Na podlagi 3. in 8. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 40. in 41. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – UPB, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12-ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj in 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23, 22/25 – ZZZRO-1, 48/25), 27. člena Zakona o izobraževanju odraslih (Uradni list RS, št. 6/18, 189/20 – ZFRO in 16/24 – ZOsn-K) ter 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), ter na podlagi 7. člena Statuta Občine Črnomelj (Uradni list RS, št. 83/11, 24/14, 66/16, 112/22, 41/25) je Občinski svet Občine Črnomelj na 23. seji dne 26. 11. 2025 sprejel
o ustanovitvi javnega zavoda Ljudska univerza Črnomelj
(1) S tem odlokom Občina Črnomelj, s sedežem Trg svobode 3, 8340 Črnomelj, (v nadaljevanju: ustanovitelj) na področju izobraževanja odraslih ustanavlja javni zavod Ljudska univerza Črnomelj.
(2) Javni zavod je pravni naslednik javnega zavoda Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj, ki ga je z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj (Uradni list RS, št. 47/24) ustanovila Občina Črnomelj in je bil vpisan v sodni register Okrožnega sodišča v Novem Mestu pod št. 10006500 ter je vpisan v razvid izvajalcev javnoveljavnih programov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo pristojno za izobraževanje.
(1) S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež ustanovitelja,
– ime in sedež zavoda,
– dejavnosti zavoda,
– organizacija zavoda,
– določbe o organih zavoda,
– način zagotavljanja sredstev za delo zavoda,
– način razpolaganja s presežki prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo zavoda,
– pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,
– določbe o odgovornosti ustanovitelja za obveznosti zavoda,
– medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljem ter
– druge določbe v skladu z zakonom.
(2) Druge medsebojne odnose, pravice in obveznosti, ki niso urejene s tem odlokom javni zavod, ustanovitelj in drugi uredijo z medsebojno pogodbo ali aktom pristojnega organa.
(spolna slovnična oblika)
V tem odloku uporabljeni izrazi v moški slovnični obliki, so zapisani kot nevtralni izrazi za moško in žensko slovnično obliko.
(1) Javni zavod posluje pod imenom Ljudska univerza Črnomelj.
(2) Skrajšano ime javnega zavoda je LU Črnomelj.
(3) Sedež javnega zavoda je na naslovu Kolodvorska cesta 32. c, Črnomelj.
Javni zavod Ljudska univerza Črnomelj (v nadaljevanju: zavod) je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki jih določata zakon in ta odlok.
(1) Zavod ima in uporablja pečat okrogle oblike, premera 35 mm. Sredi pečata je grb Republike Slovenije, na zunanjem obodu je izpisano: »LJUDSKA UNIVERZA ČRNOMELJ«, na notranjem obodu pa »Kolodvorska cesta 32 c, Črnomelj«.
(2) Zavod ima in uporablja tudi pečat okrogle oblike, premera 20 mm, z enako vsebino kot pečat iz prvega odstavka tega člena.
(3) Število posameznih pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja ter delavce, ki so zanje odgovorni, določi direktor.
(zastopanje, predstavljanje in podpisovanje)
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor. Direktor zavoda zastopa in predstavlja zavod brez omejitev, razen za nakup in prodajo nepremičnin. Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja strokovni delavec, ki ga za nadomeščanje pisno pooblasti direktor in ima v času nadomeščanja vsa pooblastila direktorja. Direktor lahko za zastopanje ali predstavljanje zavoda v posameznih zadevah pooblasti tudi druge osebe.
(2) Za zavod podpisujejo direktor in delavci, ki so pooblaščeni za zastopanje s strani direktorja, vsak v mejah pooblastil in poslov, ki jih opravljajo.
(3) Finančne dokumente sopodpisujeta dva podpisnika izmed podpisnikov zavoda z deponiranimi podpisi pri Agenciji RS za plačilni promet, ki jih določi direktor. Med podpisniki z deponiranimi podpisi morata biti direktor in računovodja zavoda.
Zavod izdaja javne listine v skladu z zakonom in na obrazcih, ki jih določi minister pristojen za vzgojo in izobraževanje.
(območje zadovoljevanja potreb po izobraževanju odraslih)
(1) Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po izobraževanju odraslih predvsem na območju Občine Črnomelj, lahko pa opravlja dejavnost tudi za druge občine, če si za to predhodno pridobi soglasje ustanovitelja.
(2) Pogoji in načina opravljanja dejavnosti se uredijo z sklenitvijo pogodbe med zavodom in občinami in morebitnimi drugimi udeleženci.
(1) Zavod je ustanovljen kot javni zavod za uresničevanje javnega interesa na področju izobraževanja odraslih.
(2) Vsebina javne službe na področju izobraževanja odraslih sta program osnovne šole za odrasle in svetovalna dejavnost pri:
– vključevanju v izobraževanje in nadaljevanju izobraževanja,
– pri ugotavljanju in dokumentiranju znanja in spretnosti,
– samostojnem učenju.
(3) Poleg svetovalne dejavnosti zavod izvaja še naslednje dejavnosti na področju izobraževanja odraslih:
– raziskovalno-razvojne dejavnosti: raziskave, razvoj programov in metod neformalnega izobraževanja, razvoj učnih gradiv, razvoj kadrov, razvoj presojanja in razvijanja kakovosti, razvoj in vzdrževanje informacijskega sistema in druge razvojne dejavnosti;
– druge dejavnosti: izmenjava znanja in druge oblike učenja, usklajevanje in izvajanje nacionalno pomembnih nalog v izobraževanju odraslih, aktivnosti pri razvoju in pospeševanju izobraževanja odraslih, mednarodna dejavnost, publicistična dejavnost, informiranje, promocija in druge naloge.
(4) Poleg osnovne šole za odrasle, zavod izvaja tudi naslednje izobraževalne programe za odrasle:
– javnoveljavne izobraževalne programe za odrasle, po katerih se ne pridobi javnoveljavna izobrazba,
– neformalne izobraževalne programe za odrasle na področju temeljnih in poklicnih kompetenc ter druge vsebine, ki jih opredeli nacionalni program izobraževanja odraslih.
(5) Zavod lahko izvaja tudi izobraževalne dejavnosti za pridobitev javnoveljavne izobrazbe ter izobraževalne dejavnosti, namenjene otrokom in mladini.
Zavod opravlja tudi druge storitve, ki se ne izvajajo kot javna služba, so pa komplementarne z osnovno dejavnostjo, in sicer:
– oddajanje dvoran in drugih prostorov ter tehnične opreme za izvedbo prireditev,
– organizacija in izvedba prireditev, ki ne sodijo v program javne službe (kongresi, sejmi, delavnice, predavanja, okrogle mize, protokolarne prireditve, družabna srečanja ipd.),
– izvajanje programov socialne vključenosti,
– svetovanje in nudenje pogodbenih storitev s področja dejavnosti zavoda,
– izdaja strokovnih in drugih publikacij, razstavnih katalogov in drugo,
– prodaja likovnih del, izdelkov domače in umetnostne obrti,
– prodaja informativno-oglaševalskega gradiva, knjig, spominkov ipd.,
– izdaja zvočne, filmske in druge zapise, ki izhajajo iz poslanstva zavoda,
– gostinske storitve za potrebe obiskovalcev, izvajalcev in zaposlenih,
– prevajanje in tolmačenje,
– upravlja z objekti, ki so mu bili dani v upravljanje,
– opravlja ostale dejavnosti, ki jih je moč uvrstiti med registrirane dejavnosti in pomenijo nadgradnjo osnovnim dejavnostim.
Zavod lahko poleg javne službe opravlja tudi tržne dejavnosti, ki so opredeljene v naslednjem členu pod pogoji določenimi v 36. členu tega odloka in v skladu z drugimi predpisi, ki urejajo posamezne tržne dejavnosti.
(standardna klasifikacija dejavnosti)
Dejavnosti, ki jih na podlagi tega odloka opravlja zavod, se razvrščajo v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 27/24) v naslednje podrazrede standardne klasifikacije dejavnosti:
– Q85.590 | Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n. |
– D35.120 | Proizvodnja električne energije iz obnovljivih virov |
– G47.120 | Druga nespecializirana trgovina na drobno |
– G47.610 | Trgovina na drobno s knjigami |
– G47.621 | Trgovina na drobno s časopisi in revijami |
– I56.112 | Okrepčevalnice in podobni obrati |
– I56.113 | Slaščičarne in kavarne |
– I56.210 | Priložnostna priprava in dostava hrane |
– I56.300 | Strežba pijač |
– J58.110 | Izdajanje knjig |
– J58.120 | Izdajanje časopisov |
– J58.130 | Izdajanje revij in druge periodike |
– J58.190 | Drugo založništvo, razen izdajanja programske opreme |
– K62.900 | Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti |
– K63.920 | Druge informacijske dejavnosti |
– M68.200 | Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin |
– N70.200 | Drugo podjetniško in poslovno svetovanje |
– N72.200 | Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju družboslovja in humanistike |
– N73.120 | Posredovanje oglaševalskega prostora |
– N73.200 | Raziskovanje trga in javnega mnenja |
– N74.120 | Grafično oblikovanje in vizualno komuniciranje |
– N74.300 | Prevajanje in tolmačenje |
– N74.990 | Vse druge strokovne, znanstvene in tehnične dejavnosti, d. n. |
– O77.330 | Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup |
– O82.100 | Pisarniške dejavnosti |
– O82.300 | Organiziranje razstav, sejmov, srečanj |
– O82.990 | Druge spremljajoče poslovne storitvene dejavnosti, d. n. |
– Q85.200 | Primarno izobraževanje |
– Q85.320 | Poklicno sekundarno izobraževanje |
– Q85.330 | Posekundarno neterciarno izobraževanje |
– Q85.510 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije |
– Q85.520 | Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti |
– Q85.690 | Pomožne dejavnosti za izobraževanje, d. n. |
– R86.990 | Druge dejavnosti za zdravje, d. n |
– R88.109 | Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše ali invalide |
– R88.991 | Dejavnost humanitarnih in dobrodelnih organizacij |
– R88.999 | Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve |
– S93.299 | Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas |
– T96.999 | Druge drugje nerazvrščene osebne storitve. |
(1) Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ustanovitelj ne da soglasja in dokler pristojni organ ne izda odločbe, da so izpolnjeni pogoji, predpisani za opravljanje dejavnosti glede tehnične opremljenosti in varstva pri delu ter drugi predpisani pogoji.
(2) Zavod lahko sklepa pogodbe in druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki je vpisana v sodni register.
(notranja organizacija zavoda)
Organizacija zavoda se določi s pravili zavoda.
(1) Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor,
– strokovna organa zavoda: andragoški zbor in strokovni aktiv.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, katerih delovno področje, sestavo in način volitev oziroma imenovanja določi s pravili.
1. Svet zavoda
(sestava, imenovanje in mandat članov sveta zavoda)
(1) Svet zavoda sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki delavcev zavoda in predstavniki udeležencev izobraževanja odraslih, ki šteje 5 članov, in sicer:
– 2 predstavnika ustanovitelja,
– 2 predstavnika delavcev zavoda,
– 1 predstavnik udeležencev izobraževanja odraslih.
(2) Predstavnika ustanovitelja imenuje Občinski svet Občine Črnomelj, pri čemer enega člana imenuje na predlog župana izmed uslužbencev občinske uprave občine ustanoviteljice.
(3) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci zavoda neposredno na tajnih volitvah, po postopku in na način, ki ga določa zakon in ta odlok.
(4) Predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih izvolijo udeleženci izobraževanja po postopku, ki ga določa ta odlok.
(5) Člani sveta zavoda izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika predsednika sveta zavoda. Prvo sejo sveta zavoda v novi sestavi skliče dosedanji predsednik sveta zavoda najkasneje v roku 21 dni po izvolitvi oziroma imenovanju večine članov sveta zavoda. Če prve seje ne more sklicati dosedanji predsednik jo skliče direktor zavoda.
(6) Prvo sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika, dotedanji predsednik sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira, ko je izvoljena oziroma imenovana večina predstavnikov ter predsednik sveta zavoda. Od tega dneva začne teči mandat članov sveta zavoda. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dotedanji svet zavoda.
(7) Člani sveta zavoda so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat zaporedoma. Mandat predstavnika udeležencev odraslih v svetu zavoda je povezan z njegovim statusom udeleženca.
(8) O svojem delu svet zavoda redno obvešča ustanovitelja, in sicer na način, da mu posreduje vabila in zapisnike sej sveta zavoda.
(pristojnosti sveta zavoda)
Svet zavoda je organ upravljanja zavoda. Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda, če ni določeno drugače,
– imenuje in razreši direktorja, sklepa pogodbo o zaposlitvi direktorja, ter ocenjuje delo direktorja,
– sprejema razvojni program zavoda in spremlja njegovo izvajanje,
– sprejema letni delovni in finančni načrt,
– sprejema letno poročilo, zaključne in periodične obračune,
– predlaga ustanovitelju razporeditev presežka oziroma način kritja primanjkljaja zavoda,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja javnega zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje javnega zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– daje soglasje k kadrovskemu načrtu ter nadzira njegovo izvajanje,
– sprejema cene storitev na področju izobraževanja,
– odloča o pritožbah v zvezi s statusom udeleženca kot drugostopenjski organ,
– obravnava pobude delavcev in reprezentativnega sindikata,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev,
– obravnava zadeve, ki mu jih predložijo organi javnega zavoda ali drugi pristojni organi,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev in predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih v svet zavoda in imenuje volilno komisijo,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– odloča o najetju kredita po predhodnem soglasju ustanovitelja,
– daje ustanovitelju in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– imenuje predstavnike zavoda v drugih asociacijah,
– imenuje druge komisije ali delovna telesa, za katere je tako določeno s predpisi, tem odlokom ali pravili zavoda,
– določa cenike za prodajo blaga in storitev na trgu ter sprejme akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu in
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom ter pravili zavoda.
(razpis volitev predstavnikov delavcev in predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih ter imenovanje volilne komisije)
(1) Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev in predstavnikov udeležencev izobraževanja odraslih v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata sveta zavoda. S sklepom o razpisu volitev se določi dan volitev, število članov sveta zavoda, ki se volijo in imenuje volilna komisija. Sklep o razpisu se mora javno objaviti v zavodu.
(2) Volilna komisija vodi postopek volitev članov sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev in predstavnikov udeležencev izobraževanja odraslih. Volilno komisijo sestavljajo predsednik in dva člana. Člani volilne komisije morajo imeti aktivno volilno pravico in ne morejo biti kandidati za člane sveta zavoda. Volilno komisijo se imenuje za dobo 4 let. Volilna komisija lahko sprejme poslovnik o svojem delu.
(volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda)
(1) Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, ima vsak delavec z aktivno volilno pravico ali reprezentativni sindikat. Predlog kandidata za člane sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev, mora biti pisen, vsebovati mora podpis predlagatelja, priloženo mu mora biti pisno soglasje kandidata h kandidaturi. Predlogi se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu volitev.
(2) Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Voli se z glasovnicami osebno. Vsak delavec, ki ima pravico glasovati ima en glas. Volilna komisija lahko določi, da delavci, ki bodo odsotni na dan volitev, volijo pred tem dnem in določi dan predčasnih volitev.
(3) Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov, z navedbo, koliko kandidatov se voli. Voli se dva kandidata. Voli se tako, da se obkroži zaporedno številko pred imenom kandidata. Za člana sveta zavoda sta, izvoljena tista kandidata, ki sta dobila največje število glasov.
(4) Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu. Če niti na ta način ni mogoče ugotoviti, kdo je izvoljen za člana sveta zavoda, se kandidata izvoli s pomočjo žreba.
(5) Neizpolnjene glasovnice in glasovnice, na katerih ni mogoče ugotoviti volje volivca, so neveljavne. Neveljavne so tudi glasovnice, na katerih je volivec glasoval za več kandidatov kot jih je potrebno izvoliti.
(6) Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico.
(7) O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja na enak način kot razpis volitev.
(8) Ne glede na določbe prvega odstavka 19. člena Svet zavoda v primeru nadomestnih volitev predstavnikov delavcev, volitve razpiše najkasneje 30 dni po prenehanju mandata predstavnika delavcev, volitve pa morajo biti izvedene najkasneje 60 dni od razpisa volitev. Predlogi kandidatur se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu nadomestnih volitev.
(volitve predstavnikov udeležencev izobraževanja odraslih)
(1) Kandidate za predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih v svetu zavoda lahko predlaga vsak udeleženec izobraževanja odraslih, ki ima volilno pravico. Predlogi kandidatov za predstavnike udeležencev izobraževanja odraslih v svetu zavoda se vložijo pisno, s podpisi predlagateljev in s priloženim soglasjem predlaganega kandidata h kandidaturi. Predlagatelji predložijo predloge kandidatov volilni komisiji v skladu s sklepom o izvedbi volitev. Predlogi se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu volitev.
(2) Pravico voliti in biti voljen imajo vsi udeleženci izobraževanja odraslih, ki so v zavod vključeni v izobraževalne vsebine v tekočem šolskem letu v obsegu najmanj 40 andragoških ur.
(3) Predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih, ki je vključen v izobraževanje v zavodu, izvolijo udeleženci izobraževanja odraslih neposredno na tajnih volitvah. Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volitve trajajo 5 dni in se izvedejo v času uradnih ur zavoda. Vsak udeleženec izobraževanja odraslih, ki ima pravico glasovati, ima en glas.
(4) Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov, z navedbo koliko kandidatov se voli. Voli se nega kandidata. Voli se tako, da se obkroži zaporedna številka pred imenom tistega kandidata, za katerega se glasuje. Izvoljen je kandidat, ki dobi največje število glasov volilnih upravičencev, ki se volitev udeležijo.
(5) Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se kandidata izvoli s pomočjo žreba.
(6) Neizpolnjene glasovnice in glasovnice, na katerih ni mogoče ugotoviti volje volivca, so neveljavne. Neveljavne so tudi glasovnice, če je volivec glasoval za več kandidatov kot jih je potrebno izvoliti.
(7) O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku 5 dni od dneva izvedbe glasovanja na enak način kot razpis volitev.
(8) Ne glede na določbe prvega odstavka 19. člena Svet zavoda v primeru nadomestnih volitev predstavnikov udeležencev izobraževanja odraslih, volitve razpiše najkasneje 30 dni po prenehanju mandata predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih, volitve pa morajo biti izvedene najkasneje 60 dni od razpisa volitev. Predlogi kandidatur se predložijo volilni komisiji v 21 dneh od objave sklepa o razpisu nadomestnih volitev.
(predčasno prenehanje mandata članov sveta zavoda)
(1) Članu sveta zavoda preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet zavoda,
– umre,
– odstopi ali
– je odpoklican ali razrešen.
(2) Predstavniku udeležencev izobraževanja odraslih preneha mandat z dnem, ko mu preneha status osebe vključene v program izobraževanja v javnem zavodu.
(3) Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu oziroma z dnem, ko je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda.
(4) Odstop člana sveta zavoda učinkuje, ko svet zavoda prejme pisno izjavo člana sveta o odstopu.
(5) Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta zavoda, ki ga je kandidiral sindikat.
(6) Postopek za odpoklic predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih v svetu zavoda se začne na predlog najmanj 10 % vseh udeležencev izobraževanja odraslih, ki imajo aktivno volilno pravico.
(7) Predlog za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda mora vsebovati obrazložitev, v kateri so navedeni razlogi za odpoklic. Predlog mora biti podan v pisni obliki in vsebovati podpise predlagateljev. Predlog se predloži volilni komisiji oziroma predsedniku, ki preveri formalnost predloga, ne da bi presojal razloge za odpoklic. Formalno popoln predlog se uvrsti na sestanek delavcev, ki mora biti sklicana v roku 30 dni od dneva prejema popolnega predloga
(8) Predlog za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda mora biti vročen članu sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, najmanj 8 dni pred sejo oziroma sestankom, na kateri bo obravnavan. Član sveta zavoda, za katerega se predlaga odpoklic, ima pravico, da se izjasni glede predloga. Na sestanku delavcev, ki je bila sklicana za obravnavo predloga za odpoklic, se po obravnavi predloga opravi tudi glasovanje o odpoklicu.
(9) Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico na dan glasovanja.
(10) Predstavnik udeležencev izobraževanja odraslih v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina vseh članov sveta.
(11) Podrobneje se postopek za odpoklic ali razrešitev predstavnikov delavcev v svetu zavoda in predstavnika udeležencev izobraževanja odraslih ter izvedbo nadomestnih volitev opredeli s pravili zavoda.
(12) Za razrešitev in odstop predstavnikov ustanovitelja v svetu zavoda se uporabljajo predpisi ustanovitelja.
(13) Člana sveta zavoda se lahko razreši tudi v kolikor se tri krat zaporedoma neupravičeno ne udeleži seje sveta zavoda.
(14) Če članu sveta zavoda predčasno preneha mandat po tem členu, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član, kateremu je prenehal mandat.
(odločanje in podrobnejša ureditev delovanja sveta zavoda)
Svet odloča z večino glasov vseh članov, če ni z zakonom drugače določeno. Način dela in način uresničevanja pravic ter dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s pravili ali poslovnikom o delu sveta zavoda.
2. Direktor
(1) Andragoški vodja in poslovodni organ zavoda je direktor.
(2) Direktor organizira, načrtuje, vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonito poslovanje ter delovanje zavoda. Direktor vodi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavoda.
(3) Mandat direktorja traja pet let in je po preteku te dobe lahko ponovno imenovan.
(imenovanje in razrešitev direktorja)
(1) Postopki imenovanja, pogoji za zasedbo delovnega mesta direktorja, potrebna soglasja s strani organov zavoda in ustanovitelja, kakor tudi razlogi in postopek razrešitve direktorja, se ugotavljajo oziroma izvedejo skladno z zakonom.
(2) Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi javnega razpisa.
(3) Za direktorja javnega zavoda je lahko imenovan, kdor ima:
– vodstvene sposobnosti in strokovno pozna področje dela javnega zavoda,
– izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe druge stopnje, oziroma raven izobrazbe, pridobljeno po študijskih programih, ki v skladu z zakonom, ki ureja visoko šolstvo, ustreza izobrazbi druge stopnje,
– pedagoško-andragoško izobrazbo v skladu z zakonom, ki ureja organizacijo in financiranje vzgoje in izobraževanja,
– opravljen strokovni izpit s področja vzgoje in izobraževanja in
– najmanj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta v izobraževanju odraslih.
(4) Svet zavoda si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za direktorja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti mnenje andragoškega zbora in ustanovitelja. Andragoški zbor mora podati mnenje v roku 30 dni, ustanovitelj pa v roku 45 dni od dneva ko sta bila zanj zaprošena.
(5) Če andragoški zbor ali ustanovitelj ne podata mnenja v roku iz prejšnjega odstavka, lahko svet zavoda imenuje direktorja brez tega menja.
(6) Po prejemu mnenj svet zavoda odloči o imenovanju direktorja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate in ustanovitelja.
(7) Direktor je lahko razrešen pred iztekom mandata pod pogoji določenimi v zakonu o zavodih ali zakonu, ki ureja področje izobraževanja odraslih.
(8) Postopek razrešitve direktorja vodi svet zavoda. Svet zavoda pred sprejetjem sklepa o razrešitvi direktorja seznani z razlogi za razrešitev. Svet zavoda s predlogom za razrešitev seznani andragoški zbor.
(9) Svet zavoda obrazložen predlog za razrešitev direktorja pošlje v mnenje ustanovitelju. Če ustanovitelj ne da mnenja v 30 dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet odloči o razrešitvi direktorja brez tega mnenja. Svetu ni treba zaprositi za mnenje ustanovitelja, če se direktorja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet o razrešitvi direktorja obvesti ustanovitelja.
(10) Svet po prejemu mnenja ustanovitelja ali po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči direktorju. Zoper odločitev sveta je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode.
(pristojnosti direktorja)
(1) Pristojnosti direktorja so:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– izvaja sklepe ustanovitelja, sklepe sveta zavoda,
– poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na poslovanje zavoda,
– imenuje in razreši vodjo izobraževalnega programa,
– pripravlja predlog letnega delovnega in finančnega načrta javnega zavoda,
– pripravi predlog razvojnega programa javnega zavoda za izobraževanje odraslih,
– je odgovoren za uresničevanje pravic udeležencev izobraževalnih programov,
– vodi delo andragoškega zbora,
– spodbuja oziroma zagotavlja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje zaposlenih in zunanjih sodelavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri delu strokovnih in drugih delavcev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– je odgovoren za presojanje in razvijanje kakovosti in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji javnega zavoda,
– izvršuje pravice in dolžnosti delodajalca,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu, če je sindikat organiziran v zavodu,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju, reprezentativnih sindikatov v javnem zavodu, če je sindikat organiziran v zavodu,
– ugotavlja obstoj trajnega prenehanja potreb po delu delavcev,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem javnega zavoda, ki niso v pristojnosti sveta zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in drugimi predpisi.
(2) Direktor lahko imenuje vodjo izobraževalnega področja. Njegovo imenovanje in razrešitev ter pogoje, ki jih mora izpolnjevati, določa zakon, ki ureja izobraževanje odraslih. Vodja izobraževalnega področja opravlja naloge, za katere ga pooblasti direktor.
(imenovanje vršilca dolžnosti direktorja)
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev javnega zavoda za izobraževanje odraslih oziroma izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje za strokovnega delavca v skladu s tem zakonom, vendar največ za eno leto.
(2) Če svet zavoda petnajst dni pred prenehanjem mandata direktorja ne imenuje niti direktorja niti vršilca dolžnosti direktorja, imenuje vršilca dolžnosti direktorja v naslednjih osmih dneh ustanovitelj.
(3) V primeru iz prejšnjega odstavka mora svet zavoda takoj začeti postopek za imenovanje direktorja.
(4) Pod pogoji iz prvega, drugega in tretjega odstavka tega člena lahko ista oseba v istem javnem zavodu za izobraževanje odraslih opravlja funkcijo vršilca dolžnosti direktorja največ dvakrat zaporedoma.
(vodja organizacijske enote)
Direktor lahko imenuje vodjo organizacijske enote. Vodja enote opravlja naloge, določene z zakonom in predpisi, aktom o sistemizaciji delovnih mest, oziroma naloge, za katere ga pooblasti direktor.
3. Strokovni organi zavoda
(strokovni organi zavoda)
Strokovna organa zavoda za področje izobraževanja odraslih sta:
– andragoški zbor,
– strokovni aktivi.
(1) Andragoški zbor sestavljajo strokovni delavci v programu osnovne šole za odrasle, javnoveljavnih izobraževalnih programih za odrasle, javnoveljavnih programih poklicnega, srednjega strokovnega in gimnazijskega izobraževanja v skladu z zakoni, ki urejajo ta področja, strokovni delavci v dejavnostih, izobraževalci v neformalnih izobraževalnih programih za odrasle in drugi delavci, ki opravljajo strokovne naloge, ki so:
– zaposleni v javni organizaciji ali
– zunanji sodelavci, če v tekočem koledarskem letu izvedejo najmanj 100 ur organiziranega izobraževalnega dela oziroma dejavnosti.
(2) Andragoški zbor ima naslednje naloge:
– obravnava strokovna vprašanja, povezana z izobraževalnim delom, in odloča o njih,
– daje mnenje k predlogu letnega delovnega načrta,
– odloča o posodobitvah izobraževalnega dela,
– daje mnenje o kandidatih za imenovanje direktorja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih direktorja za napredovanje strokovnih delavcev ter
– opravlja druge naloge v skladu z aktom o ustanovitvi.
(3) Andragoški zbor sprejme poslovnik o svojem delovanju.
(1) Strokovni aktivi se oblikujejo na izobraževalnem področju oziroma v dejavnosti in jih sestavljajo delavci iz posameznega izobraževalnega programa za odrasle oziroma dejavnosti.
(2) Strokovni aktiv obravnava problematiko posameznega izobraževalnega področja oziroma dejavnosti, usklajuje merila za preverjanje in ocenjevanje znanja udeležencev ter merila za evalvacijo izobraževalnega in drugega dela, daje andragoškemu zboru predloge za izboljšanje izobraževalnega dela, obravnava pripombe in opravlja druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
(3) Strokovni aktiv sprejme poslovnik o svojem delovanju.
(1) Izobraževalno in drugo strokovno delo v zavodu opravljajo organizatorji izobraževanja odraslih, svetovalni delavci v izobraževanju odraslih, predavatelji, učitelji in drugi strokovni delavci.
(2) Strokovni delavci v javnoveljavnih izobraževalnih programih za odrasle morajo izpolnjevati pogoje določene v zakonu, ku ureja področje izobraževanja odraslih.
(3) Strokovna, administrativna, tehnična in druga dela opravljajo računovodja, tajnik in drugi strokovno tehnični delavci, določeni s sistemizacijo, v skladu predpisi, ki veljajo za javne uslužbence.
(4) Vse obveznosti in pravice zaposlenih so urejene z zakonom in kolektivno pogodbo.
VI. PREMOŽENJE IN SREDSTVA ZA DELO ZAVODA
(premoženje v upravljanju zavoda)
(1) Ustanovitelj zagotavlja prostorske pogoje za izvajanje dejavnosti zavoda v skladu z zakonom.
(2) Premoženje, s katerim upravlja zavod, je last ustanovitelja. Zavod ima to premoženja v uporabi in upravljanju za namene dejavnosti zavoda za katero je ustanovljen.
(3) Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren lastniku.
(4) Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je preneseno v upravljanje, uporablja pa ga na način, kot to določa zakon in ta odlok.
(5) Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
(sredstva za delo zavoda)
(1) Sredstva za delo pridobiva zavod skladno z zakoni in drugimi predpisi:
– iz sredstev državnega proračuna,
– sredstev ustanovitelja in drugih javnih sredstev,
– sredstev EU in drugih mednarodnih virov,
– plačil udeležencev za storitve,
– s prodajo storitev in izdelkov na trgu ter
– iz donacij, prispevkov sponzorjev in iz drugih virov.
(2) Iz državnih sredstev pridobiva zavod sredstva za delo na podlagi obsega dejavnosti v skladu z zakonom, normativi in standardi.
(3) Ustanovitelj zagotavlja sredstva za investicije in vzdrževanje objektov v lasti ustanovitelja, prostore in opremo, materialne stroške, ter za izvedbo programov določenih z letnimi programom izobraževanja odraslih.
(4) Z odlokom o proračunu se določi letna višina sredstev za pokrivanje dejavnosti zavoda na podlagi dogovorjenih in finančno opredeljenih nalog in letnega načrta zavoda. Zavod po sprejemu proračuna občine uskladi svoj letni načrt z veljavnim proračunom za tekoče leto.
(5) Zagotavljanje sredstev ustanovitelja se uredi s pogodbo med zavodom in občino po sprejetju proračuna občine za tekoče leto
(6) Zavod je dolžan uporabljati sredstva v skladu z namenom, za katerega so mu bila dodeljena.
(sklepanje pogodb z drugimi občinami, ki niso ustanoviteljice)
Ustanovitelj pooblašča zavod za sklepanje pogodb o sofinanciranju dejavnosti in programov, ki se ne financirajo iz cene osnovnega programa in jih koristijo udeleženci s stalnim prebivališčem v drugih občinah, vpisani v ta zavod. Sredstva, ki jih na podlagi pogodb o sofinanciranju takšnih dejavnosti ali aktivnosti zagotavljajo občine, ki niso ustanoviteljice, morajo biti po posamezni občini razvidna v letnem finančnem načrtu in zaključnem računu zavoda.
(prodaja blaga in storitev na trgu)
(1) Javni zavod lahko pridobiva prihodke tudi z prodajo blaga in storitev na trgu, pod pogojem, da so tudi stroški iz naslova tržne dejavnosti v celoti pokriti s prihodki iz tega naslova.
(2) Prihodki in odhodki iz naslova prodaje blaga in storitev na trgu morajo biti ločeno evidentirani in razčlenjeni skladno z veljavnimi predpisi za finančno poslovanje javnih zavodov.
(3) Cene storitev in blaga za prodajo na trgu ter akt, ki ureja prodajo na trgu na predlog direktorja sprejme svet zavoda.
(donacije, prispevki sponzorjev in drugi viri)
(1) Zavod lahko pridobiva sredstva za delovanje in izvajanje dejavnosti tudi iz donacij in prispevkov sponzorjev. V kolikor so donatorska sredstva prejeta z določenim namenom, jih je zavod dolžan porabiti v skladu z dogovorjenim namenom.
(2) Zavod lahko pridobiva sredstva tudi iz drugih virov, kot so sredstva organov in institucij EU ali drugih mednarodnih organizacij.
(3) Zavod je dolžan zavrniti donatorska, sponzorska ali sredstva iz drugih virov, v kolikor bi bil sprejem le teh v nasprotju z javnim interesom. O obstoju nasprotja z javnim interesom odloča svet zavoda na predlog direktorja.
VII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM DOHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA
(1) Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi.
(2) Javni zavod mora ločeno spremljati poslovanje in izkazovati izid poslovanja s sredstvi javnih financ in drugimi sredstvi za opravljanje javne službe in s sredstvi, pridobljenimi s prodajo blaga in storitev na trgu.
(3) Presežek prihodkov nad odhodki izračunan po Zakonu o javnih financah (po načelu denarnega toka) sme zavod uporabiti zgolj za namene določene z Zakonom o fiskalnem pravilu.
(4) V primeru da je presežek prihodkov nad odhodki izračunan po računovodskih pravilih (po obračunskem načelu) večji od presežka izračunanega po Zakonu o javnih financah sme zavod razliko uporabiti za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda, razvoj kadra ali druge namene v skladu z veljavnimi predpisi ki urejajo javne finance in plače v javnem sektorju.
(5) O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki na predlog sveta zavoda odloča ustanovitelj.
(6) Ne glede na določbe tretjega odstavka tega člena lahko, po postopku in v primerih ki so določeni s predpisi, ki urejajo javne finance, ustanovitelj zahteva vračilo presežkov iz sredstev javne službe v proračun ustanovitelja.
(1) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev (presežka odhodkov nad prihodki), ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, na predlog sveta zavoda odloča ustanovitelj.
(2) V primeru primanjkljaja sredstev, ki jih je v skladu z veljavno zakonodajo dolžan ustanovitelj zagotavljati zavodu za opravljanje dejavnosti, ki jo zavod izvaja kot javno službo, se način kritja tega primanjkljaja določi v soglasju z ustanoviteljem.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
(nastopanje v pravnem prometu)
Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registriran, samostojno in brez omejitev.
(odgovornost za obveznosti zavoda)
(1) Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga.
(2) Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarja ustanovitelj do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračuna ustanovitelja za delovanja zavoda.
IX. DRUGE MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED ZAVODOM IN USTANOVITELJEM
(druge medsebojne pravice in obveznosti)
(1) Zavod je dolžan ustanovitelju:
– poročati o svojem poslovanju oziroma predložiti letno poročilo,
– predložiti program dela in finančni načrt,
– zagotavljati statistične in druge podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti zavoda, ter druge podatke v skladu z zakonom.
(2) Ustanovitelj:
– izvaja nadzor nad poslovanjem zavoda in nad porabo finančnih sredstev,
– v primerih, ko se ugotovi, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima ustanovitelj pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonom in drugimi predpisi.
(3) Ustanovitelj in javni zavod financiranje zavoda, medsebojne obveznosti in izvajanje ustanoviteljskih pravic uredita s pogodbo.
X. EVIDENCE IN DOKUMENTACIJA V JAVNOVELJAVNIH IZOBRAŽEVALNIH PROGRAMIH TER VARSTVO OSEBNIH PODATKOV
(evidence in dokumentacija v javnoveljavnih izobraževalnih programih)
(1) Zavod vodi evidence na področju izobraževanja odraslih in svetovalni dejavnosti javne službe v skladu z veljavno zakonodajo.
(2) Podrobneje se področje uredi s pravili zavoda.
44. člen
(varstvo osebnih podatkov)
Zavod obdeluje osebne podatke v skladu z zakonom, ki ureja področje varstva osebnih podatkov. Podrobneje se področje uredi z notranjim aktom zavoda.
(1) Zavod ima pravila zavoda, ki jih sprejme svet zavoda. S pravili se urejajo zadeve, ki jih ta odlok ne ureja ter vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda v skladu z zakonom in aktom o ustanovitvi.
(2) Pred sprejetjem pravil si je svet zavoda dolžan pridobiti soglasje ustanovitelja. Pravila so veljavna samo ob pridobljenem soglasju ustanovitelja.
Zavoda ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve. Splošne akte zavoda sprejema svet zavoda, če ni s tem odlokom ali zakonom določeno, da jih sprejme direktor.
(1) O vseh statusnih spremembah zavoda odloča ustanovitelj.
(2) Zavod lahko preneha s svojim delovanjem v primerih, ki jih določa zakon.
(konstituiranje organov zavoda)
(1) Direktor opravlja svojo funkcijo do izteka mandata.
(2) Mandat članu sveta, ki je predstavnik zainteresirane javnosti s področja kulture in mandat člana sveta, ki je predstavnik delavcev izvoljen iz enote »Kulturni dom«, preneha z 31. decembrom 2025.
(3) Ostali člani sveta zavoda ter drugi organi zavoda opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata.
Javni zavod uskladi vse splošne akte zavoda v roku šestih mesecev od uveljavitve tega odloka. Do sprejetja novih ostanejo v veljavi in se uporabljajo vsi akti zavoda, v kolikor niso v nasprotju z veljavnimi predpisi in tem odlokom.
Zavod mora uskladiti vpise v uradnih evidencah, zavoda najkasneje v roku šestih mesecev od uveljavitve tega odloka. Vsa dejanja, ki so potrebna za vpis v sodni register in začetek dela zavoda po tem odloku, opravi direktor.
Stanje in vrednost premoženja, ki ga je ustanovitelj dal v upravljanje zavodu, se ugotovi na dan 31. december 2025 in predstavlja izhodiščno stanje za nadaljnje spremembe.
Z dnem pričetka veljave tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj (Uradni list RS, št. 47/24), uporablja pa se do 31. decembra 2025.
(začetek veljavnosti in uporabe)
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne 1. januarja 2026.
Št. 007-8/2025
Črnomelj, dne 26. novembra 2025