Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US RS in 102/24 – ZLV-K), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1) ter 16. in 85. člena Statuta Mestne občine Krško (Uradni list RS, št. 132/22) je Občinski svet Mestne občine Krško na 21. seji dne 8. 5. 2025 sprejel
o spremembi Odloka o proračunu Mestne občine Krško za leto 2025 / II.
V Odloku o proračunu Mestne občine Krško za leto 2025 (Uradni list RS, št. 1/24 in 96/24) se v 2. členu prvi odstavek spremeni tako, da glasi:
»(1) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov. Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
Konto | Naziv konta | Rebalans proračuna MOK 2025 |
1 | 2 | 3 |
I. | SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) | 57.873.537 |
| TEKOČI PRIHODKI (70+71) | 43.086.351 |
70 | DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) | 26.848.504 |
700 | Davki na dohodek in dobiček | 22.217.024 |
703 | Davki na premoženje | 4.122.400 |
704 | Domači davki na blago in storitve | 507.050 |
706 | Drugi davki in prispevki | 2.030 |
71 | NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) | 16.237.847 |
710 | Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja | 3.515.968 |
711 | Takse in pristojbine | 22.000 |
712 | Globe in druge denarne kazni | 75.200 |
713 | Prihodki od prodaje blaga in storitev | 126.121 |
714 | Drugi nedavčni prihodki | 12.498.558 |
72 | KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) | 2.299.000 |
720 | Prihodki od prodaje osnovnih sredstev | 257.000 |
722 | Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev | 2.042.000 |
73 | PREJETE DONACIJE (730) | 59.529 |
730 | Prejete donacije iz domačih virov | 59.529 |
74 | TRANSFERNI PRIHODKI | 12.388.657 |
740 | Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij | 5.114.786 |
741 | Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije in drugih držav | 7.273.871 |
78 | PREJETA SREDSTVA IZ EU IN IZ DRUGIH DRŽAV | 40.000 |
787 | Prejeta sredstva od drugih evropskih institucij in iz drugih držav | 40.000 |
II. | SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) | 63.884.044 |
40 | TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) | 12.331.151 |
400 | Plače in drugi izdatki zaposlenim | 2.695.262 |
401 | Prispevki delodajalcev za socialno varnost | 425.576 |
402 | Izdatki za blago in storitve | 8.384.974 |
403 | Plačila domačih obresti | 290.100 |
409 | Rezerve | 535.239 |
41 | TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413) | 20.193.127 |
410 | Subvencije | 1.175.482 |
411 | Transferi posameznikom in gospodinjstvom | 10.871.057 |
412 | Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam | 1.508.353 |
413 | Drugi domači transferi | 6.638.235 |
42 | INVESTICIJSKI ODHODKI (420) | 29.282.835 |
420 | Nakup in gradnja osnovnih sredstev | 29.282.835 |
43 | INVESTICIJSKI TRANSFERI (430+431) | 2.076.930 |
431 | Investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki | 542.101 |
432 | Investicijski transferi proračunskim uporabnikom | 1.534.830 |
III. | PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) | –6.010.507 |
III/1. | Primarni presežek (primanjkljaj) | –5.812.837 |
III/2. | Tekoči presežek (primanjkljaj) | 10.562.073 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. | PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751) | 0 |
750 | Prejeta vračila danih posojil | 0 |
751 | Prodaja kapitalskih deležev | 0 |
V. | DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441) | 0 |
440 | Dana posojila | 0 |
441 | Povečanje kapitalskih deležev | 0 |
VI. | PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) | 0 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. | ZADOLŽEVANJE (50) | 3.500.000 |
500 | Domače zadolževanje | 3.500.000 |
VIII. | ODPLAČILA DOLGA (55) | 1.249.905 |
550 | Odplačila domačega dolga | 1.249.905 |
1.IX. | SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) | –3.760.412 |
X. | NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) | 2.250.095 |
XI. | NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) | 6.010.507 |
XII. | STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. PRETEKLEGA LETA | 3.873.102 |
V 9. členu se prvi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»(1) Župan na podlagi predloga vodje projekta obravnava in potrjuje investicijsko dokumentacijo, kadar je skupna vrednost projekta do 500.000 EUR z DDV ter potrjuje investicijsko dokumentacijo potrebno za prvo fazo prijave na razne razpise. Župan lahko potrdi tudi Dokument identifikacije investicijskega projekta, kadar je le ta namenjen odprtju nove šifre projekta za uvrstitev projekta v načrt razvojnih programov. Če skupna vrednost projekta iz prejšnjega stavka presega 500.000 EUR z DDV, lahko tak projekt bremenijo le stroški priprave projekta, izvajanje takšnega projekta je dovoljeno po potrditvi investicijske dokumentacije s strani občinskega sveta.«.
10. člen se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo oziroma prevzema obveznosti za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati:
– v letu 2026 višine 80 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na podskupinah kontov investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v proračunu neposrednega uporabnika za leto 2025;
– v letu 2027 višine 60 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na podskupinah kontov investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v proračunu neposrednega uporabnika za leto 2025;
– v letu 2028 višine 40 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na podskupinah kontov investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v proračunu neposrednega uporabnika za leto 2025.
(3) Neposredni uporabnik, v skladu z drugim odstavkom tega člena, prevzema obveznosti v prihodnjih letih le, če ima za te namene načrtovane odhodke v veljavnem NRP.
(4) Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe, zagotovljenih na podskupinah kontov tekočih odhodkov in tekočih transferov v proračunu neposrednega uporabnika za leto 2025.
(5) Omejitve iz prvega, drugega in četrtega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za študije, investicijsko dokumentacijo, idejne zasnove in drugo osnovno dokumentacijo, ki je potrebna za uvrstitev projekta v načrt razvojnih programov. Prav tako omejitve ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in zakupnimi pogodbami ter prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefonskih storitev, vode, komunalnih in drugih storitev potrebnih za operativno delovanje neposrednega uporabnika.«.
V 14. členu se v prvem odstavku številka »4.000.000« nadomesti s številko »3.500.000«.
18. člen se spremeni tako, da se glasi:
»(1) V okviru finančnega načrta krajevne skupnosti ali mestne četrti lahko pravice porabe na predlog predsednika sveta krajevne skupnosti ali mestne četrti prerazporeja svet krajevne skupnosti ali mestne četrti.
(2) Svet krajevne skupnosti ali mestne četrti lahko v okviru sprejetega načrta razvojnih programov spreminja vrednost posameznih projektov ali programov.
(3) V kolikor gre za prerazporeditve znotraj proračunske postavke oziroma za prerazporejanje pravic porabe do 20 % vrednosti proračunske postavke ali do 20 % projekta, vključenega v okviru sprejetega načrta razvojnih programov, lahko o tem odloča predsednik sveta krajevne skupnosti ali mestne četrti.
(4) O opravljenih prerazporeditvah v okviru finančnega načrta in spremembah načrta razvojnih programov krajevna skupnost ali mestna četrt obvesti župana in Oddelek za javne finance in proračun. O opravljenih prerazporeditvah iz tretjega odstavka tega člena predsednik sveta krajevne skupnosti ali mestne četrti vsaj dvakrat letno poroča tudi svetu krajevne skupnosti ali mestne četrti.«.
Posebni del ter načrt razvojnih programov za leto 2025 sta sestavni del tega odloka.
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-48/2025-O802
Krško, dne 8. maja 2025