Uradni list

Številka 47
Uradni list RS, št. 47/2025 z dne 27. 6. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 47/2025 z dne 27. 6. 2025

Kazalo

1933. Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec, stran 5401.

  
Na podlagi 16. člena Statuta Občine Dobrova - Polhov Gradec (Uradni list RS, št. 155/22 – uradno prečiščeno besedilo) v zvezi s 24. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 – ZdZPVHVVR, 26/14, 32/15, 27/17, 22/18, 86/21 – odl. US, 123/21, 44/22, 130/22 – ZPOmK-2, 18/23 in 78/23; v nadaljnjem besedilu: ZKme-1) je Občinski svet Občine Dobrova - Polhov Gradec na 18. redni seji dne 18. junija 2025 sprejel
P R A V I L N I K 
o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(Vsebina pravilnika) 
(1) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje, vrste pomoči, upravičence in ukrepe za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec (v nadaljnjem besedilu: občina).
(2) Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za:
– državne pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 327 z dne 21. 12. 2022, str. 1), zadnjič popravljeno s Popravkom Uredbe Komisije (EU) 2022/2472 z dne 14. decembra 2022 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 2024/90118 z dne 21. 2. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 2022/2472/EU);
– druge ukrepe občine.
2. člen 
(Način in višina zagotavljanja sredstev) 
(1) Sredstva za izvedbo ukrepov po tem pravilniku se zagotavljajo iz proračuna občine.
(2) Višina razpoložljivih sredstev za posamezne ukrepe se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto.
(3) Pri dodeljevanju sredstev se upoštevajo načela enakopravnosti, preglednosti in učinkovite rabe javnih sredstev, kot tudi zahtevani finančni mehanizmi, ki zagotavljajo ustrezno spremljanje in poročanje o porabi sredstev.
3. člen 
(Oblika pomoči) 
Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij.
4. člen 
(Opredelitev pojmov) 
Pojmi uporabljeni v tem pravilniku imajo naslednji pomen:
(1) »pomoč« pomeni ukrep iz 10. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(2) »mikro, malo in srednje veliko podjetje« pomeni fizično ali pravno osebo, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe 2022/2472/EU;
(3) »kmetijski proizvod« pomeni proizvode iz 7. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(4) »primarna kmetijska proizvodnja« pomeni dejavnost iz 44. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(5) »predelava kmetijskih proizvodov« pomeni dejavnost iz 45. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(6) »trženje kmetijskih proizvodov« pomeni dejavnost iz 35. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(7) »kmetijsko gospodarstvo« pomeni kmetijsko gospodarstvo iz 2. točke 3. člena ZKme-1;
(8) »nosilec kmetijskega gospodarstva« pomeni nosilca iz 3. točke 3. člena ZKme-1;
(9) »podjetje v težavah« pomeni fizično ali pravno osebo, ki opravlja gospodarsko dejavnost in izpolnjuje merila iz 18. točke 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjene z Uredbo Komisije (EU) 2023/1315 z dne 23. junija 2023 o spremembi Uredbe (EU) št. 651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 108 Pogodbe ter Uredbe (EU) 2022/2473 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za podjetja, ki se ukvarjajo s proizvodnjo, predelavo in trženjem ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 167 z dne 30. 6. 2023, str. 1);
(10) »opredmetena sredstva« pomenijo sredstva iz 55. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(11) »intenzivnost pomoči« pomeni odstotek iz 12. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(12) »standard Unije« pomeni standard iz 60. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(13) »naložbe za skladnost s standardom Unije« pomenijo naložbe iz 33. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(14) »slabe vremenske razmere, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami« pomenijo vremenske razmere iz 2. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(15) »druge slabe vremenske razmere« pomenijo vremenske razmere iz 41. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(16) »zaščitena žival« pomeni žival iz 47. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(17) »škodljivi organizem rastlin« je organizem iz 43. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(18) »naravne nesreče« pomenijo pojave iz 38. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(19) »začetek izvajanja projekta ali dejavnosti« je začetek izvajanja projekta ali dejavnosti iz 53. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(20) »investicijska dela« pomenijo dela iz 18. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU;
(21) »biogorivo na osnovi hrane« pomeni biogorivo iz 28. točke 2. člena Uredbe 2022/2472/EU.
5. člen 
(Intenzivnost pomoči in upravičeni stroški) 
(1) Za izračun intenzivnosti pomoči in upravičenih stroškov se upoštevajo samo zneski, od katerih niso bili odbiti nobeni davki in druge dajatve. Upravičeni stroški se podprejo z razumljivimi, podrobnimi in posodobljenimi pisnimi dokazili (npr. računi, pogodbe, računovodski izkazi) in so skladni z določbami Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Pomoč se v okviru posameznega ukrepa dodeli do največje intenzivnosti, določene z javnim razpisom. Če zaprošeni zneski presežejo razpoložljiva sredstva, se intenzivnost pomoči vsem upravičencem sorazmerno zniža, tako da skupni znesek dodeljenih sredstev ne preseže vrednosti, določene v javnem razpisu.
(3) Pomoči po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU se ne dodeli za davek na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV), razen kadar po predpisih, ki urejajo DDV, ta ni odbiten.
6. člen 
(Vrste pomoči in ukrepi) 
Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva, gozdarstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko pravil o državni pomoči, ki imajo podlago v Uredbi 2022/2472/EU, in omogočajo izvedbo naslednjih vrst pomoči oziroma ukrepov:
Številka ukrepa
Opis ukrepa
Člen Uredbe 2022/2472/EU, 
v skladu s katerim se ukrep izvaja
1
Pomoč za naložbe v kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo
14. člen 
2
Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
28. člen 
3
Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine 
na kmetijskih gospodarstvih
36. člen 
4
Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov
17. člen 
5
Pomoč za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč
15. in 53. člen 
6
Pomoč za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov
50. člen 
Ostali ukrepi občine
Številka ukrepa
Opis ukrepa
7
Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja
8
Enkratna pomoč dijakom in študentom kmetijskih šol
7. člen 
(Izvzeta področja uporabe Uredbe 2022/2472/EU) 
(1) Pomoč po tem pravilniku v okviru ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU se ne dodeli:
– subjektom, ki so naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Evropske komisije, s katerim je pomoč, ki jo je dodelil organ iz Republike Slovenije, razglasila za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
– podjetjem v težavah.
(2) Pomoč iz tega pravilnika se ne dodeli za:
– dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, kadar je pomoč neposredno vezana na izvozne količine, vzpostavitev distribucijskih mrež ali tekoče stroške izvoza,
– dejavnosti, pri katerih se pogojuje uporaba domačih proizvodov ali blaga pred uporabo uvoženih proizvodov ali blaga.
8. člen 
(Višina pomoči in razporeditev sredstev) 
(1) Skupna višina sredstev, namenjenih izvajanju pomoči po tem pravilniku, se določi z javnim razpisom za posamezno proračunsko leto, skladno s proračunskimi možnostmi občine in ocenjenimi potrebami upravičencev.
(2) Zgornja meja skupnega zneska pomoči za posamezni ukrep se določi z javnim razpisom.
(3) Najvišji znesek pomoči na upravičenca ter najvišji delež upravičenih stroškov (intenzivnost) se določita za vsak ukrep posebej v tem pravilniku in podrobneje opredelita v javnem razpisu.
(4) Če skupni znesek upravičenih zahtevkov preseže razpisana sredstva za posamezni ukrep, se višina dodeljene pomoči upravičencem sorazmerno zniža.
(5) Če na posamezen ukrep prispe manj popolnih in ustreznih vlog od razpoložljivih sredstev, ali so vloge zavrnjene, se lahko sredstva prerazporedijo na druge ukrepe, glede na ocenjene potrebe.
9. člen 
(Letno načrtovanje ukrepov) 
(1) Občina na podlagi analize preteklih razpisov in ob upoštevanju dejanskih potreb v kmetijstvu in na podeželju za vsako proračunsko leto pripravi letni načrt izvajanja ukrepov iz tega pravilnika. Načrt služi kot podlaga za pripravo in izvedbo javnega razpisa.
(2) Letni načrt izvajanja ukrepov vsebuje zlasti:
– seznam ukrepov, ki se bodo izvajali v tekočem letu,
– okvirno višino sredstev, razpoložljivih za posamezen ukrep,
– splošna merila in pogoje za dodeljevanje pomoči.
(3) Na podlagi letnega načrta občina objavi javni razpis, v katerem so natančno opredeljeni pogoji kandidiranja, merila za izbor, razpoložljiva sredstva in roki za oddajo vlog.
10. člen 
(Vloga za pomoč) 
(1) Upravičenec mora vlogo za pomoč vložiti pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti, razen če ta pravilnik za posamezen ukrep določa drugače.
(2) Vloga za pomoč mora vsebovati najmanj:
– ime in priimek fizične osebe ali naziv pravne osebe,
– opis projekta ali dejavnosti, z navedbo datuma začetka in zaključka,
– lokacijo izvajanja projekta ali dejavnosti,
– seznam upravičenih stroškov in zahtevani znesek pomoči,
– dokazila o opravljanju kmetijske dejavnosti (npr. vpis v RKG, MID/KMG),
– izjavi vlagatelja:
a) o izpolnjevanju pogojev iz 7. člena pravilnika,
b) o zaprošenih ali dodeljenih sredstvih drugih dajalcev za iste stroške.
11. člen 
(Spodbujevalni učinek) 
(1) Pomoč iz ukrepov po Uredbi 2022/2472/EU se dodeli le, če ima spodbujevalni učinek, kar pomeni, da mora biti vloga vložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se spodbujevalni učinek ne zahteva pri pomoči iz ukrepov 3 in 5.
12. člen 
(Izplačila sredstev) 
(1) Dodelitev sredstev upravičencem se izvede na podlagi sklepa, ki ga izda župan ali od njega pooblaščena oseba, na predlog strokovne komisije, imenovane s strani župana.
(2) Sklep o dodelitvi sredstev vsebuje:
– ime in identifikacijske podatke upravičenca,
– višino odobrene pomoči,
– ukrep in opredelitev upravičenih stroškov,
– obdobje dodelitve pomoči.
(3) Zoper sklep o dodelitvi lahko upravičenec vloži pritožbo pri županu v roku 8 dni od prejema sklepa. Odločitev župana je dokončna.
(4) Medsebojne obveznosti med občino in upravičencem se uredijo s pogodbo, ki se sklene na podlagi sklepa o dodelitvi sredstev.
(5) Datum pravnomočnosti sklepa se šteje za datum dodelitve pomoči.
13. člen 
(Združevanje pomoči) 
(1) Najvišji znesek dodeljene pomoči in največja intenzivnost pomoči iz ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU ne smeta preseči najvišjega zneska in največje intenzivnosti, določene z Uredbo 2022/2472/EU, ne glede na to, ali se pomoč financira v celoti ali delno iz nacionalnih sredstev ali sredstev Evropske unije.
(2) Pomoč iz ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU se lahko združuje z drugimi vrstami državnih pomoči ali pomoči de minimis, vendar le v primeru, ko skupna intenzivnost ali skupni znesek pomoči ne preseže največje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo 2022/2472/EU.
(3) Pomoč iz ukrepov v skladu z Uredbo 2022/2472/EU se ne združuje s plačili iz drugega odstavka 145. člena in 146. člena Uredbe (EU) 2021/2115 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 2. decembra 2021 o določitvi pravil o podpori za strateške načrte, ki jih pripravijo države članice v okviru skupne kmetijske politike (strateški načrt SKP) in se financirajo iz Evropskega kmetijskega jamstvenega sklada (EKJS) in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP), ter o razveljavitvi uredb (EU) št. 1305/2013 in (EU) št. 1307/2013 (UL L št. 435 z dne 6. 12. 2021, str.1), zadnjič spremenjene z Uredbo (EU) 2024/1468 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 14. maja 2024 o spremembi uredb (EU) 2021/2115 in (EU) 2021/2116 v zvezi s standardi za dobre kmetijske in okoljske pogoje, shemami za podnebje, okolje in dobrobit živali, spremembami strateških načrtov SKP, pregledom strateških načrtov SKP ter izvzetji iz kontrol in sankcij (UL L št. 2024/1468 z dne 24. 5. 2024), v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s takim združevanjem presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi 2022/2472/EU.
II. UKREPI V SKLADU Z UREDBO 2022/2472/EU 
14. člen 
UKREP 1: Pomoč za naložbe v kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo 
(1) Ta člen določa namen in cilje, upravičence, upravičene in neupravičene stroške, pogoje in merila za dodelitev pomoči za naložbe v kmetijska gospodarstva v skladu s 14. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je spodbujanje modernizacije in povečanje konkurenčnosti kmetijske proizvodnje z izboljšanjem delovne učinkovitosti, uvajanjem okolju prijaznih praks in izboljšanjem standardov dobrobiti živali.
(3) Upravičenci do pomoči po tem členu so mikro, mala in srednje velika podjetja, ki so nosilci kmetijskih gospodarstev, vpisanih v register kmetijskih gospodarstev, in izvajajo primarno kmetijsko proizvodnjo na območju občine.
(4) Pomoč se ne dodeli za naložbe, ki ne upoštevajo prepovedi in omejitev iz Uredbe (EU) št. 1308/2013 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. decembra 2013 o vzpostavitvi skupne ureditve trgov kmetijskih proizvodov in razveljavitvi uredb Sveta (EGS) št. 922/72, (EGS) št. 234/79, (ES) št. 1037/2001 in (ES) št. 1234/2007 (UL L št. 347 z dne 20. 12. 2013, str. 671), zadnjič spremenjena z Uredbo (EU) 2024/1143 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 11. aprila 2024 o geografskih označbah za vino, žgane pijače in kmetijske proizvode ter zajamčenih tradicionalnih posebnostih in neobveznih navedbah kakovosti za kmetijske proizvode, spremembi uredb (EU) št. 1308/2013, (EU) 2019/787 in (EU) 2019/1753 ter razveljavitvi Uredbe (EU) št. 1151/2012 (UL L št. 2024/1143 z dne 23. 4. 2024), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 1308/2013/EU).
(5) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
– gradnjo, rekonstrukcijo ali adaptacijo objektov za primarno kmetijsko proizvodnjo (npr. hlevi, rastlinjaki, skladišča);
– nakup nove ali rabljene opreme in kmetijske mehanizacije (vključno s traktorji, priključki, molznimi sistemi ipd.);
– postavitev ali obnova trajnih nasadov (npr. sadovnjaki, vinogradi);
– splošne stroške, kot so stroški priprave projektne in tehnične dokumentacije, svetovanja in pridobivanja soglasij, v zvezi z izdatki iz prejšnjih alinej tega odstavka.
(6) Naložbe v postavitev ali posodobitev namakalnih sistemov se štejejo kot upravičen strošek, če izpolnjujejo pogoje iz tega pravilnika in točke (f) šestega odstavka 14. člena Uredbe 2022/2472/EU, pri čemer:
– odstotek potencialnega prihranka vode znaša vsaj 5 %, kadar tehnični parametri obstoječe naprave ali infrastrukture že zagotavljajo visoko stopnjo učinkovitosti (pred naložbo), in vsaj 25 %, kadar je trenutna stopnja učinkovitosti nizka in/ali kadar gre za naložbe, ki se izvajajo na območjih, kjer so prihranki vode najbolj potrebni za zagotovitev dobrega stanja vode;
– odstotek dejanskega zmanjšanja porabe vode na ravni naložbe kot celote znaša vsaj 50 % potencialnega prihranka vode, ki ga omogoča naložba v obstoječi namakalni objekt ali element namakalne infrastrukture.
(7) Rabljena oprema je upravičen strošek, če:
– ni bila že financirana iz javnih sredstev,
– ni starejša od 5 let,
– je cena primerljiva s tržno vrednostjo,
– je predložena izjava prodajalca o izpolnjevanju teh pogojev.
(8) Neupravičeni stroški vključujejo:
– obratna sredstva (gorivo, elektrika, osebje),
– investicije, ki se izvajajo izven območja občine,
– investicije, ki so bile v celoti izvedene pred oddajo vloge,
– nakup plačilnih pravic,
– nakup živali,
– nakup in zasaditev letnih rastlin,
– stroške odvodnjavanja,
– stroške v zvezi z zakupnimi pogodbami,
– naložbe za skladnost s standardi Unije, če je prehodno obdobje že poteklo,
– ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine.
(9) Upravičenec mora za pridobitev pomoči izpolnjevati naslednje pogoje:
– priložiti opis investicije in dokazila o njeni vrednosti (predračuni, ponudbe);
– zagotoviti, da je investicija skladna z zakonodajo in prostorskimi akti;
– če gre za naložbo, za katero je potrebna presoja vplivov na okolje, mora biti ta opravljena in soglasja pridobljena pred odobritvijo sredstev.
(10) Najvišja intenzivnost pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek pomoči za posamezno kmetijsko gospodarstvo znaša 2.500 EUR.
15. člen 
UKREP 2: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij
(1) Ta člen določa namen, upravičence, upravičene stroške, pogoje in intenzivnost pomoči za plačilo zavarovalnih premij v skladu z 28. členom Uredba 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je zmanjševanje finančnih tveganj, ki izhajajo iz naravnih nesreč, vremenskih ujm, bolezni živali ali rastlin, s spodbujanjem sklepanja zavarovanj za zaščito kmetijske proizvodnje.
(3) Upravičenci do pomoči po tem členu so mikro, mala in srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo s primarno kmetijsko proizvodnjo in so vpisana v register kmetijskih gospodarstev.
(4) Upravičeni stroški vključujejo:
– stroške zavarovalne premije za kritje izgub, ki jih povzročijo naravne nesreče;
– stroške zavarovalne premije za izgube zaradi slabih vremenskih razmer, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami;
– stroške zavarovalne premije za kritje izgub, ki jih povzročijo bolezni živali, škodljivi organizmi rastlin ali zaščitene živali.
(5) Skupna pomoč za zavarovalne premije ne sme presegati 70 % upravičenih stroškov. Če upravičenec prejme pomoč iz državne sheme po uredbi o sofinanciranju zavarovalnih premij, lahko občina dodeli pomoč le v višini razlike do skupno največ 70 % upravičenih stroškov.
(6) Znesek pomoči, ki se lahko dodeli posameznemu upravičencu, se določi z javnim razpisom, skladno z razpoložljivimi proračunskimi sredstvi občine.
(7) Pomoč se ne sme dodeliti, če:
– je zavarovanje omejeno na eno zavarovalnico ali skupino zavarovalnic,
– je sklenitev zavarovanja pogojevana s sedežem zavarovalnice v Republiki Sloveniji,
– zavarovanje vključuje pozavarovanje ali določa vrsto ali količino prihodnje kmetijske proizvodnje,
– zavarovalna premija ne vključuje kritja vsaj enega od tveganj iz četrtega odstavka tega člena.
(8) Upravičenec mora predložiti kopijo zavarovalne police, dokazilo o plačilu premije in dokumentacijo, ki izkazuje, da gre za proizvodnjo na območju občine.
(9) Pomoč se ne dodeli za dopolnilna, nezgodna ali druga zavarovanja, ki niso neposredno vezana na kritje navedenih tveganj.
(10) Skupna višina sredstev za ta ukrep in natančnejša merila se določijo v javnem razpisu.
16. člen 
UKREP 3: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine 
(1) Ta člen določa namen, upravičence, pogoje, upravičene in neupravičene stroške ter višino pomoči za naložbe v ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih v skladu s 36. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– ohranjanje zgodovinskih kmečkih objektov, kot so kozolci, sušilnice in drugi elementi kulturne krajine;
– varstvo naravne dediščine, vključno s starodavnimi sadovnjaki, terasiranimi površinami in drugimi elementi kmetijske krajine;
– ohranjanje estetske in zgodovinske vrednosti kmetijskega prostora, skladno s cilji varstva kulturne in naravne dediščine ter trajnostnega razvoja podeželja.
(3) Cilj ukrepa je zagotavljanje trajnostne rabe kulturnih in naravnih virov ter izboljšanje prepoznavnosti tradicionalne kmetijske krajine.
(4) Upravičenci do pomoči iz tega člena so nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vpisani v register kmetijskih gospodarstev, ter so lastniki objektov ali zemljišč, ki so:
– vpisani v register nepremične kulturne dediščine ali
– vpisani v register naravnih vrednot ali
– uradno potrjeni kot dediščina s strani pristojne službe za varstvo kulturne ali naravne dediščine,
– se nahajajo na območju občine.
(5) Upravičenec mora k vlogi priložiti:
– dokazilo o lastništvu ali pravici uporabe objekta ali zemljišča,
– potrdilo o vpisu v enega od ustreznih registrov ali uradno potrdilo pristojne službe,
– dokumentacijo, povezano s pridobitvijo kulturnovarstvenih pogojev in dovoljenj, če so predpisani.
(6) Upravičeni stroški vključujejo:
– stroške konservatorskih in obnovitvenih del na objektih kulturne dediščine,
– stroške sanacije krajinskih elementov (teras, kamnitih zidov, suhozidov),
– stroške pridobitve kulturnovarstvenih pogojev, projektne dokumentacije in soglasij,
– stroške restavratorskih storitev, nadzorov in ocen,
– stroške materialnih naložb, namenjenih ohranitvi naravnih vrednot, kot so postavitev zaščitnih ograj, obnova habitatov, ureditev dostopnih poti z omejitvijo vpliva na naravo, zasaditev avtohtonih vrst in podobni ukrepi z vidnimi infrastrukturnimi učinki.
(7) Neupravičeni stroški vključujejo:
– gradnje, ki niso neposredno povezane z varstvom kulturne ali naravne dediščine,
– naložbe, ki niso skladne s predpisi s področja varstva dediščine,
– stroške, povezane z bivanjsko rabo objektov, ki nimajo kulturnovarstvenega statusa,
– naložbe na objektih, ki nimajo uradne potrditve kot dediščina,
– naložbe, ki ne upoštevajo prepovedi in omejitev iz Uredbe 1308/2013/EU.
(8) Vlagatelj mora ob prijavi priložiti:
– mnenje ali soglasje pristojne službe za varstvo kulturne ali naravne dediščine,
– gradbeno dovoljenje, če je z zakonodajo to zahtevano,
– dokazilo o skladnosti naložbe z veljavnimi predpisi.
(9) Naložbe se morajo izvajati v skladu z zakonodajo, ki ureja varstvo kulturne in naravne dediščine, pri čemer mora biti jasno dokumentirano, da gre za poseg v zaščiten objekt, območje ali krajinski element.
(10) Najvišja intenzivnost pomoči znaša do 60 % upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek dodeljene pomoči za posamezno naložbo ne sme preseči 2.000 EUR.
17. člen 
UKREP 4: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov 
(1) Ta člen določa namen in cilje, upravičence, upravičene in neupravičene stroške, pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov v skladu s 17. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je:
– spodbujanje modernizacije obratov za predelavo kmetijskih proizvodov,
– izboljšanje konkurenčnosti predelave kmetijskih proizvodov na trgu,
– spodbujanje okolju prijaznih tehnologij v predelavi in trženju kmetijskih proizvodov.
(3) Cilj ukrepa je povečanje dodane vrednosti kmetijskih proizvodov ter boljša povezava med kmetijsko proizvodnjo in trgom.
(4) Upravičenci do pomoči iz tega člena so nosilci dopolnilnih dejavnosti na kmetiji, ki so mikro, mala ali srednje velika podjetja in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev, ter izvajajo dejavnosti predelave ali trženja kmetijskih proizvodov.
(5) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
– gradnjo, obnovo ali adaptacijo obratov za predelavo kmetijskih proizvodov,
– nakup in vgradnjo strojev ter opreme za predelavo kmetijskih proizvodov,
– izgradnjo ali posodobitev infrastrukture za trženje kmetijskih proizvodov,
– stroške uvedbe digitalnih tehnologij in programske opreme za izboljšanje predelave in trženja,
– splošne stroške v zvezi z izdatki iz prve, druge in tretje alineje tega odstavka (npr. projektna dokumentacija, soglasja, strokovna pomoč).
(6) Pomoč se ne dodeli za:
– naložbe, katerih končni proizvod ni več kmetijski proizvod, ampak se uvršča med živilske proizvode,
– naložbe v zvezi s proizvodnjo biogoriv na osnovi hrane,
– stroške v zvezi z naložbami za skladnost z standardi Unije,
– naložbe, ki vključujejo elemente, kot so marža zakupa, refinanciranje obresti, zavarovanja ali obratna sredstva,
– ožičenje ali polaganje kablov za podatkovna omrežja zunaj zasebne lastnine,
– naložbe, ki so v nasprotju z Uredbo 1308/2013/EU.
(7) Upravičenec mora za pridobitev pomoči izpolnjevati naslednje pogoje:
– priložiti opis naložbe, predračune in načrt izvedbe,
– dokazati, da se naložba izvaja na območju občine,
– če je obvezna presoja vplivov na okolje, mora biti izvedena in zaključena pred dodelitvijo pomoči,
– če gre za naložbo, ki vključuje nepremičnino, mora biti pridobljeno gradbeno dovoljenje (če je predpisano).
(8) Naložbe se morajo izvajati skladno z zakonodajo s področja predelave hrane, varstva okolja, varnosti živil, trženja ter drugimi relevantnimi predpisi.
(9) Najvišja intenzivnost pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek dodeljene pomoči posameznemu upravičencu znaša do 1.500 EUR.
(10) Skupni obseg sredstev, namenjenih temu ukrepu, se določi z javnim razpisom, glede na ocenjene potrebe in proračunske zmožnosti občine.
18. člen 
UKREP 5: Pomoč za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč 
(1) Ta člen določa namen in cilje, upravičence, upravičene in neupravičene stroške, pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč v skladu s 15. in 53. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je izboljšanje gospodarske učinkovitosti kmetijske in gozdarske proizvodnje, zmanjšanje razdrobljenosti zemljišč, izboljšanje dostopnosti in povečanje obdelovalnosti površin ter racionalnejša raba prostora na območju občine.
(3) Cilj ukrepa je zmanjšanje fragmentacije zemljišč in povečanje obsega zaokroženih obdelovalnih površin na enoto kmetijskega ali gozdnega gospodarstva.
(4) Upravičenci do pomoči iz tega člena so:
– nosilci kmetijskih gospodarstev, vpisanih v register kmetijskih gospodarstev,
– lastniki gozdov.
(5) Upravičenec mora ob prijavi na javni razpis predložiti:
– dokazilo o lastništvu ali pravici uporabe zemljišč, ki so predmet komasacije (npr. najemna pogodba);
– soglasja vseh lastnikov zemljišč, vključenih v postopek komasacije;
– načrt in elaborat komasacije, ki ga je izdelal pooblaščeni geodetski strokovnjak;
– dokazilo, da zemljišča niso vključena v državno komasacijsko shemo ali da je ta že zaključena;
– potrdilo o skladnosti načrta komasacije s prostorskimi akti občine.
(6) Upravičeni stroški v okviru tega ukrepa vključujejo:
– stroške pravnih in upravnih postopkov,
– stroške geodetskih storitev v zvezi s komasacijo kmetijskih in gozdnih zemljišč.
(7) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške odkupa zemljišč,
– stroške infrastrukturnih del (npr. gradnja poti, ureditev kanalizacije),
– stroške, ki so v celoti financirani iz drugih javnih virov (npr. državnega ali evropskega proračuna).
(8) Postopek komasacije mora biti izveden skladno z zakonodajo s področja urejanja prostora in zemljiškega katastra.
(9) Najvišja intenzivnost pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov. Najvišji znesek pomoči znaša 1.500 EUR na posamezno komasacijo.
(10) Skupna višina sredstev, namenjena temu ukrepu, se določi vsako leto z javnim razpisom, glede na ocenjene potrebe in proračunske možnosti občine.
19. člen 
UKREP 6: Pomoč za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov 
(1) Ta člen določa namen in cilj, upravičence, upravičene in neupravičene stroške, pogoje in merila za dodeljevanje pomoči za naložbe v gozdarske tehnologije ter v predelavo, mobilizacijo in trženje gozdarskih proizvodov v skladu s 50. členom Uredbe 2022/2472/EU.
(2) Namen ukrepa je izboljšanje gospodarske vrednosti gozdov, tehnološki razvoj in posodobitev delovnih postopkov ter spodbuditev mobilizacije gozdarskih proizvodov, ob upoštevanju trajnostnega gospodarjenja z gozdovi.
(3) Cilj ukrepa je izboljšati ekonomsko učinkovitost gozdarske dejavnosti, prispevati k boljši izrabi gozdnih virov in spodbujati trajnostno upravljanje gozdov.
(4) Upravičenci do pomoči iz tega ukrepa so mikro, mala in srednje velika podjetja, ki so lastniki ali upravljavci gozdov na območju občine.
(5) Upravičeni stroški vključujejo nakup nove ali rabljene gozdarske opreme in strojev za sečnjo, spravilo in transport lesa (npr. traktorji, vitli, prikolice, žičnice, cepilci).
(6) Rabljena oprema je upravičen strošek, če:
– ni bila že financirana iz javnih sredstev,
– ni starejša od 5 let,
– je cena primerljiva s tržno vrednostjo,
– je predložena izjava prodajalca o izpolnjevanju teh pogojev.
(7) Neupravičeni stroški vključujejo:
– industrijsko predelavo lesa ali naložbe, ki niso neposredno povezane z gospodarjenjem z gozdom,
– nakupe gozdnih zemljišč ali živali,
– obratna sredstva, najem opreme, zavarovanja,
– naložbe, izvedene pred oddajo vloge ali naložbe izven območja občine.
(8) Upravičenec mora vlogi priložiti:
– opis načrtovane naložbe z utemeljitvijo ciljev in pričakovanih učinkov,
– predračune ali ponudbe za vse stroške naložbe,
– dokazilo o lastništvu ali pravici upravljanja z gozdom.
(9) Najvišja dovoljena intenzivnost pomoči je do 50 % upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek pomoči znaša 2.000 EUR na posamezno naložbo.
(10) Skupna višina sredstev za ta ukrep se določi z javnim razpisom glede na ocenjene potrebe in proračunske zmožnosti občine.
III. OSTALI UKREPI OBČINE 
20. člen 
UKREP 7: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja 
(1) Ta člen določa namen, cilje, upravičence, pogoje, upravičene in neupravičene stroške ter višino pomoči za podporo društvom, ki delujejo na področju kmetijstva, podeželja, lokalne hrane, gozdarstva ali varstva naravne in kulturne dediščine.
(2) Namen ukrepa je krepitev povezovanja na podeželju, spodbujanje prenosa znanj in izkušenj, promocija kmetijstva in podeželskega prostora, ohranjanje lokalne tradicije in izvajanje izobraževalnih aktivnosti.
(3) Upravičenci do pomoči so društva, ki:
– so registrirana skladno z veljavno zakonodajo,
– imajo sedež v občini ali tam izvajajo aktivnosti,
– izvajajo dejavnosti s področij iz prejšnjega odstavka,
– niso prejemniki pomoči za iste aktivnosti iz drugih javnih virov.
(4) Upravičeni stroški vključujejo:
– organizacijo strokovnih ekskurzij, predavanj, tečajev in delavnic, namenjenih splošni javnosti,
– organizacijo dogodkov (razstave, dnevi odprtih vrat, lokalni sejmi), namenjenih splošni javnosti,
– pripravo in tisk promocijskih gradiv (zloženke, plakati, brošure),
– nakup materiala in opreme za izvedbo projektov,
– stroške pogostitve udeležencev v skladu z določili razpisa.
(5) Neupravičeni stroški vključujejo:
– stroške rednega delovanja društva (plače, najemnine, vzdrževanje prostorov),
– investicije v infrastrukturo (npr. gradnja ali trajna oprema),
– stroške za prestižno pogostitev (alkohol, luksuzni meniji),
– DDV, če je izterljiv,
– dejavnosti, ki niso v povezavi z namenom tega ukrepa,
– stroške v zvezi z gospodarskimi dejavnostmi upravičenca.
(6) Upravičenec mora vlogi priložiti:
– opis načrtovanih aktivnosti z navedbo ciljev, lokacije in pričakovanih učinkov,
– finančni načrt (stroškovnik in predračuni),
– izpis iz registra društev (ne starejši od treh mesecev),
– seznam pričakovanih udeležencev,
– izjavo, da za iste aktivnosti niso prejeli drugih javnih sredstev,
– dokazilo, da se aktivnosti izvajajo na območju občine.
(7) Najvišja dovoljena višina pomoči znaša do 50 % upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek pomoči na posamezno društvo znaša 2.000 EUR.
(8) Skupna višina sredstev za ta ukrep se določi z javnim razpisom glede na ocenjene potrebe in proračunske zmožnosti občine.
21. člen 
UKREP 8: Enkratna pomoč dijakom in študentom kmetijskih šol 
(1) Ta člen določa namen, cilje, upravičence, pogoje in višino pomoči za dodelitev enkratne podpore mladim, ki se izobražujejo na področju kmetijstva, gozdarstva ali drugih sorodnih področij.
(2) Namen ukrepa je spodbuditi izobraževanje mladih v kmetijstvu in dolgoročno vključevanje naslednje generacije v kmetijsko dejavnost ter prispevati k postopni generacijski prenovi kmetijskih gospodarstev.
(3) Upravičenci do pomoči so dijaki in študenti, ki:
– imajo stalno prebivališče v občini,
– se redno izobražujejo na področju kmetijstva, gozdarstva, naravovarstva, ekološkega kmetijstva ali drugih povezanih programov,
– živijo v skupnem gospodinjstvu z nosilcem kmetijskega gospodarstva ali so bodoči prevzemniki kmetije.
(4) Upravičenec mora vlogi priložiti:
– potrdilo o vpisu v redni izobraževalni program za tekoče šolsko/študijsko leto,
– dokazilo o uspešno zaključenem šolanju v preteklem letu,
– dokazilo o stalnem prebivališču v občini,
– izjavo o prihodnjem prevzemu kmetijskega gospodarstva.
(5) Prednost pri dodelitvi pomoči se lahko določi glede na:
– materialni položaj upravičenca oziroma gospodinjstva,
– kmetijsko dejavnost družine,
– posebne dosežke v šolanju ali na področju kmetijstva.
(6) Enkratna pomoč ni namenjena financiranju izobraževanj, ki niso povezana s kmetijsko ali podeželsko dejavnostjo.
(7) Najvišji znesek pomoči znaša 400 EUR na posameznega upravičenca.
(8) Skupna višina sredstev za ta ukrep se določi z javnim razpisom glede na ocenjene potrebe in proračunske zmožnosti občine.
22. člen 
(Razpisna dokumentacija) 
(1) Razpisna dokumentacija obsega:
– besedilo javnega razpisa,
– pogoje in merila za dodelitev pomoči,
– seznam upravičenih in neupravičenih stroškov po posameznih ukrepih,
– navodila za izpolnjevanje vloge,
– seznam obveznih prilog,
– prijavne obrazce, izjave, vzorec pogodbe ter vzorec zahtevka za izplačilo sredstev.
(2) Razpisna dokumentacija mora biti pripravljena jasno in pregledno ter omogočati enako obravnavo vseh vlagateljev.
(3) Občina razpisno dokumentacijo objavi na svoji spletni strani in jo zagotovi tudi na sedežu občinske uprave. Vlagateljem jo lahko posreduje tudi po elektronski pošti na zahtevo.
(4) Vse oblike vlog morajo biti izpolnjene v skladu z razpisno dokumentacijo in morajo vsebovati vse obvezne podatke in priloge.
23. člen 
(Nadzor in sankcije) 
(1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oziroma javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine.
(2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi:
– da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena;
– da prejemnik pomoči aktivnosti ne izvede;
– da je upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke;
– da je upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva.
(3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednja tri (3) leta od dneva ugotovitve nenamenske porabe.
24. člen 
(Hramba dokumentacije) 
(1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika če je pomoč dodeljena v okviru državnih pomoči (Uredba 2022/2472/EU) ter pet let če je dodeljena pomoč iz ukrepov 7 in 8.
(2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku.
25. člen 
(Prenehanje veljavnosti) 
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v Občini Dobrova - Polhov Gradec za programsko obdobje 2025–2030 (Uradni list RS, št. 22/25).
26. člen 
(Začetek veljavnosti) 
Ta pravilnik začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0007/2025-5
Dobrova, dne 18. junija 2025
Župan 
Občine Dobrova - Polhov Gradec 
Jure Dolinar 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti