Uradni list

Številka 25
Uradni list RS, št. 25/1991 z dne 19. 11. 1991
Uradni list

Uradni list RS, št. 25/1991 z dne 19. 11. 1991

Kazalo

1049. Odlok o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Postojna, stran 1032.

Na podlagi 45. člena zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni Ust SRS, št. 24/74, 12/82, 39/85, 37/87, 18/88. 15/90), 272. člena statuta občine Postojna (Uradne objave, št. 24/80, 8/82, 22/83, 4/86. 33/90) ter 1. člena odloka o pristojnosti zborov in volitvah funkcionarjev občinske skupščine in izvršnega sveta (Uradne objave, št. 16/90. 20/90. 22/90, Uradni list RS, št. 12/91, 20/91. 8/91) so vsi trije zbori Skupščine občine Postojna na 16. skupnem zasedanju dne 5. 11. 1991 sprejeli
ODLOK
o organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Postojna
I. TEMELJNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija in delovno področje ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinskih upravnih organov.
Ta odlok določa tudi postopek za izločitev uradnih oseb in funkcionarjev.
2. člen
Občinski upravni organi opravljajo na delovnih področjih, določenih s tem odlokom, upravne, strokovne in druge naloge v okviru pravic in dolžnosti občine.
Zadeve iz svojih pristojnosti opravljajo občinski upravni organi pod pogoji in na način, določen z zakonom, statutom občine in tem odlokom.
3. člen
Upravni organi izvajajo politiko, ki so jo določile skupščina občine in skupščine širših družbenopolitičnih skupnosti, izvršuje zakone ter druge predpise in splošne akte občinske skupščine in njenega izvršnega sveta ter organov širših družbenopolitičnih skupnosti in zagotavljajo njihovo izvrševanje.
Upravni organi odgovarjajo za stanje in razvoj na področjih, za katera so ustanovljeni, spremljajo stanje in razvoj na svojem področju, seznanjajo občinsko skupščino in izvršni svet o stanju in pojavih ter dajejo pobude za reševanje vprašanj s teh področij in predlagajo ukrepe oziroma ukrepajo v mejah svojih pooblastil.
4. člen
Upravni organi odločajo v upravnih stvareh, opravljajo upravno nadzorstvo, inšpekcijske in druge upravne zadeve, izdajajo izvršilne predpise, za katere so pooblaščeni in druge upravne akte ter opravljajo druge naloge, ki sodijo v njihovo pristojnost na podlagi ustave, zakonov ter drugih predpisov in splošnih aktov.
Upravni organi pripravljajo predpise in druge splošne akte in opravljajo druge strokovne naloge v okviru svojih pristojnosti za potrebe občinske skupščine in njenih zborov, izvršnega sveta ter drugih organov in teles občinske skupščine in njenega izvršnega sveta.
5. člen
Upravni organi so samostojni pri opravljanju svojih nalog v okviru svojih pooblastil, ki jih imajo po ustavi, zakonih, statutu občine in drugih predpisih občinske skupščine in za svoje delo odgovarjajo občinski skupščini in izvršnemu svetu.
Za usklajevanje, usmerjanje in nadzor nad delom upravnih organov je v skladu z zakonom pooblaščen izvršni svet.
6. člen
Upravni organi v mejah svojega delovnega področja in svoje pristojnosti opravljajo zadeve s področja obrambe, ki jim jih nalagajo zakoni in drugi predpisi ter načrti obrambnih priprav občine.
Pri opravljanju zadev obrambe upravni organi sodelujejo med seboj in se pri tem ravnajo po stališčih in sklepih izvršnega sveta ter po strokovnih navodilih občinskega upravnega organa za obrambo ter pristojnih organov širših družbenopolitičnih skupnosti.
7. člen
Upravni organi so dolžni v stikih z organizacijami in občani skrbeti za medsebojno zaupanje in sodelovanje, spoštovati človekovo dostojanstvo in varovati ugled upravnega organa.
V mejah svojih pravic in dolžnosti so upravni organi dolžni zagotavljati pogoje za učinkovito in hitro uveljavljanje pravic in pravnih koristi ter izvrševanje obveznosti organizacij in občanov, jim nuditi pomoč, dajati napotke in obvestila ter zagotavljati drugo pravno in strokovno pomoč v zadevah zaradi katerih se obračajo nanje.
8. člen
Delo upravnih organov je javno.
Upravni organi so dolžni obveščati javnost preko sredstev javnega obveščanja o izdajanju poročil o svojem delu, o nepravilnostih, ki jih ugotavljajo, o stanju na svojem področju ter o ukrepih za izboljšanje stanja.
Upravni organi so dolžni s svojega delovnega področja na zahtevo predstavnikov sredstev javnega obveščanja, predstavnikov organizacij in skupnosti, političnih organizacij in društev dajati podatke, če imajo le-ti pomen za te organizacije, skupnosti in društva.
Pod pogoji določenimi v zakonu upravni organi ne smejo dajati podatkov in obvestil, ki pomenijo osebno, državno, vojaško ali uradno tajnost.
9. člen
Delovna področja občinskih upravnih organov obsegajo upravno pravne naloge, spremljanje stanja, upravno nadzorstvo in strokovne naloge.
Upravnopravne naloge opravljajo občinski upravni organi na podlagi pristojnosti, določenih v zakonih in odlokih skupščine občine pri odločanju o pravicah, obveznostih ali na zakonu temelječih interesih občanov, organizacij in skupnosti pri vodenju postopkov in pri ukrepanju na temelju zakonitih pooblastil.
Spremljanje stanja pomeni uresničevanje odgovornosti občinskih upravnih organov za stanje na področjih, za katera so ustanovljeni, zlasti za izvajanje politike in izvrševanje zakonov, drugih predpisov in splošnih aktov in se nanaša na spremljanje pojavov in gibanj, ugotavljanje vzrokov in posledic ter na sprejemanje ustreznih ukrepov, za katere so pooblaščeni oziroma na seznanjanje skupščine občine in njenega izvršnega sveta o ugotovitvah in za dajanje pobud, da se sprejmejo ustrezni ukrepi.
10. člen
Upravno nadzorstvo opravljajo občinski upravni organi, kadar so za to pooblaščeni z zakonom oziroma odlokom skupščine občine in pri tem nadzorujejo zakonitost aktov, s katerimi se odloča o pravicah in dolžnostih občanov in skupnosti ter nadzorujejo zakonitost dela organizacij in skupnosti. Pri izvrševanju upravnega nadzorstva občinski upravni organi ukrepajo v skladu z zakonom.
Strokovne naloge opravljajo občinski upravni organi v skladu z delovnimi programi in neposrednimi zadolžitvami skupščine občine in njenega izvršnega sveta in se nanašajo na pripravljanje analitičnega, informacijskega in drugega gradiva ter pripravo osnutkov in predlogov ter drugih predpisov in splošnih aktov.
II. DELOVNO PODROČJE OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV
11. člen
Upravni organi občine Postojna so:
– Sekretariat za notranje zadeve notranje organizacijske enote tega sekretariata so krajevni, uradi in Komisija za izpite voznikov motornih vozil
– Sekretariat za obrambo
– Sekretariat za družbene dejavnosti in občo upravo
– Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora
Upravna organizacija v sestavi tega sekretariata je Zavod za urbanistično načrtovanje Postojna
– Sekretariat za gospodarstvo
– Uprava za družbene prihodke
– Geodetska uprava.
12. člen
Sekretariat za notranje zadeve:
– opravlja upravnopravne zadeve iz občinske pristojnosti s področij združevanja občanov v društvih, javnih shodov in prireditev, posesti in nošenja orožja, eksplozivnih snovi, varstva pred požarom, državljanstva, potnih listih, tujcev, osebnih izkaznic in. osebnih imen. vodenja matičnih knjig, prijav prebivališča, varnosti cestnega prometa, vozniških in prometnih dovoljenj, opravljanja izpitov za voznike motornih in priklopnih vozil in drugih upravnih zadev, ki so dane v pristojnost organu za notranje zadeve.
13. člen
Sekretariat za obrambo:
– spremlja in usklajuje strokovno delo upravnih organov pri pripravi in dopolnjevanju občinskega obrambnega načrta ter skrbi za usklajenost obrambnih načrtov drugih nosilcev z obrambnim načrtom občine
– sprejema svoj obrambni in varnostni načrt, opravlja naloge upravitelja obrambnega načrta občine ter pripravlja skupaj z občinskim štabom za civilno zaščito in drugimi organi občinski razvojni načrt obrambe in zaščite
– organizira in skrbi za prenos ukazov za izvajanje predpisanih ukrepov za pripravljenost ter ukaza o mobilizaciji
– opravlja upravne in strokovne zadeve, ki se nanašajo na pripravo upravnih zvez ter kriptografsko zavarovanje in prenašanje zaupnih podatkov
– skrbi za načrtno opremljanje in usposabljanje občinskih enot civilne zaščite in drugih priprav za zaščito in reševanje po usmeritvah občinskega štaba za civilno zaščito
– opravlja upravne in strokovne zadeve varstva pred požarom kot dela sistema za zaščito in reševanje
– organizira in skrbi za delovanje službe za opazovanje in obveščanje
• – organizira v skladu s predpisanimi programi usposabljanje pripadnikov enot za zveze, civilne zaščite, službe za opazovanje in obveščanje prebivalstva ter usposabljanje za opravljanje nalog narodne zaščite
– opravlja upravne zadeve za izvrševanje vojaške in materialne dolžnosti, dolžnosti za delovanje v narodni zaščiti, civilni zaščiti; službi za opazovanje in obveščanje ter upravne zadeve v zvezi z graditvijo zaklonišč.
14. člen
Sekretariat za družbene dejavnosti in občo upravo:
– upravlja področja vzgoje, izobraževanja in športa, raziskovalne dejavnosti, zdravstva, kulture in socialnega varstva ter nadzira zakonitost dela
– v mejah svojih pooblastil spremlja, obravnava in analizira vprašanja skupnega pomena s področja družbenih dejavnosti
– skrbi za koordinacijo dela pri načrtovanju in pri oblikovanju skupnih osnov in normativov za delovanje in razvoj družbenih dejavnosti
– opravlja strokovna, administrativna, tehnična, računovodska in druga dela za področje družbenih dejavnosti za izvršni svet. skupščino in njene organe
– opravlja upravne in druge zadeve v zvezi z družbenim varstvom borcev in invalidov, opravlja naloge v zvezi z varstvom grobov padlih borcev in skrbi za urejevanje in vzdrževanje pokopališč in grobov pripadnikov zavezniških in tujih armad
– izvaja nadzor nad uporabo predpisov o splošnem upravnem postopku in predpisov o pisarniškem poslovanju v organih in organizacijah, ki pri svojem delu te predpise uporabljajo ter daje pojasnila in strokovno pomoč o zadevah, ki se tičejo upravnega postopka
– opravlja delo glavne in sprejemne pisarne upravnih organov skupščine občine.
15. člen
Sekretariat za varstvo okolja in urejanje prostora:
– opravlja upravne in druge naloge, ki se nanašajo na urejanje prostora in urejanje naselij, prostorske dele družbenih planskih aktov in prostorske izvedbene akte za območje občine, posege v prostor širšega družbenega pomena z vidika kompleksnega urejanja prostora, varstvo naravne in kulturne dediščine, gradbeništvo, komunalno, stanovanjsko in vodno gospodarstvo, promet in zveze ter rudarstvo
– odloča o upravnih stvareh s področja lokacijskih, gradbenih in uporabnih dovoljenj
– opravlja strokovne, tehnične in administrativne naloge s področja komunalne in cestne dejavnosti
– opravlja strokovne, tehnične in administrativne naloge s področja stanovanjske dejavnosti
– opravlja strokovne in upravne naloge na področju varovanja okolja
– skrbi, da se pri posegih v prostor ohrani ekološko ravnotežje, predvsem s preprečevanjem onesnaževanja voda in zraka, preprečevanjem hrupa in ustreznim odlaganjem in predelavo odpadkov
– predlaga ukrepe za zagotovitev primernega videza naselij v občini
– opravlja upravne in druge naloge s področja premoženjsko pravnih zadev, zadev v zvezi z družbeno lastnino in prometom nepremičnin
– opravlja druge naloge, če tako določi skupščina ali njen izvršni svet.
16. člen
Zavod za urbanistično načrtovanje Postojna opravlja organizacijske in strokovne naloge, ki se nanašajo na pripravo prostorskih delov planskih aktov občine, na urejanje naselij in drugih posegov v prostor v občini ter administrativno-tehnične in druge naloge za Sklad stavbnih zemljišč občine Postojna po sporazumu s tem skladom.
Na področju priprave prostorskih delov planskih aktov občine zavod zlasti:
– pripravlja, pridobiva in organizira priprave vseh strokovnih podlag za prostorski del dolgoročnega in srednjeročnega plana občine
– organizira razgrnitve grafičnih prikazov prostorskih sestavin osnutka dolgoročnega in srednjeročnega plana in sodelovanje pri njihovi obravnavi ter pripravi predloga.
Na področju urejanja, naselij in drugih posegov v prostor zavod:
– pripravlja gradiva za program priprave prostorskih izvedbenih aktov
– pridobiva in usklajuje pogoje, ki jih določijo organi, organizacije in skupnosti za pripravo prostorskih izvedbenih aktov ter skrbi za njihovo izpolnitev
– organizira pripravo prostorskih izvedbenih aktov in sodeluje z ustreznimi strokovnimi organizacijami združenega dela pri pripravi strokovnih podlag zanje
– organizira in skrbi za razgrnitev strokovnih rešitev in osnutkov prostorskih izvedbenih aktov, daje pojasnila o rešitvah na javnih obravnavah ter sodeluje pri pripravi predloga
– pripravlja lokacijske dokumentacije in pridobiva soglasja ustreznih organov, organizacij in skupnosti k njej
– daje informacije delovnim ljudem in občanom, podjetjem in skupnostim v zvezi z urejanjem prostora in posegi v prostor
– zbira, evidentira in analizira podatke o predvideni rabi prostora in o posegih v prostor ter vodi evidenco in dokumentacijo predpisov in drugih aktov, s katerimi se ureja prostor.
17. člen
Sekretariat za gospodarstvo:
– sodeluje in predlaga aktivnosti pri programih (usmeritvah) razvoja in gospodarjenja nasploh
– sodeluje z organi uprave in drugimi subjekti iz gospodarske sfere pri pripravi in spremljanju razvoja gospodarstva občine
– spremlja in analizira tekoča gospodarska gibanja, v gospodarstvu in predlaga potrebne ukrepe
– vzpodbuja razvoj podjetništva in druge oblike sodelovanja s predlogi, ki potrjujejo prisotnost občinske politike na tem področju
– zbira in ureja podatke potrebne za lastno delo in izvaja dela potrebna za statistično raziskovanje
– opravlja upravne zadeve in druge strokovne naloge s področja kmetijstva, gozdarstva, lova, ribolova in pospeševanja proizvodnje hrane
– opravlja upravne zadeve in druge naloge s področja drobnega gospodarstva in obrti
– pripravlja programe urejanja kmetijskih zemljišč
– opravlja upravna in finančna strokovna opravila v zvezi s pripravo proračuna, zaključnega računa proračuna, zadeve v zvezi s finančnim poslovanjem skladov in posebnih računov, računovodska in knjigovodska opravila v zvezi s sredstvi za delo upravnih organov in obračunom osebnih dohodkov delavcev upravnih organov ter druge analitične in strokovne zadeve s področja javnih financ
– pripravlja letne bilance sredstev javnih financ
– opravlja dela in naloge materialnega knjigovodstva upravnih organov.
18. člen
Uprava za družbene prihodke:
– opravlja upravnopravne in strokovne naloge, ki se nanašajo na odmero, pobiranje in izterjavo davkov, prispevkov, taks in denarnih kazni
– opravlja inšpekcijski nadzor nad izpolnjevanjem davčnih obveznosti
– predlaga uvedbo postopkov o kaznovanju in izreka mandatne kazni
– spremlja in analizira izvajanje davčne politike
– opravlja finančno-strokovna opravila v zvezi s knjiženjem in odvajanjem davkov, prispevkov in drugih obveznosti ter sestavlja periodični in zaključni račun
– opravlja druge strokovne in analitične naloge v okviru svojih pristojnosti.
19. člen
Geodetska uprava:
– izvaja in vzdržuje temeljne geodetske izmere
– izdeluje in vzdržuje zemljiški kataster, zbirni kataster komunalnih naprav in kataster zgradb
– izdeluje in vzdržuje geodetsko prostorsko dokumentacijo
– opravlja geodetska dela v zvezi s komasacijo zemljišč
– izvaja ciklično aerosnemanje
– izdeluje posebne geodetske načrte in karte ter vodi posebne geodetske evidence po sklepu občinske skupščine
– opravlja druge zadeve geodetske službe, ki jih določi zakon
– parcelizira zemljišča
– izvaja prenos stanja na zemljišče iz načrtov in katastrov, ki jih vzdržuje geodetska služba
– zakoličuje stavbe in objekte
– izdeluje geodetske načrte za potrebe lokacijske dokumentacije
– izdeluje geodetske načrte lege novo zgrajenih stavb in objektov za potrebe tehničnega pregleda.
III. FUNKCIONARJI IN POSTOPEK ZA IZLOČITEV
20. člen
Upravne organe in upravne organizacije vodijo funkcionarji.
Sekretariat vodi sekretar, upravo in zavod direktor, urad pa vodja.
21. člen
Funkcionar upravnega organa predstavlja upravni organ, organizira in vodi njegovo delo, skrbi za zakonitost dela upravnega organa ter je za njegovo delo in za stanje na področjih, za katere je ustanovljen, osebno odgovoren izvršnemu svetu in občinski skupščini.
Funkcionar upravnega organa mora poročati o stanju. in delu upravnega organa, ki ga vodi, izvršnemu svetu in občinski skupščini.
Funkcionar upravnega organa izdaja akte, za katere je pooblaščen, izvaja ukrepe iz svoje pristojnosti in opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon ali drug predpis.
22. člen
O izločitvi uradne osebe upravnega organa odloča funkcionar, ki vodi upravni organ.
O izločitvi višjega upravnega delavca odloča izvršni svet na predlog predstojnika, ki vodi upravni organ.
O izločitvi funkcionarja, ki vodi upravni organ, odloča izvršni svet.
23. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o ustanovitvi, organizaciji in delovnem področju upravnih organov občine Postojna (Uradni obj. št. 22/80, 2/88. 5/89, 42/89, 40/90).
24. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 021-1/90
Postojna, dne 5. novembra 1991.
Predsednik
Skupščine občine Postojna
Igor Bratina, dipl. jur. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti