Uradni list

Številka 48
Uradni list RS, št. 48/2011 z dne 24. 6. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 48/2011 z dne 24. 6. 2011

Kazalo

2323. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Javni zavod za turizem in promocijo Občine Hodoš, stran 6643.

Na podlagi 21. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – u.p.b., 76/08, 79/09 in 51/10), 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 8/96, 31/00, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP), in šestnajste alineje drugega odstavka 15. člena ter 119. člena Statuta Občine Hodoš (Uradni list RS, št. 136/06) je Občinski svet Občine Hodoš na 4. redni seji dne 3. 6. 2011 sprejel
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Javni zavod za turizem in promocijo Občine Hodoš
UVODNA DOLOČILA
1. člen
S ciljem razvoja turizma in promocije Občine Hodoš, kot tudi motiviranja mladih, nudenja pogojev za ustvarjalno delo ter zagotavljanja organiziranega izvajanja dejavnosti izobraževalnega, informativnega, kulturnega, socialnega in športnega značaja, Občina Hodoš in Madžarska narodna samoupravna skupnost Občine Hodoš ustanavljata Javni zavod za turizem in promocijo Občine Hodoš (v nadaljnjem besedilu: javni zavod).
2. člen
S tem aktom se ustanovi javni zavod, določi naziv in naslov javnega zavoda, dejavnost javnega zavoda, organe javnega zavoda, vire in načine pridobivanja sredstev za delo javnega zavoda, pravice, obveznosti in odgovornosti javnega zavoda v pravnem prometu, odgovornost ustanoviteljev javnega zavoda za obveznosti javnega zavoda in druga vprašanja pomembna za delovanje javnega zavoda.
3. člen
(1) Ustanovitelja javnega zavoda sta:
– Občina Hodoš - Hodos község, s sedežem Hodoš 52, 9205 Hodoš - Hodos (v nadaljnjem besedilu: občina) in
– Madžarska narodna samoupravna skupnost Občine Hodoš, s sedežem Hodoš 52, 9205 Hodoš - Hodos (v nadaljnjem besedilu: MNSS)
(2) Občina prevzame 60 odstotkov ustanovnih deležev ter pravic in obveznosti do javnega zavoda. Ustanoviteljske pravice in obveznosti za občino izvaja župan Občine Hodoš - Hodos község, razen kadar je s tem odlokom, zakonom ali drugim pravnim aktom predpisana pristojnost Občinskega sveta Občine Hodoš - Hodos község.
(3) MNSS prevzame 40 odstotkov ustanovnih deležev ter pravic in obveznosti do javnega zavoda. Ustanoviteljske pravice in obveznosti za MNSS izvaja predsednik MNSS, razen kadar je s tem odlokom, zakonom ali drugim pravnim aktom predpisana pristojnost sveta MNSS.
OSNOVNE STATUSNE DOLOČBE JAVNEGA ZAVODA
4. člen
(1) Ime javnega zavoda se glasi: Javni zavod za turizem in promocijo Občine Hodoš.
(2) Javni zavod ima skrajšano ime, ki se glasi JZTP Hodoš.
(3) Javni zavod ima sedež na naslovu Hodoš 52.
5. člen
(1) Javni zavod je pravna oseba v skladu z zakonom, ki ureja statusnopravno ureditev in položaj javnih zavodov. Javni zavod posluje v skladu z veljavnimi predpisi in za svoje poslovanje odgovarja tretjim osebam z vsem svojim premoženjem.
(2) Pravno sposobnost pridobi javni zavod z vpisom v sodni register.
6. člen
Dejavnosti javnega zavoda so:
01.700 Lovstvo
03.120 Sladkovodno ribištvo
55.100 Dejavnost hotelov in podobnih nastanitvenih obratov
55.201 Počitniški domovi in letovišča
55.203 Oddajanje zasebnih sob gostom
55.204 Planinski domovi in mladinska prenočišča
55.209 Druge nastanitve za krajši čas
55.300 Dejavnost avtokampov, taborov
55.900 Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve
56.101 Restavracije in gostilne
56.102 Okrepčevalnice in podobni obrati
56.103 Slaščičarne in kavarne
56.104 Začasni gostinski obrati
56.210 Priložnostna priprava in dostava jedi
56.290 Druga oskrba z jedmi
56.300 Strežba pijač
58.130 Izdajanje časopisov
58.140 Izdajanje revij in druge periodike
58.190 Drugo založništvo
58.210 Izdajanje računalniških iger
58.290 Drugo izdajanje programja
59.110 Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
59.120 Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi filmov, video filmov, televizijskih oddaj
59.130 Distribucija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
59.140 Kinematografska dejavnost
59.200 Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij
60.100 Radijska dejavnost
60.200 Televizijska dejavnost
63.120 Obratovanje spletnih portalov
63.990 Drugo informiranje
68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin
68.320 Upravljanje nepremičnin za plačilo ali po pogodbi
73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora
73.200 Raziskovanje trga in javnega mnenja
74.300 Prevajanje in tolmačenje
82.190 Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti
82.300 Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
85.510 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju športa in rekreacije
85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti
85.590 Drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
85.600 Pomožne dejavnosti za izobraževanje
90.010 Umetniško uprizarjanje
90.020 Spremljajoče dejavnosti za umetniško uprizarjanje
90.030 Umetniško ustvarjanje
90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve
91.011 Dejavnost knjižnic
91.012 Dejavnost arhivov
91.020 Dejavnost muzejev
91.030 Varstvo kulturne dediščine
93.110 Obratovanje športnih objektov
93.130 Obratovanje fitnes objektov
93.190 Druge športne dejavnosti
93.299 Druge nerazvrščene dejavnosti za prosti čas.
7. člen
(1) Javni zavod opravlja registrirane gostinske in nastanitvene dejavnosti z namenom servisiranja organiziranega izvajanja dejavnosti kulturnega, izobraževalnega, informativnega, socialnega in športnega značaja z ciljem razvoja turizma ter promocije v Občini Hodoš.
(2) Javni zavod lahko brez vpisa v sodni register opravlja druge dejavnosti, ki so namenjene za opravljanje registriranih dejavnosti in se običajno v manjšem obsegu opravljajo ob navedenih dejavnostih in lahko prispevajo k popolnejši in smotrnejši izrabi zmogljivosti, sredstev in znanja javnega zavoda.
(3) Delo javnega zavoda je javno. Javnost dela javnega zavoda se zagotavlja s poročili ustanoviteljema, sredstvom javnega obveščanja in drugim predstavnikom javnosti. Javnost obvešča o delu javnega zavoda direktor ali oseba, ki jo direktor pooblasti.
SREDSTVA ZA ZAČETEK DELOVANJA JAVNEGA ZAVODA
8. člen
(1) Ustanovitelja zagotavljata pogoje in sredstva za delovanje javnega zavoda.
(2) Ustanovitelja v obliki denarnega vložka zagotovita sredstva, ki so potrebna za ustanovitev in začetek dela javnega zavoda. Občina zagotovi sredstva v skupni višini 3.000,00 EUR. MNSS zagotovi sredstva v skupni višini 2.000,00 EUR.
(3) Za zagotovitev ustreznih prostorskih pogojev za delo in delovanje javnega zavoda, ustanovitelj občina javnemu zavodu izroči v upravljanje prostore, ki se nahajajo v zgradbi »MLADINSKI DOM HODOŠ«.
PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI JAVNEGA ZAVODA V PRAVNEM PROMETU
9. člen
(1) Javni zavod v skladu z zakonom in s predhodnim soglasjem obeh ustanoviteljev lahko ustanovi drug zavod, gospodarsko družbo, ustanovo ali drugo pravno osebo, kadar gre za izvajanje dejavnosti v zvezi z namenom ustanovitve javnega zavoda in je ustanovitev novega pravnega subjekta smiselna in racionalna.
(2) Zaposlitve v javnem zavodu se sklepajo samo za delovna mesta, ki so sistemizirana z aktom o sistemizaciji delovnih mest. Sistemizacijo sprejema svet zavoda s soglasjem obeh ustanoviteljev.
10. člen
Javni zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle v okviru dejavnosti, ki so vpisane v sodni register.
11. člen
Javni zavod odgovarja za svoje obveznosti nasproti tretjim z vsem svojim premoženjem.
12. člen
Premoženje, katerega javni zavod pridobi tekom poslovanja, je last javnega zavoda. Za obremenitve in odsvojitve nepremičnin v lasti javnega zavoda je potrebno soglasje obeh ustanoviteljev javnega zavoda. Upravljanje s premoženjem javnega zavoda se uredi s statutom in splošnimi pravili javnega zavoda.
13. člen
(1) Javni zavod pridobiva sredstva za delo tudi iz javnih sredstev, sredstev ustanoviteljev za program, ki ga potrdita ustanovitelja, sredstev od prodaje storitev in izdelkov na trgu ter iz donacij, prispevkov sponzorjev ter iz drugih virov.
(2) Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih javni zavod pridobi s prodajo proizvodov oziroma storitev na trgu, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanoviteljev pa tudi za plače. O načinu razpolaganja s presežkom odloča svet javnega zavoda v skladu s programom in finančnim načrtom javnega zavoda.
(3) Primanjkljaj prihodkov, ki v javnem zavodu nastane pri izvajanju potrjenega programa iz osnovnih dejavnosti, upoštevajoč normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti javnega zavoda, krijeta ustanovitelja v okviru svojih odgovornosti in v skladu s pogodbo o pravicah in obveznostih iz naslova ustanoviteljskega razmerja do javnega zavoda.
PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI USTANOVITELJEV ZA OBVEZNOSTI JAVNEGA ZAVODA
14. člen
(1) Ustanovitelja javnega zavoda za obveznosti javnega zavoda nasproti tretjim osebam ne odgovarjata. Ustanovitelja odgovarjata izključno do višine ustanoviteljskih sredstev, ki sta jih prenesla v last javnega zavoda.
(2) Ustanovitelja v okviru svojih odgovornosti in v skladu s pogodbo o pravicah in obveznostih iz naslova ustanoviteljskega razmerja do javnega zavoda krijeta primanjkljaj prihodkov, ki v javnem zavodu nastane pri izvajanju potrjenega programa iz osnovnih dejavnosti, upoštevajoč normative in standarde, ki veljajo za področja dejavnosti javnega zavoda.
(3) Ustanovitelja ne krijeta primanjkljaj prihodkov, ki v javnem zavodu nastanejo pri izvajanju dejavnosti izven potrjenega programa.
15. člen
(1) Ustanovitelja imata v vsakem času pravico vpogleda v poslovanje javnega zavoda, kar jima je javni zavod dolžan omogočiti.
(2) Javni zavod je dolžan ustanoviteljema občasno, najmanj pa enkrat letno, pošiljati poročila o poslovanju in ga obveščati o vseh vprašanjih, potrebnih za delovanje javnega zavoda in izvrševanje pravic in obveznosti ustanoviteljev.
16. člen
Ustanovitelja in javni zavod uredijo vsa medsebojna razmerja, ki niso urejena s tem odlokom, s posebno pogodbo, s katero uredijo predvsem:
– financiranje dejavnosti javnega zavoda s strani ustanoviteljev za tekoče proračunsko obdobje;
– izvajanje letnega programa dela javnega zavoda;
– način izvrševanja drugih ustanoviteljskih pravic in obveznosti, ki so določene s tem odlokom, statutom javnega zavoda in drugimi predpisi;
– način odločanja in podajanja soglasij ustanoviteljev;
– razdelitvi premoženja javnega zavoda v primeru likvidacije.
VIRI SREDSTEV ZA DELO JAVNEGA ZAVODA
17. člen
Javni zavod pridobiva sredstva za svoje delo iz naslednjih virov:
– z opravljanjem registrirane dejavnosti in storitev;
– razpisanih sredstev ministrstev;
– razpisanih sredstev Evropske unije;
– prihodkov, ustvarjenih s prodajo blaga in storitev na trgu;
– skladov in donacij iz domačih in mednarodnih virov;
– sredstev ustanoviteljev;
– iz drugih virov.
ORGANI JAVNEGA ZAVODA
18. člen
Javni zavod ima naslednje organe:
– svet zavoda,
– direktor.
19. člen
(1) Javni zavod upravlja svet zavoda.
(2) Svet zavoda sestavljajo 3 predstavniki ustanoviteljev, 1 predstavnik delavcev javnega zavoda in 1 predstavnik zainteresirane javnosti, ki izhaja izmed občanov Občine Hodoš - Hodos község ali je član javne ustanove, nevladne organizacije ali lokalnega društva, izven območja ustanovitelja, ki pa je povezano z delovanjem javnega zavoda.
(3) 2 predstavnika ustanovitelja v svetu zavoda izvoli Občinski svet Občine Hodoš - Hodos község, 1 pa imenuje svet MNSS. Imenovanje oziroma izvolitev člana predstavnika delavcev javnega zavoda se določi s statutom javnega zavoda. Predstavnika zainteresirane javnosti imenuje župan Občine Hodoš – Hodos község na predlog javnega zavoda.
(4) Mandat članov ter natančnejša opredelitev pristojnosti sveta zavoda se določi s statutom javnega zavoda.
(5) Svet odloča z večino glasov svojih članov.
(6) Za člana sveta zavoda je ista oseba lahko ponovno izvoljena ali imenovana.
20. člen
Svet zavoda:
– imenuje in razrešuje direktorja javnega zavoda s soglasjem ustanoviteljev;
– sprejema program dela in razvoja javnega zavoda;
– sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi;
– sprejema statut in spremembe statuta ob soglasju obeh ustanoviteljev;
– sprejema druge splošne akte javnega zavoda, ki jih določa ta odlok ali drug splošni akt javnega zavoda;
– nadzoruje zakonitost in pravilnost dela in poslovanja javnega zavoda;
– opravlja druge z zakonom ter drugimi splošnimi akti javnega zavoda določene naloge.
21. člen
(1) Direktor je poslovodni organ javnega zavoda. Direktor organizira in vodi delo ter poslovanje javnega zavoda, predstavlja in zastopa javni zavod in je odgovoren za zakonitost dela javnega zavoda.
(2) Direktor zastopa in predstavlja javni zavod neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru finančnega načrta ter v skladu s statutom javnega zavoda.
(3) Direktorja imenuje in razrešuje svet zavoda. Imenovanje in razrešitev direktorja javnega zavoda stopi v veljavo z dnem ko ustanovitelja podata soglasje k odločitvi sveta.
22. člen
(1) Direktor javnega zavoda ima naslednja pooblastila in naloge:
– načrtuje, organizira in vodi delo javnega zavoda;
– izvršuje odločitve in sklepe sveta zavoda in ustanoviteljev;
– predlaga svetu zavoda splošne akte javnega zavoda, sprejema konkretne akte ter ostale dokumente v skladu z zakonom in drugimi predpisi oziroma pooblastili;
– skrbi in je odgovoren za gospodarsko in finančno uspešnost javnega zavoda;
– skrbi za sodelovanje javnega zavoda z ustanoviteljema, lokalnimi skupnostmi, univerzami, fakultetami, zavodi, gospodarskimi družbami in drugimi organizacijami ter drugimi institucijami;
– sodeluje pri delu sveta zavoda ter drugih organov in teles javnega zavoda;
– je odgovoren za zaposlovanje in razmerja z zaposlenimi v skladu z zakonom;
– najmanj enkrat na leto poroča o delu javnega zavoda ustanoviteljema in svetu zavoda ter pripravi letno poročilo;
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi in internimi akti;
– odgovarja za zakonitost poslovanja in dela javnega zavoda.
(2) Natančnejša opredelitev pristojnosti direktorja se določi s statutom javnega zavoda.
23. člen
(1) Direktor javnega zavoda se imenuje na podlagi javnega razpisa v skladu z Zakonom o zavodih in tem odlokom. Če se na razpis za direktorja ne prijavi nihče ali če nihče od prijavljenih kandidatov ni bil izbran, se razpis ponovi. Za čas do imenovanja direktorja na podlagi ponovljenega razpisa se imenuje vršilec dolžnosti direktorja, vendar najdlje za eno leto.
(2) Mandat direktorja in pogoji kandidatov za to mesto se določijo s statutom javnega zavoda.
(3) Po preteku mandata je ista oseba lahko ponovno imenovana za direktorja javnega zavoda.
24. člen
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom časa, za katerega je imenovan.
(2) Svet zavoda je dolžan razrešiti direktorja, če:
– direktor sam zahteva razrešitev;
– nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih preneha delovno razmerje po samem zakonu;
– direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih javnega zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov sveta zavoda ali ravna v nasprotju z njimi;
– direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči javnemu zavodu večjo škodo ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti javnega zavoda.
(3) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja z razlogi za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Svet zavoda lahko v primeru razrešitve direktorja imenuje vršilca dolžnosti direktorja, vendar najdlje za obdobje enega leta.
SPLOŠNI AKTI JAVNEGA ZAVODA
25. člen
(1) Javni zavod ima statut, ki ga sprejema svet zavoda s soglasjem obeh ustanoviteljev.
(2) Statut ureja organizacijo javnega zavoda, organe, pristojnosti, način odločanja in druga vprašanja pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanja javnega zavoda v skladu z zakoni in tem odlokom.
(3) Javni zavod ima tudi druge splošne akte, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in poslovanje javnega zavoda. Vse druge splošne akte sprejema svet zavoda, če ni drugače določeno.
STATUSNE SPREMEMBE
26. člen
(1) Spremembo dejavnosti, imena ali sedeža javnega zavoda lahko javni zavod opravi le s soglasjem obeh ustanoviteljev.
(2) O statusnih spremembah, povezovanju in združevanju javnega zavoda odločata ustanovitelja po postopku in na način določen s statutom javnega zavoda.
(3) Javni zavod lahko ustanovi drug zavod ali podjetje samo s soglasjem obeh ustanoviteljev.
(4) Javni zavod se lahko poveže v skupnost zavodov z drugimi zavodi.
TRAJANJE IN PRENEHANJE JAVNEGA ZAVODA
27. člen
(1) Javni zavod je ustanovljen za nedoločen čas.
(2) Javni zavod preneha v primerih in po postopku določenem z Zakonom o zavodih.
(3) V primeru prenehanja javnega zavoda sredstva, ki ostanejo po zaključenem stečajnem postopku ali likvidaciji, preidejo v last ustanoviteljev.
KONČNE DOLOČBE
28. člen
(1) Vršilca dolžnosti direktorja javnega zavoda, ki mora opraviti vse potrebno za začetek dela javnega zavoda, zlasti poskrbeti za vpis javnega zavoda v sodni register, zagotoviti izvolitev oziroma imenovanje članov sveta zavoda ter organizirati delo oziroma poslovanje javnega zavoda, v skladu z 11. členom Zakona o zavodih imenujeta ustanovitelja s posebnim sklepom za čas do imenovanja direktorja z rednim mandatom.
(2) Javni zavod mora uskladiti svojo organizacijo in konstituirati organe javnega zavoda v roku šestih mesecev od dneva uveljavitve tega odloka.
(3) Splošne akte javnega zavoda sprejmejo pristojni organi v roku 3 mesecev po konstituiranju.
29. člen
(1) MNSS kot ustanovitelj javnega zavoda, soglasje k ustanovitvi javnega zavoda in k določbam tega odloka izrazi s podpisom Akta o ustanovitvi javnega zavoda, ki vsebuje določbe tega odloka.
(2) Za občino kot ustanovitelja javnega zavoda, Akt o ustanovitvi javnega zavoda, podpiše župan občine.
(3) Za občino kot ustanovitelja javnega zavoda, pogodbo o pravicah in obveznostih iz naslova ustanoviteljskega razmerja do javnega zavoda, podpiše župan občine.
30. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 013-0003/2011-6
Hodoš, dne 6. junija 2011
Župan
Občine Hodoš
Rudolf Bunderla l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti