Ob-2363/25, Stran 2182
Na podlagi določb:
– Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 11), zadnjič spremenjene z Uredbo Sveta (EU, Euratom) 2022/2496 z dne 15. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2020/2093 o določitvi večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 325 z dne 20. 12. 2022, str. 11);
– Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1), zadnjič popravljena s popravkom (UL L št. 373 z dne 21. 10. 2021, str. 94);
– Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija 2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije, spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU) št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU) št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom) št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU, Euratom) 2022/2434 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 6. decembra 2022 o spremembi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046, kar zadeva določitev diverzificirane strategije financiranja za splošno metodo najemanja posojil (UL L 319 z dne 13. 12. 2022, str. 1);
– Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. december 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020, str. 1);
– Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 2/21);
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2023/435 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. februarja 2023 o spremembi Uredbe (EU) 2021/241 glede poglavij REPowerEU v načrtih za okrevanje in odpornost ter spremembi uredb (EU) št. 1303/2013, (EU) 2021/1060 in (EU) 2021/1755 ter Direktive 2003/87/ES (UL L št. 63, z dne 28. 2. 2023, str. 1), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 21), zadnjič popravljena s popravkom (UL L št. 421 z dne 26. 11. 2021, str. 75), (v nadaljevanju: Uredba 2021/1057/EU);
– drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih EK sprejme v skladu s 113. in 114. členom Uredbe 2021/1060/EU;
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25, v nadaljevanju: Uredba EKP);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24; v nadaljevanju: ZIPRS2526);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, s spremembami);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11, s spremembami, v nadaljevanju: ZJF);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11; v nadaljevanju: Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/1, s spremembami, v nadaljevanju: ZZPri);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov, (Uradni list RS, št. 163/22, v nadaljevanju: ZVOP-2);
– Zakona o socialnem varstvu (Uradni list RS, št. 3/07, s spremembami, v nadaljevanju: ZSV);
– Zakona o dolgotrajni oskrbi ZDOsk-1 (Uradni list RS, št. 84/23, v nadaljevanju: ZDOsk-1);
– Zakona o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10, s spremembami, v nadaljevanju: ZIMI);
– Resolucije o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2022–2030 (Uradni list RS, št. 49/22);
– Akcijskega programa za invalide 2022-2030. št. 14100-5/2021/3 z dne 14. 10. 2021;
– Strategije Republike Slovenije za deinstitucionalizacijo v socialnem varstvu za obdobje 2024–2034 (v nadaljevanju: StaDI 2024–2034);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, različica 1.1. z dne 12. 9. 2022;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, različica 2.0 (v nadaljevanju: PEKP 2021–2027);
– Odločitve o podpori št. V00152-1/MSP/0 za Javni za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije, št. dokumenta: 3032-90/2025-1630-6, ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja izdalo dne 1. 8. 2025
Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana, objavlja
za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije
Javni razpis delno financira Evropska unija (v nadaljevanju: EU), in sicer iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju: ESS+). Javni razpis za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije (v nadaljevanju: javni razpis) se izvaja v okviru cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« in 7. prednostne naloge »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« specifičnega cilja ESO 4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+)« PEKP 2021−2027.
Na javnem razpisu bodo izbrane operacije. Operacijo v okviru tega javnega razpisa predstavlja projekt izbranega prijavitelja.
Izrazi, zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
1 Posredniško telo in izvajalec razpisa: Republika Slovenija, Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, Ljubljana (v nadaljevanju: ministrstvo).
2 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje multidisciplinarnih timov (v nadaljevanju: MDT) v okviru procesa deinstitucionalizacije. V skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov (Uradni list RS, št. 94/10 s spremembami – v nadaljevanju: ZIMI), z Resolucijo o nacionalnem programu socialnega varstva za obdobje 2022–2030 (Uradni list RS, 49/22 št. 49/22 z dne 23. 3. 2022; v nadaljevanju: ReNPSV22–30), Akcijskim programom za invalide 2022–2030 (v nadaljevanju: API22-30) in s Strategijo Republike Slovenije za deinstitucionalizacijo v socialnem varstvu za obdobje 2024–2034 (v nadaljevanju: StaDI 2024–2034) želi Republika Slovenija zagotoviti vsem ljudem z oviranostjo večjo avtonomijo, vpliv in izbiro, kako, kje in s kom želijo živeti. Zaradi omejenih možnosti, težkih življenjskih situacij, neenakovrednih razmerij moči, stigme in diskriminacije, ljudje z oviranostjo pogosto nimajo možnosti, da bi izrazili svojo voljo ter uveljavljati svoje interese in pravice.
V skladu s procesom deinstitucionalizacije, ki predvideva preselitev ljudi z oviranostjo iz institucij v skupnost in zagotavljanje podpore po meri posameznika v skupnosti, je razpis namenjen zagotavljanju raznolike podpore ljudem z oviranostjo v skupnosti ter zmanjševanju in preprečevanju institucionalizacije, preko MDT.
Opredelitev MDT: Multidisciplinarni tim v procesu deinstitucionalizacije predstavlja skupino predstavnikov z različnih področij (npr. socialno varstvo, duševno zdravje, zdravstvo, osebna asistenca idr.), ki s svojim celostnim pristopom zagotavlja individualno načrtovanje, podporo in spremljanje oseb pri prehodu iz institucionalne oskrbe v skupnost. Sestavni del tima so tudi vrstniški sodelavci, ki na podlagi lastnih izkušenj nudijo podporo uporabnikom.
Ključne naloge MDT:
– Individualno načrtovanje podpore za vsakega uporabnika.
– Spremljanje in izvajanje podpore na domu uporabnika ali v skupnostnih oblikah bivanja (do 6 oseb).
– Povezovanje storitev različnih sistemov (socialno varstvo, zdravstvo, šolstvo itd.).
– Vrstniška podpora, ki temelji na lastni izkušnji z oviranostjo.
– Aktivno sodelovanje v razvoju skupnostnih storitev.
Obvezne aktivnosti MDT so podrobneje opredeljene v poglavju 5. Obvezne projektne aktivnosti.
3 Namen javnega razpisa
V Republiki Sloveniji imamo zelo visoko stopnjo institucionalizacije. Čeprav smo razvili različne storitve in metode za delo v skupnosti, veliko ljudi z oviranostjo še vedno ostaja v institucijah, ki ne zmorejo zagotavljati podpore po meri posameznika. Republika Slovenija se je že s podpisom Konvencije o pravicah invalidov zavezala k deinstitucionalizaciji, hkrati pa ta proces spodbujajo tudi številni domači dokumenti (ZIMI, ReNPSV22–30, API22-30, Nacionalni program duševnega zdravja 2018–2028).
Namen javnega razpisa je spodbuditi proces deinstitucionalizacije in okrepiti obstoječe izvajalce storitev za izvajanje podpore v skupnosti po meri posameznika in v skladu z načeli deinstitucionalizacije, ki so opisana v Smernicah ZN za deinstitucionalizacijo, tudi v nujnih primerih (2022) in v Skupnih evropskih smernicah za prehod iz institucionalne v skupnostno oskrbo (2012) preko vzpostavitve MDT.
Namen vzpostavitve MDT je zagotoviti koordinirano podporo po meri posameznika, glede na potrebe in cilje, ki si jih uporabnik sam določi. MDT bo posameznikom ob in po preselitvi zagotavljal nove storitve podpore v skupnosti, hkrati pa bo deloval preventivno in zagotavljal storitve preprečevanja institucionalizacije. Pri svojem delu se bo povezoval s ključnimi akterji v skupnosti za zagotavljanje čim bolj celostne podpore uporabniku.
Razpis prispeva k uresničevanju ciljev ZIMI, ciljev ReNPSV22–30 (k zmanjševanju tveganja revščine in povečevanju socialne vključenosti, k izboljšanju razpoložljivosti in pestrosti ter zagotavljanju dostopnosti in dosegljivosti storitev in programov ter k vzpostavljanju pogojev za delovanje izvajalskih organizacij in krepitvi kakovosti in razvoja na področju socialnega varstva) in ciljev API22-30 (predvsem pri doseganju ciljev vezanih na bivanje in vključevanje in na dostopnost). Razpis neposredno naslavlja tudi izvajanje StaDI 2024–2034, ki narekuje vzpostavitev MDT z namenom preselitve ljudi z oviranostjo iz institucij v skupnost in zagotavljanja podpore v skupnosti, glede na individualne potrebe posameznika.
4 Cilji, ciljne skupine in kazalniki
4.1 Cilji
Javni razpis se izvaja v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, prednostne naloge 7 »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost«, specifičnega cilja ESO 4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe«.
V okviru javnega razpisa bodo sofinancirani projekti, ki bodo prispevali k spodaj naštetim ciljem javnega razpisa:
– zagotoviti spodbudno okolje za preoblikovanje institucionalne oskrbe v podporo v skupnosti;
– zagotoviti podporo ljudem z oviranostjo za preselitev v skupnost;
– preprečiti institucionalizacijo ljudi z oviranostjo,
– koordinacija obstoječih služb in storitev ter povezovanju le-teh pri zagotavljanju celostne podpore ljudem z oviranostjo.
4.2 Ciljne skupine
Ciljne skupine javnega razpisa so:
– osebe vključene v proces deinstitucionalizacije,
– zaposleni v institucijah in
– nevladne organizacije iz področja DI.
To so predvsem otroci in odrasli z oviranostjo, ki živijo v instituciji in tisti, ki živijo v skupnosti in potrebujejo za to podporo pri vsakodnevnem življenju; odrasli z oviranostjo, ki uživajo alkohol ali druge psihoaktivne snovi in odrasli z oviranostjo v stanovanjski stiski; otroci in mladostniki z oviranostjo v kompleksnih življenjskih položajih in otroci in mladostniki, ki doživljajo čustvene in/ali vedenjske stiske in njihove družine, izvajalci oskrbe v instituciji in izvajalci podpore v skupnosti ter Javnost in strokovna javnost s področja socialnega varstva, dolgotrajne oskrbe in zdravstva.
4.3 Kazalniki
Kazalniki posameznega projekta prispevajo k doseganju kazalnikov PEKP 2021–2027 in k specifičnim kazalnikom javnega razpisa.
Pri tem se prispeva k ciljni vrednosti kazalnikov učinka ESO4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+)«, kazalnikov učinka »Število javnih uprav ali javnih služb, ki so prejele podporo«.
Kazalniki učinka in rezultata:
– število javnih uprav ali javnih služb, ki bodo prejele podporo v manj razvitih regijah (KRVS): 7
– število javnih uprav ali javnih služb, ki bodo prejele podporo v razvitejših regijah (KRZS): 3
Obrazložitev kazalnikov rezultata in učinka:
»Število javnih uprav ali javnih služb, ki bodo prejele podporo« se nanaša na število vključenih javnih uprav ali javnih služb v projekt (npr. izvajalci storitev institucionalnega varstva). Javne službe se nanašajo na vse javne ali zasebne organe, ki zagotavljajo javno storitev. Upravičenec je dolžan voditi evidenco vključenih javnih služb in z le-temi skleniti dogovor o sodelovanju. Vsaka posamezna institucija šteje kot ena vključena javna služba.
Specifični kazalniki učinka na ravni javnega razpisa:
– Število mulitimov: 16, od tega 11 v KRVS 5 v KRZS.
– Število akcijskih načrtov: 16
– Število programov skupnostnih storitev: 16
– Število preseljenih uporabnikom iz institucij: 360
Specifični kazalniki učinkov na ravni projekta:
Doseganje cilja javnega razpisa na ravni posameznega MDT se bo merilo z naslednjimi specifičnimi kazalniki:
– Število predstavitev projekta na strokovnih dogodkih – 3
– Pripravljen in potrjen območni akcijski načrt – 1
– Razvoj programa skupnostnih storitev – 1
– Število uporabnikov, preseljenih iz institucije v skupnost – 20
– Udeležba MDT na izobraževanjih in konzultacijah – 15
Obrazložitev kazalnikov:
»Število predstavitev projekta na strokovnih dogodkih« se nanaša na število izvedenih predstavitev vsebin, rezultatov ali dosežkov projekta na strokovnih dogodkih, kot so konference, seminarji ali drugi relevantni dogodki. Za izpolnitev kazalnika se štejejo najmanj tri predstavitve v času trajanja projekta.
»Pripravljen in potrjen območni akcijski načrt« se nanaša na pripravo in potrditev območnega akcijskega načrta za razvoj skupnosti, v skladu s Strategijo deinstitucionalizacije 2024–2034 (StaDI 2024–2034). Akcijski načrt opredeljuje cilje, ukrepe, aktivnosti, nosilce ter časovni okvir za izvajanje procesa deinstitucionalizacije na določenem območju. Pri pripravi območnega akcijskega načrta bo prijavitelj sodeloval z Ministrstvom za solidarno prihodnost (MSP) in Inštitutom Republike Slovenije za socialno varstvo (IRSSV) ter z ljudmi z oviranostjo in drugimi ključnimi deležniki v okolju. Pripravljen območni akcijski načrt bo potrdila Komisija za potrjevanje načrtov pri IRSSV, ob pozitivnem mnenju komisije pa območni načrt potrdi tudi minister pristojen za deinstitucionalizacijo. Prijavitelj bo po potrditvi spremljal izvajanje akcijskega načrta. Za izpolnitev kazalnika se šteje en pripravljen in potrjen območni akcijski načrt najkasneje eno leto po začetku izvajanja projekta.
»Razvoj programa skupnostnih storitev« se nanaša pripravo celovitega programa skupnostnih storitev, ki temelji na predhodni oceni potreb uporabnikov ter je oblikovan v sodelovanju z njimi.
V okviru projekta bo program razvit na enem izmed naslednjih področij:
a) skupnostna podpora uporabnikom pri zaposlovanju in šolanju,
b) skupnostna podpora uporabnikom, ki uživajo droge,
c) skupnostna podpora mlajšim odraslim, mladostnikom in otrokom z oviranostjo,
d) skupnostna podpora po načelih »najprej stanovanje«.
Za izpolnitev kazalnika se šteje en razvit program do zaključka projekta.
»Število uporabnikov, preseljenih iz institucije v skupnost« se nanaša na število oseb z oviranostjo, ki so bile v okviru projekta preseljene iz institucionalnega varstva v skupnost, vključno z osebami, ki prebivajo na varovanih oddelkih in so pred iztekom sklepa sodišča. Projekt predvideva celovito podporo uporabnikom skozi proces deinstitucionalizacije. Multidisciplinarni tim bo za vsakega uporabnika pripravil osebni načrt, v katerem bodo opredeljene potrebne storitve in podpora za uspešno vključitev v skupnost. Za izpolnitev kazalnika se šteje dvajset preseljenih uporabnikov v času trajanja projekta.
»Udeležba članov multidisciplinarnega tima na izobraževanjih in konzultacijah« se nanaša na udeležbo članov multidisciplinarnega tima na strokovnih izobraževanjih, supervizijah, konzultacijah in drugih oblikah usposabljanj, ki so ključna za izvajanje deinstitucionalizacije in podpornih storitev v skupnosti. Za izpolnitev kazalnika se šteje, da se bodo člani multidisciplinarnega tima do zaključka projekta skupaj udeležili vsaj petnajstih izobraževanj.
Kazalniki, ki jih bo treba zbirati za namene spremljanja, poročanja in vrednotenja projekta, natančna metodologija štetja kazalnikov in dokazila zanje so podrobneje določeni v Dokumentu Razpisna dokumentacija.
5 Obvezne projektne aktivnosti
Projekt vključuje vzpostavitev in delovanje multidisciplinarnega tima (MDT), ki nudi individualizirano, celostno podporo ljudem z oviranostjo. Projekt se pomembno povezuje tudi z investicijo CUDI, ki jo sofinancirata Evropska unija iz Programa evropske kohezijske politike 2021–2027 in Republika Slovenija. V okviru CUDI se zagotavlja podpro različnim akterjem v procesu deinstitucionalizacije. Podporo zagotavlja tako v smislu terenskih izobraževanj in konzultacij za izvajalce deinstitcuionalizacije. CUDI bo tako tudi MDT-jem zagotavljal podporo – izobraževanja in konzultacije – za njihovo delo.
Multidisciplinarni tim (MDT) je skupina strokovnjakov z različnih področij (npr. socialno delo, zdravstvo, duševno zdravje, osebna asistenca) ter vrstniških sodelavcev, ki skupaj zagotavljajo celostno, individualizirano podporo ljudem z oviranostjo, bodisi pri preselitvi iz institucij v skupnost, bodisi pri preprečevanju ponovne institucionalizacije. Timi morajo biti multidisciplinarni, ker so potrebe ljudi z oviranostjo take, da zahtevajo različne profile in znanja. Tako lahko npr. socialni delavci prevzamejo delo, ki je povezano z osebnim načrtovanjem, povezovanju različnih služb v skupnosti (npr. sodelovanje z zavodi, centrom za socialno delo, centrom za duševno zdravje ipd.), iskanjem zaposlitve ipd. Drugi podporni delavci so potrebni za npr. podporo pri spoznavanju okolja, kamor se bo človek preselil, podporo za učenje osnovnih življenjskih veščin (javni promet, kuhanje, osebna higiena ipd.). Vrstniški podporni delavci pa so ključni za to, da celoten tim bolje razume želje in potrebe uporabnika in s tem lahko zagotavljajo bolj kakovostno podporo posamezniku in zaradi večjega zaupanja uporabnika v MDT (zaradi podobne izkušnje). Vrstniški podporni delavec ima tudi zagovorniško vlogo, in krepi glas uporabnika v MDT.
5.1 Komu je MDT namenjen
MDT je namenjen različnim skupinam ljudi ki živijo v institucionalnih okoljih, kot so socialno varstveni zavodi, za osebe z motnjami v duševnem razvoju, varstveno delovni centri, psihiatrične bolnišnice ipd. Gre za ljudi, ki imajo duševno, telesno, senzorno ali intelektualno oviranost. Lahko so odrasli ali otroci in mladostniki z razvojnimi motnjami, avtizmom, gibalnimi ovirami ali kombiniranimi motnjami. Ciljne skupine so podrobneje opredeljene v poglavju 4.2 Ciljne skupine.
5.2 Način delovanja MDT
MDT omogoča individualno podporo prehoda iz institucije.
MDT deluje v skupnosti – v okolju, kjer uporabnik živi. Gre za podporo na domu uporabnika oziroma na naslovu, kjer uporabnik dejansko prebiva, pri čemer se kot dom uporabnika šteje vsaka oblika bivanja, v kateri v isti stanovanjski enoti živi največ šest (6) oseb, razen v primeru, ko so te osebe ožji družinski člani upravičenca, ko je lahko skupno število oseb tudi višje. Pristop temelji na osebno usmerjenem načrtovanju, kjer sodelujejo uporabnik, družina, vrstniki in strokovnjaki. MDT lahko deluje tudi znotraj institucije, kjer ocenjuje pripravljenost uporabnika na izhod v skupnost, pripravi načrt za izhod in nadaljuje s podporo v skupnosti.
MDT vstopi v institucijo in začne graditi odnos z uporabnikom, še preden jo ta zapusti. Namen je omogočiti postopen in varen prehod v skupnost ter načrtovanje življenja zunaj zavoda, skupaj z uporabnikom.
Pomaga tudi preprečevati ponovne hospitalizacije ali vračanje v zavod.
MDT zagotavlja:
– Prilagojeno podporo pri selitvi,
– Koordinacijo storitev (npr. osebna asistenca, socialna oskrba, zdravstvene storitve),
– Krepitev samostojnosti, odločanja, razvoja vsakodnevnih veščin,
– Pomoč pri prepoznavanju življenjskih ciljev in vključenosti v skupnost.
MDT bodo v večji meri opravljali terensko delo (približno razmerje je 70 % terenskega in 30 % pisarniškega dela), saj gre za skupnostni tim, ki bo delal tako z uporabniki, ki se želijo preseliti, kot tudi z vsemi službami, s katerimi je uporabnik povezan (npr. z zavodom, kjer je nastanjen, s centrom za socialno delo glede socialni transferjev, z nevladnimi organizacijami, raznimi društvi ipd.).
5.3 Faze delovanja MDT
Faza 1: Priprava na deinstitucionalizacijo (znotraj institucije)
MDT vzpostavi stik z uporabnikom in izvaja osebno usmerjeno načrtovanje prehoda v skupnost. Sodeluje s strokovnim osebjem institucije pri oceni potreb uporabnika, zagotavlja pridobivanje pravic in dokumentacije ter aktivno vključuje uporabnika v iskanje primernega bivalnega okolja.
Faza 2: Izselitev in preselitev v skupnost
MDT spremlja uporabnika med izselitvijo, organizira logistično podporo in zagotavlja intenzivno, pogosto dnevno, spremljanje v prvih tednih po preselitvi. Vključuje vrstniškega podpornega delavca za dodatno podporo na osnovi lastnih izkušenj. Aktivno podpira vzpostavitev povezav z lokalnimi socialnimi, zdravstvenimi in drugimi službami ter pomaga pri razvoju samostojnosti in vsakodnevnih življenjskih veščin.
Faza 3: Dolgotrajna podporna spremljava v skupnosti
MDT zagotavlja kontinuirano spremljanje in prilagodljivo intenzivnost podpore glede na potrebe uporabnika. Koordinira sodelovanje z drugimi institucijami in mrežami, izvaja krizno intervencijo z namenom preprečevanja ponovne institucionalizacije ali hospitalizacije. Podpora temelji na principih trajnostne vključitve in krepitve samostojnosti uporabnika.
Obvezne projektne aktivnosti za potrebe vzpostavitve multitimov so razdeljene v tri glavne sklope:
1. Obvezne projektne aktivnosti 1: Upravljanje projekta,
2. Obvezne projektne aktivnosti 2: Vzpostavitev multidisciplinarnih timov (MDT),
3. Obvezne projektne aktivnosti 3: Preselitev uporabnikov in zagotavljanje podpore v skupnosti.
5.4 Opis obveznih projektnih aktivnosti
5.4.1. Obvezne projektne aktivnosti 1: upravljanje projekta
Gre za organizacijske, upravljavske in komunikacijske naloge. Namen je zagotoviti učinkovito vodenje, spremljanje napredka, ustrezno dokumentacijo in vidnost projekta v širši in strokovni javnosti.
V okviru upravljanja projekta mora prijavitelj:
– zagotoviti koordinacijo projektnih aktivnosti (načrtovanje in spremljanje aktivnosti),
– vzpostaviti sistem beleženja in spremljanja dela MDT (vzpostavitev baze podatkov za spremljanje učinka aktivnosti MDT),
– izvajati naloge informiranja in ozaveščanja javnosti o projektu in njegovih učinkih (priprava in distribucija informativnih gradiv, objava vsebin na spletnih straneh in družbenih in aktivno sodelovanje na strokovnih dogodkih omrežjih).
Kazalniki na ravni posameznega MDT:
– Število predstavitev projekta na strokovnih dogodkih – 3
5.4.2. Obvezne projektne aktivnosti 2: vzpostavitev multidiciplinarnih timov
Prijavitelj vzpostaviti multidisciplinarni tim (MDT), ki mora vključevati strokovnjake s področja socialnega dela, drugih družboslovnih ved in zdravstvene nege. Sestava MDT mora odražati interdisciplinarni pristop k zagotavljanju celostne podpore uporabnikom. MDT mora vključevati tudi vrstniškega podpornega delavca, ki ima lastno izkušnjo oviranosti in nudi podporo drugim ljudem z oviranostjo. Vrstniška podpora temelji na skupnih izkušnjah in medsebojnem razumevanju, ki ga strokovnjaki brez takšnih izkušenj ne morejo doseči. Cilj vrstniške podpore je izboljšati okrevanje, zmanjšati stigmo in povečati kakovost podpore, ki jo nudi MDT.
Kadrovska sestava MDT
MDT mora biti organiziran tako, da zagotavlja profile, ki skupaj predstavljajo največ 4 polne zaposlitve, kar pomeni skupno 160 ur tedensko.
Obvezni profili v timu:
– Socialni delavec: Mora biti zaposlen za minimalno 20 ur tedensko (50 % polnega delovnega časa). Njegova vloga vključuje ocenjevanje potreb uporabnikov, koordinacijo storitev, povezovanje z drugimi sistemi (zdravstvo, izobraževanje, zaposlovanje ipd.) in zagovorništvo.
– Vrstniški podporni delavec: Mora biti zaposlen za minimalno 10 ur tedensko (25 % polnega delovnega časa) oziroma največ 20 ur tedensko (50 % polnega delovnega časa). Gre za osebo z lastno izkušnjo duševne stiske, oviranosti ali drugega izziva, ki nudi podporo na osnovi lastne izkušnje (t. i. vrstniško svetovanje).
– Druge možne strokovne vloge (glede na potrebe uporabnikov): psiholog ali psihoterapevt, delovni terapevt, specialni pedagog, zdravstveni delavec (medicinska sestra, psihiater …), pravni svetovalec, svetovalec za zaposlovanje in drugi specialisti glede na specifične potrebe uporabnikov.
– Vodja multitima: V multidisciplinarnem timu mora biti obvezno določen vodja, ki skrbi za organizacijo, usklajevanje dela, spremljanje kakovosti izvajanja storitev in komunikacijo med člani tima. Vodja tima mora biti zaposlen za polni delovni čas (40 ur tedensko).
Obseg dela multitima:
Člani multidisciplinarnega tima so zadolženi za podporo več uporabnikom hkrati, kar zagotavlja kakovostno, prilagojeno podporo širšemu krogu oseb.
Primer možne sestave MDT je naveden v dokumentu Razpisna dokumentacija.
5.4.3. Obvezne projektne aktivnosti 3: preselitev in zagotavljanje podore v skupnosti
V okviru aktivnosti preselitev in zagotavljanja podpore v skupnosti mora prijavitelj oziroma MDT:
– Pripraviti območni akcijski načrt za razvoj skupnosti v skladu s Strategijo deinstitucionalizacije 2024–2034 (StaDI 2024–2034). Pri pripravi območnega akcijskega načrta bo prijavitelj sodeloval z MSP in IRSSV, z ljudmi z oviranostjo in drugimi ključnimi deležniki v okolju. Pripravljen območni akcijski načrt bo potrdila Komisija za potrjevanje načrtov pri IRSSV, ob pozitivnem mnenju komisije pa območni načrt potrdi tudi minister pristojen za deinstitucionalizacijo, prijavitelj pa bo spremljal izvajanje načrta.
– Zagotoviti podporo za preselitev v skupnost ljudem z oviranostjo, ki trenutno živijo v instituciji vključno z ljudmi, ki trenutno živijo na varovanih oddelkih in so pred iztekom sklepa sodišča. Za preselitev in zagotavljanje podpore v skupnosti, bo MDT z vsakim uporabnikom pripravil osebni načrt, z opredeljenimi storitvami. V skupnosti bo MDT koordiniral izvajanje storitev in zagotavljanje celostne podpore za uporabnike (podpora pri okrevanju, preprečevanje institucionalizacije, podpora pri skrbi zase, podpora pri gospodinjskih opravilih, krepitvi moči itd.), ki jih je MDT preselil v skupnost.
– Zagotoviti podporo uporabnikom pri vključevanju v skupnost, organizaciji dela, prostočasnih in drugih aktivnosti in v kriznih situacijah. MDT bo zagotavljal storitve za preprečevanje institucionalizacije na območju delovanja MDT za uporabnike, ki že živijo v skupnosti in jim grozi institucionalizacija, so uvrščeni v čakalno vrsto za institucionalno varstvo ali so v postopku prisilne namestitve v institucijo.
– Zagotoviti redno udeležbo članov MDT na izobraževanjih s področja deinstitucionalizacije in podpore v skupnosti, ki jih organizira IRSSV, ter na supervizijah in drugih strokovnih usposabljanjih, pomembnih za njihovo delo.
– Organizirati strokovne prireditve za izmenjavo izkušenj in znanja med MDT in drugimi deležniki s področja podpore v skupnosti.
– Oceniti potrebe uporabnikov in razviti program skupnostnih storitev in vanj vključiti uporabnike na enem izmed naslednjih področij:
a) skupnostna podpora uporabnikom pri zaposlovanju in šolanju,
b) skupnostna podpora uporabnikom, ki uživajo droge,
c) skupnostna podpora mlajšim odraslim, mladostnikom in otrokom z oviranostjo,
d) skupnostna podpora po načelih »najprej stanovanje«.
Kazalniki na ravni posameznega MDT:
– Pripravljen in potrjen območni akcijski načrt – 1
– Razvoj programa skupnostnih storitev – 1
– Število uporabnikov, preseljenih iz institucije v skupnost – 20
– Udeležba MDT na izobraževanjih in konzultacijah – 15
6 Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javni razpis lahko kandidira samo prijavitelj, projektno partnerstvo ni predvideno.
Na razpis se lahko prijavijo nevladne organizacije, ki imajo status nevladne organizacije na področju socialnega varstva ter posebni socialnovarstveni zavodi, kombinirani socialnovarstveni zavodi, varstveno delovni centri in centri za usposabljanje, delo in varstvo.
6.1 Upravičeni prijavitelj
Prijavitelj mora izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje (velja za vse sklope javnega razpisa):
1. Je pravna oseba zasebnega prava s statusom nevladne organizacije na področju socialnega varstva, s sedežem v Republiki Sloveniji ali pravna oseba s sedežem v Republiki Sloveniji, ustanovljena s strani Republike Slovenije, kot javni socialnovarstveni zavod, ki v skladu s standardno klasifikacijo dejavnosti opravlja dejavnost nastanitvenih ustanov za oskrbo starejših in invalidnih oseb (SKD-87.300) oziroma dejavnost socialnega varstva z nastanitvijo za duševno obolele osebe in (SKD-87.200), oziroma socialno varstvo z nastanitvijo za otroke in mladino (SKD-87.990) in ima v institucionalnem varstvu osebe iz ciljne skupine, ki so navedene v poglavju 4.2 javnega razpisa.
2. Ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri Agenciji Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES).
3. Ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta ter sposobnost zagotavljanja tehničnih zmogljivosti za izvedbo projekta.
4. Ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v Republiki Sloveniji, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred rokom, določenim za oddajo vloge na javni razpis, oziroma nima neporavnanih obveznosti v višini 50 EUR ali več in je predložil vse obračune davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za zadnjih pet let do dneva oddaje prijave.
5. Ni v stečajnem postopku, postopku prisilnega prenehanja, postopku prisilne poravnave ali postopku prisilne likvidacije.
6. Nima neporavnanih obveznosti (iz naslova integralnih sredstev in namenskih sredstev kohezijske politike) do ministrstva, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do ministrstva ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom.
7. Za iste upravičene stroške, ki bodo predmet financiranja tega javnega razpisa, ni že dobil in ne bo dobil drugih javnih sredstev.
8. Odgovorne osebe niso bile pravnomočno obsojene zaradi kaznivega dejanja v zvezi s svojim poklicnim ravnanjem.
Za dokazovanje izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj podpiše Obrazec št. 3: Izjava prijavitelja, ki bo izvajal projekt o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev, s katerim pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
Ministrstvo bo izpolnjevanje pogojev presojalo glede na stanje na dan podpisa Obrazca št. 3, razen pogoja pod zaporedno št. 4, ki se presoja glede na zapisano v navedeni točki. Ministrstvo bo za potrebe tega javnega razpisa pridobilo potrdila glede izpolnjevanja pogojev iz uradnih evidenc. Za hitrejšo obravnavo vloge lahko prijavitelj navedeno potrdilo iz uradnih evidenc priloži sam.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev za prijavitelja bo ministrstvo zahtevalo dodatna pojasnila ali dokazila.
6.2 Operativne zmožnosti
Prijavitelj dokazuje, da ima zmožnost izvesti projekt tako, da vlogi doda obvezna dokazila o tem, da:
– ima prijavitelj zmožnost za izvedbo projekta in lahko izvede vse aktivnosti v času trajanja projekta. Prijavitelj mora dokazati, da je v preteklih petih (5) letih izvedel vsaj eno izmed obveznih aktivnosti javnega razpisa na področju deinstitucionalizacije (dokazilo: seznam preteklih aktivnosti s kratkim opisom – glej obvezne priloge),
– ima prijavitelj kadrovsko zmogljivost za izvedbo projekta. Pri prijavitelju morata biti zato v času prijave na javni razpis za vsaj polovični delovni čas in s sklenjeno pogodbo za nedoločen čas oziroma najmanj za celoten čas izvajanja projekta zaposleni najmanj dve osebi, katerih zaposlitvi ne bosta financirani v okviru javnega razpisa (dokazilo: pogodba o zaposlitvi – glej (4) točko poglavja 17.1. JR).
6.3 Splošna horizontalna načela (pogoji) za vse prijavljene projekte
Prijavljeni projekt mora za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev izkazovati izpolnjevanje naslednjih pogojev:
1) Skladnost in prispevek projekta s ciljem politike, prednostne naloge in specifičnim ciljem v okviru PEKP 2021–2027, kot je navedeno v poglavju 5 tega javnega razpisa.
2) Opredeljenost projekta v okviru obdobja upravičenosti ter njegova realna izvedljivost v obdobju, na katero se nanaša podpora (projekt upošteva aktivnosti ter časovni in finančni okvir, določen s tem javnim razpisom).
3) Ustreznost in sposobnost prijavitelja za izvedbo projekta.
4) Skladnost ciljnih skupin, predlaganih v projektu, kot je določeno v 5. poglavju tega javnega razpisa.
5) Skladnost projekta s horizontalnimi načeli iz 9. člena Uredbe 2021/1060/EU – skladnost z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakosti moških in žensk, preprečevanja diskriminacije in spodbujanja trajnostnega razvoja ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno.
Spoštovanje načel enakosti, vključenosti in nediskriminacije mora biti zagotovljeno pri izvajanju vseh aktivnosti na vseh ravneh v skladu z nacionalno zakonodajo (Zakon o enakih možnostih žensk in moških, Zakon o varstvu pred diskriminacijo, Zakon o izenačevanju možnosti invalidov), pravnim redom EU, zlasti s Pogodbo o delovanju EU, Listino EU o temeljnih pravicah in načeli Evropskega stebra socialnih pravic, in relevantnimi mednarodnimi dokumenti za varstvo človekovih pravic, zlasti s Konvencijo o pravicah invalidov. V okviru projekta se bodo enake možnosti in boj proti diskriminaciji glede na različne osebne okoliščine (npr. spol, starost, invalidnost, rasna, etnična, narodna in verska pripadnost, spolna usmerjenost) zagotavljali horizontalno ter vertikalno, kolikor je to mogoče. Pri tem je treba upoštevati tudi Postopkovnik za zagotovitev izpolnitve horizontalnih omogočitvenih pogojev »Dejanska uporaba in izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah« in »Izvajanje in uporaba Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov v skladu s Sklepom Sveta 2010/48/ES« in Akcijski program za invalide 2022–2030 ter druge relevantne dokumente, ki bodo nastali v okviru izvajanja. Načelo se bo upoštevalo tudi v okviru postopka izbora projekta.
7 Trajanje oziroma časovna omejitev projekta: dodeljena sredstva morajo biti porabljena v letih 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029. Financirane bodo aktivnosti od izdaje sklepa ministra o dodelitvi sredstev do 30. 9. 2029, kar pomeni, da se financirajo upravičeni stroški, nastali v tem obdobju.
8 Financiranje
8.1 Način financiranja
Projekti bodo sofinancirani iz javnih sredstev v višini do 100 % realiziranih skupnih upravičenih stroškov projekta. Namenska sredstva ESS+ EU predstavljajo 85 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRVS in 40 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo 15 % skupnih upravičenih stroškov projekta v KRVS in 60 % projekta v KRZS.
Neupravičene stroške krije upravičenec sam.
V skladu s pravili evropske kohezijske politike in nacionalne zakonodaje s področja javnih financ se financiranje projekta izvaja po principu povračil za nastale in plačane stroške (izdatke).
V skladu s 33. členom Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 – ZIPRS2526) lahko izbrani prijavitelj, če izpolnjuje zakonsko določene pogoje, ministrstvo zaprosi za predplačilo. Pogoji za upravičenost do izplačila predplačila so natančneje opredeljeni v veljavnem zakonu, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije in Navodilih OU.
8.1.1 Skupna razpoložljiva višina sredstev
Skupna razpoložljiva višina nepovratnih namenskih sredstev javnega razpisa za obdobje od datuma izdaje sklepa ministra o dodelitvi sredstev do 31. oktobra 2029 znaša največ 12.650.000,00 EUR, od tega je namenjenih 8.981.500,00 EUR za sofinanciranje aktivnosti projekta v KRVS in 3.668.500,00 EUR za sofinanciranje aktivnosti projekta v KRZS.
Iz sredstev Evropskega socialnega sklada plus (Podpora Unije) bo financirano največ 9.101.675,00 EUR od tega v KRVS 7.634.275,00 EUR in v KRZS 1.467.400,00 EUR.
Iz nacionalnega javnega prispevka iz državnega proračuna bo financirano največ 3.548.325,00 EUR od tega v KRVS 1.347.225,00 EUR in v KRZS 2.201.100,00 EUR.
Razpisana sredstva se zagotavljajo v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike. Sredstva so razdeljena pro-rata, v razmerju 71 % KRVS in 29 % KRZS, podlaga za razrez sredstev so statistični podatki, pridobljeni s strani Inštituta RS za socialno varstvo (v nadaljevanju: IRSSV) o številu uporabnikov v posebnih socialnovarstvenih zavodih za leto 2022.
8.1.2 Omejitev zaprošenih sredstev
Na javnem razpisu bo izbranih največ 16 multitimov (primarno 11 v KRVZ in 5 v KRZS oziroma podredno, če ni dovolj prijav iz posamezne regije – največ 16 multitimov ne glede na regijo), ki bodo vključevali vse aktivnosti opredeljene v tem razpisu.
Projekt v okviru tega javnega razpisa predstavlja posamezni multitim izbranega prijavitelja. Vsak posamezni prijavitelj lahko prijavi največ 2 multitima. Ministrstvo bo posamezni MDT sofinanciralo v višini do največ 16.057,14 EUR na mesec. Posamezni prijavitelj lahko v primeru, da prijavi en multitim prejme največ 786.799,86 EUR (16.057,14 EUR x 49 mesecev) sofinancerskih sredstev, v primeru, da prijavitelj prijavi dva multitima pa lahko prejme največ 1.573.599.78 EUR sofinancerskih sredstev.
8.2 Upravičenost stroškov
8.2.1 Upravičeni stroški
Stroški in izdatki projektov v okviru tega javnega razpisa so upravičeni do povračila v skladu s pravnimi podlagami, če:
– so s projektom neposredno povezani, potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta;
– so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno, oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah;
– so v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
8.2.2 Dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov
Podrobneje so vrste stroškov in dokazila za izkazovanje stroškov in izdatkov določena v Navodilih organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU o upravičenih stroških; dostopna na: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/) in so jih prijavitelji dolžni dosledno upoštevati ter v dokumentu Razpisna dokumentacija.
8.2.3 Upravičene vrste stroškov
Ministrstvo bo izbranemu prijavitelju dodelilo sredstva za:
– i. stroške plač in povračil stroškov v zvezi z delom
– ii. preostale upravičene stroške, ki niso stroški osebja, po pavšalni stopnji v višini 40 %.
i. Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom
Stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom so namenjeni kritju stroškov plač zaposlenih na projektu ter drugih stroškov v zvezi z delom.
Stroški plač in drugih povračil stroškov v zvezi z delom bodo v okviru tega javnega razpisa povrnjeni v obsegu stroška na enoto (SE). Izračun urne postavke oziroma stroška na enoto (SE) je izveden v skladu z določili 53. člena (točka 3.a) Uredbe EU 2021/1060 ter Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027. Metodologija za izračun stroška na enoto je podrobneje opredeljena v razpisni dokumentaciji.
V okviru projekta so lahko sofinancirani stroški dela za delovna mesta:
– Skupnostni delavec: Strošek na enoto: 24,07 EUR (urna postavka).
– Podporni delavec: Strošek na enoto: 16,16 EUR (urna postavka).
– Vrstniški delavec: Strošek na enoto: 15,27 EUR (urna postavka)
Prijavitelj mora pri pripravi izračuna finančnega načrta upoštevati vrednost posameznega stroška na enoto in število ur dela na letni ravni na projektu, največ v višini 1720 ur na osebo (SE 1 in SE2) ter v višini 860 ur na osebo (SE3). Upravičene stroške dela na projektu prijavitelj izračuna tako, da pomnoži vrednost urne postavke s številom ur na projektu. Prekoračitev števila ur opravljenega dela na projektu na letni ravni predstavlja strošek prijavitelja.
Multidisciplinarni tim mora vključevati člane v skupnem obsegu predstavljajo največ 4 polne zaposlitve oziroma zaposlitve za 160 ur/teden. To pomeni, da je lahko multidisciplinarni tim sestavljen iz več posameznikov z različnim deležem zaposlitve, vendar skupni obseg dela ne sme presegati zgoraj navedeni maksimum. Pri tem je treba upoštevati obvezno zaposlitev vodje MDT za polni delovni čas (40 ur na teden). Vodja je lahko zaposlen na delovnem mestu skupnostnega delavca (SE 1). Prav tako je treba zagotoviti zaposlitev socialnega delavca najmanj v obsegu 50 % polnega delovnega časa (20 ur na teden), ki je prav tako lahko zaposlen na delovnem mestu skupnostnega delavca (SE 1).
Obvezna je tudi zaposlitev vrstniškega delavca najmanj v obsegu 25 % polnega delovnega časa (10 ur/teden) oziroma največ 50 % polnega delovnega časa (20 ur/teden).
Pogoji in dokazila za uveljavljanje stroškov osebja so navedeni v dokumentu Razpisna dokumentacija.
ii. Stroški financiranja po pavšalni stopnji
Stroški financiranja po pavšalni stopnji so stroški, ki nastanejo oziroma so povezani z neposrednimi aktivnostmi sofinanciranega projekta, in sicer v višini 40 % skupnih upravičenih neposrednih stroškov dela osebja na projektu.
Način določitve financiranja po pavšalni stopnji je v skladu s 56. členom Uredbe 2021/1060/EU. Stroški financiranja po pavšalni stopnji v okviru tega javnega razpisa lahko zajemajo naslednje kategorije stroškov:
– stroški električne energije, vode, komunalnih storitev, telefona in poštnin,
– najem poslovnih prostorov,
– stroški za nakup in najem opreme in drugih opredmetenih osnovnih sredstev ter drobnega inventarja,
– stroški informiranja in komuniciranja o projektu,
– stroški za službena potovanja po Sloveniji in tujini,
– računovodske in druge režijske storitve,
– druge stroške, ki niso stroški dela.
Pogoji in dokazila za uveljavljanje stroškov financiranja po pavšalni stopnji so navedeni v dokumentu Razpisna dokumentacija.
8.2.4 Državna pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis«
Na podlagi mnenja Ministrstva za finance, št. 4490-38/2025-1611-2 z dne 4. 7. 2025, dodeljena sredstva javnega razpisa ne predstavljajo državne pomoči oziroma pomoči po pravilu »de minimis«.
8.3 Obdobje upravičenosti stroškov
Ministrstvo bo sofinanciralo le upravičene stroške, ki bodo pri prijavitelju nastali od datuma izdaje sklepa ministra o dodelitvi sredstev do 30. 9. 2029 (predvidoma 49 mesecev).
Obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca (datum plačila računov oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma izdaje sklepa ministra o dodelitvi sredstev do najkasneje 31. 10. 2029.
Obdobje javno upravičenih izdatkov (izplačil iz proračuna) je od datuma izdaje sklepa ministra o dodelitvi sredstev do najkasneje 15. 12. 2029.
Obdobje, za katero so namenjena razpisana sredstva, so proračunska leta 2025, 2026, 2027, 2028 in 2029.
Ministrstvo dopušča možnost spremembe navedenih obdobij v primeru spremenjenih okoliščin, ki vplivajo na izvajanje projekta.
Spremenjene okoliščine, višjo silo in izjemne okoliščine, zaradi katerih se projekt lahko spremeni, podrobneje urejajo Navodila organa upravljanja za načrtovanje, odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske kohezijske politike v programskem obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju: Navodila OU), dostopna na spletni strani: https://evropskasredstva.si/navodila/.
Izbrani prijavitelj, ki zahteva spremembo projekta/pogodbe o sofinanciranju, se ne more sklicevati na spremenjene okoliščine, višjo silo ali izjemne okoliščine, ki so nastale po izteku roka, določenega za izpolnitev njegove obveznosti.
Določila glede upravičenosti dodatnih stroškov projekta zaradi spremenjenih okoliščin/višje sile/izjemnih okoliščin in glede podaljšanja terminskega načrta izvajanja projekta so določena Navodilih OU.
9 Merila za izbor projekta
Strokovna komisija bo pravočasno prispele in formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, ocenila po merilih za ocenjevanje vlog, kot so navedena v nadaljevanju.
Ocenjevale se bodo le pravočasno prispele in popolne vloge z zahtevanimi prilogami. Pri ocenjevanju projektov se bodo upoštevala naslednja merila. Podrobneje je način ocenjevanja določen v razpisni dokumentaciji.
Točke so porazdeljene za posamezno merilo na naslednji način:
MERILO | Maksimalno št. točk |
1. Ustreznost projekta | 15 točk |
1.1 Utemeljitev projekta | 5 |
1.2 Usklajenost projekta z namenom in cilji javnega razpisa | 5 |
1.3 Načini vključevanja ciljnih skupin | 5 |
2. Izvedljivost projekta | 10 točk |
2.1 Izvedljivost in načrtovanje aktivnosti projekta | 5 |
2.2 Opredelitev tveganj za izvedbo projekta in predvideni ukrepi za odpravo tveganj | 5 |
3. Usposobljenost za izvedbo projekta | 10 točk |
3.1 Reference in izkušnje prijavitelja na področju predmeta in vsebin javnega razpisa | 5 |
3.2 Izkušnje prijavitelja s ciljnimi skupinami | 5 |
4. Trajnost predvidenih rezultatov | 10 točk |
4.1 Zagotavljanje trajnosti projekta | 5 |
4.2 Prispevek k razvoju podpore za ljudi z oviranostjo | 5 |
5. Specifični kriteriji | 10 točk |
5.1 Skladnost projekta s »Konvencijo o pravicah invalidov« in »Smernicami ZN za deinstitucionalizacijo, tudi v izrednih razmerah« | 5 |
5.2 Skladnost projekta s StaDI 2024-2034 | 5 |
SKUPNO ŠTEVILO TOČK | 55 |
Skupaj lahko vloga prijavitelja doseže največ 55 točk. Prejete vloge bodo razvrščene glede na število prejetih točk, pri čemer bo v okviru razpoložljivih sredstev do sofinanciranja upravičenih pet projektov z najvišjim številom točk iz KRZS in enajst projektov z najvišjim številom točk iz KRVS.
Če med prejetimi vlogami z najvišjim številom točk ne bo dovolj prijaviteljev iz posamezne regije (vsaj 5 na KRZS oziroma vsaj 11 na KRVS) bo v okviru razpoložljivih sredstev do sofinanciranja upravičen prijavitelj čigar vloga je prejela najvišje število točk, ne glede na regijo (KRVS/KRZS). Območje delovanja je kohezijska regija.
Izbran je lahko le projekt, ki bo dosegel vsaj 35 točk in ki bo pri vsakem od petih osnovnih meril dosegel najmanj polovico možnih točk.
10 Postopek izbora prijaviteljev
10.1 Rok za predložitev prijave
Rok za oddajo vloge je najkasneje do 22. 9. 2025.
Posamezni prijavitelj lahko predloži največ dve (2) vlog za sofinanciranje. Vsako vlogo mora oddati posebej. Prijavitelj ne more oddati dveh vlog za isto območje delovanja MDT.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, določene v razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba celotno vlogo posredovati tudi na USB vmesniku.
Kot pravočasne se bodo upoštevale vloge, poslane po pošti s priporočeno poštno pošiljko, označene s poštnim žigom do vključno 22. 9. 2025, in vloge, poslane po pošti z navadno poštno pošiljko, ki bodo v vložišče ministrstva prispele, 22. 9. 2025. V primeru oddaje vloge pri drugem izvajalcu poštnih storitev obvezno prilogo predstavlja »kopija, enaka originalu« računa izvajalca te poštne storitve, na katerem je natisnjen in jasno razviden čas (datum, ura in minuta) oddaje vloge (priporočene pošiljke). Osebno oddane vloge se bodo kot pravočasne upoštevale le, če bodo oddane v vložišču Ministrstva za solidarno prihodnosti, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana do 22. 9. 2025, do 12. ure.
Vloge na javni razpis morajo, ne glede na način oddaje, prispeti na naslov Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ministrstvu ni bila predložena do zgoraj navedenih rokov. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge ne bodo obravnavane in bodo zavržene s sklepom ter vrnjene pošiljatelju.
Vlogo je treba poslati ali oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 2: Označba vloge). Če ne bo uporabljen obrazec za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepravilno in nepopolno izpolnjene ter označene, ne bodo obravnavane in bodo vrnjene pošiljatelju. Oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj strinja s pogoji razpisa in z merili za ocenjevanje.
10.2 Odpiranje, preverjanje formalne popolnosti vlog in ocenjevanje
10.2.1 Odpiranje vlog
Ministrstvo bo izbralo predlog projekta po postopku, kot ga določa veljavni Zakon o javnih financah oziroma Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev. Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev bo vodila strokovna komisija, imenovana s strani ministra za solidarno prihodnost.
Odpiranje vlog bo potekalo dne 25. 9. 2025 ob 9. uri v prostorih Ministrstva za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana in bo javno. V primeru prevelikega števila prejetih vlog ali če se bodo obravnavali podatki, ki so po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, označeni kot zaupni, lahko strokovna komisija odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tej odločitvi se prijavitelje obvesti en delovni dan pred predvidenim datumom javnega odpiranja z obvestilom na spletni strani ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, pravilno izpolnjene in označene zaprte ovojnice, in sicer po vrstnem redu njihovega prispetja. O odpiranju vlog bo strokovna komisija sproti vodila zapisnik.
10.3 Preverjanje formalne popolnosti vlog
Strokovna komisija bo v roku 8 (osem) dni od odpiranja vlog preverila formalno popolnost predloženih vlog. Za formalno nepopolno se šteje vloga, ki ne vsebuje vseh ustrezno izpolnjenih prijavnih obrazcev, obveznih prilog ter podatkov, zahtevanih v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji, in ki ne vsebuje USB vmesnika, na katerem je naložena e-slika celotne vloge z vsemi obrazci in prilogami.
V vlogi je obvezen podpis odgovornih oseb povsod, kjer je to predvideno. V nasprotnem primeru bo vloga formalno nepopolna in bo prijavitelj pozvan k dopolnitvi.
V primeru formalno nepopolnih vlog bo strokovna komisija v roku 8 (osmih) dni od zaključka odpiranja prijavitelje pozvala, da vloge dopolnijo. Če bo strokovna komisija po pregledu formalno nepopolne vloge presodila, da bi bila vsakršna dopolnitev vloge v nasprotju z dopustno dopolnitvijo vloge (spodaj je navedeno, česa prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati), bo takšna vloga zavržena. Strokovna komisija lahko od prijavitelja zahteva dopolnitev njegove vloge le v primeru, če določenega dejstva ne more sama preveriti. Poziv za dopolnitev bo posredovan po navadni pošti na naslov prijavitelja in hkrati po elektronski pošti na elektronski naslov prijavitelja, naveden v prijavnem obrazcu. Prijavitelji morajo biti v tem času dostopni za dvig pošte.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju ministrstva popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Dopolnitve mora prijavitelj ministrstvu posredovati po elektronski pošti in hkrati s priporočeno poštno pošiljko, ki bo vsebovala poštni žig do vključno osmega (8) dne od datuma, navedenega na dopisu/pozivu za dopolnitev, in sicer na naslov: Ministrstvo za solidarno prihodnost, Dunajska cesta 21, 1000 Ljubljana, s pripisom: »Ne odpiraj – Vloga na javni razpis za sofinanciranje za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije«.
V nadaljnji postopek ocenjevanja se bodo uvrstile le vloge, ki bodo formalno popolne.
10.3.1 Strokovno ocenjevanje popolnih vlog
Strokovna komisija bo preverila izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javni razpis, ki so določeni v 3. točki tega javnega razpisa. Če bo ugotovljeno, da prijavitelj ne izpolnjuje pogojev javnega razpisa, bo prijava zavrnjena.
V postopku ocenjevanja bodo formalno popolne vloge najprej preverjene glede na pogoje za kandidiranje na javnem razpisu, določene v poglavju 6 tega javnega razpisa. Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev, določenih v javnem razpisu, bo vloga zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bodo ločeno ocenili člani strokovne komisije. Končna ocena strokovne komisije bo oblikovana na podlagi povprečja podeljenih končnih ocen posameznih ocenjevalcev. V primeru, da bosta dve vlogi ocenjeni z enakim številom točk, se izbere prijavitelj, ki ima večje število točk po spodaj naštetih merilih in v vrstnem redu, kot so zapisani:
1. Ima večje skupno število točk po merilu št. 1 Ustreznost projekta,
2. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk, pridobi prednost prijavitelj, ki ima večje število točk po kriterijih tega merila od 1.1 do 1.3 v vrstnem redu zapisa.
3. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk je naslednji kriterij večje skupno število točk po merilu št. 3 Usposobljenost za izvedbo projekta.
4. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po prejšnjih merilih, pridobi prednost prijavitelj, ki ima večje število točk po kriterijih tega merila od 3.1 do 3.2, v vrstnem redu zapisa.
5. Če sta dva ali več prijaviteljev še vedno izenačena po številu točk, bo odločil žreb, ki bo javen.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo strokovna komisija oblikovala predlog prejemnikov sredstev.
Strokovna komisija lahko na podlagi pregleda vlog oceni, da posamezne predlagane aktivnosti projekta niso upravičene do sofinanciranja ter od prijavitelja zahteva prilagoditev načrta aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta. Strokovna komisija lahko prav tako zniža posamezne postavke v finančnem načrtu, za katere meni, da so ocenjene previsoko, in zahteva prilagoditev finančnega načrta prijavitelja.
V primeru, da bo prijavitelj v prijavi kot upravičene stroške navedel tudi stroške, ki niso upravičeni do sofinanciranja iz ESS+, bo strokovna komisija ustrezno znižala višino sofinanciranja ter prijavitelju predlagala nižjo višino sofinanciranja od zaprošene. V primeru, da se prijavitelj ne bo strinjal s predlagano spremembo aktivnosti projekta ter finančnega načrta projekta ali se ne bo odzval v roku in na način, ki bo določen v pozivu, se šteje, da odstopa od vloge.
Strokovna komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o projektu, aktivnostih in načrtovanih stroških. V primeru, da pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo strokovna komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
V primeru potrebe po dodatnih pojasnilih ali minimalnih spremembah vloge, ki nimajo bistvenih vplivov na vsebino projekta oziroma vloge, se bo prijaviteljem po elektronski pošti poslal poziv za posredovanje sprememb, in sicer na elektronski naslov prijavitelja, naveden na prijavnem obrazcu.
10.3.2 Obveščanje o izbiri
O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog strokovne komisije s sklepom odločil minister oziroma oseba, ki je od njega pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu razpisa obvestilo najkasneje v 60 dneh po zaključku odpiranja prijav. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh ministrstva https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/ ter na spletni strani https://evropskasredstva.si.
Z izbranimi prijavitelji bodo na podlagi sklepa ministra o izboru sklenjene pogodbe o sofinanciranju projektov. Ministrstvo bo z izbranimi prijavitelji sklenilo pogodbo o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju) za celotno obdobje trajanja projekta. V primeru, da se prijavitelj v roku 8 (osmih) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju projekta nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
10.3.3 Pravno varstvo
Zoper odločitev ministrstva o vlogi za dodelitev sredstev je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v toliko izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji. Tožba ne ovira izvršitve sklepa, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranimi prijavitelji.
10.3.4 Pogoji za spremembo javnega razpisa
Pred potekom roka za oddajo vlog lahko ministrstvo spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena tudi na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
11 Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja, da se v primeru izbora vloge javno objavijo osnovni podatki o projektu, prejemniku sredstev ter odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih, v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Vsi podatki iz vlog, ki jih strokovna komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo kot poslovno skrivnost. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Člani strokovne komisije, ki bodo sodelovali pri odpiranju in ocenjevanju vlog, bodo predhodno podpisali izjavo o zaupnosti.
Podatke, navedene v vlogi, ki niso del poslovne skrivnosti, lahko ministrstvo in drugi organi, ki so vključeni v spremljanje izvajanja, upravljanja, nadzora in revizije javnega razpisa, uporabijo za evidence oziroma sezname in analize.
Prijavitelji se zavezujejo k varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, pridobljenih med izvajanjem, v skladu z veljavnim zakonom o varstvu osebnih podatkov ter določili druge veljavne področne zakonodaje.
12 Podatki o dejanskih lastnikih
Izbrani prijavitelj bo dolžan pred podpisom pogodbe o sofinanciranju zagotoviti podatke o dejanskih lastnikih, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive 2015/849/EU, in sicer imena in priimke, datume rojstva in identifikacijske številke za DDV ali davčne identifikacijske številke (v nadaljevanju: podatki o dejanskih lastnikih).
Izbrani prijavitelj, ki je v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov (v nadaljevanju: Register), ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (v nadaljevanju: AJPES), s podpisom izjave (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih) zagotavlja, da so v Registru vpisani podatki o njegovih dejanskih lastnikih.
Izbrani prijavitelj, ki v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranje terorizma, ni zavezan k vpisu podatkov v Register, zahtevane podatke pred podpisom pogodbe posreduje z obrazcem (Priloga št. 4: Podatki o dejanskih lastnikih).
Ne glede na navedeno izjave ni treba priložiti posameznikom, ki samostojno opravljajo dejavnost.
Če izbrani prijavitelj pred podpisom pogodbe ne bo predložil izjave oziroma v celoti izpolnjene in podpisane Priloge št. 4, ministrstvo z izbranim prijaviteljem pogodbe o sofinanciranju ne bo sklenilo in izbrani prijavitelj ne bo upravičen do sredstev sofinanciranja.
Ministrstvo na podlagi 69. člena in Priloge XVII Uredbe 2021/1060/EU obdeluje osebne podatke o dejanskih lastnikih izbranega prijavitelja izključno za namen revizij in nadzora ter za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi s projektom izbranega prijavitelja.
Izbrani prijavitelj bo prav tako moral tekom izvajanja projekta na poziv ministrstvo posredovati točne, popolne in posodobljene podatke o dejanskih lastnikih.
13 Pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na javnem razpisu
Bistvene pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu, bodo naslednje:
– vodenje ločenih računovodskih evidenc za projekt oziroma ustrezne knjigovodske evidence ter zagotavljanje revizijske sledi in hrambe dokumentacije v skladu z določbo 82. člena Uredbe 2021/1060/EU in predpisi, ki urejajo hranjenje dokumentarnega gradiva. Prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, mora zagotavljati dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih projekta v obdobju petih let od 31. decembra leta, v katerem je bilo opravljeno zadnje plačilo upravičencu. Prav tako je prijavitelj, izbran na tem javnem razpisu, dolžen hraniti dokumentacijo za potrebe nadzora in spremljanja projekta v skladu z navodili ministrstva in organa upravljanja;
– izpolnjevanje zahteve glede preglednosti izvajanja in komuniciranja o operaciji in uporabe emblema EUEU v skladu s 47. in 50. členom ter Prilogo IX Uredbe 2021/1060/EU, navodili organa upravljanja ter na zahtevo ministrstva oziroma organa upravljanja poročal o njihovem izvajanju ter dopuščal javno objavo podatkov o projektu, kot sledi iz Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU;
– omogočanje tehničnega, administrativnega in finančnega nadzora nad izvajanjem projekta, tako, da je vsak čas možna izvedba nadzora projekta ter vpogled v dokumentacijo v vsaki točki projekta ob smiselnem upoštevanju 82. člena Uredbe 2021/1060/EU. Nadzor se izvaja s strani ministrstva, OU, organa za računovodenje, revizijskega organa, drugih nadzornih organov Republike Slovenije, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor in revizijo projekta P 2021–2027, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter s strani njihovih pooblaščencev. Nadzor se izvaja z revizijskimi pregledi na podlagi 77. člena Uredbe 2021/1060/EU in internih pravil revizijskih organov, s katerimi je upravičenec seznanjen. Izbrani prijavitelj se zavezuje, da bo za potrebe nadzora, revizij projekta in spremljanja porabe sredstev ter doseganja zastavljenih ciljev nadzornim organom predložil vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov projekta, predložil vsa dokazila, ki bodo dokazovala izvajanje projekta in izpolnjevanje pogodbenih obveznosti, navajal vsa dejstva in dokaze, ki bi lahko vplivali na pravilnost ugotovitev v navedenih postopkih, ter ministrstvu dostavljal zahtevana pojasnila v zvezi s projektom in med delovnim časom omogočal vpogled v dokumentacijo oziroma dostop v objekte z namenom izvajanja pregledov, povezanih s projektom;
– zagotavljanje spodbujanja enakosti moških in žensk ter preprečevanje vsakršne diskriminacije na podlagi spola, rase, ali narodnosti, vere ali prepričanja, invalidnosti, starosti ali spolne usmerjenosti med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti projekta, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakosti in nediskriminacije. Izbrani prijavitelj bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja EK o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela, da se ne škoduje bistveno, kot je opredeljeno z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. 6. 2020, str. 13);
– izpolnjevanje zahteve glede spremljanja doseganja ciljev in kazalnikov. Izbrani prijavitelj je za namen spremljanja in vrednotenja projekta v skladu z 42. členom Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta;
– prepoved dvojnega uveljavljanja stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira;
– začetek izvajanja projekta na dan, ki ga po izdaji sklepa o izboru določi ministrstvo.
Druge pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu:
– prijavitelj mora voditi evidenco in dokumentacijo o delu z uporabniki, dokumentacijo morajo hraniti v skladu s predpisi o hrambi in varovanju osebnih podatkov;
– v okviru projekta bo za vključene uporabnike zagotovljeno brezplačno izvajanje vseh vsebin in aktivnosti.
Podrobneje so pristojnosti, odgovornosti in naloge prijavitelja določene v pogodbi o sofinanciranju.
14 Informiranje in obveščanje javnosti
Izbrani prijavitelj mora pri izvajanju projekta spoštovati zahteve EU glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti izvajanja in komuniciranja o projektu. Obveznosti izhajajo iz Uredbe 2021/1060/EU (47. in 50. člen ter Priloga IX), podrobneje pa so razložene v Navodilih organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, dostopnih na: https://evropskasredstva.si/evropska-25kohezijska-politika/navodila-in-smernice/). Pri tem je treba nujno upoštevati v omenjenih navodilih določene zahteve za projekte ESS+ nad 100.000 EUR.
Pri izvajanju projekta, ki ga sofinancira ministrstvo s sredstvi ESS+, je treba dosledno uporabljati logotip ministrstva, emblem EU ter logotip »I feel Slovenia« in navesti, da projekte delno sofinancirata ministrstvo ter EU, in sicer iz ESS+. Hkrati je treba navesti, da se projekt sofinancira iz PEKP 2021–2027, izvaja v okviru cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« in 7. prednostne naloge »Dolgotrajna oskrba in zdravje ter socialna vključenost« specifičnega cilja ESO 4.11 »Krepitev enakopravnega in pravočasnega dostopa do kakovostnih, trajnostnih in cenovno ugodnih storitev, vključno s storitvami, ki spodbujajo dostop do stanovanj, in storitvami oskrbe, usmerjene v posameznika, vključno z zdravstveno oskrbo; posodobitev sistemov socialne zaščite, vključno s spodbujanjem dostopa do socialne zaščite, s posebnim poudarkom na otrocih in prikrajšanih skupinah; izboljšanje dostopnosti, tudi za invalide, učinkovitosti in odpornosti zdravstvenih sistemov in storitev dolgotrajne oskrbe (ESS+)« Izbrani prijavitelji in vsi projektni partnerji morajo zagotoviti, da bodo vsi subjekti, vključeni v projekt, obveščeni o sofinanciranju iz ESS+. Na zahtevo ministrstva mora izbrani prijavitelj sodelovati pri informiranju in obveščanju javnosti, ki ga organizira ministrstvo ali organ upravljanja.
Sprejetje sofinanciranja pomeni tudi privolitev v vključitev na seznam operacij, ki bo javno objavljen.
15 Zahteve glede spoštovanja zakonov, navodil in predpisov
Izbrani prijavitelj bo pri porabi sredstev javnega razpisa zavezan spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer:
– obvezna uporaba pravil javnega naročanja v primeru, ko so izbrani prijavitelji k temu zavezani v skladu z 9. členom veljavnega zakona o javnem naročanju (ZJN-3);
– omejena uporaba pravil javnega naročanja v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
16 Posledice, če ministrstvo ugotovi, da je v postopku potrjevanja ali izvrševanja projektov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če ministrstvo ugotovi, da ga prijavitelj ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma je posredoval neresnične, nepopolne podatke ali dokumente oziroma prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, prijavitelj pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na podračun izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna RS.
V primeru odkritja nepravilnosti pri izvajanju projekta oziroma pogodbe ali v primeru nenamenske porabe sredstev po pogodbi bo ministrstvo:
– odstopilo od pogodb – začasno ustavilo izplačila sredstev po pogodbi, dokler se nepravilnost ali sum goljufije ne ovrže in/ali
– zahtevalo vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, izbrani prijavitelj pa bo moral vrniti vsa prejeta sredstva ali sorazmerni del prejetih sredstev, v roku 30 dni od prejema pisnega poziva ministrstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki so obračunane od dneva nakazila na podračun/TRR izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro proračuna RS
– izreklo finančne popravke oziroma znižalo višino sredstev glede na resnost kršitve.
17 Razpisna dokumentacija
Razpisno dokumentacijo in informacije v zvezi z namenom javnega razpisa lahko prijavitelji v razpisnem roku pridobijo na spletni strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Morebitna vprašanja v zvezi s prijavo na ta javni razpis posredujte izključno po elektronski pošti na naslov: gp.msp@gov.si s pripisom: »Vprašanje v zvezi s prijavo na Javni razpis za sofinanciranje za sofinanciranje multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije – informacije«, in sicer do 5. 9. 2025.
Vprašanja in odgovori na pravočasno poslana vprašanja bodo do 12. 9. 2025 javno objavljeni na spletnem naslovu https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/javne-objave/, zato bodite pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno objavljeni. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne dokumentacije.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani strani ministrstva: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-solidarno-prihodnost/.
Predpisane prijavne obrazce in priloge prijavitelj izpolni in podpiše v skladu z navodili na posameznem dokumentu ter jih priložiti k prijavi po vrstnem redu v skladu s spodnjim seznamom.
17.1 Seznam prijavnih obrazcev in prilog
(1) Prijavni obrazci, ki jih je treba priložiti vlogi:
– Obrazec št. 1. (Prijavnica) z vsemi zahtevanimi podatki.
– Obrazec št. 2. (Finančni načrt projekta).
– Obrazec št. 3. Izjava prijavitelja, ki bo izvajal projekt o izpolnjevanju in sprejemanju razpisnih pogojev.
(2) Priloge, ki so sestavni del razpisne dokumentacije, ki jih je treba priložiti vlogi:
– Priloga št. 1. Vzorec pogodbe o sofinanciranju multidisciplinarnih timov za področje deinstitucionalizacije, Priloga št. 2. Označba vloge.
– Priloga št. 3. Priloga k vlogi za ukrep DNSH.
– Priloga št. 4. Seznam preteklih aktivnosti
(3) Dodatne priloge, ki so del razpisne dokumentacije in jih ni treba prilagati vlogi.
– Priloga št. 5. Podatki o dejanskih lastnikih (izbrani prijavitelj bo moral to prilogo predložiti pred podpisom pogodbe o sofinanciranju).
(4) Priloge, ki niso del razpisne dokumentacije in jih prijavitelji priložijo sami.
– Dokazilo FURS, da ima prijavitelj poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v skladu z zakonodajo.
– Dokazilo o izpolnjevanju kadrovskega pogoja: najmanj 2 zaposleni osebi, katerih zaposlitvi ne bosta financirani v okviru javnega razpisa (izbrani prijavitelj bo moral pogodbi o zaposlitvi predložiti pred podpisom pogodbe o sofinanciranju).
18 Navodila za pripravo vloge
Prijavne obrazce in priloge je treba v skladu z navodili na posameznem dokumentu izpolniti, podpisati in ožigosati. Obrazci in priloge so sestavni del vloge prijavitelja in jih je treba priložiti k prijavi, po vrstnem redu v skladu s seznamom prijavnih obrazcev in prilog.
Priloge, ki niso priložene razpisni dokumentaciji, pridobi oziroma pripravi prijavitelj sam in so prav tako obvezni sestavni del vloge na javni razpis.
Vsa zahtevana razpisna dokumentacija mora biti vidno označena in vsebovati vse priloge.
Ministrstvo za solidarno prihodnost