Uradni list

Številka 50
Uradni list RS, št. 50/2002 z dne 7. 6. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 50/2002 z dne 7. 6. 2002

Kazalo

2461. Odlok o lokacijskem načrtu ureditve glavne ceste G1- 5/286 Arja vas-Celje, pododsek magistrala zahod v Celju in bencinski servis, stran 5150.

Mestni svet Mestne občine Celje je na podlagi 39. in 40. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84, 37/85, 29/86 in Uradni list RS, št. 26/90, 18/93, 47/93, 52/93, 56/93, 71/93 in 44/97) in 17. člena statuta Mestne občine Celje (Uradni list RS, št. 41/95, 77/96, 37/97, 50/98, 28/99, 117/00 in 108/01) na seji dne 28. 3. 2002 sprejel
O D L O K
o lokacijskem načrtu ureditve glavne ceste G1- 5/286 Arja vas–Celje, pododsek magistrala zahod v Celju in bencinski servis
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se v skladu s spremembami in dopolnitvami prostorskih sestavin dolgoročnega plana Občine Celje za obdobje od leta 1986 do leta 2000 in prostorskih sestavin srednjeročnega družbenega plana Občine Celje za obdobje od leta 1986 do leta 1990 za območje Mestne občine Celje – Celjski prostorski plan (Uradni list SRS, št. 40/86, 4/88 ter Uradni list RS, št. 18/91, 54/94, 25/98 in 86/2001) sprejme lokacijski načrt ureditve glavne ceste G1-5/286 Arja vas–Celje, pododsek magistrala zahod v Celju in bencinski servis (v nadaljnjem besedilu: lokacijski načrt). Lokacijski načrt je izdelalo podjetje URBANA Kočar in Kočar d.n.o. Velenje, pod št. projekta 289/01, s sodelovanjem podjetja GEOFOTO d.o.o. Slovenska Bistrica.
2. člen
Lokacijski načrt iz prvega člena tega odloka je izdelan na podlagi:
– Idejnega projekta ureditev glavne ceste G1-5/286 Arja vas–Celje, pododsek magistrala zahod v Celju, od km 3+475 do km 5+349, ki ga je izdelalo Cestno podjetje d.d. Celje pod št. proj. 988/99 z datumom junij 1999,
– idejne skice Rekonstrukcija in razširitev mostu čez Ložnico v km 4.260, ki ga je izdelalo podjetje VIZURA d.o.o. Celje pod št. proj. 164/99-04 z datumom 17. 7. 2000,
– idejne skice Rekonstrukcija in razširitev podhoda v Ronkovi ulici v km 4.455, ki ga je izdelalo podjetje VIZURA d.o.o. Celje pod št. proj. 165/99-04 z datumom 17. 7. 2000,
– idejne skice: Rekonstrukcija in razširitev podhoda med Lavo in Osnovno šolo v km 4.773, ki ga je izdelalo podjetje VIZURA d.o.o. Celje pod št. proj. 166/99-04 z datumom 17. 7. 2000,
– idejne zasnove Bencinski servis Celje – magistrala zahod, ki ga je izdelal Razvojni center Plan M Celje d.o.o. pod št. proj. 004/02 z datumom januar 2002,
– elaborata idejne rešitve ureditve SN in NN električnih kablov pri izgradnji dvopasovnice Medlog–Čopova ulica v Celje, ki ga je izdelalo Elektrotehniško društvo Celje pod št. el. 74/2001 z datumom november 2001.
3. člen
Lokacijski načrt iz prvega člena tega odloka vsebuje tekstualne opise in grafične prikaze, ki se nanašajo na mejo ureditvenega območja, potek, zmogljivost in oblikovanje objektov, naprav in ureditev ter okoljevarstvene ukrepe.
Tekstualni del obsega:
– obrazložitev in utemeljitev lokacijskega načrta,
– opis funkcije objektov,
– opis prometno tehničnih rešitev,
– opis ureditve komunalno energetskih infrastruktur,
– opis prostorskih rešitev po posameznih področjih,
– oceno stroškov,
– etape izvajanja,
– seznam parcel v ureditvenem območju lokacijskega načrta s podatki o lastništvu,
– tehnične elemente za zakoličbo parcel,
– soglasja organov in organizacij k lokacijskemu načrtu.
Grafični del obsega:
– izreze iz prostorskih sestavin planskih aktov Mestne občine Celje v M 1:5000,
– pregledni situacijski načrt v M 1:5000,
– situacije obstoječega stanja v M1:1000,
– arhitektonske ureditvene situacije v M 1:1000,
– zasaditvene situacije v M1:1000,
– prometne situacije v m 1:1000,
– situacije funkcionalnih zemljišč v M 1:5000,
– zbirne situacije infrastrukturnih vodov in naprav v M 1:1000,
– gradbene situacije – elemente za zakoličbo v M 1:1000,
– karakteristične prečne profile v M 1:100/100,
– prikaze etapnosti izvajanja lokacijskega načrta v M 1:5000,
– prikaze umestitve lokacijskega načrta v območja veljavnih PIA v M 1:5000.
Sestavni deli lokacijskega načrta so tudi:
1. Poročilo o vplivih na okolje za ureditev glavne ceste G1-5/286 Arja vas–Celje pododsek magistrala zahod, ki ga je izdelal Razvojni center Planiranje d.o.o. Celje pod št. projekta 465/00-01 v oktobru 2001,
2. Idejni projekt Glavna cesta G1-5 odsek št. 0286 Arja vas - Celje, km 3.4+75 – km 5.3+49, študija obremenitve s hrupom in predlog protihrupne zaščite, ki ga je izdelal EPI SPEKTRUM d.o.o. Maribor pod št. proj. PHZ/077-2000,
3. Poročilo o vplivih na okolje za ureditev bencinskega servisa OMW – magistrala zahod v Celju, ki ga je izdelal Razvojni center Planiranje d.o.o. Celje pod št. projekta 481/00 v decembru 2000 s korekcijami januar 2002.
II. OBSEG UREDITVENEGA OBMOČJA
4. člen
Meja ureditvenega območja lokacijskega načrta se na zahodni strani začenja na južnem robu parcele št. 2166 k.o. Medlog (obstoječa cesta G1-5/286), v oddaljenosti okrog 318 m od jugozahodnega vogala te parcele. Od tu dalje poteka meja po parcelah v k.o. Medlog, in sicer prečka v smeri proti severu parcele št. 2166,1537/12, 1527/1, 1532/1 ter seže v dolžini 5m v parcelo št. 1533/1, se obrne proti vzhodu ter poteka v tej smeri v dolžini 120 m preko parcel št. 1533/1, 1534, 1531/1, 1531/3, in 1529/2. Meja doseže zahodni rob parcele št. 1529/1, se obrne proti severu ter poteka v tej smeri v dolžini 57 m po zahodnih robovih parcel št. 1529/1 in 1592/2. Meja nato seže v dolžini 10 m v parcelo št. 2112/4 (opuščena struga Ložnice), se obrne proti vzhodu ter poteka v tej smeri v dolžini 425 m preko parcel št. 2112/4, 1599, 1601, 1598 in spet 2112/4. Meja se nato nadaljuje v smeri proti severovzhodu, poteka v dolžini 60m po severnem robu parcele št. 2112/4, prečka parcelo št. 2112/2 (regulirana struga Ložnice), poteka po severnem vogalu parcele št. 1614 in doseže zahodni rob parcele št. 2098/2 (cesta na Babno). Meja se nadaljuje v smeri proti severozahodu v dolžini 24 m po zahodnem robu parcele št. 2098/2, se obrne proti vzhodu, prečka to parcelo in se obrne proti jugovzhodu ter poteka v tej smeri v dolžini 230 m preko parcel št. 1639, 1637/1, 1636/2, 1636/1, 1634/1, 1643/2, 1643/1, 1652, 1651, 1650, in 1659/1. Meja se nato nadaljuje v smeri proti vzhodu po severnem robu parcele št. 1654/1, prečka parcelo 1665/1 (Ronkova ulica), poteka po severnem robu parcel št. 1688/1 in 1687/3, se obrne proti jugu po vzhodnem robu te parcele v dolžini 8 m. Meja se zopet obrne proti vzhodu ter poteka v dolžini okrog 700 m v tej smeri, pri tem pa prečka parcele št. 1665/2, 1678/1, 1677/1, 1676/1, 1675/1, 1674/1, 1672/2, 1706, 1702/1, 1703/1, 1703/8, 1703/7, 1697/3, 1697/6, 1693/5, 1703/6, 1702/4, 1702/9, 1702/7, 1702/2 in 2102/1. Meja se nato nadaljuje v isti smeri preko parcele št. 1748/1, se po 100 m v loku obrne proti severu ter poteka po tej parceli v oddaljenosti okrog 2 do 4 m od vzhodnega roba te parcele. V smeri proti severu prečka meja še parcele št. 1748/6, 2173, 2184, 2180, minimalno poseže v južni vogal parcele št. 2193, se obrne proti vzhodu in prečka parcelo št. 2176, katere vzhodni rob predstavlja tudi mejo med k.o. Medlog in k.o. Ostrožno. Ko meja prečka razmejitev med obema k.o., se nadaljuje po zemljiščih v k.o. Ostrožno tako, da prečka parcelo št. 1397 (Čopova ulica) in parcelo št. 1196/3 ter poseže 2 m v parcelo št. 629/1. Meja se nato obrne proti jugu in poteka preko parcel št. 629/1, 628/6, 1144/1 in 622/4. Preko parcele št. 1392 poteka meja v loku tako, da se obrne proti vzhodu ter prečka še parcele št. 1139/22, 622/1 in 614/4. Ko meja doseže južni rob parcele št. 614/4, se obrne proti jugu in prečka parcelo št. 1280/1 (obstoječa cesta G1-5/286 vzhodno od križišča s Čopovo ulico). Od tu dalje poteka meja v ravni liniji v smeri proti zahodu z dvema manjšima deviacijama. Meja poteka po južnem robu parcele št. 1280/1 v dolžini 133 m in doseže skrajni jugozahodni vogal te parcele. Na tem mestu meja prečka razmejitev med k.o. Ostrožno ter k.o. Medlog ter nato poteka po parcelah v k.o. Medlog. Meja se nadaljuje v smeri proti zahodu s prečkanjem dela parcele št. 2108/1 ter nato poteka po južnem robu parcele št. 2165 (obstoječa cesta G1-5/286) v dolžini 368 m. Na območju podhoda Šercerjeve ulice (Lava) naredi meja prvo deviacijo s prečkanjem parcel št. 2108/1 (železniška proga Celje–Velenje), 2108/3, 2094/11799/1, 1813/1 in spet 2094/1 ter 2108/1. Od tu dalje se meja spet nadaljuje v smeri proti zahodu po južnem robu parcele št. 2165 (obstoječa cesta G1-5/286) v dolžini 226m. Na območju podhoda Ronkove ulice naredi meja drugo deviacijo s prečkanjem parcel št. 2108/1 (železniška proga Celje–Velenje), 2108/4, 1820/2 in spet 2108/1. Meja se nato nadaljuje v smeri proti zahodu po južnem robu parcele št. 2165 (obstoječa cesta G1-5/286) v dolžini 836 m zaključi v začetni točki opisa meje, na južnem robu parcele št. 2166 k.o. Medlog (obstoječa cesta G1-5/286), v oddaljenosti okrog 318m od jugozahodnega vogala te parcele.
Velikost ureditvenega območja znotraj opisane meje je 8,2960 ha.
5. člen
(1) Območje predvidene glavne ceste G1-5/286 z vsemi spremljajočimi objekti (cestni svet) obsega parcele oziroma dele parcel po naslednjih katastrskih občinah:
k.o. Medlog:
1526, 1527/1, 1528, 1529/1, 1529/2, 1529/5, 1531/1, 1531/3, 1532/1, 1532/2, 1533/1, 1534, 1537/12, 1576/5, 1597/1, 1597/2, 1598, 1599, 1601, 1603, 1604/1, 1604/2, 1641/1, 1641/2, 1641/5, 1641/6, 1642/1, 1643/1, 1650, 1651, 1652, 1653/1, 1654/1, 1658/1, 1659/1, 1665/1, 1665/2, 1672/2, 1674/1, 1675/1, 1676/1, 1677/1, 1678/1, 1687/3, 1687/4, 1688/1, 1689/1, 1689/2, 1690/1, 1691/1, 1691/3, 1693/2, 1693/5, 1693/6, 1697/3, 1697/6, 1702/1, 1702/2, 1702/4, 1702/7, 1702/9, 1703/1, 1703/2, 1703/6, 1703/7, 1703/8, 1705/1, 1706, 1748/1, 1748/6, 1749, 1760/10, 1799/1, 1813/1, 1820/2, 2094/1, 2094/2, 2094/6, 2102/1, 2102/2, 2104/2, 2106/2, 2106/3, 2108/1, 2108/3, 2108/4, 2112/2, 2112/4, 2128/2, 2165, 2166, 2173, 2176, 2180, 2184, 2193;
k.o. Ostrožno:
614/4, 622/1, 622/4, 628/6, 629/1, 1139/22, 1139/50, 1144/1, 1162, 1196/1, 1196/3, 1263, 1264, 1280/1, 1379, 1392, 1393.
(2) Območje predvidenega protihrupnega zidu obsega parcele oziroma dele parcel v katastrski občini Medlog: 1641/6, 1743/1, 1650, 1651, 1653/1, 1654/1, 1659/1, 1665/2, 1676/1, 1677/1, 1678/1, 1687/3, 1688/1.
(3) Območje predvidenega bencinskega servisa OMV obsega parcele oziroma dele parcel v katastrski občini Medlog: 1526,1528, 1529/1, 1529/5, 2112/4.
(4) Območja predvidenih drugih ureditev (sanacija in predstavitev komunalne, energetske in telekomunikacijske infrastrukture) obsega parcele oziroma dele parcel po naslednjih katastrskih občinah:
Območje ureditve in prestavitve kanalizacijskega omrežja:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1634/1, 1635/2, 1636/1, 1641/6, 1643/1, 1643/2, 1653/1, 1654/1, 1658/1, 1659/1, 1665/1
Območje ureditve fekalne kanalizacije:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1527/1, 1529/1, 1529/2, 1531/1, 1532/1, ter parcele izven ureditvenega območja: 1537/1, 1537/3, 1537/12, 1482/1, 1483/1
Območje ureditve in prestavitve meteornega kanalizacijskega omrežja:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1483/1, 1527/1, 1529/1, 1532/1, 1537/1, 1537/3, 1537/12, 1641/1, 1653/1, 1658/1, 1689/1, 1690/1, 1691/1, 1693/2, 1697/3, 1697/6, 1702/1, 1703/1, 1703/8
k.o. Ostrožno:
parcele št.: 1280/1, 1379, 1392
Območje ureditve in prestavitve vodovodnega omrežja:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1529/1, 1529/2, 1529/5, 1531/1, 1532/1, 1654/1, 1665/1, 1697/6, 1702/2, 1702/9, 1748/1, 1820/2, 2102/1, 2108/1, 2165
Območje ureditve in prestavitve elektro omrežja:
– visoka napetost:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1529/1, 1529/2, 1531/1, 1531/3, 1532/1, 1534, 1597/1, 1598, 1599, 1601, 1641/1, 1641/2, 1641/5, 1642/1, 1650, 1653/1, 1654/1, 1659/1, 1665/1, 1665/2 (izven ureditvenega območja), 1678/1 (izven ureditvenega območja), 1677/1, 1686 (izven ureditvenega območja), 1687/2 (izven ureditvenega območja), 1687/3, 1688/1, 2094/2 (izven ureditvenega območja), 2098/6, 2108/1, 2112/2, 2112/4, 2165
– nizka napetost:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1526, 1529/1, 1529/5, 1606 (izven ureditvenega območja), 2112/4 (izven ureditvenega območja), 2112/6 (izven ureditvenega območja)
k.o. Ostrožno:
parcele št.: 1379
– visoka napetost v kabelski kanalizaciji:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1526, 1528, 1529/1, 1529/2, 1641/1, 1641/6, 1690/1, 1693/2, 1693/5, 1693/6, 1697/3, 1702/1, 1702/2, 1702/9, 1703/1, 1703/7, 1703/8, 1748/1, 1749, 1760/10, 2102/1, 2112/2, 2112/4
Območje ureditve telefonskega omrežja:
k.o. Medlog:
parcele št.: 1529/1, 1529/2, 1529/5, 1531/1, 1534, 1532/1, 1527/1.
III. FUNKCIJA OBMOČJA
6. člen
Ureditveno območje iz 3. člena tega odloka obsega:
– območje izključne rabe glavne ceste G1-5/286 z vsemi spremljajočimi objekti (križišča oziroma priključki, most, dva podhoda, hodnik za pešce ter kolesarska steza),
– območje bencinskega servisa OMV,
– območje ureditev obcestnega prostora, vključno z rekultivacijo zemljišč,
– območje regulacije dela potoka Ložnica,
– območje prestavitev komunalnih in energetskih vodov in naprav,
– območje okoljevarstvenih ukrepov (protihrupna zaščitna ograja).
IV. PROMETNO-TEHNIČNI POGOJI UREJANJA OBMOČJA
7. člen
RAZŠIRITEV GLAVNE CESTE G1-5/268
Lokacijski načrt določa ureditev glavne ceste G1-5/286 Arja vas–Celje, od km 3,595 do km 5,349, ki se preuredi v štiripasovnico tako, da predstavlja obstoječa cesta desni pas bodoče štiripasovne ceste, levi pas štiripasovne ceste pa bo potrebno še dograditi. Med njima je predviden 2m širok ločilni pas kot zelenica.
Cesta je namenjena mešanemu prometu ter je uvrščena v I. prometni razred. Cesta predstavlja glavno prometno žilo mesta Celje v smeri vzhod-zahod, skupaj s smerjo sever-jug pa ogrodje prometnega sistema mesta.
V podolžnem prerezu potek ceste določajo: priključitev na predvideno stanje v P7, kjer se navezuje na vzhodni krak krožišča iz projekta obdelave krožišča Medlog št. 227-01/98, izdelanega pri RC Planiranje Celje d.o.o. v januarju 1999, priključitev na obstoječe stanje v P94, ki predstavlja začetek razvrstilnih pasov glavni cesti G1-5 iz smeri vzhod, pred križiščem s Čopovo ulico.
Projektirani prečni prerez znaša za desni vozni pas (obstoječe vozišče na južni strani) 2 x 3,5 m, za predvideni levi vozni pas (predvideno vozišče na severni strani) 2 x 3,5 m, vmesni ločilni pas 2 m, ter na severni strani zelenica med cesto in kolesarsko stezo 1,5 m, enotni pas za pešce in kolesarje 3,5 m, bankina ob cesti 1,2 m, bankina ob pešpoti 0,5 m, pas za leve zavijalce 3 m ali 3,1 m, pas za desne zavijalce 3 ali 3,25 m. Širina povezovalne ceste pri Tkanini ter priključne ceste na Babno je predvidena na 6 m.
8. člen
Na obravnavanem odseku ceste se predvidijo tri križišča:
Prvo križišče z označbo 103 je v km 4,333 z lokalno cesto št. 032050 za Babno in Medlog. V tem križišču je omogočeno zavijanje iz desnega pasu v smeri Babno. Levi zavijalci iz smeri Žalca in desni zavijalci iz smeri Celja imajo ločen pas za zavijalce, širine 3 m. Za prvo desetletno obdobje je zaradi varnostno prometnih razlogov priporočena semaforizacija tega križišča.
Drugo križišče oziroma priključek desno-desno z označbo 911 je v km 4,812 za povezovalno cesto z zaledjem. Ta priključek ima 3 m pas za izključevanje vozil in 3 m pas za vozila, ki se vključujejo v promet.
Tretje, ključno križišče je križišče na Čopovi ulici z označbo 010. Semaforizacija križišča je upravičena in nujna. Potrebno je predvideti polno prometno odvisno krmiljenje in detektorsko kontrolo zajezitvenih dolžin na vseh prometnih pasovih.
9. člen
BENCINSKI SERVIS OMV
Bencinski servis OMV bo lociran ob severnem robu razširitve glavne ceste G1-5/286, med km 3,695 in km 3,855, na desni strani ceste iz smeri Celje. Bencinski servis je predviden na nepozidanem zemljišču med projektirano razširjeno glavno cesto (magistralo zahod) in suho (opuščeno) strugo potoka Ložnica. Območje bencinskega servisa se na predvideno razširjeno cesto priključuje z dvema priključkoma (uvoz na km 3,855, izvoz na km 3,695) z obveznim desnim zavijanjem.
V. POGOJI ZA URBANISTIČNO, ARHITEKTURNO IN KRAJINSKO OBLIKOVANJE
10. člen
RAZŠIRITEV GLAVNE CESTE G1-5/268
Splošni pogoji
Cestne objekte, cestno opremo, zid proti območju lahke industrije Lava in protihrupni zid se arhitekturno oblikujejo v skladu s sodobnimi principi oblikovanja, v skladu s tipiko prostora ter v sozvočju z urbano in krajinsko podobo prostora. Protihrupna ograja mora biti na severni strani obsajena. Cestna oprema in razsvetljava ceste morata izkazovati enotne oblikovne elemente.
Predvidene rušitve
Predvidena je rušitev treh stanovanjskih objektov na Ronkovi ulici, med profili P49 – P52, ki sedaj stojijo vzporedno s traso obstoječe magistrale zahod: (1) na parceli št. 1654/1 k.o. Medlog, (2) na parceli št. 1688/1 k.o. Medlog in (3) na parceli št. 1687/3 k.o. Medlog.
Predvidene novogradnje, rekonstrukcije, prestavitve na trasi so:
A) nov most za premostitev Ložnice na levem prometnem pasu v km 4,260;
B) rekonstrukcija obstoječega mostu na desnem prometnem pasu v km 4,260;
C) podaljšanje podhoda Ronkova ulica v km 4,456 z dostopnimi rampami;
D) podaljšanje podhoda Šercerjeva ulica (Lava) v km 4,773 z dostopnimi rampami;
E) armiranobetonski zid ob stezi za pešce in kolesarje v dolžini 400m, od P68 do P87, ob območju lahke industrije Lava;
F) protihrupna ograja na severni strani razširitve ceste G1-5/286, z začetkom ograje na delu od priključka z označbo 103 lokalne ceste št. 032050 za Babno v km 4.3+38 in zaključkom v km 4.5+55.
Deviacije cest
Deviacija obstoječe ceste je predvidena v križišču v km 4,233, kjer je potrebna delna prestavitev in navezava ceste št. 032050 za Babno na obstoječe stanje.
Predvidena je prestavitev nakazanega uvoza iz km 4,620 v km 4,812, kjer se bo priključevala predvidena cesta ob Tkanini.
Regulacije
Potrebna je ureditev struge v območju novega mostu čez Ložnico; obseg in morebitno potrebna druga regulacijska dela se določijo na osnovi Vodnogospodarske presoje Hidravlični izračun vpliva zajezitve novega objekta na poplavno varnost objekta in območja. Njeno izdelavo pred nadaljnjo obdelavo predpisujejo VG pogoji št. 355-08/1409/01/90-99/BŠ z dne 22. 11. 1999.
Avtobusno postajališče
Na obravnavanem odseku ceste izgradnja avtobusnega postajališča v tej fazi ni predvidena. Kolikor bi se izkazala potreba za ureditev avtobusnega postajališča v kasnejših fazah, je izvedba dovoljena na osnovi predhodno izdelanih strokovnih podlag za določitev lokacije postajališča.
Prometna oprema in signalizacija
Prometno signalizacijo je potrebno izvesti skladno s situacijo prometne ureditve iz Idejnega projekta: ureditev glavne ceste G1-5/286 Arja vas–Celje, pododsek magistrala zahod v Celju, od km 3+475 do km 5+349 (Cestno podjetje d.d. Celje, št. proj. 988/99 z datumom Junij 1999). Za svetlobno signalizacijo je potrebno izdelati poseben projekt semaforizacije v fazi PGD, PZI za cesto.
Ureditev in zaščita brežin
Brežine se uredijo in zasadijo v sklopu urejanja obcestnega prostora na osnovi koncepta zasaditve v projektu iz 1. člena tega odloka.
Protihrupna zaščita
Za zaščito pred hrupom se izvede visoko absorpcijska protihrupna ograja (F) višine 2,5m in dolžine 220m na severni strani razširitve ceste G1-5/286 z začetkom ograje na delu od priključka z označbo 103 lokalne ceste št. 032050 za Babno v km 4.3+38 in zaključkom v km 4.5+55.
Zaščita manipulativnih površin na območju lahke industrije Lava
Za ohranitev čim večjih manipulativnih površin na območju lahke industrije Lava se izvede armiranobetonski zid (F) ob stezi za pešce in kolesarje povprečne višine 1,5m nad terenom z varnostno ograjo višine 1,0m, v dolžini 400m, od P68 do P87, ob območju lahke industrije Lava.
11. člen
BENCINSKI SERVIS OMV
Pogoji za posamezne objekte so naslednji:
Prodajni objekt z bifejem in avtopralnico:
Objekt se izvede kot nepodkletena, pritlična zgradba z ravno streho, v kateri so predvideni trgovina, bife, pisarna, skladišče živil, skladišče olj, skladišče pijače, prostor za počitek, garderobe in sanitarije za zaposlene, sanitarije za stranke, prostor za čistila, kotlarna in avtopralnica.
Velikost objekta (gabariti):
tlorisne mere: 14 x 21,50 m,
višinske kote: kota tal pritličja (vhoda): ±0,00m = nivo magistrale + 15 cm,
kota strehe (zgornji rob venca): +4,20 m
Gradbena linija: objekt mora biti s krajšo stranjo vzporeden s cesto.
Odmiki: od ceste (vozišča) mora biti odmaknjen 22,00 m. Način gradnje, konstrukcija: armiranobetonski nosilci, armiranobetonska stropna plošča, fasade iz penobetona. Arhitektura objekta: tipizirana (z OMV standardi), streha ravna z minimalnimi nakloni proti sredini. Vhod v objekt: iz vzhodne strani v prodajalno, bife, iz zahodne v vzporedne prostore.
Nadstrešnica (nad črpalnimi otoki)
Velikost objekta:
tlorisne mere: 9,50 x 21,50 m + pokrit prehod 13 x 16 m,
višinske kote: kota tal (betonsko vozišče): – 0,15 m,
kota strehe (zgornji rob strehe): + 4,60 m.
Gradbena linija: vzporedna z gradbeno linijo prodajnega objekta.
Odmiki: z zahodnim robom venca bo segala nad objekt trgovine, od ceste pa bo oddaljena 16 m. Način gradnje, konstrukcija: jekleno konstrukcijo nadstrešnice – strehe bodo podpirali jekleni stebri. Arhitektura: tipizirana (z OMV standardi); značilna oblika s svetlobnimi elementi ter barvno in oblikovno standardiziranimi zaključnimi elementi; streha ravna z blagim naklonom in krita s trapezno pločevino.
12. člen
Pogoji za druge ureditve in naprave so naslednji:
Črpalni otoki
Pod nadstrešnico se izvedejo trije črpalni otoki z avtomati za natakanje goriva (po 4 točilna mesta), na betonskem platoju. Otoki oziroma avtomati bodo dvignjeni za 15 cm nad koto asfalta – povozne površine. Višina avtomatov bo standardna.
Rezervoarji za gorivo
V zemljo se vkopljejo 3 dvoplaščni rezervoarji valjaste oblike, dolžine 10,80 m, premera 2,50 m in prostornine po 50 m3. Ob cisternah se predvidi mesto za prečrpavanje. Do črpalnih otokov se vodi podzemna črpalna instalacija. Celoten sistem se opremi z oljnimi lovilci in reciklirnimi jaški ter z vodotesno in oljenepropustno kanalizacijo.
Polnjenje z zrakom, oskrba z vodo, menjava olja
Vzdolž južnega oziroma jugozahodnega roba utrjenih površin se predvidi postavitev naprav za polnjenje zračnic in dotakanje vode. Na območju bencinskega servisa se predvidi površina za menjavo olja v avtomobilih; površina mora biti izvedena v betonski, vodonepropustni izvedbi ter opremljena z lovilcem olj. Dovoljena je namestitev agregata UNP (oskrbovanje vozil s plinom).
Prostor za odpadke
Ob zunanji zahodni dovozni cesti se predvidi prostor površine ca. 20 m2. Na platoju bodo nameščeni zabojniki za komunalne in posebne odpadke.
Totem
Na zelenici med utrjenimi površinami bencinskega servisa in cesto Celje – krožišče Medlog se predvidi postavitev totema – oznake firme OMV.
Dovozne ceste na parkirišča
Za dostop do vseh objektov in ureditev se predvidi izvedba utrjenih – obrobničenih in asfaltnih površin. Plato s črpalnimi otoki pod nadstrešnico se predvidi v betonski, vodonepropustni izvedbi. Na območju bencinskega servisa se izvede ustrezno število parkirnih mest.
VI. POGOJI ZA KOMUNALNO UREJANJE
13. člen
Zaradi širitve ceste G1-5/286 ter izvedbe bencinskega servisa OMV je potrebno prestaviti, zamenjati oziroma zaščititi komunalno energetske objekte. Za vse komunalo energetske vode in objekte je potrebna izdelava PGD, PZI dokumentacije. Projektiranje in gradnja komunalno energetskih naprav in objektov mora potekati v skladu s pogoji in soglasji posameznih upravljavcev teh objektov in naprav, oziroma s pogoji, ki bodo določeni v izvedbenih načrtih na osnovi določil tega odloka.
Vodovod
14. člen
RAZŠIRITEV GLAVNE CESTE G1-5/268
Zaščite obstoječih vodovodov pod obstoječo cesto se morajo podaljšati tako, da bodo zaščiteni vsi vodovodi pod predvidenimi utrjenimi površinami. Vodovodni jaški, ki se bodo zaradi razširitve ceste nahajali na utrjenih površinah, morajo biti opremljeni s povoznimi pokrovi.
Obstoječi vodovod PL Ø150, ki poteka vzporedno z glavno cesto je potrebno zamenjati z vodovodom iz duktilne litine, ki se vgradi v predvideno asfaltno pot. Potrebno je izvesti vse prevezave priključnih vodovodov. Del vodovoda PL Ø 150 od vodovoda Lž Ø 600 na Čopovi ulici do vodovoda PL Ø 80 za CPC se ukine. Vodovod Lž Ø 100 v Ronkovi ulici se prestavi iz območja predvidenega podhoda.
Del predvidene razširitve ceste (do P11) se nahaja v območju širšega vodovarstvenega območja vodnih virov Medlog, zato je potrebno upoštevati pogoje odloka o varstvenih pasovih pitne vode v Medlogu (Uradni list SRS, št. 1/83 in Uradni list RS, št. 82/98). Potrebna je izdelava projekta za zaščito podtalnice v času gradnje, navodila za obratovanje in vzdrževanje objekta, projekta obratovalnega monitoringa po določilih zakona o varstvu okolja in navodila za ukrepanje v primeru izlitja nevarnih snovi.
15. člen
BENCINSKI SERVIS OMV
Oskrba bencinskega servisa z vodo je predvidena iz javnega vodovoda Lž Ø 400 s pogojem, da bo urejeno odvodnjavanje odpadnih vod.
Bencinski servis mora biti oddaljen najmanj 4m od osi obstoječega javnega vodovoda Lž Ø 400.
Kanalizacija
16. člen
RAZŠIRITEV GLAVNE CESTE G1-5/268
Jaške in pokrove obstoječe kanalizacije je potrebno prilagoditi novim kotam ter izvesti zaščito obstoječih kanalov pod utrjenimi površinami. Padavinske in odpadne vode s povoznih površin se vodijo preko cestnih rešetk v cestno meteorno kanalizacijo.
Padavinske in odpadne vode s povoznih površin na območju širšega vodovarstvenega pasu se zberejo preko cestnih rešetk v zbirnem jašku in se vodijo preko lovilca olj in bencina v kanalizacijo. Cestna kanalizacija, zgrajena v širšem vodovarstvenem pasu mora biti zgrajena vodotesno in speljana izven varstvenega pasu.
Od jaška št. 6 mora biti omogočena nadaljnja gradnja kanala RZ-2, ki bo potekala delno tudi v predvideni asfaltni poti.
17. člen
BENCINSKI SERVIS OMV
Odpadne vode iz bencinskega servisa se vodijo v kanal št. 101006 preko jaška št. 2 na koti 239,30m. Objekt se lahko priključi na javno kanalizacijsko omrežje samo preko jaška.
Meteorne vode s streh je potrebno speljati preko peskolovov v meteorni kanal preko jaška št. 21 obstoječega meteornega kanala. Padavinske in odpadne vode z utrjenih površin se vodijo preko cestnih rešetk ter lovilca olj in bencina v meteorno kanalizacijo. Meteorne vode s strehe in meteorne vode s povoznih površin se priključijo na javno meteorno kanalizacijo z enim priključkom. Vsa kanalizacija mora biti izvedena vodotesno.
Elektrika, javna razsvetljava in semaforizacija
18. člen
Ureditev ceste G1-5/286 tangira obstoječe visokonapetostne, nizkonapetostne električne kable, javno razsvetljavo in daljnovod 10kV Medlog.
Projekti za preureditve in prestavitve obstoječih elektroenergetskih kablov se izdelajo na osnovi Elaborata idejne rešitve ureditve SN in NN električnih kablov pri izgradnji dvopasovnice Medlog – Čopova ulica v Celje, ki ga je izdelalo Elektrotehniško društvo Celje pod št. el. 74/2001 z datumom november 2001.
Energija za priključitev bencinskega servisa OMV na elektro omrežje se zagotovi iz 10kVDV Medlog – mlin, za kar je potrebno izdelati projektno dokumentacijo skladno s pogoji Elektro Celje.
Izvede se preureditev semaforizacije v križišču 010 s Čopovo ulico in križišču 103 s cesto št.032050 za Babno in Medlog.
Telekomunikacijsko omrežje
19. člen
Za zaščito obstoječega in predvidenega telefonskega omrežja je potrebno izdelati projekt zaščite zemeljskega in nadzemeljskega TK omrežja, pri tem pa je potrebno upoštevati PGD in PZI št. 178/00, ki ga je izdelal Telekom Slovenije, PE Celje.
Priključitev bencinskega servisa OMV na obstoječe telefonsko omrežje se izvede skladno s pogoji upravljavca; potrebno je pridobiti tehnično rešitev predvidenega TK priključka.
Plinovod in vročevod
20. člen
Investitor si mora pred začetkom izvajanja del pri upravljavcu plinovoda in vročevoda pridobiti soglasje k projektni dokumentaciji oziroma soglasje h gradnji. V projektni dokumentaciji morajo biti detajlno rešene vse dodatne zaščite oziroma prestavitve plinovodov in vročevodov.
Obstoječ plinovod PL200 poteka po desnem robu Čopove ulice v smeri sever čez križišče z glavno cesto G1-5/286. V projektu za cesto je potrebno predvideti potrebne zaščite oziroma prestavitev plinovoda, če bo to zahtevala tehnologija gradnje. Na lokaciji podhoda na Šercerjevi ulici (Lava) je potrebno pod cestiščem vgraditi dve jekleni zaščitni cevi DN Ø 250.
V profilu 74 prečka magistralni vročevod cestišče v kineti 2 x JK 250; med profiloma 71 in 74 poteka v kineti priključni vod za Tkanino 2 x JK 100; v profilu 86 prečka magistralni vročevod cestišče Čopove proti Zelenici v kineti 2 x JK 250. Na vseh naštetih odsekih so na kinetah prezračevalni jaški, ki so v območju predvidenih ureditev ceste. Pri izdelavi projektne dokumentacije je potrebno upoštevati zaščite, statične ojačitve kinete z menjavo betonskih pokrovov ter obnovitev oziroma prestavitev jaškov, kjer ti pridejo v cestišče.
Upravljavec plinovoda in vročevoda bo po potrebi v času izvajanja del pri ureditvi glavne ceste opravil nujna vzdrževalna dela.
Ogrevanje
21. člen
Ogrevanje bencinskega servisa OMV se izvede z lastnim sistemom na plin ali kurilno olje iz vkopane cisterne. V primeru priključevanja na vročevodno omrežje mesta Celje, je priključek potrebno izvesti v soglasju in pod pogoji upravljavca vročevoda.
Odpadki in odpadna olja
22. člen
Pri ravnanju s komunalnimi odpadki je potrebno upoštevati odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Mestni občini Celje (Uradni list RS, št. 67/99).
Vzdolž hodnika za pešce ob cesti G1-5/286 je potrebno postaviti zadostno število smetnjakov. Na območju bencinskega servisa OMV se predvidi prostor za namestitev zabojnikov za komunalne in posebne odpadke površine cca 20 m2. Tla prostora za zabojnike morajo biti izvedena tako, da je možno čiščenje.
23. člen
Vse prometne površine v območju pretakanja goriva morajo biti izvedene iz vodotesnega, oljeodpornega betona. Površinske vode iz teh površin bodo speljane preko ustrezno dimenzioniranih oljnih separatorjev.
Tehnološke odpadne vode iz avtopralnice bodo odvajane preko ustrezno dimenzioniranega usedalnika z lovilcem olj. Za pranje avtomobilov je obvezna uporaba biološko razgradljivih pralnih sredstev. Za odpadna olja bo urejen ustrezno dimenzioniran in zaščiten zbirni kontejner.
VII. OKOLJEVARSTVENI IN DRUGI POGOJI ZA IZVEDBO POSEGOV V PROSTOR
Odstranitev obstoječih objektov
24. člen
Zaradi ureditve ceste G1-5/286 se odstranijo trije objekti na Ronkovi cesti: (1) na parceli št. 1654/1 k.o. Medlog, (2) na parceli št. 1688/1 k.o. Medlog in (3) na parceli št. 1687/3 k.o. Medlog. Lastnik vseh treh parcel je Mestna občina Celje, Trg celjskih knezov 9, Celje.
Za nadomestitev nepremičnin se ob upoštevanju zahtev njihovega lastnika zagotovi ustrezna nepremičnina, v skladu s predpisi in pogoji opredeljenimi v občinskih prostorskih aktih.
Tla in rastline
25. člen
Izvajanje ureditve ceste G1-5/286 ter gradnja bencinskega servisa OMV morata potekati s čim manjšimi posegi v relief in obsegom odkrivanja tal, z vzpostavljanjem začasnih dovoznih poti po obstoječih infrastrukturnih površinah, s prilagajanjem nasipov konfiguraciji terena, s sprotnim utrjevanjem brežin in ureditev odvodnjavanja ter s smotrno uporabo izkopanega nenosilnega materiala. Za odvečni material iz izkopov je potrebno predvideti mesto odlaganja. S transportnih in gradbenih površin je potrebno preprečiti emisije prahu in gradbenih materialov z vlaženjem teh površin ob sušnem in vetrovnem vremenu. Utrjene površine, na katerih se izvaja pretakanje goriv in manjša popravila tehničnih naprav, morajo biti urejene tako, da se prepreči možno neposredno odtekanje odpadnih in izcednih vod v tla. V primeru razlitja nevarnih tekočin je potrebno onesnaženi material preiskati v skladu z določili pravilnika o ravnanju z odpadki (Uradni list RS, št. 84/98) z namenom, da se opredeli pravilni način deponiranja. Za gradnjo se lahko uporabijo le tisti materiali, za katere obstajajo dokazila o njihovi neškodljivosti za okolje. Material, ki bo nastajal pri odstranjevanju površinskih slojev tal in izkopu slabo nosilne zemljine, je potrebno pred transportom in odlaganjem na začasno ali trajno lokacijo kemijsko preiskati na vsebnost težkih kovin. V primeru, da se bodo v času obratovanja ceste in bencinskega servisa na brežinah pojavili erozijski procesi, je potrebno posledice sanirati in brežine utrditi.
Ureditve na območjih kmetijskih zemljišč
26. člen
Izkopana zemlja z območja obstoječih vrtičkov, travnikov in njivskih površin se ponovno uporabi za revitalizacijo zemljišč, ki bodo poškodovana pri gradnji ceste in bencinskega servisa OMV. Za transport gradbenega materiala in gradbenih strojev se uporablja obstoječo glavno cesto in izgrajen del trase. Začasni objekti in začasne dovozne poti se naj izvedejo izven kmetijskih površin. Pri odrivih zemlje je potrebno vso primerno zemljo, ki se lahko uspešno rekultivira, deponirati ločeno ter preprečiti mešanje s spodnjimi horizonti in neprimernimi tlemi.
Vodnogospodarske ureditve in zaščitni ukrepi
27. člen
Med izvajanjem ureditve ceste G1-5/286 in gradnjo bencinskega servisa OMV ter v času obratovanja obeh je potrebno za zaščito kvantitete in kvalitete podtalnice in površinskih voda upoštevati naslednje pogoje:
a) Na zahodnem predelu ureditve ceste G1-5/286, ki se nahaja v varovalnem pasu virov pitne vode v Medlogu, je potrebno upoštevati ukrepe za zaščito površinskih voda in podtalnice, ki so opredeljeni v uredbi o lokacijskem načrtu za avtocestni priključek Celje – Zahod, povezovalno cesto in oskrbni center Lopata (Uradni list RS, št. 114/00).
b) Dela je potrebno prilagoditi hidrološkim razmeram odvodnika (Ložnica) in jih izvajati v sušnem obdobju, v času nizkih pretokov Ložnice in nizkega nivoja podtalnice.
c) Objekti naj bodo izvedeni tako, da bodo varni pred silami vzgona.
d) Pri izkopih zemeljskih mas v času gradnje je potrebno zagotoviti prisotnost geomehanika, ki bo podal natančno oceno obstoječega stanja in potrebne ukrepe pri izvajanju del ter za kasnejše obratovanje objekta.
e) Izbrana mora biti takšna tehnologija del, ki bo onemogočala permanentno onesnaževanje površinskih voda in podtalnice z olji in naftnimi derivati v času obratovanja strojev ali s cementnim mlekom v času betoniranja.
f) Skladiščenje naftnih derivatov mora biti urejeno tako, da bo preprečeno izlitje oziroma odplavljanje v površinske odvodnike (Ložnica) oziroma v podtalnico.
g) Transportni in gradbeni stroji, ki se bodo uporabljali na območju gradbišča, morajo biti tehnično brezhibni in ustrezno vzdrževani.
h) Zagotoviti je potrebno pravočasne interventne posege za preprečitev onesnaženja površinskih voda in podtalnice v primeru katastrofalnega izlitja polutantov v času gradnje.
i) Za primere razlitja nevarnih tekočin je potrebno predvideti ukrepe za takojšnjo odstranitev onesnaženega materiala na ustrezno odlagališče. Tekoči del se obravnava kot odpadna voda, tla prepojena s tekočino pa kot posebni odpadek.
j) Transportne poti se na območju gradbišča uredijo tako, da ni možno neposredno pronicanje odpadnih in izcednih vod v tla. Utrjevanje površin in izgradnja začasnih zbirnih kanalov sta možna ukrepa za ravnanje z odpadnimi vodami; v kolikor tega pogoja ni mogoče izpolniti, se izpust odpadnih in izcednih vod kontrolira in ureja v skladu z uredbo o emisiji snovi in toplote pri odvajanju odpadnih voda iz virov onesnaževanja (Uradni list RS, št. 35/96).
k) Med obratovanjem ceste mora biti zagotovljeno tako odvodnjavanje padavinskih odpadnih vod z utrjenih površin, da ni možno neposredno odtekanje vode v tla in podtalnico. Zbiralni vodi, odtočni žlebi in drugi gradbeni elementi naj bodo zgrajeni tako, da lahko sprejmejo tudi večje množine vod ali drugih tekočin v primeru prometne nesreče.
l) Za primere razlitja večjih količin goriv, olj in drugih za okolje škodljivih tekočin, suspenzij in drugih materialov je potrebno vnaprej pripraviti načrt za omejitev širjenja teh snovi v prostor in njihovo odstranitev.
28. člen
Med gradnjo in obratovanjem bencinskega servisa OMV je potrebno upoštevati še naslednje pogoje:
a) Potrebno je zagotoviti odmik pete nasutega terena, na katerem bo lociran objekt, od zgornjega roba brežine opuščene struge Ložnice 5 do 10m in zagotoviti, da ne bo prišlo do zasipanja struge.
b) Poseg v opuščeno strugo Ložnice in njene bregove ni dovoljen.
c) Površine v območju pretakanja goriva morajo biti zgrajene iz vodotesnega in oljeodpornega betona, kar velja tudi za vse kinete in jaške.
d) Rezervoarji za gorivo naj se izvedejo v vodotesni obliki. Nameščeni morajo biti v posebnem potresno varnem, oljetesnem in vodotesnem prostoru brez odtoka in z najmanj tolikšno prostornino, kot je volumen vseh treh predvidenih rezervoarjev skupaj. Prostor za rezervoarje mora biti opremljen z alarmnim sistemom za opozarjanje na morebitni pričetek iztekanja goriva iz rezervoarjev. Za izvajanje rednih kontrol vodotesnosti mora biti omogočen pristop do lovilnega prostora.
e) Kota platoja bencinskega servisa mora biti nad koto visokih voda l.1990 z varnostnim nadvišanjem 30cm.
f) Meteorne vode iz utrjenih površin bencinskega servisa v površinski odvodnik je potrebno odvajati kontrolirano po vodotesnem sistemu preko lovilca olj, ki mora biti dimenzioniran tako, da bo na razpolago rezervni volumen za primer večjih razlitij ter blokadni sistem, ki bo v primeru nezavarovanega razlitja preprečil odtakanje naftnih derivatov v površinski odvodnik.
g) Pri načrtovanju izpusta meteornih vod v Ložnico je potrebno upoštevati nevarnost povratnega zalivanja izpusta zaradi visokih voda (povratna zaklopka).
h) Odpadne vode se speljejo v javni kanalizacijski sistem preko vodotesnega sistema.
i) Odpadki morajo biti skladiščeni in odstranjeni iz območja bencinskega servisa tako, da bo preprečena vsakršna možnost onesnaženja podtalnice oziroma površinskih voda.
29. člen
Odvod meteornih vod s ceste G1-5/286 se izvede s pomočjo vzdolžnih in prečnih nagibov vozišča. V srednjem ločilnem pasu se izvedejo požiralniki za zbiranje vode iz obeh dvopasovnih prometnih pasov. Voda se steka v obstoječo meteorno kanalizacijo iz azbestno cementnih betonskih cevi 80, ki so speljane:
– od P7 do P39 z izlivom v Ložnico; kanal poteka ob desni strani desnega prometnega pasu;
– od P41 do P49 z izlivom v Ložnico; kanal poteka ob desni strani desnega prometnega pasu;
– od P51 do P65 z izlivom v kanalski kolektor 103000;
– od P67 do P74 z izlivom v kanalski kolektor 103000;
– od P75 do P88 z izlivom v kanalski kolektor 104;
– od P89 do P94 z izlivom v kanalski kolektor 104.
Varovanje objektov in območij naravne dediščine
30. člen
Na ureditvenem območju ni območij in objektov naravne dediščine. Na celotnem območju ureditve ceste in bencinskega servisa je potrebno zagotoviti občasen geološki nadzor zaradi potencialnih objektov geološke naravne dediščine. V primeru pomembnejših najdb je potrebno obvestiti strokovno organizacijo (Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija za varstvo narave) ter pridobiti strokovne smernice glede ohranjanja naravne dediščine.
Varovanje flore in vegatacije, favne in biotopov
31. člen
Za zmanjševanje vplivov ceste in bencinskega servisa na naravne in sonaravne habitate mora investitor med izvajanjem ureditve ceste G1-5/286 ter gradnjo bencinskega servisa OMV ter v času obratovanja obeh zagotoviti:
a) Pred pričetkom gradnje je treba obvestiti o predvidenem začetku del Ribiško družino Celje, ki upravlja z ribjimi populacijami na obravnavanem odseku Ložnice. Ob regulacijskem posegu v vodotok je treba izloviti vse ribe na mestu gradbenih del in jih premestiti v neprizadete dele istega vodotoka. Med gradnjo morajo izvajalci Ribiški družini Celje omogočiti ogled gradbišča ob Ložnici.
b) Gradbena dela je potrebno omejiti na neposredno gradbišče, da zaradi hrupa in prašenja ne bodo prizadeta sosednja kmetijska območja in mrtvi rokav Ložnice.
c) Gradbena dela je potrebno izvajati v največji možni meri izven območja struge Ložnice, izven paritvene sezone živali.
d) Posebno pozornost posvetiti delom pri sonaravnem urejanju in ozelenitvi brežin.
e) Prečenje Ložnice se izvede na čim manjši dolžini; vodnogospodarske ureditve vodotoka in njegove brežine se izvedejo sonaravno.
Varovanje objektov in območij kulturne dediščine
32. člen
Obravnavana trasa ceste G1-5/286 skupaj s predvideno razširitvijo ter območje bencinskega servisa OMV ležijo znotraj arheološkega območja Celje – keltsko rimske naselbine, zaščitene z odlokom o razglasitvi kulturnih in zgodovinskih spomenikov na območju občine Celje (Uradni list SRS, št. 28/86). Za zaščito in varovanje navedenega območja kulturne dediščine mora investitor zagotoviti predhodne zavarovalne arheološke raziskave, v okviru infrastrukturnega urejanja zemljišča, po metodologiji Skupine za arheologijo na avtocestah Slovenije (SAAS) pri upravi RS za kulturno dediščino, na osnovi katerih bodo določeni natančnejši pogoji za varstvo.
Investitor mora zagotoviti izvedbo zaščitnih izkopavanj potencialno odkritih najdišč, vključno z vsemi poizkopavalnimi postopki. Glede na rezultate arheoloških raziskav so lahko zahtevane tudi posebne tehnične rešitve ali po potrebi tudi spremembe prostorskih načrtov.
Investitor mora v času izvedbe ureditve ceste G1-5/286 ter gradnje bencinskega servisa OMV zagotoviti arheološki nadzor nad izvajanjem zemeljskih del.
Vidne kakovosti prostora
33. člen
Za zagotavljanje čim manjših vplivov na vidne kakovosti prostora je potrebno v času gradnje omejiti obseg gradbišča, zagotavljati čim večje ohranjanje obstoječe vegetacije in krajinskih elementov značilnih za to območje (obvodna vegetacija) ter takoj po končanih zemeljskih delih pričeti z zatravitvijo in zasaditvijo obcestnega prostora. Z izvajanjem omilitvenih ukrepov, ki se nanašajo na čas obratovanja, je potrebno začeti že v času gradnje. Oblikovanje brežin se naj izvaja tako, da predvideni nasipi sledijo karakterističnim linijam obstoječih prostorskih struktur, njihovi robovi (vrh, peta) pa naj bodo mehko zaokroženi. Dolge longitudinalne elemente (odbojne ograje, nasipe, jarke) se naj oblikovno razčleni s primerno ozelenitvijo. Uporabi se transparentna ali z grmovnicami in popenjalkami ozelenjena protihrupna ograja. Oblikovanje novih zasaditev prostora ob cesti naj upošteva pogoje zasaditve v projektu iz 1. člena tega odloka. Glede na bližino opuščene struge Ložnice se izvede ozelenitev območja na severni strani magistrale v bližini opuščene struge Ložnice z grmovno vegetacijo.
Zrak
34. člen
Ukrepi za preprečevanje onesnaževanja zraka v času izvajanja ureditve ceste G1-5/286 in gradnje bencinskega servisa OMV morajo biti vključeni v projekt organizacije gradbišča. Zavezanec za izvajanje v času gradnje je izvajalec gradbenih del, ki mora z ukrepi zagotoviti, da na območjih v okolici gradbišča ne bodo presežene mejne vrednosti prašnih usedlin v zraku. Ravno tako je v okviru projekta organizacije gradbišča potrebno predvideti vlaženje transportnih poti in čiščenje vozil pred izvozom iz območja ureditve na javne prometne površine.
Ukrepi za zmanjšanje onesnaženosti zraka v času izvajanja ureditve ceste G1-5/286 in gradnje bencinskega servisa OMV ter v času obratovanja obeh morajo vključevati:
a) Preprečevanje prašenja odkritih delov trase, gradbišča in začasnih odlagališč materiala. Ukrep zahteva redno vlaženje odkritih delov trase glavne ceste ob suhem in vetrovnem vremenu.
b) Preprečevanje prašenja v času rušenja objektov in odvzema materiala ob Ronkovi ulici.
c) S transportnih in gradbenih površin je potrebno preprečiti emisije prahu in gradbenih materialov z vlaženjem teh površin ob sušnem in vetrovnem vremenu.
d) Preprečevanje nekontroliranega raznosa gradbenega materiala z območja gradbišča in objektov s transportnimi sredstvi. Ukrep zahteva čiščenje vozil pri vožnji z gradbišč na javne prometne površine, prekrivanje sipkih tovorov pri transportu po javnih prometnih površinah in vlaženje odkritih delov trase, gradbišč in gradbiščnih platojev. Ukrep je potrebno izvajati na celotnem območju ureditve.
e) Upoštevanje emisijskih norm pri začasnih gradbenih objektih ter pri uporabljeni gradbeni mehanizaciji in transportnih sredstvih. Ukrep zahteva uporabo tehnično brezhibne gradbene mehanizacije in transportnih sredstev.
Hrup
35. člen
Ukrepi varstva pred hrupom v času izvedbe ureditve ceste G1-5/286 in bencinskega servisa OMV morajo biti popolno opredeljeni v projektu ekološke ureditve gradbišča kot sestavnem delu izvedbene projektne dokumentacije. Ukrepi varstva pred hrupom v času ureditve obsegajo na območju ob glavni cesti naslednje ukrepe:
a) Upoštevanje časovnih omejitev gradnje. Hrupna gradbena dela lahko potekajo le v dnevnem času med 7. uro zjutraj in 19. uro zvečer.
b) Uporabo delovnih naprav in gradbenih strojev, ki so izdelani v skladu z emisijskimi normami za hrup gradbenih strojev po smernicah 84/534/EEC.
c) Lokacije gradbiščnih platojev za objekte na območju ureditve in transportne poti do gradbišč objektov morajo biti izdelane tako, da obremenitev s hrupom zaradi transporta materiala, delovanja naprav na platojih in gradnje objektov ne bo presegla mejnih ravni pri najbližjih stanovanjskih območjih.
Za zmanjšanje emisije na viru hrupa na cesti je določena izvedba obrabne plasti vozišča glavne ceste G1-5/286 z drobirjem z bitumenskim mastiksom DBM 8s, ki zmanjša emisijo hrupa za 2dB(A).
Na osnovi ocen obremenitve s hrupom na območju glavne ceste G1-5/286 do leta 2022 ter skladno z določili uredbe o hrupu v naravnem in življenjskem okolju (Uradni list RS, št. 45/95) in uredbe o hrupu zaradi cestnega ali železniškega prometa (Uradni list RS, št. 45/95) so po končani izvedbi ureditve ceste G1-5/286 določeni naslednji ukrepi za preprečevanje širjenja hrupa s ceste na sosednja stanovanjska območja:
a) Kot aktivna protihrupna zaščita ureditvenega območja PUP Babno ter stanovanjskih objektov na Ronkovi ulici je določena izvedba visoko absorpcijske protihrupne ograje višine 2,5m in dolžine 220m na severni strani razširitve ceste G1-5/286, z začetkom ograje na delu od priključka z označbo 103 lokalne ceste št. 032050 za Babno v km 4.3+38 in zaključkom v km 4.5+55.
b) Kot pasivna protihrupna zaščita za vse objekte, ki niso ščiteni aktivno in kjer bodo v višjih nadstropjih presežene mejne ravni hrupa na območju ZN Ložnica in Otok. Obseg pasivnih ukrepov se določi na osnovi elaborata: Idejni projekt Glavna cesta G1-5 odsek št. 0286 Arja vas – Celje, km 3.4+75 – km 5.3+49, študija obremenitve s hrupom in predlog protihrupne zaščite, ki ga je izdelal EPI SPEKTRUM d.o.o. Maribor pod št. proj. PHZ/077-200 v okviru izdelave projektov PGD, PZI, skladno s pogoji pravilnika o tehničnih ukrepih in pogojih zvočne zaščite stavb (Uradni list RS, št. 14/99).
V času obratovanja bencinskega servisa OMV je na območju potrebno omejiti uporabo zvočnih naprav in naprav za predvajanje glasbe.
Investitor je dolžan upoštevati pravilnik o prvih meritvah in obratovalnem monitoringu za vire hrupa ter o pogojih za njihovo izvajanje ter izvajati monitoring, ki je določen v 41. členu tega odloka.
Prostorski razvoj, poselitev
36. člen
Za zmanjšanje vplivov ceste G1-5/286 in bencinskega servisa OMV na prostorski razvoj in poselitev je potrebno pred začetkom del urediti odkup objektov in parcel, na katerih je predvidena gradnja. Odkupe objektov, ki so predvideni za rušenje, in zemljišč potrebnih za razširitev ceste, vključno s predvidenimi ureditvami, je potrebno izvesti pred pričetkom gradbenih del in v soglasju z njihovimi lastniki. Že v času prvih priprav pri načrtovanju in gradnji ceste in bencinskega servisa OMV je potrebno obveščati prizadete krajane in jih aktivno vključevati v načrtovalski postopek in upoštevati njihove predloge, če je to mogoče.
V času izvedbe ureditve ceste in gradnje bencinskega servisa OMV je potrebno s prometno signalizacijo urediti prometni režim v času gradnje ter omejiti gradnjo na samo področje gradnje. Vse novo nastale probleme v zvezi z gradnjo ceste in bencinskega servisa OMV je potrebno reševati sproti. Vnaprej je potrebno napovedati vse potrebne zapore, eventualne motnje pri delovanju drugih napeljav (elektrika, vodovod, telefon ipd.). Z omilitvenimi ukrepi, ki so navedeni v ostalih členih tega odloka, je potrebno do največje možne mere preprečiti negativne vplive na prebivalstvo (izvajanje del v dnevnem času, škropljenje gradbišča za zmanjšanje prašenja, čim večja uporaba trase ceste za transport gradbenih materialov ipd.).
Pred končanjem del je potrebno izvesti predvidene zunanje ureditve vključno z zasaditvijo območja zlasti na severnem delu ceste G1-5/286. Urediti je potrebno protihrupno zaščito in izvesti druge omilitvene ukrepe ter z načrtom krajinske ureditve ozeleniti in urediti prostor ob cesti in ga prilagoditi podobi okolice.
Železniška proga Celje–Velenje
37. člen
Ureditveno območje iz 1. člena tega odloka leži v varovalnem pragovnem pasu obstoječe železniške proge Celje – Velenje. Trasa železniške proge poteka izven ureditvenega območja, kot je določeno v 4. členu tega odloka, tik ob južni meji ureditvenega območja.
Med izvajanjem ureditve ceste G1-5/286 in gradnje bencinskega servisa OMV ter v času obratovanja obeh je potrebno upoštevati na osnovi določil zakona o varnosti v železniškem prometu (Uradni list RS, št. 85/00) in pravilnika o pogojih za graditev gradbenih objektov in drugih objektov, saditev drevja ter postavljanje naprav v varovalnem pragovnem pasu in varovalnem pasu ob industrijskem tiru (Uradni list SRS, št. 2/87 in 25/88) naslednje pogoje:
a) Trasa obstoječe ceste se ne sme razširiti v pragovni pas železniške proge; razdalja med najbližjo točko ceste in osjo železniške proge mora biti najmanj 8 m ter zavarovana z odbojno ograjo.
b) V primeru, da bo odvodnjavanje s ceste speljano v odvodni jarek železnice, mora investitor zagotoviti meritve, odkop in polaganje armiranobetonske koritnice po celotni dolžini območja.
c) Vzporedni potek vodovoda mora biti na odmiku minimalno 12,0m od osi železniške proge, križanje vodovoda in kanalizacije pa mora potekati v globini minimalno 2 m pod zgornjim robom tirnice in vsaj 0,90m pod dnom odvodnega jarka. Jeklena zaščitna cev mora segati minimalno 5,0m od osi železniške proge na vsako stran. Točno lokacijo trase vodovoda in kanalizacije ter križanj z železniško progo določi upravljavec železniške proge.
d) Izkopane zemlje in drugega odpadnega materiala ni dovoljeno odlagati v odvodni jarek, na bankino ali na druge elemente železniške proge temveč jo je potrebno odstraniti.
e) Ureditev ceste mora obsegati tudi ureditev obstoječega nivojskega prehoda z železniško progo Celje – Velenje, ki je zavarovan z avtomatskimi zapornicami.
f) Sanacija in razširitev cestnega prehoda v km 3 + 774 železniške proge Celje – Velenje se izvede s položitvijo montažnih gumi elementov na stroške investitorja.
g) Zaradi razširitve križišča Čopove ulice in železniške proge Celje – Velenje v km 1 + 863 je potrebno preurediti obstoječe avtomatsko zavarovanje cestnega prehoda, na osnovi posebnega projekta v okviru PGD, PZI za cesto. V projektu je potrebno upoštevati, da se lahko izvede zavarovanje cestnega prehoda glede na obstoječe standarde z največ štirimi pol zapornicami maksimalne dolžine 7,5 m. Izdelano PGD, PZI dokumentacijo je potrebno predložiti v pregled in soglasje Slovenskim železnicam, Centru za nepremičnine. Ob železniški progi potekajo tudi signalnovarnostni in telekomunikacijski kabli.
h) Vsa dela je potrebno izvesti pod nadzorom delavcev Sekcije za vzdrževanje prog Celje in Sekcije SVTK Celje; pričetek del je potrebno javiti 14 dni vnaprej.
i) Stroške del in nadzora delavcev Slovenskih železnic krije investitor.
j) Slovenske železnice ne odgovarjajo za morebitne posedke, deformacije ali tresenje objektov. Pred izdajo soglasja h gradnji v železniškem varovalnem pasu ni dovoljeno izvajati nobenih del.
Požarna varnost
38. člen
Do objektov in območja bencinskega servisa OMV morajo biti urejen urgentni dovoz, ki bo omogočal vožnjo z gasilskimi avtomobili. Požarno vodo je potrebno zagotavljati z izgradnjo hidrantnega omrežja. Zagotoviti je potrebno ustrezno količino protipožarne vode in predvideti zadostno število hidrantov. Za objekte bencinskega servisa OMV je na osnovi izračuna požarne povečane obremenitve pri projektiranju potrebno upoštevati takšne materiale in naprave, ki ustrezajo varnosti objektov in njihovih naprav pred požarom. Zaradi povečane nevarnosti pred požarom je v objektih bencinskega servisa OMV obvezno upoštevati potrebne naprave in sredstva za gašenje začetnega požara. Na območju bencinskega servisa OMV je potrebno opredeliti požarne cone ogroženosti.
Odvzemi in deponije viškov materiala
39. člen
Viškov materiala ni. Nenosilni material, odstranjen med gradnjo, se uporabi za oblikovanje reliefa obcestnega prostora. Začasne deponije je potrebno urejati na območjih, ki se določijo v projektu organizacije gradbišča. Material, potreben za izgradnjo bo pridobljen iz stranskega odvzema iz obstoječih kamnolomov v bližnji okolici (Pirešica, Liboje).
VIII. ETAPNOST IZVEDBE
40. člen
Etape izvajanja lokacijskega načrta so:
– izvedba ureditve glavne ceste G1-5/286 z vsemi spremljajočimi objekti (križišča oziroma priključki, most, dva podhoda, hodnik za pešce ter kolesarska steza),
– izgradnja benciskega servisa OMV z izvedbo priključkov na razširjeno severno dvopasovno vozišče ceste G1-5/288 ter izvedbo vseh potrebnih zunanjih ureditev,
– ureditev obcestnega prostora, vključno z rekultivacijo zemljišč,
– regulacije dela potoka Ložnica,
– izvedba aktivne in pasivne protihrupne zaščite.
Etape opredeljene v tem členu se lahko izvajajo posamezno ali skupaj, predstavljati pa morajo zaključeno funkcionalno celoto.
IX. OBVEZNOSTI INVESTITORJEV IN IZVAJALCEV
Monitoring
41. člen
Investitor mora zagotoviti celosten načrt monitiringa za področja, ki jih določata obe Poročili o vplivih na okolje iz 3. člena tega odloka. Pri določitvi monitoringa se smiselno upoštevajo točke že izvedenih meritev ničelnega stanja. V delih, kjer je to mogoče, je potrebno monitoring prilagoditi in uskladiti z drugimi obstoječimi državnimi in lokalnimi spremljanji stanj kakovosti okolja. Pri fizičnih meritvah stanja sestavin okolja (tla, površinske in podzemne vode, zrak, hrup, živali in rastline) je potrebno zagotoviti vsaj tolikšno število točk nadzora, da se pridobi utemeljena informacija o stanju posamezne sestavine okolja. Točke spremljanja stanja je potrebno zasnovati tako, da omogočajo kontinuirano pridobivanje podatkov. Monitoring se izvaja v skladu z veljavnimi predpisi in usmeritvami obeh Poročil o vplivih na okolje. Rezultati monitoringa so javni, investitor je dolžan poskrbeti za dostopnost podatkov.
Investitor mora na osnovi podatkov, pridobljenih iz monitoringa zagotoviti:
– dodatne tehnične in prostorske rešitve,
– dodatne zasaditve in vegetacijske zgostitve,
– sanacije poškodovanih območij, naprav ali drugih prostorskih sestavin,
– povečanje ali izgradnjo naprav,
– spremembe rabe prostora in
– druge ustrezne ukrepe.
Organizacija gradbišča
42. člen
Organizacija gradbišča naj se čimbolj omeji na širino trase oziroma funkcionalno območje bencinskega servisa OMV. Za potrebe gradbišča naj se uporabljajo že obstoječe komunikacije in ureja čim manj novih dovoznih poti. Poleg obveznosti navedenih v predhodnih členih tega odloka, so obveznosti investitorja in izvajalca v času gradnje tudi:
a) Zagotoviti je potrebno ustrezno odvijanje motornega in peš prometa po obstoječem omrežju cest in poti ter ustrezno odvijanje železniškega prometa.
b) Zagotoviti je potrebno dostope, ki v lokacijskem načrtu niso opredeljeni, bodo pa utemeljeni in zahtevani v postopku zaslišanja prizadetih strank.
c) Vse ceste, ki bi eventualno služile obvozu ali transportu med gradnjo, je potrebno pred začetkom del ustrezno urediti, po končani gradnji pa morebitne poškodbe sanirati.
d) Infrastrukturne objekte, naprave ter ostale objekte je potrebno ustrezno zaščititi, po končani gradnji pa morebitne poškodbe sanirati.
e) Zagotoviti je potrebno zavarovanje gradbišča tako, da bosta zagotovljena varnost in nemotena raba sosednjih objektov in zemljišč. V skladu z veljavnimi predpisi je potrebno odpraviti v najkrajšem možnem času morebitne negativne posledice, ki bi nastale zaradi graditve in obratovanja.
f) Zagotoviti je potrebno nemoteno komunalno oskrbo objektov in naprav preko vseh komunalnih, energetskih, telekomunikacijskih in drugih naprav.
g) Z upravljavci komunalnih, energetskih, telekomunikacijskih in drugih naprav je potrebno uskladiti posege na območje naprav in napeljav, ki so v njihovi pristojnosti.
h) V času gradnje je potrebno zagotoviti vse potrebne varnostne ukrepe in organizacijo gradbišča, da bo preprečeno onesnaženje okolja in voda, ki bi nastalo zaradi transporta, skladiščenja in uporabe tekočih goriv in drugih škodljivih snovi oziroma v primeru nezgode. V primeru nezgode se mora zagotoviti takojšnje ukrepanje za to usposobljenih delavcev.
Razmejitve in primopredaja
43. člen
Investitor ceste G1-5/286 ter investitor bencinskega servisa OMV morata poskrbeti za primopredajo vseh odsekov cest, vodnogospodarskih ureditev, javne razsvetljave, komunalnih vodov, in drugih naprav, ki jih ne bosta prevzela v upravljanje, pripraviti ustrezne razmejitve ter predati potrebno dokumentacijo drugim upravljavcem.
Dodatne obveznosti
44. člen
Poleg obveznosti, ki so navedene v predhodnih členih, so obveznosti investitorjev tudi:
a) Vzdrževanje protihrupne in varovalne ograje ter vegetacije ob trasi ceste oziroma ob območju bencinskega servisa OMV.
b) V skladu s predpisi vzdrževanje vseh vodnogospodarskih ureditev, ki so bile zgrajene za potrebe ceste in bencinskega servisa.
c) Reševanje odkupa zemljišč v sodelovanju z vsemi prizadetimi.
X. TOLERANCE
45. člen
Vse stacionaže in dimenzije prometnih površin in objektov ter njihova oblika, ki so opredeljeni v lokacijskem načrtu iz 1. člena tega odloka in tem odloku, se morajo natančneje določiti v projektni dokumentaciji za pridobitev dovoljenj za gradnjo.
Pri realizaciji lokacijskega načrta so dopustna odstopanja od tehničnih rešitev, ki so določene v lokacijskem načrtu iz 1. člena tega odloka in tem odloku, če se pri nadaljnjem podrobnejšem proučevanju prometnih, geoloških, hidroloških, geomehanskih in drugih razmer ali zaradi spremembe programskih rešitev poiščejo tehnične rešitve, ki so primernejše z oblikovalskega, prometno – tehničnega ali okoljevarstvenega vidika, pri tem pa se ne smejo poslabšati prostorske in okoljske razmere.
Odstopanja od tehničnih rešitev, ki so določene v lokacijskem načrtu iz 1. člena tega odloka in v tem odloku, so dopustna, vendar ne smejo biti v nasprotju z javnimi interesi in morajo z njimi soglašati organi in organizacije, ki jih ta odstopanja zadevajo. Tlorisne in vertikalne dimenzije objektov bencinskega servisa OMV, ki je predmet tega odloka, se lahko spremenijo za do 20%.
XI. NADZOR
46. člen
Nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo pristojne državne in občinske inšpekcijske službe.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
47. člen
Ureditveno območje, ki je opredeljeno v 4. členu tega odloka, se zajeda v ureditvena območja, ki se urejajo z naslednjimi odloki:
a) odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za območje podtalnice v Medlogu – 104 (Uradni list RS, št. 37/90),
b) odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za območje Babno 049 (Uradni list SRS, 20/88),
c) odlok o ZN Lava-spremembe (Uradni list SRS, št. 22/78),
d) odlok o ZN Aero – Lanovž (Uradni list SRS, št. 22/77),
e) odlok o ZN Otok (Uradni vestnik Celje, št. 28/63),
f) odlok o ZN Otok sever-jug (Uradni list SRS, št. 22/77).
Z dnem, ko začne veljati ta odlok, prenehajo veljati zgoraj navedeni odloki za tiste dele njihovih ureditvenih območij, ki se prekrivajo z ureditvenim območjem, ki je opredeljeno v 4. členu tega odloka. Prikaz razveljavljenih delov po posameznih odlokih je razviden na grafični prilogi št. 14 v lokacijskem načrtu iz 1. člena tega odloka.
48. člen
Do izvedbe posegov, ki so opredeljeni s tem odlokom, se v ureditvenem območju, ki je opredeljeno v 4. členu tega odloka, ohranja sedanja raba prostora. Prepovedane so spremembe namembnosti zemljišč in treh objektov, predvidenih za rušenje.
49. člen
Lokacijski načrt iz 1. člena tega odloka je na vpogled na Upravni enoti Celje in na Mestni občini Celje.
50. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 35005-3/2000-8
Celje, dne 28. marca 2002.
Župan
Mestne občine Celje
Bojan Šrot l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti