Uradni list

Številka 61
Uradni list RS, št. 61/2025 z dne 8. 8. 2025
Uradni list

Uradni list RS, št. 61/2025 z dne 8. 8. 2025

Kazalo

2358. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Sevnica, stran 7009.

  
Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, – stari, št. 12/91, Uradni list RS/I, št. 17/91 – ZUDE, Uradni list RS, št. 55/92 – ZVDK, 13/93, 66/93, 66/93, 45/I/94 – odl. US, 8/96, 31/00 – ZP-L, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), 9. člena Zakona o zdravstveni dejavnosti (Uradni list RS, št. 23/05 – uradno prečiščeno besedilo, 23/08, 58/08 – ZZdrS-E, 15/08 – ZPacP, 77/08 – (ZDZdr), 40/12 – ZUJF, 14/13, 88/16 – ZdZPZD, 64/17, 1/19 – odl. US, 73/19, 82/20, 152/20 – ZZUOOP, 203/20 – ZIUPOPDVE, 112/21 – ZNUPZ, 206/21 – ZDUPŠOP, 100/22 – ZNUZSZS, 132/22 – odl. US, 141/22 – ZNUNBZ, 14/23 – odl. US, 76/23 – ZNUZSZS-A, 196/21 – ZDOsk, 163/22 – ZDOsk-A, 84/23 – ZDOsk-1, 136/23 – ZIUZDS, 35/24, 112/24 – ZDIUZDZ, 102/24 – ZZKZ in 32/25), 68. člena Zakona o dolgotrajni oskrbi (Uradni list RS, št. 84/23 in 112/24) in 17. člena Statuta Občine Sevnica (Uradni list RS, št. 46/15 – UPB, 17/17 in 48/18) je Občinski svet Občine Sevnica na 27. redni seji dne 16. 7. 2025 sprejel
O D L O K 
o ustanovitvi javnega zavoda Zdravstveni dom Sevnica 
I. UVODNE DOLOČBE 
1. člen 
(uvodna določba) 
(1) S tem odlokom Občina Sevnica, Glavni trg 19a, 8290 Sevnica (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj) ureja ustanoviteljska vprašanja, organiziranost in delovanje javnega zavoda Zdravstveni dom Sevnica (v nadaljnjem besedilu: zavod).
(2) Zavod je bil ustanovljen z Odlokom o izločitvi organizacijske enote Zdravstveni dom Sevnica iz Javnega zavoda Zdravstveni center Celje in o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Sevnica (Uradni list RS, št. 36/92 in 99/07).
(3) Zavod je pravna oseba javnega prava s statusom javnega zdravstvenega zavoda s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom, s tem odlokom in statutom zavoda.
2. člen 
(vsebina odloka) 
S tem odlokom se ureja:
a) statusne določbe,
b) dejavnost zavoda,
c) organi zavoda,
d) sredstva za delo zavoda,
e) pravice, obveznosti in odgovornosti zavoda v pravnem prometu,
f) medsebojne pravice in obveznosti ustanovitelja in zavoda in
g) druge določbe v skladu z zakonom.
3. člen 
(uporaba izrazov) 
V odloku uporabljeni izrazi v slovnični obliki za moški spol se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol.
II. STATUSNE DOLOČBE 
4. člen 
(ime, sedež in pravni status zavoda) 
(1) Ime zavoda je: Zdravstveni dom Sevnica.
(2) Sedež zavoda je: Trg svobode 14, 8290 Sevnica.
(3) Skrajšano ime zavoda je ZD Sevnica.
(4) Sestavni del imena zavoda je lahko tudi znak ali grafična oblika imena, ki se določi s statutom zavoda.
(5) Zavod je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, ki so določene z zakonom in tem odlokom ter odgovarja za svoje obveznosti s sredstvi, s katerimi lahko razpolaga.
(6) Zavod ima žig, na katerem je zapisano ime zavoda. Oblika in uporaba žiga se določi s statutom zavoda.
5. člen 
(organiziranost zavoda) 
Notranjo organizacijo zavoda, organizacijske in strokovne enote in lokacije, na katerih zavod organizira izvajanje dejavnosti, se določijo s statutom zavoda in pravilnikom o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest, na podlagi normativov in predpisov, ki urejajo to področje.
6. člen 
(zastopanje in predstavljanje) 
(1) Zavod zastopa in predstavlja direktor.
(2) Direktor zastopa in predstavlja zavod brez omejitev, razen v prometu z nepremičninami.
7. člen 
(dejavnost zavoda) 
(1) Zavod opravlja javno službo v skladu s predpisi, ki urejajo zdravstveno dejavnost in dolgotrajno oskrbo ter drugimi področnimi predpisi, ki določajo izvajanje dejavnosti v javnem interesu.
(2) Zavod lahko poleg dejavnosti, ki predstavlja javno službo opravlja tudi druge dejavnosti, s katerimi dopolnjuje osnovno dejavnost.
(3) Zavod je dolžan prednostno izvajati javno službo. Dejavnosti prodaje blaga in storitev na trgu ne smejo ogrožati izvajanje javne službe, za katero je zavod ustanovljen.
(4) Zavod lahko izvaja prodajo blaga in storitev na trgu le, če bo z izvajanjem te zagotovil najmanj pokritje vseh s to dejavnostjo povezanih odhodkov.
(5) Zavod mora ločeno voditi prihodke in odhodke iz tržne dejavnosti in javne službe.
(6) Zavod se povezuje in sodeluje s koncesionarji in z drugimi zdravstvenimi ter s socialnovarstvenimi, vzgojno izobraževalnimi in drugimi zavodi, podjetji, organizacijami, društvi ter posamezniki z namenom oblikovanja in izvajanja programov za krepitev, ohranitev in povrnitev zdravja.
8. člen 
(standardna klasifikacija dejavnosti) 
Zavod skladno z veljavno standardno klasifikacijo dejavnosti opravlja naslednje dejavnosti:
– 55.201 Počitniški domovi in letovišča
– 62.200 Svetovanje o računalniških napravah in programih ter upravljanje računalniških naprav in sistemov
– 62.900 Druge z informacijsko tehnologijo in računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
– 63.100 Dejavnosti v zvezi z računalniško infrastrukturo, obdelavo podatkov in gostovanjem ter povezane dejavnosti
– 69.200 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje
– 73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
– 77.330 Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav v najem in zakup
– 77.390 Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih sredstev, d. n., v najem in zakup
– 81.100 Vzdrževanje objektov in hišniška dejavnost
– 81.210 Splošno čiščenje stavb
– 81.300 Urejanje in vzdrževanje zelenih površin in okolice
– 82.100 Pisarniške dejavnosti
– 82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
– 85.590 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d. n.
– 86.210 Splošna zunajbolnišnična zdravstvena dejavnost
– 86.220 Specializirana zdravstvena dejavnost
– 86.230 Zobozdravstvena dejavnost
– 86.910 Storitve diagnostičnega slikanja in dejavnosti medicinskih laboratorijev
– 86.920 Prevoz bolnikov z reševalnim vozilom
– 86.930 Dejavnost psihologov in psihoterapevtov, razen zdravnikov
– 86.940 Zdravstvena in babiška nega
– 86.950 Fizioterapija
– 86.970 Posredništvo pri zdravstvenih in zobozdravstvenih storitvah ter drugih storitvah za zdravje
– 86.990 Druge dejavnosti za zdravje, d. n.
– 88.109 Drugo socialno varstvo brez nastanitve za starejše ali invalide
– 88.999 Drugo drugje nerazvrščeno socialno varstvo brez nastanitve
– 96.100 Dejavnost pralnic in kemičnih čistilnic
– 96.999 Druge drugje nerazvrščene osebne storitve.
9. člen 
(opravljanje dejavnosti) 
Zavod ne sme začeti opravljati nove dejavnosti ali spremeniti pogojev za opravljanje dejavnosti, dokler ne pridobi vseh zakonsko določenih soglasij in dovoljenj ter soglasje ustanovitelja.
10. člen 
(sklepanje poslov) 
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki so določene s tem odlokom.
III. ORGANI ZAVODA 
11. člen 
(organi zavoda) 
(1) Organi zavoda so:
– svet zavoda,
– direktor zavoda,
– strokovni svet zavoda,
– strokovni direktor za zdravstveno dejavnost,
– strokovni vodja za dolgotrajno oskrbo.
(2) Zavod ima lahko tudi druge organe, ki jih določa zakon ali statut zavoda.
1. Svet zavoda
12. člen 
(sestava sveta zavoda) 
(1) Organ upravljanja je svet zavoda.
(2) Svet zavoda ima sedem članov, ki ga sestavljajo:
– trije predstavniki ustanovitelja,
– en predstavnik delavcev zavoda za področje zdravstvene dejavnosti,
– en predstavnik delavcev zavoda za področje dolgotrajne oskrbe,
– en predstavnik zavarovancev in drugih uporabnikov zdravstvene dejavnosti, ki mora imeti stalno prebivališče v Občini Sevnica,
– en predstavnik uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe ali predstavnik družinskih članov uporabnika dolgotrajne oskrbe, ki mora imeti stalno prebivališče v Občini Sevnica.
(3) Predstavnike ustanovitelja zavoda imenuje občinski svet v skladu s statutom občine.
(4) Predstavnika delavcev zavoda izvolijo delavci neposredno na tajnih volitvah po postopku in na način, ki ga v skladu z zakonom določa statut zavoda in interni pravilnik.
(5) Predstavnika zavarovancev in drugih uporabnikov zdravstvene dejavnosti imenuje pristojni organ Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije v skladu s svojimi splošnimi akti.
(6) Predstavnika uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe ali predstavnika družinskih članov uporabnikov izvajalca dolgotrajne oskrbe imenuje občinski svet na predlog zainteresirane javnosti.
13. člen 
(pogoji za člane sveta) 
Član sveta zavoda, ki ni predstavnik delavcev zavoda, mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima najmanj izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 8. raven, s področja zdravstva, upravljanja, ekonomije ali prava,
– ima ustrezna znanja o pristojnostih in vlogi sveta zavoda, poslovanju, financiranju in organiziranosti zavoda ter znanja s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja oziroma zdravstvene dejavnosti, kar izkaže s potrdilom, ki ga v skladu z zakonom izda pristojna organizacija, ki ga predloži najpozneje ob imenovanju,
– ga odlikuje osebna integriteta in poslovna etičnost,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
14. člen 
(naloge sveta zavoda) 
Svet zavoda opravlja naslednje naloge:
– imenuje in razrešuje direktorja v soglasju z ustanoviteljem,
– na predlog direktorja, po predhodnem mnenju strokovnega sveta, imenuje in razrešuje strokovn ega direktorja za zdravstveno dejavnost in strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo,
– sprejema statut in druge splošne akte, ki jih določa ta odlok ali drugi splošni akti zavoda,
– sprejema program dela in razvoja zavoda ter spremlja njihovo izvrševanje,
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovem izvrševanju,
– sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda s soglasjem ustanovitelja,
– odloča o zadolževanju zavoda v soglasju z ustanoviteljem,
– predlaga ustanovitelju spremembo ali razširitev dejavnosti,
– daje ustanovitelju in direktorju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih,
– sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda,
– imenuje in razrešuje člane izvršilnih organov in stalnih ali občasnih komisij oziroma odborov,
– razpisuje volitve predstavnikov delavcev v svet zavoda in volitve članov disciplinske komisije,
– imenuje predstavnike zavoda v druge organizacije,
– sprejema poslovne usmeritve za organizacijo, izvajanje in financiranje nadstandardnih storitev,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom.
15. člen 
(konstituiranje) 
(1) Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta, z možnostjo ponovnega imenovanja na to funkcijo. Mandat začne teči z dnem konstituiranja sveta zavoda.
(2) Svet zavoda se konstituira na prvi seji, na kateri je potrjenih več kot polovica mandatov članov sveta. Do konstituiranja novega sveta zavoda opravlja naloge sveta zavoda dotedanji svet zavoda.
(3) Konstitutivno sejo sveta zavoda skliče direktor zavoda v roku 30 dni po imenovanju oziroma izvolitvi članov sveta zavoda.
(4) Svet zavoda na konstitutivni seji izmed članov izvoli predsednika in podpredsednika sveta.
16. člen 
(način dela) 
(1) Svet zavoda lahko veljavno odloča, če je na seji navzoča večina članov sveta zavoda.
(2) Svet zavoda sprejema odločitve na svoji seji z večino opredeljenih glasov navzočih članov.
(3) Organizacijo in način dela sveta zavoda ter način uresničevanja pravic in dolžnosti članov sveta zavoda določi svet zavoda s poslovnikom.
17. člen 
(odstop in razrešitev) 
(1) V primeru odstopa ali predčasne razrešitve člana sveta, se za čas do izteka mandata imenuje oziroma izvoli nov član po istem postopku, kot je bil ta član imenovan oziroma izvoljen. Mandat članu sveta zavoda, ki je bil naknadno imenovan, poteče takrat, ko poteče mandat celotnemu svetu zavoda.
(2) Za razrešitev člana sveta zavoda se smiselno uporabljajo pravila, ki veljajo za njegovo imenovanje oziroma izvolitev, če ni z zakonom ali drugim predpisom določeno drugače.
(3) Če članu sveta mandat predčasno preneha zaradi odstopa, razrešitve ali drugega razloga, imenuje pristojni organ nadomestnega člana, ki ima mandat do izteka mandata sveta zavoda. Po preteku mandata so člani lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
2. Direktor
18. člen 
(direktor) 
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda.
(2) Direktor organizira in vodi delo in poslovanje zavoda, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost dela zavoda.
(3) Če direktor izpolnjuje tudi pogoje za strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost, lahko opravlja tudi naloge strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost. Direktor v tem primeru vodi tudi strokovno delo zavoda in je odgovoren za strokovnost dela zavoda.
19. člen 
(pristojnosti direktorja) 
Direktor opravlja naslednje naloge:
– organizira, načrtuje in vodi delo ter poslovanje zavoda,
– predstavlja in zastopa zavod ter je odgovoren za zakonitost dela zavoda,
– zagotovi izvajanje sklepov sveta zavoda,
– sprejema splošne akte, ki urejajo poslovanje in delo javnega zdravstvenega zavoda, za katere ni pristojen drug organ v skladu z zakonom, tem odlokom ali statutom,
– najpozneje tri mesece pred iztekom programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda pripravi nov petletni program razvoja javnega zdravstvenega zavoda ter ga posreduje v sprejem svetu zavoda ter odgovarja za njegovo uresničevanje,
– pripravi predlog letnega finančnega načrta (s kadrovskim načrtom) in programa dela javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– pripravi letno poročilo in zaključni račun javnega zdravstvenega zavoda, ki ga posreduje v sprejem svetu zavoda,
– skrbi za materialno in finančno poslovanje javnega zdravstvenega zavoda,
– odloča o pravicah in obveznostih zaposlenih iz delovnega razmerja,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest,
– predlaga in izvaja ukrepe za izboljšanje dostopnosti do zdravstvenih storitev (npr. opravlja analize in izvaja akcijske načrte za obvladovanje čakalnih dob v javnem zdravstvenem zavodu),
– uresničuje cilje in aktivnosti iz nacionalnih strategij, programa razvoja javnega zdravstvenega zavoda, finančnega načrta in programa dela javnega zdravstvenega zavoda,
– uresničuje cilje ustanovitelja,
– zagotovi optimizacijo procesov dela, vključno s spremljanjem in zagotavljanjem njihove učinkovitosti,
– koordinira izvajanje neprekinjenega zdravstvenega varstva in nujne medicinske pomoči med timi, ki delujejo na primarni ravni v občini,
– odgovarja za zaposlovanje v skladu s standardi za delo ambulant na podlagi področnih dogovorov za zdravstvene domove in zasebno zdravniško dejavnost za vsako pogodbeno leto,
– v primeru polletnega ali letnega poslovanja s presežkom odhodkov nad prihodki sprejme program ukrepov za stabilizacijo poslovanja, ki vključuje akcijski načrt sanacijskih ukrepov s časovnico in načinom poročanja o njihovem izvajanju, in ga posreduje v potrditev svetu zavoda,
– izdaja posamične pravne akte,
– pripravlja načrt nabave osnovnih sredstev in investicijskega vzdrževanja,
– odgovarja na namensko porabo sredstev zavoda,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
20. člen 
(imenovanje in mandat direktorja) 
(1) Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– ima izobrazbo, pridobljeno po študijskem programu druge stopnje, oziroma izobrazbo, ki ustreza ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje, in je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena najmanj na 8. raven,
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
(2) Ob prijavi na razpis je dolžan kandidat za direktorja predložiti program dela, vizijo in strategijo razvoja javnega zdravstvenega zavoda za naslednje mandatno obdobje.
(3) Mandat direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
(4) Direktorja imenuje svet zavoda na podlagi izvedenega javnega razpisa ter po predhodno pridobljenem soglasju ustanovitelja.
21. člen 
(nadomeščanje v odsotnosti) 
(1) Direktorja med odsotnostjo nadomešča njegov pomočnik ali delavec, ki ga za nadomeščanje pooblasti direktor. Pisno pooblastilo določa vsebino, obseg in trajanje pooblastila.
(2) Direktor lahko za zastopanje v posameznih zadevah pooblasti druge osebe.
22. člen 
(razrešitev direktorja) 
(1) Svet zavoda razreši direktorja pred iztekom mandata:
– če direktor sam zahteva razrešitev,
– če nastane kateri od razlogov, zaradi katerih po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu,
– če direktor huje krši ali neutemeljeno ne izvršuje sklepe organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi,
– če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– z razlogi, ki so določeni po samem zakonu.
(2) Direktorja razreši svet na način in po postopku, ki je določen za imenovanje direktorja. Mnenje zaposlenih strokovnih delavcev zavoda pri razrešitvi ni potrebno.
(3) Svet zavoda si mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti soglasje ustanoviteljice. Svet mora direktorja seznaniti z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se v roku 30 dni o njih izjasni.
23. člen 
(vršilec dolžnosti) 
(1) Če direktorju predčasno preneha mandat ali če nihče od na javni razpis prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti.
(2) Vršilca dolžnosti direktorja lahko svet zavoda imenuje izmed strokovnih delavcev zavoda ali v primeru, če je bil predhodno objavljen razpis, enega izmed prijavljenih kandidatov, ki izpolnjujejo pogoje iz zakona.
(3) Vršilca dolžnosti direktorja imenuje svet zavoda za čas do imenovanja direktorja, vendar največ za eno leto.
3. Strokovni direktor za zdravstveno dejavnost
24. člen 
(splošno) 
(1) Strokovni direktor za zdravstveno dejavnost vodi in usmerja strokovno delo zavoda na področju zdravstvene dejavnosti.
(2) Strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost imenuje in razrešuje svet zavoda.
(3) Mandat strokovnega direktorja traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
25. člen 
(pogoji) 
(1) Strokovni direktor za zdravstveno dejavnost mora izpolnjevati naslednje pogoje:
– ima strokovna znanja o organizaciji, vodenju, ekonomiji in poslovanju javnega zdravstvenega zavoda, kar izkaže s potrdilom organizacije, ki izvaja usposabljanje s področja managementa v zdravstvu v skladu z zakonom, pri čemer mora izbrani kandidat potrdilo predložiti v šestih mesecih od sklepa o izbiri,
– ima vsaj pet let delovnih izkušenj v zdravstveni dejavnosti, od tega najmanj dve leti na vodilnih oziroma vodstvenih delovnih mestih,
– mora biti zdravnik ustrezne specialnosti, pri čemer zdravniška specializacija ustreza vrsti zdravstvene dejavnosti, ki jo opravlja zavod,
– izpolnjuje druge pogoje, ki jih določa zakon.
(2) Naloge, pooblastila in odgovornosti strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost ter postopek imenovanja in razrešitve podrobneje določa statut zavoda.
4. Strokovni vodja za dolgotrajno oskrbo
26. člen 
(splošno) 
(1) Strokovni vodja za dolgotrajno oskrbo vodi in usmerja strokovno delo zavoda na področju dolgotrajne oskrbe.
(2) Strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo imenuje in razrešuje svet zavoda.
(3) Mandat strokovnega vodje traja štiri leta in je lahko po preteku mandata ponovno imenovan.
27. člen 
(pogoji) 
(1) Za strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo je lahko imenovan kandidat, ki ima najmanj visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo, ki je v skladu z zakonom, ki ureja slovensko ogrodje kvalifikacij, uvrščena na 7. raven izobrazbe in opravljen strokovni izpit s področja socialnega varstva in ima pet let delovnih izkušenj na področju dolgotrajne oskrbe, socialnega varstva oziroma zdravstva, ali je končal višjo ali visoko šolo zdravstvene smeri in ima najmanj pet let delovnih izkušenj na področju DO, socialnega varstva oziroma zdravstva.
(2) Naloge, pooblastila in odgovornosti strokovnega vodje za dolgotrajno oskrbo ter postopek imenovanja in razrešitve podrobneje določa statut zavoda.
5. Strokovni svet
28. člen 
(strokovni svet) 
(1) Strokovni svet obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil, določenih v statutu zavoda, določa strokovne podlage za programe dela in razvoja zavoda, daje svetu, direktorju in strokovnemu vodji mnenja in predloge glede organizacije dela in pogojev za razvoj dejavnosti ter opravlja druge z zakonom, tem odlokom in s statutom zavoda določene naloge.
(2) Vrsto nalog, sestavo in način oblikovanja strokovnega sveta določa statut zavoda.
IV. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 
29. člen 
(sredstva v upravljanju zavoda) 
(1) Zavodu je za opravljanje dejavnosti, za katerega je zavod ustanovljen, zagotovljeno finančno in stvarno premoženje, s katerim zavod že upravlja, in je razvidno iz bilance stanja zavoda.
(2) Zavod ima v upravljanju premičnine in nepremičnine, katerih lastnik je ustanovitelj.
(3) Medsebojne pravice in obveznosti o upravljanju premoženja ustanovitelja, s katerim upravlja zavod, se uredijo s pogodbo o upravljanju med ustanoviteljem in zavodom.
(4) Zavod lahko za opravljanje svoje dejavnosti najame oziroma uporablja tudi druge nepremičnine in premičnine, ki niso last ustanovitelja.
30. člen 
(ravnanje z nepremičnim premoženjem ustanovitelja) 
Za pravne posle v zvezi z nepremičnim premoženjem ustanovitelja mora zavod pridobiti njegovo soglasje.
31. člen 
(sredstva za delo zavoda) 
(1) Sredstva za delo pridobiva zavod iz javnih in zasebnih sredstev.
(2) Javna sredstva zajemajo zlasti:
– plačila za opravljene storitve na podlagi pogodbe z nosilci osnovnih zdravstvenih zavarovanj (Zavodom za zdravstveno zavarovanje Slovenije, druge zdravstvene zavarovalnice),
– plačila iz proračuna Republike Slovenije za naloge, ki se na podlagi zakona financirajo iz državnega proračuna,
– sredstva ustanovitelja.
(3) Zavod pridobiva sredstva tudi:
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami in darili,
– iz drugih virov, doseženih na način in pod pogoji, določenimi z zakonom in tem odlokom.
(4) Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dolgotrajne oskrbe:
– iz državnega proračuna,
– iz občinskega proračuna in
– iz sredstev lastne udeležbe uporabnikov dolgotrajne oskrbe.
32. člen 
(presežek prihodkov) 
(1) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga ustvari zavod, se nameni za:
– solventno in likvidno poslovanje zavoda,
– investicije v prostor in opremo zavoda ter drugih dejavnosti, ki so povezani z delovanjem zavoda in jih vodi zavod,
– razvoj kadrov in uvajanje novih zdravstvenih storitev.
(2) Svet zavoda predlaga ustanovitelju, da se del presežka prihodkov nad odhodki zavoda iz zasebnih sredstev vrne ustanovitelju, če s tem ni ogroženo solventno ali likvidno poslovanje zavoda. Ta sredstva sme ustanovitelj uporabiti izključno za izvajanje zdravstvene dejavnosti.
(3) O razporeditvi presežka prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda.
33. člen 
(pokrivanje primanjkljaja) 
(1) Zavod je dolžan primanjkljaj, izkazan v zaključnem računu zavoda, poravnati iz presežkov preteklih let. K analizi stanja in vzrokov, ki jo pripravi direktor, mora dati soglasje svet zavoda.
(2) O načinu in višini pokrivanja primanjkljaja, ki ga ni mogoče pokriti iz drugih razpoložljivih sredstev zavoda, odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.
VI. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI ZAVODA V PRAVNEM PROMETU 
34. člen 
(nastopanje v pravnem prometu) 
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi brez omejitev, razen pri poslovanju z nepremičninami.
(2) Zavod je pravna oseba s polno odgovornostjo in je za svoje obveznosti odgovoren z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga.
(3) Ustanovitelj je odgovoren za obveznosti zavoda do višine vrednosti vloženih sredstev.
VII. MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJA IN ZAVODA 
35. člen 
(dolžnosti do ustanovitelja) 
(1) Zavod mora dati ustanovitelju letno poročilo o delu in poslovanju zavoda, sproti pa ga mora obveščati o motnjah pri poslovanju.
(2) Zavod je dolžan posredovati ustanovitelju tudi druge podatke, poročila, oziroma drugo dokumentacijo, ki jo ustanovitelj potrebuje za izvajanje svojih nalog v skladu z veljavnimi predpisi.
36. člen 
(soglasja) 
Zavod mora od ustanovitelja pridobiti soglasje k:
– statutu zavoda, njegovim spremembam in dopolnitvam,
– imenovanju in razrešitvi direktorja,
– zadolževanju zavoda,
– ustanovitvi ali ukinitvi dislocirane enote zavoda,
– investicijam v nepremičnine, ki so v lasti ustanovitelja,
– drugim zadevam, če tako določajo predpisi.
VIII. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA 
37. člen 
(nadaljevanje opravljanja funkcij) 
Dosedanji direktor, člani sveta zavoda in strokovnega sveta zavoda ter strokovni vodja opravljajo svojo funkcijo do izteka mandata.
38. člen 
(uskladitev organizacije in organov zavoda) 
(1) Zavod mora uskladiti statut zavoda in svoje interne predpise s tem odlokom najkasneje v petih mesecih od uveljavitve tega odloka.
(2) Zavod imenuje strokovnega direktorja za zdravstveno dejavnost in strokovnega vodjo za dolgotrajno oskrbo v roku petih mesecev po konstituiranju novega sveta zavoda v skladu s tem odlokom.
39. člen 
(prenehanje veljavnosti akta) 
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o izločitvi organizacijske enote Zdravstveni dom Sevnica iz Javnega zavoda Zdravstveni center Celje in o ustanovitvi Javnega zavoda Zdravstveni dom Sevnica (Uradni list RS, št. 36/92 in 99/07).
40. člen 
(uveljavitev) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 160-0007/2025
Sevnica, dne 1. avgusta 2025
Župan 
Občine Sevnica 
Srečko Ocvirk

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti