Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/1993 z dne 1. 4. 1993
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/1993 z dne 1. 4. 1993

Kazalo

768. Odlok o sestavi in pristojnosti zborov skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (prečiščeno besedilo), stran 763.

Na podlagi 14. člena odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (Uradni list RS, št. 12/93) je predsedstvo občinske skupščine na seji dne 19. 3. 1993 določilo prečiščeno besedilo odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine.
Prečiščeno besedilo odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine obsega odlok o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (Uradni list RS, št. 13/90) ter odloke o spremembah in dopolnitvah odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (Uradni list RS, št. 22/90, 23/90, 37/90, 13/91, 14/92 in 12/93), v katerih je navedeno, kdaj so pričeli veljati.
Št. 01300-1/91
Celje, dne 19. marca 1993.
Predsedstvo občinske skupščine Celje
Predsednik
Skupščine občine Celje
Anton Rojec, dipl. jur. l. r.
ODLOK
o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine (prečiščeno besedilo)
SESTAVA IN PRISTOJNOSTI OBČINSKE SKUPŠČINE
1. člen
Občinsko skupščino sestavljajo:
– zbor krajevnih skupnosti kot zbor poslancev iz krajevnih skupnosti,
– zbor združenega dela kot zbor poslancev iz podjetij in drugih oblik opravljanja dejavnosti,
– družbenopolitični zbor kot zbor poslancev političnih organizacij in občanov.
2. člen
Zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor imajo po 25 poslancev.
V zboru krajevnih skupnosti ima vsaka krajevna skupnost po enega poslanca.
Število poslanskih mest posameznih področij v zboru združenega dela se določi v skladu z načelom, da so v zboru zastopana vsa področja dejavnosti. Število poslanskih mest v okviru posameznih področij pa se določi glede na število volilcev in glede na pomen, ki ga ima posamezno področje za družbeni razvoj občine.
3. člen
Zadeve iz pristojnosti občinske skupščine obravnavajo in o njih odločajo zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor na skupni seji.
4. člen
Zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor na skupni seji obravnavajo in odločajo o:
– družbenem, ekonomskem in socialnem razvoju občine
– razpisu občinskega referenduma, samoprispevka in javnega posojila
– statutu, poslovniku in programu dela občinske skupščine
– vprašanjih, ki se nanašajo na gospodarjenje s prostorom, prostorsko planiranje, urbanizem, varstvo okolja in lastninske pravice na stavbnih zemljiščih
– vprašanjih stanovanjskega in komunalnega gospodarstva
– vprašanjih ohranjanja in varovanja naravne in kulturne dediščine
– vprašanjih s področja davčne politike, davkov, taks in drugih dajatev
– proračunu in zaključnem računu proračuna občine
– uresničevanju posameznih programov družbenih dejavnosti, če so v pristojnosti občinske skupščine
– vprašanjih s področja gospodarskih dejavnosti, če je to v pristojnosti občinske skupščine
– ustanovitvi javnih in drugih podjetij ter zavodov, če z zakonom ni drugače določeno
– zadolžitvah, prevzemu jamstva in drugih premoženjskopravnih razmerjih v občini
– vprašanjih, ki se nanašajo na lastninska razmerja, kar vključuje tudi promet z vrednostnimi papirji, ki ustvarjajo lastninske pravice na drugih subjektih (npr. delnice), če z zakonom ni drugače določeno
– spremembi občinskih meja in meja krajevnih skupnosti
– vključevanju občine v posamezna združenja in o sodelovanju z drugimi občinami
– vprašanjih obrambe in zaščite
– delu občinske skupščine, izvršnega sveta, organizaciji in delu občinskih upravnih organov, pravosodnih organov in organov za notranje zadeve
– podelitvi priznanj, za katera je pristojna občinska skupščina in podelitvi domicilov
– drugih vprašanjih iz pristojnosti občinske skupščine
– volijo, imenujejo in razrešujejo vse nosilce funkcij v skupščini (predsednika, podpredsednika, predsednike in člane skupščinskih teles, sekretarja, predsednika izvršnega sveta in listo članov izvršnega sveta, ki jih predsednik izvršnega sveta kot mandatar predloži v izvolitev, funkcionarje in namestnike funkcionarjev, ki vodijo upravne organe in tiste organe, za katere poseben zakon ali drug predpis tako določa).
5. člen
Zbor krajevnih skupnosti, zbor združenega dela in družbenopolitični zbor samostojno z večino glasov poslancev v zboru:
– odloča o verifikaciji mandatov poslancev
– odloča o mandatno-imunitetnih vprašanjih poslancev v zboru
– voli izmed poslancev zbora predsednika in namestnika predsednika zbora in ju razrešuje.
6. člen
Zbori na skupni seji veljavno sklepajo, če je na seji navzoča večina poslancev vsakega zbora.
Na skupni seji sprejemajo poslanci odločitve z večino glasov navzočih poslancev v skupščini, vendar najmanj z 1/3 vseh poslancev skupščine, razen pri sprejemanju statuta občine Celje, odloka o sestavi in pristojnosti zborov Skupščine občine Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine ter volitvah in razrešitvah funkcionarjev občinske skupščine in izvršnega sveta, ko občinska skupščina odloča z večino glasov vseh poslancev skupščine.
Če na začetku seje posamezni zbor z večino glasov vseh poslancev zbora zahteva, da zbori o posamezni zadevi iz 4. člena, razen o volitvah in razrešitvah funkcionarjev. OS in IS, enakopravno odločajo, se o tej zadevi glasuje ločeno po zborih. O statutu občine Celje in odloku o sestavi in pristojnosti zborov SO Celje in izvolitvi funkcionarjev občinske skupščine se odloča z večino glasov vseh poslancev zbora, o vseh drugih zadevah pa z večino glasov navzočih poslancev zbora.
7. člen
Odlok oziroma drug splošni akt, pri katerem sprejemanju enakopravno sodelujejo vsi trije zbori, je sprejet, če ga zbori sprejmejo v enakem besedilu.
Če se zbori ne sporazumejo glede besedila predloga odloka ali drugega splošnega akta, ali če predlog odloka ali drugega splošnega akta ni bil sprejet v enem ali dveh zborih, se prične usklajevalni postopek. Zbori postavijo skupno komisijo, v katero izvoli vsak zbor enako število članov. Skupna komisija pripravi predlog za uskladitev spornih vprašanj ter ga posreduje zborom občinske skupščine v obravnavo in sprejem. Predlog ni sprejet, če se skupna komisija ne sporazume, ali če zbori s potrebno večino glasov v vsakem zboru ne sprejmejo njenega sporazumnega predloga.
VOLITVE FUNKCIONARJEV OBČINSKE SKUPŠČINE
8. člen
Predsednik, podpredsednik skupščine, predsedniki in namestniki predsednikov zborov se volijo za štiri leta in so lahko izvoljeni na isto funkcijo največ dvakrat zaporedoma.
9. člen
Kandidate za predsednika ter podpredsednika skupščine občine lahko predlaga skupina osmih poslancev ali posamezen poslanec, če njegov predlog podpre najmanj 7 poslancev, ne glede na to, v katerem zboru je bil poslanec izvoljen.
10. člen
Kandidate za predsednika in namestnika predsednika zbora združenega dela, zbora krajevnih skupnosti in družbenopolitičnega zbora lahko predlaga skupina treh poslancev ali posamezni poslanec, če njegov predlog podpreta še najmanj dva poslanca.
11. člen
Predlog kandidature za funkcije v skupščini občine se vloži pisno v sekretariat občinske skupščine, v roku 8 dni po uradni objavi rezultatov glasovanja občinske volilne komisije v sredstvih javnega obveščanja oziroma na krajevno običajen način, izjemoma pa lahko tudi na skupni seji zborov občinske skupščine.
Predlogu morajo vsi predlagatelji predložiti pisno soglasje kandidata, da je pripravljen sprejeti kandidaturo in kratko obrazložitev ter ustrezno podporo s podpisi poslancev.
Sekretariat občinske skupščine je dolžan vse predloge kandidatur poslati poslancem najkasneje sedem dni pred sejo občinske skupščine oziroma zbora.
12. člen
Posamezen poslanec lahko podpre samo en predlog kandidata za predsednika občinske skupščine in en predlog kandidata za podpredsednika občinske skupščine, enako velja tudi za podporo predsednikov in namestnikov predsednikov zborov.
13. člen
Sekretariat občinske skupščine uvrsti posamezne predlagane kandidate na listo kandidatov po vrstnem redu glede na število predloženih pisnih podpor poslancev.
Če dva ali več kandidatov dobijo enako število pisnih podpor, se uvrstijo na listo kandidatov po datumu vložitve kandidatur. V primeru, da tudi tako ni mogoče določiti vrstnega reda kandidatov, se kandidati uvrstijo na listo po strogem abecednem redu njihovih priimkov.
Vrstni red kandidatov na glasovnici je enak vrstnemu redu kandidatov na listi.
14. člen
Volitve funkcionarjev občinske skupščine so tajne.
Volitve predsednika in podpredsednika skupščine se opravijo na skupni seji vseh zborov, volitve predsednika in namestnika predsednika posameznega zbora pa na samostojni seji zbora.
Volitve predsednika in podpredsednika skupščine vodi volilna komisija, ki ima predsednika in štiri člane ter se izvoli na seji občinske skupščine izmed poslancev. Volitve predsednika in namestnika predsednika zbora vodi volilna komisija, ki ima predsednika in dva člana ter se izvoli na seji zbora izmed poslancev.
Poslanec, ki je izvoljen v komisijo, ne more biti hkrati kandidat za katero od funkcij.
Za predsednika oziroma podpredsednika občinske skupščine je izvoljen tisti kandidat, ki je dobil večino glasov vseh poslancev skupščine.
Za predsednika oziroma namestnika predsednika posameznega zbora je izvoljen tisti kandidat, ki je dobil večino glasov vseh poslancev zbora.
Če je predlaganih več kandidatov, pa noben kandidat ni dobil potrebne večine glasov, se glasovanje ponovi med kandidatoma, ki sta dobila največ glasov. Izvoljen je tisti kandidat, ki je dobil večino glasov vseh poslancev skupščine oziroma večino glasov vseh poslancev zbora.
Če noben kandidat ne dobi potrebne večine glasov, skupščina oziroma zbor s posebnim sklepom določi rok, v katerem se ponovi kandidacijski postopek.
Če zaradi enakega števila glasov na prvem glasovanju ni mogoče določiti kandidatov za drugi krog glasovanja, se za določitev teh glasovanje ponovi.
15. člen
Sekretarja občinske skupščine predloži v imenovanje predsednik občinske skupščine.
VOLITVE PREDSEDNIKA IN ČLANOV IZVRŠNEGA SVETA
16. člen
Predsednik in člani izvršnega sveta se volijo za štiri leta in so lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljeni za isto funkcijo.
17. člen
Volitve predsednika, podpredsednikov in članov izvršnega sveta so tajne in se opravijo na skupni seji vseh zborov.
Za kandidacijski postopek in postopek volitev predsednika izvršnega sveta se smiselno uporabljajo določbe tega odloka o kandidacijskem postopku in postopku volitev predsednika in podpredsednika občinske skupščine.
18. člen
Kandidat, ki je izvoljen za predsednika izvršnega sveta – mandatar, predlaga listo kandidatov za podpredsednike in člane izvršnega sveta.
Izvršni svet sestavljajo:
1. predsednik izvršnega sveta
2. podpredsednik izvršnega sveta – sekretar občinskega sekretariata za družbenoekonomski razvoj
3. podpredsednik izvršnega sveta – sekretar občinskega sekretariata za družbene dejavnosti
4. podpredsednik izvršnega sveta – sekretar občinskega sekretariata za urejanje prostora in varstvo okolja
5. član izvršnega sveta, odgovoren za področje varstva okolja
6. član izvršnega sveta – sekretar občinskega sekretariata za obrambo
7. član izvršnega sveta, odgovoren za področje notranjih zadev in hkrati sekretar občinskega sekretariata za NZ
8. član izvršnega sveta, odgovoren za področje financ in investicij
9. član izvršnega sveta, odgovoren za področje krajevnih skupnosti in kadrovsko politiko
10. neprofesionalni član izvršnega sveta za pokrivanje področja drobnega gospodarstva
11. neprofesionalni član izvršnega sveta za pokrivanje področja kmetijstva.
Član izvršnega sveta, odgovoren za področje varstva okolja lahko opravlja svojo funkcijo poklicno ali nepoklicno. O tem odloča občinska skupščina ob njegovi izvolitvi.
19. člen
Občinska skupščina voli podpredsednike in člane izvršnega sveta na podlagi predložene liste. O listi se glasuje v celoti.
Podpredsedniki in člani izvršnega sveta so izvoljeni, če je za listo glasovala večina vseh poslancev skupščine.
Če mandatar izvršnega sveta ne predloži liste kandidatov na prvi seji, je to dolžan storiti v roku 15 dni po izvolitvi.
RAZREŠITEV PREDSEDNIKA, PODPREDSEDNIKA IN ČLANOV IZVRŠNEGA SVETA
20. člen
Razrešitev predsednika izvršnega sveta, podpredsednika izvršnega sveta ali člana izvršnega sveta lahko predlaga najmanj 8 poslancev skupščine ali posamezni poslanec na seji, če njegov predlog podpre najmanj 7 poslancev skupščine.
Predlog za razrešitev predsednika, podpredsednika ali člana izvršnega sveta mora biti obrazložen.
Predlog za razrešitev iz prejšnjega odstavka skupaj z obrazložitvijo in potrebno podporo s podpisi poslancev je treba poslati Sekretariatu občinske skupščine.
Predlog za razrešitev podpredsednika ali člana izvršnega sveta je treba dostaviti predsedniku izvršnega sveta, ki mora ta predlog s svojim mnenjem najkasneje v treh dneh predložiti v odločanje občinski skupščini.
21. člen
O predlogu za razrešitev predsednika izvršnega sveta razpravlja in odloča skupščina najkasneje v 15 dneh od podanega predloga.
O predlogu za razrešitev podpredsednika ali člana izvršnega sveta razpravlja in odloča skupščina najkasneje v 15 dneh. po predložitvi predloga predsednika izvršnega sveta.
22. člen
O predlogu za razrešitev predsednika, podpredsednika ali člana izvršnega sveta odloča skupščina s tajnim glasovanjem.
Predsednik, podpredsednik ali član izvršnega sveta je razrešen, če je za razrešitev glasovala večina vseh poslancev v skupščini.
Razrešitev predsednika izvršnega sveta ima za posledico odstop celotnega izvršnega sveta.
23. člen
Za izvedbo glasovanja o razrešitvi predsednika, podpredsednika ali člana izvršnega sveta imenuje skupščina 5-člansko komisijo, v kateri morajo biti poslanci iz vseh treh zborov.
RAZREŠITEV FUNKCIONARJEV OBČINSKE SKUPŠČINE
24. člen
Določbe prvega, drugega in tretjega odstavka 20. člena, prvega odstavka 21. člena, prvega in drugega odstavka 22. člena ter določba 23. člena, ki govorijo o razrešitvi predsednika, podpredsednika ali člana izvršnega sveta, se smiselno uporabljajo tudi za razrešitev predsednika ali podpredsednikov občinske skupščine.
25. člen
Razrešitev predsednika ali namestnika predsednika zbora lahko predlagajo najmanj trije poslanci v zboru ali posamezni poslanec na seji, če njegov predlog podpreta še najmanj dva poslanca.
Za izvedbo glasovanja o razrešitvi predsednika in namestnika predsednika zbora, imenuje zbor 3-člansko komisijo.
Določba predhodnega člena, ki govori o razrešitvi predsednika ali podpredsednikov občinske skupščine, razen prvega odstavka 20. člena in 23. člena, se smiselno upošteva tudi za razrešitev predsednikov ali namestnikov predsednikov zborov.
PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
Z dnevom sprejema tega odloka prenehajo veljati 124., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 134., 140., 141., 143., 147., 152. in 157. člen statuta občine Celje.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti