Uradni list

Številka 88
Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 88/2025 z dne 14. 11. 2025

Kazalo

3117. Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Dragomirja Benčiča-Brkina Hrpelje, stran 10122.

  
Na podlagi 3. in 8. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 40. in 41. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 47/15, 46/16, 49/16 – popr., 25/17 – ZVaj, 123/21, 172/21, 207/21, 105/22 – ZZNŠPP, 141/22, 158/22 – ZDoh-2AA, 71/23, 22/25 – ZZZRO-1 in 48/25) ter 16. člena Statuta Občine Hrpelje - Kozina (Uradni list RS, št. 51/15, 73/25) je Občinski svet Občine Hrpelje - Kozina na 21. redni seji dne 6. 11. 2025 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovna šola Dragomirja Benčiča-Brkina Hrpelje 
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(ustanovitev zavoda) 
Javni vzgojno-izobraževalni zavod Osnovna šola Dragomirja Benčiča-Brkina Hrpelje (v nadaljevanju: zavod) je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovne šole »Dragomirja Benčiča-Brkina« Hrpelje (Uradni list RS, št. 67/97, 82/02, 59/08, 52/10, 92/13, 16/14 in 17/18).
Ustanoviteljica zavoda je Občina Hrpelje - Kozina, Hrpelje, Reška cesta 14, 6240 Kozina, matična številka: 5883032000 (v nadaljevanju: ustanoviteljica).
Zavod je vpisan v sodni register za opravljanje dejavnosti osnovnošolskega izobraževanja. Zavod je vpisan v razvid zavodov vzgoje in izobraževanja, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za šolstvo.
2. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se ureja:
– ime in sedež zavoda,
– dejavnosti zavoda,
– organi zavoda,
– sredstva za delo zavoda,
– način razpolaganja s presežkom prihodkov nad odhodki in način kritja primanjkljaja sredstev za delo zavoda,
– pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,
– določbe o odgovornosti ustanoviteljice za obveznosti zavoda,
– medsebojne pravice in obveznosti med zavodom in ustanoviteljico,
– druge določbe v skladu z zakonom.
II. STATUSNE DOLOČBE 
3. člen 
(ime, sedež in pravni status zavoda) 
Ime zavoda: Osnovna šola Dragomirja Benčiča-Brkina Hrpelje.
Skrajšano ime zavoda: OŠ Hrpelje.
Sedež zavoda je: Hrpelje, Reška cesta 30, 6240 Kozina.
Zavod je pravna oseba javnega prava s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, kot so določene z zakonom in tem odlokom.
4. člen 
(pečat zavoda) 
Zavod ima pečat okrogle oblike, premera 35 mm. Sredi pečata je grb Republike Slovenije, na obodu pa izpisano ime in sedež zavoda.
Število pečatov, njihovo uporabo, način varovanja in uničevanja, določi ravnatelj.
III. ŠOLSKI OKOLIŠ 
5. člen 
(šolski okoliš) 
Zavod izvaja osnovnošolsko izobraževanje na območju šolskega okoliša, ki obsega naslednje vasi: Hrpelje, Kozina, Beka, Ocizla, Klanec pri Kozini, Petrinje, Prešnica, Vrhpolje, Krvavi Potok, Nasirec, Mihele, Rodik, Tublje pri Hrpeljah, Slope, Materija, Bač pri Materiji, Povžane, Brezovica, Rožice, Skadanščina, Gradišica, Hotična, Slivje, Markovščina, Velike Loče, Orehek pri Materiji, Mrše, Gradišče pri Materiji, Kovčice, Brezovo Brdo, Ritomeče, Obrov, Javorje, Golac, Poljane pri Podgradu, Artviže, Tatre, Ostrovica in Odolina.
Zavod ima določeno območje, ki sodi v šolski prostor. Območje šolskega prostora zajema vse površine, ki jih je ustanoviteljica dala zavodu v upravljanje ali pa samo v uporabo, katere vzdržuje in za njih skrbi kot dober gospodar. Zavod s hišnim redom podrobneje določi območje šole in površine, ki sodijo v šolski prostor.
IV. DEJAVNOSTI ZAVODA 
6. člen 
Osnovna dejavnost zavoda je izvajanje osnovnošolskega izobraževanja. Zavod izvaja javno veljavni izobraževalni program, ki je sprejet na način in po postopku, določenim z zakonom.
Osnovna dejavnost zavoda po standardni klasifikaciji dejavnosti je:
– Q85.200 Primarno izobraževanje.
Poleg osnovne dejavnosti izvaja zavod tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost, in sicer:
– C18.120 Drugo tiskanje,
– D35.110 Proizvodnja električne energije iz neobnovljivih virov,
– I55.201 Počitniški domovi in letovišča,
– I55.300 Dejavnost avtokampov,
– I56.220 Pogodbena priprava in dostava hrane ter druga oskrba s hrano,
– M68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin,
– O81.210 Splošno čiščenje stavb,
– P84.120 Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti,
– Q85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije,
– Q85.590 Drugi izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje,
– S90.310 Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– S91.110 Dejavnost knjižnic,
– S93.110 Obratovanje športnih objektov,
– S93.120 Dejavnost športnih klubov,
– S93.190 Športne dejavnosti, d. n.
Zavod lahko dejavnosti, s katerimi dopolnjuje svojo osnovno, izvaja tudi kot tržne dejavnosti.
V. ORGANI ZAVODA 
7. člen 
Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– ravnatelj,
– strokovni organi,
– svet staršev.
Svet zavoda 
8. člen 
(pristojnosti sveta zavoda) 
Svet zavoda je organ upravljanja zavoda.
Svet zavoda ima naslednje pristojnosti:
– imenuje in razrešuje ravnatelja zavoda,
– sprejema program razvoja zavoda,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi,
– sprejema finančni načrt in letno poročilo,
– predlaga ustanoviteljici razporeditev presežka oziroma način kritja primanjkljaja zavoda,
– sprejme letno poročilo o samoevalvaciji zavoda,
– odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov,
– obravnava poročila o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki,
– odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
– obravnava zadeve, ki mu jih predloži učiteljski zbor, šolska inšpekcija, reprezentativni sindikat zaposlenih, svet staršev ali skupnost učencev,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda,
– predlaga ustanoviteljici spremembo ali razširitev dejavnosti,
– odloča o najetju kredita po predhodnem soglasju ustanoviteljice,
– daje ustanoviteljici in ravnatelju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, sprejema cenik ter akt, ki ureja prodajo blaga in storitev na trgu,
– sprejema pravila in druge splošne akte zavoda, če ni določeno drugače,
– opravlja druge naloge, določene z zakonom, tem odlokom in pravili zavoda.
9. člen 
(sestava in mandat sveta zavoda) 
Svet zavoda ima 11 članov in je sestavljen iz:
– 3 predstavnikov ustanoviteljice,
– 5 predstavnikov delavcev zavoda,
– 3 predstavnikov staršev.
Predstavnike ustanoviteljice v svet zavoda imenuje občinski svet ustanoviteljice v skladu s svojimi pravili.
Predstavnike delavcev izvolijo delavci neposredno s tajnim glasovanjem.
Predstavnike staršev izvolijo starši na svetu staršev. Volitve so lahko javne ali tajne. Mandat predstavnikov staršev v svetu zavoda je povezan s statusom otroka v zavodu.
Predsednika sveta in njegovega namestnika člani sveta izvolijo izmed svojih članov.
Svet zavoda se lahko konstituira, ko so izvoljeni oziroma imenovani vsi predstavniki. Prvo sejo sveta zavoda v novi sestavi skliče dosedanji predsednik sveta zavoda najkasneje v roku 20 dni po izvolitvi oziroma imenovanju vseh članov sveta zavoda, vendar ne pred iztekom mandata dosedanjega sveta zavoda. Prvo sejo sveta zavoda vodi do izvolitve predsednika dosedanji predsednik sveta zavoda. Svet zavoda se konstituira na svoji prvi seji z izvolitvijo predsednika sveta in njegovega namestnika. Od tega dneva začne teči mandat članov sveta zavoda. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dosedanji svet zavoda.
Člani sveta so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat.
10. člen 
(volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda) 
Svet zavoda razpiše volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda s sklepom največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandatne dobe. Volitve se opravijo najkasneje 15 dni pred potekom mandata svetu zavoda. S sklepom o razpisu volitev mora biti določen dan volitev in število članov sveta, ki se volijo. Sklep o razpisu volitev se mora javno objaviti v zavodu.
S sklepom o razpisu volitev se imenuje volilna komisija, ki vodi postopek volitev članov sveta zavoda, ki so predstavniki delavcev. Volilno komisijo sestavljajo predsednik, njegov namestnik in dva člana ter njuna namestnika. Član volilne komisije oziroma njegov namestnik ne more biti kandidat za predstavnika delavcev v svetu in mora imeti aktivno volilno pravico. Volilno komisijo se imenuje za dobo štirih let.
Kandidati za predstavnike delavcev v svetu zavoda morajo imeti pasivno volilno pravico.
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, imajo najmanj 3 delavci zavoda z aktivno volilno pravico in reprezentativni sindikat.
Rok za predložitev predloga volilni komisiji je 21 dni od objave sklepa o razpisu volitev. Predlogi kandidatov za svet zavoda morajo biti v pisni obliki s podpisi predlagateljev oziroma predstavnika reprezentativnega sindikata in s priloženim pisnim soglasjem kandidata h kandidaturi.
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja. Volilna komisija lahko določi, da se za delavce, ki bodo odsotni na dan volitev, zagotovi možnost predčasnih volitev.
Voli se osebno z glasovnicami. Vsak delavec, ki ima pravico glasovati, ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu priimkov z navedbo, koliko kandidatov se voli. Voli se tako, da se obkrožijo zaporedne številke pred imeni tistih kandidatov, za katere se glasuje, in sicer največ toliko, kolikor kandidatov se voli.
Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, na kateri je volivec glasoval za več kandidatov, kot se jih voli.
Izvoljeni so tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva kandidata dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu.
O poteku volitev na voliščih se piše zapisnik, volilna komisija pa izdela poročilo o rezultatih volitev, ki ga objavi v roku petih dni od dneva izvedbe glasovanja.
Volitve so veljavne, če se jih je udeležila več kot polovica delavcev zavoda z aktivno volilno pravico.
11. člen 
(volitve predstavnikov staršev v svet zavoda) 
Volitve predstavnikov staršev v svet zavoda so javne, razen, če se svet staršev pred izvedbo ne odloči za tajne volitve.
Pravico predlagati kandidate za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, ima vsak starš, ki je član sveta staršev. Predlog kandidata za člane sveta zavoda, ki so predstavniki staršev, mora biti pisen, vsebovati mora podpis predlagatelja, priloženo mu mora biti soglasje kandidata h kandidaturi.
Na seji sveta staršev, na kateri se opravijo volitve, mora biti prisotna najmanj polovica članov sveta staršev. Javne volitve se opravijo z dvigovanjem rok, tajne pa z glasovnicami. Pred glasovanjem oziroma na glasovnici se navedejo imena kandidatov za člane sveta po abecednem redu priimkov in število kandidatov, ki se jih voli. Za člana sveta zavoda so izvoljeni tisti kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če sta dva ali več kandidatov dobila enako število glasov, se kandidata določi z žrebom.
12. člen 
(predčasno prenehanje mandata članov sveta zavoda) 
Članu sveta zavoda preneha mandat v svetu zavoda pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– izgubi pravico biti voljen oziroma imenovan v svet zavoda,
– umre,
– odstopi,
– je odpoklican ali razrešen.
Predstavniku staršev preneha mandat z dnem, ko njegov otrok ni več vključen v zavod. Predstavniku delavcev preneha mandat z dnem prenehanja delovnega razmerja v zavodu. Članu sveta zavoda, ki je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu zavoda, preneha mandat z dnem imenovanja na to funkcijo.
Postopek za odpoklic predstavnika delavcev v svetu zavoda se začne na podlagi pisne zahteve najmanj 10 % delavcev zavoda, z aktivno volilno pravico oziroma na zahtevo sindikata, če gre za člana sveta, ki ga je kandidiral sindikat. Postopek za odpoklic predstavnika staršev v svetu zavoda se začne na predlog najmanj 10 % članov sveta staršev.
Zahtevi za odpoklic, ki jo predložijo delavci, morajo biti priloženi podpisi delavcev, ki predlagajo odpoklic. Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic.
Zahteva za odpoklic se predloži volilni komisiji (če gre za predstavnika delavcev) oziroma predsedniku ali namestniku predsednika sveta staršev (če gre za predstavnika staršev), ki preveri formalno popolnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic. Če volilna komisija (za primer zahteve za odpoklic predstavnika delavcev) ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda in določi dan glasovanja. Predstavnik delavcev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina delavcev zavoda, ki imajo aktivno volilno pravico v času glasovanja o odpoklicu. Za izvedbo glasovanja o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu zavoda se smiselno uporabljajo določbe tega odloka o volitvah v svet zavoda.
Če predsednik ali namestnik predsednika sveta staršev (za primer zahteve za odpoklic predstavnika staršev) ne zavrne zahteve za odpoklic, v 30 dneh skliče sejo sveta staršev, na kateri se bo odločalo o zahtevi za odpoklic. Predstavnik staršev v svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina članov sveta staršev.
Za predčasno prenehanje mandata predstavnika ustanoviteljice v svetu zavoda se uporabljajo predpisi ustanoviteljice. Postopek vodi ustanoviteljica.
Če članu sveta zavoda predčasno preneha mandat po tem členu, se za preostanek mandatne dobe imenuje oziroma izvoli nadomestni član po istem postopku, kot je bil imenovan oziroma izvoljen član, kateremu je predčasno prenehal mandat.
13. člen 
(odločanje in podrobnejša ureditev delovanja sveta zavoda) 
Svet odloča z večino glasov vseh članov, če ni z zakonom drugače določeno.
Način dela in način uresničevanja pravic ter dolžnosti članov sveta zavoda lahko določi svet zavoda s poslovnikom.
Ravnatelj 
14. člen 
(pristojnosti ravnatelja) 
Pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda je ravnatelj.
Ravnatelj opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo zavoda,
– pripravlja program razvoja zavoda,
– pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo,
– je odgovoren za uresničevanje pravic in dolžnosti učencev,
– vodi delo učiteljskega zbora,
– imenuje in razrešuje pomočnika ravnatelja,
– oblikuje predlog nadstandardnih programov,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– prisostvuje pri vzgojno-izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje,
– predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive,
– odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede,
– spremlja delo svetovalne službe,
– skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja),
– obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti učencev,
– obvešča svet in strokovne organe zavoda ter ustanoviteljico o ugotovitvah in ukrepih iz inšpekcijskih in drugih nadzorov,
– spodbuja in spremlja delo skupnosti učencev,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela,
– določa sistemizacijo delovnih mest,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev,
– skrbi za sodelovanje zavoda s šolsko zdravstveno službo in
– je odgovoren za zagotavljanje in ugotavljanje kakovosti s samoevalvacijo in pripravo letnega poročila o samoevalvaciji zavoda, opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
15. člen 
(imenovanje ravnatelja) 
Pogoje za ravnatelja določa zakon, ki ureja organizacijo vzgoje in izobraževanja.
Mandat ravnatelja traja pet let.
Ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa po postopku, določenem z zakonom.
16. člen 
(razrešitev ravnatelja) 
Ravnatelj je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan. Svet zavoda je dolžan razrešiti ravnatelja:
– če ravnatelj sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, ko v skladu z zakonom, ki ureja delovna razmerja, preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če ravnatelj pri svojem delu krši zakon, kar je ugotovljeno s pravnomočno odločbo pristojnega državnega organa,
– če ravnatelj s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– če ravnatelj neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če računsko sodišče ugotovi hudo kršitev obveznosti dobrega poslovanja,
– če ravnatelj ne izvrši dokončne inšpekcijske, upravne ali pravnomočne sodne odločbe.
Postopek za razrešitev ravnatelja je določen v zakonu, ki ureja organizacijo vzgoje in izobraževanja.
17. člen 
(imenovanje vršilca dolžnosti ravnatelja) 
Če ravnatelju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, za čas do imenovanja ravnatelja, vendar največ za eno leto.
Če v osmih dneh po prenehanju mandata ravnatelju, svet zavoda ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister.
V primeru iz prejšnjega odstavka mora svet takoj začeti postopek za imenovanje ravnatelja.
Pod pogoji iz prejšnjih odstavkov tega člena lahko ista oseba v istem zavodu opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat.
18. člen 
(pomočnik ravnatelja) 
V zavodu se v skladu z normativi lahko sistemizira delovno mesto pomočnika ravnatelja, ki pomaga ravnatelju pri opravljanju poslovodnih in pedagoških nalog. Pomočnika ravnatelja imenuje in razrešuje ravnatelj. Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, za katere ga pisno pooblasti ravnatelj, in ga nadomešča v njegovi odsotnosti.
Za pomočnika ravnatelja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje za ravnatelja, razen šole za ravnatelja, oziroma ravnateljskega izpita.
Pomočnika ravnatelja se imenuje na podlagi javnega razpisa, razen, če ravnatelj imenuje pomočnika izmed strokovnih delavcev zavoda.
Ravnatelj mora pomočnika ravnatelja, ki ga razreši, seznaniti z razlogi za razrešitev. Pred razrešitvijo mora ravnatelj z razlogi za razrešitev seznaniti učiteljski zbor.
Strokovni organi zavoda 
19. člen 
(strokovni organi zavoda) 
Strokovni organi zavoda so:
– učiteljski zbor,
– oddelčni učiteljski zbor,
– razrednik in
– strokovni aktivi.
20. člen 
(učiteljski zbor) 
Učiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci zavoda.
Učiteljski zbor:
– obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom,
– daje mnenje o letnem delovnem načrtu,
– predlaga uvedbo nadstandardnih in drugih programov ter dejavnosti,
– odloča o posodobitvah programov vzgoje in izobraževanja in njihovi izvedbi v skladu s predpisi,
– daje mnenje o predlogu za imenovanje ravnatelja in pomočnika ravnatelja,
– daje pobude za napredovanje strokovnih delavcev in mnenje o predlogih ravnatelja,
– odloča o vzgojnih ukrepih,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
21. člen 
(oddelčni učiteljski zbor) 
Oddelčni učiteljski zbor sestavljajo strokovni delavci, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku.
Oddelčni učiteljski zbor:
– obravnava vzgojno-izobraževalno problematiko v oddelku,
– oblikuje program dela z nadarjenimi učenci in tistimi, ki težje napredujejo,
– odloča o vzgojnih ukrepih in
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
22. člen 
(razrednik) 
Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo, odloča o vzgojnih ukrepih ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
23. člen 
(strokovni aktiv) 
Strokovne aktive sestavljajo učitelji istega predmeta oziroma predmetnih področij.
Strokovni aktivi obravnavajo problematiko predmeta oziroma predmetnega področja, usklajujejo merila za ocenjevanje, dajejo učiteljskemu zboru predloge za izboljšanje vzgojno-izobraževalnega dela, obravnavajo pripombe staršev in učencev ter opravljajo druge strokovne naloge, določene z letnim delovnim načrtom.
Svet staršev 
24. člen 
(svet staršev) 
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev. Tehnično in finančno podporo za delovanje sveta staršev zagotavlja zavod.
Svet staršev zavoda je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka.
Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Na prvem sestanku izvoli svet staršev predsednika in namestnika predsednika sveta staršev.
Svet staršev:
– predlaga nadstandardne programe,
– daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
– sodeluje pri nastajanju predloga programa razvoja zavoda, vzgojnega načrta, pri pravilih šolskega reda ter da mnenje o letnem delovnem načrtu,
– daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja,
– razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki,
– obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom,
– voli predstavnike staršev v svet zavoda in druge organe zavoda,
– lahko sprejme svoj program dela sodelovanja s šolo, zlasti glede vključevanja v lokalno okolje,
– v dogovoru z vodstvom zavoda lahko ustanavlja oziroma oblikuje delovne skupine,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 
25. člen 
(premoženje v upravljanju zavoda) 
Premoženje, s katerim upravlja zavod, je last ustanoviteljice. Vrsto in obseg premoženja, ki ga ustanoviteljica da zavodu v upravljanje, se določi s sklepom o prenosu v upravljanje. Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljici.
Zavod samostojno upravlja s premoženjem, ki mu je dano v upravljanje, uporablja pa ga na način, kot to določa zakon, ki ureja stvarno premoženje in ta odlok. Podrobnejše medsebojne pravice in obveznosti glede upravljanja se določijo s pogodbo med ustanoviteljico in zavodom.
Zavod je dolžan uporabljati in upravljati premoženje s skrbnostjo dobrega gospodarja.
Zavod mora pri ravnanju z nepremičnim premoženjem, ki ga ima v upravljanju, pridobiti soglasje ustanoviteljice.
Zavod mora pri ravnanju z drugim premoženjem, za katerega je sredstva zagotovil ustanovitelj, pridobiti soglasje ustanovitelja.
26. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
Zavod pridobiva sredstva za delo iz:
– javnih sredstev,
– sredstev ustanoviteljice,
– prispevkov učencev,
– sredstev od prodaje storitev in izdelkov,
– donacij, prispevkov sponzorjev ter iz drugih virov.
Iz državnih sredstev pridobiva zavod sredstva za delo v skladu z zakonom, normativi in standardi; iz sredstev ustanoviteljice pa v skladu s kriteriji in merili ustanoviteljice, ki jih določi župan. Ustanoviteljica zagotavlja zavodu sredstva za delovanje z letno pogodbo o financiranju v višini, ki je določena z vsakoletnim proračunom ustanoviteljice, upoštevajoč zakonske obveznosti glede vrste in višine zagotavljanja sredstev.
Zavod je dolžan uporabljati sredstva za namen, za katerega so mu bila dodeljena.
27. člen 
(šolski sklad) 
Zavod ustanovi šolski sklad (v nadaljevanju sklad), iz katerega se financirajo dejavnosti, ki niso sestavina izobraževalnega programa, oziroma se ne financirajo iz javnih sredstev, nakup nadstandardne opreme, zviševanje standarda pouka in podobno.
Sklad pridobiva sredstva iz prispevkov staršev, donacij in iz drugih virov.
Sklad upravlja upravni odbor, ki ima predsednika in šest članov, od katerih so najmanj trije predstavniki zavoda. Svet staršev imenuje upravni odbor. Predstavnike zavoda predlaga svet zavoda.
Za delovanje sklada lahko upravni odbor sprejme pravila.
VII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 
28. člen 
(presežek prihodkov nad odhodki) 
Presežek prihodkov nad odhodki se ugotavlja skladno s predpisi. Presežek prihodkov nad odhodki sme zavod uporabiti le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda.
O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča občinski svet ustanoviteljice na predlog sveta zavoda, razen za presežek prihodkov nad odhodki do zneska 15.000 EUR, o katerem odloča župan.
29. člen 
(kritje primanjkljaja sredstev) 
O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja sredstev (presežka odhodkov nad prihodki), ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča občinski svet ustanoviteljice na predlog sveta zavoda, razen za primanjkljaj do zneska 15.000 EUR, o katerem odloča župan.
VIII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
30. člen 
(nastopanje v pravnem prometu) 
Zavod nastopa v pravnem prometu za izvajanje dejavnosti, za katere je ustanovljen in registriran, samostojno in brez omejitev.
Zavod odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga v skladu s predpisi.
IX. ODGOVORNOST USTANOVITELJICE ZA OBVEZNOSTI ZAVODA 
31. člen 
(odgovornost ustanoviteljice) 
Ustanoviteljica odgovarja za obveznosti zavoda do višine sredstev, ki so v proračunu ustanoviteljice predvidena za opravljanje javne službe zavoda v skladu z zakonom in drugimi predpisi.
X. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI MED ZAVODOM IN USTANOVITELJICO 
32. člen 
(medsebojne pravice in obveznosti) 
Zavod je dolžan ustanoviteljici:
– poročati o svojem poslovanju oziroma predložiti letno poročilo, katerega sestavni del je poročilo o izvedbi letnega delovnega načrta;
– predložiti program dela, finančni načrt, letni delovni načrt in načrt razvoja zavoda;
– zagotavljati statistične in druge podatke, potrebne za spremljanje in financiranje dejavnosti zavoda, ter druge podatke v skladu z zakonom.
Ustanoviteljica ima do zavoda naslednje pravice in obveznosti:
– izvaja nadzor nad poslovanjem zavoda in nad porabo finančnih sredstev, ki jih zagotavlja;
– v primerih, ko ugotovi, da je ogroženo nemoteno izvajanje dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, ima ustanoviteljica pravico sklicati sejo sveta zavoda in predlagati ukrepe skladno z zakonom in drugimi predpisi,
– opravlja druge zadeve v skladu s tem odlokom in drugimi predpisi.
XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 
33. člen 
(splošni akti zavoda) 
Zavod ima lahko pravila zavoda, ki jih sprejme svet zavoda. S pravili se lahko urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje zavoda.
Zavod ima lahko tudi druge splošne akte, s katerimi ureja druge zadeve.
Splošne akte zavoda sprejema svet zavoda, če v predpisih ni določeno, da jih sprejme ravnatelj.
XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
34. člen 
Organi zavoda opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata. Po izteku mandata, se opravi imenovanje ali izvolitev novih organov po določilih tega odloka.
35. člen 
Zavod mora uskladiti pravila in splošne akte zavoda s tem odlokom najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega odloka.
Do uskladitve pravil zavoda in uskladitve drugih aktov s tem odlokom se smiselno uporabljajo določila obstoječih splošnih aktov zavoda, če niso v nasprotju s tem odlokom in zakonom.
36. člen 
Z dnem uveljavitve tega odloka prenehata veljati Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovne šole »Dragomirja Benčiča-Brkina« Hrpelje (Uradni list RS, št. 67/97, 82/02, 59/08, 52/10, 92/13, 16/14 in 17/18).
37. člen 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-0004/2025-1
Hrpelje, dne 6. novembra 2025
Županja 
Občine Hrpelje - Kozina 
Saša Likavec Svetelšek 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti