Uradni list

Številka 21
Uradni list RS, št. 21/2004 z dne 5. 3. 2004
Uradni list

Uradni list RS, št. 21/2004 z dne 5. 3. 2004

Kazalo

908. Odlok o proračunu Občine Metlika za leto 2004, stran 2458.

Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00 in 79/01) in 18. člena statuta Občine Metlika (Uradni list RS, št. 34/99, 71/01 in 62/02) je Občinski svet občine Metlika na 9. redni seji, dne 19. februarja 2004 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Metlika za leto 2004
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se za proračun Občine Metlika za leto 2004 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine.
II. VIŠINA PRORAČUNA
2. člen
Proračun sestavljajo splošni del, to so bilanca prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja, posebni del, ki vsebuje podrobnejši pregled prihodkov in odhodkov po namenih z obrazložitvami.
Splošni del proračuna Občine Metlika na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih:
--------------------------------------------------------------------------------
Konto     Opis postavke                                                V 000 SIT
podkonto
--------------------------------------------------------------------------------
A)        BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV
 
          I. SKUPAJ PRIHODKI
          (70+71+72+73+74)                                             1,285.813
 
          Tekoči prihodki (70+71)                                        560.420
 
70        DAVČNI PRIHODKI                                                484.790
700       Davki na dohodek in dobiček                                    378.833
703       Davki na premoženje                                             59.539
704       Domači davki na blago in storitve                               46.418
 
71        NEDAVČNI PRIHODKI                                               75.630
710       Udeležba na dobičku in doh. od premoženja                       26.350
711       Takse in pristojbine                                            22.020
712       Denarne kazni                                                      360
713       Prihodki od prodaje blaga in storitev                              900
714       Drugi nedavčni prihodki                                         26.000
 
72        KAPITALSKI PRIHODKI                                             23.220
720       Prihodki od prodaje osnovnih sredstev                            3.220
722       Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja       20.000
 
73        PREJETE DONACIJE                                                 9.000
730       Prejete donacije iz domačih virov                                9.000
 
74        TRANSFERNI PRIHODKI                                            693.173
740       Transferni prihodki drugih javnofinančnih institucij           693.173
 
          II. SKUPAJ ODHODKI
          (40+41+42+43)                                                1,420.838
 
40        TEKOČI ODHODKI                                                 260.970
400       Plače in drugi izdatki zaposlenim                               59.500
401       Prispevki delodajalcev za socialno varnost                      10.400
402       Izdatki za blago in storitve                                   175.770
403       Plačila domačih obresti                                          5.300
409       Sredstva, izločena v rezerve                                    10.000
 
41        TEKOČI TRANSFERI                                               410.868
410       Subvencije                                                       1.220
411       Transferi posameznikom in gospodinjstvom                        61.510
412       Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam                66.306
413       Drugi tekoči domači transferi                                  281.832
 
42        INVESTICIJSKI ODHODKI                                          705.400
420       Nakup in gradnja osnovnih sredstev                             705.400
 
43        INVESTICIJSKI TRANSFERI                                         43.600
430       Investicijski transferi                                         43.600
 
 
          III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK
          ALI PRIMANJKLJAJ (I.–II.)                                     -135.025
 
B)        RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB
 
          IV. PREJETA VRAČILA DANIH
          POSOJIL IN PRODAJA                                                   –
          KAPITALSKIH DELEŽEV
          (750+751)
 
          V. DANA POSOJILA IN
          POVEČANJE KAPITALSKIH                                            5.400
          DELEŽEV (440+441)
440       Povečanje kapitalskih deležev in naložb                          5.400
          VI. PREJETA MINUS DANA
          POSOJILA IN SPREMEMBE                                           –5.400
          KAPITALSKIH DELEŽEV
          (IV. – V.)
          VII. SKUPNI PRESEŽEK
          (PRIMANJKLJAJ), PRIHODKI                                      –140.425
          MINUS ODHODKI TER SALDO
          PREJETIH IN DANIH POSOJIL
          (I.+IV.) – (II.+V.)
 
C)        RAČUN FINANCIRANJA
 
 
          VIII. ZADOLŽEVANJE (500+501)
500       Domače zadolževanje                                             50.000
 
          IX. ODPLAČILA DOLGA (550+551)                                   21.000
550       Odplačila domačega dolga                                        21.000
 
          X. NETO ZADOLŽEVANJE
          (VIII. – IX.)                                                  –29.000
 
          XI. SPREMEBA STANJA NA RAČUNIH
          (VII.+X.)                                                     –111.425
 
          XII. SREDSTVA NA RAČUNIH IZ PRETEKLIH LET                      111.748
--------------------------------------------------------------------------------
Splošni del občinskega proračuna – odhodki, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji po področjih proračunske porabe, in posebni del, sestavljen po ekonomski klasifikaciji javnofinančnih prejemkov in izdatkov na ravni podskupin kontov ter načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku.
III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
Namenski prihodki proračuna so, poleg prihodkov, določenih v prvem odstavku 43. člena zakona o javnih financah, tudi prihodki požarne takse, prihodki takse za obremenjevanje okolja in prihodki takse za obremenjevanje voda.
4. člen
Sredstva proračuna se delijo med letom enakomerno med neposredne in posredne uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od zapadlosti obveznosti, če ni v zakonu, posebnem aktu občine ali s pogodbo med občino in uporabnikom določeno drugače, upoštevajoč likvidnostni položaj proračuna.
Sredstva za plače, prispevke delodajalca in osebne prejemke delavcev občinske uprave in delavcev v javnih zavodih se zagotavljajo po merilih in na način, kot je določeno v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije, v skladu s kolektivno pogodbo in v skladu z zakonom.
Sredstva, ki jih proračunski uporabniki dosežejo z lastno dejavnostjo, se porabijo za pokrivanje materialnih stroškov, investicijskega vzdrževanja in investicij, če ni z zakonom ali odlokom drugače določeno.
5. člen
Drugi prejemniki proračunskih sredstev prejemajo proračunska sredstva na osnovi pogodbe, sklenjene na podlagi razpisa in na osnovi pravilnika o malih naročilih ali odločbe, oziroma sklepa občinskega sveta ali sklepa oziroma odredbe župana.
6. člen
Sredstva proračuna se smejo uporabiti le za namene, ki so določeni s proračunom.
Sredstva proračuna se lahko uporabijo, če so izpolnjeni vsi z zakonom ali drugim aktom predpisani pogoji za uporabo sredstev.
Uporabniki smejo v imenu občine prevzemati obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvideni za posamezne namene. Javno podjetje in javni zavodi, katerih je ustanoviteljica občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja.
Posredni uporabniki morajo, na zahtevo župana, prosta denarna sredstva najprej ponuditi proračunu, če je to potrebno za zagotavljanje likvidnosti oziroma za izvrševanje občinskega proračuna.
Uporabniki proračuna so dolžni nabavo opreme, investicijskega dela, vzdrževalna dela in storitve oddajati s pogodbo in v skladu s predpisi, ki veljajo z zakonom o javnih naročilih.
7. člen
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan Občine Metlika. Župan je odredbodajalec za sredstva proračuna.
Če župan ugotovi nenamensko uporabo sredstev, mora zahtevati, da se sredstva z zakonitimi zamudnimi obrestmi vrnejo v občinski proračun in o tem obvesti občinski svet.
8. člen
Župan lahko začasno zadrži uporabo sredstev, ki so v posebnem delu razporejena za posamezne namene, če prihodki med letom niso doseženi v predvideni višini. Vrstni red prioritete plačil je:
– plače in drugi osebni prejemki ter prispevki delodajalca,
– socialni izdatki,
– izdatki, za katere je v proračunu predviden izvirni prihodek,
– obveznosti občine iz preteklih let.
O odločitvi iz prejšnjega odstavka župan obvesti občinski svet.
9. člen
V breme proračuna se lahko prevzemajo obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka v proračunu tekočega leta.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2004 za odhodke za investicije in investicijske transfere sklene pogodbo iz prejšnjega odstavka in s tem predobremeni proračun do 100% obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki proračuna 2004.
Neposredni uporabnik lahko v letu 2004 za odhodke za blago in storitve ali za tekoče transfere sklene pogodbe iz prvega odstavka in s tem predobremeni proračun do 80% obsega pravic porabe, zagotovljenih na proračunski postavki za leto 2004.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, se morajo prioritetno vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo.
10. člen
Župan je pooblaščen, da odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih sredstev zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve likvidnosti proračuna.
Župan je pooblaščen, da lahko v primeru, ko zaradi neusklajene dinamike prihodkov z dinamiko obveznosti proračuna izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, uporabi sredstva rezerv občine, ki morajo biti vrnjena do konca leta. Lahko tudi najame kratkoročni kredit do 5% sprejetega proračuna, ki mora biti odplačan do konca proračunskega leta.
11. člen
Občina se lahko dolgoročno zadolžuje za investicije, ki so v proračunu za leto 2004, do višine 50 mio SIT.
Pogodbe o zadolževanju sklepa župan na podlagi sprejetega proračuna in ob predhodnem soglasju ministra, pristojnega za finance. Soglasje je sestavni del pogodbe o zadolževanju.
12. člen
Župan je pooblaščen za dajanje soglasja k zadolževanju javnih zavodov, katerih ustanovitelj je občina oziroma za dajanje garancij in poroštev in o tem obvesti občinski svet.
13. člen
Župan je pooblaščen, da v skladu z zakonom v okviru sprejetega proračuna spremeni namen in višino sredstev, če s tem ni ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva zagotovljena.
14. člen
Proračunska poraba sme prekoračiti planirano v tem proračunu le za namene, ki jih opredeljuje zakon ali sklep Vlade Republike Slovenije, kar se uredi z rebalansom proračuna.
15. člen
Proračunska rezerva se v letu 2004 oblikuje v višini 7,000.000 SIT. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo v skladu z drugo točko 49. člena zakona o javnih financah.
O uporabi sredstev proračunske rezerve v posameznem primeru do višine 500.000 SIT odloča župan, o uporabi polletno obvešča občinski svet.
O uporabi sredstev nad višino, opredeljeno v drugem odstavku tega člena, odloča občinski svet s posebnim odlokom.
16. člen
V proračunu občine se za leto 2004 zagotovijo sredstva splošne proračunske rezervacije v višini 3,000.000 SIT.
Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso bila zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati.
O porabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o uporabi polletno obvešča občinski svet.
17. člen
Župan lahko dolžniku odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga največ do višine 100.000 SIT, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve, če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika ugotovi, da terjatev ni mogoče izterjati.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
18. člen
V obdobju začasnega financiranja Občine Metlika v letu 2005, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep župana.
19. člen
Odlok o proračunu Občine Metlika za leto 2004 se objavi v Uradnem listu RS. Prilogi k odloku o proračunu (posebni del in načrt razvojnih programov) sta objavljeni na spletnih straneh občine.
20. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporablja pa se od 1. 1. 2004 dalje.
Št. 013-2/04
Metlika, dne 19. februarja 2004.
Župan
Občine Metlika
Slavko Dragovan l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti