Na podlagi 6. člena Zakona o trgovini (Uradni list RS, št. 24/08, 47/15, 139/20 in 161/22), 3. in 17. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 29/11 – UPB, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/17 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE, 5/21 – odl. US in 38/24), 28. in 29. člena Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 86/10, 75/12, 47/13 – ZDU-1G, 50/14, 90/14 – ZDU-1I, 14/15 – ZUUJFO, 76/15 in 11/18 – ZSPDSLS-1) ter 18. člena Statuta Občine Ajdovščina (Uradni list RS, št. 7/22 in 22/25) je Občinski svet Občine Ajdovščina na 24. redni seji dne 25. 9. 2025 sprejel
o prodaji blaga zunaj prodajaln ter o gospodarjenju z javnimi tržnicami v občini Ajdovščina
(1) S tem odlokom se ureja področje prodaje na javnih tržnicah in prodaja blaga zunaj prodajaln na območju občine Ajdovščina, določa naloge in način izvajanja gospodarjenja z javnimi tržnicami, obveznosti izvajalca in prodajalcev, določitev cene zakupa prodajnih mest in uporabe stojnic ter nadzor in kazenske določbe v zvezi s kršitvami določb tega odloka.
(2) Za vprašanja v zvezi s prodajo blaga zunaj prodajaln, ki niso posebej urejena s tem odlokom, se uporablja zakon, ki ureja področje trgovine.
(1) V tem odloku uporabljeni pojmi imajo enak pomen kot je določen v zakonu, ki ureja trgovino.
(2) Opredelitev pojmov po tem odloku:
– Izraz »prodaja blaga zunaj prodajaln« pomeni prodajo blaga na premičnih stojnicah, prodajo s prodajnim avtomatom, če je ta nameščen na zunanjih površinah, prodajo s potujočo prodajalno in priložnostno prodajo na prireditvah, shodih, sejmih in podobno;
– »Potujoča prodajalna« je prodaja iz vozila, ki je prirejeno tako, da omogoča prodajo blaga;
– Za »premično stojnico« se šteje prodajna miza ali mizi podobna priprava, ki omogoča prodajo blaga. Za premično stojnico po tem odloku se šteje tudi prodaja iz vozila, ki ni prirejeno za prodajo blaga (tovorno vozilo, kombinirano vozilo ali osebni avtomobil iz katerega se prodaja blago, kot npr. suha roba, jabolka …);
– »Prodajalec« je pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali fizična oseba, ki prodaja blago;
– »Izvajalec« je pravna oseba, ki opravlja naloge gospodarjenja z javnimi tržnicami;
– »Javna tržnica« je prodajni prostor, območje, kot je določen v 3. členu tega odloka;
– Izraz »lokalni trg« po tem odloku, pomeni območje celotne občine Ajdovščina.
(1) Osrednja javna tržnica se nahaja na javnih površinah med rimskima stolpoma, stavbo Lokarjev drevored 10 in Trgom prve slovenske vlade. V okviru osrednje javne tržnice deluje tudi poslovni prostor na naslovu Lokarjev drevored 10 z identifikacijsko številko stavbe ID 2392-446-8, pri čemer prostor rimska kopalnica ni predmet tega odloka.
(2) Osrednja javna tržnica praviloma posluje od ponedeljka do sobote.
(3) Župan lahko s sklepom določi javno tržnico tudi na drugih lokacijah v občini.
(1) Delovanje javnih tržnic je v javnem interesu.
(2) Lokalna skupnost uresničuje javni interes iz prvega odstavka tega člena z zagotavljanjem materialnih pogojev in površin, na katerih delujejo javne tržnice.
II. GOSPODARJENJE Z JAVNIMI TRŽNICAMI
naloge vezane na gospodarjenje z javnimi tržnicami ter izvajanje teh nalog
(1) Gospodarjenje z javnimi tržnicami obsega: vzdrževanje objektov in naprav na javnih tržnicah, zagotavljanje pogojev za poslovanje javnih tržnic ter opravljanje drugih nalog v zvezi s poslovanjem na javnih tržnicah.
(2) Za namen izvajanja gospodarjenja z javnimi tržnicami iz prvega in tretjega odstavka 3. člena tega odloka sklene Občina Ajdovščina pogodbo z izvajalcem, ki mora gospodariti z nepremičninami in opremo kot dober gospodar, ter je dolžan izpolnjevati obveznosti iz 16. člena tega odloka.
(1) Tržni red določa: pogoje za dodelitev prodajnega prostora na javni tržnici, način dodelitve prodajnega prostora, obratovalni čas, pravice in dolžnosti izvajalca, obveznosti prodajalcev, ureditev prodajnih prostorov, določila glede vzdrževanje reda in čistoče in druga določila, pomembna za nemoteno delovanje javnih tržnic.
(2) Cenik določa cene najema prodajnih prostorov na javnih tržnicah.
(3) Tržni red mora biti skupaj s cenikom storitev in urnikom obratovalnega časa izobešen na vidnem mestu na javni tržnici.
(1) Na javni tržnici se prodaja predvsem kmetijske pridelke in živila, gozdne sadeže, zelišča, cvetje, izdelke domače in umetne obrt, produktov dopolnilnih dejavnosti na kmetijah, predelanih kmetijskih pridelkov in novoletnih drevesc ter tekstilne izdelke in obutev.
Na javni tržnici ni dovoljena prodaja živih živali razen malih živali (ptice, hrčki, ribe, morski prašički, želve ipd.) pri čemer mora prodajalec zagotoviti, da se le-te prodajajo v ustreznih kletkah, košarah ali akvarijih, ločeno od živil ter skladno s predpisi s področja prometa z živimi živalmi.
(2) O najemu prodajnega prostora na javni tržnici odloča izvajalec.
(3) V vlogi za najem prodajnega prostora mora zainteresirani prodajalec navesti vrsto blaga, ki ga namerava prodajati in priložiti dokazila iz 10. člena tega odloka.
(4) Izvajalec prodajni prostor dodeli prodajalcu, ki izpolnjuje pogoje, določene s tržnim redom, in če razpolaga s prostim prodajnim prostorom na želeni lokaciji.
(5) Prodajalci na javni tržnici so stalni in občasni. Stalni prodajalci so tisti, ki prodajo opravljajo skozi vse leto ali skupaj vsaj tri mesece v letu, ostali prodajalci so občasni.
(6) Izvajalec s stalnimi prodajalci sklene pisno pogodbo o uporabi prodajnega prostora, v kateri se opredelijo pravice in obveznosti izvajalca in prodajalca. Občasnim prodajalcem izvajalec dodeli prodajne prostore dnevno, z ustno pogodbo, za katero se šteje, da je sklenjena, ko je prodajalcu dodeljen prodajni prostor in ko prodajalec v dnevu, ko poteka prodaja, plača ceno najema.
(7) Občasni prodajalci si lahko pri izvajalcu rezervirajo prost prodajni prostor za določen čas, v kolikor so na javni tržnici na razpolago prosti prodajni prostori.
(8) Če prodajalec ne zasede pogodbenega ali rezerviranega prodajnega prostora do ure, določene v tržnem redu, lahko izvajalec za tisti dan na ta prodajni prostor razporedi drugega prodajalca.
III. PRODAJA BLAGA ZUNAJ PRODAJALN
lokacijski in drugi pogoji za prodajo izven prodajaln
(1) Prodaja blaga zunaj prodajaln se opravlja v skladu z določili tega odloka in v skladu z drugimi predpisi, ki urejajo področje trgovine.
(2) Prodaja blaga izven prodajaln se opravlja praviloma na javnih površinah, ki so v lasti Občine Ajdovščina (v nadaljevanju: Občina).
(3) Prodaja izven prodajaln lahko poteka vsak dan, praviloma med 8. in 20. uro.
(4) Zaradi vizualne izpostavljenosti v mestu Ajdovščina na lokalni cesti LZ 001331 Tovarniška ulica v 20 m pasu od roba cestišča oziroma od notranjega roba pločnika prodaja blaga zunaj prodajaln ni dovoljena.
(5) V 20 m pasu od roba cestišča oziroma od notranjega roba pločnika na lokalni cesti LZ 001331 Tovarniška ulica na pripadajočih zemljiščih k trgovskim in drugim stavbam ni dovoljeno razstavljanje prodajnih artiklov, razen ob prireditvah, v kolikor to za organizacijo prireditve ni moteče.
(6) V času prireditev se prodajo blaga zunaj prodajaln prilagodi potrebam prireditev, po potrebi se lahko prodajo blaga zunaj prodajaln v času prireditev začasno ustavi.
(7) Na javnih površinah se lahko izvaja prodaja izven prodajaln samo na stojnicah, ki so označene z logotipom Vipavska dolina.
(8) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka tega člena lahko izvajalec izjemoma pisno odobri prodajo na stojnici, ki ni označena z logotipom Vipavska dolina, če takšne stojnice ne more zagotoviti ali bi bila uporaba neracionalna oziroma tehnično neizvedljiva.
soglasje občine za prodajo izven prodajaln
(1) Za prodajo izven prodajaln, ki se ne vrši na javni tržnici, mora prodajalec pridobiti pisno soglasje Občine.
(2) Soglasje Občine za prodajo izven prodajaln izda občinska uprava vlagatelju na podlagi njegove vloge.
(3) Soglasje Občine je vezano na prostor oziroma lokacijo prodaje in je časovno omejeno. Soglasje lahko Občina izda za daljše časovno obdobje, vendar največ za eno leto, lahko pa ga izda tudi za občasno ali posamično prodajo.
(4) V kolikor se bo prodaja izvajala na zemljiščih, ki niso v lasti občine, Občina v soglasju navede, da soglaša s prodajo izven javnih površin.
(5) Za prodajo blaga na premičnih stojnicah, prodajo s prodajnimi avtomati in potujočo prodajalno, se šteje tudi prodaja blaga na prireditvah (sejmi, bolšja tržnica, shodi in podobno). V tem primeru lahko organizator prireditve pridobi pisno soglasje Občine iz prvega odstavka tega člena za vse prodajalce, ki prodajajo na prireditvi.
(6) Ne glede na določbe tega člena soglasje Občine za prodajo izven prodajaln in potujočo prodajo ni potrebno, če gre za prodajo kmetijskih pridelkov na lokalnem trgu in se ti pridelki neposredno tržijo.
(7) Občina lahko odkloni izdajo soglasja v kolikor oceni, da bi izdaja soglasja predstavljala oziroma povzročila nelojalno konkurenco na lokalnem trgu.
vloga za izdajo soglasja za prodajo izven prodajaln
(1) Vlogo za izdajo soglasja Občine mora vlagatelj oddati pristojnemu organu najmanj 15 dni pred začetkom nameravane prodaje, z izjemo vloge za pridobitev soglasja za prodajo hitro pokvarljivega sezonskega blaga, ki jo mora prodajalec oddati najmanj 5 dni pred začetkom nameravane prodaje.
(2) V vlogi mora prodajalec navesti:
– podatke vlagatelja,
– vrsto blaga, ki se bo prodajala,
– način prodaje blaga zunaj prodajaln,
– lokacijo, kjer se bo prodaja opravljala (naslov, parcelna številka),
– časovno obdobje prodaje (navedba dni in ur prodaje).
(3) Prodajalec mora vlogi priložiti:
– dokazilo, ki izkazuje pravico prodajalca do prodaje,
– soglasje organizatorja prireditve, če gre za organizirano prireditev,
– v primeru, da se namerava prodaja opravljati na površinah izven javnih površin v lasti Občine, tudi pisno soglasje lastnika ali pooblaščenega upravljavca zemljišča, na katerem se bo izvajala prodaja.
(4) Dokazilo, ki izkazuje pravico prodajalca do prodaje, je lahko:
– izpis upravne enote iz registra kmetijskih gospodarstev oziroma izpis zbirne subvencijske vloge, če je prodajalec kmetijsko gospodarstvo,
– dovoljenje upravne enote za opravljanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji, če gre za prodajo blaga, ki izhaja iz opravljanja dopolnilne dejavnosti na kmetiji,
– dokazilo upravne enote o priglasitvi opravljanja osebnega dopolnilnega dela, če gre za prodajo blaga, ki izhaja iz osebnega dopolnilnega dela,
– izpis iz Poslovnega registra Slovenije, če je prodajalec pravna ali fizična oseba, ki je registriran kot poslovni subjekt,
– drugo dokazilo, ki ga na podlagi veljavne zakonodaje izda upravni organ, in izkazuje pravico prodajalca do prodaje.
stroški in cena uporabe prodajnega prostora na javnih tržnicah
(1) Stroški storitve uporabe prodajnega prostora na javnih tržnicah so:
– stroški izvajalca, vključno s stroškom sklepanja pogodb in vodenjem evidenc,
– stroški vzdrževanja in zavarovanja tržnih prostorov in opreme,
– materialni stroški vezani na delovanje javnih tržnic.
(2) Kalkulacijo cen izdela izvajalec.
(3) Izvajalec pripravi predlog cenika najema prodajnih prostorov v roku enega meseca od sklenitve pogodbe in ga predloži v potrditev občinskemu svetu.
(4) Zaradi zagotavljanja javnega interesa delovanja javnih tržnic lahko Občina iz proračuna krije del stroškov iz prvega odstavka tega člena.
(1) Pri prodaji blaga zunaj prodajaln, ki se ne izvaja na javni tržnici, izvajalec prodajalcu zaračuna storitev za uporabo stojnice.
(2) Storitev za uporabo stojnice vključuje prevoz stojnice na in iz prodajnega prostora.
(3) Ceno storitve za uporabo stojnice občinski svet potrdi hkrati s cenikom najema prodajnih prostorov na javnih tržnicah.
V. OBVEZNOSTI PRODAJALCEV
(1) Prodajalci so dolžni ves čas prodaje upoštevati predpise, ki urejajo področje trgovine in prodajo izven prodajaln, ter izpolnjevati pogoje določene z odlokom in tržnim redom.
(2) Prodajalci se ne smejo samovoljno širiti izven območja prodajnega prostora ali spreminjati lokacije prodajnega prostora.
(3) Prodajalci ne smejo svojega prodajnega prostora oddati drugemu prodajalcu.
(4) Prodajalci so dolžni vzdrževati red in čistočo na svojem prodajnem prostoru in sproti odstranjevati odpadke. Če prodajalec odpadkov ne odstranjuje sproti, jih odstrani izvajalec oziroma javno podjetje na stroške prodajalca.
(5) Prodajalci na tržnih površinah ne smejo skladiščiti blaga ali opreme.
(6) Prodajalci so dolžni po končani prodaji prodajni prostor pospraviti ter odstraniti vso svojo opremo, blago in prodajno embalažo. V kolikor prodajalec navedenega ne odstrani, odstranitev izvede izvajalec oziroma javno podjetje na stroške prodajalca.
(7) Prodajalci so se dolžni spoštljivo obnašati do drugih prodajalcev, kupcev in delavcev izvajalca.
izposoja opreme in naprav
Prodajalci so dolžni po izteku obratovalnega časa javne tržnice izvajalcu vrniti nepoškodovano in očiščeno tržno opremo in naprave, ki si jih lahko izposodijo za namene prodaje. V primeru izgube ali poškodb je prodajalec dolžan plačati vso nastalo škodo.
plačilo za uporabo prodajnega prostora
(1) Stalni prodajalci morajo strošek uporabe prodajnega prostora plačati v rokih in na način, naveden v pogodbi o dodelitvi prodajnega prostora.
(2) Občasni prodajalci strošek uporabe prodajnega prostora plačujejo dnevno.
(1) Izvajalec je dolžan:
– skrbeti, da je ureditev in poslovanje prodajnih prostorov skladno s predpisi,
– razporejati in oddajati prodajalcem v uporabo prodajne prostore,
– preverjati, ali prodajalci izpolnjujejo pogoje, določene z odlokom in tržnim redom,
– skrbeti za urejenost prodajnih prostorov in čistočo javnih tržnic,
– redno zaračunavati stroške za uporabo prodajnih prostorov po veljavnem ceniku ter izterjevati neplačane zapadle terjatve,
– vzdrževati opremo, potrebno za delovanje javnih tržnic,
– voditi evidenco o sklenjenih pogodbah s prodajalci na javnih tržnicah,
– v primeru prodaje neprimernega ali nedovoljenega blaga obvestiti pristojno inšpekcijsko službo.
(2) Izvajalec mora v roku enega meseca od sklenitve pogodbe pripraviti tržni red javne tržnice in ga predložiti v potrditev županu.
(3) Izvajalec mora do konca meseca marca Občini dostaviti letno poročilo o poslovanju javnih tržnic v preteklem letu.
(4) Izvajalec mora na zahtevo Občini predložiti poročilo o stanju nepremičnin in javne infrastrukture ter opravljenih in potrebnih investicijah in organizacijskih ukrepih na javnih tržnicah.
(5) Izvajalec je dolžan zagotavljati zadostno število stojnic z logotipom Vipavska dolina. Ker se stojnice uporabljajo tudi za prireditve, se v pogodbi iz drugega odstavka petega člena opredeli število stojnic glede na potrebe prireditev.
(6) Prostor na naslovu Lokarjev drevored 10 z identifikacijsko številko stavbe ID 2392-446-8 izvajalec odda v najem skladno z zakonom, ki ureja ravnanje s stvarnim premoženjem lokalnih skupnosti.
(1) Inšpekcijski nadzor nad prodajo in kvaliteto blaga opravljajo pristojni tržni in drugi inšpekcijski organi.
(2) Nadzor nad izvajanjem določb tega odloka izvaja Medobčinska uprava Mestne občine Nova Gorica, Občine Ajdovščina in Občine Brda.
(1) Z globo v znesku 300,00 EUR se kaznuje za prekršek prodajalec – pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik:
– če prodaja v nasprotju z določili četrtega, petega, šestega, sedmega ali osmega odstavka 8. člena tega odloka,
– če prodaja brez pridobljenega soglasja občine ali v nasprotju z izdanim soglasjem občine, ki ga izda občinska uprava na podlagi 9. člena tega odloka,
– če za prodajo na tržnici oziroma na sejmišču ni sklenil pogodbe za najem prodajnega prostora po 15. členu tega odloka.
(2) Z globo v znesku 100,00 EUR se kaznuje za prekršek prodajalec – fizična oseba, posameznik:
– če prodaja v nasprotju z določili četrtega, petega, šestega ali sedmega odstavka 8. člena tega odloka,
– če prodaja brez pridobljenega soglasja občine ali v nasprotju z izdanim soglasjem občine, ki ga izda občinska uprava na podlagi 9. člena tega odloka,
– če za prodajo na tržnici oziroma na sejmišču ni sklenil pogodbe za najem prodajnega prostora po 15. členu tega odloka.
(3) Z globo v znesku 100,00 EUR se kaznuje za prekršek prodajalec, ki ne izpolnjuje oziroma krši obveznosti prodajalcev, določenih v prvem do sedmem odstavku 13. člena tega odloka.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
(1) Občina sklene pogodbo z izvajalcem iz drugega odstavka 5. člena tega odloka v roku dveh mesecev od uveljavitve odloka. Do sklenitve pogodbe z izvajalcem naloge izvajalca izvaja javno podjetje KSD d.o.o. Ajdovščina.
(2) Do potrditve cenika iz 11. člena tega odloka se uporablja Sklep o potrditvi cenika uporabe tržnih prostorov in sejmišča ter najema stojnic (Uradni list RS, št. 89/22).
Z uveljavitvijo tega odloka preneha veljati Odlok o prodaji blaga zunaj prodajaln ter o gospodarjenju z javnimi tržnicami in sejmišči v Občini Ajdovščina (Uradni list RS, št. 74/17).
Ta odlok se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in začne veljati z dnem 1. januar 2026.
Št. 301-9/2025
Ajdovščina, dne 25. septembra 2025
Tadej Beočanin