Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 41. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 118/06 – ZUOPP-A, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 2/15 – odl. US, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23), 61. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 27/08 – odl. US, 76/08, 79/09, 51/10, 84/10 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 76/16 – odl. US, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K) ter na podlagi 19. člena Statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 106/13, 93/15, 5/19 in 101/24), 15. člena Statuta Občine Dobrna (Uradni list RS, št. 55/17), 16. člena Statuta Občine Štore (Uradni list RS, št. 1/12, 38/14 in 23/18), 19. člena Statuta Občine Vojnik (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 3/16), so Mestni svet Mestne občine Celje na 18. redni seji dne 21. 5. 2025, Občinski svet Občine Dobrna na 15. redni seji dne 21. 5. 2025, Občinski svet Občine Štore na 17. redni seji dne 9. 6. 2025 in Občinski svet Občine Vojnik na 18. redni seji dne 19. 6. 2025, sprejeli
o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Glazija
I. USTANOVITELJSTVO ZAVODA
(prvotno ustanoviteljstvo)
(1) Osnovna šola Glazija je bila za opravljanje dejavnosti osnovnošolskega izobraževanja ustanovljena kot javni vzgojno-izobraževalni zavod Mestne občine Celje z Odlokom o ustanovitvi javnih vzgojno-izobraževalnih zavodov Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 6/97, 30/04, 82/04, 101/07, 54/10 in 99/12), ki ga je nadomestil Odlok o ustanovitvi javnih vzgojno-izobraževalnih zavodov Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 56/17 in 135/23).
(2) Osnovna šola Glazija je vpisana v sodni register pod vl. št. 10375300, matična številka 5083699000, in v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za šolstvo, št. vpisa v razvid OŠPP-486.
(1) S tem odlokom k ustanoviteljstvu pristopajo Občina Dobrna, Dobrna 19, 3204 Dobrna, Občina Štore, Udarniška ulica 3, 3220 Štore in Občina Vojnik, Keršova ulica 8 3212 Vojnik, kot soustanoviteljice in skupaj z Mestno občino Celje, Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje prevzemajo ustanoviteljstvo javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Glazija.
(2) Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvršuje Mestni svet Mestne občine Celje in občinski sveti Občine Dobrna, Občine Štore in Občine Vojnik, razen če zakonodaja ali ta odlok ne določata drugače.
(3) Ustanovitveni deleži ustanoviteljic so:
Občina | Število prebivalcev na 1. 7. 2024 | Delež |
Mestna občina Celje | 49 536 | 75,56 % |
Občina Dobrna | 2 322 | 3,54 % |
Občina Štore | 4 436 | 6,77 % |
Občina Vojnik | 9 264 | 14,13 % |
SKUPAJ: | 65 558 | 100 % |
(1) S tem odlokom se urejajo:
– ustanoviteljstvo zavoda,
– ime, sedež, pečat in pravni status zavoda,
– organiziranost zavoda,
– dejavnost zavoda,
– organi zavoda,
– premoženje zavoda,
– sredstva za delo zavoda,
– pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,
– medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda,
– javnost dela,
– splošni akti zavoda,
– skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic,
– statusne spremembe,
– druge določbe v skladu z zakonom.
(2) V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
II. IME, SEDEŽ, PEČAT IN PRAVNI STATUS ZAVODA
(1) Ime zavoda je: Osnovna šola Glazija.
(2) Sedež zavoda je: Oblakova ulica 15, Celje.
(1) Zavod ima in uporablja svoj pečat okrogle oblike s premerom 35 mm, v katerega sredini je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu pa je izpisano ime in sedež zavoda.
(2) Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike s premerom 20 mm z enako vsebino kot pečat iz prejšnjega odstavka tega člena.
(3) Pečat iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja ali izdaja organom, organizacijam, občanom, učencem oziroma njihovim staršem.
(4) Pečat iz drugega odstavka tega člena uporablja zavod za žigosanje predvsem finančne in knjigovodske dokumentacije.
(5) Število posameznih pečatov zavoda, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni določi ravnatelj s sklepom.
Zavod je samostojna pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom in tem odlokom.
(ustanovitev skupnega organa)
S tem odlokom se ustanovi Svet ustanoviteljic kot skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic v zavodu.
III. ORGANIZIRANOST ZAVODA
Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote ter lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, določa zavod s pravili zavoda in pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest.
(1) Zavod izvaja javno službo, ki obsega javnoveljavni izobraževalni program, ki je sprejet na način in po postopku, določenem z veljavnimi predpisi.
(2) Osnovne dejavnosti zavoda so osnovnošolsko izobraževanje po prilagojenem vzgojno-izobraževalnem programu z nižjim izobrazbenim standardom, posebni program vzgoje in izobraževanja – usposabljanje, domska vzgoja ter mobilna specialno pedagoška služba.
(dejavnosti zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti)
(1) Osnovna dejavnost zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti je:
– Q85.200 Primarno izobraževanje.
(2) Poleg osnovne dejavnosti zavod izvaja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje svojo dejavnost ter po standardni klasifikaciji dejavnosti sodijo v naslednje razrede in podrazrede:
– G47.120 Druga nespecializirana trgovina na drobno
– G47.550 Trgovina na drobno s pohištvom, svetili, namizno posodo in drugimi izdelki za gospodinjstvo
– G47.610 Trgovina na drobno s knjigami
– G47.640 Trgovina na drobno z igrami in igračami
– G47.690 Trgovina na drobno z izdelki za kulturo, šport in zabavo, d. n.
– G47.740 Trgovina na drobno z medicinskimi in ortopedskimi izdelki
– G47.750 Trgovina na drobno s kozmetičnimi in toaletnimi izdelki
– G47.780 Trgovina na drobno z drugim novim blagom
– G47.790 Trgovina na drobno z rabljenim blagom
– G47.120 Druga nespecializirana trgovina na drobno
– G47.240 Trgovina na drobno s kruhom, pecivom in slaščicami
– G47.270 Trgovina na drobno z drugimi živili
– G47.550 Trgovina na drobno s pohištvom, svetili, namizno posodo in drugimi izdelki za gospodinjstvo
– G47.610 Trgovina na drobno s knjigami
– G47.640 Trgovina na drobno z igrami in igračami
– G47.750 Trgovina na drobno s kozmetičnimi in toaletnimi izdelki
– G47.780 Trgovina na drobno z drugim novim blagom
– G47.790 Trgovina na drobno z rabljenim blagom
– I55.900 Druge nastanitvene dejavnosti
– I56.210 Priložnostna priprava in dostava hrane
– I56.220 Pogodbena priprava in dostava hrane ter druga oskrba s hrano
– J58.130 Izdajanje revij in druge periodike
– J58.190 Drugo založništvo, razen izdajanja programske opreme
– M68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
– C18.120 Drugo tiskanje
– O82.100 Pisarniške dejavnosti
– O82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– Q85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
– Q85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
– Q85.690 Pomožne dejavnosti za izobraževanje, d. n.
– R86.950 Fizioterapija
– R88.910 Dnevno varstvo otrok
– S90.200 Uprizoritvene umetnosti
– S90.310 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
– S91.110 Dejavnost knjižnic
– S93.110 Obratovanje športnih objektov
– S93.190 Športne dejavnosti, d. n.
– S93.299 Drugje nerazvrščene dejavnosti za prosti čas.
(3) Zavod lahko v okviru svoje dejavnosti ustanovi drug zavod ali podjetje s soglasjem Sveta ustanoviteljic.
(4) Zavod lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanoviteljic.
(1) Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi zavoda in
– svet staršev.
(2) Zavod lahko ima tudi druge organe, katerih delovno področje, sestavo in način imenovanja določi s pravili.
(pristojnosti sveta zavoda)
(1) Zavod upravlja svet zavoda.
(2) Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda,
– imenuje in razrešuje ravnatelja,
– sprejema program razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– določa finančni načrt in sprejema letno poročilo (zaključni račun) zavoda,
– predlaga ustanovitelju razporeditev presežka oziroma način kritja primanjkljaja zavoda,
– sprejema letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o izobraževalni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži učiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev ali skupnost učencev,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda;
– predlaga ustanoviteljicam spremembo ali razširitev dejavnosti,
– odloča o najetju kredita po predhodnem soglasju ustanoviteljic,
– daje ustanoviteljicam in ravnatelju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– imenuje predstavnike zavoda v drugih asociacijah,
– sprejema cenike za prodajo blaga in storitev na trgu ter sprejme akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– lahko predlaga ustanoviteljicam revizijo poslovanja zavoda in
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom ter pravili zavoda.
(sestava, konstituiranje in mandat sveta zavoda)
(1) Svet zavoda ima 11 članov in je sestavljen iz:
– treh predstavnikov ustanovitelja,
– petih predstavnikov delavcev zavoda in
– treh predstavnikov staršev.
(2) Predstavnike ustanovitelja v svet zavoda imenujejo:
– dva predstavnika Mestni svet Mestne občine Celje in
– enega skupnega predstavnika občinski sveti Občine Dobrna, Občine Štore in Občine Vojnik, ki se imenuje rotacijsko – na vsak mandat iz druge občine, začenši z Občino Dobrna, nato pa z Občino Štore in Občino Vojnik, po postopku, določenem v pravilih zavoda ali poslovniku sveta zavoda.
Vsaj en predstavnik ustanovitelja v svetu zavoda mora biti ob imenovanju svetnik mestnega sveta oziroma občinskega sveta ustanoviteljic.
(3) Predstavnike delavcev izvolijo delavci neposredno s tajnim glasovanjem izmed vseh delavcev zavoda, po postopku in na način kot ga določata veljavna zakonodaja in ta odlok.
(4) Predstavnike staršev izvolijo starši javno na svetu staršev izmed svojih članov.
(5) Za predsednika sveta zavoda člani sveta na konstitutivni seji sveta zavoda izvolijo enega izmed članov. Na enak način se določi namestnik predsednika sveta.
(6) Svet zavoda se lahko konstituira, ko so izvoljeni oziroma imenovani vsi predstavniki. Prvo sejo sveta zavoda v novi sestavi skliče ravnatelj zavoda najkasneje v roku 20 dni po preteku mandata sveta zavoda. Prvo sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika najstarejši novoizvoljeni oziroma novoimenovani član sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji z izvolitvijo predsednika sveta zavoda in njegovega namestnika. Od tega dne začne teči mandat članov sveta zavoda.
(7) Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat zaporedoma. Mandat predstavnikov staršev v svetu zavoda je povezan s statusom otroka v zavodu.
(volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda)
(1) Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata sveta zavoda. S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev, število članov sveta zavoda, ki se volijo in imenuje volilna komisija. Sklep o razpisu se mora javno objaviti v zavodu.
(2) Postopek volitev članov sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, vodi volilna komisija. Volilno komisijo sestavljajo predsednik in dva člana ter njihovi namestniki. Člani volilne komisije in njihovi namestniki morajo imeti aktivno volilno pravico in ne morejo biti kandidati za člane sveta zavoda. Volilno komisijo se imenuje za dobo štirih let.
(3) Kandidati za predstavnike delavcev morajo imeti pasivno volilno pravico. Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, imajo najmanj trije delavci z aktivno volilno pravico ali reprezentativni sindikat. Predlogi kandidatov za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, morajo biti pisni, vsebovati morajo podpise vseh predlagateljev. Predlogu morajo biti priložena pisna soglasja vseh predlaganih kandidatov h kandidaturi. Predlogi se predložijo volilni komisiji v 21 dneh po razpisu volitev.
(4) Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da delavci, ki bodo odsotni na dan volitev, volijo pred tem dnem in določi dan predčasnih volitev. Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec, ki ima pravico glasovati, ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov, z navedbo, koliko kandidatov se voli. Za člana sveta zavoda so izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu. Če niti na ta način ni mogoče ugotoviti, kdo je izvoljen za člana sveta zavoda, se kandidata izvoli s pomočjo žreba.
(5) Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico.
(6) Glede aktivne in pasivne volilne pravice delavcev v svet zavoda se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki urejajo sodelovanje delavcev pri upravljanju.
(7) O poteku volitev se pripravi zapisnik.
(volitve predstavnikov staršev v svet zavoda)
(1) Volitve predstavnikov staršev v svet zavoda so javne.
(2) Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, ima vsak starš, ki je član sveta staršev. Predlog kandidata za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, mora biti pisen, vsebovati mora podpis predlagatelja, priloženo mu mora biti soglasje kandidata h kandidaturi.
(3) Na seji sveta staršev, na kateri se opravijo volitve, mora biti prisotna najmanj polovica članov sveta staršev. Volitve se opravijo z dvigovanjem rok. Pred glasovanjem se navedejo imena kandidatov za člane sveta po abecednem redu priimkov in število kandidatov, ki se jih voli. Za člana sveta zavoda so izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se kandidata izvoli s pomočjo žreba.
(4) O poteku volitev se pripravi zapisnik.
(prenehanje mandata članu sveta zavoda)
(1) Članu sveta zavoda preneha mandat v svetu zavoda pred potekom mandata, za katerega je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet zavoda,
– umre,
– odstopi,
– je odpoklican ali razrešen.
(2) Predstavniku staršev preneha mandat z dnem, ko njegov otrok ni več vključen v zavod. Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu. Članu sveta zavoda, ki je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda, preneha mandat z dnem imenovanja na drugo funkcijo.
(3) Odstop člana sveta zavoda, ki je predstavnik delavcev ali predstavnik staršev, učinkuje, ko svet zavoda prejme pisno izjavo člana sveta zavoda o odstopu.
(4) Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta zavoda, ki ga je kandidiral sindikat.
(5) Postopek za odpoklic predstavnika staršev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % članov sveta staršev zavoda.
(6) Predlog za odpoklic mora vsebovati obrazložitev, v kateri so navedeni razlogi za odpoklic. Predlog mora biti podan v pisni obliki in vsebovati podpise predlagateljev. Predlog se predloži volilni komisiji (če gre za predstavnika delavcev) oziroma predsedniku ali namestniku sveta staršev (če gre za predstavnika staršev), ki preveri formalnost predloga, ne da bi presojal razloge za odpoklic. Formalno popoln predlog se uvrsti na sestanek delavcev oziroma sejo sveta staršev, ki mora biti sklicana v roku 30 dni od dneva prejema popolnega predloga. Če je popoln predlog za odpoklic prejet v času poletnih počitnic, pa najpozneje v roku 30 dni od začetka šolskega leta. Predlog za odpoklic mora biti vročen članu sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, najmanj osem dni pred sestankom oziroma sejo, na kateri bo obravnavan. Član sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, ima pravico, da se opredeli, ali se z odpoklicem strinja ali ne.
(7) Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu.
(8) Predstavnik staršev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina članov sveta staršev.
(9) Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda se smiselno uporabljajo določbe tega odloka in zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju.
(10) Član sveta je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se trikrat zaporedoma neupravičeno ne udeleži seje sveta zavoda ali se jih udeležuje neredno,
– brez utemeljenega oziroma upravičenega razloga ne zastopa interesov tistega, ki ga je izvolil ali imenoval,
– svet zavoda ugotovi, da obstaja konflikt med zasebnimi interesi člana sveta in interesi zavoda,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi.
(11) Člana sveta zavoda razreši za volitve oziroma imenovanje pristojni organ na način in po postopku, določenem za imenovanje.
(12) Če je član sveta zavoda predčasno razrešen ali mu preneha mandat, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član sveta zavoda po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član sveta zavoda, ki je bil razrešen ali mu je prenehal mandat.
(1) Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov, če ni z zakonom drugače določeno.
(2) Svet zavoda lahko v skladu z veljavno zakonodajo in tem odlokom, način dela in način uresničevanja pravic ter dolžnosti članov natančneje določi s poslovnikom.
(1) Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
(2) Ravnatelj organizira, načrtuje, vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonito poslovanje ter strokovno delovanje zavoda.
(3) Mandat ravnatelja traja pet let in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan.
(pristojnosti ravnatelja)
(1) Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– pripravlja finančni načrt,
– je odgovoren za uresničevanje pravic in dolžnosti učencev,
– vodi delo učiteljskega zbora,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive in odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti učencev,
– spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje zavoda s šolsko zdravstveno službo,
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda,
– opravi prvi sklic sveta staršev,
– poroča ustanoviteljicam in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na poslovanje zavoda,
– imenuje in razrešuje svoje pomočnike,
– izvaja sklepe ustanoviteljic in sklepe sveta zavoda,
– pripravi letno (računovodsko in poslovno) poročilo o delu zavoda,
– pripravlja predloge za spremembo pravil zavoda, če jih zavod ima,
– predlaga ustanoviteljicam in svetu zavoda najemanje kreditov zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni, tem odlokom in drugimi predpisi.
(2) Ravnatelj lahko za opravljanje posameznih nalog iz svoje pristojnosti in za nadomeščanje v času odsotnosti pisno pooblasti delavca zavoda.
(imenovanje in razrešitev ravnatelja)
(1) Postopek in pogoje za imenovanje in razrešitev ravnatelja in imenovanje vršilca dolžnosti ravnatelja, ureja zakon.
(2) Ravnatelj se imenuje na podlagi javnega razpisa, določenega z zakonom.
(1) V zavodu se lahko v skladu z normativi sistemizira delovno mesto pomočnika ravnatelja, ki pomaga ravnatelju pri opravljanju poslovodnih in pedagoških nalog.
(2) Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj.
(3) Postopek in pogoje za imenovanje in razrešitev pomočnika ravnatelja, ureja zakon.
(4) Pomočnik ravnatelja opravlja naloge kot izhajajo iz akta o sistemizaciji delovnih mest v zavodu ter naloge za katere ga pisno pooblasti ravnatelj.
(5) Pomočnik ravnatelja nadomešča ravnatelja v njegovi odsotnosti.
(1) Strokovni organi zavoda so:
– učiteljski zbor,
– oddelčni učiteljski zbor,
– razrednik in
– strokovni aktivi.
(2) V zavodu sta organizirana tudi naslednja organa:
– razvojna skupina in
– skupina za samoevalvacijo.
(3) Naloge in pristojnosti strokovnih organov zavodov določa zakon.
(1) Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev. Tehnično in finančno podporo za delovanje sveta staršev zagotavlja zavod.
(2) Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka.
(3) Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Na prvem sestanku izvoli svet staršev predsednika in namestnika.
(4) Pristojnosti sveta staršev določa zakon.
(svetovalna služba in knjižnica)
V zavodu delujeta svetovalna služba in knjižnica, katerih pristojnosti določa zakon.
(1) Premoženje s katerim upravlja zavod je last ustanoviteljic. Vrsto in obseg premoženja, ki ga posamezne ustanoviteljice dajo zavodu v upravljanje, se določi s sklepom o prenosu v upravljanje.
(2) Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljicam oziroma tisti ustanoviteljici, ki je lastnica premoženja.
(3) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje. Premoženje uporablja za opravljanje dejavnosti, za katere je ustanovljen, in sicer na način kot to določa zakon, ta odlok in pogodba o upravljanju stvarnega premoženja, sklenjena med zavodom in ustanoviteljicami.
(4) Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
VII. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
(sredstva za delo zavoda)
(1) Sredstva za delo pridobiva zavod skladno z zakoni in drugimi predpisi:
– iz javnih sredstev,
– sredstev ustanoviteljic,
– sredstev občin pogodbenic,
– prispevkov učencev,
– s prodajo storitev in izdelkov,
– iz donacij, prispevkov sponzorjev in iz drugih virov.
(2) Zavod lahko prodajo blaga in storitev na trgu izvaja le, če bo z njo zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
(3) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno z veljavnimi predpisi.
(4) Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti, lahko uporabi le za razvoj in opravljanje svoje dejavnosti ter po predhodnem soglasju Sveta ustanoviteljic za investicijsko in tekoče vzdrževanje.
(5) O načinu in višini pokrivanja morebitnega primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča Svet ustanoviteljic na predlog sveta zavoda.
(6) Zavod je dolžan uporabljati sredstva v skladu z namenom, za katerega so mu bila dodeljena.
Zavod pod pogoji, ki jih določa zakon ustanovi šolski sklad, iz katerega se financirajo dejavnosti, ki niso sestavina izobraževalnega programa, oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, nakup nadstandardne opreme, zviševanje standarda pouka in podobno.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
(nastopanje v pravnem prometu)
(1) Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun ter sklepa pogodbe in druge pravne posle v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register z omejitvijo, da ne sme odtujiti ali obremeniti nepremičnega premoženja ustanoviteljic, ki ga ima v upravljanju.
(2) Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga v skladu s predpisi.
(3) Ustanoviteljice za obveznosti zavoda odgovarjajo omejeno subsidiarno do višine sredstev, ki so v proračunu posamezne ustanoviteljice predvidena za opravljanje javne službe zavoda v skladu z veljavno zakonodajo in drugimi predpisi.
IX. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA
(medsebojne pravice in obveznosti)
(1) Zavod ima do ustanoviteljic naslednje obveznosti:
1. do 28. februarja tekočega leta mora Svetu ustanoviteljic posredovati letno poročilo (zaključni račun) in poročilo o upravljanju z nepremičnim premoženjem,
2. v prvem polletju tekočega leta ravnatelj zavoda Mestnemu svetu Mestne občine Celje poroča o letnem poročilu iz prejšnje točke in programu dela za tekoče leto,
3. zagotavljati namensko in racionalno rabo oziroma porabo vseh sredstev ustanoviteljic, ki jih ima v upravljanju oziroma jih tekoče pridobiva za izvajanje dejavnosti, za katero je ustanovljen,
4. do 15. oktobra tekočega leta mora posredovati Letni delovni načrt, Letno poročilo o realizaciji Letnega delovnega načrta in Organizacijsko poročilo,
5. najkasneje v roku določnem v izhodiščih ustanoviteljic za pripravo finančnega načrta posredovati program dela in finančni načrt,
6. po potrebi na njihovo zahtevo posredovati ustanoviteljicam vse podatke, potrebne za spremljanje računovodskega in poslovnega poteka dela zavoda ter za statistične potrebe.
(2) Obveznosti iz prejšnjega odstavka mora zavod posredovati vodji notranje organizacijske enote, pristojni za družbene dejavnosti na Mestni občini Celje.
(3) Ustanoviteljice imajo do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
1. pred odločitvijo sveta zavoda o izbiri kandidata za ravnatelja podajo obrazloženo mnenje o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje,
2. dajejo soglasje k sprejetemu finančnim načrtu in programu dela zavoda ter kadrovskemu načrtu, ki je priloga finančnega načrta,
3. dajejo soglasje k sprejetemu letnemu poročilu (zaključnemu računu) o delu zavoda,
4. zagotavljajo ustrezne materialne pogoje za delo zavoda,
5. imenujejo in razrešujejo predstavnike ustanoviteljic v svet zavoda,
6. spremljajo skladnost porabe finančnih sredstev z letnimi programi dela in finančnimi načrti zavoda, za tisti del sredstev, ki ga zagotavljajo zavodu,
7. dajejo soglasje k najemanju kreditov zavoda,
8. izvajajo nadzor nad poslovanjem zavoda in nad porabo finančnih sredstev ter gospodarjenjem in upravljanjem zavoda z nepremičnim in premičnim premoženjem, ki so ga vložile v delovanje zavoda,
9. v primerih, ko ugotovijo, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima posamezna ustanoviteljica ali svet ustanoviteljic pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z veljavno zakonodajo in drugimi predpisi ter
10. izvajajo druge ustanoviteljske pravice, določene s tem odlokom in z veljavnimi predpisi s področja dela zavoda.
(4) Ustanoviteljske pravice iz 1., 2. in 3. točke prejšnjega odstavka izvršuje Svet ustanoviteljic.
(5) Ustanoviteljske pravice iz 4., 6., 8. in 9. točke tretjega odstavka tega člena izvršujejo notranje organizacijske enote občinskih uprav ustanoviteljic, pristojne za družbene dejavnosti.
(6) Ustanoviteljske pravice iz 2. in 3. točke tretjega odstavka tega člena se izvršujejo skladno z veljavnimi predpisi.
(1) Delo zavoda je javno.
(2) Javnost dela zavoda se zagotavlja s poročili ustanoviteljicam, svetu zavoda, staršem ter podajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja in drugim predstavnikom javnosti.
(3) Sejam in drugim oblikam dela organov zavoda ter vzgojno-izobraževalnemu delu starši in predstavniki javnosti ne morejo prisostvovati, razen če tako določa zakon ali drugi predpisi ali če to dovoli ravnatelj.
(4) O delu zavoda obvešča javnost ravnatelj ali oseba, ki jo ravnatelj za ta namen pooblasti.
Zavod ima lahko pravila zavoda, ki jih sprejme svet zavoda. S pravili se lahko urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda, v skladu z zakonom in tem odlokom.
(1) Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve.
(2) Splošne akte zavoda sprejme svet zavoda, če s pravili zavoda ni določeno, da jih sprejme ravnatelj.
XII. SKUPNI ORGAN ZA IZVRŠEVANJE USTANOVITELJSKIH PRAVIC
(ime in sedež skupnega organa)
(1) Ime skupnega organa iz 7. člena tega odloka je Svet ustanoviteljic Osnovne šole Glazija (v nadaljnjem besedilu: Svet ustanoviteljic).
(2) Sedež Sveta ustanoviteljic je: Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje.
(3) Strokovne naloge za Svet ustanoviteljic opravlja Občinska uprava Mestne občine Celje.
(namen ustanovitve Sveta ustanoviteljic)
Svet ustanoviteljic se ustanovi z namenom skupnega izvrševanja ustanoviteljskih pravic v razmerju do zavoda, razen tistih, katerih izvrševanje je s tem odlokom ali zakonom pridržano mestnemu svetu in občinskim svetom ustanoviteljic.
(izvrševanje ustanoviteljskih pravic)
(1) V okviru izvrševanja ustanoviteljskih pravic v zavodu ima Svet ustanoviteljic naslednje pristojnosti:
1. predlaga statusne spremembe zavoda;
2. predlaga odločanje o prenehanju zavoda v skladu z določili zakona in pravili zavoda;
3. daje mnenje k imenovanju in razrešitvi ravnatelja zavoda v skladu z določili zakona in tega odloka;
4. daje soglasje k odločitvi o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki zavoda;
5. odloča o kritju, načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev za delo, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda;
6. predlaga spremembo sedeža ali imena zavoda;
7. predlaga spremembo ali razširitev dejavnosti zavoda;
8. daje soglasje k ustanovitvi drugega zavoda ali podjetja, katerega zavod ustanavlja v okviru svoje dejavnosti;
9. daje soglasje k finančnemu načrtu (skupaj s kadrovskim načrtom) in letnemu poročilu zavoda;
10. daje soglasje k letnemu načrtu investicijskega vzdrževanja;
11. do 1. oktobra tekočega koledarskega leta potrdi sistemizacijo delovnih mest za dodatne občinske programe, za katere ustanoviteljice zagotavljajo sredstva;
12. odloča o drugih vprašanjih v skladu z veljavnimi predpisi.
(2) Svet ustanoviteljic ima tudi druge ustanoviteljske pravice, ki jih izvršuje v razmerju do zavoda v skladu s tem odlokom in pravili zavoda.
(3) Ustanoviteljice so dolžne svoje ustanoviteljske pravice in obveznosti izvajati tako, da omogočajo zavodu nemoteno delovanje.
(način izvrševanja nalog)
Svet ustanoviteljic izvršuje svoje naloge po tem odloku samostojno, v imenu in za račun občin ustanoviteljic, ki so ga ustanovile.
(sestava in način dela Sveta ustanoviteljic)
(1) Svet ustanoviteljic sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Člani Sveta ustanoviteljic izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika Sveta ustanoviteljic.
(2) Svet ustanoviteljic dela na sejah, ki jih sklicuje in vodi predsednik oziroma namestnik Sveta ustanoviteljic.
(3) Svet ustanoviteljic za svoje delo na sejah sprejme poslovnik.
(število glasov članov Sveta ustanoviteljic)
(1) Vsak član Sveta ustanoviteljic ima toliko glasov, kolikor ima posamezna ustanoviteljica, ki jo član zastopa, ustanovitvenih deležev.
(2) Ustanovitveni deleži iz prejšnjega odstavka so določeni v 2. členu tega odloka.
(način sprejemanja odločitev)
Svet ustanoviteljic sprejema odločitve z večino vseh glasov svojih članov, pri čemer morajo za odločitev glasovati najmanj trije člani Sveta ustanoviteljic.
(poročanje Sveta ustanoviteljic)
(1) Svet ustanoviteljic lahko obdobno in po potrebi poroča mestnemu svetu in občinskim svetom ustanoviteljic o svojem delu.
(2) Mestni svet in občinski sveti ustanoviteljic lahko obravnavajo vprašanja iz pristojnosti Sveta ustanoviteljic in zavzamejo do njih svoje stališče.
(3) Pri poročanju in obravnavanju vprašanj iz pristojnosti Sveta ustanoviteljic pred posameznim mestnim in občinskim svetom ustanoviteljice predstavlja Svet ustanoviteljic tisti njen član, ki je predstavnik posamezne ustanoviteljice v Svetu ustanoviteljic.
(sredstva za delo Sveta ustanoviteljic)
(1) Sredstva za delo Sveta ustanoviteljic zagotovijo ustanoviteljice v svojih proračunih.
(2) Vsaka ustanoviteljica krije stroške za delo Sveta ustanoviteljic v višini sorazmernega odstotnega deleža svojih glasov v razmerju do celotnega števila glasov.
Zavod se lahko pripoji drugemu zavodu, spoji z drugim zavodom, se razdeli na dvoje ali več zavodov ali organizira kot podjetje. O tem odločajo ustanoviteljice.
XIV. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
(mandat ravnatelja in konstituiranje sveta zavoda)
(1) Z dnem uveljavitve tega odloka nadaljujeta z delom dosedanji ravnatelj zavoda in svet zavoda do izteka mandata, za katerega sta bila imenovana.
(2) Svet zavoda bo skladno z določbami 13. člena tega odloka imenovan po izteku mandata članov sveta zavoda, ki opravljajo svojo funkcijo v času sprejema tega odloka.
(rok za uskladitev pravil)
(1) Zavod mora uskladiti pravila zavoda s tem odlokom najkasneje v štirih mesecih od uveljavitve tega odloka.
(2) Ostali splošni akti zavoda se morajo s tem odlokom in pravili zavoda uskladiti v roku dveh mesecev od uveljavitve pravil zavoda.
(3) Do uskladitve pravil zavoda in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom.
(1) Zavod je pravni naslednik javnega zavoda Osnovna šola Glazija, matična številka 5083699000, ki je vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Celju pod vložno številko 10375300 in prevzema vse pravice in obveznosti tega zavoda.
(2) Ta odlok ne posega v pravna in druga razmerja med ustanoviteljicami in zavodom, ki so nastala pred njegovim sprejetjem.
Vsa dejanja, ki so potrebna za vpis sprememb v sodni register, opravi ravnatelj.
(1) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
(2) Ta odlok objavi Mestna občina Celje v Uradnem listu Republike Slovenije po sprejemu na mestnem svetu in vseh občinskih svetih ustanoviteljic.
(3) Ustanoviteljice, ki svojih predpisov ne objavljajo v Uradnem listu Republike Slovenije, objavijo ta odlok v svojem uradnem glasilu.
Št. 0301-4/2025-1
Celje, dne 21. maja 2025
Št. 007-0601/2025-10
Dobrna, dne 20. junija 2025
Št. 609-0004/2025-6
Štore, dne 9. junija 2025
Št. 032-0006/2025-5
Vojnik, dne 19. junija 2025