Uradni list

Številka 37
Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025

Kazalo

Št. 1104-4/2022-62 Ob-1978/25, Stran 1555
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije objavlja
javni razpis 
za podporo podjetjem pri oblikovanju in uveljavljanju strategij in/ali načrtov ukrepov za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc v okviru operacije »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti (ASI+)« v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic« prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganja za zdravje (ESS+)«
Posredniško telo: Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju tudi PT).
Izvajalec javnega razpisa: Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije, Dunajska cesta 20, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju sklad).
Namen javnega razpisa
Namen »Javnega razpisa za podporo podjetjem pri oblikovanju in uveljavljanju strategij in/ali načrtov ukrepov za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih ter krepitvi njihovih kompetenc« (v nadaljevanju JR ASI+) je spodbuditi podjetja k učinkovitemu upravljanju starejših zaposlenih in h krepitvi kompetenc starejših zaposlenih z vidika podaljševanja njihove delovne aktivnosti.
Namen JR ASI+ je skladen s cilji programa »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti (ASI+)« (v nadaljevanju program ASI+), ki je bil potrjen z Odločitvijo o podpori, št. V00021-1/MDDSZ/0, št. 3032-57/2024-1630-7, ki jo je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja izdalo dne 28. 5. 2024, ter pogodbo o sofinanciranju programa ASI+, ki sta jo dne 21. 10. 2024 sklenila PT in sklad.
Višina sredstev, ki so na razpolago za izvedbo javnega razpisa
4.1 Viri sredstev financiranja
Javni razpis sofinancirata Republika Slovenija, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v nadaljevanju PT) in Evropska unija (v nadaljevanju EU), slednja iz Evropskega socialnega sklada plus (v nadaljevanju ESS+) v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, cilja politike 4 »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja ESO4.4 »Spodbujanje prilagajanja delavcev, podjetij in podjetnikov na spremembe, aktivnega in zdravega staranja ter zdravega in dobro prilagojenega delovnega okolja, ki obravnava tveganja za zdravje (ESS+)«.
Namenska sredstva EU za Kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija (v nadaljevanju KRVS) predstavljajo 85 odstotkov skupnih upravičenih stroškov projekta. Namenska sredstva slovenske udeležbe za KRVS predstavljajo 15 odstotkov skupnih upravičenih stroškov projekta.
Namenska sredstva EU za Kohezijsko regijo Zahodna Slovenija (v nadaljevanju KRZS) predstavljajo 40 odstotkov skupnih upravičenih stroškov projekta. Namenska sredstva slovenske udeležbe za KRZS predstavljajo 60 odstotkov skupnih upravičenih stroškov projekta.
4.2 Regija izvajanja
Projekti se bodo izvajali v dveh programskih območjih v obsegu:
– KRVS: 66 odstotkov razpoložljivih sredstev javnega razpisa in
– KRZS: 34 odstotkov razpoložljivih sredstev javnega razpisa.
Sredstva med programskima območjema niso prenosljiva.
Prijavitelj bo upravičen do sredstev tistega programskega območja, kjer bo imel na dan oddaje vloge na JR ASI+ svoj sedež, pri tem je relevanten sedež podjetja (prijavitelja), ki je vpisan v Poslovni register Slovenije/Sodni register1 in je razviden v AJPES-u.
1 V primeru razhajanj med podatki v Poslovnem in Sodnem registru se upoštevajo podatki iz Sodnega registra.
4.3 Skupna razpoložljiva sredstva
Skupna okvirna višina razpoložljivih nepovratnih namenskih sredstev JR ASI+ za obdobji 2026 in 2027 je 7.000.000,00 EUR. Razpoložljiva sredstva se zagotavljajo v okviru proračuna Republike Slovenije – namenskih sredstev kohezijske politike – po spodaj predvideni finančni konstrukciji:
Programsko območje
2026 (EUR)
2027 (EUR)
SKUPAJ EUR
KRVS (66 odstotkov) – SKUPAJ
3.621.629,22
998.370,78
4.620.000,00
PP 230192 – ESO4.4. – Prilagajanje na spremembe delovnega okolja ESS – 21-27-V-EU (85 odstotkov)
3.078.384,84
848.615,16
3.927.000,00
PP 230193 – ESO4.4. – Prilagajanje na spremembe delovnega okolja ESS – 21-27-V-SI (15 odstotkov)
543.244,38
149.755,62
693.000,00
KRZS (34 odstotkov) – SKUPAJ
1.865.687,78
514.312,22
2.380.000,00
PP 230194 – ESO4.4. – Prilagajanje na spremembe delovnega okolja ESS – 21-27-Z-EU (40 odstotkov)
746.275,11
205.724,89
952.000,00
PP 230195 – ESO4.4. – Prilagajanje na spremembe delovnega okolja ESS – 21-27-Z-SI (60 odstotkov)
1.119.412,67
308.587,33
1.428.000,00
SKUPAJ JR ASI+ 
5.487.317,00
1.512.683,00
7.000.000,00
EU del KRVS 85 odstotkov
3.078.384,84
848.615,16
3.927.000,00
SLO del KRVS 15 odstotkov
543.244,38
149.755,62
693.000,00
EU del KRZS 40 odstotkov
746.275,11
205.724,89
952.000,00
SLO del KRZS 60 odstotkov
1.119.412,67
308.587,33
1.428.000,00
Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti PT in je odvisna od likvidnostnega stanja proračuna Republike Slovenije, zato sklad dopušča možnost spremembe predvidene finančne dinamike.
4.4 Sredstva po sklopih
Višina razpoložljivih sredstev za sklop A je 350.000,00 EUR.
Višina razpoložljivih sredstev za sklop B je 6.650.000,00 EUR.
Načrtovani zneski sklopov so okvirni. V kolikor bodo sredstva za posamezen sklop javnega razpisa ostajala neizkoriščena, lahko sklad sredstva med sklopoma ustrezno prerazporedi. O tem bo sklad informacijo javno objavil na spletni strani sklada https://www.srips-rs.si.
Predmet javnega razpisa in način izvedbe javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je podjetjem sofinancirati aktivnosti iz sklopa A in sklopa B v okviru izvedbe projektov, in sicer:
Sklop A: Priprava načrta/strategije za učinkovito upravljanje s starejšimi zaposlenimi (v nadaljevanju strategija)
Podjetje, ki ima 10 ali manj zaposlenih, ni zavezano k pripravi in oddaji strategije in tudi ni upravičeno do sofinanciranja te aktivnosti (podrobnejša opredelitev je v poglavju 14).
Sklop B: Krepitev kompetenc starejših zaposlenih
B1
izdelava načrta osebnega in poklicnega razvoja starejših zaposlenih (aktivnost ni sofinancirana)
B2
udeležba v motivacijskih programih za starejše zaposlene
B3
usposabljanja na področju osebnega in kariernega razvoja ter pridobivanje kompetenc starejših zaposlenih (pridobivanje mehkih kompetenc, splošna usposabljanja, poklicno specifična usposabljanja, usposabljanja za pridobitev nacionalne poklicne kvalifikacije (NPK)
B4
usposabljanja s področja digitalnih in zelenih kompetenc
Ciljna skupina: ciljna skupina, ki jo naslavlja javni razpis, so podjetja, ki imajo zaposlene osebe stare 50 let in več, zlasti 55 in več in so nižje izobražene.
Cilji javnega razpisa
7.1 Cilji javnega razpisa so:
– podpora podjetjem/prijaviteljem pri pripravi strategij za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih,
– krepitev kompetenc starejših zaposlenih, zlasti s področja digitalizacije in zelenega prehoda,
– večja pripravljenost posameznikov za podaljševanje delovne aktivnosti.
7.2 Kvantificirani cilji javnega razpisa
Kazalnik učinka to je število oseb iz ciljne skupine, vključenih v programe usposabljanja in motivacijske programe:
Programsko območje2/leto
2025
2026
kohezijska regija Vzhodna Slovenija
393
4689
kohezijska regija Zahodna Slovenija
202
2415
2 Slovenija je na ravni NUTS 2 (The Nomenclature of Territorial Units for Statistics, t. i. NUTS je skupna evropska statistična klasifikacija teritorialnih enot, kot sledi iz Uredbe ES št. 1059/2003 in njene spremembe, ki sledi iz Uredbe (ES) št. 105/2007) razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito KRZS in manj razvito KRVS. KRZS sestavljajo štiri statistične regije (Gorenjska, Goriška, Obalno-kraška, Osrednjeslovenska). KRVS sestavlja osem statističnih regij (Jugovzhodna Slovenija, Koroška, Podravska, Pomurska, Posavska, Primorsko-notranjska, Savinjska, Zasavska). Občina Litija se v obdobju 2021–2027 po novem umešča v KRVS. Razporeditev občin v posamezno kohezijsko regijo po NUTS 2 – kohezijskih in NUTS 3 – statističnih regijah je navedena v šifrantu na: https://www.stat.si/dokument/5424/kohezijske_%20statisticne_obcine.xls.
Kazalnik rezultata to je število udeležencev, ki po zaključku pridobijo potrdilo o zaključenem usposabljanju:
Programsko območje3/leto
2025
2026
kohezijska regija Vzhodna Slovenija
589
7032
kohezijska regija Zahodna Slovenija
303
3623
3 Slovenija je na ravni NUTS 2 (The Nomenclature of Territorial Units for Statistics, t. i. NUTS je skupna evropska statistična klasifikacija teritorialnih enot, kot sledi iz Uredbe ES št. 1059/2003 in njene spremembe, ki sledi iz Uredbe (ES) št. 105/2007) razdeljena na dve kohezijski regiji, in sicer na bolj razvito KRZS in manj razvito KRVS. KRZS sestavljajo štiri statistične regije (Gorenjska, Goriška, Obalno-kraška, Osrednjeslovenska). KRVS sestavlja osem statističnih regij (Jugovzhodna Slovenija, Koroška, Podravska, Pomurska, Posavska, Primorsko-notranjska, Savinjska, Zasavska). Občina Litija se v obdobju 2021–2027 po novem umešča v KRVS. Razporeditev občin v posamezno kohezijsko regijo po NUTS 2 – kohezijskih in NUTS 3 – statističnih regijah je navedena v šifrantu na: https://www.stat.si/dokument/5424/kohezijske_%20statisticne_obcine.xls
Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Prijavitelj mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Če kateri od pogojev ni izpolnjen, se vloga zavrne.
Pogoji za prijavitelja:
Način, na katerega sklad preverja izpolnjevanje pogoja
a) ima na dan objave JR ASI+, to je 23. 5. 2025, vsaj tri (3) zaposlene4, ki so stari 50 let in več
ZZZS5
b) je registriran za opravljanje dejavnosti v Republiki Sloveniji po Zakonu o gospodarskih družbah6 (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O, 75/23 in 102/24; v nadaljevanju ZGD-1) ali po Zakonu o zadrugah7 (Uradni list RS, št. 97/09 – uradno prečiščeno besedilo in 121/21) in je vpisan v poslovni/sodni register vsaj 12 mesecev pred dnevom objave JR ASI+
AJPES8
c) na dan oddaje vloge ni v postopku prisilne poravnave, v stečajnem postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in ni v stanju insolventnosti v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr., 196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US in 102/23)
Izjava prijavitelja/AJPES
d) na ravni enotnega podjetja z dodeljenimi sredstvi na podlagi tega javnega razpisa, ki predstavljajo pomoč po pravilu »de minimis«, skupaj z drugimi že dodeljenimi »de minimis« pomočmi ne bo presegel 300.000,00 EUR prejetih javnih sredstev v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko ali namen pomoči in ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije (več v poglavju 15)
Izjava prijavitelja/MF9/AJPES
e) da ne sodi med: 
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture 
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg 
– podjetja, dejavna v primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov 
– podjetja, dejavna v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, v enem od naslednjih primerov: 
(i) kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje 
(ii) kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce 
in da se mu sredstva ne dodeljujejo kot: 
– pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo, 
– pomoč, pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov in storitev pred uvoženimi. 
Če je prijavitelj poleg zgornjih dejavnosti registriran tudi za opravljanje drugih dejavnosti, ki s tem javnim razpisom niso izločene, lahko odda vlogo za sofinanciranje dejavnosti, ki niso izločene, če se na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni v skladu s tem javnim razpisom, ne prejemajo pomoči »de minimis« na podlagi tega javnega razpisa.
Izjava prijavitelja
f) mu po Zakonu o preprečevanju dela in zaposlovanja na črno (Uradni list RS, št. 32/14, 47/15 – ZZSDT, 43/19, 121/21 – ZJN-3B in 78/23 – ZORR; v nadaljevanju ZPDZC-1) do dneva objave JR ASI+ ni bila pravnomočno izrečena globa za prekršek po peti alineji prvega odstavka 23. člena10
FURS
g) ni za iste upravičene stroške in aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna), vključno s sredstvi, ki predstavljajo državno pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis« (prepoved dvojnega sofinanciranja)
Izjava v vlogi
h) ni v postopku vračanja neupravičeno prejete državne pomoči na osnovi odločbe Evropske komisije, ki je prejeto državno pomoč razglasila za nezakonito in nezdružljivo s skupnim trgom Skupnosti
Izjava v vlogi/MF/AJPES
i) ima na 30. 4. 2025 poravnane vse do tega dne zapadle davke, prispevke in druge obvezne dajatve, ki presegajo dolg 50 EUR, skladno z nacionalno zakonodajo. Šteje se, da prijavitelj ne izpolnjuje obveznosti iz prejšnjega stavka, če na presečni datum ni imel predloženih vseh obračunov davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjih pet let, pri čemer za ugotavljanje obstoja obveznosti do države ni pogoj, da bi bila le-ta že ugotovljena s pravnomočnim izvršilnim naslovom
FURS
j) ima sposobnost vnaprejšnjega financiranja projekta
Izjava v vlogi
k) ima odprt transakcijski račun, ki je vpisan v uradne evidence pri AJPES
AJPES
4 Zaposlena oseba je vsaka fizična oseba, ki ima sklenjeno delovno razmerje z delodajalcem po pogodbi o zaposlitvi na podlagi veljavnega Zakona o delovnih razmerjih ZDR-1 (Uradni list RS, št. 21/13, 78/13 – popr., 47/15 – ZZSDT, 33/16 – PZ-F, 52/16, 15/17 – odl. US, 22/19 – ZPosS, 81/19, 203/20 – ZIUPOPDVE, 119/21 – ZČmIS-A, 202/21 – odl. US, 15/22, 54/22 – ZUPŠ-1, 114/23 in 136/23 – ZIUZDS) in ga je delodajalec (prijavitelj) prijavil v obvezna socialna zavarovanja. V primeru samostojnega podjetnika posameznika (s.p.) se podjetnik sam šteje kot zaposlena oseba, če obenem ni v delovnem razmerju pri drugem delodajalcu. Po veljavnem Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1-UPB3) je podjetnik (s.p.) fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja (opomba velja za celotno besedilo JR ASI+)
5 Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, v nadaljevanju ZZZS
6 d.n.o. (družba z neomejeno odgovornostjo) , d.o.o. (družba z omejeno odgovornostjo), k.d. (komanditna družba),  d.d. (delniška družba), k.d.d. (komanditna delniška družba), s.p. (samostojni podjetnik)
7 z.o.o. (zadruga z omejeno odgovornostjo), z.b.o. (zadruga brez odgovornosti)
8 Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve, v nadaljevanju AJPES
9 Ministrstvo za finance, v nadaljevanju MF
10 Na podlagi ZPDZC-1 se pravna oseba, tuj pravni subjekt ali samozaposlena oseba, ki zaposli državljana tretje države, ki nezakonito prebiva v Republiki Sloveniji, za pet let od pravnomočnosti odločbe, s katero je bila izrečena globa za ta prekršek, izloči iz postopkov javnega naročanja in izgubi ali se ji omeji pravica do javnih sredstev, vključno s sredstvi EU, dodeljenimi na podlagi javnega razpisa ali javnega povabila, namenjenega programom zaposlovanja in usposabljanja, ki predstavljajo državno pomoč ali pomoč po pravilu »de minimis«.
Z oddajo vloge prijavitelj pod kazensko in materialno odgovornostjo potrdi izpolnjevanje tistih razpisnih pogojev, katerih ni mogoče preveriti v uradnih evidencah.
Merila za ocenjevanje vlog ter postopek in način izbora
9.1 Merila za ocenjevanje vlog
Formalno popolne vloge (glej poglavje 12), ki izpolnjujejo vse pogoje javnega razpisa, strokovna komisija oceni na podlagi naslednjih meril:
Merila za ocenjevanje:
Najvišje število točk11
1. Delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse zaposlene (zaokroženo na celo število/točke)12.
100
2. Delež starejših zaposlenih žensk, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse vključene (zaokroženo na celo število/točke)13.
100
3. Delež zaposlenih, starih 55 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse vključene (zaokroženo na celo število/točke)14.
100
4. Delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B in imajo zaključeno izobrazbo nižjo od terciarne (ISCED 5 do 8), glede na vse vključene (zaokroženo na celo število/točke)15.
100
5. Velikost podjetja prijavitelja na dan objave JR ASI+ (glej opombo 20 v poglavju 14):
Mikro podjetje
20
Malo podjetje oziroma srednje podjetje
80
Veliko podjetje
40
Največje možno število točk:
480
11 Točke za merila 1, 2, 3 in 4 se pretvorijo iz deleža. Primer točkovanja: Prijavitelj ima 49,25 % delež starejših zaposlenih, ki jih bo vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse zaposlene, za kar prejme po merilih za ocenjevanje 49 točk, v kolikor doseže 49,50  % prejme 50 točk.
12 Delež pod zap. št. 1 se izračuna na podlagi naslednje formule: Število starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B * 100/število vseh zaposlenih pri prijavitelju na dan objave JR ASI+.
13 Delež pod zap. št. 2 se izračuna na podlagi naslednje formule: Število starejših zaposlenih žensk, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B * 100/število vseh starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B.
14 Delež pod zap. št. 3 se izračuna na podlagi naslednje formule: število zaposlenih, starih 55 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B * 100/število vseh starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B.
15 Delež pod zap. št. 4 se izračuna na podlagi naslednje formule: število starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B in imajo zaključeno izobrazbo nižjo od terciarne (ISCED 5 do 8) * 100/število vseh starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B.
Obrazložitev za Merila 1, 2, 3 in 4:
Delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, vključenih v aktivnosti sklopa B, glede na vse zaposlene pri posameznemu prijavitelju, delež starejših zaposlenih žensk, starih 50 let in več, in zaposlenih, starih 55 let in več, vključenih v aktivnosti sklopa B ter delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B in imajo zaključeno izobrazbo nižjo od terciarne (ISCED 5 do 8), bo izračunan na podlagi podatkov oziroma števila zaposlenih in vključenih, navedenih v vlogi, kar bo sklad upošteval pri ocenjevanju.
Obrazložitev za Merilo 5:
Velikost podjetja oziroma število zaposlenih pri posameznem prijavitelju na dan objave JR ASI+ bo sklad preverjal po uradni dolžnosti v evidencah ZZZS.
9.2 Postopek in način izbora
Za sofinanciranje bodo izbrane pravočasno prispele formalno popolne vloge prijaviteljev, kot je določeno v poglavju 12, ki bodo izpolnjevale vse zahtevane pogoje tega javnega razpisa in bodo hkrati po merilih dosegle večje število točk.
V primeru, ko dve ali več vlog prejme enako število točk pri zadnjih razpoložljivih (razpisanih) sredstvih sklopa A ali sklopa B v okviru posameznega programskega območja, bo sklad izbral tisto vlogo, ki prejme več točk na podlagi merila za ocenjevanje pod zap. št. 2 (Delež starejših zaposlenih žensk, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse vključene).
Če bo vlog, ki bodo prejele enako število točk pri merilu pod zap. št. 2, več, bo izmed njih izbrana tista vloga, ki bo prejela več točk na podlagi merila za ocenjevanje pod zap. št. 4 (Delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B in imajo zaključeno izobrazbo nižjo od terciarne (ISCED 5 do 8).
Če bo vlog, ki bodo prejele enako število točk pri merilu pod zap. št. 4, več, bo izmed njih izbrana tista vloga, ki bo prejela več točk na podlagi merila za ocenjevanje pod zap. št. 1 (Delež starejših zaposlenih, starih 50 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B, glede na vse zaposlene).
Če bo vlog, ki bodo prejele enako število pri merilu pod zap. št. 1, več bo izmed njih izbrana tista vloga, ki bo prejela več točk na podlagi merila za ocenjevanje pod zap. št. 3 (Delež zaposlenih, starih 55 let in več, ki jih bo prijavitelj vključil v aktivnosti sklopa B).
Če bo več vlog prejelo enako število točk tudi pri merilu pod zap. št. 3, bo izmed njih izbrana tista vloga, ki bo prejela več točk na podlagi merila za ocenjevanje pod zap. št. 5 (Velikost podjetja prijavitelja na dan objave JR ASI+).
Če bo število točk pri posameznih prijaviteljih tudi po izvedbi zgornjih ocenjevalnih in razvrstitvenih postopkov še vedno enako, bo sklad o izbiri vlog odločil z žrebom, katerega postopek bo objavljen na spletni strani sklada najmanj en dan pred njegovo izvedbo.
Vlogo se lahko izbere za sofinanciranje le delno, če kateri od predlaganih stroškov ni upravičen oziroma ni na voljo dovolj razpoložljivih sredstev. Prijavitelj mora ne glede na manjši obseg odobrenih sredstev glede na zaprošena sredstva zagotoviti enako število upravičenih vključitev, kot jih je navedel v vlogi, če lahko zagotovi tem udeležencem minimalno število ur. Če tega ne more zagotoviti, pa mora zmanjšati število vključenih oseb, kar je stvar medsebojnega dogovora in posledično pogodbe o sofinanciranju med skladom in izbranim prijaviteljem.
Po končanem postopku izbora bo strokovna komisija pripravila predlog prejemnikov sredstev in ga predložila v sprejem direktorici sklada. Na podlagi predloga strokovne komisije direktorica sklada sprejme odločitev o dodelitvi sredstev.
Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni predvidoma v roku šestdeset (60) dni od datuma odpiranja vlog (glej poglavje 12).
Izbranim prijaviteljem bo sklad posredoval sklepe o izboru in jih hkrati pozval k podpisu pogodbe o sofinanciranju. Če se izbrani prijavitelj v roku osmih (8) dni od prevzema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju ne odzove, se šteje, da je vlogo za pridobitev sredstev umaknil.
Ponudba sklada k sklenitvi pogodbe o sofinanciranju sklad veže še osem (8) dni od dne, ko se je prijavitelj na poziv k podpisu pogodbe o sofinanciranju odzval. Prijavitelj mora lastnoročno podpisati pogodbo jo in oddati po pošti.
Pravočasno sklenjena pogodba o sofinanciranju je pogodba o sofinanciranju, ki je:
– v roku za sprejem ponudbe k sklenitvi pogodbe o sofinanciranju s strani zakonitega zastopnika prijavitelja lastnoročno podpisana pogodba,
– pri čemer mora biti s strani prijavitelja podpisana pogodba oddana po pošti s priporočeno pošiljko najkasneje na zadnji dan roka za sprejem ponudbe, določenega z javnim razpisom.
Seznam izbranih prejemnikov in višina prejetih sredstev bosta objavljena na spletnih straneh sklada.
V primeru ugotovitve neizpolnjevanja pogojev JR ASI+ na strani posameznega prijavitelja po izdaji sklepa o dodelitvi sredstev sklad od pogodbe o sofinanciranju odstopi.
Vse dokumente v postopku prijave in izbora prijaviteljev vključno s podpisano pogodbo o sofinanciranju sklad vroča in prejema po pošti.
Če po objavi zaprtja javnega razpisa prijavitelj, kateremu so bila sredstva s sklepom o dodelitvi sredstev odobrena, odstopi od sklenitve pogodbe o sofinanciranju, lahko sklad z nadomestnim sklepom dodatno odobri sofinanciranje tistemu prijavitelju, katerega pravočasna in formalno popolna vloga je izpolnjevala zahtevane pogoje javnega razpisa in je bila po vrstnem redu prva med vlogami, ki zaradi pomanjkanja sredstev v posamezni kohezijski regiji niso bile izbrane.
10 Obdobje upravičenosti
Obdobje, za katero so namenjena razpisana sredstva, sta proračunski leti 2026 in 2027.
Upravičeno obdobje izvajanja aktivnosti je od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do najpozneje 31. 12. 2026, upoštevajoč omejitve pri izvajanju posameznih aktivnosti, kot je opredeljeno v poglavju 14 tega javnega razpisa.
Do sofinanciranja so upravičeni stroški, ki bodo pri prijavitelju nastali od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do najpozneje 31. 12. 2026, ter izdatki, ki bodo prijavitelju nastali od datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju do najpozneje 15. 1. 2027. Strošek nastane z dnem opravljene storitve, izdatek pa z dnem plačila storitve.
11 Razpisna dokumentacija
11.1 Razpisna dokumentacija vsebuje:
– Javni razpis ASI+ (JR ASI+)
– Vlogo JR ASI+ z izjavo (Vloga JR ASI+)
– Priloga 1 Vzorec pooblastila odgovorne osebe prijavitelja16
16 V primeru, ko vlogo podpiše druga oseba iz podjetja prijavitelja, ki ni zakoniti zastopnik podjetja.
– Priloga 2 Vzorec pogodbe o sofinanciranju JR ASI+
– Priloga 3 Seznam občin in regij po kohezijskih regijah
– Navodila za prijavitelje
– Navodila za izvajanje
Razpisna dokumentacija je najmanj do poteka roka za oddajo vlog dostopna na spletni strani sklada https://www.srips-rs.si/.
Prijavitelj mora pri pripravi vloge upoštevati Navodila za prijavitelje, ki so dostopna na spletni strani sklada https://www.srips-rs.si. V njih so podrobno opisana vsa navodila in postopki za pripravo ter oddajo formalno popolne vloge. Sklad si pridržuje pravico do spremembe ali dopolnitve razpisne dokumentacije. Vse morebitne spremembe bodo objavljene na spletni strani sklada, sprememba besedila javnega razpisa pa tudi v Uradnem listu Republike Slovenije. Prijavitelj mora upoštevati vse spremembe in dopolnitve od dneva njihove objave dalje.
12 Način oddaje, formalna popolnost vloge in odpiranje vlog
12.1 Način oddaje vloge in roki
Vloga mora biti oddana v papirni obliki na obrazcu Vloga JR ASI+, ki je del razpisne dokumentacije tega javnega razpisa, in mora vsebovati vse zahtevane podatke in prilogo. Obrazec Vloga JR ASI+ z izjavo je dostopen izključno na ePortalu sklada na spletni strani https://eportal.srips-rs.si/. Prijavitelj podatke na obrazcu izpolni elektronsko. Po izpolnitvi prijavitelj vlogo natisne.
Vloga mora biti lastnoročno podpisana s strani zakonitega zastopnika prijavitelja ter žigosana, če prijavitelj uporablja pri poslovanju žig, sicer označi, da ne posluje z žigom. Ko bo prijavitelj izpolnjeno vlogo shranil in natisnil, se bodo shranili vneseni podatki iz vloge v obliki elektronskega zapisa, s čimer prijavitelj izrecno soglaša.
V primeru razlik med elektronsko oddanimi podatki in podatki v fizični vlogi se upoštevajo podatki v fizični (natisnjeni) vlogi.
Vloge za dodelitev sredstev morajo biti oddane osebno ali po pošti na naslov: Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije, Dunajska cesta 20, 1000 Ljubljana.
Vloge lahko prijavitelji vložijo od 23. 5. 2025 od 9. ure do najpozneje 23. 6. 2025 do vključno 23.59 (zadnji rok za oddajo vlog).
Sklad bo obravnaval samo vloge, ki jih bo prejel pravočasno. Vloge, ki jih bo prejel pred in po izteku roka za oddajo vlog, kot je določen v tem javnem razpisu, bodo s sklepom zavržene.
Sklad lahko v izjemnih primerih podaljša rok oddaje vlog z obvestilom na spletnih straneh sklada https://www.srips-rs.si in z objavo podaljšanja javnega razpisa v Uradnem listu RS.
Če je vloga poslana priporočeno po pošti, se za čas prejema upošteva čas oddaje na pošto, kot izhaja z nalepke, ki dokazuje uro, minuto in datum oddaje. Če vloga ni poslana priporočeno, se kot čas prejema vloge šteje dan in ura prejema vloge na sklad.
Vloge se lahko vložijo tudi osebno v glavni pisarni sklada vsak delovni dan v poslovnem času, in sicer v ponedeljek, torek in četrtek od 9. do 14.30, v sredo od 9. do 16. ure in v petek od 9. do 13.30, najpozneje do roka za oddajo vloge. Kot čas prejetja osebno oddane vloge šteje čas, ko je bila vloga prejeta v glavni pisarni sklada.
Ovojnica in vsebina vloge
Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici in ustrezno opremljena, in sicer mora biti na naslovni strani nalepljen izpolnjen obrazec Oprema ovojnice, ki se kreira pri tiskanju vloge. Obvezna je tudi navedba »Ne odpiraj – Vloga na JR ASI+«. Vloga naj bo označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja.
Ob morebitni dopolnitvi vloge naj prijavitelj upošteva enaka navodila kot za oddajo vloge, le da v primeru dopolnitve na ovojnici navede oznako »Ne odpiraj – Dopolnitev vloge na JR ASI+«.
Sklad bo odpiral le vloge, ki bodo pravočasne in predložene v pravilno izpolnjeni in označeni ovojnici. Vloge, ki bodo prispele v nepopolno izpolnjenih in označenih ovojnicah bodo zavržene s sklepom in vrnjene pošiljatelju. Sklad ne prevzema odgovornosti za poškodovane in odprte ovojnice, poslane po pošti.
Če želi prijavitelj iz kakršnega koli razloga vlogo umakniti, jo lahko umakne tako, da s strani zakonitega zastopnika podpisan umik pošlje na elektronski naslov asi@sklad-kadri.si ali po pošti na naslov sklada.
Če prijavitelj oddano vlogo na enega izmed predpisanih načinov umakne znotraj roka za oddajo vloge, lahko do konca roka za oddajo vloge odda novo vlogo na enega od predpisanih načinov in upoštevajoč določbe javnega razpisa o načinu in rokih za oddajo vloge.
Prijavitelj lahko odda samo eno vlogo na ta javni razpis. Če prijavitelj odda več vlog, ne glede na način oddaje vloge, bodo vse predhodne, razen zadnje prejete (šteje ura in datum oddaje priporočeno na pošti/ura in datum prejema na vložišču sklada v primeru navadne pošte ali osebne vložitve), zavržene, razen v primeru, če zadnjo na predpisan način umakne. V tem primeru bo sklad upošteval predzadnjo vlogo po vrstnem redu vložitve.
12.2 Formalno popolna vloga
Postopek javnega razpisa za dodelitev sredstev vodi strokovna komisija, ki jo s sklepom imenuje direktorica sklada.
Na odpiranju vlog strokovna komisija najprej ugotavlja formalno popolnost pravočasno prispelih vlog.
Formalno popolna vloga mora vsebovati:
– v celoti in ustrezno izpolnjen obrazec »Vloga JR ASI+ z izjavo o izpolnjevanju in sprejemanju pogojev javnega razpisa«, original lastnoročno podpisan s strani odgovorne osebe oziroma zakonitega zastopnika prijavitelja in žigosan17,
17 Žig je obvezen, če prijavitelj z njim posluje. Če prijavitelj ne posluje z žigom, na vlogi označi »Ne poslujemo z žigom«.
– priloga 1 k vlogi: podpisano pooblastilo zakonitega zastopnika prijavitelja, če je podpisnik vloge druga zaposlena oseba iz podjetja prijavitelja, ki ni zakoniti zastopnik podjetja.
V primeru, ko iz uradnih evidenc izhaja, da podjetje skupno zastopata dva ali več zakonitih zastopnikov, vlogo odda zakoniti zastopnik, ki je za to pooblaščen s strani ostalih zakonitih zastopnikov, ali vsi zakoniti zastopniki skupaj pooblastijo za oddajo vloge drugo osebo, zaposleno pri prijavitelju.
Če strokovna komisija ugotovi, da je vloga formalno nepopolna, bo prijavitelja v roku 8 dni od odpiranja pozvala k dopolnitvi. Morebitni poziv za dopolnitev prijavitelj prejme po pošti. Prijavitelj mora vlogo dopolniti v postavljenem roku v skladu z vsebino poziva za dopolnitev vloge.
Prijavitelj v dopolnitvi vloge ne sme spreminjati:
– višine zaprošenih sredstev,
– dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge,
– elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev prijaviteljeve vloge glede na preostale vloge, ki jih je sklad prejel v okviru tega javnega razpisa.
Prijavitelj sme le ob pisnem soglasju sklada popraviti očitne računske napake, pri čemer se višina zaprošenih sredstev ne sme spreminjati.
Vloga, ki ne bo dopolnjena v roku in na način, določen v tem poglavju javnega razpisa, bo s sklepom zavržena.
12.3 Odpiranje vlog
Odpiranje v roku in na predpisan način prejetih vlog se bo pričelo dne 2. 7. 2025 ob 9. uri na sedežu sklada Dunajska cesta 20, 1000 Ljubljana. Vloge se odpirajo po vrstnem redu prispetja, odpiranje vlog je javno. Skladno s tretjim odstavkom 8. člena Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11; v nadaljevanju Uredba) lahko strokovna komisija v primeru velikega števila prejetih vlog odloči, da odpiranje vlog ne bo javno. O tem bodo prijavitelji obveščeni najkasneje 2 dni pred odpiranjem vlog preko spletne strani https://www.srips-rs.si.
13 Obveznosti prijavitelja, izbranega na javnem razpisu
Obveznosti in pravice prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu, ter pravne posledice kršitve pogodbe o sofinanciranju, so natančneje določene v pogodbi o sofinanciranju (Vzorec pogodbe o sofinanciranju, ki je del razpisne dokumentacije).
13.1 Spoštovanje zakonodaje o javnem naročanju
Prejemniki sredstev (izbrani prijavitelji) so pri izvajanju projektov, sofinanciranih s sredstvi ESS+, zavezani spoštovati pravila javnega naročanja, določena v Zakonu o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljevanju ZJN-3), in sicer:
– v primeru, ko jih k temu zavezuje 9. člen ZJN-3,
– v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
V zgoraj navedenih primerih morajo prejemniki sredstev (izbrani prijavitelji) pri oddaji naročil v celoti upoštevati ZJN-3 ter Uredbo o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, 64/19, 121/21 in 132/23) v primerih, kadar je to glede na predmet javnega naročila primerno in smotrno.
14 Stroški
Sofinanciranje upravičenih stroškov bo v okviru tega javnega razpisa potekalo skladno z Navodili posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroškov v okviru Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji (v nadaljevanju Navodila PT, dostopna na spletni strani https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike/) in Navodili Organa upravljanja o upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 (v nadaljevanju Navodila OU, dostopna na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/).
Stroški projekta, ki so upravičeni do povračila in se izplačajo prijavitelju, so stroški zunanjih izvajalcev za izvedbo aktivnosti iz posameznega sklopa JR ASI+.
Stroški so upravičeni, če:
– so neposredno povezani s projektom, so potrebni za njegovo izvajanje in so v skladu s cilji projekta,
– so dejansko nastali za izvedbo aktivnosti, ki so predmet tega javnega razpisa,
– je samo izvedbo usposabljanja možno dejansko preveriti (npr. nenapovedane/napovedane kontrole s strani sklada, z dokazili glede upravičenosti stroškov posameznega sklopa),
– so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja,
– so nastali in so plačani v obdobju upravičenosti ter pred oddajo posameznega zahtevka za sofinanciranje (v nadaljevanju ZzS),
– temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah in
– so izkazani v skladu z veljavnimi pravili EU in nacionalnimi predpisi.
V primeru, da se pri pregledovanju upravičenosti stroškov pojavijo nejasnosti, ima sklad pravico zahtevati dodatna dokazila, ki niso opredeljena med dokazili za upravičenost stroškov (npr. izjava zaposlenega, slike, gradivo, ponudbe, program, razširjeno vsebinsko poročilo, računi, bančni izpiski ipd.).
Sklop A: Priprava načrta/strategije za učinkovito upravljanje s starejšimi zaposlenimi
Upravičen strošek v okviru sklopa A je strošek svetovanja zunanjih izvajalcev za pripravo strategije (v nadaljevanju svetovanje), ki se uveljavlja kot strošek na enoto A v višini 500,00 EUR/svetovalni dan, skladno s potrjeno Metodologijo za določitev stroška na enoto SE A – svetovalni dan zunanjih svetovalcev in stroška na enoto SE B – ura usposabljanja, št. 1108-2/2022-34 z dne 22. 5. 2024 (v nadaljevanju Metodologija za določitev stroška na enoto), pri čemer je višina sofinanciranja omejena glede na velikost podjetja, kot izhaja iz tabele v nadaljevanju tega poglavja javnega razpisa.
K pripravi in oddaji strategije je zavezan vsak prijavitelj, ki ima 11 ali več zaposlenih. Do sofinanciranja sklopa A je upravičen le prijavitelj, ki ima 11 ali več zaposlenih in kateremu pri pripravi strategije svetuje zunanji svetovalec.
Prijavitelj, ki ima 10 ali manj zaposlenih, ni upravičen do sofinanciranja sklopa A in tudi ni zavezan k pripravi in oddaji strategije, temveč je upravičen samo do sofinanciranja aktivnosti B2, B3 in B4 iz sklopa B.
Prijavitelj, ki že ima izdelano strategijo, ni upravičen do sofinanciranja sklopa A, jo je pa dolžan predložiti skupaj z dokazili pri prvem ZzS.
Prijavitelj, ki kandidira za sklop A, se ne sme pojavljati v vlogi svetovalca pri pripravi strategije drugim izbranim prijaviteljem na tem javnem razpisu, kar sklad preverja v svojih evidencah. Če do tega pride, bo sklad pogodbo o sofinanciranju s tem prijaviteljem prekinil.
Pogoji za zunanjega izvajalca aktivnosti sklopa A:
– izbrani zunanji svetovalec mora imeti zaposleno vsaj eno osebo, ki ima najmanj tri (3) leta delovnih izkušenj na področju razvoja človeških virov, kadrovskega menedžmenta in razvoja ukrepov upravljanja zaposlenih ter bo aktivno sodelovala pri svetovanju za pripravo strategije in
– izbrani zunanji svetovalec mora imeti zaposleno eno osebo, ki ima vsaj eno referenco, ki je vsebinsko primerljiva vsebini sklopa A, pri čemer pa ni nujno, da je bila storitev namenjena samo starejšim zaposlenim.
Dokazila za upravičenost stroškov sklopa A:
– strategija za učinkovito upravljanje starejših zaposlenih
– dokazila o formalizaciji in seznanitvi zaposlenih s strategijo
– življenjepis osebe, zaposlene pri zunanjem svetovalcu, z dokazilom o zaposlitvi
– poročilo o pripravi strategije
Podrobneje so dokazila opredeljena v Navodilih za izvajanje.
Prijavitelj, ki prejme sredstva za sklop A, mora oddati strategijo najkasneje do 31. 12. 2025, skupaj z dokazili in z ZzS, v katerem uveljavlja povračilo stroškov za sklop A, strategija pa mora vsebovati elemente, ki so podrobneje opredeljeni v Navodilih za izvajanje. Oddaja strategije ni pogoj za začetek izvajanja aktivnosti iz sklopa B.
Sklop B: Krepitev kompetenc starejših zaposlenih:
B1
izdelava načrta osebnega in poklicnega razvoja starejših zaposlenih (aktivnost ni sofinancirana),
B2
udeležba v motivacijskih programih za starejše zaposlene,
B3
usposabljanja na področju osebnega in kariernega razvoja ter pridobivanje kompetenc starejših zaposlenih (pridobivanje mehkih kompetenc, splošna usposabljanja, poklicno specifična usposabljanja, usposabljanja za pridobitev NPK),
B4
usposabljanja s področja digitalnih in zelenih kompetenc.
Aktivnost B1 – izdelavo načrta osebnega in poklicnega razvoja (v nadaljevanju: NOPR) starejših zaposlenih je izbrani prijavitelj dolžan pripraviti in izvesti, ni pa sofinancirana s tem javnim razpisom.
Upravičen strošek v okviru sklopa B je strošek storitev zunanjih izvajalcev, ki se uveljavlja kot strošek na enoto B v višini 30,00 EUR/uro18/zaposlenega za aktivnosti B2, B3 in B4, ki je določen na podlagi potrjene Metodologije za določitev stroška na enoto.
18 Enota ura usposabljanja je določena kot pedagoška ura v trajanju 45 minut.
Za posameznega starejšega zaposlenega lahko po tem javnem razpisu prijavitelji v okviru sklopa B uveljavljajo največ 30 ur oziroma 900,00 EUR. Vsak starejši zaposleni, ki ga je prijavitelj predvidel v vlogi kot vključenega v usposabljanje, mora biti vključen vsaj v eno usposabljanje.
Da se strošek posameznega usposabljanja šteje kot upravičen, mora trajati skupaj najmanj 5 ur.
V enem dnevu lahko posamezno izobraževanje traja največ 8 ur.
Do sofinanciranja bodo upravičene samo tiste aktivnosti B2, B3 in B4, ki so opredeljene v NOPR posameznega zaposlenega.
Vključeni zaposleni mora biti med usposabljanji v delovnem razmerju pri prijavitelju (tj. sklenjena pogodba o zaposlitvi), kar bo sklad preverjal v uradnih evidencah.
Dokazila za upravičenost stroškov sklopa B:
– vsebinsko poročilo, v katerem so prikazane vse ure izvedbe aktivnosti in vsebuje cilje, časovni in vsebinski potek
– načrt poklicnega in osebnega razvoja za zaposlenega
– dokazila o izvedbi usposabljanja, udeležbi (lista udeležencev, potrdilo o udeležbi, diploma ipd.).
Podrobneje so dokazila opredeljena v Navodilih za izvajanje.
Posamezni prijavitelj je v okviru tega javnega razpisa z upoštevanjem števila zaposlenih na dan objave19 JR ASI+ za posamezen sklop upravičen do sofinanciranja največ do višine zneskov, kot so navedeni v spodnji tabeli in so odvisni od velikosti podjetja:
19 Dan objave se šteje dan objave v Uradnem listu RS.
Velikost podjetja prijavitelja20
Najvišji znesek sofinanciranja v EUR
sklop A
sklop B
Veliko podjetje
2.000,00
50.400,00
Srednje podjetje
1.500,00
36.000,00
Malo podjetje
1.000,00
18.000,00
Mikro podjetje
/
5.400,00
20 Za potrebe tega javnega razpisa se velikost podjetja opredeli glede na število zaposlenih, in sicer veliko podjetje: več kot 250 zaposlenih, srednje podjetje: od 51 do vključno 250 zaposlenih, malo podjetje: od 11 do vključno 50 zaposlenih, mikro podjetje: od 1 do vključno 10 zaposlenih.
Stroški in izdatki (v nadaljevanju stroški) projekta, ki so upravičeni do povračila in se izplačajo prijavitelju, so stroški zunanjih izvajalcev in svetovalcev za izvedbo aktivnosti iz posameznega sklopa JR ASI+.
Za izvedbo sofinanciranih aktivnosti iz sklopa A in iz sklopa B mora prijavitelj izbrati zunanje izvajalce oziroma svetovalce, ki so pravne ali fizične osebe, usposobljene za opravljanje dejavnosti iz predmeta javnega razpisa (svetovanje, izobraževanje, raziskovanje in druge vsebinsko primerljive dejavnosti), ob upoštevanju temeljnih načel ZJN-3 in določil pogodbe o sofinanciranju.
14.1 Obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Prijavitelj, ki mu bodo sredstva odobrena, mora dodeljena sredstva porabiti21 v skladu z naslednjo dinamiko:
21 Sredstva se štejejo kot porabljena, ko nastane strošek (z dnem opravljene storitve s strani izvajalca).
Sklop A:
Zap. št. obdobja
Trajanje obdobja izvajanja aktivnosti in nastanka stroška
Odstotek porabe dodeljenih sredstev 
1.
Od podpisa pogodbe o sofinanciranju do najkasneje 31. 12. 2025 
100 %
Sklop B:
Zap. št. obdobja
Trajanje obdobja izvajanja aktivnosti in nastanka stroška
Odstotek porabe dodeljenih sredstev
1.
Od podpisa pogodbe o sofinanciranju do 31. 12. 2025
10 %
2.
Od 1. 1. 2026 do 31. 3. 2026 
30 %
3.
Od 1. 4. 2026 do 30. 6. 2026
27 %
4.
Od 1. 7. 2026 do 30. 9. 2026
10 %
5.
Od 1. 10. 2026 do 31. 12. 2026
23 %
Če izbrani prijavitelj v posameznem obdobju sredstev, določenih z dinamiko odstotkov porabe za to obdobje, ne porabi v celoti, ostanka sredstev ne bo mogel prenašati v naslednje obdobje in bodo neporabljena sredstva za to obdobje propadla. Za vrednost propadlih sredstev se zniža pogodbena vrednost sofinanciranja, do katere je izbrani prijavitelj upravičen.
Lahko pa izbrani prijavitelj v posameznem obdobju porabi več sredstev kot jih je določenih z dinamiko odstotkov porabe za določeno obdobje, ob upoštevanju skupne omejitve: 77 % skupno porabljenih sredstev do 30. 9. 2026 in 23 % porabljenih sredstev v obdobju od 1. 10. 2026 do 31. 12. 2026.
14.2 Neupravičeni stroški/izdatki
Neupravičeni stroški, ki nastanejo pri izvajanju projekta in jih izbrani prijavitelj krije sam, so stroški:
– ki niso neposredno povezani z upravičenimi aktivnostmi projekta
– za pripravo aktivnosti B1
– povračljiv davek na dodano vrednost
– usposabljanj s področja varstva in zdravja pri delu, ki so zakonsko obvezna ali druga zakonsko obvezna usposabljanja za opravljanje določenega poklica, delovnega mesta
– e-usposabljanj, ki ne potekajo v živo22
22 Npr. vnaprej posneto e-usposabljanje ni upravičen strošek
– formalnih izobraževanj, razen stroškov usposabljanj za pridobitev NPK23
23 Formalno izobraževanje daje formalno, javno veljavno izobrazbo (spremeni izobrazbeni ali kvalifikacijski status) z javno veljavno diplomo oziroma spričevalom, http://www.mizs.gov.si/fileadmin/mizs.gov.si/pageuploads/podrocje/Struktura/Shema_izobrazevanja_2016_17.pdf
– posebnih programov24 za odrasle (programi splošnega opismenjevanja, programi za integracijo priseljencev, programi za mlajše odrasle in jezikovni programi)
24 https://www.gov.si/teme/vpis-in-financiranje-izobrazevanja-odraslih/
– podjemnih in avtorskih pogodb z zaposlenimi pri prijavitelju
– notranjih usposabljanj (izstavljanje internih računov znotraj podjetja prijavitelja)
– zunanjih izvajalcev, ki so s prejemnikom sredstev povezane osebe25
25 Povezana oseba pomeni, da je:
– zunanji izvajalec z prijaviteljem povezana družba po pravilih zakona, ki ureja gospodarske družbe;
– zakoniti zastopnik prijavitelja ali njegov družinski član:
– udeležen kot poslovodja, član poslovodstva ali zakoniti zastopnik zunanjega izvajalca
– ali je neposredno ali preko drugih pravnih oseb v več kot 25 odstotnem deležu udeležen pri ustanoviteljskih pravicah, upravljanju ali kapitalu zunanjega izvajalca.
– vsi drugi stroški, ki po tem javnem razpisu niso določeni kot upravičeni oziroma so navedeni kot neupravičeni v Navodilih PT in Navodilih OU
V primeru ugotovitve uveljavljanja neupravičenih stroškov pri izvedbi aktivnosti oziroma izvedene aktivnosti, ki se ne navezujejo na predmet JR ASI+, sklad teh stroškov ne bo povrnil in bo zahtevek za povrnitev teh stroškov zavrnil oziroma bo zahteval povračilo izplačanega zneska, povečanega za zakonske zamudne obresti od dneva nakazila na TRR izbranega prijavitelja do dneva nakazila v dobro TRR sklada, če se neupravičenost stroška ugotovi po samem izplačilu.
15 Shema in pomoč po pravilu »de minimis«
Dodeljena sredstva sofinanciranja za izvedbo projektov predstavljajo pomoč po pravilu »de minimis«, priglašeno s shemo de minimis pomoči »Spodbujanje usposabljanja in zaposlovanja«, št. priglasitve: M001-5022860-2024, št. 440-2/2024/2 z dne 12. 2. 2024, skladno z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L 2023/2831 z dne 15. 12. 2023; v nadaljevanju Uredba »de minimis«).
Skupni znesek pomoči po pravilu »de minimis«, dodeljen enotnemu podjetju26, ne sme preseči 300.000,00 EUR v katerem koli triletnem obdobju27. Ne glede na datum plačila pomoči »de minimis« podjetju velja pomoč za dodeljeno takrat, ko se podjetju v skladu z veljavnim nacionalnim pravnim sistemom dodeli zakonska pravica do prejema pomoči (po predmetnem javnem razpisu se šteje, da je pomoč po pravilu »de minimis« dodeljena z dnem sklenitve Pogodbe o sofinanciranju). Navedena zgornja meja se uporablja ne glede na obliko ali namen pomoči »de minimis« ter ne glede na to, ali se pomoč, ki jo dodeli država članica, v celoti ali le delno financira iz sredstev Unije.
26 Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
c) podjetje ima pravico izvajati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja;
e) podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje.
27 Kot relevantno obdobje se upošteva zadnjih 36 mesecev. Dodelitve se preverjajo datumsko (npr. ob dodelitvi dne 1. 9. 2025, se seštejejo vse pomoči, ki jih je potencialni prejemnik prejel od 31. 8. 2022 pa do 1. 9. 2025)
V okviru obravnave vloge bo sklad izpolnjevanje pogoja za dodelitev pomoči po pravilu »de minimis« za potencialne prejemnike ter za podjetja, ki so z njimi povezana tako, da se štejejo za enotno podjetje, preveril na podlagi kriterijev pomoči po pravilu »de minimis« na podlagi predloženih podatkov prijavitelja o morebitnih že prejetih »de minimis« pomočeh (vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju prijavitelj še kandidiral za »de minimis« pomoč) in o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške ter o podjetjih, s katerimi je povezan, ki so sestavni del ponudbe za izvedbo projekta ter na podlagi evidenčnih podatkov Sektorja za spremljanje državnih pomoči na Ministrstvu za finance.
Sklad je zavezan od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti:
– pisno izjavo o morebitnih že prejetih »de minimis« pomočeh (vključno z navedbo pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju prejemnik še kandidiral za »de minimis« pomoč),
– pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške,
– seznam podjetij, s katerimi je povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih »de minimis« pomoči za vsa z njim povezana podjetja.
Sklad je zavezan tik pred dodelitvijo (tj. tik pred podpisom pogodbe, s katero se bo pomoč po pravilu »de minimis« dodelila) preveriti po pravilu »de minimis« morebitno preseganje dovoljenega (max) zneska »de minimis« pomoči. Če sklad ugotovi, da bi skupna vrednost pomoči, dodeljene enotnemu podjetju, presegla 300.000,00 EUR v kateremkoli triletnem obdobju ne glede na obliko ali namen pomoči in ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Evropske unije, prijavitelju pomoč po pravilu »de minimis« ne bo dodeljena in z njim ne bo sklenjena pogodba o sofinanciranju.
V primeru združitev ali pripojitev podjetij se skladno z Uredbo »de minimis« vsa prejšnja pomoč »de minimis«, dodeljena kateremu koli od podjetij, udeleženih v združitvi, upošteva pri ugotavljanju, ali nova pomoč »de minimis« za novo ali prevzemno podjetje presega zgornjo določeno mejo. Pomoč »de minimis«, ki je bila zakonito dodeljena pred združitvijo ali pripojitvijo, ostane zakonita. Če se podjetje razdeli na dve ali več ločenih podjetij, se pomoč »de minimis«, dodeljena pred razdelitvijo, dodeli podjetju, ki je je bilo deležno, in to je načeloma podjetje, ki prevzame dejavnosti, za katere se je pomoč »de minimis« uporabila.
V primeru, da z dodelitvijo sredstev na podlagi tega javnega razpisa prijavitelj prekorači dovoljen znesek pomoči po pravilu »de minimis« v predpisanem obdobju, kot to določa Uredba »de minimis«, je dolžan vrniti celoten po tem javnem razpisu prejet znesek pomoči skupaj zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki se obračunajo od dneva prejema sredstev do dneva vračila na račun sklada.
Dovoljena je kumulacija pomoči po pravilu »de minimis« z drugimi vrstami pomoči po pravilu »de minimis« za iste upravičene stroške, vendar le do maksimalno določene zgornje meje pomoči (tj. 300.000,00 EUR). Pomoč po pravilu »de minimis«, dodeljena v skladu z Uredbo »de minimis« se lahko kumulira s pomočjo »de minimis«, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2832, in s pomočjo »de minimis«, dodeljeno z uredbama Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do višine iz tretjega odstavka tega poglavja. Prav tako je dovoljena kumulacija pomoči po pravilu »de minimis« z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali za isti ukrep za financiranje tveganja, le če se s takšno kumulacijo ne preseže največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči skladno z odstavkom 3 člena 5 Uredbe »de minimis«.
16 Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov projekta
Izbrani prijavitelj bo za namen spremljanja in vrednotenja projekta, skladno s členom 17 Uredbe (EU) 2021/1057 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021; v nadaljevanju Uredba ESS+) ter Prilogo I Uredbe ESS+ moral spremljati in skladu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta.
Za učinkovito izvajanje projektov bo sklad spremljal naslednji ključni kazalnik, to je število starejših, vključenih v programe usposabljanja in motivacijske programe.
17 Spremljanje podatkov o udeležencih
V skladu s členom 17 Uredbe ESS+ ter Prilogo I Uredbe ESS+ in navodili sklada bo izbrani prijavitelj spremljal in zagotavljal podatke o udeležencih, in sicer:
– ime
– priimek
– kontaktni podatki (elektronska pošta ali telefonska številka)
– spol
– starost
– občina stalnega prebivališča
– status na trgu dela
– izobrazba
– pripadnost eni izmed navedenih skupin: državljani tretjih držav, udeleženci tujega porekla, manjšine (vključno z marginaliziranimi skupnostmi, kot so Romi), invalidi, brezdomci ali prizadeti zaradi izključenosti na področju nastanitve.
Izbrani prijavitelji so dolžni spremljati in skladu zagotavljati podatke o doseganju ciljev in kazalnikov projekta, vključno z osebnimi podatki posameznikov iz ciljne skupine JR ASI+, ki sodelujejo kot udeleženci usposabljanj, skladno z navodili sklada. To med drugim pomeni, da bo moral izbrani prijavitelj za vse udeležence pridobiti in hraniti podatke o udeležencih na projektu, pri čemer bo moral vseskozi zagotavljati skladnost z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov, in Splošna uredba o varstvu podatkov28 (v nadaljevanju GDPR). Izbrani prijavitelj skladu, organu upravljanja oziroma pooblaščenim izvajalcem za vrednotenje poroča o udeležencih, za katere je pridobil podatke skladno z navodili sklada. Dolžan je zagotoviti primarno agregacijo podatkov, pri tem pa zagotoviti, da hrani izvirne listine (s strani udeleženca podpisano soglasje za obdelavo osebnih podatkov). Podatki se bodo spremljali z uporabo Vprašalnika za zbiranje podatkov, ki je priloga Navodil za izvajanje.
28 GDPR, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32016R0679&from=SL
18 Varovanje osebnih podatkov in poslovne skrivnosti ter informacije javnega značaja
Varovanje osebnih podatkov bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, in GDPR.
Izbrani prijavitelj se s predložitvijo vloge na javni razpis strinja z javno objavo podatkov o odobrenih in izplačanih denarnih sredstvih. Objavljeni bodo osnovni podatki o ukrepu v skladu z zakonom, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
Podrobneje je varovanje osebnih podatkov opredeljeno v Politiki zasebnosti29, ki je del razpisne dokumentacije in je objavljena na spletni strani sklada. Politika zasebnosti opredeljuje identiteto in kontaktne podatke upravljavca podatkov, kontaktne podatke pooblaščene osebe za varstvo podatkov in vsebuje ostale določbe, ki jih predpisuje GDPR v 13. členu, vključno s pravico posameznika do zahteve za dostop do osebnih podatkov, popravka ali izbrisa osebnih podatkov in pravice do ugovora.
29 https://www.srips-rs.si/sl/sklad/o-nas/varstvo-osebnih-podatkov
Vse osebne podatke, ki jih prijavitelj posreduje preko vloge, portala ISS in drugih obrazcev, sklad obdeluje za namen izvajanja javnega razpisa, preverjanja izpolnjevanja pogojev in meril, kot so opredeljeni v tem javnem razpisu, ter poročanja skladno s Pogodbo št.: C2611-24-340401 o sofinanciranju operacije »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti (ASI+)« in drugih za sklad obvezujočih predpisov, ter izvajanja pogodbe o sofinanciranju.
Na ta način sklad obdeluje naslednje kategorije osebnih podatkov zaposlenih pri prijavitelju:
– ime in priimek zaposlenih, za katere prijavitelj uveljavlja sofinanciranje
– datum rojstva
– EMŠO
– najvišja dosežena izobrazba
– zaposlitveni status
– kontaktni podatki (elektronska pošta ali telefonska številka)
– spol
– starost
– občina stalnega prebivališča
– status na trgu dela
– izobrazba
– pripadnost eni izmed navedenih skupin: migranti, udeleženci tujega rodu, manjšine, invalidi, druge prikrajšane osebe, brezdomci ali prizadeti zaradi izključenosti na področju nastanitve
– ime in priimek pooblaščene osebe.
Prijavitelj mora pred prijavo na javni razpis z njim povezane fizične osebe, ki bodo sodelovale pri prijavi in izvajanju ukrepa obvestiti, da bo obdeloval njihove osebne podatke. Poleg tega mora v skladu z GDPR zagotoviti ustrezno pravno podlago za obdelavo njihovih osebnih podatkov.
Sklad osebne podatke zaposlenih pri prijavitelju v fazi prijave na javni razpis obdeluje na podlagi Izjave prijavitelja, ki je del prijavnega obrazca, v fazi izvajanja javnega razpisa pa na podlagi pogodbe o sofinanciranju ter jih hrani do izpolnitve namena javnega razpisa, to je še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je sklad prejel zadnje plačilo iz proračuna. O končnem datumu bodo izbrani prijavitelji obveščeni naknadno s strani sklada.
Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja, in v pisni vlogi jasno označiti, katero informacijo je opredelil kot poslovno skrivnost. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, velja domneva, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in podatkov, opredeljenih v 2. členu Zakona o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19).
19 Seznanjenost prijaviteljev z obveznostmi
Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije in da se z njo strinja. Prav tako oddaja vloge pomeni, da se prijavitelj strinja s tem, da sklad pogoje za kandidiranje na javnem razpisu preveri v uradnih evidencah. S prijavo na javni razpis se šteje, da je prijavitelj seznanjen s pristojnostmi, odgovornostjo (kazensko in materialno), vsebino pogodbe o sofinanciranju in pravnimi podlagami tega javnega razpisa, ki so podlaga za pravilno izvajanje tega javnega razpisa.
Obveznosti in pravice prijavitelja, izbranega na tem javnem razpisu, ter pravne posledice kršitve pogodbe o sofinanciranju, so natančneje določene v pogodbi o sofinanciranju (Priloga 3: Vzorec pogodbe o sofinanciranju JR ASI+), dokumentu Navodila za prijavitelje, Navodila za izvajanje, Navodilih OU in Navodilih PT.
20 Komuniciranje: izbrani prijavitelji morajo pri izvajanju projekta izpolnjevati zahteve glede komuniciranja skladno z veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 na spletni strani https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/.
21 Ločeno računovostvo in hramba dokumentacije
21.1 Ločeno računovodstvo
Izbrani prijavitelj bo moral v skladu s členom 74 Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (v nadaljevanju Uredba (EU) 2021/1060) pred izvajanjem projekta določiti ustrezno ločeno računovodsko kodo (stroškovno mesto, konto) in voditi ločen računovodski sistem ali ustrezno knjigovodsko evidenco za namene tega projekta ter evidentirati prilive, ki jih bo sklad nakazal na podlagi pogodbe o sofinanciranju.
Ob predložitvi prvega in zadnjega ZzS bo moral obvezno priložiti dokazilo o vodenju ločenega knjigovodstva (izpis iz knjigovodskih evidenc). Sklad lahko po lastni presoji dokazilo o ločenem knjigovodstvu zahteva tudi kadarkoli med izvajanjem projekta.
Zaradi uporabe poenostavljenih oblik nepovratnih sredstev (tj. strošek na enoto) se na ločenem stroškovnem mestu projekta (računovodska koda) knjižijo le prihodki (prilivi), medtem ko stroškov (izdatkov), ki se nanašajo in poplačujejo iz prejetih sredstev, ni treba evidentirati na stroškovnem mestu projekta (računovodska koda). Dejanski stroški niso predmet preverjanja in spremljanja.
21.2 Hramba dokumentacije
Izbrani prijavitelj mora hraniti celotno original projektno dokumentacijo, vezano na aktivnosti, ki so sofinancirane v okviru predmetnega javnega razpisa, ter zagotavljati vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj s pravili Evropske unije in nacionalno zakonodajo, še 5 let od 31. decembra leta, v katerem je sklad prejel zadnje plačilo iz proračuna. Dokumentacijo o prejeti pomoči »de minimis« (glej poglavje 15 tega javnega razpisa) je izbrani prijavitelj dolžan hraniti 10 poslovnih let od datuma dodelitve pomoči, tj. datuma podpisa pogodbe o sofinanciranju med njim in skladom.
O končnem datumu hrambe bodo izbrani prijavitelji obveščeni naknadno s strani sklada.
V skladu s členom 82 Uredbe (EU) 2021/1060 je izbrani prijavitelj dolžan zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov, ki so nastali v okviru sofinanciranja predmetnega javnega razpisa in zagotavljati možnost nadzora porabe sredstev s strani Ministrstva za kohezijo in regionalni razvoj v vlogi organa upravljanja (v nadaljevanju OU), revizorjev in ostalih nadzornih organov EU in Republike Slovenije, vključno s posredniškim telesom in skladom, ter ukrepati skladno z njihovimi priporočili in o tem obveščati sklad.
22 Zagotavljanje enakih možnosti in trajnostnega razvoja
Izbrani prijavitelj je dolžan zagotoviti upoštevanje spodbujanja enakih možnosti moških in žensk ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, vključenimi v izvajanje aktivnosti v okviru tega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti, s členom 9 Uredbe (EU) 2021/1060 in členom 3 Uredbe ESS+.
Skladno s Smernicami OU za uporabo načela, da se ne škoduje bistveno (načelo DNSH), pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji je bilo ugotovljeno, da operacija ASI + po svoji naravi nima predvidljivega negativnega vpliva na okoljske cilje, ki bi bil povezan z neposrednimi in primarnimi posrednimi učinki ukrepa v življenjskem ciklu, oziroma je ta vpliv nepomemben.
23 Mehanizmi nadzora
Za zagotavljanje popolnosti nadzora in resničnosti podatkov, posredovanih od prijaviteljev, lahko vsebinsko, tehnično, administrativno in finančno preverjanje projektov ali dokumentov izvajajo institucije Republike Slovenije in Evropske komisije, ki so pristojne za izvajanje nadzora nad namensko porabo proračunskih sredstev Republike Slovenije in sredstev ESS+, nad pravilnostjo postopkov izvajanja in učinkovitostjo ter za izvajanje, upravljanje ter revizijo Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji.
Sklad lahko opravi napovedan ali nenapovedan nadzor izvajanja napovedanih aktivnosti v delovnih prostorih pri prijavitelju, pri zunanjem izvajalcu ali v drugih prostorih, kjer se bodo izvajale sofinancirane aktivnosti sklopa B. V primeru nenapovedanih kontrol e-usposabljanj se kontrola izvaja na spletni strani ali platformi, kjer se napovedano usposabljanje izvaja.
Prijavitelj se s podpisom pogodbe o sofinanciranju zaveže, da bo nadzornim organom predložil vse relevantne dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost stroškov, sofinanciranih za izvajanje projekta in na kraju samem omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem ter za potrebe nadzora, poročanja in spremljanja zagotovil vse zahtevane podatke.
24 Posledice, če se ugotovi, da so bile v postopku potrjevanja ali izvajanja projektov resne napake, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti: če se ugotovi, da prijavitelj sklada ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neažurne, neresnične, neveljavne, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivale na odločitev sklada o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva v roku 30 dni od pisnega poziva sklada skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, obračunanimi od dneva nakazila na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila na transakcijski račun sklada. Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. V primeru suma kaznivega dejanja se bo o tem obvestilo organ pregona – Evropsko javno tožilstvo (EJT).
25 Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje stroškov in izdatkov: dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili ali bi lahko bili povrnjeni iz katerega koli drugega javnega vira oziroma so bili odobreni, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, bo sklad od prijavitelja zahteval vračilo že izplačanega zneska sofinanciranja z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila sredstev na transakcijski račun sklada. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo obravnavalo kot goljufija. V primeru suma kaznivega dejanja, se bo o tem obvestilo organe pregona.
26 Protikorupcijsko določilo: sklad bo izločil prijavitelja iz postopka izbire, če obstaja utemeljen sum, da je prijavitelj ali kdo drug v njegovem imenu delavcu sklada ali drugi osebi, ki lahko vpliva na odločitev sklada v postopku javnega razpisa, obljubil, ponudil ali dal kakršno koli korist, da bi tako vplival na vsebino, dejanje ali odločitev sklada glede vloge pred in med postopkom izbire prejemnikov sredstev po javnem razpisu. V primeru, da se koruptivno ravnanje ugotovi po sklenitvi pogodbe o sofinanciranju, se šteje ta pogodba za nično, prijavitelj pa je skladu dolžan vrniti vsa prejeta sredstva po tej pogodbi skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun izbranega prijavitelja do dneva vračila sredstev na transakcijski račun sklada.
27 Ostali razlogi za prekinitev pogodbe o sofinanciranju
Sklad z izbranim prijaviteljem ne bo podpisal pogodbe o sofinanciranju oziroma bo od že podpisane pogodbe o sofinanciranju odstopil, če bo kadarkoli tekom projekta izkazano, da izbrani prijavitelj:
– nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Strokovne komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
– ob sklenitvi pogodbe ni dal pravih podatkov ali je podal zavajajoče izjave ter v primeru drugih kršitev in nepravilnosti,
– projekta ni izvedel skladno s pogodbo o sofinanciranju.
28 Pravno sredstvo: prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa obveščeni s sklepom. Na podlagi sklepa o izboru bodo pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju. Prijavitelji, ki menijo, da jim razpisana sredstva neupravičeno niso bila dodeljena, lahko v 30 dneh od prejema sklepa sprožijo upravni spor z vložitvijo tožbe na pristojno Upravno sodišče Republike Slovenije. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v toliko izvodih, kolikor je strank v postopku. Treba ji je priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji. Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje in razvrščanje vlog. Vložena tožba ne zadrži izvršitve sklepov o (ne)izboru in podpisov pogodb o sofinanciranju z izbranimi prijavitelji.
29 Dodatne informacije
Ob morebitnih tehničnih težavah pri pridobivanju oziroma uporabi razpisne dokumentacije (npr. težave pri odpiranju dokumentov, težave z ePortalom) se lahko prijavitelji po pomoč obrnejo na tel. 01/434-15-10 vsak delovni dan v poslovnem času, in sicer v ponedeljek, torek in četrtek od 9. do 14.30, v sredo od 9. do 16. ure in v petek od 9. do 13.30, ali na e-naslov asi@sklad-kadri.si.
Vsa dodatna pojasnila v zvezi z vsebino dokumentacije javnega razpisa lahko prijavitelji zahtevajo izključno po elektronski pošti na e-naslovu: asi@sklad-kadri.si, najkasneje 7 delovnih dni pred zadnjim rokom za oddajo vlog. Sklad bo objavil odgovore najkasneje 5 delovnih dni pred zadnjim rokom za oddajo vlog.
Pogosta vprašanja in odgovori v zvezi z JR ASI+ bodo objavljeni na spletni strani sklada https://www.srips-rs.si.
30 Pravne podlage za izvajanje javnega razpisa
1. Uredba (EU) 2021/1060;
2. Uredba ESS+;
3. Uredba »de minimis«;
4. Uredba (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov, GDPR);
5. Zakon o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1);
6. Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24 in 17/25 – ZFO-1E);
7. Zakon o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 24/06 – uradno prečiščeno besedilo, 105/06 – ZUS-1, 126/07, 65/08, 8/10, 82/13, 36/20 – ZZUSUDJZ, 61/20 – ZZUSUDJZ-A, 175/20 – ZIUOPDVE, 203/20 – ZIUPOPDVE in 3/22 – ZDeb);
8. Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12 – ZUJF, 21/13, 63/13, 100/13, 32/14 – ZPDZC-1, 47/15 – ZZSDT, 55/17, 75/19, 11/20 – odl. US, 189/20 – ZFRO, 54/21, 172/21 – ZODPol-G, 54/22, 59/22 – odl. US, 109/23 in 62/24 – ZUOPUE);
9. Zakon o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri);
10. Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22);
11. Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);
12. Zakon o pravnem varstvu v postopkih javnega naročanja (Uradni list RS, št. 43/11, 60/11 – ZTP-D, 63/13, 90/14 – ZDU-1I, 60/17 in 72/19);
13. Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22);
14. Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
15. Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
16. Uredba o zelenem javnem naročanju (Uradni list RS, št. 51/17, 64/19 in 121/21);
17. Uredba o posredovanju podatkov in poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, št. 61/04, 22/07 in 50/14);
18. Navodila OU za programsko obdobje 2021–2027, objavljena na https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice;
19. Navodila posredniškega telesa MDDSZ upravičencem o izvajanju operacij in upravičenih stroških v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, objavljena na https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-delo-druzino-socialne-zadeve-in-enake-moznosti/o-ministrstvu/urad-za-izvajanje-kohezijske-politike/;
20. Smernice za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja za obdobje 2021–2025 (MDDSZ, december 2020), objavljene na https://www.gov.si/teme/aktivna-politika-zaposlovanja/;
21. Pravilnik o izvajanju ukrepov aktivne politike zaposlovanja (Uradni list RS, št. 20/12, 28/14, 60/15, 82/18, 90/21 in 113/22);
22. Načrt za izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja za leti 2023 in 2024 (objavljen na spletni strani: https://www.gov.si/teme/aktivna-politika-zaposlovanja/), ki ga je s Sklepom, št. 1102-2/2022/2 dne 13. 2. 2022 sprejel minister za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti;
23. Katalog ukrepov aktivne politike zaposlovanja (objavljen na spletni strani: https://www.gov.si/teme/aktivna-politika-zaposlovanja/);
24. Mnenje o skladnosti sheme de minimis pomoči »Spodbujanje usposabljanja in zaposlovanja« (št. priglasitve: M001-5022860-2024, št. 440-2/2024/2 z dne 12. 2. 2024);
25. Odločitev o podpori št. V00021-1/MDDSZ/0 za operacijo »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti (ASI+)«, ki jo je izdalo Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj (št. dokumenta: 3032-57/2024-1630-7 z dne 28. 5. 2024);
26. Poslovni in finančni načrt Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in preživninskega sklada Republike Slovenije za leto 2025, ki ga je sprejela Vlada RS dne 11. 3. 2025;
27. Pogodba št. C2611-24-340401 o sofinanciranju operacije »Podpora podjetjem za podaljševanje delovne aktivnosti (ASI+)« med izvajalcem tega javnega razpisa in MDDSZ v vlogi posredniškega telesa z dne 21. 10. 2024 (z vsemi aneksi).
Javni štipendijski, razvojni, invalidski in preživninski sklad Republike Slovenije 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti