Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 11/14 – popr., 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A, 80/20 – ZIUOOPE, 62/24 – odl. US in 102/24 – ZLV-K), Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1B, Uradni list RS, št. 44/25), Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-N, Uradni list RS, št. 32/25) in 18. člena Statuta Občine Radeče (Uradni list RS, št. 152/20) je Občinski svet Občine Radeče na 16. redni seji dne 23. 10. 2025 sprejel
o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče
S tem odlokom se spreminja Odlok o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče (Uradni list RS, št. 70/96, 48/02, 52/02,108/05, 40/17, 27/18, 26/05, v nadaljevanju Odlok).
V 6. členu Odloka se šesti odstavek dopolni tako, da se glasi:
»(6) ZD izvaja tudi naloge s področja socialnega varstva brez nastanitve starejše ali invalide, zdravstveno in babiško nego ter fizioterapijo v skladu z Zakonom o dolgotrajni oskrbi.«
6.a člen Odloka se dopolni tako, da se na koncu dodata dve novi dejavnosti:
»R 86. 940 Zdravstvena in babiška nega
R 86. 950 Fizioterapija.«
Člen 7 se dopolni tako, da se glasi:
(1) Z zavodom upravljajo in vodijo posle zavoda v mejah pooblastil in nalog, ki jih v skladu z zakonom določata ta odlok oziroma statut zavoda:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni direktor za zdravstveno dejavnost,
– strokovni vodja za dolgotrajno oskrbo,
– strokovni svet zavoda.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določata zakon ali statut zavoda.«
Člen 8 se spremeni, tako, da se glasi:
»(1) Svet zavoda sestavlja 8 članov:
– 2 predstavnika delavcev zavoda
– 1 predstavnik zavarovancev in drugih uporabnikov
– 4 predstavniki ustanovitelja
– 1 predstavnik uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe (DO) ali družinskih članov uporabnikov izvajalca DO.
(2) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda.
(3) Predstavnika zavarovancev oziroma drugih uporabnikov imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije.
(4) Predstavnike ustanovitelja imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
(5) Predstavnika uporabnikov izvajalca DO ali družinskih članov uporabnikov izvajalca DO na predlog Sveta zavoda ZD imenuje občinski svet.«
Doda se nov 8.a člen, ki se glasi:
Član sveta zavoda, ki ni predstavnik delavcev zavoda, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven, s področja zdravstva, upravljanja, ekonomije ali prava,
– ima ustrezna znanja o pristojnostih in vlogi sveta zavoda, poslovanju, financiranju in organiziranosti zavoda ter znanja s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja oziroma zdravstvene dejavnosti, kar izkaže s potrdilom, ki ga v skladu z zakonom izda pristojna organizacija, ki ga predloži najpozneje ob imenovanju,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.«
V členu 10 se na koncu doda nova alineja, ki se glasi:
»– na predlog direktorja, po predhodnem mnenju strokovnega sveta, imenuje in razrešuje strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost in strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo.«
Na novo se uredijo podpoglavja in členi od 11 do 14, ki se glasijo:
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda.
(2) Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
(3) Če direktor izpolnjuje tudi pogoje za strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost, lahko opravlja tudi naloge strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost. Direktor v tem primeru vodi tudi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavoda.
(Pristojnosti direktorja)
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo ter poslovanje zavoda,
– predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonitost dela zavoda,
– zagotovi izvajanje sklepov sveta zavoda,
– sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo javnega zdravstvenega zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu z zakonom, tem odlokom ali statutom,
– najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda pripravi nov petletni program razvoja javnega zdravstvenega zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda ter odgovarja za njegovo uresničevanje,
– pripravi predlog letnega finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi letno poročilo in zaključni račun javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– skrbi za materialno in finančno poslovanje javnega zdravstvenega zavoda,
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (npr. opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v javnem zdravstvenem zavodu),
– uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda, finančnega načrta in programa dela javnega zdravstvenega zavoda,
– uresničuje cilje ustanovitelja,
– zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti,
– koordinira izvajanje neprekinjenega zdravstvenega varstva in nujne medicinske pomoči med timi, ki delujejo na primarni ravni v občini,
– odgovarja za zaposlovanje v skladu s standardi za delo ambulant na podlagi področnih dogovorov za zdravstvene domove in zasebno zdravniško dejavnost za vsako pogodbeno leto,
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
– izdaja posamične pravne akte,
– pripravlja načrt nabave osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– odgovarja na namensko porabo sredstev zavoda,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
(Pogoji za imenovanje in mandat direktorja)
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj na 8. raven,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
(2) Ob prijavi na razpis je dolžan kandidat za direktorja predložiti program dela, vizijo in strategijo razvoja javnega zdravstvenega zavoda za naslednje mandatno obdobje.
(3) Mandat direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
(4) Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi izvedenega javnega razpisa ter po predhodno pridobljenem soglasju ustanovitelja. Mandat direktorja začne teči z dnem, ko izda soglasje k njegovemu imenovanju ustanovitelj oziroma naslednji dan po preteku prejšnjega mandata, če je bilo soglasje ustanovitelja izdano prej.
(Nadomeščanje v odsotnosti)
(1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča njegov pomočnik ali delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
(1) Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, zaradi katerih po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor huje krši ali neutemeljeno ne izvršuje sklepe organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– z razlogi, ki so določeni po samem zakonu.
(2) Direktorja razreši svet na način in po postopku, ki je določen za imenovanje direktorja. Mnenje zaposlenih strokovnih delavcev zavoda pri razrešitvi ni potrebno.
(3) Svet zavoda si mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje ustanoviteljice. Svet mora direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče od na javni razpis prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti.
(2) Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali v primeru, če je bil predhodno objavljen razpis, enega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje iz zakona.
(3) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
(4) Pogoji iz drugega odstavka 29. člena ZZDej, z izjemo 2. in 4. točke, veljajo tudi za vršilca dolžnosti direktorja javnega zdravstvenega zavoda.
3. STROKOVNI DIREKTOR ZA ZDRAVSTVENO DEJAVNOST
(1) Strokovni direktor za zdravstveno dejavnost vodi in usmerja strokovno delo zavoda na področju zdravstvene dejavnosti.
(2) Strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost imenuje in razrešuje svet zavoda.
(3) Mandat strokovnega direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
(4) Pogoji iz tretjega odstavka 29. člena ZZDej, z izjemo 2. in 4. točke veljajo tudi za vršilca dolžnosti strokovnega direktorja javnega zdravstvenega zavoda.
(1) Strokovni direktor za zdravstveno dejavnost mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– mora biti zdravnik ustrezne specialnosti, pri čemer zdravniška specializacija ustreza vrsti zdravstvene dejavnosti, ki jo opravlja zavod,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
(2) Naloge, pooblastila in odgovornosti strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost ter postopek imenovanja in razrešitve podrobneje določa statut zavoda.
4. STROKOVNI VODJA ZA DOLGOTRAJNO OSKRBO
(1) Strokovni vodja za dolgotrajno oskrbo vodi in usmerja strokovno delo zavoda na področju dolgotrajne oskrbe.
(2) Strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo imenuje in razrešuje svet zavoda.
(3) Mandat strokovnega vodje traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
(1) Za strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo je lahko imenovan kandidat, ki ima najmanj visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo, ki je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven izobrazbe in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva in ima pet let delovnih izkušenj na področju dolgotrajne oskrbe, socialnega varstva oziroma zdravstva, ali je končal višjo ali visoko šolo zdravstvene smeri in ima najmanj pet let delovnih izkušenj na področju DO, socialnega varstva oziroma zdravstva.
(2) Naloge, pooblastila in odgovornosti strokovnega vodje za dolgotrajno oskrbo ter postopek imenovanja in razrešitve podrobneje določa statut zavoda.
(1) Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu zavoda, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu, direktorju in strokovnemu vodji mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge z zakonom, tem odlokom in s statutom zavoda določene naloge.
(2) Vrsto nalog, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.«
Člen 15 postane člen 22.
V poglavju VIII SREDSTVA ZA DELO ZAVODA se 16. člen spremeni tako, da se glasi:
(Sredstva v upravljanju zavoda)
(1) Zavodu je za opravljanje dejavnosti, za katerega je zavod ustanovljen, zagotovljeno finančno in stvarno premoženje, s katerim zavod že upravlja, in je razvidno iz bilance stanja zavoda.
(2) Zavod ima v upravljanju premičnine in nepremičnine, katerih lastnik je ustanovitelj.
(3) Medsebojne pravice in obveznosti o upravljanju premoženja ustanovitelja, s katerim upravlja zavod, se uredijo s pogodbo o upravljanju med ustanoviteljem in zavodom.
(4) Zavod lahko za opravljanje svoje dejavnosti najame oziroma uporablja tudi druge nepremičnine in premičnine, ki niso last ustanovitelja.«
Člen 17 se spremeni tako, da se glasi:
(Sredstva za delo zavoda)
(1) Sredstva za delo pridobiva zavod iz javnih in zasebnih sredstev.
(2) Javna sredstva zajemajo zlasti:
– plačila za opravljene storitve na podlagi pogodbe z nosilci osnovnih zdravstvenih zavarovanj (Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, druge zdravstvene zavarovalnice),
– plačila iz proračuna Republike Slovenije za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz državnega proračuna,
– sredstva ustanovitelja.
(3) Zavod pridobiva sredstva tudi:
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami in darili,
– iz drugih virov, doseženih na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in tem odlokom.
(4) Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dolgotrajne oskrbe:
– iz državnega proračuna,
– iz občinskega proračuna in
– iz sredstev lastne udeležbe uporabnikov dolgotrajne oskrbe.
(5) Ustanovitelj iz občinskega proračuna zagotavlja sredstva za investicije in za druge obveznosti, določene z zakonom in tem odlokom na osnovi sprejetega programa zdravstvenega varstva v občini.«
Člen 18 se črta.
Člen 19, ki postane člen 25, se spremeni tako, da se glasi:
(1) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga ustvari zavod, se nameni za:
– solventno in likvidno poslovanje zavoda,
– investicije v prostor in opremo zavoda ter drugih dejavnosti, ki so povezani z delovanjem zavoda in jih vodi zavod,
– razvoj kadrov in uvajanje novih zdravstvenih storitev.
(2) Svet zavoda predlaga ustanovitelju, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda iz zasebnih sredstev vrne ustanovitelju, če s tem ni ogroženo solventno ali likvidno poslovanje zavoda. Ta sredstva sme ustanovitelj uporabiti izključno za izvajanje zdravstvene dejavnosti.
(3) O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda.«
Člen 20, ki postane člen 26, se spremeni tako, da se glasi:
(Pokrivanje primanjkljaja)
(1) Zavod je dolžan primanjkljaj, izkazan v zaključnem računu zavoda, poravnati iz presežkov preteklih let. K analizi stanja in vzrokov, ki jo pripravi direktor, mora dati soglasje svet zavoda.
(2) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.«
Členi od 21 do 23 se črtajo.
Členi od 24 do 30 se preštevilčijo.
Člen 31, ki postane člen 34, se spremeni tako, da se glasi:
(Poročanje ustanovitelju)
(1) Zavod je dolžan ustanovitelju o delu in poslovanju zavoda poročati kvartalno, sproti pa ga mora obveščati o motnjah pri poslovanju.
(2) Zavod je dolžan posredovati ustanovitelju tudi druge podatke, poročila, oziroma drugo dokumentacijo, ki jo ustanovitelj potrebuje za izvajanje svojih nalog v skladu z veljavnimi predpisi.«
Člen 33, ki postane člen 36 se spremeni tako, da se glasi:
Zavod mora od ustanovitelja pridobiti soglasje k:
– statutu zavoda, njegovim spremembam in dopolnitvam,
– imenovanju in razrešitvi direktorja,
– zadolževanju zavoda,
– ustanovitvi ali ukinitvi dislocirane enote zavoda,
– investicijam v nepremičnine, ki so v lasti ustanovitelja,
– drugim zadevam, če tako določajo predpisi.«
(1) Svet zavoda uskladi statut javnega zdravstvenega zavoda z določbami tega Odloka, ki se nanašajo na Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-N, Uradni list RS, št. 32/25) v enem mesecu od njegove uveljavitve.
(2) Dosedanji člani sveta zavoda ne glede na izpolnjevanje pogojev iz novega 8.a člena tega Odloka opravljajo svojo funkcijo do izteka svojega mandata.
(3) Dosedanji direktor zavoda in dosedanji strokovni direktor zavoda oziroma strokovni vodja zavoda ne glede na izpolnjevanje pogojev iz 13. člena tega Odloka opravljajo svojo funkcijo do izteka svojega mandata.
(4) Glede ostale vsebine in realizacije tega Odloka z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstveni dejavnosti (ZZDej-N) se upoštevajo roki, ki so določeni v poglavju od 45. do 52. člena ZZDej-N.
(1) Svet zavoda uskladi statut javnega zdravstvenega zavoda z določbami tega Odloka, ki se nanašajo na Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1B, Uradni list RS, št. 44/25) v enem mesecu od njegove uveljavitve.
(2) Svet zavoda popolni sestavo sveta z dodatnim članom skladno s tem Odlokom, vezano na Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1B, Uradni list RS, št. 44/25) na prvi naslednji seji sveta zavoda po uskladitvi internih aktov zavoda.
(3) Glede ostale vsebine in realizacije tega Odloka z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o dolgotrajni oskrbi (ZDOsk-1B, Uradni list RS, št. 44/25) se upoštevajo roki, določeni v poglavju od 57. od 74. člena ZDOsk-1B.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Radeče začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-21/2025/4
Radeče, dne 23. oktobra 2025