Uradni list

Številka 37
Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 37/2025 z dne 23. 5. 2025

Kazalo

Ob-1944/25, Stran 1539
Na podlagi:
– Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159), zadnjič spremenjene z Delegirano uredbo Komisije (EU) 2023/1676 z dne 7. julija 2023 o dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta v zvezi z opredelitvijo stroškov na enoto, pavšalnih zneskov in pavšalnih stopenj ter financiranja, ki ni povezano s stroški, za povračilo izdatkov državam članicam s strani Komisije (UL L št. 216 z dne 1. 9. 2023), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1060/EU);
– Uredbe (EU) 2021/1057 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 o vzpostavitvi Evropskega socialnega sklada plus (ESS+) in razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1296/2013 (Uradni list RS, št. 231 z dne 30. 6. 2021, v nadaljnjem besedilu: Uredba 2021/1057/EU) z vsemi spremembami;
– Uredba o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);
– Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C št. 326 z dne 26. 10. 2012, str. 391);
– Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov (Zakon o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in Izbirnega Protokola h Konvenciji o pravicah invalidov, Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 10/08);
– Sporazuma o partnerstvu med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 2021–2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, z dne 12. 9. 2022, z vsemi spremembami;
– Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, št. CCI 2021SI16FFPR001, z dne 12. 12. 2022, z vsemi spremembami;
– Izvedbenega načrta Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji 24/1, št. 410-5/2022/14-SVRK-93 z dne 28. 7. 2024, objavljenega na https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/07/INP_24_1.pdf – vsemi spremembami;
– Meril za izbor operacij v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, februar 2024, verzija 1.2, z vsemi spremembami;
– Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – UPB, 109/08, 38/10 – ZUKN, 8/12, 21/13, 47/13 – ZDU-1G, 65/14, 55/17 in 163/22);
– Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23);
– Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) (Uradni list RS, št. 163/22);
– Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri, v nadaljevanju: ZIntPK);
– Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22, 145/22 in 17/25);
– Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US in 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1);
– Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti za leti 2025 in 2026 (Uradni list RS, št. 104/24, v nadaljevanju: ZIPRS2526);
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 ((DP2025) (Uradni list RS, št. 123/23 in 104/24));
– Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (Uradni list RS, št. 104/24);
– Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25);
– Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 – ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);
– Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole (Uradni list RS, št. 57/07, 65/08, 99/10, 51/14, 64/15, 47/17, 54/19, 180/20, 54/21, 161/22, 74/23 in 50/24);
– Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje izobraževalnih programov in vzgojnega programa na področju srednjega šolstva (Uradni list RS, št. 62/10, 99/10, 47/17, 30/18, 16/21, 178/21, 74/23 in 110/24);
– Zakona o skupnih temeljih sistema plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 95/24 (ZSTPJS));
– Kolektivne pogodbe za kulturne dejavnosti v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 45/94, 45/94, 39/96, 39/99 – ZMPUPR, 82/99, 102/00, 52/01, 64/01, 43/06 – ZKoIP, 60/08, 32/09, 40/12, 46/13, 106/15, 46/17, 2/18 – popr, 80/18, 160/20, 88/21, 136/22 in 99/24);
– Resolucije o nacionalnem programu za kulturo 2024–2031 (Uradni list RS, 61/24, v nadaljnjem besedilu: ReNPK 24–31);
– Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb, 105/22 – ZZNŠPP in 8/25; v nadaljnem besedilu: ZUJIK);
– Odločitve o podpori št. V00248/MK/0 za »Javni razpis za izbor nacionalnega projekta kulturno-umetnostne vzgoje za povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov na regijski ravni (JR ESS REG_KUV 2025–2029)«, ki jo je dne 12. 5. 2025 izdalo Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj (št. dokumenta: 3032-48/2025-1630-6)
Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana, objavlja
javni razpis 
za izbor nacionalnega projekta kulturno-umetnostne vzgoje za povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov na regijski ravni (JR ESS REG_KUV 2025–2029) 
1. Ime in sedež posredniškega organa oziroma izvajalca javnega razpisa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Republika Slovenija, Ministrstvo za kulturo, Maistrova 10, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo). Ministrstvo nastopa na področju kohezijske politike pri izvedbi Javnega razpisa za izbor nacionalnega projekta kulturno-umetnostne vzgoje za povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov na regijski ravni (v nadaljevanju: javni razpis) v vlogi posredniškega organa.
2. Namen, cilji, pomen izrazov in predmet javnega razpisa ter območje izvajanja
Operacija1 bo v okviru javnega razpisa sofinancirana s strani Evropske unije, in sicer iz Evropskega socialnega sklada + (v nadaljnjem besedilu: ESS+) in Republike Slovenije. Javni razpis se izvaja v okviru Programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, v okviru cilja politike 4: »Bolj socialna in vključujoča Evropa za izvajanje evropskega stebra socialnih pravic«, prednostne naloge 6 »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela« in specifičnega cilja 4.5 »Izboljšanje kakovosti, vključenosti, učinkovitosti in ustreznosti sistemov izobraževanja in usposabljanja za potrebe trga dela, vključno z vrednotenjem neformalnega in priložnostnega učenja, da bi podprli pridobivanje ključnih kompetenc, tudi podjetniških in digitalnih veščin, ter s spodbujanjem uvedbe dualnih sistemov usposabljanja in vajeništev«.
1 Na podlagi tega javnega razpisa se projekt, za sofinanciranje katerega se odobrijo sredstva kohezijske politike, imenuje operacija. Območje izvajanja operacije je celotna Slovenija.
2.1 Namen javnega razpisa
Namen javnega razpisa je izbor nacionalnega projekta kulturno-umetnostne vzgoje (v nadaljnjem besedilu: KUV) za boljše povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov (v nadaljnjem besedilu: VIZ) in kulturnih ustanov. Namen javnega razpisa je tudi omogočiti razvoj regijskih mrež KUV in zagotoviti boljše sodelovanje kulturnih ustanov in ustvarjalcev, VIZ ter lokalnih skupnosti v nacionalni mreži KUV z namenom izboljšanja dostopnosti do kakovostnih vsebin in dejavnosti KUV na regijski in nacionalni ravni.
2.2 Cilji javnega razpisa
1. Splošni cilji javnega razpisa so:
1) prispevati k razvoju ključne kompetence kulturna zavest in izražanje ter drugih kompetenc pri ciljnih skupinah javnega razpisa, ki se razvijajo skozi kakovostne KUV vsebine in dejavnosti;
2) povečanje dostopnosti KUV za otroke in mladino ter vključevanje KUV v vzgojno-izobraževalni proces z izboljšanjem enakih možnosti za dostop do kakovostnih kulturnih vsebin in dejavnosti;
3) dvig prepoznavnosti pomena KUV na nacionalni, regijski in lokalni ravni ter njenega pomena za celostni razvoj posameznika.
2. Specifični cilji javnega razpisa so:
1) vzpostavljenih pet (5) regijskih točk KUV v petih (5) izbranih regijah,2 v okviru katerih regijski koordinatorji KUV skrbijo za razvoj regijskih mrež KUV;
2 Prijavitelj med 12 statističnimi regijami NUTS 3 zagotavlja izvajanje operacije v petih (5) statističnih regijah, ki jih izbere sam (v nadaljnjem besedilu: izbrana regija).
2) vzpostavljena kakovostna ponudba KUV vsebin in dejavnosti kulturnih ustanov in ustvarjalcev ter povečana dostopnost teh vsebin in dejavnosti na različnih področjih kulture v izbranih regijah za ciljne skupine;
3) razvit celovit večdnevni kulturno-vzgojni program aktivnosti, ki kot del vzgojno-izobraževalnega procesa zagotavlja kakovostno in poglobljeno kulturno-vzgojno izkušnjo (v nadaljnjem besedilu: program KUV+);
4) okrepljena ključna kompetenca kulturna zavest in izražanje pri učencih tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole (v nadaljnjem besedilu: 3. VIO OŠ), dijakih srednjih šol in strokovnih delavcih v VIZ, vključenih v program KUV+, ter pri strokovnih delavcih v kulturnih ustanovah, umetnikih in drugih delavcih v kulturi, vključenih v operacijo;
5) povezovanje različnih deležnikov pri načrtovanju in izvajanju KUV dejavnosti ter izboljšana strokovna usposobljenost deležnikov za izvajanje KUV v izbranih regijah;
6) visoka prepoznavnost kakovostne KUV v lokalnih skupnostih izbranih regij kot pomembne za dobrobit otrok, mladih in odraslih;
7) vključenost KUV v strateških in izvedbenih dokumentih lokalnih skupnosti v izbranih regijah;
8) povezovanje regijskih mrež KUV v nacionalno mrežo KUV z namenom povečati število VIZ, kulturnih ustanov, lokalnih skupnosti in drugih deležnikov v nacionalni mreži KUV.
2.3 Pomen izrazov, uporabljenih v javnem razpisu
Izrazi: kulturno-umetnostna vzgoja (KUV), kulturne ustanove, ustvarjalci, večje kulturno središče, nacionalna mreža KUV, nacionalno stičišče KUV Kulturni bazar, koordinator KUV v VIZ, kulturni ustanovi in lokalni skupnosti, razvojna pisarna KUV, regijska mreža KUV, regijska točka KUV, regijski koordinator KUV, program KUV+ ter strokovni spremljevalec programa KUV+, so podrobneje opredeljeni v Prilogi št. 3: Pomen izrazov in strokovne podlage razpisne dokumentacije.
Vsi izrazi v besedilu, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni in veljajo enakovredno za vse spole.
2.4 Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je sofinanciranje enega (1) konzorcijskega partnerstva, ki ga sestavlja pet (5) organizacij: prijavitelj oziroma vodilni konzorcijski partner ter štirje (4) konzorcijski partnerji s sedežem v različnih statističnih regijah NUTS 3,3 ki bodo zagotovili izvedbo operacije – tj. nacionalnega projekta KUV. Prijavljena operacija mora v vlogi vsebovati vsaj naslednje vsebinske sklope aktivnosti:
3 Pomurska, Podravska, Koroška, Savinjska, Zasavska, Posavska, Jugovzhodna Slovenija, Primorsko-notranjska, Osrednjeslovenska, Gorenjska, Goriška, Obalno-kraška.
– vzpostavitev petih (5) regijskih točk KUV v petih (5) izbranih regijah, kjer imajo organizacije sedež, in v katerih se zaposli pet (5) regijskih koordinatorjev KUV (v vsaki regiji en (1));
– vzpostavitev in izvedba programa KUV+ ter priprava smernic za izvedbo programa KUV+ v petih (5) izbranih regijah;
– vzpostavitev in gradnja regijskih mrež KUV v izbranih regijah in vključitev regijskih mrež KUV v nacionalno mrežo KUV;
– vključevanje VIZ, sodelujočih v programu KUV+, v nacionalno mrežo KUV ter priprava razvojnih načrtov KUV za VIZ v programih razvoja oziroma letnih delovnih načrtih VIZ.
Navedene vsebinske sklope aktivnosti zagotovi vsaka organizacija v regiji, kjer ima sedež. Vsebinski sklopi veljajo tako za prijavitelja, ki je vodilni konzorcijski partner, kot za vse štiri (4) konzorcijske partnerje.
Podrobnejši opis posameznega sklopa vsebinskih aktivnosti:
Vsebinski sklop aktivnosti 
Aktivnost
Vzpostavitev regijske točke KUV
Regijska točka KUV je svetovalno-informacijska točka za KUV, ki zagotavlja: 
– srečanja in povezovanja koordinatorjev KUV iz VIZ, kulturnih ustanov in lokalnih skupnosti, vključenih v regijsko mrežo KUV; 
– povezovanje deležnikov regijske mreže KUV z drugimi regijskimi deležniki (npr. območno enoto Zavoda RS za šolstvo, fakultetami, zdravstvenimi ustanovami, mladinskimi centri, regijskimi koordinatorji drugih področij ipd.); 
– mapiranje potreb po dodatnem strokovnem usposabljanju koordinatorjev KUV in načrtovanje njihovih usposabljanj v sodelovanju nacionalnim stičiščem KUV Kulturnim bazarjem (v nadaljnjem besedilu: Kulturni bazar) in drugimi regijskimi točkami; 
– promocijo KUV ponudbe kulturnih ustanov, vključenih v regijsko mrežo KUV, na regijski in nacionalni ravni; 
– večjo informiranost in s tem večjo dostopnost KUV za otroke, mlade in odrasle v izbrani regiji; 
– delovanje različnih strokovnih skupin, ključnih za razvoj KUV v izbrani regiji; 
– sodelovanje z razvojno pisarno KUV na ministrstvu ter z nacionalnim stičiščem KUV Kulturni bazar. 
Regijska točka KUV mora biti fizično dostopna. 
Zaposlitev regijskega koordinatorja KUV v regijski točki KUV
V vsaki od regijskih točk KUV se zagotovi zaposlitev enega (1) regijskega koordinatorja KUV, ki opravlja v nadaljevanju navedene strokovne naloge na področju KUV in vodi regijsko točko KUV. 
Naloge regijskega koordinatorja KUV so: 
– spodbujanje sodelovanja deležnikov v izbrani regiji ter njihovo povezovanje v regijsko mrežo KUV; 
– delovanje na način mobilne službe za KUV na ravni izbrane regije; 
– spodbujanje ter koordiniranje priprave KUV ponudbe kulturnih ustanov in ustvarjalcev v regiji za izvajanje programa KUV+; 
– koordiniranje in sodelovanje pri posameznih izvedbah programa KUV+ v izbrani regiji v sodelovanju s strokovnim spremljevalcem programa KUV+; 
– podpora kulturnim ustanovam in ustvarjalcem, vključenim v regijsko mrežo KUV, pri pripravi kakovostne ponudbe KUV, namenjene različnim ciljnim skupinam, ter vključevanje te ponudbe v Katalog ponudbe KUV na spletni strani Kulturnega bazarja4 (v nadaljnjem besedilu: Katalog KUV KB);
– promocija regijske točke KUV kot svetovalne in informacijske točke med VIZ; 
– spodbujanje in sodelovanje pri pripravi strokovnih usposabljanj na področju KUV v regiji; 
– obveščanje VIZ in širše javnosti v regiji o aktualni ponudbi KUV na spletni strani Kulturnega bazarja; 
– obveščanje strokovnih delavcev VIZ, kulturnih ustanov, ustvarjalcev ter širše strokovne javnosti v regiji o ponudbi strokovnih usposabljanj na področju KUV na spletni strani Kulturnega bazarja; 
– sodelovanje z razvojno pisarno KUV na ministrstvu ter z nacionalnim stičiščem KUV Kulturni bazar. 
Program KUV+
Ta aktivnost operacije opredeljuje izvedbo tri (3) ali večdnevnega celovitega kulturno-vzgojnega programa aktivnosti, ki je del vzgojno-izobraževalnega procesa. Namenjena je učencem 3. VIO OŠ in dijakom srednjih šol ter zajema njihovo udeležbo v dejavnosti, ki se odvija v večjem kulturnem središču izven regije matične osnovne oziroma srednje šole z namenom spoznavanja, raziskovanja in neposredne izkušnje različnih kulturnih področij.
Za izvedbo programa KUV+ prijavitelj pripravi smernice za izvajanje programa KUV+, ki opredeljujejo organizacijska, programska in didaktična priporočila izvedbe. Smernice so podlaga za načrtovanje in izvajanje posameznih izvedb programa KUV+ v izbranih regijah in udeležencem zagotavljajo primerljivo kakovostno in poglobljeno kulturno-vzgojno izkušnjo. Smernice morajo slediti ciljem javnega razpisa ter opredelitvi KUV, kot je navedena v razpisni dokumentaciji, Priloga št. 3: Pomen izrazov. Smernice morajo slediti tudi temeljnim strokovnim podlagam na področju KUV.5
Vsaka izvedba programa KUV+ mora v vseh izbranih regijah zagotoviti spoznavanje vsaj treh (3) različnih kulturnih ustanov, ki delujejo na vsaj treh (3) različnih področjih kulture, kot jih opredeljuje Resolucija o nacionalnem programu za kulturo 2024–2031 (v nadaljnjem besedilu: ReNPK 24–31)6 in spoznavanje ustvarjalcev s področja kulture v regiji. Posamezna izvedba programa KUV+ učencem oziroma dijakom zagotavlja spoznavanje kulture in umetnosti v večjem kulturnem središču v izbrani regiji (deloma lahko tudi v drugih občinah v tej regiji), s poudarkom na spoznavanju kakovostne kulturno-vzgojne ponudbe poklicnih kulturnih ustanov (javni zavodi in nevladne organizacije, ki v sklopu svojih dejavnosti delujejo tudi na področju KUV), ter ustvarjalcev v regiji.7 Skozi različne oblike KUV dejavnosti se zagotavlja tudi neposredne ustvarjalne izkušnje.
V posamezni izvedbi programa KUV+ je vključenih predvidoma 20 učencev 3. VIO ali dijakov oziroma en razred učencev 3. VIO ali en razred dijakov iz ene VIZ in dva strokovna delavca VIZ ter strokovni spremljevalec programa KUV+, ki je delavec v kulturi iz te regije.
Vzpostavitev in gradnja regijskih mrež KUV v izbranih regijah
Regijska mreža KUV je del nacionalne mreže KUV. V regijsko mrežo so vključene kulturne ustanove, VIZ in lokalne skupnosti v izbrani regiji. Mrežo operativno upravlja regijska točka KUV z regijskim koordinatorjem KUV. Koordinatorji KUV iz naštetih organizacij se na spletni strani Kulturnega bazarja registrirajo v nacionalno mrežo KUV. 
Vključevanje VIZ, sodelujočih v programu KUV+, v nacionalno mrežo KUV in priprava razvojnih načrtov KUV za VIZ
V okviru operacije bodo VIZ, vključene v program KUV+, zavezane k vključitvi v nacionalno mrežo KUV in k imenovanju koordinatorja KUV v VIZ. Skladno s Priporočili za načrtno izvajanje kulturno-umetnostne vzgoje v vzgojno-izobraževalnih zavodih, vključenih v nacionalno mrežo kulturno-umetnostne vzgoje,8 so vključene VIZ zavezane, da bodo imele ob zaključku sodelovanja v operaciji pripravljen razvojni načrt KUV v svojih programih razvoja oziroma letnih delovnih načrtih VIZ (v nadaljnjem besedilu: razvojni dokumenti). Za sodelujoče VIZ bo prijavitelj pred izvajanjem posamezne izvedbe programa KUV+ pridobil podpisano izjavo o sodelovanju (Priloga št. 5: Izjava o sodelovanju VIZ v nacionalnem projektu KUV). Vsaka sodelujoča VIZ se zaveže, da bo v izvedbo programa KUV+ vključena vsaj dve šolski leti.
4 https://kulturnibazar.si/katalog-ponudbe-kuv/
5 Strokovne podlage KUV najdete na: Kulturno-umetnostna vzgoja | GOV.SI
6 Resolucija o nacionalnem programu za kulturo 2024–2031 (ReNPK 24–31) (PISRS).
7 Pri izvajanju programa KUV+ v izbrani regiji je poudarek na vključevanju in spoznavanju kulturnih ustanov iz te regije ter ustvarjalcev, ki aktivno delujejo v tej regiji. Po potrebi lahko sodelujejo tudi kulturne ustanove in ustvarjalci iz drugih regij, še posebej, če v izbrani regiji ni na voljo kakovostne in raznolike ponudbe KUV z vseh področij kulture.
8 https://kulturnibazar.si/objave/priporocila-za-nacrtno-izvajanje-kulturno-umetnostne-vzgoje-v-vzgojno-izobrazevalnih-zavodih/.
2.5 Območje izvajanja
Sedež delovanja konzorcijskega partnerstva prijavitelj opredeli v vlogi na javni razpis. Sedež delovanja konzorcijskega partnerstva je lokacija, kjer je sedež prijavitelja na javni razpis.
Območje izvajanja operacije je celotna Slovenija. Konzorcijsko partnerstvo mora v celotnem času izvajanja operacije izvajati aktivnosti, ki pokrivajo območje tako Kohezijske regije Vzhodna Slovenija kot Kohezijske regije Zahodna Slovenija. Pri tem je pomembno, da se operacija izvaja v petih (5) izbranih regijah, v katerih ima bodisi prijavitelj bodisi eden od konzorcijskih partnerjev registriran sedež svojega delovanja.
Sredstva, dodeljena za operacijo, se bodo štela pro rata v breme Kohezijske regije Vzhodna Slovenija in Kohezijske regije Zahodna Slovenija v razmerju 53 %:47 %, to je glede na razmerje razdelitev sredstev med kohezijskima regijama, kot to izhaja iz Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji. Prav tako se bodo načrtovani kazalniki spremljali in poročali v skladu z določenim ključem delitve sredstev.
3. Upravičenec in ciljne skupine
Kot prijavitelj se lahko na javni razpis prijavi pravna oseba, vpisana v Poslovni register Republike Slovenije, ki je:
– javni zavod, vpisan v evidenco javnih zavodov na področju kulture, ki jo vodi Ministrstvo za kulturo v skladu s 30. členom ZUJIK
ali
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture.
Na javnem razpisu lahko kot konzorcijski partnerji sodelujejo pravne osebe, vpisane v Poslovni register Republike Slovenije, ki so:
– javni zavod, vpisan v evidenco javnih zavodov na področju kulture, ki jo vodi Ministrstvo za kulturo v skladu s 30. členom ZUJIK
ali
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture.
Ciljne skupine javnega razpisa, ki jih bo operacija neposredno naslavljala, so učenci 3. VIO OŠ in dijaki srednjih šol, strokovni in vodstveni delavci v VIZ, kulturnih ustanovah in lokalnih skupnostih, ki skrbijo za področje izobraževanja, kulture in mladine, umetniki in drugi delavci v kulturi, ter VIZ, kulturne ustanove in lokalne skupnosti.
Posredno bo operacija naslavljala tudi otroke, učence, dijake, študente ter strokovne delavce z drugih področij (npr. zdravstvo), ki pri svojem delu vključujejo KUV vsebine in dejavnosti. Posredno bodo v operacijo vključeni tudi strokovni in vodstveni delavci ministrstev ter strokovni delavci v raziskovalnih ustanovah in visokošolskih zavodih.
4. Kazalniki
Na nivoju operacije se bosta skladno s Programom Evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji spremljala naslednja kazalnika:
– kazalnik učinka (ID EECO18): Število javnih uprav ali javnih služb, ki so prejele podporo.
Kazalnik učinka zajema število organizacij – tj. VIZ, ki jih bo konzorcijsko partnerstvo vključilo v operacijo in bodo sodelovale v izvajanju programa KUV+ vsaj dve zaporedni šolski leti. Do zaključka operacije se pričakuje, da bo vključenih najmanj osemdeset (80) različnih VIZ.
Dokazilo za priznanje kazalnika učinka bo podpisana Priloga št. 5: Izjava o sodelovanju VIZ v nacionalnem projektu KUV, ki jo bo prijavitelj dolžan pridobiti od vsakega VIZ, ki bo vključen v operacijo in izvajanje programa KUV+.
Dokazilo za spremljanje kazalnika učinka bo po opravljeni posamezni izvedbi programa KUV+ oddana Priloga št. 6: Poročilo o izvedbi programa KUV+.
– Kazalnik rezultata (ID 8): Delež podprtih organizacij, ki so uspešno vključile rezultate projektov za izboljšanje znanj, spretnosti in kompetenc v svoje razvojne načrte v 4 tednih po zaključku operacije.
Kazalnik rezultata zajema delež VIZ, ki jih bo konzorcijsko partnerstvo vključilo v operacijo in bodo sodelovale v izvajanju KUV+ vsaj dve zaporedni šolski leti in ki so v razvojne dokumente svoje VIZ uspešno vključili razvojni načrt KUV. Pričakuje se najmanj osemdeset odstotni (80 %) delež vključitev.
Dokazilo za priznanje kazalnika rezultata bo predložen razvojni načrt KUV, sprejet s strani VIZ, ki je bil vključen v operacijo in izvajanje programa KUV+.
5. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu
Na javnem razpisu lahko kandidira prijavitelj samo skupaj s konzorcijskimi partnerji. Skupaj tvorijo konzorcijsko partnerstvo. Konzorcijsko partnerstvo mora sestavljati pet (5) organizacij – prijavitelj oziroma vodilni konzorcijski partner ter štirje (4) konzorcijski partnerji, ki imajo registriran sedež delovanja v različnih statističnih regijah NUTS 3. Vsaj dve (2) organizaciji v konzorcijskem partnerstvu morata imeti sedež v Kohezijski regiji Vzhodna Slovenija ter vsaj dve (2) v Kohezijski regiji Zahodna Slovenija. Prijavo na javni razpis odda samo prijavitelj, ki je tudi odgovorni nosilec vloge.
Posamezna pravna oseba lahko kandidira v okviru javnega razpisa kot prijavitelj samo z eno (1) prijavno vlogo, kot konzorcijski partner pa v največ dveh (2) prijavnih vlogah.
Pogodbo o sofinanciranju z ministrstvom podpiše zgolj prijavitelj (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). Prijavitelj s konzorcijskimi partnerji podpiše konzorcijsko pogodbo, ki je priloga razpisne dokumentacije (Priloga št. 2: Konzorcijska pogodba) in jo odda skupaj z vlogo na javni razpis. V konzorcijski pogodbi so opredeljene pravice, obveznosti in odgovornosti vsakega konzorcijskega partnerja za izvedbo aktivnosti, navedenih v potrjeni vlogi.
Če vsi spodaj navedeni splošni in posebni pogoji za prijavitelja in vse konzorcijske partnerje ne bodo izpolnjeni, bo vloga zavrnjena. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz zahtevanih dokazil, ki so opredeljena v razpisni dokumentaciji.
5.1 Splošni pogoji
Vse spodaj navedene pogoje morajo na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati tako prijavitelj kot vsi konzorcijski partnerji.
Splošni pogoji za prijavitelja in vse konzorcijske partnerje
1.
Prijavitelj/konzorcijski partner je: 
– javni zavod, vpisan v evidenco javnih zavodov na področju kulture, ki jo vodi Ministrstvo za kulturo v skladu s 30. členom ZUJIK 
ali 
– nevladna organizacija, ki ima podeljen status v javnem interesu na področju kulture. 
2.
Prijavitelj/konzorcijski partner ima v Republiki Sloveniji odprt transakcijski račun, ki je vpisan v register transakcijskih računov pri AJPES.
3.
Prijavitelj/konzorcijski partner nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti do ministrstva iz naslova pogodb o sofinanciranju projektov oziroma odločb o izvedbi programa dela, sklenjenih v preteklih letih.
4.
Prijavitelj/konzorcijski partner ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v skladu z nacionalno zakonodajo, zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred vložitvijo vloge na javni razpis, oziroma vrednost neplačanih zapadlih obveznosti ne znaša 50 evrov ali več.
5.
Prijavitelj/konzorcijski partner ni v stečajnem postopku, postopku prenehanja delovanja, postopku prisilne poravnave ali postopku likvidacije.
6.
Zoper prijavitelja/konzorcijskega partnerja ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 – uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri).
7.
Prijavitelj/konzorcijski partner ali zakoniti zastopnik prijavitelja/konzorcijskega partnerja ni bil pravnomočno obsojen zaradi kaznivega dejanja v zvezi s poslovanjem ter kaznivih dejanj, določenih v 24. in 25. poglavju Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – KZ-1, 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23, in 107/24 – odl. US) v povezavi s porabo javnih sredstev.
8.
Za iste že povrnjene upravičene stroške, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, prijavitelj/konzorcijski partner ni in ne bo pridobil sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega proračuna) (prepoved dvojnega sofinanciranja).
5.2 Posebni pogoji za prijavitelja
Poleg pogojev, navedenih v poglavju 5.1 javnega razpisa, mora prijavitelj na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
Posebni pogoji za prijavitelja
1.
Prijavitelj je najmanj pet (5) let vpisan v Poslovni register Slovenije.
2.
Prijavitelj je imel oziroma ima v letih 2024 in 2025 zaposleni vsaj dve (2) osebi za polni ali krajši delovni čas.
3. 
Prijavitelj je imel v letu 2022 ali 2023 najmanj 300.000 evrov prihodka na letni ravni. 
4.
Prijavitelj je v zadnjih petih letih kot nosilec ali partner izvedel vsaj en (1) večletni kulturni projekt, sofinanciran s sredstvi evropske kohezijske politike v Sloveniji ali sredstvi proračuna EU. 
5.
Prijavitelj je vključen v nacionalno mrežo KUV in ima svojo ponudbo vključeno v Katalogu KUV KB.
5.3 Posebni pogoji za konzorcijske partnerje
Poleg pogojev, navedenih v poglavju 5.1 javnega razpisa, morajo vsi konzorcijski partnerji na dan oddaje vloge na javni razpis izpolnjevati še naslednje posebne pogoje:
Posebni pogoji za vse konzorcijske partnerje
1. 
Konzorcijski partner je najmanj tri (3) leta vpisan v Poslovni register Slovenije.
2.
Konzorcijski partner je imel oziroma ima v letih 2024 in 2025 zaposleno vsaj eno (1) osebo za polni ali krajši delovni čas.
3. 
Konzorcijski partner je imel v letu 2022 ali 2023 najmanj 50.000 evrov prihodka na letni ravni. 
4.
Konzorcijski partner je vključen v nacionalno mrežo KUV in ima svojo ponudbo vključeno v Katalogu KUV KB.
5.4. Pogoji za prijavljeno operacijo
Operacija mora v formalnem in vsebinskem smislu izpolnjevati vse spodaj navedene pogoje. Če vloga prijavitelja ne bo izpolnjevala oziroma vsebovala podatkov, iz katerih bo razvidno izpolnjevanje vseh spodaj navedenih pogojev, bo vloga zavrnjena.
Pogoji za operacijo
1.
Operacija se bo izvajala v petih (5) izbranih regijah, v katerih bo prijavitelj s konzorcijskimi partnerji vzpostavil pet (5) regijskih točk KUV, pet (5) regijskih mrež KUV ter zagotovil pet (5) delovnih mest regijskega koordinatorja KUV. 
V letu 2025 mora prijavitelj s konzorcijskimi partnerji vzpostaviti vse zgoraj navedeno v vsaj treh (3) izbranih regijah, od leta 2026 naprej do zaključka operacije pa še v preostalih dveh (2) izbranih regijah.
2.
V okviru operacije se v vsaki od petih (5) izbranih regij zagotovi sodelovanje vsaj ene (1) lokalne skupnosti pri vzpostavitvi regijske mreže KUV in regijske točke KUV. 
Način sodelovanja posamezne lokalne skupnosti je razviden iz Obrazca št. 6 – Izjava lokalne skupnosti o sodelovanju v nacionalnem projektu KUV.
3.
V okviru operacije bo kot rezultat nacionalnega projekta KUV zagotovljenih vsaj 350 izvedb programa KUV+ za najmanj 80 različnih VIZ. 
Do konca leta 2027 mora prijavitelj zagotoviti vsaj 150 izvedb programa KUV+ za vsaj 40 različnih VIZ. 
Način sodelovanja posamezne VIZ je razviden iz Priloge št. 5 – Izjava o sodelovanju VIZ v nacionalnem projektu KUV.
4.
Prijavitelj bo zagotovil enovito zbiranje prijav VIZ za vse izvedbe programa KUV+ ter skrbel za usklajevanje interesa VIZ in kapacitet regijskih točk KUV v izbranih regijah. 
5.
Vloga vsebuje smernice za izvajanje programa KUV+, v katerih so opredeljena organizacijska, programska in didaktična priporočila izvedbe, ki so podlaga za načrtovanje in izvajanje posameznih izvedb programa KUV+. Prijavitelj zagotovi, da bo v obdobju operacije izvajanje smernic ustrezno strokovno spremljal, dopolnil in uskladil. Ob zaključku operacije bo na podlagi spremljanja smernic kot rezultat operacije izdelal Nacionalni priročnik za izvajanje programa KUV+, ki bo vključeval vsa področja kulture in bo javno dostopen.
6.
Vloga predvideva sodelovanje prijavitelja in konzorcijskih partnerjev z razvojno pisarno KUV na ministrstvu ter nacionalnim stičiščem KUV Kulturni bazar.
7.
Vloga predvideva izvedbo evalvacije, ki se osredotoča na rezultate in učinke operacije. 
8.
Operacija je skladna z namenom, ciljem in predmetom javnega razpisa ter s cilji Programa EKP 2021–2027, prednostne naloge 6: »Znanja in spretnosti ter odzivni trg dela«, specifičnega cilja 4.5 »Izboljšanje kakovosti, vključenosti, učinkovitosti in ustreznosti sistemov izobraževanja in usposabljanja za potrebe trga dela, vključno z vrednotenjem neformalnega in priložnostnega učenja, da bi podprli pridobivanje ključnih kompetenc, tudi podjetniških in digitalnih veščin, ter s spodbujanjem uvedbe dualnih sistemov usposabljanja in vajeništev.«
9.
Iz vloge je razvidno, da bo operacija izvedena v skladu z načelom, da se ne škoduje bistveno okoljskim ciljem Evropske unije (načelo DNSH), določenim v 17. členu Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020  o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU) 2019/2088 (UL L št. 198 z dne 22. junija 2020, str. 13) (preverja se z izjavo prijavitelja).
5.5 Preverjanje izpolnjevanja pogojev
Za kandidiranje na javnem razpisu je potrebno oddati vlogo z vso potrebno dokumentacijo v pisni obliki. Vloga prijavitelja mora izpolnjevati vse pogoje javnega razpisa. Ministrstvo bo pogoje preverjalo na podlagi navedb v vlogi in prilogah, v javno dostopnih evidencah ali pa po potrebi zahtevalo dodatne obrazložitve in/ali dokazila s strani prijavitelja. V kolikor dokazila ne bodo predložena v roku, ki ga določi ministrstvo, se šteje, da pogoj ni izpolnjen. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne vloge. Če vloga ne bo izpolnjevala vseh pogojev javnega razpisa, se bo s sklepom zavrnila.
Glede izpolnjevanja razpisnih pogojev prijavitelj in vsi konzorcijski partnerji podpišejo ustrezno izjavo (Obrazec št. 4 za prijavitelja oziroma Obrazec št. 5 za konzorcijske partnerje), ki je del razpisne dokumentacije, s katero pod kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdijo izpolnjevanje in sprejemanje razpisnih pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.
V primeru dvoma glede izpolnjevanja pogojev lahko ministrstvo zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
Za hitrejšo obravnavo vloge lahko vsak prijavitelj navedena dokazila iz uradnih evidenc priloži sam (na primer dokazilo FURS o poravnanih obveznostih, izpis iz evidenc ZZZS in podobno).
Če ministrstvo ugotovi, da je prijavitelj v vlogi navajal napačne podatke ali da je podpisal lažno izjavo v obrazcu, vlogo s sklepom zavrne.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru vloge, se šteje sklep o izboru vloge za razveljavljen in se pogodba o sofinanciranju ne podpiše.
Če se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije, lahko ministrstvo odstopi od pogodbe, pri čemer bo izbrani prijavitelj dolžan vrniti že prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije, skladno s pozivom ministrstva.
6. Postopek in način izbora operacije
Postopek izbora se deli na postopek odpiranja in preverjanja formalne popolnosti vlog, postopek preverjanja pogojev za kandidiranje ter na postopek ocenjevanja vlog na osnovi meril javnega razpisa.
Za vse zgoraj navedene postopke je imenovana komisija za vodenje postopka javnega razpisa, ki jo imenuje ministrica za kulturo ali od nje pooblaščena oseba (v nadaljnjem besedilu: komisija).
6.1. Rok za oddajo vloge in način prijave na javni razpis
Vloga mora biti pripravljena v slovenskem jeziku, skladno z določili javnega razpisa in razpisne dokumentacije. Stroški priprave vloge in oddaje vloge na predmetni javni razpis niso upravičen strošek. Oddaja vloge pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega razpisa in razpisne dokumentacije ter da se z njo strinja. Vlogo lahko podpiše le zakoniti zastopnik ali od njega pooblaščena oseba. Vloga, ki ne bo podpisana s strani zakonitega zastopnika ali od njega pooblaščene osebe, ki priloži neustrezno pooblastilo s strani zakonitega zastopnika, se bo štela za formalno nepopolno.
Če prijavitelj posluje z žigom, mora originalno žigosati obrazce in priloge. Če z njim ne posluje, na mesta, določena za žig, navede: »Ne poslujemo z žigom«. Če obrazci in priloge ne bodo originalno žigosani, se bo vloga štela za formalno nepopolno.
Rok za oddajo vlog na predmetni javni razpis je do vključno 11. 7. 2025 do 10. ure.
Vloga mora biti oddana v papirnati/tiskani obliki na prijavnih obrazcih, ki so del razpisne dokumentacije, in mora vsebovati vse zahtevane obvezne priloge in podatke, ki so določeni v besedilu javnega razpisa in razpisni dokumentaciji. Poleg tega je treba, skupaj z vlogo, na e-nosilcu podatkov (npr. USB ključku) v Wordovi oziroma Excelovi oziroma PDF ali drugi ustrezni obliki, posredovati tudi izpolnjene spodaj navedene obrazce:
– Obrazec št. 1 – Osnovni podatki o operaciji, prijavitelju ter konzorcijskih partnerjih
– Obrazec št. 2 – Prijavnica,
– Obrazec št. 3 – Finančni načrt.
V primeru neskladnosti podatkov v tiskanih obrazcih in na e-nosilcu, se upoštevajo tisti v tiskani obliki.
Prijavitelji morajo vlogo na javni razpis poslati po pošti na naslov: Ministrstvo za kulturo, glavna pisarna, Maistrova 10, 1000 Ljubljana ali predložiti osebno v glavni pisarni ministrstva, na lokaciji Maistrova 10, Ljubljana, od 9. do 15.30 (v petek do 14.30), na zadnji dan za oddajo vlog pa do 10. ure.
Vlogo je treba oddati v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom prijavitelja ter vidno oznako: »Ne odpiraj – Vloga na Javni razpis za izbor nacionalnega projekta kulturno-umetnostne vzgoje za povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov na regijski ravni (JR ESS REG_KUV 2025–2029)«. Za označevanje vloge na ovojnici se uporabi obrazec za označbo vloge (Priloga št. 4 – Označba vloge), ki je del razpisne dokumentacije. Če prijavitelj ne bo uporabil obrazca za označbo vloge, mora ovojnica vključevati vse elemente, ki so navedeni na obrazcu za označbo vloge. Vloge, ki bodo nepopolno oziroma nepravilno označene, se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
Kot pravočasne se bodo upoštevale zgolj tiste vloge, ki bodo ne glede na način oddaje prispele na naslov ministrstva, Maistrova 10, 1000 Ljubljana do vključno 11. 7. 2025 najkasneje do 10. ure.
Za prepozno oddano vlogo se šteje vloga, ki ministrstvu ni bila predložena do navedenega roka, ne glede na datum oddaje na pošto oziroma nepravočasno dostavo vloge, v primeru dostave kurirske službe. Prepozne oziroma na napačen naslov prispele vloge se ne bodo obravnavale in bodo s sklepom predstojnika ministrstva zavržene ter neodprte vrnjene pošiljatelju.
6.2. Odpiranje vlog
Odpiranje vlog bo izvedeno dne 11. 7. 2025. Odpiranje se bo začelo ob 13. uri v prostorih ministrstva, Maistrova 10, 1000 Ljubljana in bo praviloma javno.
Komisija lahko določi, da zaradi prevelikega števila vlog odpiranje ne bo javno. O tej odločitvi bo prijavitelje obvestila na dan odpiranja vlog na spletni strani ministrstva.
Odpirale se bodo samo v roku oddane, pravilno izpolnjene in pravilno označene ovojnice, ki vsebujejo vloge, in sicer po vrstnem redu oddaje skladno z načini opredeljevanja pravočasnosti oddaje vlog, opredeljenimi v poglavju 6.1. javnega razpisa. Prepozno oddane, nepravilno izpolnjene ali označene ovojnice bodo zavržene s sklepom predstojnika ministrstva ter zaprte vrnjene pošiljatelju.
Prijavitelj mora vlogi priložiti vse v celoti izpolnjene obrazce in obvezne priloge, ki so podrobneje navedene v poglavju 25.1 razpisne dokumentacije. Pri izpolnjevanju obrazcev mora upoštevati največje dovoljeno število znakov s presledki, ki je določeno v posameznem polju. Opazno in neutemeljeno preseganje pričakovanega obsega besedila bo ovrednoteno z odbitkom ene (1) točke pri relevantnem merilu.
Komisija bo v roku osmih (8) dni od zaključka odpiranja vlog pisno pozvala k dopolnitvi tiste prijavitelje, katerih vloge niso formalno popolne. Prijavitelj v dopolnitvi ne sme spreminjati višine zaprošenih sredstev, tistega dela vloge, ki se veže na tehnične specifikacije predmeta vloge ali tistih elementov vloge, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno razvrstitev njegove vloge glede na preostale vloge, ki jih je ministrstvo prejelo v postopku dodelitve sredstev. V primeru, da prijavitelj v roku ne dopolni vloge ustrezno, bo vloga zavržena.
6.3. Preverjanje formalne popolnosti vlog in dopolnjevanje vlog
Za vse pravočasne, pravilno označene in formalno popolne vloge (v nadaljnjem besedilu: formalna popolnost vloge) komisija preveri, ali vloga izpolnjuje vse pogoje javnega razpisa. Če ugotovi, da vloga ne izpolnjuje vseh pogojev javnega razpisa, nadaljnjega ocenjevanja po merilih komisija ne izvede, vloga prijavitelja pa se zaradi neizpolnjevanja pogojev s sklepom zavrne.
6.4. Merila za ocenjevanje
Komisija bo formalno popolne ter pravočasno oddane in pravilno označene vloge ocenila na podlagi spodaj navedenih meril, po navedenih ocenjevalnih lestvicah pri posameznem merilu in podmerilih, ki so podrobneje opredeljeni v razpisni dokumentaciji.
Če prijavitelj pri katerem koli merilu oziroma podmerilu prejme nič (0) točk, se vloga prijavitelja zavrne.
MERILO
največje št. točk
1. Ustreznost operacije
20 točk
2. Zasnova operacije
40 točk
3. Finančni načrt
20 točk
4. Ustreznost konzorcijskega partnerstva in reference na področju KUV
40 točk
5. Vključenost kulturnih ustanov in lokalnih skupnosti
20 točk
6. Druga merila
10 točk
SKUPAJ
150 točk
6.5. Izbor operacije za sofinanciranje
Komisija bo opravila pregled popolnosti vlog. Preverila bo izpolnjevanje pogojev za kandidiranje na javnem razpisu ter v postopek ocenjevanja uvrstila le tiste vloge, ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Če prijavitelj ne bo izpolnjeval vseh pogojev javnega razpisa, bo vloga s sklepom zavrnjena in ne bo predmet ocenjevanja na podlagi meril za ocenjevanje.
Vse popolne vloge bodo ločeno ocenili vsi člani komisije na podlagi meril, določenih v poglavju 7.4 razpisne dokumentacije. Končno oceno vloge bo predstavljalo povprečje posameznih podeljenih ocen vseh ocenjevalcev.
Komisija lahko od prijaviteljev zahteva tudi dodatna pojasnila oziroma obrazložitve o vsebini vloge. Če pojasnila ne bodo posredovana v roku in na način, ki bo določen v pozivu, bo komisija vlogo ocenila na podlagi obstoječih podatkov.
Komisija ima pravico do znižanja finančnega načrta, če ugotovi, da le-ta vsebuje stroške, ki niso upravičeni v okviru javnega razpisa ali če vsebuje očitne računske napake. V takem primeru bo prijavitelju posredovan poziv za prilagoditev finančnega načrta. Če prilagoditev finančnega načrta ne bo posredovana v roku in na način, določen v pozivu, ali če se prijavitelj ne bo strinjal s pozivom komisije, se šteje, da prijavitelj odstopa od vloge.
Ocenjevanje formalno popolnih vlog bo potekalo po vrstnem redu prispetja vlog.
Na osnovi rezultatov ocenjevanja bo komisija oblikovala predlog prejemnika sredstev, ki ga bo predlagala za sofinanciranje. O dodelitvi sredstev po tem javnem razpisu bo na predlog komisije s sklepom odločil predstojnik ministrstva.
Za sofinanciranje bo predlagan tisti projekt, ki bo prejel najvišje število točk. Prag števila točk, nad katerim bo odobreno sofinanciranje, je 100 točk ali več. V nobenem primeru vloga prijavitelja, ki je pridobila manj kot 100 točk, ne more pridobiti sofinanciranja.
V primeru, da več vlog doseže enako število točk, ima prednost pri izboru tista, ki je pridobila več točk pri merilu 4: Ustreznost konzorcijskega partnerstva in reference na področju KUV. Če bo število točk še vedno enako, bo izbrana tista vloga, ki je dobila več točk pri merilu 2: Zasnova operacije. Če tudi na ta način ne bo mogoče izbrati najboljše vloge, bo izbrana tista vloga, ki je bila oddana prej.
Če prijavitelj zaradi katerih koli razlogov odstopi od podpisa pogodbe o sofinanciranju oziroma pogodbe z njim ni mogoče skleniti v predpisanem roku, se lahko izbere vloga, ki je naslednja prejela najvišje število točk ob upoštevanju določila, da je prejela vsaj 100 točk ali več.
7. Obveščanje prijaviteljev o rezultatih javnega razpisa
Ministrstvo bo prijavitelje o izidu javnega razpisa obvestilo predvidoma v 60 dneh po zaključku odpiranja vlog.
Rezultati predmetnega javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletni strani ministrstva. Varovanje osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo.
Objavljen bo seznam, ki bo obsegal navedbo izbranega prijavitelja oziroma upravičenca, naziv operacije, programsko območje in znesek javnih virov sofinanciranja operacije. Objave podatkov o operaciji in upravičencu do sredstev bodo izvedene v skladu z Zakonom o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 7/18 in 141/22, v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ).
Z izbranim prijaviteljem bo na podlagi sklepa predstojnika ministrstva o izboru sklenjena pogodba o sofinanciranju (Priloga št. 1: Vzorec pogodbe o sofinanciranju). V primeru, da se prijavitelj v roku osmih (8) dni od prejema poziva za podpis pogodbe o sofinanciranju nanj ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev.
8. Pravno varstvo
Zoper sklep o (ne)izboru je dopusten upravni spor. Tožba se vloži pri Upravnem sodišču Republike Slovenije, Fajfarjeva 33, 1000 Ljubljana, v roku 30 dni od dneva vročitve sklepa, in sicer neposredno pisno na sodišču ali pa se mu pošlje po pošti. Šteje se, da je bila tožba vložena pri sodišču tisti dan, ko je bila priporočeno oddana na pošto. Tožba se vloži v tolikih izvodih, kolikor je strank v postopku. Tožbi je treba priložiti sklep, ki se izpodbija, v izvirniku, prepisu ali kopiji.
Predmet tožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Tožba ne ovira izvršitve sklepa o (ne)izboru, zoper katerega je vložena, oziroma ne zadrži podpisa pogodbe o sofinanciranju z izbranim prijaviteljem.
9. Pogoji za spremembo javnega razpisa
Ministrstvo si pridržuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov o (ne)izboru prekliče ali spremeni, kar stori z objavo v Uradnem listu Republike Slovenije.
Prav tako lahko pred potekom roka za oddajo vlog spremeni razpisno dokumentacijo z izdajo sprememb oziroma dopolnitev. Vsaka taka sprememba oziroma dopolnitev bo sestavni del razpisne dokumentacije in bo objavljena na spletni strani ministrstva.
10. Obdobje trajanja operacije ter obdobje upravičenosti stroškov in izdatkov
Operacija se lahko začne izvajati z dnem podpisa pogodbe o sofinanciranju s strani obeh pogodbenih strank. Vse aktivnosti operacije morajo biti izvedene najpozneje do 31. 10. 2029, ko je tudi skrajni datum za zaključek operacije.
Obdobje upravičenih stroškov je od dne podpisa pogodbe o sofinanciranju s strani obeh pogodbenih strank do 31. 10. 2029, obdobje upravičenosti izdatkov upravičenca pa od dne podpisa pogodbe o sofinanciranju s strani obeh pogodbenih strank do 30. 11. 2029, ko je tudi skrajni rok izstavitve zadnjega zahtevka za izplačilo.
Obdobje upravičenosti javnih izdatkov je do 31. 12. 2029.
11. Sofinanciranje operacije
11.1 Okvirna višina sredstev, ki so na razpolago
Skupna predvidena višina sredstev, ki je na razpolago za izvedbo javnega razpisa, je 2.545.000,00 EUR.
Sredstva za izvedbo javnega razpisa so predvidena na naslednjih proračunskih postavkah:
– Kohezijska regija Vzhodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRVS)
PP 230158 – EU udeležba in
PP 230159 – slovenska udeležba
– Kohezijska regija Zahodna Slovenija (v nadaljnjem besedilu: KRZS)
PP 230160 – EU udeležba in
PP 230161 – slovenska udeležba.
Vsa sredstva so namenska sredstva Evropskega socialnega sklada + (ESS+). Sredstva ESS+ predstavljajo največ 85 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 40 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS. Namenska sredstva slovenske udeležbe predstavljajo največ 15 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRVS in največ 60 % skupnih upravičenih stroškov projektov v KRZS.
Če se sredstva javnega razpisa ne razdelijo v celoti, ostanejo sredstva nerazporejena.
Obdobje razpoložljivosti sredstev za javni razpis obsega proračunska leta v obdobju 2025–2029 oziroma traja do porabe razpisanih sredstev.
Dinamika sofinanciranja izbrane operacije bo določena v pogodbi o sofinanciranju operacije in sicer v odvisnosti od potrjenega finančnega načrta izbrane operacije ter od razpoložljivih pravic porabe oziroma proračunskih sredstev.
Ministrstvo si pridržuje pravico, da glede na razpoložljiva sredstva po posameznih proračunskih letih izbranim prijaviteljem predlaga prilagoditev dinamike sofinanciranja. Izvedba postopka javnega razpisa je vezana na proračunske zmogljivosti ministrstva.
11.2 Višina zaprošenih sredstev
Ministrstvo bo v okviru javnega razpisa sofinanciralo eno vlogo oziroma operacijo v skupni višini do 2.545.000,00 EUR.
V skladu s pravili zakonodaje s področja javnih financ se bo sofinanciranje operacije izvajalo po principu povračil za že nastale in plačane stroške. Izjema so predplačila v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja izvrševanje proračuna Republike Slovenije.
12. Upravičeni stroški
V okviru tega javnega razpisa so upravičeni naslednji stroški:
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom;
– stroški plač in povračil stroškov v zvezi z delom regijskih koordinatorjev KUV, določeni kot strošek na enoto (SE A);
– strošek izvedbe programa KUV+, določen kot strošek na enoto (SE B);
– stroški storitev zunanjih izvajalcev;
– stroški informiranja in komuniciranja;
– stroški za službena potovanja;
– DDV;
– posredni stroški v pavšalnem znesku do 15 % upravičenih neposrednih stroškov osebja.
Prijavitelji lahko zaprosijo za sofinanciranje do 100 % upravičenih stroškov operacije.
Potrditev sofinanciranja operacije in vloge na javni razpis s sklepom o izboru ne pomeni tudi predhodne odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih stroškov, opredeljenih v vlogi. Upravičenost sofinanciranja bo ministrstvo preverjalo v okviru vsakokratne presoje zahtevka za izplačilo, na način in z dinamiko, kot bo to opredeljeno v pogodbi o sofinanciranju operacije, in sicer predvsem ob upoštevanju pravnih podlag, navodil, smernic in drugih relevantnih dokumentov (račun, potrdilo o plačilu, slikovno gradivo, druga dokazila o nakupu opreme/izvedbi aktivnosti itn.).
Stroški so upravičeni, če:
– so z operacijo neposredno povezani, so potrebni za njeno izvajanje in so v skladu s cilji operacije;
– so dejansko nastali: za dela, ki so bila opravljena, za blago, ki je bilo dobavljeno oziroma za storitve, ki so bile izvedene;
– prijavljeni stroški operacije niso in ne bodo povrnjeni iz drugih virov (prepoved dvojnega financiranja);
– so razumni in utemeljeni ter se skladajo z načelom učinkovite, zakonite in gospodarne porabe sredstev;
– nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;
– so evidentirani na ustreznih knjigovodskih/računovodskih listinah in v računovodskih evidencah in
– so v skladu z veljavnimi pravili Unije in nacionalnimi predpisi.
Vsebinska in finančna poročila o izvedenih aktivnostih in doseženih rezultatih ter zahtevki za izplačila se bodo oddajali v skladu z navodili organa upravljanja in ministrstva preko informacijskega sistema organa upravljanja e-MA2 (v nadaljnjem besedilu: e-MA2). Upravičenec bo moral izpolnjevati tudi vse zahteve, določene z Navodilom organa upravljanja za finančno upravljanje evropske kohezijske politike cilja Naložbe za rast in delovna mesta v programskem obdobju 2021–2027, objavljenim na spletni strani: https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/navodila-in-smernice/ in s Priročnikom za uporabo informacijskega sistema e-MA, Ljubljana, objavljen na spletni strani: http://www.eu-skladi.si/portal/sl/ekp/izvajanje/e-ma.
To pomeni, da bo upravičenec moral pridobiti dostop do e-MA2 ter zahtevke za izplačila skupaj z zahtevanimi dokazili za dokazovanje doseganja kazalnikov in ostalo zahtevano dokumentacijo vnesti v e-MA2.
Organizacije, povezane v konzorcijskem partnerstvu, si med seboj ne smejo izdajati računov in jih uveljavljati kot upravičen strošek.
Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani izbranega prijavitelja. Vse neupravičene stroške operacije krije prijavitelj sam.
Izbrani prijavitelji morajo zagotoviti hrambo in vpogled v dokumentacijo operacije še 10 (deset) let po njenem zaključku, in sicer za preverjanje izvajanja in upravljanja in revizijske postopke. Izbrani prijavitelji so dolžni na poziv vsa dokazila in dokumentacijo zahtevkov za izplačilo predložiti ministrstvu. V primeru, da ministrstvo ob pregledu dokumentacije po izplačilu ugotovi, da so bili zahtevki za izplačilo nepravilni oziroma v njih navedeni stroški nimajo podlage v dejanskih računovodskih listinah oziroma v predloženih dokazilih ali da so bili stroški neupravičeni, lahko zahteva vračilo neupravičeno izplačanih sredstev v celoti ali delno, glede na obliko in obseg ugotovljenih nepravilnosti.
13. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje: upravičenec je v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z nacionalno zakonodajo zavezan pri svojih aktivnosti spoštovati tudi pravila javnega naročanja, in sicer v primeru, ko je k temu zavezan skladno z 9. členom Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljevanju: ZJN-3) oziroma v primerih, ki jih določa 23. člen ZJN-3.
14. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti upravičenec v skladu s 50. členom uredbe 2021/1060/EU in navodili organa upravljanja: izbrani prijavitelj oziroma konzorcijsko partnerstvo mora zadostiti zahtevam glede prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja skladno s 47. in 50. členom Uredbe 2021/1060/EU, veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–20279 in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021–2027.10
9 Navodila organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/Navodila_za_komuniciranje_EKP_2021-27_Podpisano.pdf.
10 Evropska sredstva povezujejo - celostna grafična podoba 2021-2027: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/03/ESP-CGP-2021-2027_300323_koncna.pdf.
15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanje ter evidentiranje
Upravičenec bo dolžan zagotavljati hrambo celotne originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ministrstvu ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10) let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila Uredbe (EU) 2021/1060/EU. O natančnem datumu hrambe dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih operacije za obdobje petih let od 31. decembra leta, v katerem je organ upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z 82. členom Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil. O natančnem datumu za hrambo dokumentacije bo upravičenec po končani operaciji pisno obveščen s strani ministrstva.
V skladu s 74. členom Uredbe (EU) 2021/1060/EU morajo upravičenec in konzorcijski partnerji voditi in spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije.
16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Upravičenec mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem operacije. Nadzor se izvaja s strani ministrstva kot posredniškega organa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, revizijskega organa ter drugih slovenskih in evropskih nadzornih in revizijskih organov, vključenih v izvajanje, upravljanje, nadzor ali revizijo operacije Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, predstavnikov Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča in Računskega sodišča RS ter njihovih pooblaščencev (v nadaljevanju: nadzorni organi) ob smiselnem upoštevanju določbe 82. člena Uredbe 2021/1060/EU.
Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec moral omogočil vpogled v računalniške in računovodske programe, listine in postopke v zvezi z izvajanjem operacije ter v rezultate operacije (iz dokumentarnih in informacijskih sistemov). Upravičenec bo o izvedbi preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, razen v primeru, ko bo ministrstvo ali drug nadzorni organ opravil pregled na terenu brez predhodne najave. Upravičenec bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno obveščati ministrstvo o izvedenih ukrepih.
17. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih lastnikih
Obdelujejo se le tisti osebni podatki, ki jih je potrebno obdelovati za izpolnjevanje zadevnih obveznosti, navedenih v Uredbi 2021/1060/EU, zlasti za spremljanje, poročanje, komuniciranje, objavljanje, vrednotenje, finančno poslovanje, preverjanje in revizije ter po potrebi za določanje upravičenosti udeležencev. Osebni podatki se obdelujejo v skladu z Uredbo (EU) 2016/679 oziroma Uredbo (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta ter v skladu s Splošno uredbo o varstvu podatkov in Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Več na spletni strani: https://www.gov.si/drzavni-organi/ministrstva/ministrstvo-za-gospodarstvo-turizem-in-sport/o-ministrstvu/ »Obvestilo posameznikom po 13. členu Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov glede obdelave osebnih podatkov.«
K varovanju osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti v skladu z vsakokratno veljavnim predpisom, ki ureja varstvo osebnih podatkov in poslovnih skrivnosti, predvsem z Zakonom o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) in Zakonom o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19 – ZPosS), bo zavezan tudi prijavitelj, če bo vloga na javnem razpisu izbrana, in nato podpisana pogodba. Dolžan bo zagotoviti podpisano izjavo o Varovanju osebnih podatkov za vsako osebo, ki bo pri njem zbirala, obdelovala ali kako drugače dostopala do osebnih podatkov (vključno pri delu z informacijskim sistemom organa upravljanja).
Vsi podatki iz vlog, ki jih komisija odpre, so informacije javnega značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ), ki niso javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del vloge, ne more pa se nanašati na celotno vlogo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne označi in razloži takšnih podatkov v vlogi, bo ministrstvo lahko domnevalo, da vloga po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem iz 6. člena ZDIJZ.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ministrstvu posredujejo prijavitelji oziroma prejemnik sredstev, je izvedba javnega razpisa ali javnega poziva, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa ali javnega poziva in o izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžno uporabljati ministrstvo.
Skladno z drugim odstavkom 69. člena Uredbe 2021/1060/EU je potrebno zagotavljati podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in konzorcijskih partnerjev, pa tudi podatke o dejanskih lastnikih izvajalca/cev in podizvajalca/cev, kadar je upravičenec ali konzorcijski partner javni naročnik v skladu z Zakonom o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F, v nadaljnjem besedilu: ZJN-3). Dejanski lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list RS, št. 48/22 in 145/22). Kadar je upravičenec ali konzorcijski partner zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja AJPES, se šteje, da so podatki o njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere bo upravičenec s podpisom pogodbe o sofinanciranju zavezan, da na poziv ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ministrstvu posreduje te podatke. Potrebno je zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva in ID za DDV oziroma davčno številko.
S prijavo na javni razpis se prijavitelj strinja, da javni uslužbenci z namenom preverjanja vloge in odločitve o sofinanciranju vpogledajo v vlogo ter vključno v tiste njene dele, ki so označeni kot poslovna skrivnost, saj je vpogled v te dele potreben za izdelavo ocene vloge in preverjanje izpolnjevanja pogojev s strani ministrstva.
18. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov operacije
Upravičenec bo za namen spremljanja in vrednotenja operacije dolžan spremljati in ministrstvu zagotavljati podatke o doseganju obeh postavljenih kazalnikov in druge podatke, pomembne za oceno uspešnosti izvedbe operacije ter za doseganje ciljev in rezultatov operacije.
Prav tako mora upravičenec do konca izvedbe operacije doseči vse splošne in specifične cilje javnega razpisa, določene v poglavju 2.2.
Prijavitelj mora v vlogi kvantitativno opredeliti vrednosti obeh kazalnikov, določenih v poglavju 4 javnega razpisa ter pri tem upoštevati s strani ministrstva predhodno določene minimalne vrednosti kazalnikov.
Če upravičenec ob zaključku operacije ne bo dokazal uresničitve načrtovane vrednosti posameznega kazalnika, lahko ministrstvo zahteva vračilo že izplačanih sredstev oziroma sorazmernega dela sredstev za nerealizirani del kazalnika, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da med izvajanjem operacije pride do sprememb, ki bi vplivale na oceno vloge tako, da bi se ocena znižala pod prag za sofinanciranje operacije, ministrstvo lahko odstopi od pogodbe o dodelitvi sredstev ter zahteva vrnitev izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije.
19. Načelo »Ne škoduj bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 uredbe (EU) 2020/852
Prijavitelj mora pri pripravi operacije upoštevati »načelo, da se ne škoduje bistveno«, kar pomeni, da se ne podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852:
– operacija ne bo povzročila znatnih emisij toplogrednih plinov;
– operacija ne bo imela negativnih vplivov na podnebje (na trenutno in pričakovano stanje);
– operacija nima negativnih vplivov na trajnostno rabo in varstvo vodnih in morskih virov;
– operacija je skladna s konceptom krožnega gospodarstva (zmanjševanje odpadkov, kaskadna raba, daljše kroženje snovnih zank, uporaba najboljših tehnologij itn.);
– operacija ne bo znatno povečala emisij, onesnaževala v zrak, vodo ali tla (izvedba investicij v skladu s prostorskimi načrti, poslovanje v skladu z normativi in standardi itn.);
– operacija ne bo bistveno škodljiva za varstvo in ohranjanje biotske raznovrstnosti in ekosistemov.
Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske dobe teh proizvodov in storitev.
Pri uresničevanju tega načela je potrebno upoštevati tudi Smernice organa upravljanja za uporabo »načela, da se ne škoduje bistveno« pri izvajanju Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 v Sloveniji, Poenostavljeni pristop: https://evropskasredstva.si/app/uploads/2023/09/Smernice_DNSH_verzija1_30_8_2023.pdf.
20. Zagotavljanje trajnostnega razvoja ter skladnosti z načeli spoštovanja temeljnih pravic, spodbujanja enakih možnosti moških in žensk in preprečevanja vsakršne diskriminacije
Upravičenec bo moral cilje operacije uresničevati v skladu z načelom trajnostnega razvoja in ob spodbujanju cilja Evropske Unije o ohranjanju, varovanju in izboljšanju kakovosti okolja, ob upoštevanju načela onesnaževalec plača, v skladu z Uredbo (EU) 2021/1060/EU in ob upoštevanju ciljev ZN glede trajnostnega razvoja ter Pariškega sporazuma.
Upravičenec bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk, vključevanje načela enakosti spolov, ter preprečiti vsakršno diskriminacijo, zlasti v zvezi z dostopnostjo za invalide, med osebami, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, v skladu z zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti in Uredbo 2021/1060/EU. Aktivnosti operacije morajo potekati v skladu s Postopkovnikom za izvajanje Listine Evropske unije o temeljnih pravicah in Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov, ki je objavljen na spletni strani organa upravljanja.
21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvajanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali kršitve obveznosti
Če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacije ali izvajanja operacije prišlo do resnih napak, nepravilnosti, suma goljufij,nasprotja interesov, pojava korupcije ali kršitve drugih obveznosti, ali pa upravičenec ministrstva ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili znani, ali bi mu morali biti znani, oziroma, da je posredoval neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente, ali prikril informacije, ki bi jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev ministrstva o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po tem javnem razpisu na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec bo moral v primeru ugotovitve nepravilnosti vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
Če je takšno ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot goljufija.
22. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje: če se ugotovi dvojno financiranje operacije, bo ministrstvo odstopilo od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije. Upravičenec bo moral vrniti zahtevana sredstva v roku 30 dni od vročitve zahtevka za vračilo sredstev.
23. Razpoložljivost razpisne dokumentacije
Vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočila izdelavo popolne in pravilne vloge za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dneva objave javnega razpisa v Uradnem listu RS dalje objavljena na spletni strani ministrstva.
V času uradnih ur ministrstva je prijaviteljem za dajanje informacij in pojasnil v zvezi z razpisno dokumentacijo in potekom javnega razpisa na voljo ga. Nataša Bucik. Z vprašanji glede javnega razpisa se lahko nanjo obrnejo izključno na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: gp.mk@gov.si. Uradne ure ministrstva so navedene na spletni strani ministrstva.
Vprašanja morajo prispeti na zgornji naslov najkasneje tri delovne dni pred iztekom roka za oddajo vloge. Ministrstvo bo objavilo odgovore na vprašanja najkasneje en delovni dan pred iztekom roka za oddajo vloge, pod pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo prispela pravočasno, ne bodo obravnavana. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletni strani ministrstva.
Ministrstvo bo za potencialne prijavitelje organiziralo informativno delavnico, kjer bo podrobneje predstavljen javni razpis. O datumu in lokaciji delavnice bodo potencialni prijavitelji obveščeni na spletni strani ministrstva.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne strani ministrstva.
Ministrstvo za kulturo 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti