Ob-2364/25, Stran 2194
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s popravkom (UL L št. 373 z dne 21. 10. 2021, str. 94);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. december 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020, str. 1);
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 2/21);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi Uredbe (EU) 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (UL L št. 63, z dne 28. 2. 2023, str. 1), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), zadnjič popravljena s popravkom (UL L št. 421 z dne 26. 11. 2021, str. 75), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1057/EU);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih EK sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU;
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25, v nadaljevanju: Uredba EKP);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24; v nadaljevanju: ZIPRS2526);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, s spremembami);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11, s spremembami, v nadaljevanju: ZJF);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11; v nadaljevanju: Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/1, s spremembami, v nadaljevanju: ZZPri);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov, (Uradni list RS, št. 163/22 s spremembami, v nadaljevanju: ZVOP-2);
– Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07 s spremembami, v nadaljevanju: ZSV);
– Zakona o dolgotrajni oskrbi (Uradni list RS, št. 84/23, s spremembami – v nadaljevanju: ZDOsk-1);
– Zakona o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10, s spremembami, v nadaljevanju: ZIMI);
– Resolucije o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2022–2030 (Uradni list RS, št. 49/22);
– Akcijskega programa za invalide 2022-2030. št. 14100-5/2021/3 z dne 14. 10. 2021;
– Strategije Republike Slovenije za deinstitucionalizacijo v socialnem varstvu za obdobje 2024–2034 (v nadaljevanju: StaDI 2024–2034);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, različica 1.1. z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 2.0 (v nadaljevanju: PEKP 2021–2027);
– Odločitve o podpori št. V00151-1/MSP/0 za javni razpis »Sofinanciranje Centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije« (CeZag) št. dokumenta: 3032-52/2025-1630-10, ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja izdalo dne 31. 7. 2025.
Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana, objavlja
za sofinanciranje Centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (CeZag)
Javni razpis delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis za sofinanciranje Centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (v nadaljevanju: javni razpis) se izvaja v okviru cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« in 7. prednostne naloge »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« specifičnega cilja ESO 4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+)« PEKP 2021−2027.
Na javnem razpisu bo izbran projekt. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
Izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
1 Posredniško telo in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2 Predmet, namen, cilji, ciljne skupine in kazalniki javnega razpisa
2.1 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje Centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (v nadaljevanju: CeZag). V skladu Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10 z dne 26. 11. 2010), z Resolucijo o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2022–2030 (Uradni list RS, 49/22 št. 49/22 z dne 23. 3. 2022; v nadaljevanju: ReNPSV22–30), Akcijski program za invalide 2022–2030 (v nadaljevanju: API22-30) in s Strategijo Republike Slovenije za deinstitucionalizacijo v socialnem varstvu za obdobje 2024–2034 (v nadaljevanju: StaDI 2024–2034) želi Republika Slovenija zagotoviti vsem ljudem z oviranostjo večjo avtonomijo, vpliv in izbiro, kako, kje in s kom želijo živeti. Zaradi omejenih možnosti, težkih življenjskih situacij, neenakovrednih razmerij moči, stigme in diskriminacije, ljudje z oviranostjo pogosto nimajo možnosti, da bi izrazili svojo voljo ter uveljavljati svoje interese in pravice. Ključni proces deinstitucionalizacije je zato vzpostavitev storitve zagovorništva, ki zagotavlja, da so slišani glasovi ranljivih posameznikov in skupin ter da se njihova volja sliši in ustrezno upošteva.
Razpis naslavlja vse tri cilje ReNPSV22–30, in sicer zmanjševanje tveganja revščine in povečevanje socialne vključenosti (1), izboljšanje razpoložljivosti in pestrosti ter zagotavljanje dostopnosti in dosegljivosti storitev in programov (2) in vzpostavljanje pogojev za delovanje izvajalskih organizacij ter krepitev kakovosti in razvoja na področju socialnega varstva (3). Razpis prispeva k uresničevanju API22-30, predvsem pri doseganju naslednjih ciljev: ozaveščanje (1), bivanje in vključevanje (2), dostopnost (3), zdravje in zdravstveno varstvo (7), samoorganiziranje invalidov (11) in nasilje in diskriminacija (12).
Opredelitev CeZag: Razpis neposredno naslavlja tudi zavezo StaDI 2024–2034, da bomo v Republiki Sloveniji vzpostavili neodvisen center za zagovorništvo, ki bo okrepil glas ljudi z oviranostjo in jih zagovarjal v različnih življenjskih situacijah tako v institucijah kot v vsakdanjem življenju v skupnosti. CeZag bo zagotavljal zagovorništvo kot brezplačno, neodvisno podporo, ki ljudem z oviranostjo omogoči odločanje o svojem življenju ter podpori in oskrbi, ki jo prejemajo. Zagovorništvo bodo izvajali neodvisni strokovnjaki, ki zastopajo interese ljudi z oviranostjo ter jih podpirajo pri tem, da lažje izrazijo svoje mnenje, potrebe in želje in da poznajo in lažje uveljavljajo svoje pravice. Zagovorniki CeZag morajo zato biti neodvisni strokovnjaki, ki niso del državnih organov ali izvajalcev storitev ali socialnovarstvenih programov.
2.2 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je zagotovitev sredstev za projekt CeZag, v skladu s StaDI 2024–2034. CeZag bo nudil neodvisno podporo zagovorništva tako stanovalcem institucij kot tudi osebam z oviranostjo, ki živijo v skupnosti. Hkrati bo izvajal skupinsko zagovorništvo, ki vključuje ozaveščanje na lokalni in državni ravni o pravicah ljudi z oviranostjo ter opozarjanje na pomen deinstitucionalizacije. CeZag je namenjen krepitvi glasu in prehodu od skrbništva k odločanju s podporo. Zagovornik uporabniku nudi mediacijo, pomoč pri pripravi pritožb ter podporo pri uveljavljanju pravic, vključno s pravicami na področju socialnega in zdravstvenega varstva. Namen projekta je vzpostaviti celostno zagovorništvo za ljudi z oviranostjo, ki bo zastopalo interese ljudi z oviranostjo v različnih kontekstih (na sodiščih, v socialnovarstvenih zavodih, varovanih oddelkih, v skupnosti itd.) in v raznih postopkih in prelomnih življenjskih situacijah (prisilna namestitev na varovani oddelek, v postopku vrnitve opravilne sposobnosti oziroma prenehanja skrbništva, selitev v skupnost itd.). Posamezne aktivnosti, ki jih bo izvajal zagovornik, so opisane v točki 3 tega razpisa.
2.3 Cilji javnega razpisa
Javni razpis zasleduje cilje in rezultate cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO4.11. Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+) PEKP 2021–2027, dostopnega na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/11/sfc2021-PRG-2021SI16FFPR001-2.0.pdf.
Ključni cilj javnega razpisa je podpreti projekt, ki bo osebam iz ciljnih skupin nudil vsebine tega javnega razpisa in na ta način prispeval k dvigu kakovosti življenja ciljnih skupin.
Specifični cilji javnega razpisa z namenom prispevati k dvigu kakovosti življenja ljudi iz ciljnih skupin:
1) Vzpostavitev dolgoročno delujočega CeZag, ki bo odraslim ljudem z oviranostjo, ki živijo v instituciji ali v skupnosti nudil neodvisno podporo zagovorništva na multidisciplinaren način.
2) Zagotavljanje individualnega pravnega, socialno delavskega in vrstniškega zagovorništva za ljudi z oviranostjo v obdobju 2025–2028.
3) Zagotavljanje skupinskega zagovorništva v obdobju 2025–2028.
2.4 Ciljne skupine
CeZag mora v okviru projekta nuditi vsebine/aktivnosti odraslim ljudem z oviranostjo z intenzivnimi potrebami, ki zahtevajo večje napore pri zadovoljevanju življenjskih potreb in v kompleksnih življenjskih situacijah, ki živijo v instituciji ali v skupnosti; izvajalci oskrbe v instituciji in izvajalci podpore v skupnosti; javnost in strokovna javnost s področja socialnega varstva, dolgotrajne oskrbe in zdravstva.
2.4.1 Ciljni upravičenci/skupine
– osebe vključene proces deinstitucionalizacije (DI),
– zaposleni v socialnovarstvenih institucijah (SVI),
– institucije na področju socialnega varstva (SV).
2.5 Kazalniki
Za doseganje opredeljenih specifičnih ciljev morajo biti v obdobju izvajanja projektov doseženi naslednji specifični kazalniki »rezultata«:
– Vzpostavljena in dostopna zagovorniška kontaktna točka – 1.
– Število izvedenih storitev informiranja (klici, elektronska sporočila, osebni pogovori itn.): 400;
– Število izvedenih strokovnih usposabljanj: 20 usposabljanj, in sicer 14 v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija (v nadaljevanju: KRVS) in 6 v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija (v nadaljevanju: KRZS);
– število izvedenih storitev individualnega zagovorništva: 300.
Kazalniki so podrobneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
Doseženi kazalniki bodo redno posredovani strokovni in širši javnosti skozi različne komunikacijske kanale. To bo vključevalo objave na spletni strani in drugih spletnih profilih, organizacijo posvetov, delavnic, sodelovanje z mediji in drugi promocijski dogodki za širšo javnost.
3 Obvezne vsebine
3.1 Projektne aktivnosti
Prijavitelj mora v CeZag zagotavljati naslednje obvezne vsebine namenjene ciljnim skupinam:
– vzpostavitev CeZag,
– izvajanje individualnega zagovorništva,
– izvajanje skupinskega zagovorništva in
– izvajanje pravnega zastopanja ljudi z oviranostjo.
3.1.1 Aktivnost 1: Upravljanje projekta vzpostavitve CeZag
Podaktivnost 1.1: vodenje projekta:
– vzpostavitev CeZag;
– koordinacija zagovorništva;
– vzpostavitev načina beleženja in spremljanja izvedenih zagovorniških akcij.
Podaktivnost 1.2: Informiranje in ozaveščanje javnosti
– informiranje javnosti z namenom krepitve obveščenosti o izvajanju projekta in o učinkih projekta.
3.1.2 Aktivnost 2: Individualno zagovorništvo
Podaktivnost 2.1: Zagotavljanje zagovorništva za posameznike z oviranostjo
Individualno zagovorništvo je proces zagotavljanja podpore posamezniku, ki je bil deležen nepravične obravnave ali so bile kršene njegove pravice. Zagovornik pri tem prevzame vlogo posrednika in zastopnika interesov uporabnika.
Zagovornik lahko uporabniku pomaga v postopkih preselitve iz institucije, pri vrnitvi opravilne sposobnosti oziroma prenehanju skrbništva, pri preprečevanju postavitve pod skrbništvo odraslih ljudi z oviranostjo in pri preprečevanju institucionalizacije, v postopkih, namestitve na varovani oddelek in uporabe posebnih varovalnih ukrepov in v drugih postopkih pred organizacijami in strokovnjaki z različnih področij (socialno varstvo, zdravstvo, šolstvo idr.).
Zagovornik uporabniku nudi mediacijo, pomoč pri pripravi pritožb ter podporo pri uveljavljanju pravic, vključno s pravicami na področju socialnega in zdravstvenega varstva.
Upravičenec bo z namenom zagotavljanja svetovanja ljudem z oviranostjo, bližnjim osebam, skrbnikom in strokovnjakom vzpostavil tudi zagovorniško kontaktno točko. Kontaktna točka bo zajemala vzpostavitev portala za sporočanje kršitev človekovih pravic ljudi z oviranostjo (na spletni strani in anonimna telefonska številka).
3.1.3 Aktivnost 3: Skupinsko zagovorništvo
Skupinsko zagovorništvo je namenjeno zastopanju interesov širše skupine uporabnikov ali oseb z oviranostjo na sistemski ravni. Zagovorniki si bodo prizadevali za spremembe v zakonodaji, ki bodo izboljšale pravni položaj in pravice oseb z oviranostjo. Poleg tega si bodo prizadevali za povečanje njihove pogodbene moči pri sodelovanju z institucijami in za krepitev vpliva na oblikovanje politik ter delovanje služb, ki zagotavljajo podporo in oskrbo. Odzvali se bodo tudi v primerih diskriminacije, nasilja in drugih kršitev človekovih pravic ljudi z oviranostjo.
Z namenom usposabljanja strokovnjakov in ljudi z oviranostjo, preprečevanja stigmatizacije, senzibilizacije javnosti in izboljšanja družbenega položaja ljudi z oviranostjo bo CeZag za različne deležnike (izvajalci storitev, odločevalci, splošna javnost ipd.), organiziral delavnice in posvete o pravicah ljudi z oviranostjo in o deinstitucionalizaciji. Do zaključka operacije mora biti izvedenih najmanj 20 usposabljanj.
3.1.4 Aktivnost 4: Pravno zastopanje ljudi z oviranostjo
CeZag bo z namenom zagotavljanja pravnega zastopanja ljudi z oviranostjo v postopkih, ki zahtevajo specializirana pravniška znanja, vzpostavil sodelovanje z izkušenimi strokovnjaki s področja prava. Ti bodo zagotavljali neodvisno in specializirano pravno podporo v različnih postopkih, pri tem pa bodo sodelovali z zagovorniki zaposlenimi na CeZag.
4 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javni razpis lahko kandidira samo prijavitelj, projektno partnerstvo ni predvideno.
4.1 Upravičeni prijavitelj
Prijavitelj mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje:
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj, ki izpolnjuje vse spodaj naštete pogoje.
1. Je pravna oseba zasebnega prava s statusom nevladne organizacije v javnem interesu, vpisane v evidenco nevladnih organizacij najmanj 2 leti, s sedežem v Republiki Sloveniji.
2. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES).
3. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta.
4. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo vloge na javni razpis, oziroma nima neporavnanih obveznosti v višini 50,00 EUR ali več in je predložil vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dneva oddaje prijave.
5. Ni v stečajnem postopku, postopku prisilnega prenehanja, postopku prisilne poravnave ali postopku prisilne likvidacije.
6. Nima neporavnanih obveznosti (iz naslova integralnih sredstev in namenskih sredstev kohezijske politike) do ministrstva, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom.
7. Za iste upravičene stroške, ki bodo predmet financiranja tega javnega razpisa, ni že dobil in ne bo dobil drugih javnih sredstev.
8. Izpolnjuje pogoje glede tehnične opremljenosti.
9. Odgovorne osebe prijavitelja niso bile pravnomočno obsojene zaradi kaznivega dejanja v zvezi s svojim poklicnim ravnanjem.
10. Je neodvisna organizacija, ki ne izvaja storitev socialnega varstva, socialnovarstvenih programov, osebne asistence, dolgotrajne oskrbe ali zdravstvenih storitev ter ni združenje oziroma skupnost izvajalskih organizacij in ni del izvršilne, sodne ali zakonodajne veje oblasti.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja, ki bo izvajal projekt o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 3, razen pogoja pod zaporedno št. 4, ki se presoja glede na zapisano v navedeni točki. Ministrstvo bo za potrebe tega javnega razpisa pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj navedeno potrdilo iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za prijavitelja bo ministrstvo zahtevalo dodatna pojasnila ali dokazila.
4.2 Operativne zmožnosti
Prijavitelj dokazuje, da ima zmožnost izvesti projekt tako, da vlogi doda obvezna dokazila o tem, da:
– ima izkušnje s področja zagovarjanja ali varovanja temeljnih človekovih pravic in svoboščin posameznikov in ranljivih družbenih skupin ali s pripravljanjem pobud za spremembo zakonodaje in/ali prakse za boljši dostop in uveljavljanje človekovih pravic in izvaja ozaveščanje javnosti in razna izobraževanja in usposabljanja s področja človekovih pravic ljudi z oviranostjo in s področja deinstitucionalizacije, kar dokazuje s sodelovanjem v vsaj treh izvedenih projektih iz tega področja (dokazilo: Obrazec št. 1. Prijavnica).
– ima prijavitelj zmožnost za izvedbo projekta in lahko izvede vse aktivnosti v času trajanja projekta (dokazilo: Obrazec št. 1. Prijavnica- seznam preteklih projektov s kratkim opisom v zadnjih petih letih od objave javnega razpisa ter dokazane izkušnje in reference vodje projekta).
4.3 Kadrovski pogoji
Prijavitelj mora zagotoviti kadrovsko zmogljivost za izvedbo projekta. Ob prijavi na razpis morata biti pri prijavitelju zaposleni vsaj dve osebi, katerih zaposlitvi ne bosta financirani v okviru javnega razpisa, pri čemer morata imeti sklenjeni pogodbi za najmanj polovični delovni čas.
V okviru tega javnega razpisa bo sofinancirana ena zaposlitev za polni delovni čas za vodjo projekta ter do sedem zaposlitev za polni delovni čas za zagovornike. V primeru zaposlitev za polovični delovni čas je lahko sofinanciranih več delovnih mest za zagovornike, vendar skupno največ štirinajst delovnih mest.
Za vodjo projekta je predvidena zaposlitev ene osebe z najmanj VII. ravnjo izobrazbe družboslovne smeri, ki ima najmanj pet let delovnih izkušenj.
Za zagovornike so predvidene zaposlitve oseb, ki so pridobile najmanj VII. raven izobrazbe s področja družboslovnih ved (pravo, socialno delo, socialna pedagogika ipd.), in imajo izkušnje s področja zagovorništva, dela z ranljivimi skupinami ali človekovih pravic, ali imajo lastno izkušnjo institucionalizacije.
4.4 Splošna horizontalna načela (pogoji) za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1) Skladnost in prispevek projekta s ciljem politike, prednostne naloge in specifičnim ciljem v okviru PEKP 2021–2027, kot je navedeno v poglavju 5 tega javnega razpisa.
2) Opredeljenost projekta v okviru obdobja upravičenosti ter njegova realna izvedljivost v obdobju, na katero se nanaša podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom).
3) Ustreznost in sposobnost prijavitelja za izvedbo projekta.
4) Skladnost ciljnih skupin, predlaganih v projektu, kot je določeno v 5. poglavju tega javnega razpisa. 5. Skladnost projekta s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU – skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno.
Spoštovanje načel enakosti, vključenosti in nediskriminacije mora biti zagotovljeno pri izvajanju vseh aktivnosti na vseh ravneh v skladu z nacionalno zakonodajo (Zakon o enakih možnostih žensk in moških, Zakon o varstvu pred diskriminacijo, Zakon o izenačevanju možnosti invalidov), pravnim redom EU, zlasti s Pogodbo o delovanju EU, Listino EU o temeljnih pravicah in načeli Evropskega stebra socialnih pravic in relevantnimi mednarodnimi dokumenti za varstvo človekovih pravic, zlasti s Konvencijo o pravicah invalidov. V okviru projekta se bodo enake možnosti in boj proti diskriminaciji glede na različne osebne okoliščine (npr. spol, starost, invalidnost, rasna, etnična, narodna in verska pripadnost, spolna usmerjenost) zagotavljali horizontalno ter vertikalno, kolikor je to mogoče. Pri tem je treba upoštevati tudi Postopkovnik za zagotovitev izpolnitve horizontalnih omogočitvenih pogojev »Dejanska uporaba in izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah« in »Izvajanje in uporaba Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov v skladu s Sklepom Sveta 2010/48/ES« in Akcijski program za invalide 2022–2030 ter druge relevantne dokumente, ki bodo nastali v okviru izvajanja. Načelo se bo upoštevalo tudi v okviru postopka izbora projekta.
5 Trajanje oziroma časovna omejitev projekta: dodeljena sredstva morajo biti porabljena v letih 2025 do 2028. Financirane bodo aktivnosti od izdaje skepa o dodelitvi sredstev do 31. 10. 2028, kar pomeni, da se financirajo upravičeni stroški, nastali v tem obdobju.
6 Financiranje
6.1 Način financiranja
Projekt bo sofinanciran iz javnih sredstev v višini do 100 % realiziranih skupnih upravičenih stroškov projekta. Namenska sredstva ESS+ EU predstavljajo 85 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRVS in 40 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo 15 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRVS in 60 % projekta v KRZS.
Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projekta izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke).
V skladu s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 – ZIPRS2526) lahko izbrani prijavitelj, če izpolnjuje zakonsko določene pogoje, ministrstvo zaprosi za predplačilo. Pogoji za upravičenost do izplačila predplačila so natančneje opredeljeni v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije, in Navodilih PT.
6.1.1 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih namenskih sredstev javnega razpisa za obdobje od izdaje sklepa o dodelitvi sredstev do 31. oktobra 2028 znaša največ 1.614.466,67 EUR, od tega je namenjenih 1.317.889,16 EUR za sofinanciranje aktivnosti projekta v KRVS in 296.577,51 EUR za sofinanciranje aktivnosti projekta v KRZS.
Iz sredstev Evropskega socialnega sklada plus (Podpora Unije) bo financirano največ 1.238.836,79, od tega v KRVS 1.120.205,79 EUR in v KRZS 118.631,00 EUR.
Iz nacionalnega javnega prispevka iz državnega proračuna bo financirano največ 375.629,88, od tega v KRVS 197.683,37 EUR in v KRZS 177.946,51 EUR.
Razpisana sredstva se zagotavljajo v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike. Sredstva so razdeljena pro-rata, podlaga za razrez sredstev so statistični podatki, pridobljeni s strani Inštituta RS za socialno varstvo (v nadaljevanju: IRSSV) o številu uporabnikov v posebnih socialnovarstvenih zavodih za leto 2022.
6.1.2 Omejitev zaprošenih sredstev
Na javnem razpisu bo izbran 1 (en) projekt, ki bo vključeval vse opredeljene aktivnosti v tem javnem razpisu.
Prijavitelji lahko zaprosijo za vsa razpoložljiva sredstva.
Prijavitelji lahko zaprosijo za 100 % sofinanciranje skupnih upravičenih stroškov.
6.2 Upravičenost stroškov
6.2.1 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so s projektom neposredno povezani, potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
6.2.2 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določeni v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških; dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in so jih prijavitelji dolžni dosledno upoštevati.
6.2.3 Upravičene vrste stroškov
Ministrstvo bo izbranemu prijavitelju dodelilo sredstva za neposredne stroške osebja, stroške dela po podjemni pogodbi in sredstva za stroške pavšalnega financiranja v višini 40 %.
6.2.4 Stroški osebja na projektu
i. Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih na projektu ter drugih stroškov v zvezi z delom.
Stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom bodo v okviru tega javnega razpisa povrnjeni v obsegu stroška na enoto (SE). Izračun urne postavke oziroma stroška na enoto (SE) je izveden v skladu z določili 53. člena (točka 3.a) Uredbe EU 2021/1060 ter Navodili organa uporabljanja o upravičenih stroških o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027. Pri izračunu višine SE smo uporabili podatke za primerljivo delovno mesto v javnem sektorju. Ti podatki vključujejo vse zakonsko določene elemente stroškov dela (plača, dodatki, prispevki, nadomestila itn.), ki jih določajo relevantni predpisi. Upoštevali smo število ur na leto oziroma mesec v skladu s sprejetimi standardi EU, in sicer 1720 ur. Metodologija za izračun stroška na enoto je podrobneje opredeljena v razpisni dokumentaciji.
V okviru projekta so lahko sofinancirani stroški dela za delovna mesta:
– Vodja projekta: Strošek na enoto: 23,61 EUR (urna postavka).
– Zagovornik: Strošek na enoto: 20,48 EUR (urna postavka).
Prijavitelj mora pri pripravi izračuna finančnega načrta upoštevati vrednost posameznega stroška na enoto (SE 1 in SE 2) in število ur dela na letni ravni na projektu, največ v višini 1720 ur na osebo. Upravičene stroške dela na projektu prijavitelj izračuna tako, da pomnoži vrednost urne postavke s številom ur na projektu. Prekoračitev števila ur opravljenega dela na projektu na letni ravni predstavlja strošek prijavitelja.
V okviru tega javnega razpisa bodo sofinancirani stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom za eno zaposlitev za polni delovni čas za vodjo projekta ter do sedem zaposlitev za polni delovni čas za zagovornike. V primeru zaposlitev za polovični delovni čas je lahko sofinanciranih več delovnih mest za zagovornike, vendar skupno največ štirinajst delovnih mest. Če je oseba zaposlena za polovični delovni čas, je prijavitelj upravičen do sofinanciranja plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom, največ 860 ur na osebo na leto.
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom so podrobneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
ii. Stroški storitev zunanjih izvajalcev (delo po podjemni pogodbi)
Stroški zunanjih storitev so namenjeni kritju stroškov, povezanih z zagotavljanjem specializiranih pravnih storitev za osebe z oviranostjo. CeZag bo z namenom učinkovitega pravnega zastopanja v postopkih, ki zahtevajo poglobljena pravniška znanja, vzpostavil sodelovanje z izkušenimi pravnimi strokovnjaki, ki imajo po potrebi opravljen tudi pravniški državni izpit (PDI) in lahko upravičence do zagovorništva zastopajo pred sodišči. Sodelovanje z njimi bo potekalo na podlagi sklenjenih podjemnih pogodb.
iii. Stroški pavšalnega financiranja
Stroški pavšalnega financiranja so stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi sofinanciranega projekta, in sicer v višini 40 % skupnih upravičenih neposrednih stroškov dela osebja ter stroškov zunanjih storitev (delo po podjemni pogodbi) na projektu. Namenjeni so financiranju vseh ostalih stroškov na projektu, razen stroškov dela.
Način določitve pavšalnega financiranja je v skladu s 56. členom Uredbe 2021/1060/EU. Posredni stroški ne smejo obsegati istih vrst stroškov, kot so neposredni stroški. Stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom ne smejo biti predmet pavšalnega financiranja.
6.2.5 Državna pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance št. 4490-14/2025/2 z dne 10. 4. 2025, dodeljena sredstva javnega razpisa ne predstavljajo državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
6.3 Obdobje upravičenosti stroškov
Obdobje upravičenosti stroškov je od izdaje sklepa o dodelitvi sredstev do 31. 10. 2028.
Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od izdaje sklepa o dodelitvi sredstev do 30. 11. 2028.
Obdobje javno upravičenih izdatkov (izplačil iz proračuna) je od izdaje sklepa o dodelitvi sredstev do 31. 12. 2028.
PT dopušča možnost spremembe navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projekta.
Spremenjene okoliščine, višjo silo in izjemne okoliščine, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU), dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine, višjo silo ali izjemne okoliščine, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin/višje sile/izjemnih okoliščin in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena v prej navedenih Navodilih OU.
7 Merila za izbor projekta
Strokovna komisija bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, ocenila po merilih za ocenjevanje vlog, kot so navedena v nadaljevanju.
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na naslednji način:
MERILO | Število točk |
1 | Ustreznost projekta | Možnih največ 15 točk |
1.1 | Utemeljitev projekta | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
1.2 | Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
1.3 | Načini vključevanja ciljnih skupin | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
2 | Izvedljivost projekta | Možnih največ 10 točk |
2.1 | Izvedljivost in načrtovanje aktivnosti projekta | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
2.2 | Opredelitev tveganj za izvedbo projekta in predvideni ukrepi za odpravo tveganj | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3 | Usposobljenost za izvedbo projekta | Možnih največ 30 točk |
3.1 | Reference in izkušnje prijavitelja na področju predmeta in vsebin javnega razpisa | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3.2 | Izkušnje prijavitelja s ciljnimi skupinami | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3.3 | Izkušnje prijavitelja z izvajanjem ozaveščanja na področju deinstitucionalizacije in človekovih pravic ljudi z oviranostjo | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3.4 | Izkušnje prijavitelja s spodbujanjem samozagovorništva (dogodki, delavnice, objave ipd.). | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3.5 | Izkušnje s sodelovanjem na mednarodni ravni na področju deinstitucionalizacije ali človekovih pravic ljudi z oviranostjo. | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
3.6 | Razvoj znanja na področju človekovih pravic ljudi z oviranostjo in deinstitucionalizacije (publikacije, izobraževanja ipd.) | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
4 | Trajnost predvidenih rezultatov | Možnih največ 10 točk |
4.1 | Zagotavljanje trajnosti projekta | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
4.2 | Prispevek k razvoju zagovorništva na področju ljudi z oviranostjo | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
5 | Specifični kriteriji | Možnih največ 10 točk |
5.1 | Skladnost projekta s »Konvencijo o pravicah invalidov« in »Smernicami ZN za deinstitucionalizacijo, tudi v izrednih razmerah« | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
5.2 | Skladnost projekta s StaDI 2024–2034 | 0 – popolnoma neustrezno 1 – v manjši meri ustrezno 2 – delno ustrezno 3 – v večji meri ustrezno 4 – ustrezno 5 – popolnoma ustrezno | 5 |
SKUPNO ŠTEVILO TOČK | 75 |
Skupaj lahko vloga prijavitelja doseže največ 75 točk. Prejete vloge bodo razvrščene glede na število prejetih točk, pri čemer bo v okviru razpoložljivih sredstev do sofinanciranja upravičen samo en projekt z najvišjim številom točk. Izbran je lahko le projekt, ki bo dosegel vsaj 40 točk in ki bo pri vsakem od petih osnovnih meril dosegel najmanj polovico možnih točk.
8 Postopek izbora prijaviteljev
8.1 Rok za predložitev vloge
Rok za oddajo vloge je najkasneje do 15. 9. 2025.
Posamezni prijavitelj lahko predloži le eno (1) vlogo za sofinanciranje. Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba celotno vlogo posredovati tudi na elektronskem nosilcu podatkov (USB ključku). Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija. Prijavitelj na tem javnem razpisu lahko kandidira le z eno vlogo.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, označene s poštnim žigom do vključno 15. 9. 2025, in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele, 15. 9. 2025. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija, enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za solidarno prihodnosti, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana do 15. 9. 2025, do 12. ure.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge ne bodo obravnavane in bodo zavržene s sklepom ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je treba poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja, ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis za sofinanciranje centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (CeZag)«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge). Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene ter označene, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju. Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje.
8.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
8.2.1 Odpiranje vlog
PT bo izbralo predlog projekta po postopku, kot ga določa veljavni ZJF oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev. Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministra za solidarno prihodnost.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 18. 9. 2025 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja. O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
8.3 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osem) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog.
Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh ustrezno izpolnjenih prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, ali vsebuje tehnično spremenjene prijavne obrazce in obvezne priloge in ki ne vsebuje elektronskega nosilca podatkov (USB ključka), na katerem je celotna vloga z vsemi obrazci in prilogami.
V vlogi je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo vloga formalno nepopolna in bo prijavitelj pozvan k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osmih) dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Če bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (spodaj je navedeno, česa prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena. Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj ministrstvu posredovati po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno 8. (osmega) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis za sofinanciranje centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (CeZag)«.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
8.3.1 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo preverila izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis, ki so določeni v 4. poglavju tega javnega razpisa. Če bo ugotovila, da prijavitelj ne izpolnjuje pogojev javnega razpisa, bo vloga zavrnjena.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v poglavju 4 tega javnega razpisa. Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bodo ločeno ocenili vsaj trije člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije bo oblikovana na podlagi povprečja podeljenih končnih ocen posameznih ocenjevalcev. V primeru, da bosta dve vlogi ocenjeni z enakim številom točk, se izbere prijavitelj, ki ima večje število točk po spodaj naštetih merilih in v vrstnem redu, kot so zapisani:
1. Ima večje skupno število točk po merilu št. 1 Ustreznost projekta,
2. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk, pridobi prednost prijavitelj, ki ima večje število točk po kriterijih tega merila od 1.1 do 1.3 v vrstnem redu zapisa.
3. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk je naslednji kriterij večje skupno število točk po merilu št. 3 Usposobljenost za izvedbo projekta.
4. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po prejšnji merilih, pridobi prednost prijavitelj, ki ima večje število točk po kriterijih tega merila od 3.1 do 3.6, v vrstnem redu zapisa.
5. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk, bo odločil žreb, ki bo javen.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vlog oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Strokovna komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko, in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja.
V primeru, da bo prijavitelj v prijavi kot upravičene stroške navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz ESS+, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od vloge.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov. V primeru potrebe po dodatnih pojasnilih ali minimalnih spremembah vloge, ki nimajo bistvenih vplivov na vsebino projekta oziroma vloge, se bo prijaviteljem po elektronski pošti poslal poziv za posredovanje sprememb, in sicer na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
8.3.2 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil minister oziroma oseba, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
PT bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 (šestdesetih) dneh po zaključku odpiranja prijav. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/ ter na spletni strani https://evropskasredstva.si.
Z izbranim prijaviteljem bo na podlagi sklepa ministra o dodelitvi sredstev, sklenjene pogodbe o sofinanciranju projekta. PT bo z izbranim prijaviteljem sklenil pogodbo o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju) za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
8.3.3 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sredstev je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 (tridesetih) dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v toliko izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji. Tožba ne ovira izvršitve sklepa, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
8.3.4 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
9 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja, da se v primeru izbora vloge javno objavijo osnovni podatki o projektu, prejemniku sredstev ter odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih, v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo predhodno podpisali izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko PT in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
Prijavitelji se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih med izvajanjem, v skladu z veljavnim zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
9.1 Podatki o dejanskih lastnikih
Izbrani prijavitelj bo dolžan pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke (v nadaljevanju: podatki o dejanskih lastnikih).
Izbrani prijavitelj, ki je v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES), s podpisom izjave (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih) zagotavlja, da so v Registru vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj, ki v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v Register, zahtevane podatke pred podpisom pogodbe posreduje z obrazcem (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih).
Ne glede na navedeno izjave ni treba priložiti posameznikom, ki samostojno opravljajo dejavnost.
Če izbrani prijavitelj pred podpisom pogodbe ne bo predložil izjave oziroma v celoti izpolnjene in podpisane Priloge št. 4, ministrstvo z izbranim prijaviteljem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in izbrani prijavitelj ne bo upravičen do sredstev sofinanciranja.
PT na podlagi 69. člena in Priloge XVII Uredbe 2021/1060/EU obdeluje osebne podatke o dejanskih lastnikih izbranega prijavitelja izključno za namen revizij in nadzora ter za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi s projektom izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelj bo prav tako moral tekom izvajanja projekta na poziv PT posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih.
10 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenih računovodskih evidenc za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 82. člena Uredbe 2021/1060/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, mora zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta v obdobju petih let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, dolžen hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z navodili ministrstva in organa upravljanja;
– izpolnjevanje zahteve glede preglednosti izvajanja in komuniciranja o operaciji in uporabe emblema EUEU v skladu s 47. in 50. členom ter Prilogo IX Uredbe 2021/1060/EU, navodil organa upravljanja ter na zahtevo PT oziroma organa upravljanja poročal o njihovem izvajanju ter dopuščal javno objavo podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU;
– omogočanje tehničnega, administrativnega in finančnega nadzora nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju 82. člena Uredbe 2021/1060/EU. Nadzor se izvaja s strani PT, OU, organa za računovodenje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov Republike Slovenije, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta P 2021–2027, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev. Nadzor se izvaja z revizijskimi pregledi na podlagi 77. člena Uredbe 2021/1060/EU in internih pravil revizijskih organov, s katerimi je upravičenec seznanjen. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta, predložil vsa dokazila, ki bodo dokazovala izvajanje projekta in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti, navajal vsa dejstva in dokaze, ki bi lahko vplivali na pravilnost ugotovitev v navedenih postopkih, ter ministrstvu dostavljal zahtevana pojasnila v zvezi s projektom in med delovnim časom omogočal vpogled v dokumentacijo oziroma dostop v objekte z namenom izvajanja pregledov, povezanih s projektom;
– zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase, ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti projekta, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. Izbrani prijavitelj bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja EK o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, kot je opredeljeno z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13);
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov. Izbrani prijavitelj je za namen spremljanja in vrednotenja projekta v skladu z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in PT zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira.
Druge pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu:
– prijavitelj mora voditi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki, dokumentacijo morajo hraniti v skladu s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov;
– v okviru projekta bo za vključene uporabnike zagotovljeno brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti;
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja določene v pogodbi o sofinanciranju.
11 Informiranje in obveščanje javnosti
Izbrani prijavitelj mora pri izvajanju projekta spoštovati zahteve EU glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu. Obveznosti izhajajo iz Uredbe 2021/1060/EU (47. in 50. člen ter Priloga IX), podrobneje pa so razložene v Navodilih organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, dostopnih na: https://evropskasredstva.si/evropska-25kohezijska-politika/navodila-in-smernice/). Pri tem je treba nujno upoštevati v omenjenih navodilih določene zahteve za projekte ESS+ nad 100.000,00 EUR.
Pri izvajanju projekta, ki ga sofinancira ministrstvo s sredstvi ESS+, je treba dosledno uporabljati logotip ministrstva, emblem EU ter logotip »I feel Slovenia« in navesti, da projekte delno sofinancirata ministrstvo ter EU, in sicer iz ESS+. Hkrati je treba navesti, da se projekt sofinancira iz PEKP 2021–2027, izvaja v okviru cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« in 7. prednostne naloge »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« specifičnega cilja ESO 4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+)« Izbrani prijavitelj mora zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz ESS+. Na zahtevo PT mora izbrani prijavitelj sodelovati pri informiranju in obveščanju javnosti, ki ga organizira ministrstvo ali organ upravljanja.
Sprejetje sofinanciranja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
12 Zahteve glede spoštovanja zakonov, navodil in predpisov
Izbrani prijavitelj bo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezan spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so izbrani prijavitelji k temu zavezani v skladu z 9. členom veljavnega zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
13 Posledice, če PT ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če PT ugotovi, da ga prijavitelj ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma je posredoval neresnične, nepopolne podatke ali dokumente oziroma prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev PT o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo PT odstopil od pogodbe, prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 (trideset) dni od prejema pisnega poziva PT, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na podračun izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna RS.
V primeru odkritja nepravilnosti pri izvajanju projekta oziroma pogodbe ali v primeru nenamenske porabe sredstev po pogodbi bo PT:
– odstopilo od pogodb – začasno ustavilo izplačila sredstev po pogodbi, dokler se nepravilnost ali sum goljufije ne ovrže in/ali
– zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, izbrani prijavitelj pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmerni del prejetih sredstev, v roku 30 (trideset) dni od prejema pisnega poziva PT, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki so obračunane od dneva nakazila na podračun/TRR izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna RS,
– izreklo finančne popravke oziroma znižalo višino sredstev glede na resnost kršitve.
14 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani Ministrstva za solidarno prihodnost: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Na navedeni spletni strani bodo objavljeni tudi:
– odgovori na zastavljena vprašanja v zvezi z razpisom;
– podatki v zvezi z izvedbo informativnega srečanja, ki ga bo za potencialne prijavitelje organiziralo ministrstvo in na katerem bo podrobneje predstavljen javni razpis;
– podatki o izvedbi delavnice za izbrane prijavitelje po izdaji sklepov o dodelitvi sredstev oziroma po podpisu pogodb o sofinanciranju (v okviru katere bodo izbrani prijavitelji seznanjeni z navodili in zahtevami za izvajanje in poročanje o sofinanciranih projektih).
Razpisno dokumentacijo in druge informacije lahko prijavitelji v razpisnem roku pridobijo preko elektronskega naslova gp.msp@gov.si (s pripisom: Javni razpis za sofinanciranje projektov večgeneracijskih centrov+ – informacije).
Morebitna vprašanja v zvezi s prijavo na ta javni razpis posredujte izključno po elektronski pošti na naslov: gp.msp@gov.si s pripisom: »Vprašanje v zvezi s prijavo na Javni razpis za sofinanciranje Centra za zagovorništvo na področju deinstitucionalizacije (CeZag) – informacije«, in sicer do 1. 9. 2025.
Vprašanja in odgovori na pravočasno poslana vprašanja bodo do 8. 9. 2025 javno objavljeni na spletnem naslovu: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/javne-objave/, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
15 Navodila za pripravo vloge
Del razpisne dokumentacije so tudi prijavni obrazci in priloge, ki jih mora prijavitelj, v skladu z navodili na posameznem dokumentu, izpolniti in podpisati.
Obrazci št. 1 do 3, ter Priloge št. 1 do 3 so del razpisne dokumentacije, in so obvezni sestavni del vloge. Priloga št. 4 je del razpisne dokumentacije, ki je prijavitelj ne priloži vlogi.
Prijavitelj vlogi priloži tudi zahtevana dokazila, ki niso del razpisne dokumentacije, v skladu z navodili v razpisni dokumentaciji.
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti speta ali vložena v mapo z vidno označenimi prilogami, ki si sledijo po vrstnem redu v skladu s seznamom v razpisni dokumentaciji.
Vlogo naj prijavitelj posreduje tudi na elektronskem nosilcu podatkov (USB ključku). Tiskana verzija se mora ujemati z elektronsko. V primeru razlik velja tiskana verzija.
Ministrstvo za solidarno prihodnost