Št. 314-10/2024-13 Ob-2188/25, Stran 1918
Na podlagi
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23, 24/25 – ZFisP-1 in 39/25, v nadaljnjem besedilu: ZJF);
– Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP 2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (ZIPRS2526) (Uradni list RS, št. 104/24, 17/25 – ZFO-1E in 32/25 – ZJU-1) oziroma vsakokrat veljavnega zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije;
– Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016), zadnjič popravljena s Popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018), (v nadaljnjem besedilu: Splošna uredba GDPR);
– Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, s spremembami)(v nadaljnjem besedilu: Uredba GBER);
– Uredbe Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske Unije pri pomoči de minimis (UL L št. 2023/2831 z dne 15. 12. 2023) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/2831/EU);
– Uredbe Komisije (EU) 2023/2832 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske Unije pri pomoči de minimis za podjetja, ki opravljajo storitve splošnega gospodarskega pomena (UL L št. 2023/2832 z dne 15. 12. 2023, str. 1, s spremembami) (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2023/2832/EU);
– Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15, 27/17, 13/18 – ZSInv in 40/23 – ZZrID-A, v nadaljnjem besedilu: ZPOP-1);
– Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21, 40/23,102/24 in 40/25, v nadaljnjem besedilu: ZZrID);
– Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 102/23);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri, v nadaljnjem besedilu: ZIntPK);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22, 145/22 in 17/25, v nadaljnjem besedilu: ZPPDFT-2);
– Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 102/15, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24, v nadaljnjem besedilu: ZGD-1);
– Zakona o gospodarskih zbornicah (Uradni list RS, št. 60/06, 110/09 in 77/11, v nadaljnjem besedilu: ZGZ);
– Obrtnega zakona (Uradni list RS, št. 40/04 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 102/07, 30/13, 36/13 – popr. in 78/23 – ZORR, v nadaljnjem besedilu: ObrZ);
– Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP);
– Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljnjem besedilu: ZJN-3);
– Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23 in 25/25 – odl. US, v nadaljnjem besedilu: ZFPPIPP);
– Digitalna Slovenija 2030, Krovna strategija digitalne preobrazbe Slovenije do leta 2030, Ljubljana, marec 2023;
– Nacionalnega programa spodbujanja razvoja in uporabe umetne inteligence v Republiki Sloveniji do leta 2025 (NpUI), Ljubljana, marec 2021;
– Nacionalnega strateškega časovnega načrta za digitalno desetletje, Ljubljana, november 2023;
– Programa ukrepov spodbujanja podjetništva Ministrstva za digitalno preobrazbo v obdobju 2022-2030 (št. dokumenta 007-66/2023-3150-58 z dne 8. 8. 2024 s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Program MDP);
– Sheme državne pomoči MDP »Shema MDP – pomoč »de minimis« za poglobljeno strokovno podporo na področju UI v korist podjetij različnih velikosti«, št. sheme: M003-2632586-2025, veljavnost sheme do 31. 12. 2029 (v nadaljnjem besedilu: Shema de minimis MDP);
– Sheme državne pomoči MDP »Shema MDP – pomoč za raziskave, razvoj in inovacije«, št. sheme: BE03-2632586-2024/I, veljavnost sheme do 31. 12. 2026 (v nadaljnjem besedilu: Shema pomoči MDP – RRI);
– Programa dela in finančnega načrta Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije – vsakokrat veljavni dokument;
– Pravil o protokolu izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti št. 007-21/2024-1 z dne 12. 7. 2024 in št. 007-21/2024-2 z dne 19. 5. 2025 (v nadaljnjem besedilu: Pravilo o protokolu);
– Sporazuma o prenosu pravic porabe za namen financiranja vzpostavitve in delovanja kompetenčnega centra za umetno inteligenco in izvedbe aplikativnih projektov, št. 450-31/2025-3150, Ljubljana, marec 2025;
– Pogodbe št. C3150-25-166801 o financiranju Javnega razpisa za vzpostavitev in delovanje Kompetenčnega centra za umetno inteligenco z dne 22. 4. 2025 (dokument št. 3014-10/2024-6)
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana objavlja
»Vzpostavitev in delovanje Kompetenčnega centra za umetno inteligenco Slovenije 2025─2029«
1. Naziv in sedež izvajalskega telesa javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS).
2. Predmet, namen in cilji javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je (so)financiranje aktivnosti vzpostavitve in delovanja enega Kompetenčnega centra za umetno inteligenco (v nadaljnjem besedilu: KC UI) za krepitev deležnikov v podpornem in inovacijskem okolju, z znanjem na področjih, ki so ključnega pomena za razvoj rešitev in poslovnih modelov na področju umetne inteligence (v nadaljnjem besedilu: UI).
Kompetenčni center se sestavi in deluje v obliki konzorcija partnerjev s komplementarnim strokovnim znanjem in kompetencami za razvoj slovenskega ekosistema UI. KC UI deluje kot stičišče vrhunskih znanj, tehnologij, storitev in strokovnjakov s področja UI.
Namen javnega razpisa je:
– spodbujanje in prenos vrhunskih tehnoloških kompetenc in zmogljivosti na področju UI za podporo gospodarski, znanstvenoraziskovalni, razvojni in inovacijski dejavnosti v Sloveniji,
– krepitev podpornega okolja za spodbujanje razvoja, uvajanja in uporabe UI v Sloveniji z osredotočanjem na zaupanja vredno, varno, trajnostno in etično implementacijo UI v gospodarstvu, javni upravi in družbi.
Razpis prispeva:
– h krepitvi konkurenčnosti podjetij z omogočanjem dostopa do znanja, usposabljanj, podpornih storitev in svetovanja za implementacijo UI v poslovne procese ter krepitvi inovacijskega ekosistema z medsektorskim povezovanjem deležnikov;
– k sledenju in implementaciji najnovejših evropskih in mednarodnih trendov ter dobrih praks na področju uvajanja in uporabe UI, s čimer bo Slovenija krepila svojo vlogo v evropskem digitalnem prostoru ter tudi uspešno prenašala raziskovalne dosežke v gospodarstvo;
– k večji dostopnosti in preglednosti informacij s področja UI prek vzpostavitve vstopne točke v digitalni in fizični obliki ter rednega obveščanja deležnikov o izobraževanjih, projektih, raziskavah in trendih na področju uvajanja in uporabe UI;
– k vzpostavitvi učinkovitega in dolgoročno delujočega podpornega okolja za razvoj, uvajanje in uporabo UI, ki bo omogočalo sodelovanje med gospodarstvom, raziskovalnimi institucijami in javnim sektorjem.
Cilji javnega razpisa so:
– povečanje uporabe UI v podjetjih,
– povečanje deleža podjetij, ki dosegajo visoko ali zelo visoko stopnjo digitalne zrelosti,
– povečanje deleža MSP1, ki dosegajo vsaj osnovno stopnjo digitalne zrelosti,
1 MSP skladno z 2. členom Priloge I Uredbe GBER.
– povezovanje razvojnih deležnikov in uporabnikov UI,
– spodbujanje ustvarjanja ter širjenja znanja na področju UI,
– razvoj UI spretnosti,
– izvedba izobraževalnih programov,
– svetovalna podpora podjetjem na področju UI tehnologij in skladnosti z zakonodajo,
– spodbujanje inovativne rabe UI tehnologij,
– krepitev mednarodnega sodelovanja in izmenjave dobrih praks.
Javni razpis prispeva k uresničevanju naslednjih ciljev Nacionalnega programa spodbujanja razvoja in uporabe umetne inteligence v Republiki Sloveniji do leta 2025 (NpUI): Vzpostavitev dinamičnega ekosistema deležnikov za raziskave, inovacije in uvajanje UI (SC1), Izobraževanje in krepitev človeških virov (SC2), Podpora raziskavam in inovacijam na področju UI (SC3), Uvedba referenčnih rešitev UI v gospodarstvo, javni sektor, javno in državno upravo ter družbo (SC4), Povečanje zaupanja javnosti v UI (SC7) in Zagotovitev ustreznega pravnega in etičnega okvira (SC8). Hkrati odgovarja tudi na cilje Digitalne kompetence in vključenost, Digitalna preobrazba gospodarstva in Pot v pametno družbo 5.0: Ekosistem umetne inteligence in novih tehnologij strateškega dokumenta Digitalna Slovenija 2030.
Projekt vzpostavitve, delovanja in izvajanja storitev KC UI mora zajemati vse v nadaljevanju navedene sklope aktivnosti:
A. Organizacijsko, finančno in administrativno vodenje KC UI
– kadrovsko, administrativno, finančno vodenje aktivnosti KC UI,
– koordinacijo aktivnosti konzorcijskih partnerjev,
– pripravo podrobnejših letnih načrtov dela na področju mreženja, mednarodnih aktivnosti, usposabljanj in svetovanj na področju UI,
– preverjanje in usklajevanje izvedbe letnih načrtov na področju mreženja, mednarodnih aktivnosti, usposabljanj in svetovanj na področju UI z namenom preprečevanja dvojnega financiranja (KC UI – EDIH – SLAIF),
– oblikovanje celostne podobe/znamke KC UI za pozicioniranje Slovenije na nacionalnem in predvsem mednarodnem nivoju,
– sodelovanje z ministrstvi in njihovimi izvajalskimi organizacijami pri izvajanju ukrepov na področju UI,
– spremljanje napredka in merjenje doseganja učinkov/rezultatov projekta ter na podlagi ugotovitev prilagajanje/nadgrajevanje aktivnosti,
– evalvacijo delovanja KC UI,
– zakonita in pravilna izvedba postopka dodelitve de minimis pomoči podjetjem, ki obsega zakonito izbiro zunanjih izvajalcev2 (v kolikor storitev ne izvajajo člani konzorcija sami), izvedbo postopka izbire upravičencev, pripravo in podpis pogodb z upravičenci o dodelitvi de minimis pomoči, poročanje o dodeljeni de minimis pomoči Ministrstvu za finance v predpisanih rokih.
2 Noben zunanji izvajalec in njegov zaposleni ter noben dobavitelj in njegov zaposleni ne sme biti 25 % ali več lastniško povezan s konzorcijskim partnerjem. Ravno tako partner v konzorciju in njegov zaposleni ne more nastopati kot zunanji izvajalec ali dobavitelj drugim partnerjem istega konzorcija. Prav tako pa niso dopustna neposredna sorodstvena razmerja med lastniki in zakonitimi zastopniki članov konzorcija ter lastniki in zakonitimi zastopniki zunanjih izvajalcev in dobaviteljev. Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi ter z osebami, ki pri upravičencu delujejo kot zakoniti zastopnik, člani organov upravljanja ali nadzora, je neupravičen strošek. Strošek storitve zunanjega izvajalca je neupravičen tudi, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik upravičenca, član organa upravljanja ali nadzora ali njegov družinski član: a) udeležen kot zakoniti zastopnik, član organa upravljanja ali nadzora zunanjega izvajalca ali b) neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot petindvajset odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca.
B. Vzpostavitev podpornega okolja na področju UI
– Vzpostavitev in osveževanje vstopne točke v virtualni in fizični obliki, s pomočjo katere bodo deležniki na enem mestu pridobili relevantne informacije s področja uvajanja in uporabe UI,
– vzpostavitev sodelovanja z različnimi ciljnimi skupinami – raziskovalnimi institucijami in institucijami znanja, javno upravo, gospodarstvom, drugimi relevantnimi centri/hubi/stičišči in skupinami drugih zainteresiranih deležnikov,
– vzpostavitev mreže možnih ponudnikov svetovalnih storitev za uvajanje UI v poslovanje podjetij,
– sledenje mednarodnim/evropskim trendom in praksam na področju UI in posodabljanje aktivnosti KC UI glede na aktualne spremembe.
C. Strokovna podpora na področju UI – zbiranje in prenos informacij, usposabljanje, svetovanje, prenos dobrih praks
– zbiranje in prenos informacij, usposabljanje, svetovanje, doseganje zakonodajne skladnosti in prenos dobrih praks za uvajanje in uporabo UI,
– vzpostavitev in upravljanje:
– baze deležnikov na področju UI,
– virtualne in/ali fizične platforme znanja, ki vključuje knjižnico gradiv in relevantne informacije, na primer o najboljših praksah, trendih, aktualni zakonodaji in finančnih virih za spodbujanje uporabe UI na domači in mednarodni ravni, poročilih o dognanjih relevantnih razvojnih in raziskovalnih projektov, razvitih orodjih, ki podpirajo vpeljavo UI v gospodarstvo, o domačih in tujih dogodkih itd.,
– analitična strokovna podpora za razvoj in oblikovanje politik ter ukrepov (npr. spremljanje in raziskovanje potreb podjetij na področju UI, podpora pri vrednotenju in spremljanju učinkov izvedenih ukrepov) in vzpostavitev sodelovanja z Ministrstvom za digitalno preobrazbo.
D. Povezovanje in mreženje
– povezovanje in mreženje deležnikov s ciljem krepitve sodelovanja, izmenjave znanja in oblikovanja skupnih pobud na področju UI:
– kot na primer preko strateških razvojno-inovacijskih partnerstev (v nadaljevanju: SRIP), kompetenčnih centrov za razvoj kadrov z vplivom na UI in inovacijske mreže EIT skupnosti znanja in inovacij ipd.,
– s sodelovanjem in povezovanjem s sorodnimi centri znanja kot je EDIH, SLAIF in drugimi mehanizmi sodelovanja deležnikov vključno z demonstracijskimi centri na posamičnih vsebinsko sorodnih področjih na mednarodni, nacionalni, regionalni ali lokalni ravni,
– z vzpostavitvijo povezav z nosilci raziskovalne infrastrukture na nacionalni ravni (npr.: SLAIF) in v čezmejnem prostoru.
E. Mednarodno sodelovanje in povezovanje
– ozaveščanje in širjenje znanja o inovacijskih in tehnoloških ter tudi družbenih in etičnih vidikih slovenske UI,
– krepitev mednarodne prepoznavnosti Slovenije prek splošne promocije in sodelovanja na nevtralnih mednarodnih platformah,
– priprava splošnih promocijskih gradiv, namenjenih enotni predstavitvi slovenskega ekosistema UI,
– organizacija javnih konferenc in promocijskih aktivnosti z odprtim dostopom,
– promocija in demonstracija rešitev in tehnologij na področju UI za spodbujanje uvajanja v poslovanje in inoviranje,
– sodelovanje v mednarodnih organizacijah s ciljem prenosa znanja in dobrih praks v slovenski prostor.
F. Poglobljena strokovna podpora na področju UI
– strokovne storitve na področju UI, prilagojene glede na specifične potrebe (svetovanje po meri) posameznega podjetja,3
3 »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno obliko (prva alineja 3. člena ZPOP-1).
– po meri oblikovana usposabljanja za pospešitev uvajanja, doseganja zakonodajne skladnosti in tehnološkega razvoja UI v posameznem podjetju.
3. Območje izvajanja: KC UI mora v celotnem času izvajanja projekta izvajati aktivnosti na območju Republike Slovenije z izjemo sklopa E Mednarodno sodelovanje in povezovanje, kjer se aktivnosti lahko izvajajo tudi izven območja Republike Slovenije.
4. Upravičenci in ciljne skupine
4.1. Upravičenci
Upravičeni prijavitelji (člani konzorcija) in prejemniki sredstev po tem javnem razpisu so:
– raziskovalne organizacije (v nadaljnjem besedilu: RO) v skladu s tretjim odstavkom te točke,
– obrtne zbornice opredeljene po Obrtnem zakonu (ObrZ),
– gospodarske zbornice po Zakonu o gospodarskih zbornicah (ZGZ) in
– gospodarska interesna združenja po ZGD-14.
4 Gospodarsko interesno združenje je združenje, ki ga lahko ustanovita vsaj dve družbi oziroma podjetnika. Ustanovitelj gospodarskega interesnega združenja je lahko vsaka fizična ali pravna oseba, če zakon ne določa drugače.
Ista pravna oseba se lahko na javni razpis za vzpostavitev Kompetenčnega centra za umetno inteligenco prijavi večkrat kot član različnih konzorcijev in največ enkrat kot vodilni konzorcijski partner.
RO so organizacije za raziskave in širjenja znanja in so javni in zasebni zavodi ali visokošolski zavodi, vpisani v Evidenco RO5, katerih glavni cilj je neodvisna izvedba temeljnih raziskav, industrijskih raziskav ali eksperimentalnega razvoja ali obsežno razširjanje rezultatov teh dejavnosti prek izobraževanja, objav ali prenosa znanja. Organizacije za raziskave in širjenje znanja iz Evidence RO morajo izpolniti Izjavo o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (Obrazec 9) po Metodologiji za identificiranje organizacije za raziskovanje in širjenje znanja, ki je Priloga 1 v Pojasnilih javnega razpisa.
Za namen tega javnega razpisa se za RO šteje posamezna članica javnih univerz, vpisana v Evidenco RO.
4.2. Ciljne skupine
Ciljne skupine, ki bodo uporabniki storitev KC UI, so deležniki za prehod v digitalno preobrazbo na področju UI, in so npr. podjetja6, organizacije, ki so vpisane v evidenco RO in drugi pravni ali fizični subjekti.
6 »Podjetje« je vsaka pravna ali fizična oseba, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njeno pravno obliko (prva alineja 3. člena ZPOP-1).
V KC UI lahko sodelujejo tudi pridruženi partnerji. Pridruženi partnerji so navedeni v konzorcijski pogodbi, niso pa konzorcijski partnerji. Pridruženi partnerji lahko sodelujejo pri aktivnostih KC UI, pri čemer niso upravičeni prejemniki sredstev (samofinancirajo svoje aktivnosti). V kolikor so pridruženi partnerji odgovorni za izvedbo posameznih aktivnosti, morajo le-te izvesti skladno s pravili, ki sicer veljajo za upravičene prejemnike sredstev. Za aktivnosti, ki jih izvede pridruženi partner v razmerju do ARIS, odgovarjajo konzorcijski partnerji.
5. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Vloga mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne izpolnjuje vseh pogojev, se ne izbere za (so)financiranje in se z obvestilom zavrne.
V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o (so)financiranju, bo ARIS odstopila od pogodbe o (so)financiranju, pri čemer je vsak konzorcijski partner dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun prejemnika sredstev do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ARIS.
Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje prijavitelj in vsak posamezni konzorcijski partner podpiše Obrazec 2 v obliki izjave (Izjava prijavitelja/konzorcijskega partnerja o sprejemanju pogojev za kandidiranje), s katerim pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje in sprejemanje pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu). Obrazec 2 je priloga razpisne dokumentacije.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev prijavitelja ali konzorcijskih partnerjev lahko ARIS zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. Če dokazila oziroma pojasnila niso predložena v roku, ki ga določi ARIS, se šteje, da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.
Navodila za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje so natančneje opredeljena v točki 3 Pojasnil javnega razpisa.
5.1. Pogoji za kandidiranje za vse konzorcijske partnerje
Vsak konzorcijski partner mora izpolnjevati naslednje pogoje za kandidiranje:
– je upravičeni prijavitelj, skladno s točko 4.1. tega javnega razpisa,
– na dan 31. 12. 2024 ima v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru vpisan sedež, poslovno enoto ali podružnico na območju Republike Slovenije,
– na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja finančno upravo, ki jo pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan oddaje vloge); šteje se, da obveznosti niso izpolnjene tudi, če na dan oddaje vloge niso predloženi vsi obračuni davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta od oddaje vloge,
– na dan oddaje vloge nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva, pristojnega za digitalno preobrazbo (MDP), oziroma do izvajalskih institucij tega ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o (so)financiranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločitvi pristojnega sodišča,
– ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje vloge ni bil v stanju insolventnosti, v skladu z določbami ZFPPIPP in ni v postopku likvidacije po ZGD-1,
– ni podjetje v težavah skladno z 18. točko 2. člena Uredbe GBER,
– zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK,
– ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na osnovi odločbe Evropske komisije (v nadaljnjem besedilu: EK), ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti. Šteje se, da konzorcijski partner navedeni pogoj izpolnjuje, če odločba EK še ni dokončna, konzorcijski partner pa je domnevno nezakonito pridobljena sredstva v ustrezni višini položil na posebni skrbniški račun pri banki in z njimi ne razpolaga,
– nima neporavnanega vračila preveč izplačane pomoči po pravilu de minimis ali državne pomoči na podlagi predhodnega poziva ministrstva, pristojnega za finance,
– ni in ne bo za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet (so)financiranja v tem javnem razpisu, pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno s pomočjo de minimis (prepoved dvojnega (so)financiranja),
– je podal izjavo, da ne bo nastopal kot zunanji izvajalec drugim konzorcijskim partnerjem v istem konzorciju,
– konzorcijski partnerji morajo vse transakcije v zvezi s projektom voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco,
– je podal izjavo, da bo aktivnosti izvajalna celotnem območju Republike Slovenije,
– dejanski lastnik(i) v skladu z 42. členom ZPPDFT-2 ni(so) vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja terorizma,
– se ne šteje za podjetje v težavah kot so opredeljena v razdelku 6.2. Programa MDP,
– pomoč se ne dodeli:
a) sektorju ribištva in akvakulture v okviru področja uporabe Uredbe (EU) št. 1379/2013, z izjemo pomoči za usposabljanje, pomoči za dostop MSP do finančnih sredstev, pomoči na področju raziskav in razvoja, pomoči za inovacije za MSP, pomoči za prikrajšane in invalidne delavce, regionalne pomoči za naložbe v najbolj oddaljenih regijah, shem regionalne pomoči za tekoče poslovanje, pomoči za projekte lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, pomoči za projekte evropskega teritorialnega sodelovanja, od 1. julija 2023 pomoči v obliki znižanja okoljskih davkov v skladu s členom 15(1), točka (f), in členom 15(3) Direktive Sveta 2003/96/ES2, pomoči v okviru finančnih produktov, ki jih podpira sklad InvestEU (razen za operacije iz člena 1(1) Uredbe Komisije (EU) št. 717/20143), pomoči za mikropodjetja v obliki javnih ukrepov v zvezi z dobavo električne energije, plina ali toplote iz člena 19c, pomoči za MSP v obliki začasnih javnih ukrepov v zvezi z dobavo električne energije, plina ali toplote, proizvedene iz zemeljskega plina ali električne energije, iz člena 19d za ublažitev posledic zvišanja cen po ruski vojni agresiji proti Ukrajini;
b) sektorju primarne kmetijske proizvodnje, z izjemo regionalne pomoči za naložbe v najbolj oddaljenih regijah, shem regionalne pomoči za tekoče poslovanje, pomoči za svetovanje v korist MSP, pomoči za financiranje tveganja, pomoči za raziskave in razvoj, pomoči za inovacije za MSP, okoljske pomoči, pomoči za usposabljanje, pomoči za prikrajšane in invalidne delavce, pomoči za projekte lokalnega razvoja, ki ga vodi skupnost, pomoči za projekte evropskega teritorialnega sodelovanja, pomoči v okviru finančnih produktov, ki jih podpira sklad InvestEU, pomoči za mikropodjetja v obliki javnih ukrepov v zvezi z dobavo električne energije, plina ali toplote iz člena 19c Uredbe o splošnih skupinskih izjemah in pomoči za MSP v obliki začasnih javnih ukrepov v zvezi z dobavo električne energije, plina ali toplote, proizvedene iz zemeljskega plina ali električne energije, iz člena 19d Uredbe o splošnih skupinskih izjemah za ublažitev posledic zvišanja cen po ruski vojni agresiji proti Ukrajini;
c) sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov kadar je: (1) znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje, (2) pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce;
d) sektorju premogovništva za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov, kakor jo zajema Sklep Sveta št. 2010/787/EU.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijske mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo.
Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Pomoč se ne sme dodeliti za ukrepe pomoči, ki bi upravičencem pomoči omejevala možnost izkoriščanja rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
5.2. Pogoji za projekt
Prijavljeni projekt mora izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
1. biti mora skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa,
2. izvajati se mora znotraj Republike Slovenije z izjemo sklopa E, Mednarodno sodelovanje in povezovanje,
3. ne sme se pričeti izvajati pred oddajo vloge na javni razpis,
4. čas trajanja izvedbe projekta je od izdaje sklepa o izboru in največ do 31. 10. 2029,
5. načrtovana višina (so)financiranja upravičenih stroškov znaša največ 3.600.000 EUR in najmanj 2.800.000 EUR,
6. izkazovati mora spodbujevalni učinek in nujnost pomoči v skladu s 6. členom Uredbe GBER,
7. upoštevano mora biti pravilo kumulacije državnih pomoči – skupna višina državne pomoči za projekt v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne bo presegla največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot to določa shema državne pomoči, veljavna za ta javni razpis;
8. upoštevane morajo biti vse zahteve državnih pomoči, ki so navedene v točki 11.1 tega javnega razpisa,
9. biti mora razvidna ekonomska in finančna sposobnost za izvedbo projekta, ter da ima konzorcij in posamezni konzorcijski partner v celoti zagotovljena sredstva za zaprtje finančne konstrukcije, kar pomeni, da so zagotovljena vsa sredstva za izvedbo projekta, upoštevaje pričakovana sredstva v okviru javnega razpisa.
5.3. Pogoji za konzorcij
Projekt mora izvajati konzorcij, sestavljen iz najmanj 6 in največ 10 konzorcijskih partnerjev.
Konzorcij mora biti sestavljen iz najmanj:
a. ene (1) obrtne zbornice opredeljene po Obrtnem zakonu (ObrZ) ali ene (1) gospodarske zbornice po Zakonu o gospodarskih zbornicah (ZGZ) ali enega (1) gospodarskega interesnega združenja po ZGD-1 in
b. štirih (4) RO, od tega najmanj dva (2) javna visokošolska zavoda. Posamezne članice javnih univerz morajo biti iz različnih javnih univerz.
Na razpis se lahko prijavi le konzorcij upravičenih prijaviteljev (samostojna prijava ni mogoča), ki izpolnjujejo pogoje za kandidiranje in so za ureditev medsebojnih obveznosti in razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo za izvedbo projekta KC UI. Konzorcijska pogodba, katere vzorec se nahaja v Obrazcu 7, mora določati pravice in obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev, nujno pa mora vsebovati tudi:
– določitev aktivnosti KC UI s terminskim in finančnim načrtom po posameznih konzorcijskih partnerjih,
– določitev vodilnega konzorcijskega partnerja, ki bo v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, v primeru izbora vloge, pogodbena stranka oziroma podpisnik pogodbe o (so)financiranju,
– pooblastila vodilnemu konzorcijskemu partnerju s strani vseh ostalih konzorcijskih partnerjev za pripravo, podpis in oddajo vloge, dopolnitev vloge ter vseh prilog v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, za vročanje vseh pisanj in listin, npr. pozivov, dopisov, odločb, pogodbe v zvezi z javnim razpisom, za podpis pogodbe o (so)financiranju projekta v imenu in za račun vseh konzorcijskih partnerjev, ter za izvajanje celotne komunikacije z ARIS ali nadzornimi organi,
– določilo, da vodilni konzorcijski partner za celoten konzorcij prejema vsa izplačila oziroma sredstva po javnem razpisu, ki jih nato nakaže posameznim konzorcijskim partnerjem, glede na delež opravljenih storitev oziroma aktivnosti,
– določilo o ravnanju v primeru sprememb projekta KC UI.
5.4. Posebni pogoji za vodilnega konzorcijskega partnerja
Na dan 31. 12. 2024 je moral vodilni konzorcijski partner zaposlovati najmanj 3 osebe.
Vodilni konzorcijski partner mora izkazovati reference s področja:
– vodenja programov in projektov na področju UI (npr. strateške delovne skupine, uvajanje UI v podjetja ipd.),
– organizacijskega, finančnega in administrativnega vodenja projektov, ki so bili (so)financirani s strani EU in/ali SLO, katerih vrednost je bila najmanj 3 milijone EUR ter jih je vodil ali izvajal v zadnjih 5 letih7,
7 Izpolnjevanje pogoja se presoja na ravni posameznega referenčnega projekta.
– vsaj 5 izvedenih B2B konferenc v zadnjih 12 mesecih in
– vsaj 10 izvedenih usposabljanj za podjetja v zadnjih 12 mesecih.
6. Postopek obravnave vlog
Postopek obravnave vlog, oddanih na ta javni razpis, poteka skladno s Pravili o protokolu.
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev (od priprave predloga javnega razpisa do podpisa pogodbe o (so)financiranju s prejemnikom sredstev), vodi komisija za dodelitev sredstev (v nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo za posamezen razpis s pisno odločbo imenuje direktor ARIS ali od njega pooblaščena oseba. Člani komisije so organizirani kot ekspertni panel in administrativni panel, ki svoje naloge opravljata avtonomno v skladu s svojimi pristojnostmi.
Administrativni panel vodi postopek odpiranja vlog, preverjanja pogojev za kandidiranje ter dopolnjevanja vlog in opravlja druge naloge v skladu s tem javnim razpisom.
Ekspertni panel vodi postopek ocenjevanja, izvršuje funkcijo poročevalca ter imenuje ocenjevalce oziroma recenzente in opravlja druge naloge v skladu s tem javnim razpisom.
6.1. Postopek odpiranja vlog
Odpiranje prejetih vlog vodi komisija in se izvede v roku osmih (8) dni od izteka roka za dostavo vlog.
Odpirajo se samo v roku oddane, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile prejete.
Odpiranje prejetih vlog ni javno. Na odpiranju bo komisija preverila pravočasnost, pravilno označenost in popolnost prispelih vlog.
Nepravilno označena vloga ali prepozna vloga se s spremnim dopisom neodprta vrne pošiljatelju ali pošiljateljici (v nadaljnjem besedilu: pošiljatelju). Če na ovojnici ni pošiljateljevega naslova, se vloga odpre in se mu po ugotovitvi naslova vrne s spremnim dopisom.
O odpiranju vlog komisija vodi zapisnik, ki vsebuje obvezne sestavine, navedene v 29. členu Pravil o protokolu in ki ga podpišejo predsednik komisije in člani komisije, ki so člani administrativnega panela.
Dokazila, da so bile vloge nepravočasne oziroma nepravilno označene, so sestavni del dokumentarnega gradiva postopka javnega razpisa.
V postopku odpiranja komisija ugotavlja popolnost vlog glede na to, ali so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti iz razpisne dokumentacije (formalna popolnost).
6.2. Postopek po odpiranju vlog
Komisija v roku osem (8) dni od odpiranja vlog pisno pozove tiste prijavitelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Dopolnitve ne smejo posegati v tiste dele vloge, ki se nanašajo na:
– sestavo konzorcija,
– višino zaprošenih sredstev8,
8 To določilo velja za formalno dopolnjevanje vloge. V kasnejšem postopku pregleda vloge pa se lahko višina zaprošenih sredstev zniža skladno s pozivom ARIS v nekaterih drugih primerih, kot so navedeni v razpisni dokumentaciji.
– tehnične specifikacije predmeta vloge ali
– tiste elemente vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ARIS prejela v postopku dodelitve sredstev.
Prijavitelj sme ob pisnem soglasju ARIS popraviti očitne računske napake, ki jih ARIS odkrije pri pregledu in ocenjevanju vlog. Pri tem se višina zaprošenih sredstev ne sme vsebinsko spreminjati.
Rok za dopolnitev vlog določi komisija v pozivu prijavitelju, pri čemer rok ne sme biti daljši od 15 dni.
Vloge prijaviteljev, ki so bili pozvani k dopolnitvi in se na poziv niso pravočasno odzvali ali vloge niso ustrezno dopolnili, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor ARIS ali oseba, ki jo direktor ARIS pooblasti.
Za vse pravočasne in pravilno označene ter popolne vloge komisija najprej ugotavlja izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu. Ob ugotovljenih vsebinskih nejasnostih ARIS pozove prijavitelje k dodatnim pojasnilom.
V kolikor komisija ugotovi, da vloga izpolnjuje vse pogoje za kandidiranje, se vloga uvrsti v postopek ocenjevanja. V primeru, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev za kandidiranje, se nadaljnjega ocenjevanja po merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
Če v času med oddajo vloge in izdajo sklepov o izboru pri katerem koli konzorcijskem partnerju pride do kakršnih koli sprememb, ki bi vplivale na formalne podatke v vlogi (npr. sprememba sedeža podjetja, sprememba zakonitega zastopnika, velikost konzorcijskega partnerja …), mora prijavitelj to nemudoma sporočiti ARIS.
7. Merila za ocenjevanje vlog in postopek izbora
7.1. Merila za ocenjevanje vlog
Vse pravočasne, pravilno označene in popolne vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje za kandidiranje, bo komisija obravnavala na podlagi naslednjih meril:
Preglednica 1: Merila za ocenjevanje vlog
| Merila | Največje št. točk |
1. | USTREZNOST PROJEKTA | 10 |
1.1. | Skladnost s strateškimi dokumenti | 4 |
1.2. | Celovitost projekta | 6 |
2. | KAKOVOST PROJEKTA | 30 |
2.1. | Kakovost načrta izvedbe | 20 |
2.2. | Ustreznost in kakovost načrtovanih aktivnosti za različne ciljne skupine deležnikov | 10 |
3. | VPLIVI IN UČINKI PROJEKTA | 20 |
3.1. | Ustreznost in dosegljivost ključnih rezultatov za dosego cilja projekta | 12 |
3.2. | Obseg predvidenega širšega dolgoročnega vpliva projekta | 8 |
4. | KOMPETENCE IN KAPACITETE KONZORCIJSKIH PARTNERJEV, SESTAVA KONZORCIJA | 25 |
4.1. | Kompetence in kapacitete konzorcijskih partnerjev | 12,5 |
4.2. | Sestava konzorcija | 12,5 |
5. | NAČRTOVANJE PROJEKTA | 15 |
5.1 | Realnost in izvedljivost terminskega načrta projekta ter učinkovitost in izvedljivost finančnega načrta projekta | 10 |
5.2 | Vzdržnost po izteku projekta | 5 |
| SKUPAJ NAJVEČJE MOŽNO ŠTEVILO TOČK | 100 |
Najvišja možna končna ocena je 100 točk.
Način uporabe in pomen posameznih meril za ocenjevanje vlog je natančneje opredeljen v točki 4.1. Pojasnil javnega razpisa.
7.2. Postopek izbora
Pri izboru vlog se upošteva naslednja določila:
– Dosežen prag števila točk, nad katerim bo lahko odobreno sofinanciranje (mejni prag), je 70 točk. Če posamezna vloga ne doseže mejnega praga, se ne more uvrstiti v postopek izbora za (so)financiranje in se z obvestilom zavrne.
– Vloga, ki pri katerem koli merilu ali podmerilu doseže 0 točk, ne more biti izbrana za (so)financiranje in se z obvestilom zavrne.
– Vloge, ki dosežejo najmanj 70 točk, lahko kandidirajo za (so)financiranje. Za (so)financiranje bo izbrana ena vloga. Za (so)financiranje se izbere tisto vlogo, ki od vseh vlog, ki v postopku ocenjevanja dosežejo najmanj 70 točk, prejme največje število točk.
V primeru, da bo več vlog ocenjenih z enakim številom točk, se izmed teh višje uvrsti tista, ki ima več točk pri merilu 2 »Kakovost projekta«. Če so tudi po tem merilu vloge ocenjene z enakim številom točk, se izmed teh višje uvrsti tista, ki ima več točk pri merilu 4 »Kompetence in kapacitete konzorcijskih partnerjev, sestava konzorcija«. Če so tudi po tem merilu prijave ocenjene z enakim številom točk, se višje uvrsti tista, ki ima več točk pri merilu 3 »Vplivi in učinki projekta«. V primeru, da bo še vedno več vlog ocenjenih z enakim številom točk, se višje uvrsti vloga, ki ima več točk pri merilu 1 »Ustreznost projekta«. V primeru, da bo še vedno več vlog ocenjenih z enakim številom točk, se višje uvrsti vloga, ki ima več točk pri merilu 5 »Načrtovanje projekta«. Če tudi po tej prednostni opredelitvi ne bi bilo mogoče določiti prednostnega vrstnega reda, se za (so)financiranje izbere vloga, ki je bila prva oddana glede na čas oddaje.
Predlog prejemnikov sredstev, ki ga pripravi komisija, se predloži direktorju ARIS ali od njega pooblaščeni osebi, ki na podlagi predloga prejemnikov sredstev sprejme odločitev o dodelitvi sredstev, kot je določeno v 35. členu Pravil o protokolu.
Sklep o izboru se pošlje izbranemu prijavitelju, rezultati postopka izbora pa se objavijo na spletni strani ARIS. Prijavitelji, ki niso bili izbrani za (so)financiranje, bodo o neizboru obveščeni z obvestilom v roku iz 15. točke tega razpisa.
Prijavitelj, katerega vloga bo izbrana za (so)financiranje, bo na podlagi sklepa o izboru pozvan k podpisu pogodbe o (so)financiranju. Ne glede na to, da je v konzorciju le izbrani prijavitelj podpisnik pogodbe o (so)financiranju z ARIS, je odgovornost konzorcijskih partnerjev kot upravičencev do državne pomoči v razmerju do ARIS solidarna.
Če se prejemnik sredstev na poziv k podpisu pogodbe o (so)financiranju, skladno s pozivom ARIS, ne odzove ali če ne podpiše pogodbe o (so)financiranju, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. ARIS v tem primeru izda sklep o ustavitvi postopka. Sproščena sredstva se v tem primeru lahko dodelijo vlogi, ki je na predlogu prejemnikov sredstev naslednja na vrstnem redu za (so)financiranje glede na oceno (prejete točke).
Zoper sklep o izboru in/ali obvestilo o neizboru in/ali sklep o zavrženju pritožba ni mogoča, možen pa je upravni spor. Vložena tožba v upravnem sporu ne zadrži podpisa pogodbe o (so)financiranju z izbranim prijaviteljem.
Podrobnejša predstavitev meril za ocenjevanje in potek ocenjevanja so natančneje opredeljena v točki 4 Pojasnil javnega razpisa.
8. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa: prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni predvidoma v roku 90 dni od datuma odpiranja vlog.
9. Obdobje trajanja projekta ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov se začne z dnevom oddaje vloge.
Za (so)financiranje se upoštevajo upravičeni stroški, nastali od dneva oddaje vloge do 31. 10. 2029.
Obdobje upravičenosti za izdatke navedenih upravičenih stroškov je do datuma izstavitve zadnjega zahtevka za (so)financiranje, to je 15. 11. 2029.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je do 31. 12. 2029.
Datumi in način izstavljanja zahtevkov za (so)financiranje bodo določeni v pogodbi o (so)financiranju.
10. Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Okvirna skupna višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa, znaša 3.600.000,00 EUR.
Pravice porabe so v potrebni višini zagotovljene v sprejetem proračunu v okviru plana dela in finančnega načrta ARIS.
Koriščenje sredstev bo možno v proračunskih letih od 2025 do 2029. Predvideno koriščenje sredstev po posameznem letu obdobja upravičenosti za porabo sredstev je:
– v letu 2025: 500.000,00 EUR,
– v letu 2026: 775.000,00 EUR,
– v letu 2027: 775.000,00 EUR,
– v letu 2028: 775.000,00 EUR,
– v letu 2029: 775.000,00 EUR.
Razporeditev sredstev po letih je okvirna, letna dinamika se lahko spremeni glede na letno finančno dinamiko.
Upravičenec mora za sredstva, dodeljena za posamezno proračunsko leto, zahtevati izplačilo v okviru tega istega proračunskega leta. Vsako leto lahko upravičenec predloži zahtevek za izplačilo sredstev do višine zneska, določenega za tisto leto. Zahtevek mora biti predložen najpozneje do datuma določenega v pogodbi, predvidoma 5. novembra tekočega leta.
Če upravičenec zahtevka za izplačilo ne predloži ali ga predloži le delno (v nižjem znesku od odobrenega), neizkoriščenega dela sredstev za tisto leto ne more več črpati oziroma lahko izgubi pravico do (so)financiranja za ta del sredstev.
Neizkoriščenih sredstev praviloma ni mogoče črpati v naslednjem proračunskem letu. Izjemoma bi bilo to mogoče le, če ministrstvo kot financer zagotovi dodatna sredstva za ta namen v okviru proračuna za naslednje leto.
Dinamika (so)financiranja KC UI bo določena s pogodbo o (so)financiranju med ARIS in upravičencem.
Izplačila so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko ARIS razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru ali spremeni pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se upravičenci ne strinjajo s predlogom spremembe, se šteje, da upravičenec odstopa od pogodbe o (so)financiranju.
ARIS si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o izboru in obvestil o neizboru razveljavi.
11. Upravičeni stroški in njihovo dokazovanje, shema in skladnost s pravili državnih pomoči ter intenzivnost pomoči
11.1. Sheme in skladnost s pravili državnih pomoči
Projekt mora upoštevati zahteve, ki izhajajo iz sheme državne pomoči in sheme de minimis.
– Shema pomoči MDP – RRI
Upravičeni stroški (so)financiranja in pogoji dodeljevanja na podlagi priglašene sheme pri namenu pomoči za inovacijske grozde:
Preglednica 2: Upravičeni stroški po shemi MDP – pomoč za raziskave, razvoj in inovacije
Namen | Upravičeni stroški | Intenzivnost pomoči |
Pomoč za naložbe | stroški naložbe v neopredmetena in opredmetena sredstva | do 50 % upravičenih stroškov |
Pomoč za tekoče poslovanje | stroški osebja | do 50 % skupnih upravičenih stroškov v obdobju, v katerem je pomoč dodeljena |
upravni stroški9 (vključno z režijskimi stroški), ki so povezani z naslednjimi dejavnostmi: i. spodbujanje grozdov, da se olajšajo sodelovanje, izmenjava informacij ter zagotavljanje ali usmerjanje specializiranih in uporabniku prilagojenih podpornih storitev za podjetja, ii. trženje grozda, da se razširi sodelovanje novih podjetij ali organizacij ter poveča prepoznavnost grozda, iii. upravljanje zmogljivosti grozda (organizacija programov usposabljanja, delavnic in konferenc v podporo izmenjavi znanja, mreženju in mednarodnemu sodelovanju). | do 50 % skupnih upravičenih stroškov v obdobju, v katerem je pomoč dodeljena |
9 Upravni stroški (vključno z režijskimi stroški) so stroški namenjeni tekočem poslovanju in neposredno povezani z navedenimi dejavnostmi.
– Shema de minimis MDP
Podjetja, ki bodo prejemniki storitev »Poglobljena strokovna podpora na področju UI« iz sklopa F, so mikro, mala, srednje velika in velika podjetja, kot jih definira 2. člen Priloge I Uredbe GBER.
Izvedba aktivnosti za podjetja pomeni dodelitev pomoči po pravilu de minimis. Ta bo dodeljena na osnovi priglašene Sheme de minimis MDP oziroma skladno z vsakokrat veljavno shemo de minimis pomoči.
Za podjetja, ki bodo prejemniki storitev v okviru aktivnosti »Poglobljena strokovna podpora na področju UI«, se vrednost teh aktivnosti obravnava kot de minimis pomoč. Skupni znesek de minimis pomoči dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih 3 (treh) proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči.
Podjetje mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. V skladu z Uredbo 2023/2831/EU se pomoč de minimis lahko kumulira s pomočjo de minimis do zgornje dovoljene meje (300.000,00 EUR), ne sme pa se kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 2023/2831/EU, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe 2023/2831/EU. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredbo 2023/2831/EU se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo 2023/2832/EU.
Skladno z Uredbo 2023/2831/EU se upošteva definicija enotnega podjetja. Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
1. podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
2. podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
3. podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
4. podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Podjetje, ki je v katerem koli razmerju iz predhodnih točk preko enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje.
Pomoč ni dovoljena za aktivnosti, povezane z izvozom, ko je pomoč neposredno vezana na izvožene količine, vzpostavitev in delovanje distribucijskega mreže ali na druge tekoče izdatke, povezane z izvozno aktivnostjo. Pomoč ni dovoljena v primerih, ko bi se uporabi domačega blaga dajalo prednost pred uporabo uvoženega blaga.
Do pomoči na podlagi priglašene sheme niso upravičena podjetja, dejavna v:
1. primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
2. predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
3. primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov;
4. predelavi in trženju kmetijskih proizvodov:
a. kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje;
b. kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Preverjanje izpolnjevanja pogoja glede odobrenih pomoči po pravilu de minimis je obveznost in odgovornost upravičenca. Upravičenec namreč dodeljuje pomoč podjetjem po pravilu de minimis.
11.2. Splošno o upravičenih stroških
Financiranje po javnem razpisu bo potekalo skladno z ZJF in s pravili za izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru projekta, so stroški, povezani z vzpostavitvijo, delovanjem in storitvami KC UI. Vsak konzorcijski partner je seznanjen in se strinja, da potrditev projekta še ne pomeni tudi odobritve (so)financiranja posameznih upravičenih stroškov, ki jih je navedel v svoji vlogi. Upravičenost (so)financiranja bo ARIS preverjala v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, opredeljeno v sklenjeni pogodbi o (so)financiranju. Upravičeni bodo le v nadaljnjem besedilu navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo projekta in bodo nastali od oddaje vloge.
Za uveljavljanje upravičenih stroškov se uporabljajo poenostavljene in klasične oblike obračunavanja upravičenih stroškov.
Med poenostavljene oblike sodijo:
– strošek na enoto in
– financiranje po pavšalni stopnji.
Med klasične oblike obračunavanja sodi dejansko dokazovanje upravičenih stroškov.
Preglednica 3: Oblike in načini obračunavanja upravičenih stroškov
Oblika obračunavanja | Način obračunavanja | Upravičeni stroški |
Poenostavljene oblika obračunavanja | strošek na enoto | Stroški osebja v obsegu zaposlitve/dela na projektu se obračunavajo kot strošek na enoto. Upravičeni so stroški za delo, opravljeno na aktivnostih, ki so opredeljene v celovitem načrtu dela KC UI in v letnih načrtih dela KC UI. Strošek dela zaposlenega znaša za raziskovalce 30,40 EUR/uro, za strokovne in tehnične sodelavcev pa 20,30 EUR/uro. |
financiranje po pavšalni stopnji | Posredni stroški, ki so nastali kot posledica izvajanja projekta pri upravičencu, se uveljavljajo v obliki pavšalnega financiranja s pavšalno stopnjo v višini 25 % upravičenih stroškov osebja. |
Klasične oblike obračunavanja | dejansko dokazovanje upravičenih stroškov | Za stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške naložbe v neopredmetena in opredmetena sredstva, stroške informiranja in komuniciranja ter stroške za službena potovanja se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja dokazila dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov, ki so nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti. |
V primeru, da upravičenec v določenih rokih ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov projekta, lahko ARIS odstopi od pogodbe o (so)financiranju, pri čemer bo upravičenec dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od dneva nakazila na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila v državni proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ARIS.
Za vsak strošek, pri katerem ARIS ob pregledu zahtevka za izplačilo ne najde neposredne povezave med nastankom stroška in izvedbo projekta, ne glede na to, ali ta dejansko obstaja, ali v primerih nejasnosti/dvoma/negotovosti/suma, lahko ARIS od upravičenca zahteva dodatna pojasnila, dodatna dokazila ali izjave (npr. fotografije, izpise, izjave, certifikate ipd.), ki dokazujejo nastanek in obstoj stroška za izvedbo projekta. V primeru, da ARIS meni, da dodatna dokazila ne nakazujejo v zadostni meri povezave med nastankom stroška in izvedbo projekta, kot tudi v primeru neupravičenih stroškov, lahko od upravičenca zahteva zmanjšanje vrednosti zahtevka za izplačilo.
Breme dokazovanja upravičenosti stroškov je na strani upravičenca.
Konzorcijski partnerji posredujejo v skladu s konzorcijsko pogodbo svojo celotno dokumentacijo, ki utemeljuje uveljavljane stroške v okviru posameznega zahtevka za izplačilo vodilnemu konzorcijskemu partnerju, da ta pripravi (skupen) zahtevek za izplačilo z vso potrebno dokumentacijo in ga posreduje na ARIS. Izplačilo sredstev po posameznem zahtevku za izplačilo poteka na način, da ARIS izplačilo izvede zgolj vodilnemu konzorcijskemu partnerju (podpisniku pogodbe o (so)financiranju), ki mora ustrezni del prejetih namenskih sredstev prenakazati drugim konzorcijskim partnerjem v roku 5 delovnih dni, skladno z izvajanjem aktivnosti oziroma nastankom upravičenih stroškov, ter ARIS posredovati dokazilo o prenakazilu posameznim konzorcijskim partnerjem.
Konzorcijski partnerji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo projekta za preverjanje upravljanja in revizijske postopke. Konzorcijski partnerji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti na ARIS. V primeru, da ARIS ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni, oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v zahtevkih za izplačilo navedenih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
V letu 2025 se aktivnosti iz Sklopov D, E in F ne izvajajo in stroški, vezani na izvajanje le-teh niso upravičeni. Upravičeni stroški za aktivnosti iz Sklopov D, E in F v letih od 2026 do 2029 ne smejo presegati 1.100.000,00 EUR.
Podrobnejša določila glede upravičenih stroškov in načina dokazovanja so v 6. točki Pojasnil javnega razpisa.
11.3. Vrste upravičenih stroškov in posebna določila glede posameznih vrst upravičenih stroškov
Vrste upravičenih stroškov so:
11.3.1. Po Shemi pomoči MDP – RRI
Preglednica 4: Upravičeni stroški po shemi MDP – pomoč za raziskave, razvoj in inovacije
Sklop | Namen | Vrsta upravičenega stroška | Način uveljavljanja stroška | Intenzivnost pomoči |
A Organizacijsko, finančno in administrativno vodenje KC UI | pomoč za inovacijske grozde – Pomoč za tekoče poslovanje | stroški osebja | strošek na enoto | do 50 % upravičenih stroškov |
upravni stroški (vključno z režijskimi stroški) | dejansko dokazovanje stroškov | do 50 % upravičenih stroškov |
pomoč za inovacijske grozde – Pomoč za naložbe | stroški naložb v neopredmetena in opredmetena sredstva10 | dejansko dokazovanje stroškov | do 50 % upravičenih stroškov |
10 Stroški nakupa opreme ter drugih opredmetenih osnovnih sredstev (razen stroškov nakupa zemljišč in stavb), nujno potrebnih za izvedbo projekta. Stroški nakupa ali najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev lahko skupno predstavljajo največ 10 % vseh upravičenih stroškov operacije.
11.3.2. Aktivnosti, ki nimajo elementov državne pomoči
Preglednica 5: Upravičeni stroški za aktivnosti, ki nimajo elementov državne pomoči
Sklop | Vrsta upravičenega stroška | Način uveljavljanja stroška | Intenzivnost pomoči |
B Vzpostavitev podpornega okolja na področju UI C Strokovna podpora na področju UI – zbiranje in prenos informacij, usposabljanje, svetovanje, prenos dobrih praks D Povezovanje in mreženje E Mednarodno sodelovanje in povezovanje | stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom | strošek na enoto | do 100 % upravičenih stroškov |
stroški storitev zunanjih izvajalcev11, stroški za službena potovanja, stroški naložb v opredmetena in neopredmetenih osnovnih sredstev, stroški najema opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev, stroški informiranja in komuniciranja | dejansko dokazovanje stroškov |
11 Sklepanje podjemnih in avtorskih pogodb s svojimi zaposlenimi ter z osebami, ki pri upravičencu delujejo kot zakoniti zastopnik, člani organov upravljanja ali nadzora, je neupravičen strošek. Strošek storitve zunanjega izvajalca je neupravičen tudi, če je zunanji izvajalec povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe ali zakoniti zastopnik upravičenca, član organa upravljanja ali nadzora ali njegov družinski član: a) udeležen kot zakoniti zastopnik, član organa upravljanja ali nadzora zunanjega izvajalca ali b) neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot petindvajset odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca.
11.3.3. Aktivnosti, za katere se pomoč podjetjem dodeljuje kot de minimis pomoč
Preglednica 6: Upravičeni stroški za de minimis pomoč
Sklop | Namen | Intenzivnost pomoči |
F Poglobljena strokovna podpora na področju UI | pomoč za svetovanje | do 100 % upravičenih stroškov |
Seznam storitev, ki jih bo KC UI nudil v sklopu F »Poglobljena strokovna podpora na področju UI«, mora biti podrobneje opredeljen v preglednici 2.2.2. Obrazca 5. Seznam storitev mora obsegati opis storitve in vrednost posamezne storitve (cenik).
Skupna vrednost upravičenih stroškov v Sklopu F ne sme presegati 720.000,00 EUR.
Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek.
11.4. Intenzivnost pomoči
Intenzivnost pomoči za sklop aktivnosti A je do 50 %.
Intenzivnost pomoči za sklope aktivnosti od B do E iz točke 2. javnega razpisa, ki ne predstavljajo državne pomoči, znaša do 100 % upravičenih stroškov.
Intenzivnost pomoči po veljavni shemi de minimis za aktivnosti sklopa F iz točke 2 javnega razpisa znaša do 100 % upravičenih stroškov.
12. Vsebina in popolnost vloge na javni razpis
Vloga je popolna, če vsebuje pravilno in popolno izpolnjene vse zahtevane obrazce in dokazila. V kolikor vloga ni popolna oziroma tudi po pozivu za dopolnitev vloge ne bo obsegala vseh spodaj navedenih sestavin, se bo takšna vloga zavrgla in je ARIS ne bo vsebinsko obravnavala.
Prijavitelji morajo v vlogi predložiti vse popolno izpolnjene obrazce in dokazila. Pri tem morajo upoštevati navodila za izpolnjevanje, kot so zapisana v obrazcih, in se držati priporočil glede omejitev obsega strani.
Vrstni red dokumentov v vlogi:
1 – Prijavni obrazec (Obrazec 1)
2 – Izjava o sprejemanju pogojev za kandidiranje (Obrazec 2)
3 – Izjava glede pridobivanja podatkov o dejanskih lastnikih (Obrazec 3)
4 – Pooblastilo za pridobitev podatkov – FURS (Obrazec 4)
5 – Predstavitev projekta (Obrazec 5)
5ENG – Predstavitev projekta v angleškem jeziku (Obrazec 5ENG)
6 – Finančni podatki o projektu (Obrazec 6)
7 – Podpisana konzorcijska pogodba (uporabite vzorec iz Obrazca 7)
8 – Vzorec pogodbe o (so)financiranju (Obrazec 8)
9 – Izjava o opredelitvi organizacije za raziskave in širjenje znanja (Obrazec 9)
10 – Oddaja vloge – Vzorec (Obrazec 10)
Prijavitelje na javni razpis opozarjamo, naj tiste dele vloge, v katerih se nahajajo zaupni podatki, posebej označijo kot poslovno skrivnost. Vsi tisti deli vloge, ki ne bodo posebej označeni kot poslovna skrivnost, bodo ob morebitni zahtevi po vpogledu s strani drugih prijaviteljev posredovani v pregled drugim prijaviteljem, skladno z določbami ZDIJZ. Poslovno skrivnost se označi tako, da se v primeru krajše vsebine na začetku le-te jasno navede »Poslovna skrivnost«, v primeru daljše vsebine celotne strani pa se navede »Poslovna skrivnost« na vrhu strani. Napis »Poslovna skrivnost« naj bo označen z dovolj velikimi črkami in izstopajočo barvo, da bo ob pregledu vloge takoj opazen. V Obrazcu 1 mora prijavitelj tudi pojasniti, zakaj je določena vsebina vloge označena kot poslovna skrivnost.
13. Rok in način prijave na javni razpis
V celoti izpolnjene, podpisane in žigosane (v primeru poslovanja z žigom) obrazce je potrebno natisniti.
Vloga je popolna, če je izdelana v enem tiskanem izvodu in eni elektronski kopiji (USB ključek), in če vsebuje v celoti izpolnjene obrazce, določene v razpisni dokumentaciji.
Vlogo (tiskani izvod in elektronska kopija na USB ključku) je potrebno dostaviti v zaprti ovojnici na naslov: Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, z oznako »Ne odpiraj, vloga na javni razpis! – JR KC UI« in s polnim nazivom ter naslovom prijavitelja. Prijavitelji morajo v ta namen uporabiti Obrazec 10, ki ga prilepijo na ovojnico.
V primeru, da ovojnica ni označena z navedbo »Ne odpiraj, vloga na javni razpis! – JR KC UI« oziroma ne vsebuje polnega naziva in naslova prijavitelja, se vloga, skladno s tretjim odstavkom 24. člena ZPOP-1 vrne pošiljatelju. Če na vlogi ni pošiljateljevega naslova, se vloga odpre in se mu po ugotovitvi naslova vrne.
Rok za oddajo vlog
Vloga se bo štela za pravočasno, če bo oddana na naslov: Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana:
a. po pošti: priporočeno, razviden mora biti poštni žig oddaje na ovojnici najkasneje na zadnji dan oddaje vlog do vključno 14. ure ali
b. osebno: do roka za oddajo vlog, to je do vključno 14. uri, v glavni pisarni ARIS, in sicer v času uradnih ur ob ponedeljkih in sredah od 10. do 12. ure in od 13. do 15. ure ter ob petkih od 10. do 12.30.
Glede rokov se uporabljajo določila 68., 100. in 101. člena ZUP.
V okviru javnega razpisa je predviden rok za oddajo vlog: 25. 8. 2025 do 14. ure.
Vlogo na javni razpis mora oddati vodilni konzorcijski partner projekta. Ta jo odda v imenu vseh konzorcijskih partnerjev.
Oddaja vloge pomeni, da so se konzorcijski partnerji seznanili z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije in da se z njo strinjajo in da v celoti sprejemajo določila, navedena na vzorcu pogodbe o (so)financiranju, ki se nahaja v Obrazcu 8 v prilogi razpisne dokumentacije. ARIS si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe o (so)financiranju.
14. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in da se z njo strinja.
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja razen osebnih podatkov in tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ, ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelji morajo pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ARIS lahko domnevala, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki pokriva varovanje osebnih podatkov.
15. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni v osmih (8) delovnih dneh od sklepa o izboru vlog.
Seznam izbranih ali neizbranih vlog bo objavljen na spletni strani ARIS najpozneje v osmih (8) delovnih dneh od dneva odposlanih sklepov o izboru vlog, pri čemer se neizbrane navedejo samo s številkami vlog tako, da ni mogoče ugotoviti identitete posamezne vloge.
16. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja rezultatov
Prijavljeni projekt mora imeti določene rezultate, ki so konkretni, merljivi in preverljivi. Navedeni rezultati bodo sestavni del Pogodbe o (so)financiranju (Priloga št. 1):
Preglednica 7: Ključni rezultati
Ključni rezultati12 | Vrednost rezultata | Rok za izvedbo | Sklop |
Izdelava letnega načrta dela kompetenčnega centra, ki mora biti skladen z vlogo na javni razpis, letno raziskavo potreb podjetij na področju UI in komplementaren s plani konzorcijev SLAIF in EDIH. Dokument potrjen s strani upravičenca in s strani Ministrstva za digitalno preobrazbo do 31. 12. tekočega leta.13 | 4 potrjeni dokumenti (1x letno) | 31. 1. 2026 31. 12. 2026 31. 12. 2027 31. 12. 2028 | A |
Vzpostavljen KC UI (podpisana konzorcijska pogodba in pogodba o (so)financiranju) | 1 KC | 31. 12. 2025 | A |
Vzpostavitev vstopne točke v virtualni (elektronski naslov, spletna stran) in fizični obliki (fizični prostor, telefonska številka) za deležnike za potrebe komunikacije z osebjem, zaposlenim na projektu, in pridobivanja informacij s področja UI | 1 vstopna točka v fizični obliki in | 31. 1. 2026 fizična, 28. 2. 2026 virtualna | B |
1 vstopna točka v virtualni obliki | B |
Kampanje za celostno promocijo ekosistema UI v Sloveniji z nacionalnim dosegom14 | 4 letno od 2026–2029 | 31. 12. 2026 31. 12. 2027 31. 12. 2028 31. 12. 2029 | B |
Oblikovana celostna podoba/znamka KC UI za pozicioniranje Slovenije na nacionalnem/mednarodnem nivoju na področju UI | 1 celostna podoba | 31. 1. 2026 | A |
Vzpostavitev in osveževanje nacionalne baze ponudnikov rešitev (produkt + storitev) na področju UI | 1 baza znanja | vzpostavitev: 31. 1. 2026, osveževanje: 31. 12. 2026 31. 12. 2027 31. 12. 2028 31. 12. 2029 | C |
Vzpostavljena virtualna platforma znanja | 1 virtualna platforma | 28. 2. 2026 | C |
Izvedena usposabljanja, izobraževanja in delavnice na področju UI | vsaj 30 | 31. 12. 2029 | C |
Število vključenih posameznikov15 v usposabljanja, izobraževanja in delavnice | vsaj 2000 | 31. 12. 2029 | C |
Izvedba raziskave na temo potreb podjetij na področju UI (usposabljanja, svetovanja, spodbude ipd.) kot vhodni dokument za letni načrt dela | 4 od leta 2025 (1 na leto) | 31. 12. 2025 30. 11. 2026 30. 11. 2027 30. 11. 2028 | C |
Število podjetij, za katera je bilo izvedeno poglobljeno strokovno svetovanje | vsaj 100 | 31. 12. 2029 | F |
Število deležnikov, ki so bili vključeni v povezovanje | vsaj 100 | 31. 12. 2029 | D |
Število aktivnosti, izpeljanih na mednarodni ravni – med aktivnosti štejejo organizacija delegacij, izmenjava dobrih praks, predstavitev KC UI na mednarodnih dogodkih, predavanja, seminarji, delovne skupine ipd. | vsaj 20 | 31. 12. 2029 | E |
Število izvedenih koordinacij prijav na nacionalne ali mednarodne razpise | 5 | 31. 12. 2029 | E |
Število novih mednarodnih povezav (število članstev v mednarodnih partnerstvih in združenjih) | vsaj 5 | 31. 12. 2029 | E |
Evalvacija delovanja KC UI | 1 dokument | 31. 12. 2029 | A |
12 Konzorcij lahko ob prijavi predlaga dodatne rezultate oziroma višje vrednosti.
13 Z izjemo prvega letnega načrta za leto 2026, ki mora biti potrjen do 31. 1. 2026.
14 Kampanja mora biti izvedena na območju celotne Slovenije, z orodji in preko medijev, ki so neizključujoče in prosto, pod enakimi pogoji, dostopno vsem zainteresiranim.
15 Oziroma fizične osebe
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta dolžan spremljati in ARIS zagotavljati podatke o doseganju cilja in rezultatov.
Cilj projekta je vzpostavitev in delovanje KC UI, kar se dokazuje ob zaključku projekta.
Prijavitelj mora v vlogi opredeliti ključne rezultate, ki so navedeni v 10. točki Pojasnil javnega razpisa in v točki 4 Obrazca 5 vloge na javni razpis, pri čemer mora upoštevati zahtevane minimalne vrednosti. Poleg obveznih ključnih rezultatov lahko prijavitelj v vlogi opredeli še dodatne rezultate. Doseganje ključnih rezultatov se bo dokazovalo skladno s predvideno časovnico iz Preglednice 7.
Prijavitelj mora v vlogi realno prikazati načrtovane ključne rezultate projekta. Preveč optimistična načrtovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenih vrednosti ključnih rezultatov ter so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz vloge na javni razpis bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja in vrednosti ključnih rezultatov ter bodo kot takšni tudi vključeni v pogodbo o (so)financiranju.
V primeru, da upravičenec tekom izvajanja projekta in ob zaključku projekta ne bo dokazal uresničitev načrtovanega cilja in/ali vrednosti ključnih rezultatov (tako obveznih kot dodatnih) v celoti, lahko ARIS zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del cilja in/ali ključnih rezultatov, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
17. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projekta ali izvrševanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja projekta ali izvrševanja projekta prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa upravičenec ARIS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ARIS o odobritvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
18. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije: če se ugotovi, da aktivnosti na projektu niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo ARIS odstopila od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije.
19. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje projekta ali da je višina financiranja projekta presegla maksimalno dovoljeno stopnjo oziroma znesek pomoči: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ARIS pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun Republike Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
20. Razpoložljivost razpisne dokumentacije: vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ARIS: (http://www.aris-rs.si/sl/razpisi/).
21. Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi s pripravo vlog in pojasnila k razpisni dokumentaciji so prijavitelju dosegljivi na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov jr.kcui@aris-rs.si.
Dokumentacija javnega razpisa je dosegljiva na spletni strani ARIS (http://www.aris-rs.si/sl/razpisi/).
Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko pridobite na spletni strani ARIS http://www.aris-rs.si oziroma na Javni agenciji za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan v času uradnih ur.
Kontaktni elektronski naslov: jr.kcui@aris-rs.si.
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije