Uradni list

Številka 51
Uradni list RS, št. 51/2025 z dne 7. 7. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 51/2025 z dne 7. 7. 2025

Kazalo

2123. Odlok o ustanovitvi in delovanju javnega zavoda Podjetniški inkubator Kočevje, stran 5728.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23 in 22/25 – ZZZRO-1), Zakona o javnem interesu v mladinskem sektorju (Uradni list RS, št. 42/10 in 21/18 – ZNOrg), 18. člena Statuta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 32/15, 39/23) ter 67. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Kočevje (Uradni list RS, št. 191/20, 63/23) je Občinski svet Občine Kočevje na 23. redni seji dne 18. 6. 2025 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi in delovanju javnega zavoda Podjetniški inkubator Kočevje 
I. UVODNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
(1) S tem odlokom se na področju razvijanja in oblikovanja podjetniškega okolja, spodbujanja podjetništva, razvijanja dejavnosti na področju izobraževanja odraslih in dela z mladimi, uresničevanja javnega interesa na področju izobraževalnih programov za odrasle in mladino ter socialnega vključevanja ranljivih ciljnih skupin na območju Občine Kočevje ustanovi javni zavod, določi njegova dejavnost, organi in njihove pristojnosti, financiranje in uredijo medsebojna razmerja med ustanoviteljem in javnim zavodom.
(2) Javni zavod lahko zagotavlja oziroma opravlja dejavnost iz prvega odstavka tega člena tudi za potrebe drugih občin. O pogojih in načinu opravljanja dejavnosti iz prejšnjega odstavka tega člena, sklene zavod s temi občinami pogodbe.
II. STATUSNE DOLOČBE 
2. člen 
(ime, sedež ustanoviteljice in javnega zavoda) 
(1) Za izvajanje dejavnosti iz 1. člena tega odloka Občina Kočevje, Ljubljanska cesta 26, 1330 Kočevje ustanavlja Podjetniški inkubator Kočevje, javni zavod za podjetništvo, izobraževanje in druge dejavnosti.
(2) Skrajšano ime javnega zavoda, ki ga uporablja tudi pri poslovanju je Podjetniški inkubator Kočevje.
(3) Sedež javnega zavoda je v Kočevju, na poslovnem naslovu Novomeška cesta 16, 1330 Kočevje.
3. člen 
(organizacijski enoti javnega zavoda) 
(1) Zavod je organiziran v dveh organizacijskih enotah, in sicer:
– Ljudska univerza Kočevje, Trg zbora odposlancev 30, 1330 Kočevje,
– Mladinski center Kočevje, Trata XIV 6A, 1330 Kočevje.
(2) Zavod lahko po predhodnem soglasju ustanovitelja organizira katerokoli obliko dejavnosti iz prvega člena tega odloka tudi izven sedeža zavoda, če so za to podani zakonski razlogi.
4. člen 
(podrobnejša organizacija dela zavoda) 
Podrobnejša organizacija dela zavoda in delovanje organizacijskih enot zavoda se določijo v statutu zavoda ter pravilniku o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest zavoda.
5. člen 
(pečat javnega zavoda) 
(1) Zavod ima pečat okrogle oblike, premera 36 mm, v katerem se nahaja:
– naziv in naslov zavoda: PODJETNIŠKI INKUBATOR KOČEVJE, Novomeška cesta 16, Kočevje,
– na sredini se nahaja medved in prečni prerez hloda z vidnimi letnicami.
(2) Direktor lahko sprejme poseben akt, s katerim določi število, vrsto, obliko in namen uporabe dodatnih pečatov za potrebe poslovanja javnega zavoda in organizacijskih enot ter način uporabe, varovanja in uničevanja le-teh ter zaposlene, ki so odgovorni zanje.
6. člen 
(pravni status zavoda) 
(1) Zavod kot pravna oseba sklepa pravne posle v svojem imenu in za svoj račun. Sklepa lahko le pravne posle v okviru dejavnosti, določenih z aktom o ustanovitvi in vpisanih v sodni register.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
(3) Ustanovitelj za obveznosti zavoda ne odgovarja.
7. člen 
(zastopanje, predstavljanje in podpisovanje) 
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor, in sicer brez omejitev.
(2) Med začasno odsotnostjo direktorja ga nadomešča namestnik direktorja ali vodja organizacijske enote, in sicer po posebnem pooblastilu, ki določa obseg in trajanje nadomeščanja.
(3) V primeru nezmožnosti izdaje pooblastila s strani direktorja zavoda, le tega izda Svet zavoda.
(4) Za zastopanje v posameznih zadevah lahko direktor pooblasti drugega zaposlenega, ki izpolnjuje strokovne pogoje.
III. NALOGE IN DEJAVNOSTI ZAVODA 
8. člen 
(naloge zavoda) 
(1) Osnovna dejavnost javnega zavoda je podpora inkubiranim podjetjem in podjetjem v zgodnji fazi razvoja z infrastrukturo, mentorstvom, poslovnim, pravnim in finančnim svetovanjem, za hitrejši razvoj in uspeh na trgu.
(2) Poleg osnovne dejavnosti iz prejšnjega odstavka javni zavod opravlja tudi naslednje naloge oziroma dejavnosti:
– nudi podporo pri iskanju in pridobivanju finančnih virov,
– nudi podporo pri digitalni preobrazbi v lokalnem okolju,
– sodeluje pri razvoju in uresničevanju strategije razvoja malega gospodarstva v lokalnem okolju,
– prispeva k razvoju podjetniškega ekosisitema v regiji,
– izvaja aktivnosti za privabljanje in podporo investitorjem,
– skrbi za povezovanje in mreženje.
(3) Osnovna dejavnost organizacijske enote Ljudska univerza Kočevje je izobraževanje odraslih, ki niso vključeni v redno šolsko in univerzitetno izobraževanje, ter obsega splošno in druge oblike izobraževanja, usposabljanja, vkIjučno s pridobivanjem izobrazbe.
(4) Poleg osnovne dejavnosti iz prejšnjega odstavka organizacijska enota opravlja tudi naslednje naloge oziroma dejavnosti:
– svetovalno dejavnost za vključevanje v izobraževanje, nadaljevanje izobraževanja, samostojno učenje ter ugotavljanje in dokumentiranje znanja in spretnosti,
– izvajanje izobraževalnih programov za pridobitev javnoveljavne izobrazbe ter izobraževalnih dejavnosti, namenjenih otrokom in mladini,
– raziskovalno-razvojne naloge, zlasti razvoj izobraževalnih programov, metod, učnih gradiv, usposabljanje kadrov, sistemov kakovosti in informacijske podpore,
– sodelovanje z domačimi in tujimi organizacijami ter vključevanje v nacionalne in mednarodne projekte in
– druge podporne dejavnosti, kot so izmenjava znanja, usklajevanje in izvajanje nacionalnih nalog s področja izobraževanja odraslih, mednarodno sodelovanje, promocija, informiranje ter publicistična dejavnost.
(5) Organizacijska enota Mladinski center Kočevje opravlja dejavnosti, povezane z delom z mladimi in deluje v javnem interesu kot organizacija za mlade. Njena osnovna naloga je izvajanje, koordinacija in razvoj dejavnosti ter programov za mladino.
(6) Poleg osnovne dejavnosti iz prejšnjega odstavka organizacijska enota opravlja tudi naslednje naloge:
– organizira in izvaja različne aktivnosti in projekte za mlade,
– sodeluje z mladinskimi organizacijami na vseh ravneh,
– nudi podporo mladinskemu sektorju, ki zajema koordinacijo dejavnosti in podporo lokalnim organizacijam, ki delujejo z mladimi,
– sodeluje pri izobraževanju in razvoju mladih s karierno orientacijo ter z izobraževalnimi institucijami,
– izvaja mednarodne projekte in povezovanja z organizacijami za mlade v tujini.
(7) Zavod opravlja tudi druge dejavnosti, ki so komplementarne z osnovno dejavnostjo in skupaj z njo tvorijo smiselno in celovito ponudbo na področju podjetniške, gospodarske, izobraževalne in mladinske dejavnosti.
(8) Naloge javnega zavoda so podrobneje določene v statutu zavoda.
9. člen 
(dejavnosti zavoda) 
(1) Osnovna dejavnost zavoda, ki se šteje kot javna služba je:
N70.200 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
(2) Zavod lahko poleg osnovne dejavnosti izvaja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost:
C16.240 Proizvodnja lesene embalaže
C16.270 Dodelava lesenih izdelkov
C16.280 Proizvodnja drugih lesenih, plutovinastih, slamnatih in pletarskih izdelkov
C18.120 Drugo tiskanje
C18.130 Priprava za tisk in objavo
C18.200 Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa
C22.260 Proizvodnja drugih plastičnih izdelkov
G47.910 Posredniške dejavnosti za nespecializirano prodajo na drobno
H52.100 Skladiščenje
I56.210 Priložnostna priprava in dostava hrane
I56.300 Strežba pijač
J58.190 Drugo založništvo, razen izdajanja programske opreme
J59.110 Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
J59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
J59.120 Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj
J60.390 Druge dejavnosti distribucije vsebin
K62.100 Računalniško programiranje
K62.200 Svetovanje o računalniških napravah in programih ter upravljanje računalniških naprav in sistemov
K62.900 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
K63.100 Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti
K63.920 Druge informacijske dejavnosti
M68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
M68.320 Drugo poslovanje z nepremičninami za plačilo ali po pogodbi
N69.109 Druge pravne dejavnosti
N69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje
N73.300 Dejavnost stikov z javnostjo
N70.200 Drugo podjetniško in poslovno svetovanje
N71.200 Tehnično preizkušanje in analiziranje
N73.110 Dejavnost oglaševalskih agencij
N73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora
N73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
N74.200 Fotografska dejavnost
N74.300 Prevajanje in tolmačenje
N74.900 Vse druge strokovne, znanstvene in tehnične dejavnosti, d. n.
O77.330 Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup
O77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev, d. n., v najem in zakup
O77.400 Dajanje pravic uporabe intelekt. lastnine v zakup, razen avtorsko zaščitenih del
O82.110 Pisarniške dejavnosti
O82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
O82.990 Druge spremljajoče poslovne storitvene dejavnosti, d. n.
P84.130 Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje
R88.109 Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše ali invalide
R88.999 Drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve
Q85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
Q85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
Q85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.
Q85.690 Pomožne dejavnosti za izobraževanje, d. n.
T94.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj
T94.120 Dejavnost strokovnih združenj
T94.999 Dejavnost drugje nerazvrščenih članskih organizacij
(3) Osnovne dejavnosti organizacijske enote Ljudska univerza Kočevje, ki se štejejo kot javna služba, so:
Q85.200 Primarno izobraževanje
Q85.310 Splošno sekundarno izobraževanje
Q85.320 Poklicno sekundarno izobraževanje
Q85.330 Posekundarno neterciarno izobraževanje
Q85.401 Višješolsko izobraževanje
Q85.402 Visokošolsko izobraževanje
S91.110 Dejavnost knjižnic
(4) Osnovne dejavnosti organizacijske enote Mladinski center Kočevje, ki se štejejo kot javna služba, so:
S93.299 Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas
S90.200 Uprizoritvene umetnosti
S90.390 Druge pomožne dejavnosti za umetniško ustvarjanje in uprizoritvene umetnosti
S90.130 Drugo umetniško ustvarjanje
S93.190 Športne dejavnosti, d. n.
(5) Poleg osnovnih dejavnosti lahko organizacijski enoti opravljata tudi druge dejavnosti, ki so komplementarne z osnovno dejavnostjo organizacijske enote ter z dejavnostjo zavoda.
(6) Zavod lahko tudi brez vpisa v sodni register opravlja druge dejavnosti, ki so namenjene za opravljanje registriranih dejavnosti in se običajno v manjšem obsegu opravljajo ob navedenih dejavnosti in lahko prispevajo k popolnejši in smotrnejši izrabi zmogljivosti, sredstev in znanja zavoda.
10. člen 
(tržna dejavnost zavoda) 
(1) Zavod lahko poleg dejavnosti javne službe iz tega odloka opravlja tudi tržne dejavnosti, ki so povezane z opravljanjem javne službe, jo dopolnjujejo ali pa povečujejo učinkovitejšo uporabo sredstev zavoda. Pri tem zavod pridobiva sredstva za izvajanje takih programov od zainteresiranih pravnih in fizičnih oseb, pod pogoji in na način, ki ga določa posebna pogodba.
(2) Dejavnost zavoda se šteje za tržno dejavnost, če je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev:
– dejavnost se opravlja na trgu z namenom ustvarjanja dobička,
– zavod dejavnost izvaja, če je na trgu povpraševanje in pri tem konkurira drugim ponudnikom.
11. člen 
(pogoji za izvajanje tržne dejavnosti) 
Poleg javne službe zavod lahko opravlja tudi tržno dejavnost, če so izpolnjeni naslednji pogoji:
– z izvajanjem teh dejavnosti zavod ne sme posegati v obseg in kakovost dejavnosti v okviru javne službe,
– z izvajanjem teh dejavnosti zavod dopolnjuje dejavnosti javne službe zavoda in dosega boljšo izkoriščenost infrastrukture, ki jo ima v upravljanju,
– izvajanje dejavnosti zavod zagotavlja na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in aktom o ustanovitvi,
– zavod izpolnjuje vse pogoje, predpisane za opravljanje teh dejavnosti,
– cene blaga in storitev, ki sodijo med tržne dejavnosti zavoda, so oblikovane tako, da upoštevajo polno lastno ceno, ki mora vključevati vse neposredne in posredne stroške zagotavljanja tržnih proizvodov in storitev.
12. člen 
(storitve tržne dejavnosti) 
Zavod kot tržno dejavnost lahko opravlja dejavnosti, ki so navedene v 9. členu odloka, in sicer:
G47.910 Posredniške dejavnosti za nespecializirano prodajo na drobno
O77.330 Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup
O77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev, d. n., v najem in zakup
Q85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n., ki ne sodi v program javne službe
Q85.690 Pomožne dejavnosti za izobraževanje, d. n., ki ne sodijo v program javne službe.
IV. ORGANI PODJETNIŠKEGA INKUBATORJA KOČEVJE 
13. člen 
(organi javnega zavoda) 
(1) Organi Podjetniškega inkubatorja Kočevje so:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovni svet.
(2) V okviru organizacijske enote Ljudska univerza Kočevje se organizirata še naslednja organa:
– strokovni aktiv,
– andragoški zbor.
(3) V okviru organizacijske enote Mladinski center Kočevje se organizira še mladinski programski svet.
V. SVET ZAVODA 
14. člen 
(sestava Sveta zavoda) 
Svet zavoda sestavljajo:
– 3 predstavniki ustanovitelja,
– 2 predstavnika delavcev zavoda,
– 1 predstavnik zainteresirane javnosti iz področja gospodarstva,
– 1 predstavnik zainteresirane javnosti iz področja delovanja mladih.
15. člen 
(mandat sveta zavoda) 
Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za obdobje štirih let in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni, vendar največ dvakrat zaporedoma.
16. člen 
(imenovanje oziroma izvolitev in razrešitev članov Sveta zavoda) 
(1) Člane Sveta – predstavnike ustanovitelja imenuje in razrešuje Občinski svet Občine Kočevje po postopku, določenem s poslovnikom Občinskega sveta.
(2) Člane Sveta – predstavnika delavcev zavoda, pri čemer je en predstavnik iz organizacijske enote Ljudska univerza, izvolijo in razrešijo delavci zavoda na način in po postopku, ki je določen v statutu zavoda.
(3) Člana Sveta – predstavnika zainteresirane javnosti iz področja gospodarstva in iz področja delovanja mladih, na podlagi predhodno objavljenega javnega poziva vsem zainteresiranim kandidatom, imenuje župan Občine Kočevje, ki ju lahko tudi razreši.
(4) Člana Sveta se razreši, v kolikor:
– se le-ta trikrat zaporedoma ne udeleži sej Sveta zavoda, ne glede na upravičenost;
– bi se izkazalo, da le-ta članstvo v Svetu zavoda izrablja ali poizkuša izrabiti za osebne interese;
– le-ta neustrezno zastopa interese skupine, ki ga je imenovala;
– le-ta ravna v nasprotju z določbami tega akta ali statuta zavoda;
– je v času mandata pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje.
17. člen 
(konstituiranje sveta zavoda) 
(1) Svet zavoda se konstituira, ko je imenovanih oziroma izvoljenih večina članov Sveta zavoda in se je iztekel mandat svetu prejšnjega sklica. Svetu zavoda začne teči mandat z dnem Konstituiranja ne glede na to, kdaj je bil posamezen član imenovan oziroma izvoljen. Članu sveta, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta zavoda, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta.
(2) Konstitutivno sejo Sveta skliče direktor, ki jo do izvolitve predsednika sveta tudi vodi.
(3) Administrativno tehnične naloge za Svet zavoda opravljajo zaposleni v zavoda.
18. člen 
(vodenje Sveta zavoda) 
(1) Svet zavoda ima predsednika in namestnika, ki ga izmed sebe izvolijo člani sveta na prvi-konstitutivni seji z večino glasov vseh prisotnih članov.
(2) Predsednik Sveta organizira in vodi delovanje sveta zavoda, skrbi za komunikacijo z ustanoviteljem (pošiljanje gradiv sveta zavoda, redna posvetovanja z ustanoviteljem) in v primeru neaktivnosti posameznega člana sveta opozori ustanovitelja oziroma organ oziroma organizacijo, katerega predstavnik je.
(3) Namestnik predsednika nadomešča predsednika Sveta v primeru njegove odsotnosti.
(4) Mandat članov sveta traja štiri leta in prične teči z dnem konstituiranja sveta. V primeru, da pride v mandatni dobi do razrešitve člana sveta in imenovanje novega člana, traja mandatna doba nadomestnega člana do konca trajanja mandata sveta zavoda.
(5) Svet zavoda veljavno odloča, če je na seji prisotnih več kot polovica njegovih članov.
(6) Odločitev je sprejeta, če je zanjo glasovala večina članov.
19. člen 
(pristojnosti Sveta zavoda) 
Svet zavoda:
– sprejema program dela in spremlja njegovo uresničevanje,
– sprejema finančni načrt in rebalans finančnega načrta ter- spremlja njegovo izvajanje,
– obravnava polletno poročilo o poslovanju zavoda,
– sprejema letno poročilo zavoda ter odloča o razporejanju morebitnega presežka prihodkov nad odhodki,
– sprejema statut zavoda,
– sprejema vse splošne in interne akte zavoda,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– obravnava poročila o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– imenuje direktorja zavoda po predhodnem soglasju ustanovitelja,
– imenuje vršilca dolžnosti direktorja na način in pod pogoji, ki so določeni v 25. členu tega akta,
– razrešuje direktorja zavoda na način in pod pogoji, ki so določeni v 24. členu tega akta,
– daje soglasje k predlogu, katera podjetja lahko pridobijo status inkubiranca,
– kot drugostopenjski organ odloča o pritožbah inkubiranih članov in udeležencev izobraževanja odraslih,
– daje soglasje k sistemizaciji delovnih mest,
– daje soglasje k predlogom cenikov storitev in izdelkov javnega zavoda,
– opravlja druge z zakonom, statutom ter drugimi splošnimi akti zavoda določene naloge.
20. člen 
(prenehanje mandata člana Sveta zavoda) 
(1) Članu Sveta zavoda preneha mandat s potekom časa, za katerega je bil izvoljen oziroma imenovan.
(2) Pred potekom časa, za katerega je bil imenovan poteče mandat članu Sveta zavoda:
– če sam odstopi z dnem, ki ga navede v odstopni izjavi,
– če je razrešen z dnem razrešitve.
(3) Člana Sveta lahko razreši organ, ki ga je imenoval oziroma izvolil, in sicer po postopku in na način določen v 16. členu tega odloka.
(4) Ko svet zavoda ugotovi, da je članu iz razlogov, navedenih v drugem odstavku tega člena, prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne organe, da speljejo postopek za imenovanje oziroma izvolitev novega člana.
(5) Za imenovanje nadomestnih članov se smiselno uporabljajo določbe 16. člena tega odloka.
(6) Nadomestno imenovanje oziroma izvolitev člana Sveta ni potrebno, če je prenehal mandat manj kot tretjini članov in je do izteka mandata sveta manj kot šest mesecev.
VI. DIREKTOR JAVNEGA ZAVODA 
21. člen 
(pristojnosti in naloge direktorja) 
(1) Poslovodni organ zavoda je direktor.
(2) Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
(3) Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program dela in razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo,
– skrbi za sodelovanje zavoda z uporabniki in ustanoviteljem,
– obvešča uporabnike in ustanovitelja o delu zavoda,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje zavoda s sorodnimi organizacijami v državi in tujini,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi,
– predlaga cenik storitev in izdelkov javnega zavoda.
22. člen 
(pogoji za imenovanje direktorja) 
Za direktorja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje naslednje pogoje:
– imeti mora visokošolsko strokovno izobrazbo (VS) ali visokošolsko univerzitetno izobrazbo (UN) (7. stopnja po Slovenskem ogrodju kvalifikacij),
– imeti mora najmanj 5 let delovnih izkušenj, od tega vsaj 3 leta na področju podjetništva, razvoja podjetij ali vodenja projektov v podpornih okoljih za podjetništvo,
– mora biti nekaznovan in zoper njega ne sme biti uveden kazenski postopek za kazniva dejanja, ki bi vplivala na opravljanje dela.
23. člen 
(imenovanje in mandat direktorja) 
(1) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje Svet zavoda. Mandat direktorja traja pet let.
(2) Javni razpis za imenovanje direktorja objavi Svet zavoda v roku 6 mesecev pred iztekom mandata.
(3) Svet zavoda mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za direktorja pridobiti soglasje ustanovitelja.
(4) Po prejemu soglasja ustanovitelja Svet zavoda odloči o imenovanju direktorja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev Sveta zavoda je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode.
24. člen 
(prenehanje mandata direktorja) 
(1) Direktorju preneha mandat s potekom časa za katerega je imenovan.
(2) Direktorju poteče mandat pred potekom časa za katerega je imenovan, če:
– to sam zahteva,
– je razrešen.
(3) Direktor je lahko razrešen, če:
– nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali če
– neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če
– zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– je odgovoren za slabo finančno poslovanje zavoda, ki se kaže kot presežek odhodkov nad prihodki,
– je bil v času trajanja mandata pravnomočno obsojen za kaznivo dejanje.
(4) Direktorja razreši Svet zavoda.
(5) Pred razrešitvijo je potrebno direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Zoper sklep o razrešitvi ima direktor pravico zahtevati sodno varstvo.
(6) Svet zavoda s predlogom za razrešitev seznani ustanovitelja, od katerega si pridobi soglasje.
(7) V kolikor direktor sam poda izjavo o razrešitvi, svet zavoda o pisni izjavi obvesti ustanovitelja in prične s postopkom imenovanja novega direktorja.
25. člen 
(vršilec dolžnosti direktorja) 
(1) Če direktorju javnega zavoda predčasno preneha mandat ali če iz drugih razlogov ni mogoče zagotoviti nemotenega opravljanja funkcije direktorja ali če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, Svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti in hkrati takoj začne postopek za imenovanje direktorja.
(2) V primeru neuspešnega javnega razpisa za zasedbo prostega delovnega mesta direktorja lahko Svet zavoda za vršilca dolžnosti imenuje bodisi strokovnega delavca zavoda bodisi katerega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje iz 22. člena tega odloka.
(3) V kolikor ni možno izbrati ustreznega vršilca dolžnosti, ga v imenu Sveta zavoda izbere župan.
(4) Vršilec dolžnosti direktorja opravlja naloge direktorja do imenovanja novega direktorja v skladu z zakonom, vendar najdlje za eno leto. Ista oseba je lahko največ enkrat ponovno imenovana za vršilca dolžnosti, če direktor s polnim mandatom v tem času ni imenovan.
26. člen 
(vodja organizacijske enote) 
(1) Organizacijski enoti »Ljudska univerza Kočevje« in »Mladinski center Kočevje« vodita vodji organizacijskih enot, ki ju imenuje direktor javnega zavoda.
(2) Vodja organizacijske enote Ljudska univerza Kočevje mora za imenovanje izpolnjevati pogoje, ki jih določa zakonodaja, ki ureja področje izobraževanja odraslih.
(3) Vodja organizacijske enote opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi strokovno delo organizacijske enote ter je odgovoren zanj,
– pripravi predlog programa razvoja in letnega programa dela organizacijske enote ter odgovarja za njuno izvedbo,
– odgovarja za uresničevanje letnega programa dela, finančnega načrta in razvojnega programa organizacijske enote in pripravlja predlog letnega poročila,
– vodi delo andragoškega zbora oziroma mladinskega programskega sveta, spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– zagotavlja zakonitost dela organizacijske enote v okviru svojih pooblastil,
– skrbi za kakovost izvedbe programov in dejavnosti in drugih nalog organizacijske enote,
– odgovarja za namensko porabo finančnih sredstev organizacijske enote,
– je odgovoren za uresničevanje pravic udeležencev ter
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
VII. STROKOVNI ORGANI 
27. člen 
(strokovni organi javnega zavoda) 
Strokovni organi v zavodu so:
– strokovni svet,
– strokovni aktiv,
– andragoški zbor,
– mladinski programski svet.
28. člen 
(strokovni svet) 
(1) Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu ali pravilih zavoda, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu, direktorju in strokovnemu vodji mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge z zakonom ali aktom o ustanovitvi oziroma s statutom ali pravili zavoda določene naloge.
(2) Sestava, mandatno obdobje, način oblikovanja in naloge strokovnega sveta zavoda se določijo s statutom ali pravili zavoda v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
29. člen 
(strokovni aktiv) 
(1) Strokovni aktiv se oblikuje na posameznem izobraževalnem področju oziroma dejavnosti in jih sestavljajo delavci iz posameznega izobraževalnega programa za odrasle oziroma dejavnosti.
(2) Strokovni aktiv obravnava problematiko posameznega izobraževalnega področja oziroma dejavnosti usklajuje merila za preverjanje in ocenjevanje znanja udeležencev ter za evalvacijo izobraževalnega in drugega dela, daje andragoškemu zboru predloge za izboljšanje izobraževalnega dela, obravnava pripombe udeležencev izobraževanja ter opravlja druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
(3) Sestava, način oblikovanja in naloge strokovnega aktiva se določijo s poslovnikom zavoda.
30. člen 
(andragoški zbor) 
(1) Andragoški zbor sestavljajo strokovni delavci v programu osnovne šole za odrasle, javnoveljavnih izobraževalnih programih za odrasle, javnoveljavnih programih poklicnega, srednjega strokovnega in gimnazijskega izobraževanja v skladu z zakoni, ki urejajo ta področja, strokovni delavci v dejavnostih, izobraževalci v neformalnih izobraževalnih programih za odrasle in drugi delavci, ki opravljajo strokovne naloge, ki so:
– zaposleni v javni organizaciji ali
– zunanji sodelavci, če v tekočem koledarskem letu izvedejo najmanj 100 ur organiziranega izobraževalnega dela oziroma dejavnosti.
(2) Sestava, mandatno obdobje, način oblikovanja in naloge androgoškega zbora se določijo s statutom ali pravili zavoda v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
31. člen 
(mladinski programski svet) 
(1) Mladinski programski svet obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih v zvezi z opravljanjem interesnih dejavnosti za mladino v okviru pooblastil, določenih v pravilih zavoda.
(2) Sestava, mandatno obdobje, način oblikovanja in naloge mladinskega programskega sveta se določijo s statutom ali pravili zavoda v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
VIII. ZAPOSLENI V ZAVODU 
32. člen 
(delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanje sindikalnih pravic) 
(1) Delovna razmerja, udeležba delavcev pri upravljanju in uresničevanje sindikalnih pravic delavcev v zavodu, zavod uredi v skladu z zakoni in drugimi splošnimi predpisi s področja delovnega prava.
(2) Zaposlitve se sklepajo samo za delovna mesta, ki so sistemizirana z aktom o sistemizaciji delovnih mest.
IX. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
33. člen 
(splošno) 
(1) Ustanovitelj in država zagotavljata pogoje za delo zavoda.
(2) Ustanovitelj zagotavlja zavodu sredstva in premoženje, s katerimi zavod upravlja.
(3) Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremično premoženje ali le-to obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni.
(4) Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanovitelju.
(5) Zavod se sme zadolževati le s predhodnim soglasjem ustanovitelja.
34. člen 
(viri sredstev zavoda) 
(1) Zavod pridobiva sredstva za svoje delo iz naslednjih virov:
– s prodajo izdelkov, blaga in z opravljanjem storitev,
– s plačili in prispevki udeležencev izobraževanja,
– z opravljanjem registrirane tržne dejavnosti,
– iz proračunskih sredstev,
– iz sredstev EU,
– od najemnin za opremo, stroje, naprave in druga osnovna sredstva,
– od donacij ali prispevkov sponzorjev,
– s sredstvi, pridobljenimi na javnih razpisih in natečajih – domačih in mednarodnih,
– na podlagi standardov in normativov za izvajanje programa osnovne šole za odrasle,
– iz drugih virov.
(2) Način vodenja računovodskih evidenc in poslovnih knjig zavod določi z internim aktom o računovodstvu.
35. člen 
(presežki zavoda) 
(1) Presežke prihodkov nad odhodki sme zavod nameniti le za opravljanje in razvoj svoje dejavnosti.
(2) Presežek prihodkov nad odhodki, zmanjšan za znesek za neplačane obveznosti, neporabljena namenska sredstva ali sredstva, rezervirana za načrtovane projekte, ki so namenjena za financiranje izdatkov v prihodnjem obdobju in so evidentirana na kontih časovnih razmejitvah ter za neporabljena sredstva za investicije, ki ga z letnim planom odobri Svet zavoda, mora zavod vplačati v proračun Občine Kočevje.
(3) Svet zavoda vsako leto po sprejemu zaključnega računa za preteklo leto in v skladu s finančnim načrtom za tekoče leto ugotovi višino sredstev iz prejšnjega odstavka, ki jih mora zavod prenesti na ustanovitelja najkasneje do 30. aprila tekočega leta.
36. člen 
(primanjkljaj zavoda) 
(1) Primanjkljaj sredstev, izkazan v periodičnem ali letnem obračunu, krije ustanovitelj, če zavod z analizo stanja dokaže, ustanovitelj pa dokazano sprejme, da je do njega prišlo zaradi motenj v poslovanju, ki so posledica disparitete med kalkulativnimi elementi cen storitev in realiziranimi cenami, pri čemer mora zavod dokazati, da ima sistemizirano število delovnih mest v skladu z normativi in standardi in v skladu z dogovor jenim programom na ravni občine oziroma mesta (nadstandardi) ter da je realizirana masa sredstev za osebne dohodke enaka ali nižja od zneska vkalkuliranih osebnih dohodkov za obdobje, v katerem se ugotavlja primanjkljaj.
(2) Primanjkljaj sredstev ugotovljen iz naslova preveč izplačanih osebnih dohodkov krije zavod iz prihodkov bodočega obdobja z znižanjem osebnih dohodkov.
37. člen 
(prepoved sklepanja poslov) 
(1) Zavod v nobenem primeru ne sme sklepati poslov z direktorjem, niti z družbami, v katerih imajo le-ti 25 % ali večji poslovni delež.
(2) Enaka omejitev velja tudi za njihove družinske člane oziroma družbe, v katerih imajo le-ti 25 % ali večji poslovni delež. Za ožje družinske člane se štejejo zakonec ali zunajzakonski partner, brat ali sestra, polbrat ali polsestra, otrok ali rejenec ali pastorek in starši.
X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA 
38. člen 
(medsebojna razmerja) 
(1) Medsebojna razmerja v zvezi z upravljanjem premoženja ustanovitelj in zavod uredita s posebno pogodbo.
(2) V pogodbi iz prejšnjega odstavka se določi tudi seznam nepremičnin, ki so dane zavodu v upravljanje.
39. člen 
(soglasje ustanovitelja) 
(1) Zavod je dolžan od ustanovitelja pridobiti soglasje:
– k določbam Statuta,
– k imenovanju in razrešitvi direktorja,
– k statutarnim spremembam,
– o razpolaganju presežkov prihodkov nad odhodki,
– k sanacijskem programu,
– k predlogu za pokritje izgube v okviru sanacijskega programa,
– v drugih primerih določenih z zakonom ali s tem odlokom.
(2) Ustanovitelj je dolžan svoje ustanoviteljske pravice in obveznosti izvajati tako, da omogočajo zavodu nemoteno delovanje. V vseh primerih, ko ta odlok ali Statut ali zakon določajo, da mora zavod od ustanovitelja pridobiti soglasje, se šteje, da je bilo soglasje dano, če ustanovitelj v roku 60 dni od datuma prejema zahteve, izdaje soglasja ne zavrne ali pa zavoda pred potekom tega roka ne obvesti, do katerega dne rok podaljšuje.
XI. NADZOR 
40. člen 
(nadzor javnega zavoda in dolžnosti) 
(1) Zavod je dolžan vsako leto ustanovitelju predložiti letno poročilo o delu in poslovanju za preteklo leto.
(2) Zavod je dolžan ustanovitelju poslati vsa poročila in ugotovitve na podlagi izvedenih notranjih ali zunanjih revizij, inšpekcijskih pregledov ali pregledov drugih pristojnih organov na upravnem in poslovno-finančnem področju.
(3) Ustanovitelj lahko med poslovnim letom zahteva posebna ali ustna poročila ter dokumentacijo o posameznih vprašanjih v zvezi z delovanjem zavoda in upravljanja s sredstvi.
(4) Posebno poročilo lahko zavod predloži tudi na lastno pobudo, če oceni, da za to obstajajo upravičeni razlogi.
(5) Nadzor nad finančnim poslovanjem in zakonitostjo dela opravljajo pristojni organi ter notranja revizija, ki jo pooblasti zavod. Področje revidiranja določi zavod v soglasju z županom.
(6) Strokovni nadzor se izvaja v skladu z zakonom, ki ureja dejavnost izobraževanje odraslih.
XII. JAVNOST DELA 
41. člen 
(javno delo zavoda) 
(1) Delo zavoda je javno.
(2) Javnost dela zavoda se zagotavlja preko spletnih strani, spletnih družabnih omrežij, s poročili ustanovitelju, novinarskimi konferencami ter drugimi načini komuniciranja z javnostjo.
(3) Javnost obvešča o delu zavoda direktor zavoda ali oseba, ki jo direktor pooblasti.
XIII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
42. člen 
(statut zavoda) 
Vsa vprašanja, ki niso urejena s tem odlokom se uredijo v statutu zavoda, ki ga sprejme Svet zavoda z večino glasov vseh članov. K Statutu mora predhodno soglasje podati Občinski svet Občine Kočevje, po sprejemu pa se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
43. člen 
(odlok zavoda) 
Za vsa vprašanja, ki niso urejena s tem odlokom, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja zavode, podporno okolje za podjetništvo, izobraževanje odraslih in drugi veljavni predpisi.
XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
44. člen 
(uskladitev statuta zavoda) 
Uskladitve statuta javnega zavoda se opravijo v roku treh mesecev po uveljavitvi tega odloka.
45. člen 
(ureditev obstoječih najemnih razmerij) 
(1) Z najemniki in uporabniki, ki imajo na dan uveljavitve tega odloka z javnim zavodom sklenjene najemne pogodbe oziroma pogodbe o uporabi poslovnih prostorov, se sklenejo nove pogodbe v skladu s pravilnikom o najemu oziroma oddajanju poslovnih prostorov zavoda, ki ga sprejme ustanovitelj.
(2) Ustanovitelj pravilnik o najemu oziroma oddajanju poslovnih prostorov zavoda sprejme v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka.
46. člen 
(prenehanje veljave) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Podjetniški inkubator Kočevje (Uradni list RS, št. 71/18, 135/22).
47. člen 
(začetek veljave) 
Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0005/2025-5
Kočevje, dne 19. junija 2025
Župan 
Občine Kočevje 
Gregor Košir 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti