne skupnosti glede na skupno prijavljeno višino sredstev s strani ministrstva (Obrazec 5) 
V primeru sofinanciranja več lokalnih skupnosti se zneski seštejejo. V primeru zagotavljanja prostora se le-ta finančno ovrednoti s strani lokalne skupnosti na podlagi letno določene neprofitne najemnine.
0–4
4
4. Drugo
Točke
Možnih 
največ 19 točk
4.1. Sodelovanje s CSD 
4 – DA 
0 – NE
Sodelovanje s CSD iz iste statistične regije (Obrazec 6).
0/4
4
4.2. Prostovoljci 
4 – pet prostovoljcev ali več 
3 – štirje prostovoljci 
2 – trije prostovoljci 
1 – en ali dva prostovoljca 
0 – ni vključenih prostovoljcev
V izvajanje aktivnosti so vključeni prostovoljci v skladu z Zakonom o prostovoljstvu.
0–4
4
4.3. Zunanje površine 
4 – DA 
0 – NE
Za izvajanje aktivnosti so zagotovljene zunanje površine, kot so: vrt, park, igrišče ipd. (parkirne in servisne površine se ne štejejo). 
Zunanji prostor se bo štel le ob priložitvi slikovnega gradiva ter dokazila o zagotavljanju zunanjih površin (npr: pogodba o najemu, lastništvu, souporabi, soglasje za uporabo ipd.).
0/4
4
4.4. Status nevladne organizacije v javnem interesu 
2 – DA 
0 – NE
Prijavitelj ima status nevladne organizacije v javnem interesu na področju vzgoje in izobraževanja, zdravstvenega varstva, socialnega varstva, družinske politike, varstva človekovih pravic ali invalidskega varstva.
0/2
2
4.5. Prijavitelj je bil s strani ministrstva že financiran za izvajanje vsebin centrov za družine 
5 – DA 
0 – NE
Prijavitelj je bil s strani ministrstva za izvajanje vsebin centrov za družine že financiran v najmanj enem od naslednjih obdobij: 
– 2021–2025 
– 2017–2020 
– 2015–2016
0/5
5
Skupno število točk
92
X. Postopek izbora prijaviteljev
Rok za oddajo prijav je najkasneje do 11. 11. 2025.
Prijava mora biti oddana v fizični obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne obrazce, priloge, izjave in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Dodatno mora biti, kot del zgoraj navedene prijave, fizična oblika v celoti shranjena na USB ključek in priložena k prijavi.
Kot pravočasne bodo upoštevane prijave, ki so oddane zadnji dan roka za oddajo v vložišču Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana, in sicer do 15. ure, ali ki so zadnji dan roka za prijavo oddane na pošto kot priporočena pošiljka.
Prijave na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano prijavo se šteje prijava, ki ministrstvu ni bila predložena do navedenega roka. Prepozne prijave bodo s sklepom zavržene. Prijave, ki bodo nepravilno označene ali predložene na drug način, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene prijavitelju.
Prijavo je treba poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja, ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Prijava za financiranje vsebin centrov za družine v letih 2026–2030«. Za označevanje prijave na ovojnici mora prijavitelj uporabiti obrazec za označbo prijave (Obrazec 1).
Oddaja prijave pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje.
XI. Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti prijav in ocenjevanje
A. Odpiranje prijav
Ministrstvo bo prispele prijave zbralo po postopku, kot ga določa veljavni Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS 1011, 3/13 in 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24). Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila komisija, imenovana s strani ministra.
Odpiranje prijav se bo pričelo dne 13. 11. 2025 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva 44, 1000 Ljubljana in bo predvidoma javno. O načinu odpiranja prijav se prijavitelje obvesti 12. 11. 2025 na spletni strani GOV.SI – Javne objave Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Odpirale se bodo samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja.
O odpiranju prijav bo strokovna komisija vodila zapisnik.
B. Preverjanje formalne popolnosti prijav
Komisija bo v roku 8 dni od zaključka odpiranja prijav preverila njihovo formalno popolnost.
Za formalno nepopolno se šteje prijava, ki ne vsebuje vseh prijavnih obrazcev, obveznih prilog in izjav, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji.
Podpis odgovornih oseb je obvezen povsod, kjer je to navedeno. V primeru elektronskega podpisovanja žig ni potreben. V primeru lastnoročnega podpisa je žig obvezen. Če prijavitelj z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom.«. V nasprotnem primeru bo prijava nepopolna in bo prijavitelj pozvan k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolne prijave bo strokovna komisija v roku 8 dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da prijave dopolnijo. Dopolnitve bodo posredovane na e-naslov prijavitelja po ZUPu – navadni e-predal. Prijavitelj je dolžen spremljati v prijavi navedeni e-poštni predal.
Dopolnitve mora prijavitelj posredovati ministrstvu najkasneje v petih (5) delovnih dneh od prejema poziva k dopolnitvi, in sicer na – gp.mddsz@gov.si. Pri posredovanju dopolnitve mora navesti: »Dopolnitev prijave za financiranje vsebin centrov za družine v letih 2026–2030«.
Prijave, ki jih prijavitelji ne bodo dopolnili v roku in v skladu s pozivom za dopolnitev prijav, bodo zavržene.
V nadaljnji postopek ocenjevanja bodo uvrščene prijave, pri katerih bodo izpolnjeni vsi formalni pogoji javnega razpisa.
C. Ocenjevanje popolnih prijav
Komisija bo najprej opravila vsebinski pregled formalno popolnih obrazcev, prilog in izjav, v nadaljevanju pa prijavo ocenila na podlagi meril za izbor vsebin centrov za družine, določenih v točki IX tega javnega razpisa.
Če bo komisija ugotovila, da priloženi obrazci, priloge in izjave vsebinsko ne izpolnjujejo zahtev, določenih v javnem razpisu, bo prijava zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje iz točke IX tega javnega razpisa.
V postopku ocenjevanja na podlagi meril za izbor bodo prijave ocenjevane s stališča skladnosti s predmetom, namenom in cilji javnega razpisa.
Vse prijave, ki bodo uvrščene v postopek ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje iz točke IX tega javnega razpisa, bosta ločeno ocenila najmanj dva člana komisije. Končna ocena bo oblikovana na podlagi povprečja podeljenih ocen. Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov financiranja vsebin centrov za družine.
Med prijavami, ki bodo dosegle vsaj 54 točk, bodo najprej izbrani prijavitelji, ki bodo zbrali najvišje število točk, in sicer na način prvi iz statistične regije z najvišje doseženim številom točk.
Statistične regije v Sloveniji so: gorenjska, goriška, jugovzhodna Slovenija, koroška, primorsko-notranjska, obalno-kraška, osrednjeslovenska, podravska, pomurska, savinjska, posavska in zasavska.
Med preostalimi prijavami, ki bodo dosegle vsaj 54 točk, bodo izbrane prijave glede na najvišje število doseženih točk, do porabe razpoložljivih sredstev.
Če bodo prijavitelji dosegli enako število točk, bodo imele prednost prijave, ki so časovno prispele prej.
XII. Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev financiranja vsebin centrov za družine v obdobju 2026–2030 po tem javnem razpisu bo, na predlog komisije, s sklepom odločil minister.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v roku 60 dni po zaključku odpiranja prijav. Rezultati javnega razpisa bodo objavljeni na spletnih straneh GOV.SI – Javne objave Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa ministra o izboru sklenjene pogodbe o financiranju vsebin centrov za družine v obdobju 2026–2030. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo za vsako posamično leto. Pogodbe se bodo obojestransko podpisovale elektronsko, s kvalificiranim digitalnim potrdilom. V primeru, da se prijavitelj v roku pet dni od prejema poziva za podpis pogodbe o financiranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil prijavo na javni razpis.
XIII. Pravno varstvo
Zoper sklep o izboru financiranja vsebin centrov za družine v letih 2026–2030 je dovoljena pritožba v roku 8 (osem) dni od prejetja sklepa. Pritožba se vloži pisno (elektronsko) pri organu, ki je sklep izdal. Pritožnik mora natančno opredeliti razloge, zaradi katerih je pritožba vložena. Predmet pritožbe ne morejo biti merila za ocenjevanje prijav.
Pritožba ne zadrži izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodb o financiranju vsebin z izbranimi prijavitelji v koledarskih letih.
XIV. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo prijave na javni razpis strinja z javno objavo podatkov o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih. Objavljeni bodo osnovni podatki o izbranih vsebinah v skladu z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15 in 7/18, 141/22 in 40/25 – ZInfV-1) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22 in 40/25 – ZInfV-1).
Vsi podatki iz prijave, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se nanašati na celotno prijavo.
Podatke, navedene v prijavi, ki niso označeni kot del poslovne skrivnosti, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
XV. Odgovornosti in naloge prijaviteljev, izbranih na javnem razpisu
Prijavitelji, ki bodo izbrani na javnem razpisu, bodo imeli med drugim naslednje odgovornosti in naloge:
– voditi ločene računovodske evidence o razpisanih vsebinah;
– hraniti dokumentacijo o izvedenih vsebinah še najmanj pet let po zaključku izvedbe razpisanih vsebin;
– zagotavljati in spremljati podatke o udeležencih;
– zagotavljati ministrstvu dostopnost dokumentacije o izvajanju razpisanih vsebin;
– zagotavljati informiranje in obveščanje javnosti o razpisanih vsebinah in o financiranju razpisanih vsebin s strani ministrstva;
– obveščati ministrstvo o spremembah v skladu s pogodbo in pogoji javnega razpisa;
– v primeru ugotovitve nenamenske porabe sredstev, nespoštovanja pogodbenih določil ali dvojnega financiranja vsebin s strani drugih javnih virov, vrniti vsa prejeta sredstva, skupaj s pripadajočimi zakonitimi obrestmi;
– izvajati vsebine na način in v obsegu, kot je določeno v prijavi na javni razpis;
– vsa poročila podati na obrazcih, pripravljenih s strani ministrstva;
– vsa poročila, posredovana na ministrstvo, elektronsko podpisati;
– za kadrovske, finančne oziroma vsebinske spremembe ministrstvo zaprositi za soglasje o spremembi;
– prevzeti vso odgovornost za strokovnost, pravilnost izvajanja razpisanih vsebin, ki je skladna s prijavo na javni razpis.
XVI. Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije o javnem razpisu lahko zainteresirani prijavitelji v razpisnem roku dobijo na spletni strani GOV.SI (Javne objave Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti) oziroma preko elektronskega naslova gp.mddsz@gov.si (s pripisom: Javni razpis za financiranje razpisanih vsebin centrov za družine v letih 2026–2030, št. 129-44/2025-2611).
Zainteresirani prijavitelji lahko na ministrstvo v obdobju od 23. 10. 2025 do vključno 5. 11. 2025 v zvezi s tem javnim razpisom naslovijo vprašanja na elektronski naslov gp.mddsz@gov.si, z obveznim pripisom »Vprašanja – JR za financiranje vsebin centrov za družine v letih 2026–2030 št. 129-44/2025-2611«.
Odgovori na pisno zastavljena vprašanja bodo objavljeni na spletni strani: GOV.SI (Javne objave Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti).
XVII. Seznam/opis prijavnih obrazcev, izjav in prilog
1. Obrazci morajo biti v celoti izpolnjeni in so sestavni del prijave:
– Obrazec 1: Označba prijave;
– Obrazec 2: Osnovni podatki prijavitelja;
– Obrazec 3: Prijava na razpis;
– Obrazec 4.1., skupaj s prilogo: Izpolnjevanje pogojev glede delovnih izkušenj, koordinacijski vodja;
– Obrazec 4.2., skupaj s prilogo: Izkazane izkušnje, koordinator neformalnega druženja;
– Obrazec 4.3., skupaj s prilogo: Izpolnjevanje pogojev glede delovnih izkušenj, izvajalci Vsebine 1;
– Obrazec 4.4., skupaj s prilogo: Izpolnjevanje pogojev glede delovnih izkušenj, izvajalci Vsebine 2;
– Obrazec 4.5., skupaj s prilogo: Izpolnjevanje pogojev glede delovnih izkušenj, izvajalci Vsebine 3;
– Obrazec 5: Izjava lokalne skupnosti o sofinanciranju razpisanih vsebin;
– Obrazec 6: Dogovor o medsebojnem sodelovanju s CSD iz iste statistične regije;
– Obrazec 7: Supervizijski dogovor.
2. Izjave, ki so sestavni del prijave:
– Izjava 1: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju splošnih pogojev;
– Izjava 2: Izjava prijavitelja o izpolnjevanju posebnih pogojev;
– Izjava 3: Izjava, da se bodo Koordinacijski vodja in izvajalci vsebin udeležili enodnevnega pripravljalnega seminarja za strokovni izpit za strokovne sodelavce na področju socialnega varstva (v primeru, da ni predložena Priloga 4).
3. Priloge, ki jih k razpisni dokumentaciji priložijo prijavitelji:
– Priloga 1: Ustanovitveni akt ali drugi ustrezni temeljni akt, iz katerega je razvidno neprofitno delovanje;
– Priloga 2: Izpis iz AJPES;
– Priloga 3: Potrdilo FURS;
– Priloga 4: Potrdilo o udeležbi na pripravljalnem seminarju za preverjanje usposobljenosti s področja socialnega varstva ali opravljenim strokovnim izpitom s področja socialnega varstva (v primeru, da ni predložena Izjava 3);
– Priloga 5: Potrdilo o zahtevani izobrazbi – koordinacijski vodja;
– Priloga 6: Potrdilo o zahtevani izobrazbi – koordinator neformalnega druženja;
– Priloga 7: Potrdilo o zahtevani izobrazbi – izvajalci Vsebine 1;
– Priloga 7a: Potrdilo o dodatnem izpopolnjevanju izvajalcev Vsebine 1;
– Priloga 8: Potrdilo o zahtevani izobrazbi – izvajalci Vsebine 2;
– Priloga 9: Potrdilo o zahtevani izobrazbi – izvajalci Vsebine 3;
– Priloga 9a: Potrdilo o zaključenem dodatnem izpopolnjevanju s področja Vsebine 3
ali
– Priloga 9b: Potrdilo o zaključenem izpopolnjevanju enega izmed dokazano učinkovitih programov skupaj s Prilogo 9c – Dokazilo, da gre za program z dokazano učinkovitostjo oziroma mednarodno priznan primer programa dobre prakse;
– Priloga 10: Dogovori o prostovoljskem delu;
– Priloga 11: Potrdilo o opravljenem izobraževanju za supervizorja.
Vsako prilogo je treba označiti z ustrezno številko zahtevane priloge (npr.: Priloga 1).
4. Vzorec pogodbe.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti