Uradni list

Številka 76
Uradni list RS, št. 76/2023 z dne 12. 7. 2023
Uradni list

Uradni list RS, št. 76/2023 z dne 12. 7. 2023

Kazalo

2387. Zakon o spremembah in dopolnitvi Zakona o postopku priznavanja poklicnih kvalifikacij za opravljanje reguliranih poklicev (ZPPPK-C), stran 6671.

  
Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena Ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z 
o razglasitvi Zakona o spremembah in dopolnitvi Zakona o postopku priznavanja poklicnih kvalifikacij za opravljanje reguliranih poklicev (ZPPPK-C) 
Razglašam Zakon o spremembah in dopolnitvi Zakona o postopku priznavanja poklicnih kvalifikacij za opravljanje reguliranih poklicev (ZPPPK-C), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji dne 28. junija 2023.
Št. 003-02-3/2022-152
Ljubljana, dne 6. julija 2023
Nataša Pirc Musar 
predsednica 
Republike Slovenije 
Z A K O N 
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVI ZAKONA O POSTOPKU PRIZNAVANJA POKLICNIH KVALIFIKACIJ ZA OPRAVLJANJE REGULIRANIH POKLICEV (ZPPPK-C) 
1. člen
V Zakonu o postopku priznavanja poklicnih kvalifikacij za opravljanje reguliranih poklicev (Uradni list RS, št. 39/16, 47/19 in 92/21) se v 2. členu v petem odstavku besedilo »ter pri regulaciji poklicev, ki so urejeni s predpisi Evropske unije« črta.
Za petim odstavkom se doda nov šesti odstavek, ki se glasi:
»(6) Določbe tega zakona se ne uporabljajo, kadar se posebne zahteve v zvezi z regulacijo posameznega poklica določijo v ločenem aktu Evropske Unije, ki državam pogodbenicam ne dopušča izbire glede točno določenega načina prenosa v nacionalno pravo.«.
2. člen 
54.a člen se spremeni tako, da se glasi:
»54.a člen 
(predhodna ocena novih ukrepov in spremljanje) 
(1) Pred uvedbo novih ali spremembo obstoječih zakonov ali drugih predpisov, ki omejujejo dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev, se oceni njihovo sorazmernost v skladu z določbami tega zakona.
(2) Predlagatelj sprememb obstoječih zakonov ali drugih predpisov, ki omejujejo dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev, opravi oceno sorazmernosti.
(3) Predlagatelj za vsak predlog zakona ali predlog drugega predpisa iz prvega odstavka tega člena opravi oceno sorazmernosti iz prejšnjega odstavka, ki omogoča presojo skladnosti z načelom sorazmernosti v skladu s 54.č členom tega zakona in vsebuje utemeljitev, iz katere izhaja upravičenost omejevanja. Upoštevajo se predvsem narava, vsebina in učinek zakona ali drugega predpisa, ki omejuje dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev. Ocena sorazmernosti se izvede objektivno in neodvisno.
(4) Razlogi za domnevo, da je zakon ali drug predpis, ki omejuje dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev, utemeljen in sorazmeren, se podprejo s kvalitativnimi in, kadar je to mogoče in ustrezno, kvantitativnimi elementi.
(5) Pred sprejetjem novih oziroma pred sprejetjem spremembe veljavnih zakonov ali drugih predpisov, ki urejajo dostop do reguliranih poklicev ali njihovo opravljanje, nacionalni koordinator iz 51. člena tega zakona, in ministrstvo, pristojno za posamezen reguliran poklic ali dejavnost, podata objektivno in neodvisno mnenje glede ocene sorazmernosti. Mnenje se poda v fazi medresorskega usklajevanja, ko se nacionalni koordinator iz 51. člena tega zakona tudi seznani z oceno sorazmernosti. Če oceno sorazmernosti opravi poklicno (strokovno) združenje, je mnenje iz tega odstavka za poklicno združenje pri sprejemanju splošnih aktov zavezujoče.
(6) Po sprejetju novih ali spremenjenih zakonov ali drugih predpisov, ki omejujejo dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev, ministrstvo, pristojno za posamezen reguliran poklic ali dejavnost, spremlja njihovo skladnost z načelom sorazmernosti, pri čemer ustrezno upoštevajo razvoj reguliranega poklica, ki je nastal po sprejetju zadevnih zakonov ali drugih predpisov. Ministrstvo, pristojno za posamezen reguliran poklic ali dejavnost, pred sprejetjem novih ali spremenjenih zakonov ali drugih predpisov, ki omejujejo dostop do ali opravljanje reguliranih poklicev, v predlogu novega ali spremenjenega predpisa predstavi tudi pregled skladnosti z načelom sorazmernosti glede na morebiten razvoj od zadnje uvedbe ali spremembe predpisa.«.
3. člen 
V 54.č členu se prvi in drugi odstavek spremenita tako, da se glasita:
»(1) Pred sprejetjem novih oziroma pred sprejetjem spremembe veljavnih zakonov ali drugih predpisov, ki urejajo dostop do reguliranih poklicev ali njihovo opravljanje, pripravljavec predpisa zagotovi, da so ti primerni za zagotovitev uresničitve javnega interesa in ne presegajo tistega, kar je potrebno za uresničitev javnega interesa.
(2) Pri izvedbi ocene sorazmernosti o pogojih, ki omejujejo dostop do reguliranega poklica ali njegovo opravljanje, se pred sprejetjem zakonov ali drugih predpisov upoštevajo:
1. narava tveganj, povezanih s cilji javnega interesa, zlasti tveganj za prejemnike storitev, vključno s potrošniki, za strokovnjake ali za tretje osebe;
2. ali obstoječa posebna ali splošna pravila, kot so tista, vsebovana v predpisih o varnosti proizvodov ali varstvu potrošnikov, ne zadoščajo za dosego javnega interesa;
3. ustreznost zakona ali drugega predpisa, kar zadeva njegovo primernost za doseganje zastavljenega cilja, in ali resnično zagotavlja dosledno in sistematično uresničevanje tega cilja ter torej ugotovljena tveganja odpravlja podobno kot pri primerljivih dejavnostih;
4. učinek na prosti pretok oseb in storitev v Evropski uniji, na izbiro potrošnikov in kakovost ponujenih storitev;
5. ocena možnosti, da se za uresničitev javnega interesa uporabijo manj omejevalna sredstva, kot je omejevanje dostopa, zlasti če so omejevalna sredstva utemeljena le z varstvom potrošnikov in če so ugotovljena tveganja omejena na odnos med strokovnjakom in potrošnikom, zaradi česar nimajo negativnega vpliva na tretje osebe;
6. učinek novih ali spremenjenih pogojev, kadar se uporabljajo skupaj z drugimi pogoji, ki omejujejo dostop do reguliranega poklica ali njegovo opravljanje, zlasti pa, kako skupaj prispevajo k uresničitvi istega elementa javnega interesa, pri čemer se upošteva, da so ti učinki lahko pozitivni ali negativni, zlasti pa:
a) pridržane dejavnosti, zaščiten poklicni naziv ali katero koli drugo obliko regulacije v skladu s 15. točko 3. člena tega zakona;
b) obveznost stalnega strokovnega izpopolnjevanja;
c) pravila v zvezi z organizacijo poklica, poklicno etiko in nadzorom;
d) obvezno članstvo v poklicni organizaciji ali strokovnem združenju ali sisteme registracij ali dovoljenj, zlasti kadar navedene zahteve pomenijo, da je treba imeti posebno poklicno kvalifikacijo;
e) kvantitativne omejitve, zlasti pogoji, ki omejujejo število dovoljenj za opravljanje dejavnosti ali določajo najnižje ali najvišje število zaposlenih, vodstvenih delavcev ali zastopnikov, ki imajo posebne poklicne kvalifikacije;
f) posebni pogoji glede pravne oblike ali pogoji, ki se nanašajo na lastniški delež ali vodenje podjetja, če so neposredno povezani z opravljanjem reguliranega poklica;
g) ozemeljske omejitve, vključno kadar se določen poklic na delih ozemlja države članice regulira drugače kakor na drugih delih;
h) pogoji, ki omejujejo skupno opravljanje poklica ali partnerstvo, in pravila glede nezdružljivosti;
i) pogoji, ki se nanašajo na zavarovalno kritje ali druge načine osebnega ali kolektivnega zavarovanja v zvezi s poklicno odgovornostjo;
j) pogoji glede znanja jezika v obsegu, potrebnem za opravljanje poklica;
k) pogoji glede določene najnižje oziroma najvišje tarife;
l) pogoji glede oglaševanja.«.
KONČNA DOLOČBA 
4. člen 
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 602-13/23-1/10
Ljubljana, dne 28. junija 2023
EPA 722-IX
Državni zbor 
Republike Slovenije 
mag. Urška Klakočar Zupančič 
predsednica 

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti