Uradni list

Številka 85
Uradni list RS, št. 85/2025 z dne 6. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 85/2025 z dne 6. 11. 2025

Kazalo

3035. Zakon o izvajanju uredbe (EU) o določitvi harmoniziranih pravil o umetni inteligenci (ZIUDHPUI), stran 9899.

  
Na podlagi druge alineje prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o izvajanju uredbe (EU) o določitvi harmoniziranih pravil o umetni inteligenci (ZIUDHPUI) 
Razglašam Zakon o izvajanju uredbe (EU) o določitvi harmoniziranih pravil o umetni inteligenci (ZIUDHPUI), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 23. oktobra 2025.
Št. 003-02-1/2025-309
Ljubljana, dne 31. oktobra 2025
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O IZVAJANJU UREDBE (EU) O DOLOČITVI HARMONIZIRANIH PRAVIL O UMETNI INTELIGENCI (ZIUDHPUI) 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina) 
(1) Ta zakon določa pristojne organe za izvajanje in nadzor nad izvajanjem Uredbe (EU) 2024/1689 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. junija 2024 o določitvi harmoniziranih pravil o umetni inteligenci in spremembi uredb (ES) št. 300/2008, (EU) št. 167/2013, (EU) št. 168/2013, (EU) 2018/858, (EU) 2018/1139 in (EU) 2019/2144 ter direktiv 2014/90/EU, (EU) 2016/797 in (EU) 2020/1828 (Akt o umetni inteligenci) (UL L št. 2024/1689 z dne 12. 7. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2024/1689/EU) ter prekrške in globe v zvezi z izvajanjem Uredbe 2024/1689/EU in tega zakona.
(2) Ta zakon ureja tudi ustanovitev nacionalnega sveta za etiko v umetni inteligenci in določa ukrepe za izvajanje Uredbe 2024/1689/EU.
2. člen 
(pomen izrazov) 
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, pomenijo enako kot izrazi, opredeljeni v Uredbi 2024/1689/EU.
II. PRIGLASITVENI ORGANI 
3. člen 
(priglasitveni organ za oddelek A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU) 
(1) Priglasitveni organ za visokotvegane sisteme umetne inteligence (v nadaljnjem besedilu: UI) v proizvodih, ki jih ureja zakonodaja Evropske unije (v nadaljnjem besedilu: Unija) iz 1., 3. do 7. ter 9. in 10. točke oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, je ministrstvo, pristojno za trg.
(2) Priglasitveni organ za visokotvegane sisteme UI v proizvodih, ki jih ureja zakonodaja Unije iz 8. točke oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, je ministrstvo, pristojno za infrastrukturo.
(3) Priglasitveni organ za visokotvegane sisteme UI v proizvodih, ki jih ureja zakonodaja Unije iz 2. točke oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, je ministrstvo, pristojno za zdravje.
(4) Priglasitveni organ za visokotvegane sisteme UI v proizvodih, ki jih ureja zakonodaja Unije iz 11. in 12. točke oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, je Javna agencija Republike Slovenije za zdravila in medicinske pripomočke.
4. člen 
(priglasitveni organ za Prilogo III Uredbe 2024/1689/EU) 
Priglasitveni organ za visokotvegane sisteme UI iz 1. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU je ministrstvo, pristojno za informacijsko družbo (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
5. člen 
(ocenjevanje in spremljanje) 
Ocenjevanje organov za ugotavljanje skladnosti in njihovo spremljanje izvaja organ, ki opravlja naloge nacionalne akreditacijske službe iz zakona, ki ureja akreditacijo.
III. ORGANI ZA NADZOR TRGA 
6. člen 
(organi za nadzor trga) 
Naloge organov za nadzor trga po Uredbi 2024/1689/EU izvajajo:
– Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija),
– Informacijski pooblaščenec,
– Banka Slovenije,
– Agencija za zavarovalni nadzor in
– Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
7. člen 
(enotna kontaktna točka) 
Enotna kontaktna točka iz drugega odstavka 70. člena Uredbe 2024/1689/EU je agencija.
8. člen
(financiranje organov) 
(1) Ne glede na določbe zakona, ki ureja elektronske komunikacije, zakona, ki ureja Banko Slovenije, in zakona, ki ureja zavarovalništvo, se sredstva za izvajanje nalog agencije, Banke Slovenije in Agencije za zavarovalni nadzor po tem zakonu zagotovijo iz državnega proračuna.
(2) Sredstva iz prejšnjega odstavka se zagotavljajo v obsegu, ki omogoča učinkovito izvajanje nalog in pristojnosti po tem zakonu.
9. člen 
(delovanje in postopek pred agencijo) 
(1) Če ta zakon ne določa drugače, se za vodenje, poslovanje in delovanje agencije uporablja zakon, ki ureja elektronske komunikacije.
(2) Agencija pri izvajanju nalog po tem zakonu ne sme zaprositi ali prejemati navodil od drugih državnih organov. Navedeno ne vpliva na izvajanje 13. člena tega zakona in druge obveznosti sodelovanja med organi za nadzor trga po tem zakonu, drugih zakonih in Uredbi 2024/1689/EU.
(3) Zoper odločbo ali drug posamični akt agencije, izdan v upravnem postopku, ni dovoljena pritožba, dovoljen pa je upravni spor.
IV. NADZOR NAD IZVAJANJEM UREDBE 2024/1689/EU 
10. člen 
(nadzor) 
(1) Informacijski pooblaščenec je pristojen za nadzor nad določbami 5. člena Uredbe 2024/1689/EU in nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI iz 1. in 3. ter 6. do 8. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU z zahtevami Uredbe 2024/1689/EU.
(2) Banka Slovenije je pristojna za nadzor nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI pod (b) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU z zahtevami Uredbe 2024/1689/EU, kadar jih dajejo na trg ali v uporabo oziroma jih uporabljajo kreditne institucije.
(3) Za nadzor nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI iz prejšnjega odstavka, ki jih uporabljajo dajalci kredita, za nadzor katerih je po zakonu, ki ureja potrošniške kredite, pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije, je pristojen Tržni inšpektorat Republike Slovenije.
(4) Agencija za zavarovalni nadzor je pristojna za nadzor nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI pod (c) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU z zahtevami Uredbe 2024/1689/EU.
(5) Agencija je pristojna za nadzor nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI, urejenih z zakonodajo Unije iz oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, z zahtevami Uredbe 2024/1689/EU, nad skladnostjo visokotveganih sistemov UI iz 2. in 4. točke ter pod (a) in (d) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU z zahtevami Uredbe 2024/1689/EU in nad 50. členom Uredbe 2024/1689/EU.
11. člen 
(nadzor nad priglašenimi organi, zagotavljanjem pismenosti in javno objavo podatkov o sistemih UI v javnem sektorju) 
Nadzor nad zahtevami in obveznostmi priglašenih organov iz 31. člena, prvega, tretjega in četrtega odstavka 33. člena, 34. in 45. člena Uredbe 2024/1689/EU, nad določbo 4. člena Uredbe 2024/1689/EU in določbo 21. člena tega zakona izvaja inšpekcija za informacijsko družbo.
12. člen 
(ukrepi in postopek nadzora) 
(1) Za nadzor nad izvajanjem Uredbe 2024/1689/EU se uporabljajo pooblastila in ukrepi, določeni v zakonu, ki ureja tehnične zahteve za proizvode in ugotavljanje skladnosti.
(2) V postopku nadzora po tem zakonu se uporabljajo določbe zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor, če s tem zakonom ni določeno drugače.
(3) Če izvaja nadzor Agencija za zavarovalni nadzor, se v postopku nadzora uporabljajo tudi določbe zakona, ki ureja zavarovalništvo, če s tem zakonom ni določeno drugače.
(4) Če izvaja nadzor Banka Slovenije, se v postopku nadzora uporabljajo tudi določbe zakona, ki ureja bančništvo, in zakona, ki ureja potrošniško kreditiranje, če s tem zakonom ni določeno drugače.
(5) Če inšpektor pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora ugotovi kršitev zakona ali drugega predpisa oziroma akta, katerega izvajanje nadzoruje drug organ za nadzor trga oziroma inšpekcija, o tem obvesti navedeni organ.
(6) Organi za nadzor trga preverjajo tudi opravljanje testiranja v realnih razmerah in z njimi povezane visokotvegane sisteme UI.
(7) Ne glede na določbe zakona, ki ureja Informacijskega pooblaščenca, opravljajo nadzor nad izvajanjem Uredbe 2024/1689/EU v delu, kjer je po tem zakonu pristojen Informacijski pooblaščenec, državni nadzorniki za umetno inteligenco (v nadaljnjem besedilu: nadzornik). Glede pogojev za opravljanje nalog nadzornika, položaja, pravic in obveznosti nadzornika, imenovanje nadzornika ter samostojnosti pri opravljanju nalog nadzornika se smiselno uporabljajo določbe drugega do šestega odstavka 8. člena Zakona o Informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A).
13. člen 
(posvetovanje organov za nadzor trga z drugimi inšpekcijskimi organi) 
(1) Agencija se pri izvajanju nadzora nad visokotveganimi sistemi UI, urejenimi z zakonodajo Unije iz oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU, posvetuje z inšpekcijskimi organi, pristojnimi za posamezno vrsto proizvodov, v skladu s predpisi, ki določajo pristojnosti in naloge pristojnih inšpekcijskih organov, in z Informacijskim pooblaščencem.
(2) Agencija se pri izvajanju nadzora nad visokotveganimi sistemi UI iz 2. in 4. točke ter pod (a) in (d) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU posvetuje z inšpekcijskimi organi, vsebinsko pristojnimi za posamezno področje iz navedenih točk Priloge III, v skladu s predpisi, ki določajo pristojnosti in naloge pristojnih inšpekcijskih organov, in z Informacijskim pooblaščencem.
(3) Banka Slovenije se pri izvajanju nadzora nad visokotveganimi sistemi UI pod (b) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU posvetuje z Informacijskim pooblaščencem.
(4) Agencija za zavarovalni nadzor se pri izvajanju nadzora nad visokotveganimi sistemi UI pod (c) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU posvetuje z Informacijskim pooblaščencem.
(5) Informacijski pooblaščenec se pri izvajanju nadzora nad visokotveganimi sistemi UI iz 3. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU posvetuje z inšpekcijskim organom, vsebinsko pristojnim za področje iz navedene točke Priloge III, v skladu s predpisi, ki določajo pristojnosti in naloge pristojnih inšpekcijskih organov.
(6) Tržni inšpektorat Republike Slovenije se pri izvajanju nazora nad visokotveganimi sistemi UI pod (b) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU posvetuje z Informacijskim pooblaščencem.
(7) Organi za nadzor trga se z Informacijskim pooblaščencem v skladu z določbami tega člena posvetujejo v primerih, ko visokotvegani sistemi UI vključujejo obdelavo osebnih podatkov.
14. člen 
(pooblaščene osebe agencije) 
(1) Naloge nadzora, ki so na podlagi tega zakona v pristojnosti agencije, opravljajo osebe, ki so zaposlene na agenciji in imajo za to pooblastilo ministra, pristojnega za informacijsko družbo (v nadaljnjem besedilu: pooblaščene osebe agencije).
(2) Pooblastilo za opravljanje nalog nadzora se izkazuje s službeno izkaznico, ki jo izda minister, pristojen za informacijsko družbo.
(3) Pooblaščene osebe agencije morajo izpolnjevati pogoje, ki jih predpisuje zakon, ki ureja inšpekcijski nadzor, za inšpektorje.
(4) Osebe iz prvega odstavka tega člena samostojno opravljajo naloge nadzora po tem zakonu, vodijo upravni postopek ter izdajajo odločbe in sklepe v upravnem postopku.
15. člen 
(koordinacijski sosvet organov za nadzor trga) 
(1) Za sodelovanje med organi za nadzor trga se ustanovi poseben koordinacijski sosvet, v katerem sodelujejo predstavniki vseh organov za nadzor trga. Koordinator koordinacijskega sosveta je agencija.
(2) Koordinacijski sosvet obravnava vprašanja v zvezi z izvajanjem Uredbe 2024/1689/EU z namenom, da se zagotovi usklajeno izvajanje nadzora.
(3) Agencija koordinacijski sosvet skliče najmanj enkrat na tri mesece, po potrebi pa pogosteje.
16. člen 
(razkritje informacij o izrečenih ukrepih) 
(1) Organi za nadzor trga iz 6. člena tega zakona z namenom preprečevanja in odvračanja ravnanj, ki pomenijo kršitev Uredbe 2024/1689/EU, javno objavijo informacije v zvezi z ukrepi nadzora in sankcijami zaradi prekrškov, ki so jih izrekli zaradi kršitev Uredbe 2024/1689/EU.
(2) Informacije iz prejšnjega odstavka obsegajo naslednje podatke:
1. o kršitelju in zavezancu za izvedbo ukrepa:
– naziv in sedež pravne osebe ali
– osebno ime fizične osebe;
2. o kršitvi ali naravi odrejenega ukrepa:
– opis okoliščin in ravnanj, ki pomenijo kršitev Uredbe 2024/1689/EU oziroma narekujejo izvedbo odrejenega ukrepa,
– narava ugotovljenih kršitev oziroma vrsta pomanjkljivosti, zaradi katerih je bil odrejen ukrep;
3. izrek odločbe, s katero je postopek pravnomočno končan;
4. morebitna odprava kršitve ali izvedba odrejenega ukrepa.
(3) Ko postaneta odločba, s katero je ugotovljena kršitev ali odrejen ukrep, oziroma odločba, s katero je bil izrečen prekršek, pravnomočni in je kršitelj ali zavezanec za izvedbo ukrepa z njo seznanjen, se informacije iz prejšnjega odstavka javno objavijo na spletnih straneh organov za nadzor trga iz 6. člena tega zakona in so na spletni strani dostopne tri leta po objavi.
(4) Ne glede na prvi in drugi odstavek tega člena organ za nadzor trga po uradni dolžnosti ali na predlog kršitelja odloči, da se informacije o identiteti kršitelja ne objavijo, če:
1. se ukrep nadzora ali sankcija zaradi prekrška izreče fizični osebi in objava osebnih podatkov o kršitelju ni sorazmerna s težo kršitve ali
2. bi z objavo vpletenim osebam verjetno nastala nesorazmerna škoda.
V. UKREPI V PODPORO INOVACIJAM IN DODATNE NALOGE AGENCIJE 
17. člen 
(pristojni organ za vzpostavitev regulativnih peskovnikov za UI) 
(1) Za vzpostavitev regulativnih peskovnikov za UI v skladu s 57. členom Uredbe 2024/1689/EU je odgovorna agencija.
(2) Pri vzpostavitvi in delovanju regulativnih peskovnikov za UI agencija sodeluje s priglasitvenimi organi, drugimi organi za nadzor trga na podlagi tega zakona in drugimi inšpekcijskimi organi, vsebinsko pristojnimi za posamezno področje iz Priloge III Uredbe 2024/1689/EU in posamezno vrsto proizvodov, kot ti izhajajo iz zakonodaje Unije iz oddelka A Priloge I Uredbe 2024/1689/EU.
(3) Agencija v zvezi z regulativnimi peskovniki za UI:
– usklajuje in zagotavlja podporo pri vključevanju organov iz drugega odstavka tega člena v delovanje regulativnih peskovnikov,
– objavi javni poziv za pridobitev predlogov glede vsebine področja regulativnega peskovnika za UI,
– zagotovi ustrezno platformo za vzpostavitev regulativnih peskovnikov za UI,
– izvaja naloge v zvezi z letnimi poročili v skladu s šestnajstim odstavkom 57. člena Uredbe 2024/1689/EU.
(4) Vsebinsko področje, ki bo obravnavano v okviru regulativnega peskovnika za UI, se določi na podlagi izvedenega javnega poziva.
(5) Osnovna merila za izbor vsebinskega področja regulativnega peskovnika za UI so:
– število istovrstnih predlogov glede določene vsebine področja,
– število uporabljenih tehnologij UI znotraj vsebinskega področja,
– pričakovani družbeni vpliv in usklajenost z javnim interesom za določeno vsebinsko področje in
– višja stopnja tveganosti uporabe UI v skladu z Uredbo 2024/1689/EU.
(6) Podrobnejša merila za izbor vsebinskega področja regulativnega peskovnika za UI se določijo v javnem pozivu, ki se objavi na spletni strani agencije.
(7) Ne glede na določbo četrtega odstavka tega člena lahko iz razlogov v javnem interesu vsebinsko področje, ki bo obravnavano v okviru regulativnega peskovnika za UI, določi ministrstvo.
18. člen 
(evidenca visokotveganih sistemov UI na področju kritične infrastrukture) 
(1) Agencija vodi evidenco visokotveganih sistemov UI iz 2. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU.
(2) V evidenci iz prejšnjega odstavka agencija vodi podatke iz oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU.
(3) Podatke iz oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU agenciji predloži ponudnik ali njegov pooblaščeni zastopnik.
(4) Podatki iz 1. do 4. točke oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU so javni, preostali podatki iz oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU pa se obravnavajo v skladu z zakonom, ki ureja tajne podatke, oziroma zakonom, ki ureja poslovno skrivnost.
(5) Javno dostopne informacije morajo biti zagotovljene v obliki, ki uporabnikom omogoča dostop do teh informacij, vključno z možnostjo strojnega branja.
(6) Agencija vodi podatke iz drugega odstavka tega člena, dokler je visokotvegani sistem UI iz prvega odstavka tega člena prisoten na trgu, nato pa jih hrani trajno.
19. člen 
(zagotavljanje podpore) 
(1) Agencija vzpostavi vstopno točko za komunikacijo z malimi in srednjimi podjetji, vključno z zagonskimi podjetji, uvajalci, drugimi inovatorji in organi lokalne samouprave, za svetovanje in odgovarjanje na vprašanja o izvajanju Uredbe 2024/1689/EU, vključno glede sodelovanja v regulativnih peskovnikih za UI.
(2) V vstopni točki iz prejšnjega odstavka agencija odgovarja tudi na vprašanja splošne javnosti o izvajanju Uredbe 2024/1689/EU.
(3) Drugi organi za nadzor trga iz 6. člena tega zakona na zaprosilo agencije zagotovijo smernice in svetovanje za področje, za katerega so po tem zakonu pristojni.
20. člen 
(vodenje dokumentacije v primeru stečaja ali prenehanja opravljanja dejavnosti) 
(1) V primeru, ko gre ponudnik ali njegov pooblaščeni zastopnik, ki ima sedež v Republiki Sloveniji, pred koncem obdobja iz prvega odstavka 18. člena Uredbe 2024/1689/EU v stečaj ali preneha opravljati dejavnost, dokumentacijo iz navedenega odstavka hrani agencija.
(2) Odgovorna oseba ponudnika ali njegovega pooblaščenega zastopnika mora v 30 dneh od pravnomočnosti akta o začetku postopka prenehanja ali akta o prenehanju družbe dokumentacijo iz prvega odstavka 18. člena Uredbe 2024/1689/EU izročiti agenciji v hrambo.
(3) Po izteku obdobja hrambe iz prvega odstavka 18. člena Uredbe 2024/1689/EU agencija dokumentacijo hrani v skladu z zakonom, ki ureja varstvo dokumentarnega in arhivskega gradiva.
VI. JAVNA OBJAVA PODATKOV 
21. člen 
(objava podatkov o sistemih UI v javnem sektorju) 
(1) Ministrstvo, pristojno za upravljanje informacijsko-komunikacijskih sistemov, zagotavlja enotno informacijsko točko, na kateri organi javnega sektorja objavljajo naslednje podatke o sistemih UI oziroma informacijskih rešitvah, ki vključujejo UI:
– naziv organa, pri katerem je sistem UI v uporabi,
– predvidena raba ter njeni cilji in učinki,
– navedba osnovnih principov delovanja algoritmov pri odločanju sistema UI,
– številka dokumenta in datum ocene učinka v zvezi z varstvom osebnih podatkov,
– številka dokumenta in datum ocene učinka na temeljne pravice, ko gre za visokotvegane sisteme UI,
– navedba možnosti glede pravnega varstva zoper odločanje sistema UI.
(2) Za namen tega člena so organi javnega sektorja državni organi in organi samoupravnih lokalnih skupnosti, javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi ter druge osebe javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti.
(3) Organi iz prejšnjega odstavka podatke objavijo najkasneje ob uvedbi sistema UI oziroma informacijske rešitve, ki vključuje UI.
(4) Obveznost iz prejšnjega odstavka ne velja za sisteme UI oziroma informacijske rešitve, ki vključujejo UI, s področja preprečevanja, odkrivanja in preiskovanja kaznivih dejanj, obrambe, nacionalne varnosti, migracij, azila in upravljanja nadzora meja ter sisteme UI, ki se uporabljajo izključno za vojaške, obrambne ali nacionalne varnostne namene.
(5) Ministrstvo opravlja spodbujevalne naloge v zvezi z zagotavljanjem javnosti podatkov o sistemih UI v javnem sektorju. Naloge zajemajo seznanjanje javnosti o načinu in pogojih dostopa do podatkov in svetovanje drugim organom v zvezi z objavo podatkov.
VII. PODPORNO OKOLJE ZA IZVAJANJE UREDBE 
22. člen 
(izvedba promocijskih kampanj o uporabi Uredbe 2024/1689/EU) 
Ministrstvo lahko v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje, naroči izvedbo promocijskih kampanj o uporabi Uredbe 2024/1689/EU, katerih namen je ozaveščanje malih in srednjih podjetij, vključno z zagonskimi podjetji, uvajalcev in organov lokalne samouprave glede zahtev, ki jih v zvezi s sistemi UI predpisuje Uredba 2024/1689/EU.
23. člen 
(Nacionalni svet za etiko v UI) 
(1) Za obravnavanje etičnih vprašanj in odgovorno rabo UI se vzpostavi Nacionalni svet za etiko v umetni inteligenci (v nadaljnjem besedilu: svet).
(2) Svet ima pet članov, ki so strokovnjaki za UI s področja prava, etike, tehničnih ved in družboslovja, pri čemer se zagotavlja interdisciplinarnost in enakomerna zastopanost interesov gospodarstva, javne politike, akademske sfere in civilne družbe. Njegov mandat traja pet let. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani največ dvakrat.
(3) Člane sveta imenuje vlada na podlagi javnega poziva, ki ga objavi ministrstvo. Pri imenovanju se upoštevajo uravnotežena zastopanost spolov članov in raznolikost področij iz prejšnjega odstavka.
(4) Člani sveta delujejo strokovno, samostojno in neodvisno.
(5) Naloge sveta so:
1. priprava mnenj, priporočil in smernic o družbenih, demokratičnih in etičnih vprašanjih UI ter vprašanjih, povezanih s človekovimi pravicami na področju UI,
2. svetovanje pri oblikovanju politik za odgovorno rabo UI v javnem sektorju,
3. ocena družbenih, etičnih, pravnih in okoljskih vplivov uvajanja umetnointeligenčnih rešitev,
4. sodelovanje v mednarodnih združenjih in pobudah,
5. spodbujanje javnega dialoga, ki krepi zaupanje javnosti v odgovorno rabo UI ter zagotavlja utemeljenost in vključenost umetnointeligečnih rešitev,
6. priprava, sprejem in objava letnega poročila, ki ga v seznanitev predloži ministrstvu.
(6) Predsednika sveta člani imenujejo izmed sebe. Predsednik sveta poleg nalog iz prejšnjega odstavka opravlja še nalogo predstavljanja sveta v javnosti in ozavešča javnost o etičnih vidikih uporabe UI.
(7) Svet za svoje delovanje sprejme poslovnik.
(8) Svet deluje na podlagi poslovnika, ki ga sprejme z večino glasov vseh članov sveta.
(9) Poslovnik iz prejšnjega odstavka določa:
– pravice in obveznosti predsednika sveta,
– način sklicevanja sej,
– način vodenja sej,
– način sodelovanja in glasovanja na sejah,
– pravila potrjevanja zapisnikov sej,
– postopek in način vabljenja udeležencev, ki niso člani sveta, na seje, in
– druge rešitve, povezane z delom sveta.
(10) Sredstva za delovanje sveta zagotavlja Republika Slovenija v okviru proračunskih sredstev ministrstva. Delo članov sveta je častno in brezplačno, pripada pa jim povračilo prevoznih stroškov v skladu z uredbo, ki ureja sejnine in povračila stroškov v javnih skladih, javnih agencijah, javnih zavodih in javnih gospodarskih zavodih.
24. člen 
(usposabljanja za javne uslužbence) 
Ukrepe iz 4. člena Uredbe 2024/1689/EU za javne uslužbence izvaja ministrstvo, pristojno za javno upravo.
VIII. KAZENSKE DOLOČBE 
25. člen 
(prekršek ponudnika in uvajalca glede zagotavljanja pismenosti na področju UI) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki kot ponudnik ali uvajalec sistemov UI ne sprejme ukrepov, da se čim bolj zagotovi zadostna raven pismenosti njenega osebja in drugih oseb, ki se v njenem imenu ukvarjajo z obratovanjem in uporabo sistemov UI, na področju UI, upoštevajoč njihovo tehnično znanje, izkušnje, izobrazbo in usposobljenost ter okolje, v katerem se bodo uporabljali sistemi UI, pa tudi oseb ali skupine oseb, v zvezi s katerimi se bodo uporabljali ti sistemi (4. člen Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, ter odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
26. člen 
(neupoštevanje prepovedanih praks iz 5. člena Uredbe 2024/1689/EU) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki:
1. daje na trg, v uporabo ali uporablja sistem UI, ki uporablja subliminalne tehnike, ki presegajo zavest osebe, ali namerno manipulativne ali zavajajoče tehnike, s ciljem ali učinkom bistvenega izkrivljanja vedenja osebe ali skupine oseb, tako da se znatno zmanjša njihova sposobnost, da sprejmejo informirano odločitev, zaradi česar sprejmejo odločitev, ki je sicer ne bi sprejeli, na način, ki tej osebi, drugi osebi ali skupini oseb povzroči znatno škodo ali za katerega obstaja razumna verjetnost, da bo povzročil znatno škodo (točka (a) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. daje na trg, v uporabo ali uporablja sistem UI, ki izkorišča katere koli šibke točke fizične osebe ali določene skupine oseb zaradi njihove starosti, invalidnosti ali posebnega socialnega ali ekonomskega položaja, s ciljem ali učinkom bistvenega izkrivljanja vedenja te osebe ali osebe iz te skupine na način, ki tej ali drugi osebi povzroči znatno škodo ali za katerega obstaja razumna verjetnost, da bo povzročil znatno škodo (točka (b) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. daje na trg, v uporabo ali uporablja sistem UI za ocenjevanje ali razvrščanje fizičnih oseb ali skupin, ki jim pripadajo, v določenem časovnem obdobju na podlagi njihovega družbenega vedenja ali znanih, predpostavljenih ali predvidenih osebnih ali osebnostnih značilnosti, pri čemer število družbenih točk privede do škodljive ali neugodne obravnave nekaterih fizičnih oseb ali skupin oseb v družbenih okoliščinah, ki niso povezane s pomeni, v katerih so bili podatki prvotno ustvarjeni ali zbrani (točka (i) pod (c) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. daje na trg, v uporabo ali uporablja sistem UI za ocenjevanje ali razvrščanje fizičnih oseb ali skupin, ki jim pripadajo, v določenem časovnem obdobju na podlagi njihovega družbenega vedenja ali znanih, predpostavljenih ali predvidenih osebnih ali osebnostnih značilnosti, pri čemer število družbenih točk privede do škodljive ali neugodne obravnave nekaterih fizičnih oseb ali skupin oseb, ki je neupravičena ali nesorazmerna z njihovim družbenim vedenjem ali resnostjo njihovega družbenega vedenja (točka (ii) pod (c) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. daje na trg, v uporabo za ta posebni namen ali uporablja sistem UI za ocenjevanje tveganja v zvezi s fizičnimi osebami, da se oceni ali predvidi, kakšno je tveganje, da bo fizična oseba storila kaznivo dejanje, izključno na podlagi oblikovanja profila fizične osebe ali ocenjevanja njenih osebnostnih lastnosti in značilnosti, razen če gre za uporabo sistemov UI za podporo človeški oceni vpletenosti osebe v kriminalno dejavnost, ki že temelji na objektivnih in preverljivih dejstvih, neposredno povezanih s kriminalno dejavnostjo (točka (d) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. daje na trg, v uporabo za ta posebni namen ali uporablja sistem UI, ki z neciljnim odvzemom podob obraza z interneta ali posnetkov kamer CCTV ustvarja ali širi podatkovne zbirke za prepoznavanje obraza (točka (e) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. daje na trg, v uporabo za ta posebni namen ali uporablja sistem UI za sklepanje o čustvih fizične osebe na delovnem mestu ali v izobraževalnih ustanovah, razen kadar je uporaba sistema UI namenjena uvedbi ali dajanju na trg iz zdravstvenih ali varnostnih razlogov (točka (f) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. daje na trg, v uporabo za ta posebni namen ali uporablja sistem UI za biometrično kategorizacijo, ki posameznike razvršča na podlagi njihovih biometričnih podatkov, da bi prišla do sklepov ali ugotovitev glede njihove rase, političnega prepričanja, članstva v sindikatu, verskega ali filozofskega prepričanja, spolnega življenja ali spolne usmerjenosti (točka (g) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. uporablja sistem UI za biometrično identifikacijo na daljavo v realnem času v javno dostopnih prostorih za namene preprečevanja, odkrivanja ali preiskovanja kaznivih dejanj, razen če je uporaba takšnih sistemov dovoljena z drugim predpisom, ki izpolnjuje vse pogoje iz 5. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (h) prvega odstavka 5. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se ponudnik ali uvajalec, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 35.000.000 eurov ali do sedem odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 35.000.000 eurov ali do sedmih odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost podjetnika.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
27. člen 
(prekrški ponudnika) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot ponudnik:
1. ne zagotovi, da so njeni visokotvegani sistemi UI v skladu z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (točka (a) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. na visokotveganem sistemu UI ali, kadar to ni mogoče, na embalaži ali spremni dokumentaciji, kakor je ustrezno, ne navede svojega imena, registriranega trgovskega imena ali registrirane znamke ali naslova, na katerem je dosegljiva (točka (b) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. nima vzpostavljenega sistema upravljanja kakovosti v skladu s 17. členom Uredbe 2024/1689/EU (točka (c) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. ne hrani dokumentacije iz 18. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (d) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. ne hrani dnevnikov, ki jih samodejno ustvarijo njeni visokotvegani sistemi UI, kakor je navedeno v 19. členu Uredbe 2024/1689/EU, kadar je to pod njenim nadzorom (točka (e) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. pred dajanjem na trg ali v uporabo ne zagotovi, da visokotvegani sistem UI opravi ustrezen postopek ugotavljanja skladnosti iz 43. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (f) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. ne pripravi izjave EU o skladnosti v skladu s 47. členom Uredbe 2024/1689/EU (točka (g) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. na visokotvegani sistem UI ali, kadar to ni mogoče, na njegovo embalažo ali priloženo dokumentacijo ne namesti oznake CE v skladu z 48. členom Uredbe 2024/1689/EU (točka (h) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. ne izpolnjuje obveznosti registracije iz prvega odstavka 49. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (i) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
10. ne predloži podatkov iz oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU agenciji za potrebe vpisa v evidenco visokotveganih sistemov UI na področju kritične infrastrukture (tretji odstavek 18. člena tega zakona);
11. ne sprejme potrebnih korektivnih ukrepov ali ne zagotovi informacij v skladu z 20. členom Uredbe 2024/1689/EU (točka (j) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
12. na obrazloženo zahtevo organa za nadzor trga ne dokaže skladnosti visokotveganega sistema UI z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (točka (k) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
13. ne zagotovi, da visokotvegani sistem UI izpolnjuje zahteve glede dostopnosti v skladu z zakonom, ki ureja dostopnost spletišč in mobilnih aplikacij, ali zakonom, ki ureja dostopnost do proizvodov in storitev za invalide (točka (l) prvega odstavka 16. člena Uredbe 2024/1689/EU);
14. na obrazloženo zahtevo pristojnih nacionalnih organov ne zagotovi vseh informacij ali dokumentacije, potrebne za dokazovanje skladnosti visokotveganega sistema UI z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU, v enem od uradnih jezikov Unije, ki ga določi zadevna država članica in ga organ brez težav razume (prvi odstavek 21. člena Uredbe 2024/1689/EU);
15. na obrazloženo zahtevo pristojnega nacionalnega organa pristojnemu organu prosilcu ne omogoči dostopa do samodejno ustvarjenih dnevnikov visokotveganih sistemov UI iz prvega odstavka 12. člena Uredbe 2024/1689/EU, če so ti dnevniki pod njenim nadzorom (drugi odstavek 21. člena Uredbe 2024/1689/EU);
16. ne vzpostavi ali dokumentira sistema spremljanja po dajanju na trg na način, ki je sorazmeren z naravo tehnologij UI in tveganji visokotveganega sistema UI (prvi odstavek 72. člena Uredbe 2024/1689/EU);
17. ne poroča organom za nadzor trga držav članic, v katerih je prišlo do incidenta v zvezi z visokotveganimi sistemi UI, ki so dani na trg Unije, takoj, ko ugotovi obstoj vzročne zveze med sistemom UI in resnim incidentom ali razumno verjetnost take zveze oziroma najpozneje v 15 dneh po tem, ko izve za resen incident (prvi in drugi odstavek 73. člena Uredbe 2024/1689/EU);
18. ne poroča organom za nadzor trga o močno razširjeni kršitvi ali resnem incidentu nemudoma oziroma najpozneje v dveh dneh, ko je izvedela za ta incident (tretji odstavek 73. člena Uredbe 2024/1689/EU);
19. ne poroča organom za nadzor trga o smrti osebe takoj, ko ugotovi ali posumi, da obstaja vzročna zveza med visokotveganim sistemom UI in resnim incidentom, vendar najpozneje 10 dni po datumu, ko je izvedela za resen incident (četrti odstavek 73. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se ponudnik visokotveganega sistema UI, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa ponudnika visokotveganega sistema UI za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
28. člen 
(prekrški pooblaščenega zastopnika) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot pooblaščeni zastopnik:
1. organom za nadzor trga na zahtevo ne predloži izvoda pooblastila, in sicer v enem od uradnih jezikov institucij Unije, ki ga navede pristojni organ (tretji odstavek 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. ne preveri, ali sta bili izjava EU o skladnosti iz 47. člena Uredbe 2024/1689/EU in tehnična dokumentacija iz 11. člena Uredbe 2024/1689/EU pripravljeni ter ali je ponudnik izvedel ustrezni postopek ugotavljanja skladnosti (točka (a) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. pristojnim organom in ustreznim nacionalnim organom, ki nadzorujejo uporabo harmonizacijske zakonodaje iz Priloge I Uredbe 2024/1689/EU ali drugega prava Unije, ki bi bilo lahko pomembno za visokotvegane sisteme UI iz Priloge III, ne daje na voljo kontaktnih podatkov ponudnika, izvoda izjave EU o skladnosti iz 47. člena Uredbe 2024/1689/EU, tehnične dokumentacije ali, če je ustrezno, certifikata, ki ga je izdal priglašeni organ, še deset let po tem, ko je bil visokotvegani sistem UI dan na trg ali v uporabo (točka (b) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. pristojnemu organu na podlagi obrazložene zahteve ne zagotovi vseh informacij in dokumentacije, vključno z dokumentacijo iz točke (b) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU, potrebne za dokazovanje skladnosti visokotveganega sistema UI z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU, vključno z dostopom do dnevnikov, kot je navedeno v prvem odstavku 12. člena Uredbe 2024/1689/EU, ki jih samodejno ustvari visokotvegani sistem UI, če so ti dnevniki pod nadzorom ponudnika (točka (c) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. na podlagi obrazložene zahteve ne sodeluje s pristojnimi organi pri vseh ukrepih, ki jih ti sprejmejo v zvezi z visokotveganim sistemom UI, zlasti za zmanjšanje in omejitev tveganj, ki jih prinaša visokotvegani sistem UI (točka (d) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. po potrebi ne izpolnjuje obveznosti registracije iz prvega odstavka 49. člena Uredbe 2024/1689/EU ali, če registracijo izvede ponudnik sam, ne zagotovi, da so informacije iz 3. točke oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU pravilne (točka (e) tretjega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. ne predloži podatkov iz oddelka A Priloge VIII Uredbe 2024/1689/EU agenciji za potrebe vpisa v evidenco visokotveganih sistemov UI na področju kritične infrastrukture (tretji odstavek 18. člena tega zakona),
8. ne odpove pooblastila, če meni ali utemeljeno domneva, da ponudnik ravna v nasprotju z obveznostmi iz Uredbe 2024/1689/EU (prvi stavek četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. o odpovedi pooblastila in razlogih zanjo nemudoma ne obvesti ustreznega organa za nadzor trga in, kadar je to primerno, ustreznega priglašenega organa (drugi stavek četrtega odstavka 22. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se pooblaščeni zastopnik ponudnika visokotveganega sistema UI, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa pooblaščenega zastopnika ponudnika visokotveganega sistema UI za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
29. člen 
(prekrški uvoznika) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot uvoznik:
1. pred dajanjem visokotveganega sistema UI na trg ne zagotovi njegove skladnosti z Uredbo 2024/1689/EU tako, da preveri, ali je ponudnik za ta visokotvegani sistem UI izvedel ustrezen postopek ugotavljanja skladnosti iz 43. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (a) prvega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. pred dajanjem visokotveganega sistema UI na trg ne zagotovi njegove skladnosti z Uredbo 2024/1689/EU tako, da preveri, ali je ponudnik pripravil tehnično dokumentacijo v skladu z 11. členom in Prilogo IV Uredbe 2024/1689/EU (točka (b) prvega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. pred dajanjem visokotveganega sistema UI na trg ne zagotovi njegove skladnosti z Uredbo 2024/1689/EU tako, da preveri, ali je sistem opremljen z zahtevano oznako CE in mu je predložena izjava EU o skladnosti iz 47. člena Uredbe 2024/1689/EU in so mu predložena navodila za uporabo (točka (c) prvega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. pred dajanjem visokotveganega sistema UI na trg ne zagotovi njegove skladnosti z Uredbo 2024/1689/EU tako, da preveri, ali je ponudnik imenoval pooblaščenega zastopnika v skladu s prvim odstavkom 22. člena Uredbe 2024/1689/EU (točka (d) prvega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. kljub temu, da ima zadosten razlog za domnevo, da visokotvegani sistem UI ni skladen z Uredbo 2024/1689/EU ali je ponarejen ali mu je priložena ponarejena dokumentacija, da visokotvegani sistem UI na trg, čeprav še ni zagotovljena njegova skladnost z zahtevami iz Uredbe 2024/1689/EU (prvi stavek drugega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. ne obvesti ponudnika sistema, pooblaščenega zastopnika ali organov za nadzor trga, kadar visokotvegani sistem UI pomeni tveganje v skladu s prvim odstavkom 79. člena Uredbe 2024/1689/EU (drugi stavek drugega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. na visokotveganem sistemu UI ali na embalaži ali v spremni dokumentaciji, kadar je to ustrezno, ne navede svojega imena, registriranega trgovskega imena ali registrirane znamke in naslova, na katerem je dosegljiva (tretji odstavek 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. ne zagotovi, da v času, ko je odgovorna za visokotvegani sistem UI, pogoji skladiščenja ali prevoza, kadar je ustrezno, ne ogrožajo skladnosti sistema z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (četrti odstavek 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. ne hrani izvoda certifikata, ki ga je izdal priglašeni organ, navodil za uporabo, kadar je primerno, ali izjave EU o skladnosti iz 47. člena Uredbe 2024/1689/EU še deset let po tem, ko je bil visokotvegani sistem UI dan na trg ali v uporabo (peti odstavek 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
10. ustreznim pristojnim organom na podlagi obrazložene zahteve ne predloži vseh potrebnih informacij in dokumentacije, vključno s tistimi iz petega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU, da dokaže skladnost visokotveganega sistema UI z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU, v jeziku, ki ga organi zlahka razumejo (šesti odstavek 23. člena Uredbe 2024/1689/EU);
11. ne sodeluje z ustreznimi pristojnimi organi pri vseh ukrepih, ki jih ti sprejmejo v zvezi z visokotveganim sistemom UI, ki ga je dala na trg, zlasti za zmanjšanje ali omejitev tveganj, ki jih predstavlja ta sistem (sedmi odstavek 23. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 100.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se uvoznik, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa uvoznika za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost podjetnika.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
30. člen 
(prekrški distributerja) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot distributer:
1. pred omogočanjem dostopnosti visokotveganega sistema UI na trgu ne preveri, ali ima visokotvegani sistem UI oznako CE, ali so mu priloženi izvod izjave EU o skladnosti iz 47. člena Uredbe 2024/1689/EU, navodila za uporabo ter ali sta ponudnik in uvoznik tega sistema, kakor je ustrezno, izpolnila vsak svoje obveznosti iz točke (b) in (c) prvega odstavka 16. člena oziroma tretjega odstavka 23. člena Uredbe 2024/1689/EU (prvi odstavek 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. v primeru, ko na podlagi informacij, ki so ji na voljo, utemeljeno domneva, da visokotvegani sistem UI ni skladen z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU, omogoči dostopnost visokotveganega sistema UI na trgu, kljub temu, da ni zagotovljena njegova skladnost (drugi odstavek 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. ne zagotovi, da pogoji skladiščenja ali prevoza v času njene odgovornosti za visokotvegani sistem UI ne ogrožajo njegove skladnosti z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (tretji odstavek 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. v primeru, ko na podlagi informacij, ki so ji na voljo, meni, ali utemeljeno domneva, da visokotvegani sistem UI, katerega dostopnost na trgu je omogočila, ni skladen z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU, in ne sprejme popravnih ukrepov, potrebnih za uskladitev tega sistema z navedenimi zahtevami, ga ne umakne ali prekliče ali zagotovi, da te popravne ukrepe sprejme ponudnik, uvoznik ali kateri koli zadevni operater, kot je ustrezno (prvi stavek četrtega odstavka 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. kadar visokotvegani sistem UI predstavlja tveganje v skladu s prvim odstavkom 79. člena Uredbe 2024/1689/EU, o tem nemudoma ne obvesti ponudnika ali uvoznika sistema oziroma organov, pristojnih za zadevni visokotvegani sistem UI (drugi stavek četrtega odstavka 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. ne obvesti nemudoma ponudnika ali uvoznika sistema UI in organov, pristojnih za zadevni visokotvegani sistem UI, ali ne navede podrobnosti, zlasti o neskladnosti oziroma vseh sprejetih popravnih ukrepih, kadar visokotvegani sistem UI predstavlja tveganje v smislu prvega odstavka 79. člena Uredbe 2024/1689/EU (drugi stavek četrtega odstavka 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. ustreznemu pristojnemu organu na podlagi obrazložene zahteve ne zagotovi vseh informacij ali dokumentacije o svojih ukrepih na podlagi prvega, drugega, tretjega in četrtega odstavka 24. člena Uredbe 2024/1689/EU, ki je potrebna za dokazovanje skladnosti visokotveganega sistema UI z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (peti odstavek 24. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. ne sodeluje z ustreznimi pristojnimi organi pri vseh ukrepih, ki jih ti organi sprejmejo v zvezi z visokotveganim sistemom UI, ki ga je dala na trg, zlasti za zmanjšanje ali omejitev tveganja, ki ga visokotvegani sistem UI predstavlja (šesti odstavek 24. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se distributer, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa distributerja za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
31. člen 
(prekrški uvajalca) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot uvajalec:
1. ne sprejme ustreznih tehničnih in organizacijskih ukrepov, s katerimi se zagotovi uporaba sistemov v skladu s priloženimi navodili za uporabo na podlagi tretjega in šestega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU (prvi odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. ne dodeli človeškega nadzora fizičnim osebam, ki imajo potrebne kompetence, usposobljenost in pooblastila ter potrebno podporo (drugi odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. v primeru, da izvaja nadzor nad vhodnimi podatki, ne zagotovi, da so vhodni podatki ustrezni in dovolj reprezentativni glede na predvideni namen visokotveganega sistema UI (četrti odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. ne spremlja delovanja visokotveganega sistema UI na podlagi navodil za uporabo ali po potrebi ne obvesti ponudnikov v skladu z določbo 72. člena Uredbe 2024/1689/EU (prvi stavek petega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. kadar ima razlog za domnevo, da bi uporaba visokotveganega sistema UI v skladu z navodili lahko povzročila, da bi sistem predstavljal tveganje v skladu s prvim odstavkom 79. člena Uredbe 2024/1689/EU, o tem brez nepotrebnega odlašanja ne obvesti ponudnika ali distributerja ali ustreznega organa za nadzor trga oziroma začasno ne prekine uporabe tega sistema (drugi stavek petega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. kadar odkrije resen incident, pa o tem takoj ne obvesti ponudnika, uvoznika ali distributerja in ustreznih organov za nadzor trga ali, če ne more priti v stik s ponudnikom, ne poroča o resnem incidentu v skladu s 73. členom Uredbe 2024/1689/EU (tretji in četrti stavek petega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. ne vodi dnevnikov, ki jih visokotvegani sistem UI samodejno ustvari, če je ta dnevnik pod njenim nadzorom, v obdobju, ki ustreza predvidenemu namenu visokotveganega sistema UI, in sicer vsaj šest mesecev, razen če je v veljavnem pravu Unije ali nacionalnem pravu, zlasti v pravu Unije o varstvu osebnih podatkov, določeno drugače (šesti odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. če je finančna institucija, za katero veljajo zahteve v zvezi z njenim notranjim upravljanjem, ureditvami ali postopki na podlagi prava Unije o finančnih storitvah, ne vodi dnevnikov kot del dokumentacije, ki se hrani na podlagi ustreznega prava Unije o finančnih storitvah (drugi pododstavek šestega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. kadar je delodajalec, pred dajanjem visokotveganega sistema UI v uporabo ali pred uporabo visokotveganega sistema UI na delovnem mestu, ne obvesti predstavnikov delavcev ali delavce, na katere se to nanaša, da se bo zanje uporabljal visokotvegani sistem UI (sedmi odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
10. ne registrira sistema UI v skladu s tretjim odstavkom 49. člena Uredbe 2024/1689/EU, če je organ javne uprave (prvi stavek osmega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
11. v primeru, da ugotovi, da visokotvegani sistem UI, ki ga namerava uporabiti, ni bil registriran v podatkovni zbirki Unije iz 71. člena Uredbe 2024/1689/EU, sistem uporabi ali o tem ne obvesti ponudnika ali distributerja (drugi stavek osmega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
12. v primeru uporabe visokotveganega sistema UI za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo v okviru preiskave za ciljno iskanje osebe, ki je osumljena ali obsojena storitve kaznivega dejanja, predhodno ali brez nepotrebnega odlašanja in najpozneje v 48 urah, ne zaprosi sodnega ali upravnega organa, katerega odločitev je zavezujoča in predmet sodnega nadzora, za uporabo tega sistema, razen če se ta uporablja za prvotno identifikacijo morebitnega osumljenca na podlagi objektivnih in preverljivih dejstev, neposredno povezanih s kaznivim dejanjem (prvi stavek prvega pododstavka desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
13. uporabi visokotvegani sistem UI za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo na način, da uporaba ni omejena na tisto, kar je nujno potrebno za preiskavo določenega kaznivega dejanja (drugi stavek prvega pododstavka desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
14. ne preneha takoj uporabljati sistema za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo, v primeru, ko je dovoljenje iz prvega pododstavka desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU v zvezi s tem sistemom zavrnjeno, ali ne izbriše osebnih podatkov, povezanih z njegovo uporabo (drugi pododstavek desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
15. visokotvegani sistem UI za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo uporablja za namene preprečevanja, odkrivanja in preiskovanja kaznivih dejanj na neciljan način, brez kakršnekoli povezave s kaznivim dejanjem, kazenskim postopkom, resnično in sedanjo ali resnično in predvidljivo grožnjo kaznivega dejanja ali iskanjem določene pogrešane osebe (prvi stavek tretjega pododstavka desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
16. ki kot organ za preprečevanje, odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj izključno na podlagi izhodnih podatkov sistema za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo sprejme odločitev, ki ima negativen pravni učinek na osebo (drugi stavek tretjega pododstavka desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
17. v ustrezni policijski datoteki ne dokumentira vsake uporabe visokotveganih sistemov UI za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo ali na zahtevo ne da na voljo ustreznemu organu za nadzor trga in nacionalnemu organu za varstvo podatkov, razen razkritja občutljivih operativnih podatkov, povezanih s preprečevanjem, odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj (peti pododstavek desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
18. ustreznim organom za nadzor trga in nacionalnim organom za varstvo podatkov ne predloži letnega poročila o uporabi sistemov za naknadno biometrično identifikacijo na daljavo, razen razkritja občutljivih operativnih podatkov, povezanih s preprečevanjem, odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj (šesti pododstavek desetega odstavka 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
19. v primeru visokotveganih sistemov iz Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, ki sprejemajo odločitve ali pomagajo pri odločanju v zvezi s fizičnimi osebami, slednjih ne obvesti, da se zanje uporablja navedeni sistem (enajsti odstavek 26. člena Uredbe 2024/1689/EU);
20. pred uvedbo visokotveganega sistema UI iz Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, razen na področju iz 2. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, kadar je oseba javnega prava ali zasebni subjekt in zagotavlja javne storitve, in kadar uvaja visokotvegane sisteme UI pod (b) in (c) 5. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, ne izvede ocene učinka, ki ga lahko povzroči uporaba takega sistema na temeljne pravice (prvi odstavek 27. člena Uredbe 2024/1689/EU);
21. ne zagotovi jasnih in smiselnih pojasnil o vlogi sistema UI v postopku odločanja in glavnih elementih sprejete odločitve, ki jo sprejme na podlagi izhodnih podatkov visokotveganega sistema UI iz Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, razen sistema iz 2. točke Priloge III Uredbe 2024/1689/EU, vsaki prizadeti osebi, za katero velja odločitev, in ki ima pravne učinke ali na to osebo podobno znatno vpliva na način, ki ima po njenem mnenju negativne učinke na njeno zdravje, varnost in temeljne pravice (prvi odstavek 86. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se uvajalec visokotveganega sistema UI, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa uvajalca za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
32. člen 
(prekrški priglašenih organov) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot priglašeni organ:
1. ni ustanovljena na podlagi nacionalnega prava države članice (prvi odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. ne izpolnjuje organizacijskih zahtev, zahtev glede upravljanja kakovosti, virov ali procesov, potrebnih za izpolnjevanje njegovih nalog, ter ustreznih zahtev glede kibernetske varnosti (drugi odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. glede na organizacijsko strukturo, dodelitev pristojnosti, poročanje in delovanje ne zagotavlja zaupanja v njeno učinkovitost in v rezultate dejavnosti ugotavljanja skladnosti, ki jih izvaja (tretji odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. ni neodvisna od ponudnika visokotveganega sistema UI, v zvezi s katerim izvaja dejavnosti ugotavljanja skladnosti, od drugih operaterjev, ki imajo gospodarski interes pri ocenjevanju visokotveganega sistema UI, ali od konkurentov ponudnika (četrti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. neposredno sodeluje pri zasnovi, razvoju, trženju ali uporabi visokotveganih sistemov UI ali zastopa strani, ki sodelujejo pri teh dejavnostih (peti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. s svojo organizacijo in delovanjem ne zagotavlja neodvisnosti, objektivnosti in nepristranskosti ter ne dokumentira in izvaja strukture in postopkov za zagotovitev nepristranskosti ter spodbujanje in uporabo načel nepristranskosti v svoji organizaciji, med osebjem in v dejavnostih ocenjevanja (šesti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
7. nima vzpostavljenih dokumentiranih postopkov za zagotovitev, da njeno osebje, odbori, odvisne družbe, podizvajalci, kateri koli povezan organ ali osebje zunanjih organov, v skladu z 78. členom Uredbe 2024/1689/EU ne ohranjajo zaupnosti informacij, pridobljenih med opravljanjem dejavnosti ugotavljanja skladnosti, razen kadar njihovo razkritje zahteva zakon (sedmi odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
8. nima vzpostavljenih postopkov za izvajanje dejavnosti, pri katerih se ustrezno upoštevajo velikost ponudnika, sektor, v katerem deluje, njena struktura in stopnja zahtevnosti zadevnega sistema UI (osmi odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
9. ne sklene ustreznega zavarovanja odgovornosti za svoje dejavnosti ugotavljanja skladnosti, razen če odgovornost prevzame država članica, v kateri ima sedež, v skladu z nacionalnim pravom, ali če je ta država članica sama neposredno pristojna za ugotavljanje skladnosti (deveti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
10. ni sposobna izvajati vseh nalog na podlagi Uredbe 2024/1689/EU z najvišjo stopnjo profesionalne integritete in potrebno usposobljenostjo na določenem področju (deseti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
11. nima zadostnih notranjih kompetenc, da lahko učinkovito oceni naloge, ki jih opravljajo zunanje stranke v njenem imenu ali nima stalno na voljo dovolj upravnega, tehničnega, pravnega in znanstvenega osebja, ki ima izkušnje in znanje v zvezi z ustreznimi vrstami sistemov UI, podatki in računalniško obdelavo podatkov ali v zvezi z zahtevami iz oddelka 2 poglavja III Uredbe 2024/1689/EU (enajsti odstavek 31. člena uredbe 2024/1689/EU);
12. ne sodeluje v usklajevalnih dejavnostih iz 38. člena Uredbe 2024/1689/EU ali v evropskih organizacijah za standardizacijo ali v njih ni zastopana oziroma ne zagotavlja, da je seznanjena s ustreznimi standardi in na tekočem z njimi (dvanajsti odstavek 31. člena Uredbe 2024/1689/EU);
13. kadar določene naloge, povezane z ugotavljanjem skladnosti, odda v izvajanje podizvajalcu ali jih prenese na odvisno družbo, ne zagotovi, da podizvajalec oziroma odvisna družba izpolnjuje zahteve iz 31. člena Uredbe 2024/1689/EU, ali o tem ne obvesti priglasitvenega organa (prvi odstavek 33. člena Uredbe 2024/1689/EU);
14. prenese dejavnosti na podizvajalca ali odvisno družbo brez soglasja ponudnika ter ne objavi seznama svojih podizvajalcev (tretji odstavek 33. člena Uredbe 2024/1689/EU);
15. ne zagotovi, da so dokumenti v zvezi z ocenjevanjem usposobljenosti podizvajalca ali odvisne družbe in delom, ki ga izvaja na podlagi Uredbe 2024/1689/EU, priglasitvenemu organu na voljo pet let od datuma zaključka podizvajanja (četrti odstavek 33. člena Uredbe 2024/1689/EU);
16. ne preveri skladnosti visokotveganih sistemov UI v skladu s postopki ugotavljanja skladnosti iz 43. člena Uredbe 2024/1689/EU (prvi odstavek 34. člena Uredbe 2024/1689/EU);
17. ustvarja nepotrebna bremena za ponudnike ter ne upošteva velikosti ponudnika, sektorja, v katerem deluje, njegove strukture in stopnje kompleksnosti zadevnega visokotveganega sistema UI (drugi odstavek 34. člena Uredbe 2024/1689/EU);
18. priglasitvenemu organu iz 28. člena Uredbe 2024/1689/EU ne da na voljo vse zadevne dokumentacije, vključno z dokumentacijo ponudnikov, ali mu je na zahtevo tudi ne predloži (tretji odstavek 34. člena Uredbe 2024/1689/EU);
19. ne obvesti priglasitvenega organa o vsakem certifikatu Unije o oceni tehnične dokumentacije, vsakem dodatku k tem certifikatom ali vsaki odobritvi sistema upravljanja kakovosti, ki se izdajo v skladu z zahtevami iz Priloge VII Uredbe 2024/1689/EU (točka (a) prvega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
20. ne obvesti priglasitvenega organa o vsaki zavrnitvi, omejitvi, začasnem preklicu ali umiku certifikata Unije o oceni tehnične dokumentacije ali odobritvi sistema upravljanja kakovosti, ki se izda v skladu z zahtevami iz Priloge VII Uredbe 2024/1689/EU (točka (b) prvega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
21. ne obvesti priglasitvenega organa o vsaki okoliščini, ki vpliva na obseg ali pogoje za priglasitev (točka (c) prvega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
22. ne obvesti priglasitvenega organa o vsaki zahtevi za informacije, ki jo je prejela od organov za nadzor trga, v zvezi z dejavnostmi ugotavljanja skladnosti (točka (d) prvega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
23. na zahtevo ne obvesti priglasitvenega organa o dejavnostih ugotavljanja skladnosti, izvedenih v okviru njene priglasitve, ali vsaki drugi izvedeni dejavnosti, vključno s čezmejnimi dejavnostmi in sklepanjem pogodb s podizvajalci (točka (e) prvega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
24. ne obvesti drugih priglašenih organov o odobritvah sistema upravljanja kakovosti, ki jih je zavrnila, začasno preklicala ali umaknila, ali o odobritvah sistema upravljanja kakovosti, ki jih je izdala, če se to od nje zahteva (točka (a) drugega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
25. ne obvesti drugih priglašenih organov o certifikatih Unije o oceni tehnične dokumentacije ali njihovih dodatkih, ki jih je zavrnila, začasno preklicala, umaknila ali drugače omejila, ali o certifikatih oziroma njihovih dodatkih, ki jih je izdala, če se to od nje zahteva (točka (b) drugega odstavka 45. člena Uredbe 2024/1689/EU);
26. ne predloži drugim priglašenim organom, ki izvajajo podobne dejavnosti ugotavljanja skladnosti za iste vrste sistemov UI, ustreznih informacij o vprašanjih v zvezi z negativnimi rezultati ugotavljanja skladnosti ali v zvezi s pozitivnimi rezultati ugotavljanja skladnosti, če se to od nje zahteva (tretji odstavek 45. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 100.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se priglašeni organ, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa priglašenega organa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
33. člen 
(prekrški ponudnikov in uvajalcev sistemov UI glede preglednosti na podlagi 50. člena Uredbe 2024/1689/EU) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki v zvezi z opravljanjem dejavnosti kot ponudnik ali uvajalec nekaterih sistemov UI:
1. ne zagotovi, da so sistemi UI, namenjeni neposredni interakciji s fizičnimi osebami, zasnovani in razviti tako, da so zadevne fizične osebe obveščene, da so v interakciji s sistemom UI, razen če je to očitno z vidika razmeroma dobro obveščene, pozorne in preudarne fizične osebe ob upoštevanju okoliščin in konteksta uporabe oziroma gre za sisteme UI, ki so z zakonom odobreni za odkrivanje, preprečevanje, preiskovanje ali pregon kaznivih dejanj, razen če so ti sistemi na voljo javnosti za prijavo kaznivega dejanja (prvi odstavek 50. člena Uredbe 2024/1689/EU);
2. ne zagotovi, da so izhodni podatki sistemov UI, vključno s sistemi UI za splošne namene, ki ustvarjajo sintetično zvočno, slikovno, video ali besedilno vsebino, označeni v strojno berljivi obliki oziroma jih je mogoče prepoznati kot umetno ustvarjene ali prirejene (prvi stavek drugega odstavka 50. člena Uredbe 2024/1689/EU);
3. na zagotovi, da so njene tehnične rešitve učinkovite, interoperabilne, robustne oziroma zanesljive, kolikor je to tehnično izvedljivo, pri čemer ne upošteva posebnosti ali omejitev različnih vrst vsebin, stroškov izvajanja ali splošno priznanih najsodobnejših tehnoloških dosežkov, kar se lahko odraža v ustreznih tehničnih standardih (drugi stavek drugega odstavka 50. člena Uredbe 2024/1689/EU);
4. o delovanju sistema UI za prepoznavanje čustev ali sistema za biometrično kategorizacijo ne obvesti fizičnih oseb, ki so mu izpostavljene, ali ne obdeluje osebnih podatkov v skladu z Uredbo (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov) (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 1), Uredbo (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2018 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih, uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295 z dne 21. 11. 2018, str. 39) in Direktivo (EU) 2016/680 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov, ki jih pristojni organi obdelujejo za namene preprečevanja, preiskovanja, odkrivanja ali pregona kaznivih dejanj ali izvrševanja kazenskih sankcij, in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Okvirnega sklepa Sveta 2008/977/PNZ (UL L št. 119 z dne 4. 5. 2016, str. 89), kot je to ustrezno (tretji odstavek 50. člena Uredbe 2024/1689/EU);
5. v primeru sistema UI, ki ustvarja ali prireja slikovno, zvočno ali video vsebino, ki je globoki ponaredek, ne razkrije, da je bila vsebina umetno ustvarjena ali prirejena (četrti odstavek 50. člena Uredbe 2024/1689/EU);
6. v primeru sistema UI, ki ustvarja ali prireja besedilo, ki se objavi z namenom obveščanja javnosti o zadevah javnega interesa, ne razkrije, da je bilo besedilo umetno ustvarjeno ali prirejeno, razen če je bila uporaba zakonsko dovoljena za odkrivanje, preprečevanje, preiskovanje ali pregon kaznivih dejanj ali kadar je bila vsebina, ustvarjena z UI, predmet človeške preverbe ali uredniškega pregleda ali kadar ima uredniško odgovornost za objavo vsebine (drugi pododstavek četrtega odstavka 50. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti ali odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se ponudnik ali uvajalec nekaterih sistemov UI, za katere velja obveznost preglednosti iz 50. člena Uredbe 2024/1689/EU, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa tega ponudnika ali uvajalca za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 15.000.000 eurov ali do treh odstotkov skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 5.000 do 30.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 15.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
34. člen 
(prekršek nesodelovanja operaterjev in priglašenih organov v postopku nadzora) 
(1) Z globo od 25.000 do 250.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, z globo od 100.000 do 450.000 eurov pa pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za veliko gospodarsko družbo, ki priglašenim organom ali pristojnim nacionalnim organom v odgovor na zahtevo predloži nepravilne, nepopolne in zavajajoče informacije (peti odstavek 99. člena Uredbe 2024/1689/EU).
(2) Z globo od 15.000 do 100.000 eurov se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost.
(3) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(4) Z globo 2.000 eurov se za prekršek iz prvega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
(5) Kadar je prekršek iz prvega odstavka tega člena posebno hud zaradi višine povzročene škode oziroma višine pridobljene protipravne premoženjske koristi ali zaradi storilčevega naklepa oziroma njegovega namena koristoljubnosti, se operater ali priglašeni organ, ki je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, kaznuje z globo v višini do 7.500.000 eurov ali do enega odstotka skupnega svetovnega letnega prometa operaterja ali priglašenega organa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je višji.
(6) Z globo v višini do 7.500.000 eurov ali do enega odstotka skupnega svetovnega letnega prometa za preteklo poslovno leto, odvisno od tega, kateri znesek je nižji, se za prekršek iz prvega ali petega odstavka tega člena kaznuje pravna oseba, ki se po zakonu, ki ureja gospodarske družbe, šteje za mikro, majhno in srednjo družbo, ter samostojni podjetnik posameznik oziroma posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost. Globa za prekršek po tem odstavku se izreče le v primeru, da je ta nižja od globe, določene v prvem, drugem ali petem odstavku tega člena.
(7) Z globo od 3.000 do 20.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti, odgovorna oseba samostojnega podjetnika posameznika oziroma posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost.
(8) Z globo od 3.000 do 5.000 eurov se za prekršek iz petega odstavka tega člena kaznuje posameznik.
35. člen 
(prekrški organov javnega sektorja v zvezi z objavo podatkov o sistemih UI) 
(1) Z globo od 500 do 5.000 eurov se za prekršek kaznuje pravna oseba, če najkasneje ob uvedbi sistema UI oziroma informacijske rešitve, ki vključuje UI, ne objavi podatkov iz prvega odstavka 21. člena tega zakona (tretji odstavek 21. člena tega zakona).
(2) Z globo od 100 do 500 eurov se kaznuje odgovorna oseba pravne osebe in odgovorna oseba v državnem organu ali samoupravni lokalni skupnosti.
36. člen 
(svetovni letni promet) 
Svetovni letni promet iz petega in šestega odstavka 26., petega in šestega odstavka 27., petega in šestega odstavka 28., petega in šestega odstavka 29., petega in šestega odstavka 30., petega in šestega odstavka 31., petega in šestega odstavka 32., petega in šestega odstavka 33. in petega in šestega odstavka 34. člena tega zakona se določi glede na zadnje razpoložljive računovodske izkaze, ki jih je odobril pristojni organ družbe, oziroma glede na skupni letni promet ali ustrezne vrste prihodka, ki izhaja iz zadnje razpoložljive konsolidirane letne bilance, ki jo je odobril pristojni organ matične družbe, če pravna oseba pripravi konsolidirane računovodske izkaze na podlagi zakona, ki ureja gospodarske družbe, pri čemer se upošteva višji znesek.
37. člen 
(naložitev globe in odmerjanje sankcij) 
Pri odločanju o naložitvi globe in odmeri sankcije v skladu z zakonom, ki ureja prekrške, se pri odločanju nadzornega organa o višini izrečene globe za kršitve iz 25. do 34. člena tega zakona upoštevajo tudi merila iz sedmega odstavka 99. člena Uredbe 2024/1689/EU.
38. člen 
(višina globe v hitrem prekrškovnem postopku) 
Za prekrške iz tega zakona se sme v hitrem postopku izreči globa tudi v znesku, ki je višji od najnižje predpisane globe, določene s tem zakonom.
39. člen 
(podatki o kaznih na podlagi Uredbe 2024/1689/EU) 
Organi za nadzor trga iz 6. člena tega zakona za namen poročanja Evropski komisiji v skladu z enajstim odstavkom 99. člena Uredbe 2024/1689/EU do 31. januarja ministrstvu pošljejo podatke o kaznih, ki so jih v skladu z Uredbo 2024/1689/EU naložili v predhodnem koledarskem letu, ter o vseh povezanih pravnih sporih in sodnih postopkih.
IX. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 
40. člen 
(vzpostavitev regulativnega peskovnika za UI) 
Agencija prvi regulativni peskovnik za UI iz 17. člena tega zakona vzpostavi do 2. avgusta 2026.
41. člen 
(vzpostavitev enotne informacijske točke) 
(1) Ministrstvo, pristojno za upravljanje informacijsko-komunikacijskih sistemov, zagotovi enotno informacijsko točko iz prvega odstavka 21. člena tega zakona najkasneje v dveh mesecih od uveljavitve tega zakona.
(2) Organi javnega sektorja pričnejo z javno objavo podatkov iz prvega odstavka 21. člena tega zakona najkasneje v 30 dneh po zagotovitvi enotne informacijske točke, pri čemer so dolžni javno objaviti podatke tudi glede informacijskih rešitev, ki vključujejo UI, oziroma glede sistemov UI, ki jih imajo v uporabi v času uveljavitve tega zakona.
42. člen 
(javni poziv) 
Ministrstvo prvi javni poziv iz tretjega odstavka 23. člena tega zakona objavi najkasneje v 60 dneh po uveljavitvi tega zakona.
43. člen 
(uskladitev podzakonskega akta) 
Vlada v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona uskladi Uredbo o izvajanju Uredbe (EU) o nadzoru trga in skladnosti proizvodov (Uradni list RS, št. 194/21) s tem zakonom.
44. člen 
(izdaja podzakonskih aktov) 
(1) Vlada v dveh mesecih od uveljavitve tega zakona uskladi Sklep o ustanovitvi Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 41/13, 66/17, 43/24 in 5/25) z določbami tega zakona.
(2) Agencija v treh mesecih od uveljavitve tega zakona uskladi Statut Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 22/25) z določbami tega zakona.
45. člen 
(začetek veljavnosti) 
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 630-01/25-16/16
Ljubljana, dne 23. oktobra 2025
EPA 2331-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti