Uradni list

Številka 20
Uradni list RS, št. 20/2013 z dne 8. 3. 2013
Uradni list

Uradni list RS, št. 20/2013 z dne 8. 3. 2013

Kazalo

781. Sklep o ustanovitvi javnega zavoda Center šolskih in obšolskih dejavnosti, stran 2763.

Na podlagi 28. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS, št. 16/07 – uradno prečiščeno besedilo, 36/08, 58/09, 64/09 – popr., 65/09 – popr., 20/11, 40/12 – ZUJF in 57/12 – ZPCP-2D) ter 6. člena in šestega odstavka 21. člena Zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05 – uradno prečiščeno besedilo, 109/08, 38/10 – ZUKN in 8/12) je Vlada Republike Slovenije sprejela
S K L E P
o ustanovitvi javnega zavoda Center šolskih in obšolskih dejavnosti
I. UVODNA DOLOČBA
1. člen
(namen ustanovitve)
Javni zavod Center šolskih in obšolskih dejavnosti se ustanovi za opravljanje strokovnih in organizacijskih nalog, povezanih s posredovanjem znanja, uvajanjem v raziskovalno delo in kulturne dejavnosti mladine ter za izvajanje delov programov, ki se opravljajo kot javna služba na področju vzgoje in izobraževanja.
II. STATUSNE DOLOČBE
2. člen
(ustanoviteljstvo)
(1) Ustanovitelj javnega zavoda Center šolskih in obšolskih dejavnosti je Republika Slovenija, ustanoviteljske pravice in obveznosti pa za njo uresničuje Vlada Republike Slovenije.
(2) Javni zavod Center šolskih in obšolskih dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: zavod) je pravni naslednik javnega zavoda Center šolskih in obšolskih dejavnosti, ki je bil ustanovljen z Odlokom o ustanovitvi Centra šolskih in obšolskih dejavnosti (Uradni list RS, št. 100/03, 108/05 in 1/10).
(3) Zavod je pravna oseba javnega prava, ki z vpisom v sodni register pridobi pravno in poslovno sposobnost.
3. člen
(ime in sedež zavoda)
(1) Ime zavoda: Center šolskih in obšolskih dejavnosti.
(2) Skrajšano ime zavoda: CŠOD.
(3) Poslovni sedež zavoda: Frankopanska 9, Ljubljana.
4. člen
(žig in znak zavoda)
(1) Zavod ima pečat okrogle oblike premera 35 mm in pečat premera 20 mm z grbom Republike Slovenije v njuni sredini. Na obodu sta izpisana ime in sedež zavoda.
(2) S statutom zavoda se določi znak in grafična oblika imena zavoda
III. DEJAVNOST ZAVODA
5. člen
(javna služba)
(1) Zavod opravlja dejavnosti, ki se izvajajo kot javna služba na naslednjih področjih:
– O/84.110 – splošna dejavnost javne uprave,
– O/84.120 – urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti,
– P/85.200 – osnovnošolsko izobraževanje,
– P/85.590 – drugje nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje,
– P/85.600 – pomožne dejavnosti za izobraževanje,
– I/55.900 – dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve,
– R/91.011 – dejavnost knjižnic.
(2) Naloge zavoda v okviru dejavnosti iz prejšnjega odstavka so:
– izvajanje vzgojno-izobraževalnih dejavnosti, ki so povezane z življenjem v naravi ter so del programa osnovne šole in vzgojno-izobraževalnih programov na ravni srednje in višješolskega izobraževanja,
– nudenje bivanja in prehrane, učnih ter športnih sredstev in objektov, storitev pedagoškega in drugega strokovnega osebja za izvedbo dejavnosti iz prejšnje alineje ter naravoslovnih, kulturnih in drugih interesnih dejavnosti,
– izvajanje stalnih projektov vključevanja mladih v raziskovalno delo, kot so tabori, poletne šole, mladinske raziskovalne skupine in podobno v obliki seminarjev, ekskurzij in predavanj,
– dejavnost dijaških domov,
– sodelovanje s sorodnimi organizacijami doma in v tujini ter vključevanje v združenja in mednarodne ustanove,
– svetovalne, razvojne, organizacijske, informacijske in finančno-ekonomske storitve v okviru dejavnosti iz prejšnjih alinej ter izvoz in uvoz blaga in storitev v okviru dejavnosti,
– druge naloge, določene s predpisi ali splošnim aktom zavoda.
6. člen
(druge dejavnosti)
Druge dejavnosti, ki so namenjene opravljanju dejavnosti, za katero je zavod ustanovljen, so določene v prilogi tega sklepa, ki je njegov sestavni del.
IV. ORGANI IN NOTRANJA ORGANIZACIJA
7. člen
(organi zavoda)
(1) Organa zavoda sta:
– svet zavoda,
– direktor.
(2) Strokovna organa zavoda sta:
– Programski svet in
– Svet za prostorski razvoj.
8. člen
(svet zavoda)
(1) Zavod upravlja svet zavoda, ki ga sestavlja devet članov, od katerih
– pet članov imenuje Vlada Republike Slovenije, in sicer štiri na predlog ministrstva, pristojnega za izobraževanje, in enega na predlog ministrstva, pristojnega za kulturo,
– enega člana, predstavnika uporabnikov, imenuje Vlada Republike Slovenije na predlog ministrstva, pristojnega za izobraževanje,
– tri člane izvolijo delavci zavoda.
(2) Pravico voliti in biti voljen imajo vsi zaposleni v zavodu, razen direktorja. Predstavniki zaposlenih se volijo z enotne volilne liste. Podrobnejša pravila glede izvolitve predstavnikov, zaposlenih v zavodu, se določijo s statutom.
(3) Svet zavoda se konstituira, ko se je iztekel mandat svetu prejšnjega sklica in ko je imenovanih oziroma izvoljenih večina članov sveta zavoda. Članu sveta, ki je bil imenovan oziroma izvoljen po konstituiranju sveta zavoda, se izteče mandat, ko se izteče mandat celotnega sveta zavoda.
(4) Prvo sejo sveta zavoda skliče direktor zavoda, najpozneje v 30 dneh od imenovanja oziroma izvolitve večine članov sveta.
(5) Mandat članov sveta zavoda je štiri leta, z možnostjo ponovnega imenovanja oziroma izvolitve. Člani sveta so lahko imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat zaporedoma. Predsednika sveta zavoda izvolijo člani sveta med seboj.
(6) Svet zavoda odloča z večino glasov vseh članov sveta.
(7) Članu sveta zavoda predčasno preneha mandat, če:
– je imenovan v drugo funkcijo, ki je s to nezdružljiva,
– odstopi,
– izgubi status, v katerem je bil izvoljen ali imenovan, ali
– je razrešen.
(8) Podrobnejša pravila glede volitev, nadomestnih volitev ter predčasnih razrešitev predstavnikov zaposlenih se določi s statutom.
(9) Svet zavoda lahko določi podrobnejša pravila svojega delovanja s poslovnikom.
9. člen
(pristojnosti sveta zavoda)
(1) Svet zavoda:
– sprejema statut in druge splošne akte zavoda v skladu z zakoni, tem sklepom in statutom,
– imenuje in razrešuje direktorja zavoda v soglasju z ustanoviteljem,
– na predlog direktorja imenuje in razrešuje člane Programskega sveta in Sveta za prostorski razvoj,
– odloča o pobudah in predlogih Programskega sveta,
– sprejema program dela in finančni načrt zavoda in poročilo o njunem uresničevanju,
– daje mnenje k predlogu akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest in
– odloča o drugih zadevah, za katere je tako določeno s predpisi oziroma s tem sklepom.
(2) K statutu, programu dela in finančnemu načrtu ter poročilu o njunem izvrševanju mora svet zavoda pridobiti soglasje ustanovitelja.
10. člen
(vodenje zavoda)
Direktor je poslovodni organ zavoda in zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda.
11. člen
(imenovanje direktorja)
(1) Direktorja zavoda imenuje in razrešuje svet zavoda s soglasjem ustanovitelja, na podlagi izvedenega javnega razpisa.
(2) Mandat direktorja je štiri leta in je po izteku te dobe lahko ponovno imenovan.
(3) Za direktorja je lahko imenovan, kdor:
– ima izobrazbo, pridobljeno po študijskih programih za pridobitev izobrazbe druge stopnje, oziroma raven izobrazbe, pridobljeno po študijskih programih, ki v skladu z zakonom ustreza izobrazbi druge stopnje,
– ima najmanj deset let delovnih izkušenj, od tega najmanj tri leta pri podobnih vodstvenih delih,
– ima organizacijske in vodstvene sposobnosti,
– na višji ravni zahtevnosti (B2) obvlada, poleg slovenščine, vsaj enega od uradnih jezikov Evropske unije.
12. člen
(naloge direktorja)
(1) Naloge direktorja so:
– zastopa in predstavlja zavod ter skrbi za zakonito poslovanje zavoda,
– načrtuje, organizira in vodi poslovanje zavoda,
– vodi strokovno delo zavoda,
– pripravlja program dela in finančni načrt ter poročila o njunem uresničevanju,
– sprejema akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest in druge interne splošne akte okviru svojih pristojnosti,
– poroča ustanovitelju in svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
– skrbi za izvrševanje sklepov sveta zavoda,
– izvaja pristojnosti s področja delovnih razmerij v skladu z veljavnimi predpisi,
– imenuje projektne in delovne skupine za izvedbo določenih nalog ali preučitev posameznih vprašanj iz delovnega področja zavoda,
– skrbi za promocijo zavoda,
– skrbi za sodelovanje z drugimi zavodi in organizacijami ter pristojnimi ministrstvi in
– opravlja druge naloge v skladu s predpisi, tem sklepom in statutom.
(2) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi in drugimi sredstvi s skrbnostjo dobrega gospodarja.
(3) Direktor je za svoje delo odgovoren svetu zavoda in ustanovitelju.
(4) Direktor lahko za nadomeščanje v času svoje odsotnosti ali za opravljanje določenih nalog iz prvega odstavka tega člena pisno pooblasti strokovnega delavca zavoda.
13. člen
(razrešitev direktorja)
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata, če:
– če pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi in splošnimi akti zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda oziroma ustanovitelja ali ravna v nasprotju z njimi,
– če s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo,
– če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda,
– nastane kateri od razlogov, ko po predpisih o delovnih razmerjih direktorju preneha delovno razmerje po samem zakonu, ali
– sam zahteva razrešitev.
(2) Svet zavoda mora pred sprejetjem sklepa o razrešitvi seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev ter mu dati možnost, da se o njih izjavi.
14. člen
(vršilec dolžnosti)
(1) Če direktorju preneha funkcija pred iztekom mandata ali mu poteče mandat pred izbiro novega direktorja oziroma če le-ta ne nastopi funkcije, imenuje svet zavoda vršilca dolžnosti direktorja brez javnega razpisa. Za imenovanje vršilca dolžnosti direktorja se ne zahteva izpolnjevanje pogojev iz tretjega odstavka 11. člena tega sklepa, razen pogoja izobrazbe.
(2) Vršilec dolžnosti direktorja je lahko imenovan največ za eno leto.
15. člen
(strokovna organa)
(1) Strokovna organa zavoda sta Programski svet in Svet za prostorski razvoj, ki imata po pet članov, od tega morajo biti trije strokovnjaki s področja dejavnosti zavoda.
(2) Naloge in pristojnosti, način izvolitve in trajanje mandatov strokovnih organov iz prejšnjega odstavka se uredijo s statutom.
16. člen
(notranja organizacija)
(1) Notranjo organizacijo zavoda določa akt o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest zavoda.
(2) Za opravljanje vodstvenih in organizacijskih nalog lahko direktor imenuje delavce s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi je imenovan največ za štiri leta in je lahko ponovno imenovan. Trajanje mandata določi direktor.
17. člen
(zaposleni)
Plače zaposlenih v zavodu se določajo v skladu z zakonodajo, ki ureja razmerja plač v javnem sektorju, in kolektivno pogodbo za dejavnost vzgoje in izobraževanja.
V. PREMOŽENJE IN FINANCIRANJE ZAVODA
18. člen
(ustanovitveno premoženje)
Za opravljanje dejavnosti uporablja zavod premoženje v obsegu, ki ga je upravljal Center za šolske in obšolske dejavnosti in ga izkazuje v bilanci na dan 31. decembra 2012.
19. člen
(viri financiranja)
Zavod pridobiva sredstva za svoje delovanje:
– sredstva iz proračuna Republike Slovenije,
– sredstva iz proračuna Evropske unije,
– prihodki, pridobljeni s prodajo storitev na trgu,
– donacije in darila,
– drugi prihodki.
20. člen
(sredstva za izvajanje javne službe)
(1) Ustanovitelj zagotavlja zavodu sredstva za opravljanje nalog iz 5. člena tega sklepa v skladu s predpisi in splošnimi ter posamičnimi izvršilnimi akti pristojnih organov.
(2) Obseg in višina sredstev, ki jih ustanovitelj zagotavlja zavodu iz državnega proračuna za izvajanje nalog iz prejšnjega odstavka, se določi z letno pogodbo o financiranju zavoda na podlagi letnega programa in finančnega načrta.
21. člen
(uporaba in upravljanje s stvarnim premoženjem)
(1) Zavod uporablja nepremično stvarno premoženje, ki ga ustanovitelj zagotavlja zavodu za izvajanje dejavnosti v skladu s tem sklepom.
(2) Stvarno premoženje, ki si ga je oziroma ga pridobi zavod iz drugih virov, ne glede na način pridobitve, se obravnava enako kot stvarno premoženje zavoda, ki mu ga zagotovi ustanovitelj, v skladu s predpisi in tem sklepom.
(3) Zavod vodi evidenco stvarnega premoženja iz prejšnjih odstavkov tega člena in podatke iz te evidence vsaj enkrat letno pošlje pristojnim organom v skladu s predpisi.
(4) Zavod s skrbnostjo dobrega gospodarja uporablja stvarno premoženje za izvajanje dejavnosti, določenih s tem sklepom.
(5) Zavod lahko daje v uporabo stvarno premoženje v času, ko ga sam ne potrebuje za izvajanje svoje dejavnosti, v skladu s predpisi in pod pogoji, ki jih določi v imenu ustanovitelja ministrstvo, pristojno za izobraževanje. Zavod lahko najema prostore in opremo za izvajanje svojih dejavnosti v skladu s predpisi, vendar le ob soglasju ter pod pogoji, ki jih določi ministrstvo, pristojno za izobraževanje.
(6) Zavod obvešča ministrstvo, pristojno za izobraževanje, in druge pristojne organe o stanju oziroma spremembah v zvezi s stvarnim premoženjem in jim izroči vse listine in druga dokazila, ki se nanašajo na gospodarjenje z njim, zlasti pa o pravnih poslih iz prejšnjega odstavka.
22. člen
(obseg odgovornosti zavoda)
(1) Zavod je odgovoren za svoje obveznosti do višine denarnih sredstev, s katerimi razpolaga pri izvajanju svoje dejavnosti, ne glede na njihov vir.
(2) Za obveznosti zavoda iz druge dejavnosti odgovarja zavod s prihodki iz lastne dejavnosti.
23. člen
(obseg odgovornosti ustanovitelja)
(1) Ustanovitelj je odgovoren za obveznosti zavoda, ki so povezane z izvajanjem javne službe, do višine sredstev, ki jih zagotavlja zavodu v skladu z 20. členom tega sklepa.
(2) Ustanovitelj ne odgovarja za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike.
24. člen
(poraba presežka prihodkov in kritje primanjkljaja)
(1) O porabi presežka prihodkov nad odhodki odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.
(2) O pokrivanju primanjkljaja odloča ustanovitelj na predlog sveta zavoda.
25. člen
(nadzor nad delom)
(1) Delo zavoda nadzira ministrstvo, pristojno za izobraževanje.
(2) Finančno poslovanje zavoda nadzirata ministrstvo, pristojno za finance, in Računsko sodišče.
26. člen
(pooblastila v pravnem prometu)
(1) Zavod samostojno nastopa v pravnem prometu v okviru dejavnosti, določenih s tem sklepom.
(2) Zavod mora pred sklenitvijo pravnega posla o brezplačni pridobitvi stvarnega premoženja pridobiti soglasje ustanovitelja.
27. člen
(vodenje računovodskih evidenc in poslovne dokumentacije)
(1) Zavod vodi računovodske evidence in izdela letna poročila o finančnem poslovanju v skladu s predpisi o računovodstvu in finančnem poslovanju pravnih oseb javnega prava ter navodili ustanovitelja.
(2) Zavod ima en podračun enotnega zakladniškega računa države, registriran pri pristojni upravi za javna plačila.
VI. JAVNOST DELA IN POSLOVNA TAJNOST
28. člen
(javnost dela)
(1) Delo zavoda je javno. Direktor ali oseba, ki jo pooblasti, obvešča javnost o delu zavoda.
(2) Javnost dela zavoda se zagotavlja s poročili novinarjem in drugim predstavnikom javnosti ter zainteresiranim kandidatom.
(3) Način zagotavljanja poslovne tajnosti se uredi s statutom zavoda.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
29. člen
(svet zavoda)
Dosedanji svet zavoda nadaljuje delo do izteka mandata, za katerega je bil imenovan.
30. člen
(vodenje zavoda)
Dosedanji direktor zavoda nadaljuje svoj mandat do njegovega izteka.
31. člen
(veljavnost splošnih aktov)
Svet zavoda mora uskladiti splošne akte zavoda z določbami tega sklepa v šestih mesecih po njegovi uveljavitvi.
32. člen
(pravno nasledstvo zavoda)
(1) Zavod ohranja status pravne osebe javnega prava, tako kot je bil vpisan v sodni register pri Okrožnem sodišču v Ljubljani, pod zapr. št. vpisa 12356100 z vsemi pravicami in obveznostmi, ki jih je imel do uveljavitve tega sklepa.
(2) Sprejetje tega sklepa ne vpliva na delovnopravna razmerja zaposlenih v zavodu.
33. člen
(prenehanje veljavnosti dosedanjega ustanovitvenega akta)
Z uveljavitvijo tega sklepa preneha veljati Odlok o ustanovitvi Centra šolskih in obšolskih dejavnosti (Uradni list RS, št. 100/03, 108/05 in 1/10).
34. člen
(uveljavitev sklepa)
Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01403-9/2013
Ljubljana, dne 7. marca 2013
EVA 2012-3330-0143
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik
Priloga 
Druge dejavnosti zavoda so:
84.110  Splošna dejavnost javne uprave,
84.120  Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulturnih in drugih socialnih storitev, razen obvezne socialne varnosti,
85.100  Predšolska vzgoja,
85.200  Osnovnošolsko izobraževanje,
85.310  Srednješolsko splošno izobraževanje,
85.320  Srednješolsko poklicno in strokovno izobraževanje
91.011  Dejavnost knjižnic.
85.5    Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje,
93.110  Obratovanje športnih objektov,
93.292  Dejavnost smučarskih centrov,
93.190  Druge športne dejavnosti,
58.110  Izdajanje knjig,
59.200  Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in muzikalij,
58.190  Druge založništvo,
47.190  Druga trgovina na drobno v nespecializiranih prodajalnah,
47.990  Druga trgovina na drobno zunaj prodajaln, stojnic in tržnic,
55.100  Dejavnost hotelov in podobnih nastavitvenih obratov,
55.204  Planinski domovi in mladinska prenočišča,
55.300  Dejavnost avtokampov, taborov,
55.201  Počitniški domovi in letovišča,
55.900  Dejavnost dijaških in študentskih domov ter druge nastanitve,
55.209  Druge nastanitve za krajši čas,
56.102  Okrepčevalnice in podobni obrati,
56.210  Priložnostna priprava in dostava jedi,
49.39    Drug kopenski potniški promet,
50.100  Pomorski potniški promet,
77.210  Dajanje športne opreme v najem in zakup,
77.290  Dajanje drugih izdelkov za široko rabo v najem in zakup,
82.190  Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge posamične pisarniške dejavnosti.  

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti