Uradni list

Številka 74
Uradni list RS, št. 74/2012 z dne 1. 10. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 74/2012 z dne 1. 10. 2012

Kazalo

2844. Statut Javnega podjetja Energetika Šentrupert d.o.o., stran 7417.

Na podlagi 17. in 20. člena Odloka o ustanovitvi Javnega podjetja Energetika Šentrupert d.o.o. (Uradni list RS, št. 50/12) je župan Občine Šentrupert dne 26. 9. 2012 sprejel
S T A T U T
Javnega podjetja Energetika Šentrupert d.o.o.
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
Javno podjetje Energetika Šentrupert d.o.o. je bilo ustanovljeno Odlokom o ustanovitvi Javnega podjetja Energetika Šentrupert d.o.o. (Uradni list RS, št. 50/12).
S tem statutom se podrobneje določijo delovanje družbe, delo in odločanje organov družbe, pogoji in postopek za imenovanje direktorja.
2. člen
Za vprašanja v zvezi z ustanovitvijo in poslovanjem javnega podjetja, ki niso urejena s tem statutom, se uporabljajo določila zakona, ki ureja gospodarske javne službe in zakona, ki ureja gospodarske družbe.
3. člen
V tem statutu uporabljeni pojmi imajo enak pomen, kot je določen v zakonu, ki ureja gospodarske javne službe in v zakonu, ki ureja gospodarske družbe.
II. FIRMA, SEDEŽ IN LOGOTIP DRUŽBE
4. člen
Firma družbe je: Javno podjetje Energetika Šentrupert d.o.o.
Skrajšana firma družbe je: Energetika Šentrupert d.o.o.
Sedež družbe je: Šentrupert 33, Šentrupert.
5. člen
Pri poslovanju uporablja javno podjetje žig, na katerem je v zunanjem krogu napis: »JAVNO PODJETJE ENERGETIKA ŠENTRUPERT d.o.o.«, znotraj pa napis » Šentrupert 33, Šentrupert«.
6. člen
Firma in sedež podjetja se lahko spremenita na podlagi predloga nadzornega sveta.
III. DEJAVNOST PODJETJA
7. člen
Javno podjetje izvaja gospodarsko javno službo oskrba s toplotno energijo iz lokalnega omrežja na ureditvenem območju »S-78« – območje ZPKZ Dob.
Javno podjetje opravlja v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07, 17/08) naslednje dejavnosti:
– 35.300 Oskrba s paro in vročo vodo,
– 35.220 Distribucija plinastih goriv po plinovodni mreži,
– 42.210 Gradnja objektov oskrbne infrastrukture za tekočine in pline,
– 35.119 Druga proizvodnja električne energije,
– 35.140 Trgovanje z električno energijo,
– 35.230 Trgovanje s plinastimi gorivi po plinovodni mreži.
8. člen
Javno podjetje izvaja za ustanovitelja naloge na podlagi z odlokom podeljenega javnega pooblastila.
Javno podjetje lahko spremeni ali razširi dejavnost le s soglasjem ustanovitelja.
Podjetje sme opravljati tudi vse druge posle, potrebne za njegov obstoj in opravljanje dejavnosti, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti.
Podjetje ima vsa pooblastila v pravnem prometu s tretjimi osebami, razen za promet z nepremičninami in dolgoročno zadolževanje, za kar potrebuje soglasje ustanovitelja.
IV. TRAJANJE DRUŽBE
9. člen
Javno podjetje je ustanovljeno za nedoločen čas.
Javno podjetje lahko preneha:
– v primerih, določenih z zakonom,
– z združitvijo, pripojitvijo in razdelitvijo,
– na podlagi spremembe tega odloka, z ukinitvijo statusa javnega podjetja.
V. ODGOVORNOST ZA OBVEZNOSTI
10. člen
Javno podjetje odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
Ustanovitelj odgovarja za obveznosti javnega podjetja, ki jih javno podjetje prevzame s pravnimi posli v okviru opravljanja dejavnosti javnega podjetja, določene v odloku o ustanovitvi javnega podjetja in tem statutu ter na osnovi programa dela javnega podjetja, h kateremu je ustanovitelj dal predhodno soglasje.
Za obveznosti javnega podjetja iz predhodnega odstavka odgovarja ustanovitelj subsidiarno, torej šele po tem, ko so izčrpane vse možnosti javnega podjetja za poplačilo upnikov.
VI. USTANOVITELJ
11. člen
Ustanovitelj in edini lastnik Javnega podjetja Energetika Šentrupert d.o.o. je Občina Šentrupert.
Ustanoviteljske pravice izvršuje Občinski svet Občine Šentrupert, razen tistih, ki jih le-ta prenese na župana.
12. člen
Ustanovitelj samostojno odloča, v skladu z zakonom, o naslednjih zadevah:
– določitvi posebnih pogojev za izvajanje dejavnosti javnega podjetja ter o zagotavljanju in uporabi javnih dobrin;
– cenah oziroma tarifah za uporabo javnih dobrin;
– statusnih spremembah javnega podjetja;
– spremembah in dopolnitvah tega statuta;
– imenovanju in razreševanju članov nadzornega sveta;
– soglasju k razpolaganju javnega podjetja z nepremičnim premoženjem;
– seznanitev z letnimi in razvojnimi programi podjetja;
– seznanitvi z letnim poročilom javnega podjetja;
– razdelitvi dobička in pokrivanju izgube in porabi bilančnega dobička;
– povečanju in zmanjšanju osnovnega kapitala;
– delitvi in prenehanju poslovnih deležev;
– prenehanju javnega podjetja;
– drugih zadevah, za katere tako določata Zakon o gospodarskih javnih službah in Zakon o gospodarskih družbah.
Odločitve ustanovitelja se vpisujejo v knjigo sklepov, v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske družbe.
VII. ZASTOPANJE IN PREDSTAVLJANJE
13. člen
Javno podjetje zastopa in predstavlja direktor. Direktor organizira in vodi delo in poslovanje javnega podjetja in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela in poslovanje javnega podjetja.
Direktor ima odgovornosti in pooblastila določena z zakonom, odlokom in tem statutom.
14. člen
Direktor lahko podeli posameznemu delavcu javnega podjetja poslovno pooblastilo.
Poslovni pooblaščenec ne more prenesti pooblastila na drugega delavca.
VIII. OSNOVNI KAPITAL
15. člen
Osnovni kapital javnega podjetja znaša 7.500,00 EUR. Ta osnovni kapital zagotavlja s svojim osnovnim vložkom v enaki višini Občina Šentrupert.
Edini družbenik javnega podjetja je Občina Šentrupert, ki ji pripada poslovni delež v celoti.
16. člen
Objekti in naprave, namenjene opravljanju gospodarskih javnih služb (infrastrukturni objekti), ki jih ima v najemu javno podjetje, so last Občine Šentrupert, ki se zavezuje predati družbi v najem, posest in uporabo sredstva javne komunalne infrastrukture, to je objekte, naprave in omrežja za proizvodnjo toplote za daljinsko ogrevanje in dobavo toplote, s katerimi razpolaga.
Družba mora javno infrastrukturo vzdrževati in uporabljati kot dober gospodar za potrebe izvajanja javne službe.
Pravice, obveznosti in odgovornosti v zvezi z najemom in uporabo sredstev javne infrastrukture se uredijo s posebno pogodbo.
Najemnina za uporabo javne infrastrukture je namenski prihodek občine in se bo namensko uporabljala za investicije in investicijska vzdrževalna dela na javni infrastrukturi iz prvega odstavka tega člena.
Sredstva za redno in občasno vzdrževanje javne infrastrukture se pokrivajo iz prihodka, doseženega z izvajanjem storitev javne službe.
Občina Šentrupert kot ustanoviteljica daje javnemu podjetju v najem infrastrukturne objekte na podlagi pogodbe o poslovnem najemu infrastrukturnih objektov in naprav.
Uporabo teh objektov in naprav za opravljanje gospodarskih javnih služb, urejajo splošni predpisi in odlok, ki ureja gospodarsko javno službo.
X. POSLOVNA POLITIKA
17. člen
Direktor pripravi predlog letnega programa dela, ki ga uskladi s pristojnimi službami ustanovitelja. Usklajen letni program posreduje v obravnavo in potrditev nadzornemu svetu. Letni program mora vsebovati tudi ločen prikaz razvojnih ciljev javnega podjetja za naslednja tri leta. Direktor javnega podjetja redno spremlja uresničevanje letnega programa ter v okviru svojih pristojnosti sprejema ukrepe, potrebne za njegovo uresničevanje.
XI. RAZPOREJANJE DOBIČKA IN POKRIVANJE IZGUBE
18. člen
Ugotavljanje in razporejanje dobička poteka skladno s predpisi.
Nadzorni svet sprejme predlog za delitev dobička ali pokrivanje izgube in ga posreduje ustanovitelju.
Javno podjetje pokriva izgubo, ki nastane pri poslovanju javnega podjetja, v skladu z določbami zakona, ki ureja gospodarske družbe.
XII. UPRAVLJANJE JAVNEGA PODJETJA
19. člen
Javno podjetje upravlja ustanovitelj neposredno ter organa javnega podjetja, ki sta:
– nadzorni svet,
– direktor.
XIII. NADZORNI SVET
20. člen
Javno podjetje ima nadzorni svet, ki nadzoruje vodenje poslov javnega podjetja. Sestavljajo ga 3 člani.
V skladu z Zakonom o sodelovanju delavcev pri upravljanju 1 člana izvoli in odpokliče svet delavcev, 2 člana pa imenuje Občinski svet občine Šentrupert na predlog župana.
Občinski svet članom nadzornega sveta za njihovo delo določi znesek plačila.
Član nadzornega sveta je lahko odpoklican pred iztekom mandata, če je zaradi napačnih ravnanj ali predlogov izgubil zaupanje. O odpoklicu odloča tisti organ, ki ga je imenoval.
Za člana nadzornega sveta je lahko imenovana fizična oseba, ki izpolnjuje pogoje določene z zakonom.
Nadzorni svet izvoli izmed svojih članov predsednika in namestnika predsednika.
Mandat članov nadzornega sveta je štiri leta. Po preteku mandata je član nadzornega sveta lahko še enkrat ponovno imenovan.
Člani nadzornega sveta javnega podjetja, ki jih je imenoval ustanovitelj, so za svoje delo odgovorni ustanovitelju. Za dolžnost skrbnega ravnanja in odgovornost članov nadzornega sveta se smiselno uporabljajo določila zakona, ki ureja gospodarske družbe.
21. člen
Konstitutivno sejo nadzornega sveta skliče in vodi do izvolitve predsednika direktor javnega podjetja. Konstitutivno sejo je direktor dolžan sklicati najpozneje v roku 30 dni od prejema obvestila občinskega sveta o imenovanju članov nadzornega sveta. Nadzorni svet konstituiran, ko sta imenovana najmanj dva člana.
22. člen
Nadzorni svet mora biti sklican najmanj enkrat v četrtletju.
Seje nadzornega sveta sklicuje predsednik nadzornega sveta, v njegovi odsotnosti pa namestnik predsednika.
Vsak član nadzornega sveta ali direktor lahko zahteva sklic seje nadzornega sveta in navede razloge zanjo. Seja mora biti sklicana najpozneje v dveh tednih po vloženi zahtevi.
Če zahteva člana nadzornega sveta ali direktorja iz prejšnjega odstavka ni bila sprejeta, lahko dva člana nadzornega sveta ali direktor sam skliče sejo nadzornega sveta in predlaga dnevni red.
Nadzorni svet sprejme svoj poslovnik.
23. člen
Seja nadzornega sveta je sklepčna, če sta na seji prisotna najmanj dva člana. Odločitev na seji nadzornega sveta je sprejeta, če zanjo glasuje večina vseh članov. Vsak član nadzornega sveta ima en glas. V primeru neodločenega izida, odloča glas predsedujočega.
Sodelovanje članov nadzornega sveta pri odločanju na seji je možno tudi tako, da se glasovi oddajo s pomočjo pisem, telefonsko, s telefaksom, po elektronski pošti ali na drug podoben način, vendar le, če temu ne nasprotuje noben na seji navzoč član nadzornega sveta.
Nadzorni svet podrobneje uredi način in pogoje za svoje delo s poslovnikom, ki ga sprejme z večino glasov vseh svojih članov.
24. člen
Nadzorni svet ima naslednje pristojnosti oziroma pooblastila:
– opravlja nadzor nad poslovanjem podjetja;
– pregleduje in preverja knjige in dokumentacijo podjetja, njegovo blagajno, shranjene vrednostne papirje in zaloge blaga ter druge stvari;
– preverja sestavljeno letno poročilo in predlog za uporabo bilančnega dobička, ki ju predloži direktor ter o rezultatih preveritve sestavi poročilo za ustanovitelja;
– obravnava revizijsko poročilo ter do njega zavzame stališče;
– potrjuje letno poročilo v roku, kot ga določa zakon;
– imenuje in razrešuje direktorja javnega podjetja;
– imenuje in razrešuje namestnika direktorja javnega podjetja;
– odloča o prejemkih direktorja in sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem;
– daje navodila in smernice za delo direktorja podjetja;
– predlaga politiko cen oziroma tarif na predlog direktorja;
– spremlja rentabilnost podjetja, gospodarska gibanja in druge zadeve, ki se nanašajo na poslovanje javnega podjetja, o čemer obvešča ustanovitelja;
– obravnava in sprejme letni program;
– tekoče spremlja izvajanje letnega programa;
– predlaga ustanovitelju sprejem sklepov iz njegove pristojnosti;
– na predlog direktorja daje mnenje k predlogom sklepov, ki jih le-ta predlaga ustanovitelju;
– odloča o soglasju k določenim vrstam poslov, če je s sklepom nadzornega sveta določeno, da se smejo posamezne vrste poslov opravljati le z njegovim soglasjem;
– na predlog direktorja javnega podjetja daje soglasje k nakupom in prodaji osnovnih sredstev v lasti javnega podjetja večje vrednosti (nad 15.000 EUR);
– spremlja izvajanje splošnih aktov podjetja;
– odloča o drugih zadevah, za katere je tako določeno z zakonom ali drugim aktom.
25. člen
Nadzorni svet lahko od direktorja zahteva kakršnekoli informacije, potrebne za izvajanje nadzora. Informacije, potrebne za izvajanje nadzora lahko zahteva vsak član nadzornega sveta, direktor pa pošlje informacije nadzornemu svetu kot organu.
26. člen
Vodenje poslov se ne more prenesti na nadzorni svet. Nadzorni svet lahko določi, da se smejo posamezne vrste poslov opravljati le z njegovim soglasjem. Če nadzorni svet zavrne soglasje, lahko direktor zahteva, da o soglasju odloči ustanovitelj.
27. člen
Ustanovitelj lahko odpokliče člana nadzornega sveta, ki ga je izvolil, kadarkoli pred potekom mandatne dobe brez utemeljenega razloga. Za sklep o odpoklicu je potrebna najmanj tričetrtinska večina oddanih glasov.
Predstavnika delavcev, ki je član nadzornega sveta, odpokliče svet delavcev in s tem seznani ustanovitelja javnega podjetja.
V primeru predčasnega prenehanja mandata članu nadzornega sveta, ustanovitelj ali svet delavcev imenuje nadomestnega člana nadzornega sveta za preostali del mandata, in sicer mora Občinski svet oziroma Svet delavcev imenovati oziroma izvoliti novega člana takoj, oziroma najpozneje v roku 30 dni po odpoklicu ali prenehanju funkcije iz objektivnih razlogov.
28. člen
Član nadzornega sveta lahko pred potekom mandata odstopi, pri čemer svoj odstop lahko obrazloži.
29. člen
Članom nadzornega sveta se za njihovo delo zagotovi plačilo, ki mora biti v ustreznem razmerju z nalogami članov nadzornega sveta in finančnim položajem javnega podjetja. Višino plačila določi ustanovitelj enkrat letno s posebnim sklepom občinskega sveta. Člani nadzornega sveta ne morejo biti udeleženi pri dobičku javnega podjetja.
XIV. POSLOVODNI ORGAN
30. člen
Poslovodni organ podjetja je direktor. Mandat direktorja traja štiri leta, ista oseba je po poteku mandata lahko ponovno imenovana.
31. člen
Direktorja podjetja imenuje in razrešuje nadzorni svet na podlagi javnega razpisa ter pod pogoji, na način in po postopku določenem s tem statutom.
32. člen
Za direktorja je lahko imenovana oseba, ki poleg splošnih pogojev določenih z zakonom, izpolnjuje še naslednje pogoje:
– da ima najmanj univerzitetno izobrazbo ali visoko strokovno izobrazbo s specializacijo ali magisterijem, tehnične, pravne, ekonomske ali druge ustrezne smeri,
– da ima najmanj deset let delovnih izkušenj,
– da ima sposobnost za uspešno gospodarjenje in organizacijske sposobnosti, razvidne iz dosedanjih zaposlitev,
– pozna dejavnost in problematiko javnega podjetja.
Na podlagi akta o imenovanju direktorja sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu nadzornega sveta njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata. V pogodbi o zaposlitvi se podrobneje določijo pravice, obveznosti in odgovornosti direktorja v skladu z določili tega statuta.
33. člen
Direktor organizira in vodi delovni proces in poslovanje podjetja, skrbi za zakonitost dela podjetja in samostojno odloča v okviru svojih pristojnosti:
– pripravi in predlaga temelje poslovne politike;
– pripravi letni program in razvojne programe javnega podjetja;
– pripravi letno poročilo;
– izvršuje sklepe, ki jih je sprejel nadzorni svet in ustanovitelj;
– sprejme akt o organizaciji dela;
– sprejme akt o sistemizaciji delovnih mest, kadrovski načrt in izvaja kadrovsko politiko ter prerazporeja in sprejema delavce na delo v skladu s sprejetimi akti;
– določa organizacijo podjetja v soglasju z nadzornim svetom;
– določa naloge zaposlenim v javnem podjetju in nadzira njihovo izvajanje;
– imenuje in razrešuje vodilne delavce;
– poroča nadzornemu svetu javnega podjetja o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na poslovanje javnega podjetja;
– sklepa pogodbe z zaposlenimi delavci ter odloča o zadevah s področja delovnih razmerij skladno z zakonom, kolektivno pogodbo in splošnimi akti javnega podjetja;
– zagotavlja pogoje za sodelovanje delavcev pri upravljanju javnega podjetja v skladu z določbami zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju;
– izvaja naloge, ki jih določa zakon v razmerjih do ustanoviteljic in nadzornega sveta ter odloča o drugih zadevah;
– zagotavlja zakonitost dela podjetja s pravico zadržanja sklepov nadzornega sveta in sveta delavcev, če je z njimi kršen zakon ali drug splošni akt;
– izdaja posamične akte ter pravilnike in druge splošne akte, ki urejajo delo in poslovanje podjetja v skladu s tem statutom.
34. člen
Direktor je za svoje delo odgovoren nadzornemu svetu, ki na podlagi ugotovljene odgovornosti lahko odloči o njegovi predčasni razrešitvi.
35. člen
Direktor je lahko razrešen pred iztekom mandata:
– na lastno zahtevo;
– če je deloval v nasprotju z interesi javnega podjetja ali ustanoviteljic ali v nasprotju z zakonom, odlokom, tem statutom ali pogodbo o zaposlitvi;
– v drugih primerih, ki jih določa zakon.
Razrešitev direktorja lahko predlaga vsak član nadzornega sveta in ustanovitelj.
36. člen
Direktorju predčasno preneha mandat:
– če izgubi poslovno sposobnost:
– če postane trajno nezmožen za opravljanje dela;
– če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev.
Direktorju preneha mandat z dnem, ko nadzorni svet razreši direktorja oziroma, ko ugotovi, da so nastali razlogi iz prejšnjega odstavka tega člena.
XV. SODELOVANJE DELAVCEV PRI UPRAVLJANJU
37. člen
Pravice in sodelovanje delavcev pri upravljanju javnega podjetja se podrobneje uredijo z notranjimi akti javnega podjetja, v skladu z določbami zakona, ki ureja sodelovanje delavcev pri upravljanju in v skladu s sklenjenimi kolektivnimi pogodbami.
XVI. FINANCIRANJE DEJAVNOSTI JAVNEGA PODJETJA
38. člen
Dejavnost javnega podjetja se financira iz naslednjih virov:
– iz prihodkov, doseženih s prodajo storitev, v okviru izvajanja javnih služb,
– iz sredstev državnega proračuna, namenjenih sofinanciranju lokalnih gospodarskih javnih služb,
– iz drugih virov, določenih z zakonom in občinskimi predpisi,
– iz prihodkov od opravljanja drugih dejavnosti javnega podjetja.
XVII. POSLOVNA SKRIVNOST
39. člen
Člani organov javnega podjetja, zaposleni in druge osebe morajo kot poslovno skrivnost varovati vse podatke, ki jih kot poslovno skrivnost opredeljuje zakon, ki ureja gospodarske družbe.
Nadzorni svet na predlog direktorja javnega podjetja s pisnim sklepom določi, kateri podatki se v javnem podjetju štejejo za poslovno skrivnost, način njihovega varovanja in odgovornost oseb, ki jih morajo varovati.
XVIII. SPLOŠNI AKTI
40. člen
S splošnimi akti se skladno z zakonom in tem statutom urejajo notranja organizacija in način delovanja javnega podjetja ter vsa druga vprašanja, ki zadevajo uspešno delovanje javnega podjetja.
Splošne akte sprejema direktor in z njimi seznani nadzorni svet.
KONČNE DOLOČBE
41. člen
Predlog za vpis odloka kot ustanovitvenega akta javnega podjetja ter tega statuta v sodni register poda zastopnik oziroma direktor javnega podjetja.
42. člen
Ta statut začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 354-0031/2012-7
Šentrupert, dne 26. septembra 2012
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti