Uradni list

Številka 73
Uradni list RS, št. 73/2025 z dne 26. 9. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 73/2025 z dne 26. 9. 2025

Kazalo

Št. 303-4-0/2024/31 Ob-2603/25, Stran 2500
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana objavlja
javni razpis 
za spodbujanje partnerstev za nastop na tujih trgih 2025-2028 (kratica javnega razpisa: JR Partnerstva 25-28)
1. Pravne podlage
(1) Podlage za izvedbo Javnega razpisa za spodbujanje partnerstev za nastop na tujih trgih v letih 2025–2028 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) so predvsem:
– Uredba (EU) 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 60), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/3236 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. decembra 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/1057 in (EU) 2021/1058 v zvezi z regionalno nujno pomočjo za obnovo (RESTORE) (UL L št. 2024/3236 z dne 23. 12. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1058/EU),
– Uredba (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/1351 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o upravljanju azila in migracij, spremembi uredb (EU) 2021/1147 in (EU) 2021/1060 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 604/2013 (UL L št. 2024/1351 z dne 22. 5. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU),
– Uredba Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjena z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2024/765 z dne 29. februarja 2024 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 2024/765 z dne 29. 2. 2024),
– Uredba (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 2023/90149 z dne 5. 12. 2023),
– Uredba (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024),
– Uredba (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13), zadnjič spremenjena z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/2486 z dne 27. junija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z določitvijo tehničnih meril za pregled za določitev pogojev, pod katerimi se šteje, da gospodarska dejavnost bistveno prispeva k trajnostni rabi ter varstvu vodnih in morskih virov, prehodu na krožno gospodarstvo, preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja ali varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, in za ugotavljanje, ali ta gospodarska dejavnost ne škoduje bistveno kateremu od drugih okoljskih ciljev, ter o spremembi Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2178 glede posebnih javnih razkritij za te gospodarske dejavnosti (UL L št. 2023/2486 z dne 21. 11. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/852),
– Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23),
– drugi delegirani akti, ki jih Komisija sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe (EU) 2021/1060 z vsemi spremembami,
– Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1),
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11),
– Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1),
– Proračun Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24), oziroma vsakokratni veljavni proračun Republike Slovenije,
– Proračun Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24), oziroma vsakokratni veljavni proračun Republike Slovenije,
– Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), (v nadaljnjem besedilu: Splošna uredba GDPR),
– Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, v nadaljnjem besedilu: ZVOP-2),
– Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri; v nadaljnjem besedilu: ZIntPK),
– Partnerski sporazum med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022,
– Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, z vsemi spremembami,
– Listina Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 202 z dne 7. 6. 2016, str. 389),
– Konvencija Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega protokola h Konvenciji o pravicah invalidov – Uradni list RS, št. 37/08, Mednarodne pogodbe),
– Uredba Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023),
– Uredba Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014 str. 1) z vsemi spremembami,
– Shema pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. sheme: M001-2632616-2024);
– Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22 106/23 in 88/24),
– Program ukrepov Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030, različica 1.0, potrjen s sklepom št. 303-35/2023/4 z dne 8. 3. 2024,
– Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljnjem besedilu: ZPOP-1),
– Zakon o spodbujanju investicij (Uradni list RS, št. 13/18, 204/21, 29/22, 65/23 in 31/24),
– Program spodbujanja investicij in internacionalizacije slovenskega gospodarstva z dne 9. 12. 2021, št. 41101-1/2021/9 (https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/kljucni-poudarki-programa-spodbujanja-investicij-in-internacionalizacije-slovenskega-gospodarstva/),
– Sklep o ustanovitvi Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije (Uradni list RS, št. 93/15, 36/19 in 58/23),
– Program dela in Finančni načrt Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leto 2025, sprejet na 50. redni seji sveta agencije, dne 13. 2. 2024, h kateremu je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 22. 2. 2024, št. 302-60/2023/10,
– Spremembe Programa dela in finančnega načrta Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije za leto 2025 ter Program dela in Finančni načrt za leto 2026, sprejeti na 42. korespondenčni seji sveta agencije, dne 20. 1. 2025, h katerim je Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport podalo soglasje dne 3. 2. 2025, št. 302-50/2024/9,
– Sporazum o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru evropske kohezijske politike 2021–2027, sklenjen med agencijo in ministrstvom dne 19. 9. 2023, z vsemi spremembami,
– Pogodba o izvajanju in financiranju javnega razpisa za »Spodbujanje partnerstev za nastop na tujih trgih« št. C2180-24-096006 – z dne 17. 10. 2024,
– Odločitev o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja za strukturne sklade in kohezijski sklad št. 3032-95/2025-1630-10 – z dne 16. 9. 2025.
2. Naziv in sedež posredniškega telesa, ki dodeljuje sredstva
(1) Posredniško telo: Republika Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
(2) Izvajalsko telo: Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije, Verovškova ulica 60, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija).
3. Uvrstitev javnega razpisa v Program evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji: javni razpis za izbor operacij delno financira Evropska unija, in sicer iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR). Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru »Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji« (prednostna naloga 1 »Inovacijska družba znanja«, specifičen cilj RSO1.3. »Krepitev trajnostne rasti in konkurenčnosti mikro, malih in srednje velikih podjetij po uredbi GBER (v nadaljevanju: MSP) ter ustvarjanje delovnih mest v MSP, med drugim s produktivnimi naložbami (ESRR)«).
4. Namen, cilj, predmet in kazalniki javnega razpisa
4.1. Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je spodbuditi partnerstva, sestavljena iz najmanj treh in največ petih MSP, k sodelovanju na področju izvoza. Namen je tako s povezovanjem kompetenc, kapacitet, prenosom izkušenj, znanj in drugih poslovnih povezav spodbuditi mednarodno aktivnost in strateške, pripravljalne in podporne dejavnosti izvoza vključenih podjetij ter s tem povečati učinkovitost njihovega nastopa na tujih trgih.
4.2. Cilj javnega razpisa
Cilj javnega razpisa je podpreti MSP v okviru partnerstev in njihove aktivnosti (dejavnosti) za skupni nastop na tujih trgih. Podjetja, ki širijo svojo dejavnost na tujih trgih ali vstopajo na nove trge, bodo z vključevanjem v partnerstva izboljšala možnosti pri vstopu oziroma širitvi poslovanja na tujih trgih.
Na posameznem ciljnem trgu (državi), bodo podprta največ tri partnerstva, v okviru vseh odpiranj javnega razpisa skupaj. V primeru, da se bo za posamezni ciljni trg (državo) na posamezno odpiranje prijavilo več partnerstev, se bo podprlo tisto/a partnerstvo/a, ki bodo v ocenjevanju prejela višje število točk, skladno z merili in pogoji za ocenjevanje vlog. V primeru, da bodo v predhodnem roku oziroma predhodnih rokih na istem ciljnem trgu (državi) že izbrani trije prijavitelji, v morebitnih ostalih rokih na istem ciljnem tujem trgu pridobitev podpore ne bo več mogoča, vloga pa bo zavrnjena.
4.3. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje partnerstev za izvajanje aktivnosti (dejavnosti) z namenom krepitve mednarodne konkurenčnost in/ali možnosti uvajanja izdelkov/storitev na tujih trgih in/ali povečanja možnosti poslovnega sodelovanja MSP s tujimi partnerji. Partnerstva bodo izvajala aktivnosti (dejavnosti), ki bodo usklajene z določenimi rezultati in kazalniki ter bodo vključevale:
– Vstop na nove tuje trge z namenom širitve poslovanja, pridobivanja lokalnih agentov ter oblikovanja in predstavljanja skupne ponudbe, ki temelji na združenih izdelkih, storitvah in procesih vseh partnerjev v partnerstvu, za izbrane trge.
– Pridobivanje ustreznih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge oblike izobraževanja, kar bo okrepilo znanja in veščine na področju izvoza.
– Izvajanje marketinških kampanj, vključno z oglaševanjem in drugimi promocijskimi aktivnostmi partnerstev, kar bo povečalo prepoznavnost in dostopnost na tujih trgih. V okviru teh aktivnosti bo partnerstvo predstavljalo nujno tudi skupno ponudbo, ki vključuje združene izdelke, storitve in procese vseh partnerjev v partnerstvu.
– Fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih, konferencah in drugih poslovnih dogodkih v tujini, kjer bo partnerstvo moralo skupinsko predstaviti tudi svojo skupno ponudbo, kar bo omogočilo promocijo znamk1 in krepitev poslovnega sodelovanja z mednarodnimi partnerji.
1 Znamka se nanaša tako na blagovne znamke (ki označujejo izdelke) kot na storitvene znamke (ki označujejo storitve).
– Vzpostavitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi združenji na ciljno izbranih tujih trgih, kar bo prispevalo k povečanju izvoznih aktivnosti partnerstev.
4.4. Kazalniki
Kazalniki Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, ki se bodo spremljali na ravni javnega razpisa, so:
– RCO01 – 42 podjetij, ki so prejela podporo (od tega: MSP; Kohezijska regija Vzhodna Slovenija)
– RCO02 – 42 podjetij, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev (Kohezijska regija Vzhodna Slovenija)
– RCO01 – 52 podjetij, ki so prejela podporo (od tega: MSP; Kohezijska regija Zahodna Slovenija)
– RCO02 – 52 podjetij, ki so prejela podporo v obliki nepovratnih sredstev (Kohezijska regija Zahodna Slovenija).
5. Regija izvajanja
(1) Operacije se bodo izvajale na dveh programskih območjih:
– Kohezijska regija Vzhodna Slovenija in
– Kohezijska regija Zahodna Slovenija.
(2) Vodilni partner (prijavitelj) in ostali partnerji bodo upravičeni do sredstev tistega programskega območja, kjer bodo imeli na dan oddaje vloge na ta javni razpis sedež in bodo v tem programskem območju opravljali dejavnost. Sedež mora biti vpisan v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
(3) Za vsakega vodilnega partnerja (prijavitelja) in ostale partnerje mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerem od programskih območij in občini ima sedež.
(4) Vodilni partner (prijavitelj) in ostali partnerji imajo lahko sedež podjetja v kateremkoli programskem območju oziroma občini. Razdelitev slovenskih občin na kohezijski regiji Vzhodna oziroma Zahodna Slovenija je razvidna iz razpisne dokumentacije.
(5) Sprememba sedeža podjetja iz programskega območja po oddaji vloge in do datuma izplačil zahtevkov za izplačilo, če je vloga izbrana za sofinanciranje, ni dovoljena in predstavlja upravičen razlog za zavrnitev vloge s sklepom2 oziroma razveljavitev izdanega sklepa o izboru3 oziroma odpoved pogodbe o sofinanciranju4. Če pride do spremembe sedeža podjetja iz programskega območja pri posameznem partnerju (upravičencu) v treh (3) letih od zadnjega izplačila zahtevka za izplačilo, agencija zahteva vračilo vseh do tedaj izplačanih sredstev posameznemu partnerju (upravičencu).
2 Če agencija spremembo ugotovi tekom obravnave vloge.
3 Če agencija spremembo ugotovi po izdaji sklepa, ki še ni pravnomočen, in še pred podpisom pogodbe o sofinanciranju. Z nadomestnim sklepom se vloga zavrne in hkrati razveljavi prvotni sklep.
4 Če agencija spremembo ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, vendar še pred izplačilom zahtevka za izplačilo.
6. Ciljne skupine/upravičenci
(1) Ciljna skupina/končni prejemniki so MSP:
– ki pristopijo k partnerstvu, ki vključno z njimi zajema najmanj tri (3) in največ pet (5) MSP in
– ki želijo svoje poslovanje diverzificirati na tuje trge in/ali
– širiti obstoječe dejavnosti na tujih trgih in/ali
– predstaviti svoje izdelke in/ali storitve tujim potencialnim partnerjem.
(2) Kot MSP se šteje mikro, mala ali srednje velika pravna ali fizična oseba. Velikost MSP se določa v skladu z določili Priloge I Uredbe 651/2014/EU.
(3) MSP se mora ukvarjati z gospodarsko dejavnostjo v Republiki Sloveniji in je organiziran kot:
– gospodarska družba ali samostojni podjetnik v skladu z Zakonom o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22-19 – ZPos S, 158/20 – ZIintPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24; v nadaljnjem besedilu: ZGD-1),
– zadruga z omejeno odgovornostjo ali zadruga brez odgovornosti v skladu z Zakonom o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21).
(4) Upravičenci so prijavitelji, ki izpolnjujejo vse pogoje in druga določila javnega razpisa in razpisne dokumentacije, za katere se izda sklep o izboru in s katerimi se podpiše pogodbo o sofinanciranju.
7. Pogoji za kandidiranje
(1) Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse zahteve in pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge.
(2) Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše izjavo, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu (izjava je del razpisne dokumentacije). Agencija lahko ne glede na to preveri izpolnjevanje posameznih pogojev za kandidiranje tudi iz uradnih in drugih ustreznih evidenc.
(3) Način ugotavljanja izpolnjevanja pogojev za kandidiranje je natančneje opredeljen v razpisni dokumentaciji.
(4) V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za kandidiranje lahko agencija od prijavitelja zahteva dodatna pojasnila in/ali dokazila.
(5) Če se v postopku obravnave vlog ugotovi, da katera od vlog ni skladna s predmetom, namenom in/ali cilji javnega razpisa in/ali ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, se taka vloga s sklepom zavrne.
(6) V primeru, da se neizpolnjevanje skladnosti s predmetom, namenom in/ali cilji javnega razpisa in/ali pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po izdaji sklepa o izboru, ki še ni pravnomočen, se pogodba o sofinanciranju za tako vlogo ne bo podpisala. Z nadomestnim sklepom se bo taka vloga zavrnila in hkrati se bo razveljavil prvotni sklep.
(7) V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev javnega razpisa za katero od prejetih vlog ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo upravičenec, kot vodilni partner (prijavitelj) moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
7.1. Splošni pogoji za operacijo
1. Operacija mora biti skladna z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa ter s cilji »Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027«.
2. Operacija (Partnerstva) mora biti sestavljena iz najmanj treh (3) in največ petih (5) partnerjev (MSP).
3. Operacija mora biti uvrščena v eno od prednostnih področij Strategije pametne specializacije »S5«.
4. Operacija se ne sme začeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru in ne sme trajati dlje kot osemnajst (18) mesecev. Za začetek izvajanja operacije se šteje trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujoča zaveza za naročilo storitev ali izvedbo aktivnosti (dejavnosti) operacije, ali katera koli druga zaveza, s katero se začne izvajanje operacije in/ali nastanejo prvi upravičeni stroški.
5. Na posameznem ciljnem trgu (državi), so lahko podprta največ tri partnerstva, v okviru vseh odpiranj javnega razpisa skupaj. V primeru, da se bo za posamezni ciljni trg (državo) na posamezno odpiranje prijavilo več partnerstev, se bo podprlo tisto/a partnerstvo/a, ki bo/do v ocenjevanju prejela višje število točk, skladno z merili in pogoji za ocenjevanje vlog. V primeru, da bodo v predhodnem roku oziroma predhodnih rokih na istem ciljnem trgu (državi) že izbrani trije prijavitelji, v morebitnih ostalih rokih na istem ciljnem tujem trgu pridobitev podpore ne bo več mogoča.
6. Izbrani ciljni trg (država) posameznega partnerstva, mora imeti v preteklem koledarskem letu pred oddajo vloge na javni razpis realiziran izvoz iz Republike Slovenije v vrednosti najmanj 213.300,00 EUR, skladno s podatki uradne statistike mednarodne menjave blaga.
7. Iz predložene finančne konstrukcije prijavljene operacije mora biti razvidno, da so v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije. Pri tem se poleg lastnih sredstev upoštevajo tudi pričakovana sredstva iz naslova tega javnega razpisa ter premostitvena sredstva za del pričakovanih sredstev iz naslova tega javnega razpisa do povrnitve stroškov.
7.2. Splošni pogoji za vodilnega partnerja (prijavitelja) in partnerska podjetja so:
1. Prijavitelj/partnersko podjetje je subjekt, kot je opredeljen v drugem in tretjem odstavku 6. poglavja tega javnega razpisa.
2. Višina čistih prihodkov od prodaje posameznega partnerja v predhodnem koledarskem letu, glede na datum oddaje vloge, mora biti vsaj enaka načrtovani vrednosti upravičenih stroškov tega partnerja v okviru operacije.
3. Prijavitelj/partnersko podjetje na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več); šteje se, da prijavitelj, ki je gospodarski subjekt, ne izpolnjuje obveznosti tudi, če na dan oddaje vloge ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne oddaje vloge.
4. Prijavitelj/partnersko podjetje na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma njegovih izvajalskih institucij (Slovenskega podjetniškega sklada in Javne agencije Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije), pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o sofinanciranju oziroma drugih podlag za dodelitev javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločbi pristojnega organa ali sodišča.
5. Prijavitelj/partnersko podjetje ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23) in ni v postopku likvidacije ali drugem postopku prenehanja po ZGD-1.
6. Prijavitelj/partnersko podjetje ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 5/17).
7. Prijavitelj/partnersko podjetje ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe 651/2014/EU.
8. Glede prijavitelja/partnerskega podjetja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo in 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
9. Prijavitelj/partnersko podjetje ne sme prejeti de minimis pomoči skladno z Uredbo (EU) 2023/2831 v naslednjih primerih:
– če je dejavno v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
– če je dejavno v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
– če je dejavno v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
– če je dejavno v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov:
– kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje 
– kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. 
V primeru, da prijavitelj/partnersko podjetje opravlja dejavnost v zgoraj navedenih izključenih sektorjih, projekt pa izvaja v neizključenih dejavnostih, mora v primeru prejema pomoči z ločevanjem računovodskih izkazov po dejavnostih zagotoviti, da dejavnosti v zgoraj navedenih izključenih sektorjih niso deležne pomoči.
10. Prijavitelj/partnersko podjetje ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na podlagi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da prijavitelj/partnersko podjetje navedeni pogoj izpolnjuje, če odločba Evropske komisije še ni dokončna, prijavitelj pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga.
11. Prijavitelj/partnersko podjetje nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance.
12. Prijavitelj/partnersko podjetje za iste upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja po tem javnem razpisu, ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno z de minimis pomočjo (prepoved dvojnega sofinanciranja).
13. Prijavitelj/partnersko podjetje ne krši pravila omejitve višine pomoči, kar pomeni, da skupni znesek pomoči dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR v kateremkoli obdobju zadnjih treh let (glede na datum dodelitev sredstev).
14. Prijavitelj/partnersko podjetje ima na dan oddaje vloge sedež v programskem območju, ki ga po oddaji vloge ne sme spremeniti5.
5 Glej tudi opombe 1, 2 in 3 pri 5. poglavju tega javnega razpisa.
15. Prijavitelj/partnersko podjetje v sklopu operacije ne proizvaja, predeluje ali trži tobaka in tobačnih izdelkov (c alineja prvega odstavka 7. člena Uredbe 2021/1058/EU).
16. Podjetja, ki so skladno z določili 3. člena Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 opredeljena kot povezana podjetja, se štejejo kot eno samo podjetje, zato lahko v partnerstvu nastopa le eno izmed njih. Prav tako lahko povezano podjetje v posameznem roku odpiranja nastopi le v eni prijavi, bodisi kot prijavitelj bodisi kot partner. Če več vlog v istem roku vključuje povezana podjetja, se obravnava le prva oddana vloga, ostale pa se zavrnejo. Če ni mogoče ugotoviti, katera vloga je bila prej oddana, se zavrnejo vse vloge, v katerih nastopajo povezana podjetja.
17. Vodilni partner (prijavitelj) in partnersko podjetje se lahko na posamezno odpiranje razpisa prijavita le enkrat ne glede na status (prijavitelj/partnersko podjetje) v partnerstvu. Če v določenem roku odpiranja nista izbrana, se lahko ponovno prijavita v naslednjih rokih. V okviru celotnega razpisa (ne glede na število rokov odpiranja) je lahko posameznemu podjetju odobrena le ena vloga. Če več vlog v istem roku vključuje ista podjetja, se obravnava le prva oddana vloga, ostale pa se zavrnejo. Če ni mogoče ugotoviti, katera vloga je bila oddana prva, se zavrnejo vse vloge, v katerih nastopajo ista podjetja.
18. V okviru celotnega razpisa (ne glede na število rokov odpiranj) je lahko odobrena le ena vloga v kateri nastopa podjetje, ki je skladno z določili 3. člena Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 opredeljeno kot povezano podjetje.
7.3. Posebni pogoji za vodilne partnerje/prijavitelje
1. Vodilni partner/prijavitelj je na zadnji dan meseca pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis zaposloval vsaj deset (10) oseb. Upoštevajo se osebe, ki so zaposlene za polni delovni čas, pri čemer velja, da se za potrebe tega pogoja upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p., če je to njegova edina podlaga za zavarovanje (šifra podlage za zavarovanje 005) in družbenik ali delničar gospodarske družbe ter ustanovitelj zadruge – poslovodja, ki nima druge podlage za zavarovanje (zavarovani družbeniki – poslovodje na podlagi 16. člena Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 48/22 – uradno prečiščeno besedilo, 40/23 – ZČmIS-1, 78/23 – ZORR, 84/23 – ZDOsk-1, 125/23 – odl. US in 133/23, v nadaljnjem besedilu: ZPIZ-2).
2. Podjetje vodilnega partnerja/prijavitelja (MSP) mora biti ustanovljeno in delovati vsaj 5 let pred datumom oddaje vloge (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register). Pogoj velja tako za sedež domačega kot tudi tujega podjetja, ne velja pa za podružnice tujega podjetja.
3. Podjetje vodilnega partnerja/prijavitelja (MSP) mora izkazati prodajo na tujih trgih v višini 10 % celotne prodaje v zadnjem zaključenem poslovnem letu glede na datum oddaje vloge.
7.4. Posebni pogoji za partnerska podjetja
1. Partnersko podjetje je na zadnji dan meseca pred datumom oddaje vloge na ta javni razpis zaposlovalo vsaj tri (3) osebe. Upoštevajo se osebe, ki so zaposlene za polni delovni čas, pri čemer velja, da se za potrebe tega pogoja upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p., če je to njegova edina podlaga za zavarovanje (šifra podlage za zavarovanje 005) in družbenik ali delničar gospodarske družbe ter ustanovitelj zadruge – poslovodja, ki nima druge podlage za zavarovanje (zavarovani družbeniki – poslovodje na podlagi 16. člena ZPIZ-2).
2. Partnersko podjetje (MSP) mora biti ustanovljeno in delovati vsaj 2 leti pred datumom oddaje vloge (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen register). Pogoj velja tako za sedež domačega kot tudi tujega podjetja, ne velja pa za podružnice tujega podjetja.
7.5. Posebni pogoji za operacijo
(1) Pogoji za izvedene aktivnosti (dejavnosti) partnerstva so:
1. Vsak od partnerjev mora tekom celotnega časa izvajanja operacije, v okviru vseh zahtevanih aktivnosti (dejavnosti) partnerstva, le-te aktivno in kolikor je mogoče enakovredno izvajati. Partnerji morajo tekom izvajanja vseh aktivnosti predstavljati nujno tudi svojo skupno ponudbo, ki vključuje združene izdelke, storitve in procese vseh partnerjev v partnerstvu. Kjer se zahteva fizična navzočnost partnerstva, mora vsakega partnerja zastopati vsaj ena oseba, ki je v času udeležbe na poslovnem dogodku zaposlena v podjetju partnerja. Pri tem velja, da se za potrebe tega pogoja upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p., če je to njegova edina podlaga za zavarovanje (005) in družbenik ali delničar gospodarske družbe ter ustanovitelj zadruge – poslovodja, ki nima druge podlage za zavarovanje (zavarovani družbeniki – poslovodje na podlagi 16. člena ZPIZ-2).
2. V okviru operacije in v za to določenih mejnikih morajo nastajati pri vseh partnerjih v partnerstvu upravičeni stroški in z njimi ustrezno izvedene vse naslednje aktivnosti (dejavnosti) ter skladno z njimi priložena vsa ustrezna poročila in dokazila skladno z razpisno dokumentacijo:
– Vstop na nove tuje trge z namenom širitve poslovanja, pridobivanja lokalnih agentov ter oblikovanja in predstavljanja skupne ponudbe, ki temelji na združenih izdelkih, storitvah in procesih vseh partnerjev v partnerstvu, za izbrane trge.
– Pridobivanje ustreznih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge oblike izobraževanja, kar bo okrepilo znanja in veščine na področju izvoza.
– Izvajanje marketinških kampanj, vključno z oglaševanjem in drugimi promocijskimi aktivnostmi partnerstev, kar bo povečalo prepoznavnost in dostopnost na tujih trgih. V okviru teh aktivnosti bo partnerstvo predstavljalo nujno tudi skupno ponudbo, ki vključuje združene izdelke, storitve in procese vseh partnerjev v partnerstvu.
– Fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih, konferencah in drugih poslovnih dogodkih v tujini, kjer bo partnerstvo moralo skupinsko predstaviti tudi svojo skupno ponudbo, kar bo omogočilo promocijo znamk in krepitev poslovnega sodelovanja z mednarodnimi partnerji.
– Vzpostavitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi združenji na ciljno izbranih tujih trgih, kar bo prispevalo k povečanju izvoznih aktivnosti partnerstev.
3. Partnerji v partnerstvu ne smejo nastopati kot zunanji izvajalci za aktivnosti, ki se izvajajo znotraj partnerstva.
8. Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora operacij
(1) Postopek javnega razpisa bo vodila komisija za izvedbo postopka javnega razpisa, ki jo s sklepom imenuje zakoniti zastopnik agencije ali od njega pooblaščena oseba.
(2) Vloge posameznega roka za oddajo vlog, ki so pravočasne, pravilno označene, popolne, skladne s predmetom, namenom in cilji javnega razpisa in ki izpolnjujejo vse pogoje ter druge zahteve in omejitve javnega razpisa, komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Merilo
Maksimalno število točk
I. SKLOP MERIL
1
Metodologija in načrtovanje operacije
15
2
Študija ciljnega tujega trga
7,5
3
Stopnja uravnoteženosti partnerjev na operaciji
10
4
Komplementarnost partnerstva
10
5
Kakovost skupne ponudbe partnerstva
10
6
Inovativnost in konkurenčna prednost izdelkov ali storitev partnerstva
7,5
II. SKLOP MERIL
7
Gospodarska rast na ciljnem trgu (državi) v letih 2021–2023 
5
8
Potencial posameznega ciljnega tujega trga
5
9
Članstvo v SRIP
5
10
Registrirane znamke partnerjev6
5
11
Prisotnost prijavitelja na tujih trgih 
10
12
Finančna sposobnost partnerstva – Bonitetna ocena
10
SKUPAJ
100
6 Znamka se nanaša tako na blagovne znamke (ki označujejo izdelke) kot na storitvene znamke (ki označujejo storitve).
(3) Merila za ocenjevanje vlog v celoti naslavljajo vsa ključna vsebinska merila iz Meril za izbor operacij pod Prednostno nalogo 1 in ciljem RSO1.3. Struktura razpisa, merila in zahtevani dokazi omogočajo podrobno oceno projektov po kriterijih odličnosti, vpliva, okoljske odgovornosti ter izvedbene kakovosti in stroškovne učinkovitosti.
(4) Minimalno število točk (prag za sofinanciranje), nad katerim je, v primeru razpoložljivosti sredstev, odobreno sofinanciranje, je 60 točk. Vloga, ki prejme manj kot 60 točk, se s sklepom zavrne.
(5) Način ocenjevanja vlog, način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog so natančneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
(6) Komisija ocenjene vloge, ki so dosegle minimalno število točk iz tretjega odstavka tega poglavja javnega razpisa, razvrsti po tem zaporedju:
1. korak: po vrstnem redu števila dobljenih točk od najvišje do najnižje ocenjene vloge,
2. korak: glede na ciljne tuje trge operacij (odobrena bodo največ tri partnerstva na posameznem trgu (državi), v okviru vseh odpiranj javnega razpisa skupaj),
3. korak: če imajo znotraj skupine istega trga/ov vloge enako število točk, se upošteva že realizirana dodana vrednost na zaposlenega v vseh članih partnerstva (na podlagi izračuna povprečja vseh partnerjev) v zadnjem potrjenem bilančnem obdobju, glede na podatke AJPES.
(7) Komisija predlaga za sofinanciranje vloge:
po vrstnem redu dobljenih točk glede na posamezni izbrani tuji trg od najvišje do najnižje ocenjene vloge, začenši z najvišje ocenjeno vlogo, in sicer v okviru razpoložljivih sredstev Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije.
(8) V primeru, da bo več vlog z enakim številom točk na istem tujem trgu, bodo imele prednost tiste vloge, ki imajo višjo realizirano dodano vrednost na zaposlenega v vsakem od članov partnerstva (na podlagi izračuna povprečja vseh partnerjev) v zadnjem potrjenem bilančnem obdobju, glede na podatke AJPES.
(9) Če znesek pod »Zaprošena višina sredstev za sofinanciranje« v vlogi prijavitelja, ki bi imel na osnovi meril naslednji možnost prejeti sredstva Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije, presega razpoložljiva sredstva Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije, lahko ta sredstva ostanejo nerazporejena.
(10) Znotraj posamezne skupine razvrščenih vlog na posameznem roku za oddajo vlog velja: če znesek zaprošene subvencije iz vloge prijavitelja, ki bi imel na osnovi meril naslednji možnost prejeti sredstva Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije, presega razpoložljiva sredstva Vzhodne oziroma Zahodne kohezijske regije, se taka vloga s sklepom zavrne zaradi porabe sredstev. Nerazporejena sredstva posameznega roka za oddajo vlog se lahko namenijo za povečanje razpisanih sredstev naslednjega roka za oddajo vlog v skladu z določili 9. poglavja tega javnega razpisa.
(11) V primeru, da med izvajanjem pogodbe o sofinanciranju pride do ugotovitev, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje operacije, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
9. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
(1) Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je do 6.750.000,00 EUR.
(2) Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta 2025, 2026, 2027 in 2028. Predvidena dinamika sredstev v EUR po posameznih proračunskih letih je sledeča:
Proračunska postavka
2025
2026
2027
2028
SKUPAJ
230139
RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-EU
500.000,00
833.333,34
833.333,33
833.333,33
3.000.000,00
230140 
RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-V-slov. udeležba
0,00
0,00
0,00
0,00
0,00
230141
RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-EU
500.000,00
833.333,33
833.333,34
833.333,33
3.000.000,00
230142
RSO1.3 Spodbujanje podjetništva in internacionalizacije ESRR 21-27-Z-slov. udeležba
125.000,00
208.333,33
208.333,33
208.333,34
750.000,00
SKUPAJ
1.125.000,00
1.875.000,00
1.875.000,00
1.875.000,00
6.750.000,00
(3) Razporeditev sredstev po proračunskih letih je okvirna.
(4) Sredstva niso prenosljiva med programskima območjema.
(5) Razmerje med namenskimi sredstvi EU za kohezijsko politiko in slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij v programskem območju Kohezijska regija Vzhodna Slovenija je 85 %:15 %. Namenska sredstva EU so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
(6) Razmerje med namenskimi sredstvi EU za kohezijsko politiko in slovenske udeležbe za sofinanciranje operacij v programskem območju Kohezijska regija Zahodna Slovenija je 40 %:60 %. Namenska sredstva EU so namenska sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj.
(7) V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev (6.750.000,00 EUR), se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o izboru za posamezno odpiranje.
(8) Neporabljena sredstva posameznega programskega območja za 1. rok za oddajo vlog se prenesejo v naslednji rok za oddajo vlog v skladu z razpoložljivostjo proračunskih sredstev. Neporabljena sredstva iz naslova odstopov od pogodb o sofinanciranju se lahko namenijo za izbor novih vlog, če je še razpisan rok za oddajo vlog ali postopki izbora vlog še niso zaključeni. Neporabljena sredstva posameznega programskega območja za zadnji rok lahko ostanejo nerazporejena v primeru premajhnega števila ustreznih vlog ali v primeru, da preostanek sredstev ne zadošča za pokritje celotne načrtovane vrednosti subvencije iz vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja v posameznem programskem območju. Pri prenosih sredstev se upošteva tudi določilo četrtega odstavka tega poglavja javnega razpisa.
(9) V primeru, da se posamezni izbrani prijavitelj ne odzove7 na poziv agencije k podpisu pogodbe o sofinanciranju, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev, sproščena sredstva iz tega naslova pa se lahko razporedijo na način, kot je opredeljen v prejšnjem odstavku. V primeru, da se prijavitelj izključno na zadnjem roku ne odzove na poziv agencije k podpisu pogodbe o sofinanciranju, se sproščena sredstva lahko dodelijo pozitivno ocenjeni vlogi, ki je naslednja v vrsti za sofinanciranje, glede na višino prejetih točk. O izbiri naslednjega prijavitelja bo izdan nov sklep o izboru, s katerim bo odpravljen prejšnji sklep.
7 Odziv pomeni, da izbrani prijavitelj najkasneje na zadnji dan roka, ki je določen v pozivu agencije:
– dostavi podpisano pogodbo o sofinanciranju agenciji na enega od načinov, ki so navedeni v osmem odstavku 14. poglavja javnega razpisa, ali
– na agencijo naslovi pisno prošnjo za podaljšanje roka za podpis pogodbe o sofinanciranju. Pisno prošnjo mora izbrani prijavitelj nasloviti na agencijo na način, ki je naveden v 16. poglavju javnega razpisa, ali na elektronski naslov partnerstva25do28@spiritslovenia.si.
(10) Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju med agencijo in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od razpisnih določil in od razpoložljivosti proračunskih sredstev. Predvideva se trajanje posamezne operacije v obsegu osemnajstih (18) mesecev in tremi (3) mejniki za oddajo zahtevkov za izplačilo. Vsak mejnik bo predvidoma trajal šest (6) mesecev.
(11) Agencija si pridržuje pravico, da lahko ta javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru za prvi rok za oddajo vlog prekliče, kar objavi v Uradnem listu Republike Slovenije. Vsakršno spremembo javnega razpisa bo agencija objavila v Uradnem listu Republike Slovenije.
(12) Pogodbe o sofinanciranju na osnovi tega javnega razpisa ne bodo podpisane, dokler operacije ne bodo uvrščene v načrt razvojnih programov.
10. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
(1) Obdobje upravičenosti stroškov na javnem razpisu se prične z izdajo sklepa o izboru in traja najkasneje do 30. 6. 2028.
(2) Obdobje upravičenosti izdatkov je od datuma izdaje sklepa o izboru do izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo (ob zaključku zadnjega mejnika), vendar najkasneje do 30. 6. 2028.
(3) Obdobje za upravičenost javnih izdatkov je od datuma, ko je izdan sklep o izboru, do 31. 12. 2028.
(4) Roki za izstavitve zahtevkov za izplačilo bodo določeni s pogodbo o sofinanciranju. Predvidevajo se trije (3) zahtevki na predvidoma vsakih šest (6) mesecev.
(5) Izplačila bo izvajalo Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport kot posredniško telo, in sicer neposredno s podračuna proračuna Republike Slovenije, prek katerega posluje posredniško telo. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe na proračunskih postavkah, lahko agencija bodisi razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali skladno s pogodbo o sofinanciranju določi novo pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s predlogom agencije, se šteje, da odstopa od vloge oziroma od pogodbe o sofinanciranju.
11. Shema in skladnost s pravili državnih pomoči
(1) Sofinanciranje v okviru javnega razpisa bo potekalo na osnovi priglašene sheme pomoči »Program ukrepov MGTŠ za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti v obdobju 2024–2030 – de minimis« (št. Sheme: M001-2632616-2024).
(2) V primeru, da se ugotovi, da je višina sofinanciranja operacije presegla maksimalno dovoljeno mejo pomoči de minimis, bo moral upravičenec vrniti vsa prejeta sredstva ali del prejetih sredstev, s katerimi presega maksimalno dovoljeno mejo pomoči de minimis, po pogodbi o sofinanciranju, v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
12. Način financiranja
(1) Financiranje po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske politike, shemo de minimis, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice//) in Smernicami o poenostavljenih možnostih obračunavanja stroškov (https://eur-lex.europa.eu/eli/C/2024/7467/oj/eng).
(2) Način financiranja in poročanja bo določen s pogodbo med agencijo in upravičencem. Vzorec pogodbe in zahtevek za izplačilo sta sestavni del razpisne dokumentacije.
(3) V skladu s pravili evropske kohezijske politike in zakonodajo o javnih financah se financiranje po tem javnem razpisu izvaja v obliki pavšalnega zneska, kot ene izmed poenostavljenih oblik stroškov iz Uredbe (EU) 2021/1060.
(4) V primeru pavšalnih zneskov so vsi upravičeni stroški ali del upravičenih stroškov operacije povrnjeni na podlagi vnaprej določenega pavšalnega zneska, v skladu z vnaprej določenimi določbami dogovora o doseženih mejnikih, ki so določeni v pogodbi o sofinanciranju. Nepovratna sredstva so plačana, če so izpolnjene vse vnaprej določene določbe iz pogodbe o sofinanciranju glede doseženih mejnikov.
(5) Pavšalni znesek (subvencija) za sofinanciranje upravičenih stroškov operacije in z njimi povezanih izvedenih aktivnosti partnerstva je določen skladno z metodologijo za določitev pavšalnega zneska in znaša 213.300,00 EUR. Ob vsakem doseženem mejniku se partnerstvu dodeli tretjina pavšalnega zneska, ki se enakomerno razdeli na vsakega od partnerjev v partnerstvu. Preračun razdelitve pavšalnega zneska med partnerje v partnerstvu po mejnikih se samodejno izračuna z delno izpolnitvijo tabele: 18. Partnerstvo 25-28, v Obrazcu 1 (prijavni obrazec) razpisne dokumentacije. Izplačilo pavšalnega zneska prejme v celotnem znesku posameznega mejnika vodilni partner (prijavitelj). Vodilni partner mora nakazati odobrena sredstva partnerskim podjetjem v celotnem znesku za posameznega partnerja v roku 3 delovnih dni od samega nakazila. Dokazilo o nakazilu mora posredovati skrbniku pogodbe na agenciji in se ga po potrebi ustrezno evidentira v IS eMA2.
(6) V okviru operacije in v določenih mejnikih morajo biti ustrezno izvedene aktivnosti pri vseh partnerjih. Poleg tega je treba skladno z razpisno dokumentacijo priložiti vsa potrebna poročila in dokazila. Vsaka izvedena dejavnost in poročana aktivnost mora biti dokazana z ustreznimi dokazili, skladno z navodili, določenimi v razpisni dokumentaciji.
(7) Vse naslednje aktivnosti v okviru partnerstev (pri vseh partnerjih v partnerstvu) morajo biti povezane z izvedbo in doseganjem rezultatov v za to določenih mejnikih.
Kazalniki in minimalni pogoji za izvajanje aktivnosti na tujih trgih
Št. kazalnika
Naziv aktivnosti
Dosežen kazalnik / Minimalni pogoj
1
Podpisana skupna pogodba med vsemi partnerji v partnerstvu in izbranim lokalnim agentom ter nato izvajanje aktivnosti agenta 
1 pogodba na partnerstvo
2
Priprava strategije vstopa in načrta trženja in strategije tržnega komuniciranja za izbrani tuji trg na nivoju partnerstva
1 skupna strategija vstopa 
1 skupni načrt trženja 
1 strategija tržnega komuniciranja
3
Izvedene raziskave in svetovalne storitve za namene pospeševanja izvoznih aktivnosti partnerjev na operaciji za izbrani tuji trg
1 raziskava in najmanj 3 svetovalne storitve na partnerstvo
4
Izvajanje storitev lokalnega agenta in poročanje
Da (1)
5
Izvajanje strategije vstopa in načrta trženja
Da (1)
6
Fizična predstavitev izdelkov in storitev na mednarodnih sejmih, konferencah in drugih poslovnih dogodkih na ciljnem trgu partnerstva
1 predstavitev na sejmu, konferenci ali drugem poslovnem dogodku (skupna ponudba)
7
Število pridobljenih kompetenc skozi usposabljanja, mentoriranja in druge oblike izobraževanja na področju izvoza za vse partnerje v partnerstvu
3 usposabljanja na vsakega partnerja
8
Izvajanje marketinških aktivnosti s strani vseh partnerjev v partnerstvu
V skladu z marketinško kampanjo izvajanje aktivnosti s strani vseh partnerjev
9
Število pridobljenih novih poslovnih stikov
10 poslovnih stikov na partnerstvo
10
Vzpostavitev novih poslovnih sodelovanj s tujimi podjetji in poslovnimi združenji na ciljno izbranih tujih trgih
1 skupno poslovno sodelovanje in najmanj 1 poslovno sodelovanje na vsakega partnerja
(8) Pomoč de minimis ni dovoljena za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice EU, in sicer, ko je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(9) Podrobnejša določila glede dokazovanja upravičenosti operacije do sofinanciranja, doseganja kazalnikov in pogoji za izplačilo so navedeni v poglavju II.6 razpisne dokumentacije.
(10) Upravičenost sofinanciranja bo agencija presojala v okviru zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju. Izvedene aktivnosti morajo temeljiti na dejansko doseženih rezultatih v okviru za to določenih mejnikov operacije ter doseženem zaključku operacije, ki bodo ustrezno preverjeni in potrjeni s strani agencije. Upravičenci bodo morali predložiti verodostojne dokumente (dokazila), opredeljene v poglavju II.6 razpisne dokumentacije, ki dokazujejo, da so bili učinki/rezultati v celoti doseženi. V postopku preverjanja bo lahko oseba, ki izvaja kontrolo na strani agencije, zahtevala tudi dodatna dokazila za dokazovanje, da so bili učinki/rezultati v celoti doseženi.
(11) Obdobja mejnikov in roki za oddajo zahtevkov bodo opredeljeni v pogodbi o sofinanciranju.
(12) Do navedenih datumov, ki bodo opredeljeni v pogodbi o sofinanciranju, mora agencija prejeti zahtevke za izplačilo s prilogami in dokazili. V primeru zamude z izstavitvijo zahtevkov za izplačilo lahko agencija nepravočasno prejeti zahtevek za izplačilo zavrne. Upravičenec lahko na podlagi nepravočasno izstavljenega zahtevka za izplačilo izgubi pravico do izplačila sredstev.
(13) Partnerji v partnerstvu za potrebe operacije ne smejo nastopati kot zunanji izvajalci pri izvedbi aktivnosti znotraj partnerstva (vse aktivnosti opredeljene v sedmem (7) odstavku tega poglavja). Prav tako pri izvajanju aktivnosti partnerstva ne more sodelovati:
– zunanji izvajalec, zaposlen ali lastniško povezan s podjetjem, ki že sodeluje ali bi lahko v prihodnje posredno ali neposredno poslovalo s podjetji v partnerstvu,
– zunanji izvajalec, zaposlen ali lastniško povezan s povezano družbo kateregakoli od partnerjev v partnerstvu po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe,
– zunanji izvajalec, ki je zakoniti zastopnik kateregakoli od partnerjev v partnerstvu, član organa upravljanja ali nadzora ali njegov družinski član,
– zunanji izvajalec, ki je neposredno ali prek drugih pravnih oseb v več kot 25-odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu kateregakoli od partnerjev v partnerstvu,
– zunanji izvajalec (oseba, ki izvaja storitev), ki je zaposlen pri kateremkoli od partnerjev v partnerstvu in opravlja storitve na podlagi avtorske ali podjemne pogodbe ali kot samostojni podjetnik ali
– oseba, zaposlena pri kateremkoli od partnerjev v partnerstvu, če je večinski lastnik ali zakoniti zastopnik gospodarske družbe, ki je zunanji izvajalec,
– zunanji izvajalec, kot poslovni klub (tudi lokalni agent na izbranem tujem trgu), ki prejema sofinanciranje Republike Slovenije ali njenih organov na podlagi ločenih javnih razpisov ali drugih oblik finančne podpore,
– zunanji izvajalec, kot oseba zaposlena v poslovnem klubu iz prejšnje alineje (tudi lokalni agent na izbranem tujem trgu), predsednik ali drugi zakoniti zastopnik poslovnega kluba iz prejšnje alineje in z njimi povezane osebe, ne glede na vrsto pravnega razmerja (npr. redna zaposlitev, pogodbeno delo, študentsko delo ipd.).
Vsak zunanji izvajalec bo moral podpisati ustrezno izjavo o nekonfliktu interesov, v povezavi do naročnika in preostalih partnerjev v partnerstvu, ki je opredeljena v razpisni dokumentaciji.
(14) Operacija se ne sme začeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru in ne sme trajati dlje kot 18 mesecev. Za začetek izvajanja operacije se šteje trenutek, ko je sklenjena prva pravno zavezujoča zaveza za naročilo storitev, blaga ali izvedbo aktivnosti (dejavnosti) operacije oziroma katera koli druga zaveza, zaradi katere se začne izvajanje operacije ali nastanejo prvi upravičeni stroški.
(15) Če bo ugotovljeno, da pri enem ali več partnerjih v posameznem partnerstvu v času katerega koli mejnika aktivnosti niso bile ustrezno izvedene ali rezultati niso bili doseženi, partnerji v partnerstvu niso upravičeni do sofinanciranja operacije.
13. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči znaša 50 % in je že upoštevana v določitvi vrednosti pavšalnega zneska.
13.1. Pavšalni znesek za posamezno partnerstvo
(1) Vrednost pavšalnega zneska, ki se dodeli upravičencem za izvedbo posamezne operacije znaša 213.300,00 EUR.
(2) Izračun za vrednosti upravičenih stroškov in pavšalnega zneska (subvencija) temeljita na Metodologiji za določitev pavšalnega zneska za izvedene aktivnosti na Javnem razpisu za spodbujanje partnerstev za učinkovitejši nastop na tujih trgih 2025–2028.
(3) Podatek o številu partnerjev v partnerstvu je osnova za prerazporeditev pavšalnega zneska med partnerje v partnerstvu. Pavšalni znesek in razdelitev le-tega je podan pri izpolnitvi finančnega načrta operacije v Obrazcu 1 in bo naveden v pogodbi o sofinanciranju.
(4) Pavšalni znesek (subvencija) bo izplačan na podlagi vsebinskih poročil in drugih dokazil, ki bodo določena s pogodbo o sofinanciranju, preverjenih s strani agencije.
14. Roki in način prijave na javni razpis
(1) V okviru javnega razpisa sta predvideni dve odpiranji:
Zap. št. roka
Obdobje, v katerem se lahko odda vlogo*
1. rok
od datuma objave javnega razpisa do 26. 11. 2025, do 12:00:00 ure
2. rok
od 27. 3. 2026 do 15. 6. 2026, do 12:00:00 ure
* Prijavitelj ne sme pričeti izvajati aktivnosti partnerstva pred izdajo sklepa o izboru za ta javni razpis.
(2) Agencija lahko:
– določi dodatne roke za oddajo vlog,
– ukine nekatere roke za oddajo vlog,
– podaljša/skrajša zadnji rok za oddajo vlog,
– predčasno zapre javni razpis.
(3) Če bo prišlo do primerov, ki so navedeni v drugem odstavku tega poglavja javnega razpisa, bo agencija to objavila v Uradnem listu RS.
(4) Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njima strinja.
(5) Navodila za izdelavo popolne vloge so navedena v razpisni dokumentaciji.
(6) Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku in skladno z določili tega javnega razpisa, razpisne dokumentacije ter navodil na obrazcih in v spletni aplikaciji. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičeni stroški.
(7) Vodilni partner/prijavitelj vlogo odda v imenu partnerjev v posameznem partnerstvu.
(8) Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki je dostopna na spletnem naslovu https://jrp.spiritslovenia.si. V spletno aplikacijo JRP se je potrebno ob prvi uporabi registrirati skladno z navodili v sami aplikaciji. Vodilni partner (prijavitelj) ter vsa partnerska podjetja hkrati podpišejo Obrazec 1: Prijava. Obrazec 2 podpiše vodilni partner, Obrazec 3 podpiše partnersko podjetje 1, Obrazec 4 partnersko podjetje 2, Obrazec 5 partnersko podjetje 3 in Obrazec 6 podpiše partnersko podjetje 4 (vsako partnersko podjetje ločeno).
(9) Vlogo lahko s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP) podpiše samostojni zakoniti zastopnik podjetja (prijavitelja) ali, v primeru skupnega zastopanja, več zakonitih zastopnikov, ki skupaj zagotavljajo zakonito zastopstvo. Podpisovanje poteka s kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki mora biti veljavno in preverljivo prek AJPES servisa eEDP.
(10) Agencija si bo v okviru uradnih ur, vsak delovni dan od ponedeljka do petka, med 9. uro in 13. uro, prizadevala reševati morebitne zaplete prijaviteljev pri oddaji vlog, vendar s tem zgolj nudi pomoč in ne prevzema odgovornosti v zvezi z oddajo ali ne oddajo vloge. Kontaktna telefonska številka v ta namen bo objavljena na spletni strani agencije. Potencialni prijavitelji, ki bodo po telefonu naslavljali na agencijo vsebinska vprašanja, povezana z javnim razpisom ali izpolnjevanjem vloge, bodo preusmerjeni na elektronski naslov za vprašanja potencialnih prijaviteljev.
(11) Uspešna oddaja elektronske vloge še ne pomeni, da bodo sredstva prijavitelju tudi dodeljena in da bo do sofinanciranja upravičen. Prav tako uspešna oddaja vloge ne pomeni njene formalne popolnosti ali vsebinske ustreznosti.
(12) Ob oddaji elektronsko podpisane vloge se v sistemu zabeleži datum in čas oddaje vloge. S tem je postopek oddaje vloge zaključen.
(13) Spletna aplikacija javnega razpisa za pripravo in oddajo vlog bo predvidoma odprta v 30 delovnih dneh po objavi javnega razpisa. Točen datum odprtja spletne aplikacije bo predhodno javno objavljen na spletni strani agencije.
Spletna aplikacija javnega razpisa
(14) Vlogo je potrebno izpolniti in oddati elektronsko v spletni aplikaciji JRP, ki je dostopna na spletnem naslovu https://jrp.spiritslovenia.si. Registrirani uporabnik spletne aplikacije JRP lahko dostopa do vloge prijavitelja le v primeru, da je s strani prijavitelja za to pooblaščen. Pooblastilo uredi v spletni aplikaciji JRP.
(15) Besedi »izpolniti« in »oddati« nista sopomenki za besedo »podpisati«. Navodila za podpis vloge so navedena v naslednjem podpoglavju.
Podpis vloge
(16) Ob zaključku vnosa podatkov v spletni obrazec za pripravo vloge in po vnosu vseh zahtevanih obrazcev in prilog se kreira PDF dokument (e-vloga), ki vsebuje spremni dopis, ovojnico, izpolnjeno vlogo in seznam vseh prilog. Ta PDF dokument je potrebno podpisati s kvalificiranim digitalnim potrdilom skladno z navodili v spletni aplikaciji. S podpisom PDF dokumenta s kvalificiranim digitalnim potrdilom se podpiše izpolnjena vloga.
(17) Vloga na javni razpis mora biti podpisana s kvalificiranim digitalnim potrdilom (KDP) samostojnega zakonitega zastopnika podjetja (prijavitelja), oziroma v primeru skupnega zastopanja več zakonitih zastopnikov podjetja (prijavitelja), ki skupaj zagotavljajo zakonito zastopstvo. Podpisuje se s kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki je veljavno in preverljivo v AJPES servisu eEDP.
(18) Podpisovanje vloge za oddajo prek drugih pooblaščencev ni dopustno. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika prijavitelja v skladu s prejšnjim odstavkom, bo kot formalno nepopolna zavržena.
Navodila za izpolnitev vnosnih polj v spletnem obrazcu za pripravo vloge
(19) Pred izpolnjevanjem zahtevanih podatkov elektronske vloge podrobno preberite navodila za izpolnjevanje, ki jih najdete v spletni aplikaciji JRP.
(20) Vsako polje, v katero je obvezno potrebno vnesti podatek, je označeno z znakom *. Če prijavitelj v polje, označeno z znakom * (obvezni vnos), ne bo vpisal zahtevanega podatka, ampak bo navedel presledke, znake ali kakšen drug zapis, s katerim se bo izognil vnosu zahtevanega podatka (npr. izogibanje samodejnim kontrolnim mehanizmom obrazca), se bo upoštevalo, da polje ni ustrezno izpolnjeno skladno z navodili na obrazcu, javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Tak prijavitelj bo pozvan na formalno dopolnitev svoje vloge.
(21) Na koncu vsakega koraka kliknite gumb »Preveri podatke«, ki vam vsa polja, ki ne izpolnjujejo pogojev validacije, označi z rdečo barvo. Popravite vsa rdeče označena polja, ponovno preverite podatke in nadaljujte na naslednji korak. Na zadnjem koraku izberite gumb »Kontrola podatkov« in v primeru uspešne kontrole lahko ustvarite PDF vloge.
15. Odpiranje in dopolnjevanje vlog za dodelitev sredstev
(1) V skladu z ZPOP-1 odpiranje vlog ni javno. Odpiranje vlog bo izvedeno najkasneje v osmih (8) dneh od posameznega roka za oddajo vlog.
(2) Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
(3) Vloge, ki ne bodo oddane v spletni aplikaciji JRP, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom zavržene.
(4) Prijavitelj lahko s pisno izjavo že oddano vlogo umakne kadarkoli do vročitve sklepa. V takem primeru se izda sklep o ustavitvi postopka.
(5) Dopolnjevanje vlog je namenjeno zagotovitvi formalne popolnosti vloge, in sicer dopolnitev z morebitnimi manjkajočimi obrazci ali dokazili ter dopolnitev nepopolno izpolnjenih obrazcev in popravki očitnih napak in pomanjkljivosti, do katerih je prišlo pri izpolnjevanju prijavnih obrazcev.
(6) Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– sestave partnerstva,
– tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge oziroma vsebino operacije,
– tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev.
Če bi bila pomanjkljivost takšne narave, da bi dopolnitev kršila prejšnji odstavek, se vloga kot formalno nepopolna lahko zavrže brez poziva k dopolnitvi vloge, saj v teh primerih dopolnjevanje vloge ni dopustno.
(7) Prijavitelj sme ob pisnem soglasju agencije popraviti očitne računske napake, ki jih agencija odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme vsebinsko spreminjati.
(8) Če komisija pri pregledu pogojev za kandidiranje in ocenjevanju vlog ali kadarkoli v času izvajanja postopka odkrije nejasnosti ali neskladnosti v vlogi, lahko pozove prijavitelja k predložitvi dodatnih pojasnil ali dokazil.
(9) Če v času med oddajo vloge in izdajo sklepov o izboru pri katerem koli partnerju pride do kakršnih koli sprememb, ki bi vplivale na vsebino vloge (npr. sprememba sedeža podjetja, sprememba zakonitega zastopnika …) ali samo velikost kateregakoli partnerja, mora prijavitelj to nemudoma sporočiti agenciji.
(10) Prijavitelj lahko kadarkoli od datuma oddaje vloge na ta javni razpis do roka za oddajo vlog, na katerega kandidira, v spletni aplikaciji JRP samoiniciativno umakne že oddano vlogo in do roka za zaprtje posameznega roka za oddajo vlog odda novo vlogo. Dopolnjevanje že oddane vloge, v času od dneva odprtja aplikacije javnega razpisa do dneva zaprtja aplikacije javnega razpisa za posamezni rok, prek aplikacije ni možno.
(11) Komisija bo predvidoma v roku, skladno z ZPOP-1, k dopolnitvi pozvala tiste prijavitelje, katerih vloge niso popolne. Prijavitelji bodo k dopolnitvi pozvani pisno. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati sestave partnerstva, višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je agencija prejela v postopku dodelitve sredstev. Če bi se dopolnitev nanašala na tovrstne vsebine, ki predstavljajo nedopustno dopolnitev v skladu s šestim odstavkom te točke javnega razpisa, prijavitelj k dopolnitvi ne bo pozvan, njegova vloga pa se bo kot formalno nepopolna zavrgla. Rok za dopolnitev vlog določi komisija v pozivu k dopolnitvi in ne sme biti daljši od 15 koledarskih dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji ne bodo ustrezno in/ali pravočasno dopolnili v skladu s pozivom k dopolnitvi, bodo s sklepom zavržene. Dokazila, obrazce in podatke, ki jih bodo prijavitelji predložili v dopolnitvi in za katere niso bili pozvani, bo komisija obravnavala kot brezpredmetne.
(12) Dopolnitev vloge, ki je posledica poziva komisije k dopolnitvi, mora prijavitelj oddati fizično v zaprti ovojnici, na kateri naj bo prilepljen izpolnjen Obrazec 8: Dopolnitev vloge. Če prijavitelj ne bo uporabil Obrazca 8, naj bo pozoren, da bo na ovojnico navedel prejemnika pošiljke (agencijo), svoj naziv in naslov ter navedel: »Ne odpiraj – Dopolnitev vloge – Javni razpis za spodbujanje partnerstev za nastop na tujih trgih 2025–2028«.
(13) Dopolnjevanje vloge je podrobneje opredeljeno v točki V. razpisne dokumentacije.
16. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
(1) Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni predvidoma v roku 180 dni od datuma odpiranja vlog.
(2) Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v 30 dneh od prejema sklepa agencije o (ne)izboru sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na Upravno sodišče Republike Slovenije. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje in razvrščanje vlog. Vložena tožba ne zadrži podpisa pogodb o sofinanciranju.
(3) Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani agencije in na spletni strani https://evropskasredstva.si/.
17. Zahteve glede prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja
(1) Upravičenci, ki za operacijo prejmejo podporo iz sklada ESRR, morajo izvajati dejavnosti prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja na način, kot ga določajo 47. in 50. člen Uredbe 2021/1060/EU, veljavna Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 in Celostna grafična podoba 2021–2027, objavljena v okviru navodil organa upravljanja.
(2) Podrobnejša navodila v zvezi z izvajanjem dejavnosti zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja so razvidna iz razpisne dokumentacije.
18. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter evidentiranja
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z operacijo v skladu z vsakokratno veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva, še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu brez poseganja v pravila, ki urejajo pomoč de minimis, in sicer za potrebe revizije oziroma kot dokazila za potrebe prihodnjih preverjanj.
(2) Upravičenec mora zagotavljati dostopnost do celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo in zagotavljati agenciji in drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije.
(3) Upravičenec mora voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Na ločenem stroškovnem mestu/kodi operacije mora upravičenec knjižiti le prihodke oziroma prilive, medtem ko mu stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu/kodi operacije.
(4) Menjava partnerjev v partnerstvu od oddaje vloge do zaključka operacije ni dovoljena, razen v primeru, ko je med starim in novim partnerjem zagotovljeno univerzalno pravno nasledstvo.
(5) Neizvajanje aktivnosti in nedoseganje zahtevanih kazalnikov v okviru javnega razpisa enega ali več partnerjev v celotnem času izvajanja operacije ali izstop partnerja/ev iz operacije od oddaje vloge do zaključka operacije ni dovoljeno in ima za posledico odstop od pogodbe o sofinanciranju, pri čemer bo upravičenec moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.
19. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
(1) Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije, katere sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi tega javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani agencije (kot izvajalskega telesa), posredniškega telesa, organa upravljanja, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov (v nadaljevanju: nadzorni organi).
(2) Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, lahko pa se opravi pregled na kraju samem tudi brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati agencijo o izvedenih ukrepih.
20. Načelo »ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852 in spodbujanje trajnostnega razvoja
(1) Ukrep zaradi svoje narave nima bistvenega škodljivega vpliva na katerega koli od šestih okoljskih ciljev oziroma je ta vpliv nepomemben.
(2) Ukrep, ki podpira zagon inovativno naravnanih podjetij, ne posega v prostor in nima nikakršnega negativnega vpliva na naravo in bivalno okolje, temveč ravno nasprotno, spodbuja podjetja pri izboljšanju okoljskih, družbenih in upravljavskih dejavnikov poslovanja, kar bo pozitivno vplivalo na naravno in bivalno okolje.
(3) Izvajanje javnega razpisa ne spada v področje Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 44/22, 18/23 – ZDU-1O, 78/23 – ZUNPEOVE, 23/24 in 21/25 – ZOPVOOV) ali drugega okoljskega predpisa, prav tako ni potrebno izvesti presoje vplivov na okolje ali vsebinske ocene skladnosti ukrepa z načelom »ne škoduj bistveno« (do no significant harm – DNSH). Javni razpis in z njim povezane operacije zagona podjetij skladno z načelom DNSH v smislu 17. člena Uredbe (EU) 2020/852:
– ne bo povzročil znatnih emisij toplogrednih plinov;
– ne bo imel negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje);
– nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov;
– je skladen s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij itd.);
– ne bo znatno povečal emisij, onesnaževal zraka, vode ali tal (izvedba programa je v skladu s prostorskimi načrti, normativi in standard itd.); in
– ne bo bistveno škodljiv za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
(4) Javni razpis namreč vključuje različne 'mehke' ukrepe, ki po svoji naravi nimajo predvidljivega vpliva na nobenega izmed šestih okoljskih ciljev, ki bi bil povezan z neposrednimi in primarnimi posrednimi učinki ukrepa v življenjskem ciklu, oziroma je ta vpliv nepomemben. Gre za sofinanciranje ukrepov, ki so mehke narave (usposabljanje, mentoriranje, izdelava dokumentacije (strategija vstopa in načrta trženja, strategije tržnega komuniciranja), raziskave in svetovalne storitve za namene pospeševanja izvoznih aktivnosti partnerjev, uvajanje novih poslovnih modelov, organizacija dejavnosti na poslovnih dogodkih, izvajanje marketinških aktivnosti), zato ni pričakovati neposrednih vplivov na okoljske cilje.
(5) V Prilogi 1 razpisne dokumentacije se v skladu s Tehničnimi smernicami za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« nahaja kontrolni seznam za izvedbo presoje načela DNHS po poenostavljenem pristopu.
21. Omejitve glede spremembe operacije v skladu s 65. členom Uredbe 2021/1060/EU
(1) Upravičenec mora zgotoviti, da v treh letih od končnega plačila za operacijo ne bo nastopilo karkoli od naslednjega:
– upravičenec ne bo prenehal ali preselil proizvodne dejavnosti iz regije na ravni NUTS 2, v kateri je operacija prejela podporo,
– upravičenec ne bo spremenil lastništva nad infrastrukturo, ki daje upravičencu ali javnemu organu neupravičeno prednost,
– upravičenec ne bo izvedel ali dopustil bistvene spremembe, ki bi vplivala na njen značaj, cilje ali pogoje izvajanja, zaradi česar bi se razvrednotili prvotni cilji operacije.
(2) V primeru kršenja omejitev s strani upravičenca bo agencija lahko odstopila od pogodbe in zahtevala vračilo vseh izplačanih sredstev ali sorazmeren del izplačanih sredstev, če je z vračilom sorazmernega dela mogoče doseči cilj operacije, upravičenec pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmeren del prejetih sredstev v roku 30 (tridesetih) dni od prejema pisnega poziva agencije in skladno z njim, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije.
22. Zagotavljanje skladnosti s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU
Upravičenec zagotavlja:
– spoštovanje temeljih pravic in skladnost z Listino Evropske unije o temeljnih pravicah,
– spodbujanje enakosti moških in žensk,
– preprečevanje diskriminacije na podlagi spola, rase ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti (zlasti se upošteva dostopnost za invalide), starosti ali spolne usmerjenosti.
23. Varovanje osebnih podatkov, poslovna skrivnost in podatki o dejanskih lastnikih
(1) Varovanje osebnih podatkov, ki jih agenciji posredujejo prijavitelji oziroma upravičenci, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2 ter 69. členom Uredbe 2021/1060/EU.
(2) Več o varstvu osebnih podatkov in zavezah agencije je navedeno na povezavi: https://www.spiritslovenia.si/politika-zasebnosti-in-pogoji-uporabe-aplikacij.
(3) Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo agencija lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
(4) Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati agencija.
(5) Podatki o sofinanciranih operacijah, za katere je tako določeno s predpisi ali so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam upravičencev, ki bo obsegal navedbo upravičenca, naziv operacije, programsko območje upravičenca in znesek javnih virov financiranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencih do sredstev bodo izvedene v skladu ZDIJZ.
(6) 69. člen Uredbe 2021/1060/EU določa, da morajo države članice sprejeti vse potrebne ukrepe za preprečevanje, odkrivanje in odpravo nepravilnosti, vključno z goljufijami, ter poročanje o njih. Ti ukrepi vključujejo zbiranje informacij o dejanskih lastnikih prejemnikov sredstev Unije v skladu s Prilogo XVII Uredbe 2021/1060/EU, ki med drugim določa tudi zbiranje podatkov o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov upravičenca, kot so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22, 145/22 in 17/25; v nadaljnjem besedilu: ZPPDFT-2).
(7) Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičencev (vseh partnerjev v partnerstvu), pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec (partner v partnerstvu) javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F). Dejanski lastniki so opredeljeni v ZPPDFT-2. Upravičenec (partner v partnerstvu) bo s podpisom pogodbe o financiranju zavezan, da na poziv agencije in v roku, postavljenem v pozivu, agenciji posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
24. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
(1) Upravičenci (partnerji v partnerstvu) bodo za namen spremljanja in vrednotenja doseganja cilja (realizirana vzpostavitev in aktivnosti partnerstev) dolžni spremljati in agenciji zagotavljati podatke o doseganju cilja. Upravičenci (partnerji v partnerstvu) bodo za namen spremljanja kazalnika (prihodki od prodaje na tujih trgih) operacije dolžni poročati agenciji o vrednosti kazalnikov operacije za leta, ki bodo določena v pogodbi o sofinanciranju.
(2) Dokazila o doseganju cilja, ki jih bo potrebno zbirati za namene spremljanja in vrednotenja, so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
(3) Upravičenci (partnerji v partnerstvu) morajo v vlogi realno prikazati načrtovan cilj operacije. Podatki iz vloge bodo osnova za spremljanje pričakovanih rezultatov in bodo kot takšni vključeni v pogodbo o sofinanciranju.
(4) V primeru, da upravičenci (partnerji v partnerstvu) ob zaključku operacije ne bodo dokazali uresničitve načrtovanega cilja v celoti, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec (vodilni partner) pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
(5) Upravičenci (partnerji v partnerstvu) so po zaključeni operaciji dolžni sodelovati v ekonomski evalvaciji doseganja cilja in kazalnikov, posredovati pa morajo tudi vse potrebne podatke, ki jih bo od njih zahteval kateri od nadzornih organov. V primeru, da upravičenec (partner v partnerstvu) takšno sodelovanje odkloni ali na poziv ne odgovori, lahko agencija zahteva vračilo vseh po pogodbi o sofinanciranju prejetih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec (vodilni partner) bo moral sredstva vrniti v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom.
25. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali izvajanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec (vodilni partner) agencije ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev agencije o dodelitvi sredstev ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec (vodilni partner) pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
26. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo agencija odstopila od pogodbe o sofinanciranju, upravičenec (vodilni partner) pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
27. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije, ali da je višina financiranja operacije presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči
(1) Dvojno uveljavljanje stroškov in dvojno financiranje izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov, bo agencija odstopila od pogodbe, upravičenec (vodilni partner) pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva po pogodbi o sofinanciranju v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov ali dvojno financiranje izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
(2) V primeru, da višina financiranja operacije z doseženim ciljem preseže maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči, bo moral upravičenec (vodilni partner) vrniti del prejetih sredstev po pogodbi o sofinanciranju, s katerim presega dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči, in sicer v roku 30 (tridesetih) dni od pisnega poziva agencije in skladno s tem pozivom, povečana za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR upravičenca (vodilnega partnerja) do dneva vračila v dobro proračuna Republike Slovenije.
28. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani agencije https://www.spiritslovenia.si/.
29. Dodatne informacije
(1) Dodatne informacije v zvezi s pripravo prijave in pojasnila k javnemu razpisu in razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljive na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov partnerstva25do28@spiritslovenia.si.
(2) Vprašanja morajo prispeti na v prejšnjem odstavku navedeni elektronski naslov najkasneje pet (5) delovnih dni pred datumom izteka posameznega roka za oddajo vlog (datum izteka roka za oddajo vlog se ne všteva v to petdnevno obdobje). V obdobju od štirih delovnih dni pred datumom izteka posameznega roka za oddajo vlog do vključno datuma izteka posameznega roka za oddajo vlog agencija ne sprejema novih vprašanj. Agencija bo objavila odgovore na vprašanja najkasneje en (1) delovni dan pred iztekom posameznega roka za oddajo vlog pod pogojem, da so bila vprašanja na ta rok za oddajo vlog posredovana pravočasno. Agencija si pridružuje pravico, da na istovrstna vprašanja odgovori enkrat. Nepravočasna vprašanja ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.spiritslovenia.si/.
(3) Agencija ne daje pojasnil, odgovorov ali razlag v zvezi z merili za izbor vlog, določenimi v razpisni dokumentaciji javnega razpisa.
(4) Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato morajo biti prijavitelji pri postavljanju vprašanj pazljivi, da v njih ne razkrijejo morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni.
(5) Morebitni prijavitelji bodo o vseh spremembah obveščeni na spletni strani https://www.spiritslovenia.si/.
Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje investicij, podjetništva in internacionalizacije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti